PDA

צפייה בגרסה מלאה : רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך



yaya_an
15-12-20, 22:53
שלום חברים,
אני מתכנן לקנות שטח-כביש ראשון, תקציב נמוך מאוד - 10-15 :eek:
אמור לבלות 2-3 פעמים בשבוע על הכביש, מתוכן אחת בשטח קל!דרישות עבירות יחסית נמוכות, בלי ניסיון בכלל ברכבי שטח.
ראיתי כ-3-4 רכבים. אשמח לשמוע מבעלי ניסיון ברכבים ישנים (סביבות ה-20 שנה)

אם זה שווה בכלל?

כמה קשה למצוא רכבים כאלה במצב נורמלי? (עד עכשיו כל הרכבים שראיתי נזלו מכל חור אפשרי :()

האם שווה להסתכל על רכבי דיזל קצת יותר גדולים?

עוד הערות / הארות שיש לכם בבקשה :rolleyes:



תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 10-15
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל תחזוקה
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? הרכב צריך להכיל 2 אנשים בלבד. ישמש גם לשינה בשטח לפעמים. אני מתכוון להסיר את המושבים האחוריים ולבנות במה קטנה למזרן - אני צריך הרבה :p מקום (עשיתי את זה בעבר בחו"ל), ומתכוון לסוע בעיקר בכבישים, מדי פעם בשבילים. לכן אני די מכוון ל Honda CRV
3. נסועה שנתית ותחזוקה:

א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה?


15k


כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?


10 בכביש, 5 בשטח




ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?אין תחליף לרכב. אך איני נוסע בו כל יום. בין 2-3 נסיעות בשבוע.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?יש לי מעט ידע טכני וניסיון עם אופנועים. מתכוון ללמוד עוד. יכול לבצע תחזוקה בסיסית. :cool:
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? גר בפריפריה. אך עם גישה למרכז.
4. אופי השימוש והטיולים:א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? מתכנן טיולים עם מעברים קלים בלבד :rolleyes:
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? אין קבוצה ספציפית.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).אין
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני אין העדפהב. מנוע דיזל/בנזין בנזין בעדיפות. רק בגלל שהבנתי שדיזל יותר יקר לתחזוקה - תקנו אותי אם אני טועה :confused:ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) אין עדיפות - אך צריך הרבה מקום אחסוןד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משומש, כנראה מיושן
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? CRV בעדיפות ראשונהForesterSportageGrand Vitara


תודה!

GodsFather
16-12-20, 07:17
אתה מדבר על רכבים ישנים וחבוטים.
2 טסטים בשנה, קמ גבוה מאד וקרוב לוודאי הזנחה פושעת.

הסרת מושבים היא שינוי המצריך עדכון רשיון אלא אם אתה מחזיר לקראת הטסט ולא נופל על בדיקת פתע בכבישים

אם אתה מוכן לזה, קדימה -


Crv זה לא רכב שטח .

פורסטר כן אם כי גם יותר מורכב, גם במודלים הישנים, אבל הוא נשמע כמו הכלי שאתה מחפש ובחיפוש דקדקני אתה עוד עלול למצוא כלי רכב סביר ביותר

ספורטאז' חביב ועם יכולות שטח לא מבוטלות הכוללות הילוך נמוך אמיתי, והמקבילה שלו - ויטרה אפילו יותר פופולרית, אם כי זו האחרונה נסחרת יותר גבוה בדגמים הארוכים שגם הופכים לנדירים לצערנו...

יש שיגידו שגם רקסטון אפשר למצוא אבל קטונתי מלהמליץ על כלי שאני לא מכיר אז ניתן להם לפרט



Sent from my HD1903 using Tapatalk

Yaki5500
16-12-20, 07:46
התקציב שלך לא משאיר שקל ליישור קו/בלת"מ שעם רכב ככ ישן אין ספק שתצטרך בשלב יחסית מוקדם אם לא מיד.
זה אומר שאתה נוטל על עצמך סיכון שהרכב יושבת עד שתוכל להעמיד תקציב לסדר אותו.
במקומך הייתי צובר עוד ממון ובסביבות 25-30k חוזר לכאן להתייעצות
אם אתה נחוש להתקדם בכל זאת הייתי מתכוונן על ויטרה/גרנד ויטרה ארוכה בהנחה שהמרחב ברכבים האלה מספק אותך (הם לא גדולים)
חפש משהו מתחת ל-200k קמ
דיזל לא הייתי קונה - מעבר לעלויות של דיזל מזדקן יכול להיות גם אתגר לעבור טסט וכשטסט פעמיים בשנה הוא קרוב זה מעצבן כפליים

בהצלחה


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

נדב42
16-12-20, 08:21
בתקציב כזה צריך להיות לך ברור שאתה לוקח סיכון, כי רוב הרכבים יהיו נבלות. לא הייתי מגביל לדגם כזה או אחר אלא יושב בסבלנות על הלוחות עד שמופיע בהם משהו סביר.

אם המשהו הסביר שתמצא הוא במקרה ויטארה דור ראשון, אשמח לעזור בבדיקה ראשונית - קח בחשבון שאורך חיי מנוע בויטארה כזו הוא 250-300 אלף ק"מ אם לא קורה לו משהו רע בדרך, ולרוב הויטארות כבר הוחלף מנוע (אין בזה פסול). הארוכות יובאו סדיר לארץ רק עם גיר אוטומטי.

asafk
16-12-20, 08:28
אני בתקציב הזה הייתי מוצאנסוברו 4wd הכי טובה שאצליח למצוא. הגבהה הכי גדולה שאפשר ויאללה לשטח. רכב שטח זה לא באמת יהיה אבל עם רצון ונחישות יהיה לך כיף עד שתחסל אותו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מויש
16-12-20, 09:52
נכנס לך בתקציב דיטסו טריוס בשנים 2002-2005. רבים מהם שימשו כפריבט, מערכות די פשוטות וזולות לאחזקה.
נראה לי רכב תפור לתפרנים [emoji6]

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

שמעון.פ
16-12-20, 09:52
כבעלים די גבוה (183) של גרנד ויטרה ארוכה,
אני יכול להעיד ששינה על מזרן לאחר כיפוף הספסלים
לא ממש מומלץ.
אולי ב-XL7 זה מתאים.
לא מכיר את הגודל של פורסטר, אבל מבחינת שאר השיקולים,
נראה לי שזה הרכב המתאים לך.

yaya_an
16-12-20, 11:13
הייתי שמח ל XL7 אבל היא מעל התקציב שלי

asafk - מצאתי סובארו סטיישן 4WD בתקציב הזה, אבל היא הייתה די נדירה וזה בעייתי מאוד מבחינת חלפים

נדב42 - יש כמה ויטרות דור ראשון בשוק.. אשמח לעזרה עם זה!
בקשר לגיר אוטומטי - יש בעיה עם זה? החלפת מנוע צריכה להיות רשומה ברישיון?

yaki - הגרנד ויטרה גבולית לי מבחינת מרחב - אבל בהחלט רלוונטית. לא ראיתי מתחת ל200 אבל אמשיך לחפש

Godfather - אני לא מצפה לרכב שטח. הונדה יחסית אמינה ויש בה הרבה מקום. ראיתי פורסטר אחת ואסתכל עכשיו גם על ספורטאז' ישנות. אתה יודע איך הן מבחינת אמינות ועלויות תחזוקה בהשוואה להונדה?

erezgur
16-12-20, 11:16
בוודאי שהחלפת מנוע דורשת עדכון הרישום ברישיון (מספר מנוע).
אתה מתכוון אולי לשינוי היא ידני-אוטומטי

נשלח מהנייד

אומי5
16-12-20, 13:52
asafk - מצאתי סובארו סטיישן 4WD בתקציב הזה, אבל היא הייתה די נדירה וזה בעייתי מאוד מבחינת חלפים

?

איזה סובארו ? אווטבק באמת בעייתית עם חלקים.
אימפרזות סטיישן 4*4 יש מספיק כדי למצוא חלקים.

בכל מקרה הייתי מעמיס גם אוהל וישן בחוץ.

נדב ש.
16-12-20, 17:34
ניסאן טראנו ישנה(וחבוטה כנראה)...
יש בנזין ידני...

andy.shaked
16-12-20, 22:11
ניסאן טראנו ישנה(וחבוטה כנראה)...
יש בנזין ידני...תעשה לי טובה ואל תשלח לי מקרים כאלו למועדון טראנו, מי שקונה טראנו בתקציב הזה, קונה גרוטאה מתפרקת ב 99% אחוז מהמקרים.
אחרי טיול אחד או זמן קצר מאוד, הוא יגלה שיצטרך להשקיע סכום דומה בשיקום הרכב.
כבר היו לי מספיק מקרים כאלו, שהגיעו למועדון ולא הבינו את המשמעות של קניית רכב במחיר זול מדי, התמונה ליחס בלבד https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201216/2bc27466ff6e146f5f33f7bdba79e2d1.jpg

המדען המטורף

Yaki5500
16-12-20, 22:42
כל רכב שטח בסכום כזה יהיה גרוטאה מתפרקת שתצריך השקעה כדי לתפקד באופן סביר

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

נדב42
16-12-20, 22:54
נדב42 - יש כמה ויטרות דור ראשון בשוק.. אשמח לעזרה עם זה!
בקשר לגיר אוטומטי - יש בעיה עם זה? החלפת מנוע צריכה להיות רשומה ברישיון?

בכיף. כשיהיה משהו רלוונטי צור קשר בהודעה פרטית.

החלפת מנוע מחייבת רישום של המנוע ברשיון, אבל אין לך דרך להבין מתוך הרשיון האם הוחלף מנוע.
יש מסדי נתונים שאפשר לקבל מהם את מספר המנוע המקורי ע"פ מספר בשלדה, אבל בעיני זה פשוט לא חשוב. הויטארה שלי כבר עם המנוע השלישי שלה ...

לגבי גיר אוטומטי - אין שום דבר מיוחד בגיר האוטומטי של הויטארה (דור 1), גיר סטנדרטי לגמרי. בגדול, גיר ידני עמיד ואמין יותר מגיר אוטומטי, והפער גדל עם הגיל ...

8ball
16-12-20, 23:27
יש מסדי נתונים שאפשר לקבל מהם את מספר המנוע המקורי ע"פ מספר בשלדה, אבל בעיני זה פשוט לא חשוב. הויטארה שלי כבר עם המנוע השלישי שלה ...
.
אני חושב שאדייק את הדברים שלך ידידי היקר. החלפת מנוע היא נקודת זכות בגילאים האלו, זה מקטין את הסיכוי שהוא הולך אצלך.

לגבי שינה בתוך הרכב, ככלל אל תעשה את זה, אבל אם כבר הלכת לכיוון, אז הפורסטר תהיה הכי מאפשרת מכל האופציות שעלו

ishc
17-12-20, 06:26
אני חושב שאדייק את הדברים שלך ידידי היקר. החלפת מנוע היא נקודת זכות בגילאים האלו, זה מקטין את הסיכוי שהוא הולך אצלך.

לגבי שינה בתוך הרכב, ככלל אל תעשה את זה, אבל אם כבר הלכת לכיוון, אז הפורסטר תהיה הכי מאפשרת מכל האופציות שעלולמה לא לישון באוטו? בחורף זה נהדר אם אתה מסדר את האוטו כך שיש לך מיטה נורמלית.
ואני עם נדב, ויטרה חכו להיות פתרון ישים אבל תתכונן לכלך את הידיים ולהתעסק עם הרכב כי בסוף זה רכב מאוד ישן מצד שני יחסית פשוט ועם הרבה ידע ברשת.
בהצלחה

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

איל מ
17-12-20, 09:59
למה לא לישון באוטו? בחורף זה נהדר אם אתה מסדר את האוטו כך שיש לך מיטה נורמלית.
ואני עם נדב, ויטרה חכו להיות פתרון ישים אבל תתכונן לכלך את הידיים ולהתעסק עם הרכב כי בסוף זה רכב מאוד ישן מצד שני יחסית פשוט ועם הרבה ידע ברשת.
בהצלחה

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

+1
אין כמו שינה בתוך האוטו. אם הגודל מתאים לכמות הנפשות, זה הסידור הכי טוב שיש.
(בעבר זה הצריך תפירת רשתות לחלונות ללילות הקיץ, היום גם את זה כבר יש בכל חנות אביזרי רכב)

הדסופה
17-12-20, 12:50
131940


Sent from my iPhone using Tapatalk

yaya_an
17-12-20, 13:50
אני אהיה גם עם אוהל + ציוד קמפינג אך אני רוצה גם את האופציה של לישון ברכב. זה משהו שעשיתי הרבה בעבר ואם משקיעים קצת (במה מעץ וצידנית / ארגז במקומות שצריך) אפשר לקבל מיטה של 190 (בהונדה) או 180 (בויטרה) שהיא יותר נוחה וחמה מאוהל. יש המוווווון דוגמאות ביוטיוב.
לגבי הניסן ראיתי אחת במצב לא רע ב13k. מבחינת תחזוקה ונסיעה בכביש נראה לי שהוא עדיין יהיה יותר יקר משאל הרכבים שדיברנו עליהם פה (גדול יותר)

ishc
17-12-20, 15:42
סוזוקי ויטרה זה אחלה כי יש הרבה חלפים ברשת ובארץ ויהיה לך יחסית קל לטפל לבד. אם תמצא ידנית קרבורטור זה בכלל אוטו פרימיטיבי.
לי היה סמוראי הרבה שנים וגם הוא יכול להיות יופי אם תסתדר עם הפרטניות והמימדים.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

GodsFather
17-12-20, 18:15
סוזוקי ויטרה זה אחלה כי יש הרבה חלפים ברשת ובארץ ויהיה לך יחסית קל לטפל לבד. אם תמצא ידנית קרבורטור זה בכלל אוטו פרימיטיבי.
לי היה סמוראי הרבה שנים וגם הוא יכול להיות יופי אם תסתדר עם הפרטניות והמימדים.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalkארוכה ידנית קרבורטור זה נדיר עד לא קיים בארץ...אלא אם מישהו בנה לבד...

הארוכות הגיעו אוטומט. אגב, גיר האוטומט 4 הילוכים בארוכות הוא מצויין וחסון יותר מהגיר האוטומט 3 הילוכים בקצרות.

דווקא טרנו ארוך ב13 זה לא רע בכלל בתור נקודת פתיחה. כמובן תלוי כמה הוא פצוע... אבל הבסיס סבבה לגמרי. גם כרכב כביש הוא נוח מאד.
החסרון הוא שהוא כבר בהמה גדולה ולא כלי רכב שמתחזקים עם ג'בקה וחוט תיל כמו הסוזוקי...

סמוראי ארוך יקר היום כמשקלו בזהב. הם כבר אספנות וזה מקפיץ את המחיר גם לגרוטאות...

Sent from my HD1903 using Tapatalk

נדב ש.
17-12-20, 18:40
טראנו, למה? בגלל הגודל? מה הקשר?
גם בנזין ישן וגם דיזל ישן, עד 97' אותו דבר אאל"ט.
אני זוכר שבאחד הטיולים ניקרע לי הכבל גז וקשרתי אותו עם חוט ברזל....
חוץ מיזה כל החולשות המוכרות של טראנו, פרונט חלש וכו'.

andy.shaked
17-12-20, 19:00
חוץ מיזה כל החולשות המוכרות של טראנו, פרונט חלש וכו'.

לבעיית הפרונט החלש יש פתרון כבר מזמן, והוא נותן מענה חזק יותר מהרבה רכבים .
גם למזגן יש פתרון , אבל זאת השקעה גדולה למי שמעוניין

המדען המטורף

נדב ש.
17-12-20, 19:31
לבעיית הפרונט החלש יש פתרון כבר מזמן, והוא נותן מענה חזק יותר מהרבה רכבים .
גם למזגן יש פתרון , אבל זאת השקעה גדולה למי שמעוניין

המדען המטורף

אני כתבתי מהיכרות שלו מלפני כמעט 2 עשורים...

מה הפתרון הזה שהוא "חזק יותר" מרכבים אחרים? מה עושים עם הזרוע עזר(פיטמן) הגה שנשברת? עם המוטות המצחיקים במשולשים התחתונים, האוזניים שלהם בשלדה שנישחקות ומתרחבות? התבריגים בשלדה של המשולשים העליונים שנשחקים? המשולשים העליונים שנשברים? ועוד ועוד...

אם לך הפתרונות אז אתה יותר ממוזמן להציג אותם גם כאן...

andy.shaked
17-12-20, 20:09
תציץ בפורום של ניסאן כאן, חלקם כבר הוצגו על ידי שי
רשימה חלקית: בוקסות פליז במוט מקשר, התקנת תיבת הגה במקום זרוע עזר, פלאח חיזוק לאוזן של משולש תחתון, ועוד .
יש לרכב בעיות, כמו גם ברכבים אחרים , תמיד אפשר למצוא פתרון, אצלנו במועדון מחפשים כל פעם פתרון מעניין

המדען המטורף

דורטור מוטו
17-12-20, 20:50
תעיף מבט על סורנטו 2003, מניח שתמצא כמה בסכום הזה,

תקבל רכב חדש יותר, סרן חי, הילוך כוח, אחלה רכב לשטח.

yaya_an
17-12-20, 22:30
הסורנטו מעל התקציב שלי.. והיא גם דיזל

בנתיים המועמדות המובילות הן - הונדה CRV וויטרה ארוכה :cool:

erezgur
17-12-20, 23:07
זה נכתב למעלה אבל חשוב שתפנים שהונדה CRV הוא לא רכב שטח, בוודאי לא כאשר מוזכרים השמות האחרים שעלו כאן.

elephant man
18-12-20, 02:10
הבחירה היחידה שלך, בהתחשב בכל הפרמטרים שהצגת, היא פורסטר
בתקציב יכנס דור ראשון (98-2002).
כולם יהיומעם ק"מ גבוה.
אבל, אלו רכבים עמידים ואמינים מאוד.
חלפים בשפע, ידע קיים בשפע ברשת ובקהילות סובארו השונות בארץ (אני מנהל אחת מהן - mtnroo israel).
הגבהה, מיגון (תמרור עצור עם כמה חורים וכיפוף) וצמיגי שטח מלא ותגיע מאוד רחוק איתו.
התחזוקה העצמית מאוד קלה ופשוטה.
אם תמצא ידני, זכית.
למרות שלאוטומט יש כמה טריקים טובים (אפשרות נעחלת דיפרנציאל מרכזית למשל בשליטת נהג. עניין של הוספת מתג על קו של סולונואיד duty c)

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

איל מ
18-12-20, 11:00
לא הוזכר כי הם נמכרים בשליש מהמחיר שצוין,
אבל טויוטה rav4 הדגם הראשון יתן יכולות שטח דומות. לדעתי קיים עד שנת 2000.
ביד 2 אין כאלו, לדעתי פשוט כי אנשים התייאשו מלמכור.
חבר ניסה למכור אחת כזאת משך תקופה ובסוף מכר לסוחר גרוטאות במחיר מצחיק.
מכיוון שאין הרבה ביד2 (אם בכלל) אני לא יודע איך משיגים אותן (חוץ מלהשאיר פתקים על רכבים). אבל אתה יכול לקנות אפילו 2 ולשחוט חלקים מאחת מהן.
בכל מקרה,
כולם אמרו לך כבר.
במחיר הזה אתה תלמד הרבה מאוד מכונאות על הדרך....

yaya_an
18-12-20, 11:26
כתבתי כבר שאני לא מחפש רכב שטח..

אני צד את הסובארו תקופה (שם פתקים עליהם..)

RAV4 ישנה זה אחלה רעיון!

raanan
18-12-20, 11:55
לא הוזכר כי הם נמכרים בשליש מהמחיר שצוין,
אבל טויוטה rav4 הדגם הראשון יתן יכולות שטח דומות. לדעתי קיים עד שנת 2000.
ביד 2 אין כאלו, לדעתי פשוט כי אנשים התייאשו מלמכור.
חבר ניסה למכור אחת כזאת משך תקופה ובסוף מכר לסוחר גרוטאות במחיר מצחיק.
מכיוון שאין הרבה ביד2 (אם בכלל) אני לא יודע איך משיגים אותן (חוץ מלהשאיר פתקים על רכבים). אבל אתה יכול לקנות אפילו 2 ולשחוט חלקים מאחת מהן.
בכל מקרה,
כולם אמרו לך כבר.
במחיר הזה אתה תלמד הרבה מאוד מכונאות על הדרך....
הראב4 דור ראשון היה מאד מבוקש.
יחסית מאד פשוט ולדעתי עדיף על CRV .
אם הייתי צריך לייעץ לבחור אז,
ויטרה דור 1
ראב 4
סובארו סטיישן 4X4 או טנדר 4X4 (לא מכליל את כל ה AWD , הם לא רכבי שטח).

בהצלחה
רענן

erezgur
18-12-20, 15:37
כתבתי כבר שאני לא מחפש רכב שטח..

בכותרת רשום רכב כביש-שטח,
אתה בפורום של רכבי שטח אליו נרשמת כדי לחפש רכב... לכן הבלבול מובן.
בכל מקרה - בהצלחה ותעדכן

yaya_an
23-12-20, 11:24
מה אומרים על הויטרות הגדולות של שנת 2003-2004 (2.7)?

כמה דלק שותה רכב כזה בכביש?

הגיר בעייתי?

raanan
23-12-20, 11:58
מה אומרים על הויטרות הגדולות של שנת 2003-2004 (2.7)?

כמה דלק שותה רכב כזה בכביש?

הגיר בעייתי?

כתבתי כבר שאני לא מחפש רכב שטח..
אם לא מחפש רכב שטח, למה אתה צריך על הראש תחזוקת טרנספר, סרן קידמי, דרייבשאפטים ?
תוספת משקל והוצאות !

בכל מקרה,
הגיר דיי אמין וחזק .
דלק 1:6 פחות או יותר .
נ.ב - למרות המנוע הגדול V6 2700 סמ"ק , כל פרייבט מודרני בכביש, מהיר ומתנהג טוב יותר מה XL-7

בהצלחה
רענן

yaya_an
23-12-20, 13:40
תודה רבה! ממשיך לבדוק את הפורסטרים וההונדות...

raanan
23-12-20, 13:51
תודה רבה! ממשיך לבדוק את הפורסטרים וההונדות...
הפורסטר עדיף משמעותית על ההונדה CRV בשטח ובעיקר בכביש.
רק תצטרך לבדוק טוב טוב שהפורסטר לא עבר התעללות שטח.

רענן

yaya_an
23-12-20, 14:01
מה הפורסטר הכי ישן שהיית מוכן לקנות - מבחינת שנה \ קילומטרז'?

raanan
23-12-20, 14:12
מה הפורסטר הכי ישן שהיית מוכן לקנות - מבחינת שנה \ קילומטרז'?
אני לא קנה מידה !
אבל בכל מקרה, הכי חדש שהייתי קונה זה עד 2008/9 עם גיר אוטומטי פלנטרי.
אין לי בעיה עם רכב ישן כל עוד אין בו חלודה.
כמובן שאני שואף לרכב עם קמ' נמוך מתועד ואחזקה מתועדת.
וגם בדיקה שאני מבצע בעצמי (לא הולך למכון או מוסך).
והכי חשוב, אם המוכר בא לי טוב בעין ובדיבור (אבל זה בעצם השלב הראשוני של הסינון).

רענן

assafy
23-12-20, 14:18
רענן, פורסטר דור 3 שהיה בין 2008 ל2013 היה עם גיר פלנטרי 5 הילוכים וגם היה מצוייד בtc יעיל למדי.
הדור שבא אחריו כבר עבר לגיר רציף.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

yaya_an
23-12-20, 14:19
מתחבר לכל מה שכתבת - תיאורתית.
מעשית הכי חשוב לי זה איך המוכר בא לי ובדיקה שאני עושה.
על הק"מ המתועד כבר וויתרתי.. מתוך 5 רכבים שראיתי לאף אחד לא היה תיעוד מלא

erezgur
23-12-20, 14:25
תסתפק בתיעוד של שנתיים שלוש אחרונות, לרכבים בני 10 ומעלה...
ובבקשה השתמש בהדגשה (bold) רק לצרכי הדגשה, זה מאד מפריע העין לקרוא הודעה שלמה מודגשת שלא לצורך.

נשלח מהנייד

raanan
23-12-20, 14:27
רענן, פורסטר דור 3 שהיה בין 2008 ל2013 היה עם גיר פלנטרי 5 הילוכים וגם היה מצוייד בtc יעיל למדי.
הדור שבא אחריו כבר עבר לגיר רציף.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk
תודה על ההארה.
מוזר יושב לי משהו בראש שאני זוכר שהקפדתי על שנתון 2006 עד 2009 כשקניתי את ה B4 שנת 2007.
לא יודע אם קשור לגיר או המנוע. למרות שהתצורה של B4 לפורסטר דיי דומה מבחינת מכלולי הנעה.

רענן

-->