צפייה בגרסה מלאה : ביטול EGR, מיצובישי האנטר 2009. יתרנות למול חסרונות. שואל מסקרנות.
היי חברים,
ברשותי האנטר שנת 2009, גירסת ה136 כ"ס.
הוצע לי לשדרג תוכנה להאנטר ועל הדרך לבטל את הEGR.
בינתיים לא עושה כלום, אלא רק מנסה להבין את העניין של הEGR.
הצורך "לקבל יותר כח" מגיע דווקא לא בנסיעה רגילה בכביש, אלא בסל"ד נמוך בשטח (למשל טיפוס עלייה).
קראתי קצת לגבי הEGR הזה אבל לא הצלחתי להבין למעשה מה הייתרונות לביטול שכזה הרי ממה שקראתי גם ככה בנסיעה החישן לא נכנס לפעולה, אבל האם הייתרנות שלו דווקא כן באים לידי ביטוי בנסיעה בסל"ד נמוך (כמו שרשמתי למעלה)?
ומה בעצם החסרונות חוץ מצריכה גבוהה יותר של סולר וזיהום אוויר. האם יש פגיעה במנוע למשל?
לגבי כ"ס אני לא מכיר ספציפית בהאנטר, אז יבואו המנוסים. בד"כ זה באמת פחות משפיע על המומנט בנמוכים.
לגבי הegr. (לא ספציפית בהאנטר, אבל העקרון זהה).
הבעיה העיקרית איתו הוא שהוא מכניס גזים לסעפת היניקה והטורבו בשביל שריפה חוזרת. אלו יוצרים הצטברות של בוצה ופיח בסעפת ובאינטרקולר. החסרונות ברורים. (דמיין חולה לב עם עורקים סתומים).
היתרונות- פחות זיהום, חימום מהיר יותר של הקבינה בבקרים קרים (בהרבה רכבים הגזים הללו גם מנוצלים להאצת חימום מערכת המיזוג).
מבחינת הביטול- בחלק מהרכבים ביטול הegr גורם למחשב הרכב להפעיל מנגנוני התגוננות וצריך לדעת לעקוף את זה. או ע"י חסימה חלקית, או ע"י שינוי בתכנה. מי שמבטל יודע בד"כ לפתור את הבעיות, ואם לא, תמיד יש את גרשון שישמח שתתקשר.
מבחינה מכאנית נטו, הegr רק מפריע ונכפה על המתכננים משיקולי בריאות של כולנו. מהסיבה הזאת אני לא יכול להמליץ לך, או לנדב מידע על מה הולך אצלי.
לגבי כ"ס אני לא מכיר ספציפית בהאנטר, אז יבואו המנוסים. בד"כ זה באמת פחות משפיע על המומנט בנמוכים.
לגבי הegr. (לא ספציפית בהאנטר, אבל העקרון זהה).
הבעיה העיקרית איתו הוא שהוא מכניס גזים לסעפת היניקה והטורבו בשביל שריפה חוזרת. אלו יוצרים הצטברות של בוצה ופיח בסעפת ובאינטרקולר. החסרונות ברורים. (דמיין חולה לב עם עורקים סתומים).
היתרונות- פחות זיהום, חימום מהיר יותר של הקבינה בבקרים קרים (בהרבה רכבים הגזים הללו גם מנוצלים להאצת חימום מערכת המיזוג).
מבחינת הביטול- בחלק מהרכבים ביטול הegr גורם למחשב הרכב להפעיל מנגנוני התגוננות וצריך לדעת לעקוף את זה. או ע"י חסימה חלקית, או ע"י שינוי בתכנה. מי שמבטל יודע בד"כ לפתור את הבעיות, ואם לא, תמיד יש את גרשון שישמח שתתקשר.
מבחינה מכאנית נטו, הegr רק מפריע ונכפה על המתכננים משיקולי בריאות של כולנו. מהסיבה הזאת אני לא יכול להמליץ לך, או לנדב מידע על מה הולך אצלי.
1+.
באמת כך
p.s
גם לגבי .....STAGE 1/3,4,6,7
1+.
באמת כך
p.s
גם לגבי .....STAGE 1/3,4,6,7
לא הבנתי מה הכוונה בSTAGE?
לא הבנתי מה הכוונה בSTAGE?
TUNING
גרשון, הכוונה ל-TUNNING לשדרוג תוכנה?
ההספק עולה בצורה משמעותית מ-136 ל-175. האם אין השפעות שליליות לאורך זמן והאם ברכב הזה ניתן בכלל לבטל EGR ו"לעבוד" על המחשב כדי שלא לנסוע עם תקלה?
תפקיד הegr הוא לשלוט ולהוריד את טמפרטורת הבעירה במנוע. הורדת הטמפרטורה מפחיתה משמעותית את גזי הNOx הנפלטים שהינם גזים רעילים שפוגעים בבריאות וגורמים למות .
מוזר בעיני שהיו כאן דיונים סוערים למשל על שימוש בחד"פ ואף אחד לא מעלה את הסוגיה המצפונית של לפגום במנוע כפי שהיצרן תכנן ויצר ולתרום להעלאת זיהום האויר שזו הבעיה הסביבתית מספר אחת על פי כל המומחים ואירגוני הסביבה הרבה לפני בעית הפלסטיק של כלי החד"פ.
הברירה האחרת כמובן היא לנקות egr וסעפת יניקה כל כמה מאות אלפי קילומטר.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לגבי האם כדאי לבטל egrברכב חד משמעית לא לבטל לנקות כן לבדוק תקינות כן לבטל לא עם מטפלים נכון המערכת לא הורסת את המנוע !!!
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
six 4 life
16-12-20, 15:06
ואף אחד לא מעלה את הסוגיה המצפונית של לפגום במנוע כפי שהיצרן תכנן ויצר ולתרום להעלאת זיהום האויר שזו הבעיה הסביבתית מספר אחת על פי כל המומחים ואירגוני הסביבה
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לפני כן כדאי שתחקור קצת בעצמך במקום להקשיב למיני מומחים מונעי כסף
הגורם מספר אחד לזיהום אויר בעולם, במכפלות של מאות ואלפים מכל כלי הרכב שנעים על הכבישים - הם המטוסים
ביום ממוצע יש 126,000 טיסות מסחריות, אם תעשה גוגל קצר כמה ליטר דלק מטוסים מטוס נוסעים סטנדרטי (737 לצורך העניין ולא הגדולים יותר) שורף בשעת טיסה ותכפיל במספר הטיסות תגלה שמדובר על זיהום שכפול בשנות אור מזיהום כלי רכב, וכל הנסיונות לקשור כלי רכב לזיהום אויר הם אך ורק מאינטרסים כלכליים של גופים שמרוויחים מכל שינוי ומכל הגבלה נוספת.
כשיורידו את המטוסים מהשמים, או יגיעו למטוס חשמלי שיכול לעשות טיסות מסחריות מצב האטמוספירה ישתנה. מאחר וזה לא יקרה בקדנציה שלנו, הכל מונע כסף.
כל זה אגב כשלא לקחנו גם בחשבון התפרצויות של הרי געש, שהתפרצות אחת רצינית מזהמת את האטמוספירה יותר משנים ארוכות של שימוש בכלי רכב.
לפותח השרשור - לבטל EGR בצורה מקצועית יכול אך ורק לעזור לרכב שלך - כח, מומנט, וצריכת דלק
גרשון, הכוונה ל-TUNNING לשדרוג תוכנה?
ההספק עולה בצורה משמעותית מ-136 ל-175. האם אין השפעות שליליות לאורך זמן והאם ברכב הזה ניתן בכלל לבטל EGR ו"לעבוד" על המחשב כדי שלא לנסוע עם תקלה?
1.דרך REMAP:
ביטול EGR\(אם יש)DPF+כיוון פעולה:
WASTEGATE\SCV\שסתום פריקה\זמן פתיחת מזרקים\חיישן דוושת גז(BUSTER.....חחח)
2.לגבי *מ-136 ל-175* רק בטלפון.....
3.ברכב הזה אפשר לבטל EGR ללא REMAP דרך פקק ברזל(בטני שאין DPF ) בצורה מכנית מבלי לנתק ACTUATOR מצמה
רק ביטול הזה מוסיף מומנט ומוריד בניית זפת בסעפת יניקה....
4.ביטול EGR/DPF/SCRT-דבר פלילי בקליפורניה.....למשל
six 4 life
16-12-20, 16:15
4.ביטול EGR/DPF/SCRT-דבר פלילי בקליפורניה.....למשל
היום בקליפורניה זה גם פלילי לפתוח את העסק שלך. הם כבר מזמן לא רלוונטים.
היום בקליפורניה זה גם פלילי לפתוח את העסק שלך. הם כבר מזמן לא רלוונטים.
נחיה ונראה
לפני כן כדאי שתחקור קצת בעצמך במקום להקשיב למיני מומחים מונעי כסף
הגורם מספר אחד לזיהום אויר בעולם, במכפלות של מאות ואלפים מכל כלי הרכב שנעים על הכבישים - הם המטוסים
ביום ממוצע יש 126,000 טיסות מסחריות, אם תעשה גוגל קצר כמה ליטר דלק מטוסים מטוס נוסעים סטנדרטי (737 לצורך העניין ולא הגדולים יותר) שורף בשעת טיסה ותכפיל במספר הטיסות תגלה שמדובר על זיהום שכפול בשנות אור מזיהום כלי רכב, וכל הנסיונות לקשור כלי רכב לזיהום אויר הם אך ורק מאינטרסים כלכליים של גופים שמרוויחים מכל שינוי ומכל הגבלה נוספת.
כשיורידו את המטוסים מהשמים, או יגיעו למטוס חשמלי שיכול לעשות טיסות מסחריות מצב האטמוספירה ישתנה. מאחר וזה לא יקרה בקדנציה שלנו, הכל מונע כסף.
כל זה אגב כשלא לקחנו גם בחשבון התפרצויות של הרי געש, שהתפרצות אחת רצינית מזהמת את האטמוספירה יותר משנים ארוכות של שימוש בכלי רכב.
לפותח השרשור - לבטל EGR בצורה מקצועית יכול אך ורק לעזור לרכב שלך - כח, מומנט, וצריכת דלקהתייחסתי אך ורק לגזי NOx שהם תוצרים של מנועי שריפה פנימית ולא לדברים אחרים אז הדיבורים על מטוסים והרי געש לא רלוונטיים כאן.
גם הכיוון שלך זה כמו להגיד שיצחק תשובה גנב גדול (לכאורה) אז מה זה משנה אם אני גונב זוג תחתונים מחנות.
לא בא להטיף למישהו אחר מה לעשות אבל כשיש שאלה לגבי ביטול egr אז ראוי להזכיר שיש לו תפקיד למרות שהתפקיד הזה לא במטרה לשפר את ביצועי המנוע.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
הדיון ארוך אבל פות״ש מרוצה מהכוח והסחיבה בכביש ושואל בכלל על מומנט בסל״ד נמוך בשטח.
להבנתי ביטול egr לא תורם למומנט בסל״ד נמוך, וכנראה גם remap לא יעזור, אולי בצורה זניחה /משנית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ביטול egr לא קשור לכוח. הוא הוזכר בהקשר אחר (והוא סתימת הסעפות ובוצה).
ביטול egr לא קשור לכוח. הוא הוזכר בהקשר אחר (והוא סתימת הסעפות ובוצה).
עבודה של EGR תלויה:
1.טורים של מנוע
2.מהירות של רכב
3.מצב (לחיצה) על דוושת גז
4.טמפ של בלוק מנוע
5.טמפ(.....) של פליטה אם יש DPF
6.טמפ של אוור בסעפת יניקה
7.טמפ של אוור חיצוני לפני דחיסה
לגבי מומנט:
ברגע ש-EGR(שסתום פתוח לכמה %) בפעולה
גזים של פליטה חונקים את המנוע ומורידים מהירות סיבובעי טורבו=כוח גדישה=ירידה של מומנט
ביטול EGR=רווח מומנט
לפני כן כדאי שתחקור קצת בעצמך במקום להקשיב למיני מומחים מונעי כסף
הגורם מספר אחד לזיהום אויר בעולם, במכפלות של מאות ואלפים מכל כלי הרכב שנעים על הכבישים - הם המטוסים
ביום ממוצע יש 126,000 טיסות מסחריות, אם תעשה גוגל קצר כמה ליטר דלק מטוסים מטוס נוסעים סטנדרטי (737 לצורך העניין ולא הגדולים יותר) שורף בשעת טיסה ותכפיל במספר הטיסות תגלה שמדובר על זיהום שכפול בשנות אור מזיהום כלי רכב, וכל הנסיונות לקשור כלי רכב לזיהום אויר הם אך ורק מאינטרסים כלכליים של גופים שמרוויחים מכל שינוי ומכל הגבלה נוספת.
כשיורידו את המטוסים מהשמים, או יגיעו למטוס חשמלי שיכול לעשות טיסות מסחריות מצב האטמוספירה ישתנה. מאחר וזה לא יקרה בקדנציה שלנו, הכל מונע כסף.
כל זה אגב כשלא לקחנו גם בחשבון התפרצויות של הרי געש, שהתפרצות אחת רצינית מזהמת את האטמוספירה יותר משנים ארוכות של שימוש בכלי רכב.
לפותח השרשור - לבטל EGR בצורה מקצועית יכול אך ורק לעזור לרכב שלך - כח, מומנט, וצריכת דלק
אשמח לראות איך הגעת לתובנה הזו.
טיסה במטוס נוסעים מודרני היא תיאורטית יותר בזבזנית מנסיעה ברכב מנועי, אבל לא בסדר גודל ובטח שלא במכפלות של מאות ואלפים.
מוזמן להראות את החישוב שמוכיח את הטענה שלך, לדעתי אתה טועה.
וזה לפני ששקללנו את זה שרכבים לא נוסעים בקו ישר אלא עוקבים אחרי פיתולי הכביש, את הפקקים ואת האכיפה החלקית ביותר אחרי תקני הזיהום מהרגע שהרכב יצא את שערי המפעל.
שלא לדבר על מאות המליונים אם לא מיליארדים הנוסעים ברכב מנועי בכל יום.
חברים, זהו דיון האנטר, egr, ושינוי מפה במחשב.
נסכים שהורדת הegr מגבירה את זיהום האוויר ונחזור לעניין? (יש אוף טופיק בשביל הדיונים הנ"ל, ויש אפילו לא מעט כאלו שם).
תודה לכולם.
העשרתם את הבנתי בנושא
רבות נאמר לעיל, אז אוסיף את הסיפור המרתק שלי כבעליו של סוס ברזל עצל בשם פג'רו Q.
אמר לי בחור באחד המפגשים - תבטל את ה-EGR לקבלת סוס קרבות דוהר, עתיר סוסים וחסכוני בדלק.
נשמע טוב... הםםם..
כשהלך לי ראש המנוע, נאלצתי רק את ה-EGR ומה גיליתי להפתעתי כי לא רבה היא ?
בעצם יש לי מנוע עתיר סוסים וחסכוני, ורק לא הייתי מודע לזה. :-)
ה-EGR היה חסום... כנראה בעליו המאושר הקודם "שדרג".
קיצר, כנראה פחות פיח בסעפת ובצילנדרים, כנראה יותר גז NoX וכנראה שחמור עצל לא הופך לסוס דוהר.
רבות נאמר לעיל, אז אוסיף את הסיפור המרתק שלי כבעליו של סוס ברזל עצל בשם פג'רו Q.
אמר לי בחור באחד המפגשים - תבטל את ה-EGR לקבלת סוס קרבות דוהר, עתיר סוסים וחסכוני בדלק.
נשמע טוב... הםםם..
כשהלך לי ראש המנוע, נאלצתי רק את ה-EGR ומה גיליתי להפתעתי כי לא רבה היא ?
בעצם יש לי מנוע עתיר סוסים וחסכוני, ורק לא הייתי מודע לזה. :-)
ה-EGR היה חסום... כנראה בעליו המאושר הקודם "שדרג".
קיצר, כנראה פחות פיח בסעפת ובצילנדרים, כנראה יותר גז NoX וכנראה שחמור עצל לא הופך לסוס דוהר.
1+.
רק לאחרונה הייתי עד לזוועות ולשמות שמצטברים במנוע האנטר, שעובר כרגע שיפוץ כללי (ויקר).
זה לא רק ה EGR.
זה בעיקר השילוב של גזי הפליטה המכילים פיח ואדי השמן הממוחזרים ליניקה מגזי ה Blow by gas מהנשם.
השילוב בין השניים יוצרים כמויות כאלה של זפת שגורמים חלחלה גם למנוענים המנוסים ביותר...
לכל בעל רכב שמתכוון להחזיק את הרכב שלו לאורך זמן ולא לשאת בהוצאות אדירות מיותרות, שנגרמו מטהרנים אמידים ברמה מגוחכת..., אני ממליץ לחסום את ה egr ולשחרר את הנשם לאטמוספירה (לבעלי המצפון, אחרי catch can...)
ההמלצה כמובן חוסה תחת ההסתייגות הכללית והמחייבת של אתר ג׳יפולוג באתר.
טל.
רבות נאמר לעיל, אז אוסיף את הסיפור המרתק שלי כבעליו של סוס ברזל עצל בשם פג'רו Q.
אמר לי בחור באחד המפגשים - תבטל את ה-EGR לקבלת סוס קרבות דוהר, עתיר סוסים וחסכוני בדלק.
נשמע טוב... הםםם..
כשהלך לי ראש המנוע, נאלצתי רק את ה-EGR ומה גיליתי להפתעתי כי לא רבה היא ?
בעצם יש לי מנוע עתיר סוסים וחסכוני, ורק לא הייתי מודע לזה. :-)
ה-EGR היה חסום... כנראה בעליו המאושר הקודם "שדרג".
קיצר, כנראה פחות פיח בסעפת ובצילנדרים, כנראה יותר גז NoX וכנראה שחמור עצל לא הופך לסוס דוהר.
לא הבנתי.
אתה בעד או נגד.
לא ברור בכלל מה כתבת.
אבל זה מעלה בי שאלה.
לדאסטר עד 2016 אין את הדבר הזה על האגזוז. שהבנתי שקשור ל egr. זה אומר שלדגמים לפני אין egr ?
בהנחה שיש ואפשר לחסום. האם זה יוצר בעיות טסט ?
בהנחה שלא. זה יכול לתת כמה קגמ׳ים נוספים בסלד יחסית נמוך ?
ההממ. לפני שאני מתקשר לגרשון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
six 4 life
19-12-20, 12:30
רק לאחרונה הייתי עד לזוועות ולשמות שמצטברים במנוע האנטר, שעובר כרגע שיפוץ כללי (ויקר).
זה לא רק ה EGR.
זה בעיקר השילוב של גזי הפליטה המכילים פיח ואדי השמן הממוחזרים ליניקה מגזי ה Blow by gas מהנשם.
השילוב בין השניים יוצרים כמויות כאלה של זפת שגורמים חלחלה גם למנוענים המנוסים ביותר...
לכל בעל רכב שמתכוון להחזיק את הרכב שלו לאורך זמן ולא לשאת בהוצאות אדירות מיותרות, שנגרמו מטהרנים אמידים ברמה מגוחכת..., אני ממליץ לחסום את ה egr ולשחרר את הנשם לאטמוספירה (לבעלי המצפון, אחרי catch can...)
ההמלצה כמובן חוסה תחת ההסתייגות הכללית והמחייבת של אתר ג׳יפולוג באתר.
טל.
מנועי דיזל מודרנים בנויים להתאבד, ככל שהשנה יותר מתקדמת נוספות עוד מערכות חנק וחייהם יהיו קצרים יותר. מי שלא משכיל לגשת ישירות לבעיה מבעוד מועד ישלם ביוקר.
שאלה,
בהנחה שאני מבטל את הEGR, למעשה מפרק אותו. נתקלתי בכמה מדריכים ומסתבר שהעניין לא סיפור גדול
https://www.youtube.com/watch?v=YQlms-n7D5I&t=537s
http://www.l200forum.com/t5388f49-EGR-removal.html
מה קורה בטסט? הרי בטסט בודקים לי גם גזים מהאגזוז, ואומרים לי להגיע לסל"ד מסויים במהלך הבדיקה.
אם אני מבטל את הEGR, ולוחץ על הדוושה - הרי שהEGR למעשה לא עושה את מה שהוא צריך לעשות והגזים משתחררים להם כמו אחרי חמין של שבת.
מה אז? הבדיקה שלי תיכשל לא?
שאלה,
בהנחה שאני מבטל את הEGR, למעשה מפרק אותו. נתקלתי בכמה מדריכים ומסתבר שהעניין לא סיפור גדול
https://www.youtube.com/watch?v=YQlms-n7D5I&t=537s
http://www.l200forum.com/t5388f49-EGR-removal.html
מה קורה בטסט? הרי בטסט בודקים לי גם גזים מהאגזוז, ואומרים לי להגיע לסל"ד מסויים במהלך הבדיקה.
אם אני מבטל את הEGR, ולוחץ על הדוושה - הרי שהEGR למעשה לא עושה את מה שהוא צריך לעשות והגזים משתחררים להם כמו אחרי חמין של שבת.
מה אז? הבדיקה שלי תיכשל לא?
זה כבר שאלות של קיטבג...
כן. בטסט אמורים לעלות על זה, אם לא אז הטסט לא מילא את תפקידו כראוי...
מצד שני, עד כמה שאני יודע, עדיין לא הגיעו לרזולציות כאלו במכוני הרישוי, אבל גם אם עכשיו לא, הרי שזה אמור להחמיר בהמשך.
טל.
טוב,
נתקלתי בזה
http://mitsi-egr.co.uk/Purchase.php#!/Mitsubishi-DiD-Engine-Series-4-EGR-Module/p/136092320/category=48297007
כהמלצה באיזה פורום בריטי של L200.
הזמנתי. אעדכן לאחר התקנה.
עוד שאלה מתוך סקרנות, מתי בעצם אני אמור להרגיש את החוסר הפעולה של הEGR.. בנסיעות איטיות, סל"ד נמוך? שהמנוע קר?
זה כבר שאלות של קיטבג...
כן. בטסט אמורים לעלות על זה, אם לא אז הטסט לא מילא את תפקידו כראוי...
מצד שני, עד כמה שאני יודע, עדיין לא הגיעו לרזולציות כאלו במכוני הרישוי, אבל גם אם עכשיו לא, הרי שזה אמור להחמיר בהמשך.
טל.
לא יודע מה אמור להיות, אני יודע שאצלי בבדיקת עשן/גזים/איך שקוראים לזה בשני טסטים שנה אחרי שנה, אחד עם egr, ואחד בלי (אצלי ניתן לחיבור מחדש לפני טסט ע"י חיבור פשוט של צינור ואקום לאקטואטור שלו, רק שבטעות שכחתי לחבר) לא היה הבדל בקריאות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.