צפייה בגרסה מלאה : ברגים קודחים מתכת
שלום לכולם,
עם איזה מברגה כדאי להבריג ברגים קודחים למתכת?
רגילה או אימפאקט?
הברגים האלו שוברים ביטים, אשמח לקבל המלצה של ביטים מאיכות טובה
boaz avrahami
15-12-20, 08:52
אימפקט כמובן.
ביטים נמכרים לצד הברגים במשקל.
ביט איכותי נימכר בבודדת.
אם יש לך מקום לבורג עם ראש 8 ממ או 10 ממ זה עדיף לדעתי.
לא הבנתי איך בורג שובר ביט.
ביט שמחליק נהרס.
הרבה פעמים ביט מחליק כי הוא לא מתאים למידת הבורג.
יצא לי בקיץ לבנות גדר מבוססת פלסטיק לבית שלנו, מאות "ברגים קודחים" דרך עמודי הגדר ולתוך עמודי פסיבציה.
אני עם מעט מאוד נסיון ויכול להיות שזה קשור לכלים שלי שהם לגמרי ביתיים - אבל אחרי הברגים ראשונים הגעתי למסקנה שעדיף לי לעזור להם לקדוח... וקדחתי עם מקדח קטן (3.5 מ"מ) את כל החורים לפני שהברגים סיימו את המלאכה.
זה יצא מהר יותר (שתי מברגות, אחת רגילה לקדיחה ואחת אימפקט לברגים), מדוייק יותר וכיסח הרבה פחות את הביטים.
ראש קודח, כשמו כן הוא.... לא קודחים לפני.
מעבר לאיכות היצור, יש לפחות שני סוגי \ פרופיל, של הראש - פיליפס \ פוזידרוב , זה הדבר הכי חשוב בהתאמה של בורג לביט (שצריך להבריג כמות של ברגים, לא אחד בחרום).
עובדים עם מברגה, לא עם אימפקט.
ראש קודח, כשמו כן הוא.... לא קודחים לפני.
אני הרבה פעמים עובד בשיטה שצוינה קודם (קידוח מקדים) עם מקדח קטן.
ואמנם זה ראש קודח, אבל במתכת מעט עבה הם רבה פעמים פשוט לא עובדים כמו שצריך וגומרים לך את הסוללות ואת העצבים. גם אני הייתי צריך לקדוח בסגר האחרון בין 50-100 ברגי איזכורית לפרופיל מתכת, בתנאי עבודה לא נוחים ולא פשוטים (עבודה בגובה) וגם אני עברתי בשלב מסוים לשתי מברגות (טוב אם להודות על האמת, אז למקדחה ומברגה).
אימפקט כמובן.
ביטים נמכרים לצד הברגים במשקל.
למה האימפקט טוב בבורג קודח ?
הדבר הנכון הוא מברגה רגילה.
שבירת ביטים בבורג קודח בדר"כ מתרחשת כשלבורג יש אחיזה חזקה, זה קורה בעיקר בעובי דופן גדול שם אין החלקה של הבורג בכלל כי הסלילים אוחזים מאוד חזק.
בעצם אתה מגיע לנקודה העצירה של הבורג במהירות גבוהה מאוד וכשהוא נעצר הוא נעצר לגמרי, לא מחליק אפילו קצת. במצב כזה, אם הביט ישב טוב והבורג מספיק חזק כדי לא להשבר, זה ייפול על הביט.
כמובן שגם הביט זה פקטור.
אבל עם ביט פיליפס no name אני יכול להכניס 1000 ברגים בפח והוא ישבר לי בבורג השני בפרופיל עבה.
זה דורש רגש או עבודה עם קלאץ.
יש ביטים בצבע כחול. כחול עמוק שנראה לא כצבע מעל, אלא צבע מוטמע.
לא זוכר את שמם, אבל הם הרבה יותר יקרים מביטים רגילים. משהו כמו 10-15 ש"ח לביט.
אלו כבר לא נהרסים ומחזיקים שנים, או עד שאתה מאבד אותם.
שמיל, יכול להיות שאתה מתכוון לביטים של PB Swiss tools?
אני גם עושה קדח הכנה בעובי פרופיל 2-2.5 מ"מ
ומשתמש במברגה ולא עם אמפקט.
boaz avrahami
15-12-20, 18:36
המברגות שאני מכיר הן בעלות פוטר בעוד שלאימפקט יש קנה משושה עבור ביטים.
מעבר לכך האימפקט חזקה וקלה יותר.
אני מפספס משהו?
אימפקט שובר ביטים. מברגה לא.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
https://www.argentools.co.il/pages/26694-%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%92%D7%AA-%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%A4%D7%A7%D7%98-%D7%90%D7%95-%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%92%D7%AA-%D7%A7%D7%9C%D7%90%D7%A5--%D7%9E%D7%94-%D7%9E%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%9A
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
boaz avrahami
15-12-20, 20:28
אימפקט שובר ביטים. מברגה לא.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אולי אלמד משהו חדש.
אשמח ללמוד כיצד אתה שם ביט בפוטר של מקדחה/מברגה ואז גם לוחץ עליו לצורך קידוח...
כולל קנה מאריך.
יש ביטים ארוכים,יש גם מאריך לביטים שאפשר לתפוס בפוטר.
לעניננו,אם הבורג אמור לשקוע בחומר רך,עץ,גבס וכו.אימפקט יהיה הכלי האידאלי.
מעטים המקרים שביט נישבר,הם נישחקים יותר מהר.
אולי אלמד משהו חדש.
אשמח ללמוד כיצד אתה שם ביט בפוטר של מקדחה/מברגה ואז גם לוחץ עליו לצורך קידוח...
כולל קנה מאריך.
אני באמת לא מבין מה הקושי. בכל סט ביטים יש קנה/מתאם שניתן לתפוס בפוטר (הוא משושה, פוטר יושב בול על שלוש צלעות).
וגם,
ביט של מברגה הוא במילא ארוך ועם צוואר שיכול להכנס יפה לתור פוטר. לגבי לחיצה- מכניסים עד הסוף, כך שאין לו לאן להחליק פנימה.
(יש הרבה פטישונים עם פוטר, ושם לוחצים חזק..)
המברגות שאני מכיר הן בעלות פוטר בעוד שלאימפקט יש קנה משושה עבור ביטים.
לתפוס קנה משושה בפוטר? מה הבעיה? נסגר 1000%.
הדפיקה של האימפקט גם מהירה וגם אלימה ויש לזה נטייה לעשות יותר בעיות.
במקרים שהכל עובד בסדר אני גם מעדיף אימפקט בגלל אחיזה נוחה יותר, אבל אם מתחילות גזירות אני מחליף.
גזרתי גם ביטים ממותגים מאוד בתנאים שציינתי - בורג חזק, ביט שיושב בול, ועובי דופן גדולה. צריך ללמוד לעצור בזמן שם.
שמיל, יכול להיות שאתה מתכוון לביטים של PB Swiss tools?
היי אלכס, טוב לראות אותך שוב.
לא, לא ביטים של PB, אלא ביטים כמו אלו:
https://www.importextools.co.il/items/3300476-%D7%91%D7%99%D7%98-%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%A4%D7%A1-25-2-the-hardware-company
(https://www.importextools.co.il/items/3300476-%D7%91%D7%99%D7%98-%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%A4%D7%A1-25-2-the-hardware-company)יותר יקר מביט רגיל, אבל הם מחזיקים לנצח.
תודה לכולם, מה שהבנתי מהפוסט שהדעות חלוקות
אני אצתרך לעשות נסוי
- - - Updated - - -
הבנתי שיש ביטים לאימפאקט ויש למברגה, מה ההבדל?
יש ביטים שמיועדים להכנס לקנה מתאם (קצרים) ויש כאלו המיועדים להכנס ישר למברגה (צוואר ארוך עם מגרעת לנעילה של המברגה). בד"כ האימפקט מגיעות עם תופסן ולא עם פוטר. לי יותר נוח עם הביטים המתאימים לנעילה. אבל הם יקרים יותר.
הביטים לאימפקט חזקים יותר וניזוקים פחות.
נסיתי מלא סוגים של ביטים, גם ב 40 ש"ח לביט בודד
המסקנה שלי הכי טוב זה ביט של hilti.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
boaz avrahami
16-12-20, 16:47
יש למילווקי ביטים פטנטיים ארוכים . בזכות יום האב ובעזרתו האדיבה של ברנרד, יש לי כמה קופסאות כאלו.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201216/56c4f419c707f41f890d7e127c404fa5.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201216/3d2c52be7ee79b1d4bc6ef022ea87460.jpg
לא הבנתי מה הפטנט (או שמא זה השם הגנרי לביטים לתופסן של מברגה?)
ואם כבר, אפשר הסבר להדיוט לגבי ההבדלים הקטנים בין סוגי הראשים (PH, PZ בעיקר)
פוזידרייב (pz) הוא שדרוג של פיליפס (ph) שנועד לשימוש כשצריך יותר מומנט (יש עוד צלעות קטנות בין הצלעות הראשיות). הוא אוחז יןתר טוב ולא "קופץ החוצה" במומנט מסוים.
כדי לסבך את העניינים, יש גם ראשים בתקן יפני jis, שמאוד דומים לפיליפס, אך כמו הpz לא קופצים החוצה.
כמובן שהצלבה בין סוגי הברגים והראשים תיתן תוצאה לא טובה.
אם תסתכל מקרוב על מברג פיליפס תראה שהשיניים שלו משופעות. לכן הוא קופץ החוצה במומנט מסויים.
פוזידרייב - השיניים ישרות ולא יקפצו החוצה גם במומנט גדול יותר.
יפני - הזווית של הראש אחרת - החור פחות עמוק. מי שטיפל במכוניות יפניות ואופנועים יפניים בשנות ה80 קילל הרבה בגלל זה. יש לי סט מברגים במיוחד לזה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
boaz avrahami
16-12-20, 21:42
לא הבנתי מה הפטנט (או שמא זה השם הגנרי לביטים לתופסן של מברגה?)
https://youtu.be/SDVmxxXvyvI
https://www.milwaukeetool.com/Products/Accessories/Driving-and-Fastening/SHOCKWAVE-Driver-Bits
יש ביטים לברגי עץ, יש כאלו למתכת. יש לכל בורג ביט שמתאים לו. הרבה פעמים ביט נראה מתאים אבל הוא קטן מידי. ביטים זולים שנמכרים בשקל, תקנה הרבה כי הם לא שווים הרבה. ביטים איכותיים שווים הרבה כי זה מוצר הרבה יותר מושקע מבחינת חומר גלם וגימור, למרות שבעין זה לא תמיד נראה.
אני מבריג עם אימפקט, בעיקר כי זה מה שיש לי. לפעמים בהחלט עושים חור מקדים. לגיטימי ושימושי. כמובן בקוטר קטן מהקוטר של הבורג בכמה מידות.
יצא לי כבר להבריג ברגים קודחים גם ב10 ממ עובי. זה עובד אבל אם הביט לא 100% מתאים זה נהרס. גם הברגים עצמם לא תמיד איכותיים.
אגב, יש לקנות מגנטים כדי להחזיר לביט את היכולת מגנוט שלו, מאוד שימושי.
https://youtu.be/SDVmxxXvyvI
https://www.milwaukeetool.com/Products/Accessories/Driving-and-Fastening/SHOCKWAVE-Driver-Bits
תודה בועז.
נ. ב. (ומבקש לא לנצל את זה כדי לסטות מהנושא):
לאחת מחברות האפטרמרקט שמייצרות ציריות ללנדרובר, יש פטנט דומה. ציריות עם גמישות מסוימת שנועדה לאפשר ספיגת אנרגיה גדולה יותר מהרגיל בפיתול, כדי למנוע גזירה. יצאו לשוק לפני כמה וכמה שנים ולא עשו הד גדול.
אני עובד בבניה קלה =משתמשים הרבה בברגים קודחים אף פעם לא ראיתי טעם לקנות ביט יקר
מוביל +שקית מלאה ביטים זולים עושים את העבודה מעולה נשחק\נשבר מחליפים
מה עם ברגי "איסכורית" עם ראש משושה וביט ייעודי ?
boaz avrahami
18-12-20, 13:06
אני עובד בבניה קלה =משתמשים הרבה בברגים קודחים אף פעם לא ראיתי טעם לקנות ביט יקר
מוביל +שקית מלאה ביטים זולים עושים את העבודה מעולה נשחק\נשבר מחליפים
אימפקט או מברגה רגילה... זו השאלה
לא מזמן הלכתי למסגר שכן כדי לקדוח חורים בפגוש מתכת HD שלי כדי להתקין פנסים (עובי דופן של כמה ממ בריאים יחסית) .
את הקידוח המקדים הוא עשה עם בורג איזכורית ומקדחת אימפקט בריאה ...
יש לו מסגרייה בערך כל כלי שאפשר לחשוב עליו ועדיין לדבריו זה הפתרון הכי מהיר ונח.
במלים אחרות, חסך עלייך מקדח איכותי
[emoji1787]
polar bear
20-12-20, 09:36
לא מזמן הלכתי למסגר שכן כדי לקדוח חורים בפגוש מתכת HD שלי כדי להתקין פנסים (עובי דופן של כמה ממ בריאים יחסית) .
את הקידוח המקדים הוא עשה עם בורג איזכורית ומקדחת אימפקט בריאה ...
יש לו מסגרייה בערך כל כלי שאפשר לחשוב עליו ועדיין לדבריו זה הפתרון הכי מהיר ונח.
הכי מהיר ונח אבל לא הכי נכון ולא הכי טוב.
פעם היתי אצל איזה בעל מקצוע לחבר ארגז מצבר במאחורה של אקונולין. העובד הגיע עם מקדחה, מקדחים\ ברגים רגילים אומים וכל מה שצריך. במקרה עבר שם הבוס - אמר לו - מה אתה עושה? החליף את הכל באימפקט ו 4 איסכורית.
לגבי הדילמה העמוקה - בשבילי רק מברגה. מקווה שעזרתי.
{ הדיון הזה אמור להיות בעשה זאת }
. העובד הגיע עם מקדחה, מקדחים\ ברגים רגילים אומים וכל מה שצריך. במקרה עבר שם הבוס - אמר לו - מה אתה עושה? החליף את הכל באימפקט ו 4 איסכורית.
מודה שלא הבנתי מה אתה מנסה להגיד...
מה הדרך הנכונה לעשות עבודה כזו?
מה הדרך הזולה והמהירה?
זה הניסיון שלי עם ברגי איסכורית ורכבים
הקשר בחטיבה התקין רכיב של המשואה .....
ועל הדרך חורר צינור דלק כנראה
מחסור במטפים בצהל הגביר את התוצאה
לסיור שלוםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20201221/fb0c6fba7c63c09e8ab360c7803c9748.jpg
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
polar bear
21-12-20, 21:38
הזול והמהיר הוא הזול והמהיר - 4 איסכורית בום טרח וגמרנו. קדיחת חורים בארגז וברכב, ברגים עם אומים ןשיבות רחבות לפיזור לחץ. אולי אפילו ריתוך של האומים כדי שלא תצתרך לתפוס קונטרה. זה פחות מהיר ועולה עוד חלקים וזמן עבודה. { נ.ב. ויותר טוב }
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.