צפייה בגרסה מלאה : דיסקברי 2 td5 זיוף או מיספייר בסל"ד ביניים
elephant man
18-12-20, 02:23
הרכב - דיסקברי 2 שנת 2001 אוטומטי
תאור הבעיה:
בהאצה עדינה סביב 2000 סל"ד המנוע נשמע כמו עובד על 4 מתוך 5 צילינדרים.
התופעה קורית גם בעמידה עם מצערת לחוצה סביב אותו סל"ד.
בהאצה חזקה אין זכר לכך.
נבדקו:
1. נוכחות שמן בצמת מנוע - אין לא במצת המזרקים ולא בקונקטור האדום במחשב המנוע. צמת המזרקים הוחלפה לפני חצי שנה.
2. ערכי בוסט - לחץ הגדישה מגיע ל-1.25 באר ללא בעיה.
3. בריחות אוויר - לא נמצאו. הצינורות תקינים וכך גם נקודות התורפה המוכרות (ואקומים, ריתוכים וכו')
4. בקר גדישה (waste gate) - בתחילה היה תפוס (כשל ידוע ברכבים אלו) ושוחרר ע"י פירוק הזרוע ושימון. דבר זה עוזר לכמה נסיעות ואז התופעה חוזרת.
ההשערה שלי היא:
בקר הגדישה נתפס ולא מאפשר פריקת הלחץ העודף מה שמכניס את המנוע למצב אוברבוסט והוא מתקן את ההזרקה בהתאם.
ההוכחה לכך היא שימון זרוע הבקר עוזר לכמה נסיעות.
האם עוד מישהו נתקל בכך?
יודע מה הפיתרון?
וכן. בדקתי בכמות נכבדה של פורומים וכולם מפנים לנקודות שבדקתי.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
עד סעיף 3 כולל הבנתי.
סעיף 4, אתה מציין בקר גדישה ופירוק זרוע... אתה מתכוון ל actuator?
בדקת את המודולטור ששולט עליו?
131948131949
elephant man
*בהאצה עדינה סביב 2000 סל"ד המנוע נשמע כמו עובד על 4 מתוך 5 צילינדרים.
התופעה קורית גם בעמידה עם מצערת לחוצה סביב אותו סל"ד.*
צריך לאתר את הבוכנה והלאה....
והלאה=בדיקת קונקטור של מזרק\מזרק
rocker arm adjusting screw,rocker shaft,camshaft,inlet valve seats.....
elephant man
20-12-20, 00:56
עד סעיף 3 כולל הבנתי.
סעיף 4, אתה מציין בקר גדישה ופירוק זרוע... אתה מתכוון ל actuator?
בדקת את המודולטור ששולט עליו?
131948131949כן
בדקתי את המודולטור - עובד כראוי (מחליף בין אטמוספרי ללחץ גדישה תחת מתח)
מתכוון לזרוע שה-actuator מזיז על הטורבו
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
כן
בדקתי את המודולטור - עובד כראוי (מחליף בין אטמוספרי ללחץ גדישה תחת מתח)
מתכוון לזרוע שה-actuator מזיז על הטורבו
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
אתה לא בכיוון בכלל.
elephant man
20-12-20, 08:10
אז תוכל לכוון?
היו לי תקלות אוברבוסט בבדיקת מחשב.
המזרקים הוחלפו, כולל אטמים חדשים לאחרונה (במסגרת החלפת המנוע)
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
אז תוכל לכוון?
היו לי תקלות אוברבוסט בבדיקת מחשב.
המזרקים הוחלפו, כולל אטמים חדשים לאחרונה (במסגרת החלפת המנוע)
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
rocker arm adjusting screw,rocker shaft,camshaft,inlet valve seats.....
או בקיצור תתקשר אליו...רק שאסור לו יותר להציע לך...
טל.
טל
מי אמר שאסור?
כאן דמוקרטיה
elephant man
20-12-20, 11:42
rocker arm adjusting screw,rocker shaft,camshaft,inlet valve seats.....אתה בעצם אומר לבדוק כיוון מזרקים? אם הכוונה לכיוון מרווח
כוונו בזמן ההתקנה.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
אתה בעצם אומר לבדוק כיוון מזרקים? אם הכוונה לכיוון מרווח
כוונו בזמן ההתקנה.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
תתקשר אלי
טל
מי אמר שאסור?
כאן דמוקרטיה
הצחקת אותי....
elephant man
20-12-20, 14:02
סרטון שמסביר יותר טוב את מה שהתכוונתי בכל הקשור למפעיל ווסת לחץ הגדישה
https://youtu.be/YXhd2f11ZRk
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
סרטון שמסביר יותר טוב את מה שהתכוונתי בכל הקשור למפעיל ווסת לחץ הגדישה
https://youtu.be/YXhd2f11ZRk
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
Wastegate sticking יכול רק להגביר את ח-MISS FIRE ולא להיות סיבה שלו.
elephant man
20-12-20, 15:36
המיספייר לא קיים במידה ואני מבצע את מה שהוא מראה בסרטון
וביצעתי כבר כמה פעמים את זה.
אותה תוצאה בכל פעם - המיספייר נעלם וחוזר לאחר כמה נסיעות (מאמין בגלל התנדפות השמן).
מכיוון שבדקתי את כל שאר הדברים-
שמן בצמה, תקינות צמה, תקינות מזרקים, מרווח נדנד למזרקים, לחץ גדישה, תקינות מודולטור ואקטואטור אני נשאר עם?
מסנן דלק? משאבה? שניהם תקינים (מסנן הוחלף, אין בריחות אוויר למערכת הדלק)
במחשב המנוע יש תקלות על אובר בוסט.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
המיספייר לא קיים במידה ואני מבצע את מה שהוא מראה בסרטון
וביצעתי כבר כמה פעמים את זה.
אותה תוצאה בכל פעם - המיספייר נעלם וחוזר לאחר כמה נסיעות (מאמין בגלל התנדפות השמן).
מכיוון שבדקתי את כל שאר הדברים-
שמן בצמה, תקינות צמה, תקינות מזרקים, מרווח נדנד למזרקים, לחץ גדישה, תקינות מודולטור ואקטואטור אני נשאר עם?
מסנן דלק? משאבה? שניהם תקינים (מסנן הוחלף, אין בריחות אוויר למערכת הדלק)
במחשב המנוע יש תקלות על אובר בוסט.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
חשבת אולי ה westgate actuator עצמו חלש ומה שקורה זה אחרי שהשמן מתנדף, שוב אין לו מספיק כוח להזיז את המנוף? זה גם קורה לא מעט.
ניסית להחליף אותו באחד אחר תקין?
לדעתי ניתן לקנות אותו בניפרד.
elephant man
20-12-20, 20:49
לא ניסיתי.
אבדוק את זה
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
מנסה להציע כיוון יותר פשוט לגישה לתקלה. נשמע שהמנוע נכנס ל-Limp mode כהגנה כתוצאה מהגדישת יתר. ולכן אתה מרגיש "כאילו" המנוע עובד על 4 צילינדרים. זה חוזר כל כמה נסיעות כי לא תמיד אתה מגיע לגדישת יתר, וה-Limp mode מתאפס בד"כ לאחר כיבוי והנעה של הרכב או אחרי זמן מסוים. ניסית לסגור קצת את הכיוונון של הזרוע של הטורבו? שיגדוש פחות? כיוון נוסף הוא חיישן MAP תקול או מלוכלך, שגם מכניס את המחשב לאותו מצב.
132009
elephant man
21-12-20, 07:45
עוד כיוון מצוין לבדוק
למרות שכבר נבדק בעבר ובעקבותיו הוחלף חיישן ה-maf
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
עוד כיוון מצוין לבדוק
למרות שכבר נבדק בעבר ובעקבותיו הוחלף חיישן ה-maf
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
חיישן Map, לא Maf. שני חישנים שונים
elephant man
21-12-20, 21:24
ידוע.
נבדקו שניהם והוחלף ה-maf כי נמצא לא תקין
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
elephant man
11-02-21, 13:36
עדכון - נפתרה הבעיה
לאחר בדיקה מחדש של חלק מהדברים (התתקשר של גרשון גרם לי לחשוב אם פספסתי משהו), הגעתי למסקנ שהבעיה איננה בתא המנוע אלא באספקת הדלק.
נברתי בספרות היצרן ובפורומים ברשת כמו גם סרטונים ביוטיוב, הן על מבנה ותפקוד המערכת והן על תקלות נפוצות.
הבעיה אותרה בשסתום ניקוז האוויר שהיה סתום ובשסתום האל-חזור, שמשום מה לא היה.
טלפון לג'קי והחלקים נרכשו.
הבוקר קפצתי למוסך עמיעד לומר שלום, לשתות קפה וגם להתקין את החלקים.
ההתקנה מאוד פשוטה.
כל מה שנדרש הוא מפתח פתוח 19, תרסיס ניקוי כלשהו והחלקים.
1. ניקוי הצינורות המגיעים ממיכל הדלק לבית המסנן למניעת כניסת לכלוך והקלה על פתיחת החיבורים המהירים
2. החיבורים בנויים עם כפתור בכל צד של הצינור. לחיצה על שניהם עם יד אחת ומשיכה עדינה עם השניה והוא בחוץ.
יש טבעות פלסטיק צבעוניות על כל אחד מהחיבורים - ניקוז אוויר (הקרוב יותר אלינו) לבנה, אל-חזור כחולה.
מומלץ לצלם מיקומים בשלב זה.
3. פתיחה עם מפתח 19. לא נדרש כוח רב.
4. התקנת החלקים בפיות - האל חזור אצלי לא היה קיים. ככל הנראה שמתישהו בחיי הרכב הוחלט שלא נדרש.
5. הרכבה - מתחילים באל-חזור בגלל דירוג הצינורות. יש לוודא התקנת טבעות נחושת חדשות. כדאי גם לראות שהישנות לא נשארו שם.
חיזוק-לא נדרש כוח רב, אלא הידוק.
6. חיבור הצינורות - אל-חזור פנימי (בצד הקרוב לשלדה
ניקוז אוויר מהמערכת:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210211/4399fea31c51aaedc30f1122f0b7aaed.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210211/91b762c13057482eaadc9eb03947165d.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210211/32d50472bdd45afd3de6a95df0a2b24e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210211/017bc56963cada955cc35a98c1cec2f3.jpg[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210211/887a2a41c28d550ced603c1b2a805748.jpg[/IMG
פתיחת סוויצ
לחיצה לסירוגין על דוושת המצערת עד שמנורת המנוע נדלקת ומתחילה להבהב.
המתנה מספר דניות וסגירת סוויצ'.
התנעהSent from my Redmi Note 9S using Tapatal
elephant man
11-02-21, 14:34
כעת לאחר כמה נסיעות בעומסים שונים, הבעיה נעלמה.
עוד יותר מתבאס למכור
מק"טים:
שסתום חד כיווני דלק Vub503950
שסתום ניקוז אוויר דלק wjn500110
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.