צפייה בגרסה מלאה : בגי"ה ריתוך טיג (ארגון) עצות וטיפים לרתך המתחיל
מוני אורבך
13-12-20, 11:32
בשעה טובה רכשתי רתכת טיג (ארגון)
עם כל הפיצרים והאפשרויות לרתוך, ועכשיו הגיע זמן הלימוד.
נושא ריתוך הטיג חדש לי (אבל מאוד מנוסה במיג ואלקטרודה)
יש הרבה מאוד מדרכים באינטרנט, חלקם סותרים אחד את השני..
כמו כן הם כולם בארצות הברית, ואלו אנחנו בלבנת הקטנה שלנו )-:
עצות והמלצות יתקבלו בברכה (רצוי מאוד מבעלי ניסיון)
ערוץ יוטיוב טוב לנושא?
יש הרבה השאלה מי הכי פחות מבלשט ונותן מידע רלוונטי.
איזה אלקטרודה טונגסטן טובה לברזל (צבע אם אפשר)
מה הקוטר הכי שימושי לפחים עד 3 מילימטר.
מוטות מילוי מה הכי שימושי.
כנל לאלומניום ונירוסטה
שוב מבקש מידע עדכני על מה ניתן להשיג בארץ בחנויות מקומיות עם חומרים בארץ.
אם היתי בארצות הברית לא היתי צריך לשאול שאלות כאלו, הכל יש באינטרנט.
טיפים כללים?
תוכל לשתף איזו מכונה רכשת?
מוני אורבך
13-12-20, 23:26
https://www.amazon.com/gp/product/B084PY4C59/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UT F8&psc=1
מכונה טובה עם כל האפשרויות שרק אפשר לחשוב עליהם.
איכות ייצור טובה, ואכן עושה מה שמפורסם.
נראה כמו מכונה סינית מאיכות טובה שיבואן אמרקאי מיבא אותה מסין ומפיץ.
משהו באותן היכולות והאיכות של גסייק.
עולה כ 4400 שח עד הבית.
כוללת דוושה (בשבילי זה היה חשוב) ווסת ידית מתכלים בססים ואפילו שני מוטות טונגסטן.
סך הכל אני מרוצה ממה שקיבלתי.
ברור לי ששירות ואחריות לא אקבל בארץ (שלא כמו הגסיק)
אבל אני לא רתך מקצועי, ולא צריך לרתך לפרנסה.
והיות וגסיק עם דוושה באותם היכולות היתה עולה כמעת כפול..
החלטתי לקחת סיכון.
כתוב שהדוושה ללא בקרת אמפר.
אז היא רק מתג הפעלה? לא ליניארית עם ויסות ושליטה ?
לשאלותיך -
טונגסטן אדום 2.4 הוא הורסטילי ביותר לעוביים הממוצעים של החובב.
פילר 1.6 גם יתפור לך את רוב הסיטואציות.
כדי להצטיין בעובי נמוך, צריך שהכל יהיה דק יותר.
עדיף לך להתחיל כבר מהיום הראשון עם בית תפסנית GASLENS (כי למה לא? זה עולה שקלים).
אם צריך למקד ולבחור את הטיפים הכי חשובים להתחלה :
1. ראש גמיש לידית, טמטום מוחלט להתחיל בלעדיו, אני שדרגתי רק אחרי איזה 5-6 שנים בטיג (אני ? אני אסתדר אני לא צריך את זה...)
2. תתחיל להתאמן ולשחק בלי פילר בהתחלה, תרגיש את התנועות, את הכיוונונים, ואז רק תסבך את זה עם פילר.
3. צריך לשנות פאזה בהקפדה על דברים שהיו עוברים בקלות בשיטות האחרות,
המתכת חייבת להיות נקייה פיקס פיקס פיקס, גם הפילר, זה לא קרוב לרתכות שעבדת איתם בעניין הזה.
אותו דבר המינוס, חשוב שיהיה תפוס כמה שיותר קרוב וכמה שיותר יציב, זה במיוחד חשוב להצתה בHF (לא מצית? תן נקישה קלה עם
הטונגסטן על המתכת שאתה מרתך, בדרך כלל פותר את זה ללא צורך בלעצור את הסטאפ, להוריד קסדה ולהתחיל להתעסק).
4. תנוחת עבודה? בוא נגיד שהכנסנו כיסא מתכוונן לסדנא. קריטי לאיכות הריתוך בטיג. אין לך את היד הנוספת כדי לייצב.
5. מראש תכין כבר איזה 8 טונגטנים מושחזים בהישג יד, אתה הולך לטבול את הטונגסטן הרבה.
6. דוושה ? נשמע ממש מגניב אבל חסרת תועלת בהמון תנוחות ריתוך שתרצה לרתך בהן, פשוט אי אפשר לשלוט עליה (ע"ע סעיף 4 גם).
הדוושה הכי טובה זה חבר/אישה/ילד שעומד מול הרתכת ואתה צועק לו איך לכוון לך. כדאי שיהיו שם בריתוכים הרציניים הראשונים.
7. ראש גמיש לידית, ברצינות.
בהצלחה.
מוני אורבך
14-12-20, 09:10
הטענה היא שאדום הוא רק ל DC.
הכחול הוא גם ל AC וגם ל DC
ראה קישור:
https://www.amazon.com/Welding-Tungsten-Electrodes-Lanthanated-10-Pack/dp/B013KZ2BIA/ref=psdc_13400561_t1_B084PY4C59
הדוושה גם מווסתת זרם היא לא רק מפסק, וזה ברור אחרת בשביל מה צריך אותה?
ההצתה המכונה מאוד מאוד קלה. הכל אופן ב DC, ב AC ועל אלומניום עוד לא ניסיתי.
המכונה באה כבר עם ראש גמיש, זה אחת הסיבות שבחרתי בה.
לא קרה לי הרבה לטבל את הטונגסטן, אבל כאשר קרה הזזה מהירה של היד לפני שמתקרר משחררת אותו בקלות.
יש לי את האינסטינקט הזה מאלקטרודה.
כמובן אם הולך קשה מדי עוזבים את העסק מחכים שיתקרר לגמרי ושוברים את האלקטרודה.
זאת כדי לא לשבור את הידית.
איזה כוסות אתה ממליץ?
אני חשבתי לקנות את הסט הבא:
https://www.amazon.com/gp/product/B07DN8Y7C1/ref=ox_sc_act_title_3?smid=A3GHDWTVN3O98 J&psc=1
הוא מכיל הרבה אפשרויות ומאפשר לי יותר להתנסות.
אגב אני ממש לא מבטל את האפשרות של ריתוך עם מפסק להפך.
ברגע שיהיה לי קצת ניסיון אני אנסה לעבוד עם מפסק ועם כל אפשרויות הכיוונון על המכונהלעלית וירידת הזרם.
כרגע פשוט אין לי את הניסיון של כמה זרם בדיוק אני צריך להכניס ולכן הדוושה מאפשרת לי את כל הגמישות.
אגב על כמה CFM אתה מכוון את זרימת ? האם 15 מספיק?
אתה תרתך בAC כנראה רק באלומיניום, אם בכלל, ואת זה עושים עם ירוק.
לשימוש כללי האדום הוא הנפוץ והוא עובד אחלה.
לגבי טבילה, הבעיה היא לא לשחרר את הטונגסטן אלא שהוא עכשיו מזוהם. הריתוך יתחיל לזגזג לך.
ברגע שטבלת אתה חייב להחליף.
אני עובד ב10-12 CFM, אפשר גם לעבוד אחרת וזה גם תלוי פוזיציה, אבל אני לא מרתך מספיק בשביל להוריד זרימה בגלל מחיר הגז.
הסט שצירפת מעולה להתחלה, בסוף תצטרך יותר מהמתכלים הנפוצים אבל אתה יכול להשלים בארץ אחרי זה, הכל שקלים.
אני מעדיף טונגסטן זהב, אם זה All rounder , אבל באמת שאין סיבה לא להחזיק גם וגם. זה לוקח רגע להחליף.
לגבי הדוושה, פה אני וים חלוקים בדעותנו לגמרי. ההבדל כנראה נובע מזה שים עובד עם זה וצריך לבצע המון ריתוכים בכל מיני מקומות ותנוחות, בעוד אצלי 95% מהשימוש זה על שולחן. אז אני בעד דוושה, אין על דוושה. כשאני כן צריך לרתך איפה שהדוושה מקשה עלי אני מכוון אמפר לפי הדוושה (מצלם את המכשיר עם הפלאפון, או מבקש ממישהו שיאמר לי כמה), אז מכוון את המכונה לאמפר הזה ורק מדליק את הדוושה עד הסוף. כיבוי בניתוק האלקטרודה.
המלצה - תתחיל עם מוטות 312. קצת יקר, אבל קודם כל זה אלקטרודה שמתאימה לכמעט הכל, וחשוב יותר זה סוג של נירוסטה - אז אתה תקבל את סולם הצבעים היפהפה בכל ריתוך, זה ממכר. לא פחות חשוב, אם "תשרוף" את החומר (הספק גבוה מדי ומהירות נמוכה מדי), לא תקבל את הסולם אלא צבע אפרפר, וזה פידבק מיידי.
תלמד פלדות לפני אלומיניום. יותר קל.
שמור על קצה מחודד ממש (מחט!) אם אתה עם קצה אדום. אלומיניום כמובן שתקבל עיגול בקצה המחט.
תכיר שיטות תנועה פשוטות כמו Walking the cup. זה מגניב.
הכי חשוב, צא מהמסך. לך לרתך. קילומטראז' זה הכל גם כאן.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
14-12-20, 16:57
איפה יש אביזרים לרתכות ?
חוץ מ . ב .
איציק
חנויות אספקה טכנית לא מעטות מחזיקות ציוד ריתוך לא זניח. רוב יבואני הרתכות גם כן.
מה אתה מחפש בדיוק?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
שאלה קטנה(מנצל את השרשור, אם נראה לכם שזה דורש שרשור נפרד מנהלים נא הפרידו) יש הבדלים בחוזק הריתוך בין אלקטרודה, מיג וטיג?
ושאלה שנייה, מה לגבי כושר מילוי סדק. את אופי העבודה באלקטרודה ומיג אני מכיר. איך טיג בנושא יכולת מילוי /ריתוך סדק?
איציק - 4X6ZH
14-12-20, 21:39
אני מרתך / מלחים כבר עשרות שנים
כל המינים כל הסוגים ברזל / אלומיניום / נחושת / יציקה
פחים / צינורות / מכל הבא בהתאם לצורך
כמובן עם רתכות שנאי רגילות ורתכות גנראטור AC / DC
ננעלתי על רתכת MIG גרמנית של חברת ELECTRON עבדתי איתה כ 20 שנה
הכל טוב ואני מרוצה מהתוצאות .
ריתוכי / הלחמות יציקה אני משתדל לעשות ב BRAZING עם אציטלן וזה יוצא מושלם .
כל הזמן פוזל מסביב רואה את החידושים. והשד יודע למה אני רואה ולא מבין שאני עובד בתקופת האבן . :confused:
אז בדקתי וביררתי מה יש זמין / מה טוב / למי יש שרות ( השתדלתי לא להתחשב במחיר )
בין לבין התחילו לחלק רתכות אינורטר קטנות בחנוית כלי עבודה . ( שזה גנק למתחילים )
קניתי רתכת MIG של LORCH ( אני חושב שזה גרמני ) רתכת מקצועית 3 פאזות
אתה נכנס ללוח ההגדרות ותיכנות המכונה נראה שגם קפה היא יודעת לעשות
ואז ראיתי את ההבדל הבדל יום ולילה MIG של פעם ל MIG של היום פשוט עולם אחר .
אני עדין עובד רק עם CO כנראה שנעבור לתערובת עדין לא סגור על זה.
איך אפשר בלי TIG :cool: פה כבר היתה בעיה לא פשוטה יותר מידי אפשרויות השוק מוצף בסחורה עם אבא / בלי אמא
וזה בפרוש מוצר שדורש גיבוי !!
בסוף לקחתי את JASIC כרגע רק ערגון כנראה שנעבור לתערובת
ההפתעה הגדולה שלי בריתוך יציקה עם חוט ברזל חלקים שבעבר לא תמיד הייתי נכנס להלחמה
אפשריות הדיוק הם מדהימות .
יש הרבה הרבה מאד סרטים / חומר טכני ביו טיוב
הסרטים בעברית הם ... למתחילים
למי שמחפש קורסים והדרכות רק באנגלית
לא להסס את מי שזה מענין להכנס לתחום ולהתחיל לתרגל אין תחליף לנסיון ולימוד עצמי
איציק
כל כך מבין אותך איציק ,השינויים בציוד מדהימים.
לאבא של היה גנרטור רתכת נגרר עם מנוע דוייטש למיטב זיכרוני - כנראה נקנה מאונגר....
לפני מס׳ שנים רכש רתכת אלקטרונית של ג׳סיק סתם לדברים קטנים (כל ה d5/d6 כבר מזמן חלקים באיצטדיונים בסין....) אבל הוא לא מפסיק להתפעל מהקופסא הקטנה ;-)
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
boaz avrahami
14-12-20, 22:10
הגורו הפרטי שלי המכונה עדו לוריה, המליץ לי לפני שנים על הערוץ הזה ביוטיוב.
אני נהנה מאוד.
welding tips and tricks
סרטונים מצוינים של
Arc, Mig, Tig
מצולם נהדר ומונגש ברור מאוד.
שאלה קטנה(מנצל את השרשור, אם נראה לכם שזה דורש שרשור נפרד מנהלים נא הפרידו) יש הבדלים בחוזק הריתוך בין אלקטרודה, מיג וטיג?
ושאלה שנייה, מה לגבי כושר מילוי סדק. את אופי העבודה באלקטרודה ומיג אני מכיר. איך טיג בנושא יכולת מילוי /ריתוך סדק?
לגבי חוזק הריתוך כתלות בתהליך הריתוך, במילה אחת- לא.
לצורך תשובה מקיפה יותר כדאי להפריד בין חוזק חומר הרתך לבין חוזק המחבר המרותך (שזה בעצם כל האזור שהושפע מהריתוך וזה מה שמעניין אותנו בד"כ).
חוזק חומר הרתך נקבע בעיקר ע"י חוזק חומר המילוי שבו אנו משתמשים (למשל בטיג ER80S-6 יהיה חזק יותר מ-ER70S-6).
בתהליכים שבהם נעשה שימוש בגז מגן, הרכב הגז גם משפיע על חוזק חומר הרתך (למשל בריתוכי MIG/MAG עם אותו חומר מילוי, ככל שנעלה את אחוז הארגון ביחס לאחוז ה-CO2 כך חומר הרתך יהיה חזק יותר).
סוג תהליך הריתוך יכול להשפיע על חוזק המחבר המרותך (בעיקר על האזור המושפע מחום= אזור צמוד לאזור הריתוך שעבר מחזור חום אך לא הותך.) בצורה עקיפה.
קצת מורכב להסביר את זה פה אבל למשל בריתוך אלומיניום 6061-T6, החוזק של האזור המושפע מחום יורד בערך בחצי לאחר ריתוך.
בתכלס לשימושים שאנו דנים בהם בפורום הזה לא נראה לי שהשפעת סוג תהליך הריתוך (מיג, טיג, ואלקטרודה מצופה) על חוזק המחבר המרותך זה משהו שצריך להתייחס אליו.
בתכלס לשימושים שאנו דנים בהם בפורום הזה לא נראה לי שהשפעת סוג תהליך הריתוך (מיג, טיג, ואלקטרודה מצופה) על חוזק המחבר המרותך זה משהו שצריך להתייחס אליו.
תודה, זה מה שעניין אותי.
תודה, זה מה שעניין אותי.
אחלה.
לשימושים "חובבניים", אם אתה צריך ריתוך חזק יותר, בחר חומר מילוי חזק יותר, ללא קשר לתהליך בו בחרת להשתמש.
אגב, להערכתי בריתוכי חובבים רוב הירידה בחוזק הריתוך נגרמת בעקבות פגמים הקיימים בריתוך, בעיקר עקב חוסר מיומנות של הרתך..
ברור שמיומנות מפעיל היא הגורם הקריטי פה.
אבל הבנתי את הרעיון.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.