צפייה בגרסה מלאה : בעיה בהרכבה מחדש של הגיר (T176)
בשעה טובה ומוצלחת התחלתי לשפץ היום את הגיר.
יש לי בעיה עם הספר הצבאי. הוא לא ברור כל כך וחמור יותר, הוא מתייחס לחלקים בכמה שמות. כלומר, שם החלק שרשום בפיצוץ שונה מהשם שלו בתהליך הרכבה. אבל טפו טפו טפו מסתדרים.
יש לי 2 בעיות.
בתצלום המצורף מסומנים החלקים הבעייתים שלא הצלחתי להתקין. מדובר על הדיסקת לחץ של ההילוך הראשון (בין הגג"ש למיסב) ועל טבעת הקפיץ בסוף ההילוך הרביעי.
לא הצלחתי להתקין את שני אלה, ניסיתי בכל מיני שיטות ועם כל מיני כלים (מפסק רינגים, פטיש, מברגים, סידור תפילה ועוד) אבל כמו שאומרים...לא זז רברס.
אשמח להצעות איך להתקין את שני הרכיבים האלה.
אם צריך כלי עבודה מיוחדים אנא רשמו את שמותיהם על מנת שארכוש אותם מחר.
http://jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=349&stc=1
תודה רבה
מיכה
אגב, החלקים נקנו מהאתר http://shopping.jeep4x4center.com/
ממליץ בחום שלא להתקרב אליהם יותר. לקח להם המון זמן, חודש אם לא יותר, לשלוח את החלקים לג'ו והיום כשבדקתי את החלקים התברר שהם לא טרחו לשלוח מנעולים וקפיצים למנעולים למרות שזה נראה בבירור בקיט SMALL PARTS, מספר 34.
אם אתה מתכוון לטבעות אבטחה C שאתה לא מצליח להרחיב, יש סוג של פלאייר הפוך שמשמש לזה.
כמו שכתבתי, יש לי את הכלי הזה. בסופו של דבר הצלחתי.
הגיר כרגע מורכב כולו. בהמתנה להרכבה על הרכב ולבדוק שאכן הרכבתי נכון.
חנן-ג'יפולוג
06-03-06, 14:37
קבל ח"ח.
איציק - 4X6ZH
06-03-06, 14:49
אתה יכול להעלות תמונה של החלקים שחסר לך
****
איציק
תודה.
אני מקווה שתוך כמה שבועות הג'יפ יחזור למצב שמאפשר בדיקה של הגיר.
כשקניתי את הקיטים מחו"ל הייתי בטוח, זה גם הגיוני לא?, שהמנעולים והקפיצים של המנעולים נמצאים בקיט מספר 34, לפי התרשים פיצוץ שיש פה.
בכל מקרה, קניתי כבר מיאנוביץ' וכמו שכתבתי, בסופו של דבר והרבה קללות הצלחתי להרכיב את הגיר.
אני רק מקווה שבזמן ההרכבה המנעולים לא יצאו מהמקום.
עושה רושם שכל ההילוכים עובדים אבל עד שאני לא ארכיב את הגיר על הרכב אני לא ממש בטוח.
כמו שכתבתי, הרכבתי את הגיר אבל היום שמתי לב לזה (אל תאלו איך לא שמתי לב ממקודם) שהמיסב האחורי בולט 2 מ"מ לפני הטבעת עצירה.
אין לי מושג למה כי בסה"כ עשיתי את כל מה שהיה צריך להעשות והמרווחים שנמדדו היו תקינים.
האם זה יכול להיות חופש שצריך להיות?
חשוב לציין שלא חברתי עדיין את הפלטת התאמה לטרנספר. אולי מפה מגיע החופש?
תודה
חנן-ג'יפולוג
07-03-06, 16:18
יש תמונה?
ברמת העיקרון, הפלטת תיאום לטרנספר היא מה שמונע מהמיסב להישלף החוצה, אז כן, זה מאוד הגיוני שבגלל זה הוא בולט קצת.
השאלה היא האם יש משהו שמפריע לו להיכנס חזרה למקום (והמשהוא הזה ימשיך להפריע גם כשתנסה לחבר את הפלטת תיאום של הטרנספר, ואז משהו ישבר, לא יודע מה, אבל משהו....)
עירא
מחר אני אשים תמונה.
עירא לא הבנתי את מה שהתכוונת אליו.
בצד אחד של המיסב יש את הטבעת לחץ שנושקת להילוך הראשון, בצד השני יש את הטבעת הקפיצית שמונעת מהמיסב להשלף אחוצה.
הנה כמה תמונות של המרווח. מקווה שיצא ברור
נראה לא תקין, אולי שיחקת עם הגיר אחרי ההרכבה ונפתח מרווח ע"י מנעול שקפץ מהמקום או רוליק שתקוע בין ההילוך הרביעי למשלב, פתח מכסה ותן צילום מלמעלה.
אני אעשה זאת, אבל המרווח היה עוד לפני ההרכבה הסופית, לפני שסגרתי את המכסה.
הרוליקים היחידים שיכולים לצאת הם אלו של הציר כניסה למנוע, אבל הם בנויים ככה שאחד תומך את השני ולכן "ליפול" הם לא יכולים, רק להשלף אחוצה. אבל אז אני מאמין שהייתי שם לב.
בכל מקרה אני עוד מעט אלך לפתוח את המכסה ולראות שוב.
שכחתי לכתוב, המיסב עושה רושם שבמקום. זה ממש כל הגל המשונן שכביכול נמצא לא במקום שלו.
פרקתי את הגיר שוב. מצורפות תמונות של המכלול כשהוא עדיין בתוך הגוף גיר.
מצורפות גם 2 תמונות שבהן יש את השייבה שנמצאת בין ההילוך הראשון למיסב.
לדעתי השייבה הזו היא זו שגורמת לבאלגן אבל עד כמה שהבנתי מהפיצוץ זה מה שצריך להיות.
השייבה הזאת מוזרה, אם אני רואה נכון יש לה מדרגה - זאת לא הדיסקית המתאימה.
לא, אין לה מדרגה. פשוט הכנסתי אותה קצת על מנת שאוכל לצלם אותה.
אני פשוט לא יודע אם אכן זו השייבה שצריכה להיות במקום הזה. השייבה הזו מופיעה גם בחלקים הישנים ככה שזו לא איזו שהיא המצאה אמריקאית :lol:
אני פשוט לא מבין את זה.
היו לי תמונות של הגיר לפני הפירוק הראשון אבל אני לא מוצא אותן :-(
הבנתי,
מבפנים הכל נראה תקין, השייבה צריכה להיות שם, אם היא הייתה מפריעה לא היית יכול להלביש את דיסקית האבטחה הקטנה בסוף הציר, אם כל האבטחות יושבות במקום ולא נראים מרווחים לא תקינים בתוך הגיר - בדוק שהמתאם האחורי מתלבש כמו שצריך ונצמד לגיר, סובב את הציר ביד וודא שאין לחץ שמפריע לו להסתובב וסע לשלום.
המתאם גיר טרנספר לא יושב כמו שצריך. יש רווח.
הרווח הזה יכול להיות או מהצד של הINPUT SHAFT (או CLUTCH SHAFT) או מהMAINSHAFT.
כלומר, עושה רושם שהמרחק בין האבטחות של המיסבים גדול מאשר המרחק החיצוני בין דפנות המארז/קייס של הגיר.
חשבתי שאולי לא הכנסתי את הMAINSHAFT כמו שצריך לINPUT SHAFT אבל לא הצלחתי להכניס אותו יותר. אני אנסה לראות איך זה מורכב מחוץ לקייס ואולי מפה נובעת הבעיה.
המקום היחיד שיכול להיות בו רווח שיגרום לבעיה שאתה מתאר הוא בין הציר הראשי לציר הכניסה, הכוון שלך נכון - כל הציר הוא יחידה אחת ואם האבטחות יושבות במקום אז אין לך בעיה, בין ההילוך הישיר (הכניסה) לבין הציר הראשי יכול להיפתח מרווח גדול מדי, זה קורה בד"כ כתוצאה מגליל שנופל ונלכד בפנים בין הצירים. אם הכנסת במקרה גריז לפני שהרכבת יש לך אולי נעילה הידרוסטטית שלא מאפשרת לציר להיכנס עד הסוף, בכל מקרה לא מגרזים - מורחים קצת ווזלין כדי שהגלילים לא יפלו וזהו.
זה מה שאני מקווה שקרה.
אני מחר כנראה אנסה להרכיב את זה שוב. קודם בחוץ ואחר כך בתוך הקייס.
ניסיתי שוב, עדיין יש רווח. לדעתי אין נעילה הידרוסטטית בין הINPUT SHAFT לMAIN SHAFT.
אם מישהו מוכן לעזור לי פה תמורת תשלום סמלי אני מאוד אודה לו.
חנן-ג'יפולוג
10-03-06, 12:19
לא צריך תשלום סמלי, אבל אם תקפוץ אליי, אני מבטיח להסתכל.
פרקתי את הגיר שוב. מצורפות תמונות של המכלול כשהוא עדיין בתוך הגוף גיר.
מצורפות גם 2 תמונות שבהן יש את השייבה שנמצאת בין ההילוך הראשון למיסב.
לדעתי השייבה הזו היא זו שגורמת לבאלגן אבל עד כמה שהבנתי מהפיצוץ זה מה שצריך להיות.
לדעתי השייבה מורכבת הפוך המדרגה שלה אמורה לפנות כלפי הגלג"ש והצד השטוח כלפי חוץ.
יש על הציר מגרעת שעוצרת את השייבה תוודא שהשיבה הגיע למגרעת .
האפשרות האחרת היא כמו שאמרו לך רוליק שנפל בין הצירים.
בהצלחה.
אני לא זוכר שיש על הציר מגרעת. אני אבדוק שוב במהלך השבוע. נראה לי שפשוט אסע לחנן עם הגיר והחלקים ואולי הוא יראה לי מה לא עשיתי נכו
תודה רבה
אחרי הרבה הרבה הרבה ועוד קצת הרבה זמן הסתדרה הבעיה בגיר שלי.
תודה רבה לניר ל ולחנן על העזרה.
התברר שהרכבתי את הנועלי סינכרון בצורה לקויה, לא שמתי לב אבל יש 3 קטנים ו3 גדולים, הרכרבתי אותם הפוך ולכן הסינכרון לא נכנס עד הסוף ובעקבות זה נוצר המרווח. מה שמתסכל זה שזה לא רשום בשום מקום. לא שאני ראיתי לפחות.
במהלך השבוע אני אשטוף את הגיר בסולר וספרי ניקוי וארכיב אותו בחזרה לטרנספר ולמנוע.
שוב תודה רבה
מיכה
האם זה הגיוני שבמצב שהכל מורכב (הגיר על השולחן)אני יכול למשוך את הציר האחורי
החוצה ממש עם כל המיסב שלו איזה 2 ס"מ?
תחכה לתגובה של עוד מישהו,
אבל אם אני זוכר נכון,
זה הגיוני מפני שמה שאמור להחזיק את המיסב במקום זה המתאם גיר טרנספר.
עירא
איציק - 4X6ZH
10-03-07, 15:38
לא קראתי את כל השרשור רק את התגובות האחרונות .
כן בהחלט יש מצב שאתה יכול למשוך את הציר / מיסב על הציר .
רק הסגירה הסופית נועלת את כל המיסבים בתוך הבית שלהם .
****
איציק
מישהו יודע מה זה גלגל שיניים מספר 30 ? על מה הוא אחראי ? והאם אפשר להפוך אותו?
חלק 33 זה הגג"ש רוורס אם אני לא טועה.
אני לא יודע אם אפשר להפוך אותו אבל אני לא זוכר שהיה לו איזה צד מוגדר.
מה המצב של הגג"ש שלך? תעלה תמונה. יש לי גג"ש כזה חילופי. לא במצב חדש אבל אולי טוב יותר מזה שלך. נדמה לי שחדש עולה בסביבות ה400 אצל יאנוביץ'.
אגב, יש לי גם 3 סינכרונים במצב די חדש ועוד כמה חלקי חילוף.
יש לי 2 גירים כאלה ב"חדש" שאני מתכנן להרכיב על הג'יפ יש סימני שחיקה רק על הרוורס משום מה וכל שאר החלקים ממש דנדשים ללא טיפה של אכילה .
מה שלבי הפירוק של החלקים על מנת להגיע לגלג הזה ? חיבים לפרק הכל ? או שזה יוצא יחידה אחת החוצה?
ברוך,
אני איבדתי אותך, מספר 30 באיזה סרטוט?
בעיקרון כדי להוציאאת גלגל הרוורס צריך לפרק את כל הגיר. (זה הגלגל האחרון שיוצא) תפתח את הספר דרג ג' מתואר שם הכל.
עירא
שמתי תמונת פיצוץ של הגיר בתחילת השירשור.
ברוך משהו חשוב, שים לב לאיפה המנעולים הולכים. יש לך 2 סטים של 3 מנעולים כל אחד, הם לא זהים!!! יש 3 קצרים יותר. ההבדל בניהם הוא שבשלושה יש מעין שקע בדופן הצרה בצד אחד. תרשום לעצמך איפה כל מנעול צריך להיות כי אחרת הגיר לא יסגר כמו שצריך ויהיה לך מרווח שלא צריך להיות.
שווה לפרק את כל הגיר רק בשביל להפוך את הגלגל של הרוורס?
רמת השחיקה נראית כאילו אפשר עוד לחיות עם זה הרבה וכמה כבר נוסעים ברוורס?
לדעתי לא. אם יש לך בעיות ברוורס, תסדר אבל אם אין, למה לגעת?
אני רק מזכיר לך שהשיפוץ של הרכב שלי התחיל מגיר סורר. שכל מה שהיה בו לא תקין זה סינכרון אחד.
:mrgreen:
six 4 life
10-03-07, 23:26
אולי כדאי שתצלם שנראה את רמת השחיקה...
אי אפשר להפוך את גלגל הרוורס.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.