PDA

צפייה בגרסה מלאה : בגי"ה - לימוד רכיבה ללא גלגלי עזר לילדה בת 5.5



liontamer84
18-12-20, 10:21
אופניים ללא גלגלי עזר -
הילדה - 5.5.
שולטת ללא עוררין בקורקינט על 3 גלגלים.
הייתה אלופה גם על אופניים עם גלגלי עזר.
לפני זה רכבה על האופניים האלה מחוברת במוט (טרייל גייטור) לאופניים שלי.
לפני זה הייתה על אופני איזון וגם בזה שלטה בצורה מיטבית.
לא מצליח ללמד אותה לרכב ללא גלגלי עזר.
כל הזמן בורחת עם הטוסיק ימינה ומקפלת יד ימין.
מה אני מפספס? חיברתי מקל של מטאטא ואני הולך איתה ומתקן לה מצד לצד.
עדיין לא מרגיש שזה משתפר.
אשמח לטיפ של אלופים

ishc
18-12-20, 10:35
אופני איזון ואז תחזור לפדאלים

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

amitaikl
18-12-20, 10:41
תפרק את הפדאלים ותקשור את הזרועות עם אזיקון במקביל לשלדה.
למעשה אתה מייצר אופני איזון מאופניים של גדולים ולא גורם לה להרגיש שהיא חוזרת אחורה

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

yoni_0000
18-12-20, 11:11
תקבע את הפדלים גבוהה יותר ביחס לקרקע, אפילו לקדוח בהם חור אם צריך. ככה הם ייצבו אותה אם היא באמת עומדת ליפול, וזה יתן לה את הביטחון הפסיכולוגי. ברכיבה מהירה היא תתייצב כבר בעצמה.. חודש ככה והיא לא תצטרך פדלים יותר.

guyo
18-12-20, 11:34
תפרק את הפדאלים ותקשור את הזרועות עם אזיקון במקביל לשלדה.
למעשה אתה מייצר אופני איזון מאופניים של גדולים ולא גורם לה להרגיש שהיא חוזרת אחורה

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk+1 עובד כמו קסם

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

raanan
18-12-20, 11:50
מזכיר לי נשכחות,
לפני 50 שנה ומשהו, אני עדיין זוכר איך אבא שלי לימד אותי.
פירק גלגלי העזר, דחיפה בירידה ארוכה בנתניה ולעסק ...
גם לצוף/שחיה למדתי כשהדוד עליו השלום זרק אותי מהחסקה בים רגוע
(אבל לא הייתה בעיה , הוא היה המציל בחוף).

כנראה שהשיטות הנ"ל כבר לא קיימות (בכל אופן לא הנחלתי אותן לבנות שלי).

רענן

boaz avrahami
18-12-20, 11:52
שתירשם לאתר. ילמדו אותה פה בהתכתבות רכיבה על אופניים ואח״כ גם שחיה בהתכתבות... [emoji56]

YoavR
18-12-20, 12:38
אפשר גם לשחרר...
אין שום חוק שילדה בת 5.5 צריכה לרכוב על אופניים.

הבן שלי בגיל 2.5 עלה על אופני איזון ובגיל 4 רכב על אופניים.
הבת שלי היום בת 5. יש לה אופני איזון. היא הכי אוהבת קורקינט תלת ולא מעניין אותה בכלל לעבור לאופניים.
נסיתי קצת ושחררתי.
כשתרצה, היא יודעת איך להפעיל אותי...

avikkllk
18-12-20, 13:01
הבן שלי בן 4 למד לרכב במהירות
היה צריך שלוש דברים
קסדה , ירידה תלולה ודחיפה הגונה..

מעכשיו ברצינות ,
קח מקל של מטאטא , חבר לאופניים שלהם ותן לה פוש..
אחרי שהיא רוכבת יפה שאתה תופס אותה שחרר לה את המקל בלי שתשים לב ,
תיפול פעם פעמיים שלוש ותצליח.

הכי חשוב זה אתה לא היא ,
אם תוותר היא לא תרכב.

Sent from my Redmi 8A using Tapatalk

erezgur
18-12-20, 13:08
חיברתי מקל של מטאטא ואני הולך איתה ומתקן לה מצד לצד.
עדיין לא מרגיש שזה משתפר.
אשמח לטיפ של אלופים



קח מקל של מטאטא , חבר לאופניים שלהם ותן לה פוש..
אחרי שהיא רוכבת יפה שאתה תופס אותה שחרר לה את המקל בלי שתשים לב ,
תיפול פעם פעמיים שלוש ותצליח.


כעת תקרא שוב את ההודעה המקורית ותראה שהוא כבר אחרי השלב הזה

גיא
18-12-20, 13:10
מה זה אופני איזון ?

avikkllk
18-12-20, 13:10
כעת תקרא שוב את ההודעה המקורית ותראה שהוא כבר אחרי השלב הזהיש הבדל לחבר אופניים לאופניים ,
לבין לשים מקל וולהחזיק אותה עם היד ליציבותץ

Sent from my Redmi 8A using Tapatalk

זוהר לב
18-12-20, 13:45
[QUOTE=YoavR;923446]אפשר גם לשחרר...
אין שום חוק שילדה בת 5.5 צריכה לרכוב על אופניים.
/QUOTE]

צודק. לתת להם בקצב שלהם.
לא מבין מה הלחץ הזה על הילדים ללמוד לרכוב על אופניים.
כבר מגיל צעיר מכניסים אותם לתופת הלחץ ההיסטרי, שמימלא ילווה אותם כנראה כל חייהם.
כדי לעזור, הם צריכים דוגמא של אח/אחות או חבר /חברה גדולים יותר רוכבים לידם, לא יותר מזה, בסוף זה יבוא.

raanan
18-12-20, 14:09
[QUOTE=YoavR;923446]אפשר גם לשחרר...
אין שום חוק שילדה בת 5.5 צריכה לרכוב על אופניים.
/QUOTE]

צודק. לתת להם בקצב שלהם.
לא מבין מה הלחץ הזה על הילדים ללמוד לרכוב על אופניים.
כבר מגיל צעיר מכניסים אותם לתופת הלחץ ההיסטרי, שמימלא ילווה אותם כנראה כל חייהם.
כדי לעזור, הם צריכים דוגמא של אח/אחות או חבר /חברה גדולים יותר רוכבים לידם, לא יותר מזה, בסוף זה יבוא.

קח זווית אחרת,
בן של השכנים בגיל של בתי הקטנה ,
ניסה לרכב ללא גלגלי עזר, לא הסתדר. גם הוריו לא התאמצו לסייע.
הילד התחיל לפתח עוינות (בדיבור) לאופניים ולאט לאט הדיר את עצמו מהמפגשים
הקבוצתיים של שכבת הילדים שבגילו (ביישוב שלנו הילדים אוהבים לרכב ולבקר באטרקציות מעניינות ביישוב).
התסכול שלו גבר כשאחיו שקטן ממנו בשנתיים התחיל לרכב והצטרף לילדים.

היו לילד עוד תופעות לא סמפטיות עד ששכן אחד (לא הוריו) לקח יוזמה ולימד אותו.
מאותו רגע הילד פרח וחזר להשתלב בקבוצת הילדים.

אצלי הילדות רצו והסתדרו לבד לרכב על אופניים, רולרבליידס (אני פחדתי מהרולרבליידס).
לגבי שחייה, בגיל 4 כל אחת הצטרפה לקורס שחייה ביישוב
(לדעתי זה דיי מטלת חובה של ההורים, נדמה לי שאפילו יש מצווה כזאת בגמרא).

רענן

זוהר לב
18-12-20, 14:22
רענן,
יש לי ילדה כמעט בת שבע שעדיין רוכבת עם גלגלי עזר. לה ולי אין בעיה עם זה.
ישנם מקרים שלחץ קבוצתי אכן מביא לתסכול, ואני חושב שברוב המקרים זה לא כך.
אבל מכיוון שכל ילד הוא שונה וכל ילד הוא עולם בפני עצמו ,אנחנו ההורים צריכים להיות מספיק רגישים לצרכיהם הגופניים, הרגשיים, והנפשיים, וחייבים להתערב כשצריך. (מה שלא עשו הורי הילד המדובר, וכן עשה השכן, שכנראה חש אמפטיה לילד)

זוהר.

איל מ
18-12-20, 14:29
מה זה אופני איזון ?

o m g

בערך ההמצאה הכי טובה מאז המצאת החיתול החד פעמי. (חפש שניה בגוגל).

זה חוסך מדורות שלמים של אבות ריצה אינסופית אחרי ילדים עם מקל ואופניים.

מה שכן, אסור בשום שלב לתת להם לרכב עם גלגלי עזר. זה הורס את כל מה שאופני האיזון בונות. אצלי כדי שהילד יבין את פעולת הפדלים בלי להרוס את שיווי המשקל, מיקמתי את האופניים עם גלגלי העזר כך שהן נטועות במקום עם גלגל מניע באוויר (בתוך בור) ובעצם הן הפכו לאופני כושר רק לצורך לימוד עבודת הפדאלים. את השאר הילד עשה לבד.
(פות"ש כבר הרבה אחרי השלב הזה).

זוהר לב
18-12-20, 14:41
הוא לא יודע מה זה אופני איזון ואתה לא יודע מה זה MONGODB

אני, את שניהם אני לא מכיר אבל הוא לפחות שאל......:mad:

Dan Mil
18-12-20, 14:59
איזה רע עלול לצמוח מילדה בגן שרוכבת עם גלגלי עזר ?
אל תהיה הורה מעיק
הכל יגיע כשיגיע...

הבן שלי כשהיה בגילה קרא לגלגלים "גלגלי לייזר" והיה מרוצה מהלייזר שעזר לו עד שפרקתי אותם
ועד היום יש לנו סלנג משפחתי , לסיוע ועזרה.....(עכשיו כולכם בסוד העניין :-))
"גלגלי לייזר"
שבת שלום

גיא
18-12-20, 15:28
הוא לא יודע מה זה אופני איזון ואתה לא יודע מה זה MONGODB

אני, את שניהם אני לא מכיר אבל הוא לפחות שאל......:mad:

:)

הילדים שלי למדו בכוחות עצמם ( וממש מהר יש לציין ) .. פעמיים רצתי אחריהם, הבנתי שכושר זה לא הקטע שלי והם המשיכו משם ..

מונגו דיבי הוא סוג של בסיס נתונים לא טבלאי.

גוגל אומר שאופני איזון זה אופניים בלי פדלים .. זה נשמע לי כמו קפה שחור בלי גזיה ...

בקיצור, מישהו המציא את זה ואתם משלמים .. למזלנו כשהילדים שלי היו בגיל הנכון לא היתה הזוועה הזאת.

בשביל לסגור את הפינה של שאלה : אם לא ג'יפולוג בגי"ה . אז מה הקטע ??
בשביל לסגור את הפינה של MONGODB : אז פרקתי את הבלוק בפייתון לפני הכנסה לקולקשן והחיים יפים, הכל פועל נפלא עכשיו. תודה למי שנתן את הרעיון ( קייס או אלון ? )

erezgur
18-12-20, 15:31
יש הבדל לחבר אופניים לאופניים ,
לבין לשים מקל וולהחזיק אותה עם היד ליציבותץ

זה בדיוק מה שהוא כתב שהוא עשה, אבל אם קראת כבר פעמיים ולא ראית, אני מוותר ואתה צודק

זיף
18-12-20, 15:33
תפרק את הפדאלים ותקשור את הזרועות עם אזיקון במקביל לשלדה.
למעשה אתה מייצר אופני איזון מאופניים של גדולים ולא גורם לה להרגיש שהיא חוזרת אחורה

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

זה לגמרי הפתרון. אגב ראיתי חבר שהוא מדריך לרכיבה מלמד בצורה כזו מישהי בת 50. זה לגמרי קסם.

זוהר לב
18-12-20, 16:07
איזה רע עלול לצמוח מילדה בגן שרוכבת עם גלגלי עזר ?
אל תהיה הורה מעיק
הכל יגיע כשיגיע...

הבן שלי כשהיה בגילה קרא לגלגלים "גלגלי לייזר" והיה מרוצה מהלייזר שעזר לו עד שפרקתי אותם
ועד היום יש לנו סלנג משפחתי , לסיוע ועזרה.....(עכשיו כולכם בסוד העניין :-))
"גלגלי לייזר"
שבת שלום

איזה כיף לשמוע ממך דן, long time no see.

הזכרת לי רעיון שנשכח ממני so - stay tuned.

שבת שלום,

זוהר.

jacob72
18-12-20, 16:28
1. חפש מקום גדול ,מישור,ללא : סיבובים,פניות,עליות,ירידות.
מצאתי כזה בחניון תחנת הרכבת ,שישי בצהריים הכל ריק ,מאנשים ורכבים.

בהתחלה ניסיתי בגינה ליד הבית ,לא היה בגינה יותר מידי מרחק ישר ומישור. ובכל פניה הוא נפל.

רק בחניון הרכבת הם תפסו את הקטע.

2. אני בתחילה נתתי תנופה ,חזקה וביקשתי שיחזיק כמה שיותר רחוק, רק איזון בלי פדלים.

3. אחכ הייתי נוסע לידו עם מקל של מטאטא, כשהוא מפדל. עד שתפס את הקטע.

4. רק אחכ סיבובים פניות.

סבלנות, בסוף זה יצליח.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

איל מ
18-12-20, 16:40
הוא לא יודע מה זה אופני איזון ואתה לא יודע מה זה MONGODB

אני, את שניהם אני לא מכיר אבל הוא לפחות שאל......:mad:

הכל בסדר,
זה נכתב בהומור.
(אגב, לגבי מונגו, הנחתי שזאת שפת תכנות כלשהי, ועזבתי את השרשור, אם זה היה מעניין הייתי מגגל. אבל עדיין... זה נכתב בהומור...)

זוהר לב
18-12-20, 16:53
לפעמים צריך לשבור את הצְנוּנִיוּת שכאן בקצת הומור, כי יום ללא הלצה וחיוך הוא יום מבוזבז.
הכל נכתב ברוח טובה. מקווה שזה מובן.

עירא
18-12-20, 17:35
לגבי ההמלצות על מקל של מטאטא,
פעם קיבלתי טיפ ממדריך רכיבה שלי נשמע דיי הגיוני.
כשתופסים את האופניים עם המטאטא מבטלים את הצורך של הרוכב לשמור על איזון.
הוא המליץ להלביש את הרוכב עם תיק גב (ובעדיפות לאחד קטן ואם יש חגורת מותן מה טוב) ולאחוז בתיק הגב. כך הרוכב חייב לשמור על האיזון בעצמו.

חנן-ג'יפולוג
18-12-20, 18:23
כל הדיון הזה ועוד לא הוזכר כאן הצמד "היגוי הפוך" ? (או counter steering למי שרוצה הסברים מעולים ביוטיוב) .

ההיגוי בדו גלגלי הוא הפוך. כשאתה רוצה לפנות ימינה אתה מטה את הכידון שמאלה, ולהיפך.

ההיגוי במכונית, טרקטור, טרקטורון ואופניים עם גלגלי עזר הוא רגיל. לפנות ימינה מפנים כידון ימינה.

כשאתם נותנים להם להתחיל לרכוב עם גלגלי עזר אתם מחרפנים למוח של הילדים את הצורה, כי ברגע שתורידו את גלגלי העזר הכול מתהפך. הם ילמדו בסוף, אבל התהליך יהיה קשה יותר, להם וגם לכם.

שכחו ממקלות המטאטא, ושכחו מלרוץ אחריהם. תנו להם אופני איזון או אופניים ללא פדלים וכסא נמוך כפי שכבר נכתב כאן. הם יסתדרו מצוין בלעדיכם, וירכבו יותר טוב מכם.

שבו בצד, תתרווחו ותגלשו בג'יפולוג. הילד יסתדר מעולה בעצמו. כל מה שנדרש מכם זה לא להפריע.

omri_t
18-12-20, 19:19
לאחרונה שני הילדים שלי החלו לרכב.
הילדה נולדה ללא שיווי משקל- הודות לגנטיקה משובחת של דורות רבים במשפחתה של אישתי.

ראיתי סרטון ברשת שבו הילד יושב על האופניים מולך רגליים בפדלים.
אתה אוחז במרכז הכידון.
מטה בעדינות ובאקראיות ימינה/שמאלה.
בתחילה הילד נדרש להוריד רגל לכיוון. אחכ נדרש לאזן לכיוון הנגדי עם הגוף.
אחרי כמה דקות כאלו- אמורים להרגיש שהם מפעילים נכון את הגוף.

גם אצלי הילדה נזלה עם המקל מטאטא.
אז הוצאצי אותו
וגיליתי שהיא כנראה יטדעת לנסוע פיקס כבר כמה חודשים.

הבן ראה. התלהב. ופשוט התחיל לנסוע לבד.


התובנה שלי- הרבה בראש שלנו. ובכלל לא אצלם....

liontamer84
18-12-20, 19:48
לאחרונה שני הילדים שלי החלו לרכב.

ראיתי סרטון ברשת שבו הילד יושב על האופניים מולך רגליים בפדלים.
אתה אוחז במרכז הכידון.
מטה בעדינות ובאקראיות ימינה/שמאלה.
בתחילה הילד נדרש להוריד רגל לכיוון. אחכ נדרש לאזן לכיוון הנגדי עם הגוף.
אחרי כמה דקות כאלו- אמורים להרגיש שהם מפעילים נכון את הגוף.


התובנה שלי- הרבה בראש שלנו. ובכלל לא אצלם....

ראיתי היום גם את הסרטון המדובר, אנסה ליישם...

והכי הרבה - מסכים לגמרי עם התובנה שלך.

תודה לכל מי שענה.
הילדה, ילדה מופלאה שאין לי ספק שתהיה רוכבת נהדרת.
הבעיה היא כנראה אצלי, וחוסר הסבלנות שלי.

רועי
(ששולט גם במונגו דיבי וגם באופני איזון)

GodsFather
18-12-20, 20:21
עוד טיפ מנסיון שלי עם הילדים -

פעם מסיר גלגל עזר ימין, פעם שמאל, הופה הכל מסתדר. בזאת זה מסתכם...

גלגלי עזר היו רק כדי שהם יוכלו לחזק את שרירי הרגליים שלהם בזמן הרכיבה ולהכיר את תפעול המנופים בכידון.
ראיתי את ההתקדמות ברמה יומית וכך גם היה להם הבטחון להוריד אותם.

ולכל נושא הלחץ ההורי - ככל שהילד יפתח ויחזק יכולות מוטוריות ואיזון בגיל צעיר יותר, כך ייטב לו/ה פזיולוגית ונפשית.
כמובן שזה משליך גם על היכולות החברתיות - בטחון עצמי, יכולת להתמודד עם הציפיות החברתיות באופן עצמאי וכד.

בהצלחה עם זה



Sent from my HD1903 using Tapatalk

זוהר לב
18-12-20, 20:43
כל הדיון הזה ועוד לא הוזכר כאן הצמד "היגוי הפוך" ? (או counter steering למי שרוצה הסברים מעולים ביוטיוב) .

ההיגוי בדו גלגלי הוא הפוך. כשאתה רוצה לפנות ימינה אתה מטה את הכידון שמאלה, ולהיפך.

ההיגוי במכונית, טרקטור, טרקטורון ואופניים עם גלגלי עזר הוא רגיל. לפנות ימינה מפנים כידון ימינה.

כשאתם נותנים להם להתחיל לרכוב עם גלגלי עזר אתם מחרפנים למוח של הילדים את הצורה, כי ברגע שתורידו את גלגלי העזר הכול מתהפך. הם ילמדו בסוף, אבל התהליך יהיה קשה יותר, להם וגם לכם.

שכחו ממקלות המטאטא, ושכחו מלרוץ אחריהם. תנו להם אופני איזון או אופניים ללא פדלים וכסא נמוך כפי שכבר נכתב כאן. הם יסתדרו מצוין בלעדיכם, וירכבו יותר טוב מכם.

שבו בצד, תתרווחו ותגלשו בג'יפולוג. הילד יסתדר מעולה בעצמו. כל מה שנדרש מכם זה לא להפריע.

אני חושב שבסיטואציות המדוברות כאן, אין מישהו מהילדים שעובר מפאזת עזר כלשהי לרכיבה חופשית ושמגיע לרמת רכיבה
של היגוי הפוך,שנרכש רק בשלבים מתקדמים הרבה יותר. (הם רוכבים לאט מאוד, עדיין ללא הטיות, כאילו ישנם גלגלי עזר)

השגה נוספת לגבי ההיגוי ההפוך היא: קיים בכל כלי רכב, ומתבצע אך ורק בכניסה מהירה לסיבוב ותפקידו למנוע מהגלגל(ים) האחוריים ל"השיג" את הקידמיים. ההבדל בין אופנוע ובין מכונית הוא, שבדו גלגלי זהו אינסטינקט ללא מחשבה , וב-4 גלגלי זה משהו שמצריך אימון.

"לרוץ אחרי הילדים".
למרות קשישותי מצאתי את העניין מאוד מהנה ומועיל..... כך למד בכורי לרכוב. אוחז בסבל האופניים, רצתי אחריו צועק ושוצף.... וכשאבא כמוני צועק ושוצף ונושף בעורף, אין לו הרבה ברירות אלא להתחיל לרכוב לבד כדי לברוח ולהוריד אותי מהזנב.......;)

איל מ
18-12-20, 20:50
היגוי הפוך בדו גלגלי הוא מונח אחר לגמרי והוא רלונטי בכל מהירות של מעל 5 קמש (אל תתפוס אותי במספר, אבל בגדול במעבר ממהירות של "חוסר יציבות" למהירות של יציבות). בגדול בדו גלגלי (לא במהירות אפס) היגוי מושג ע"י הטיה ולא ע"י סיבוב הכידון. כך שכשאתה רוצה לפנות ימינה, אתה בעצם מסובב את הכידון שמאלה.
הילדים בהחלט מגיעים למהירויות הנ"ל (מהרגע שהם לא נוסעים בזיגזג, הם בעצם בהיגוי הפוך).

אבל מסכים. אין שום טעם לדבר על זה עם ילדים, בטח שלא בשלב לימוד הרכיבה.
זה מגיע כאינסטינקט והדיבור על זה רק יסבך אותם.
כשהם קצת יותר בוגרים ומסוגלים להבין פיזיקה בסיסית, או רוכבים על דברים קצת יותר כבדים, או לחילופין ברמות גבוהות יותר, ניתן להסביר להם את זה.
(בעוונותי הדרכתי לא מעט חברה צעירים על אופנועים. לצערי אין כמעט אף מורה נהיגה בארץ שמדבר על זה).

(רציתי לשלוח אותכם לגוגל, לחפש. אבל אני פוחד מזוהר ;) . אני כן אשלח אתכם לחפש סרטונים בשם counter steering ביוטיוב.

זוהר לב
18-12-20, 21:22
איל, ההיגוי ההפוך שאתה וחנן מדברים עליו מתבצע רק במעבר ממצב נסיעה ישרה ל"השכבה"בסיבוב. זהו מצב מאוד רגעי בכדי לא לפעול נגד הכוח הגיירוסקופי של הגלגל הקדמי שמתנגד להשכבה, ואחרי ההשכבה אתה חוזר להיגוי הרגיל, אלא אם ה"תחת" מחליק ואז אתה מתקן כפי שתיארתי קודם, בעזרת היגוי הפוך.
עכשיו מבין אני למה אמרת "היגוי הפוך בדו גלגלי הוא מונח אחר לגמרי " אלו אכן 2 דברים שונים.
תודה על ההבהרה.

חנן-ג'יפולוג
18-12-20, 22:10
האינטרנט מלא בהסברים אז זה די מיותר להיכנס לזה, אבל אני בכל זאת מתפתה לתקן אותך: זה לא עניין ג'ירוסקופי או משהו שקרוב לזה, בוודאי לא במהירויות שקרובות לאפס. זו פיזיקה שהיא כמעט סטטית באופיה.
מרכז הכובד נמצא בנקודה כלשהי במרחב. כשאתה מסובב את הכידון, נגיד ימינה, אתה מזיז את נקודות התמיכה (נקודות המגע שבין הגלגלים לכביש) ימינה, ואז מרכז הכובד נמצא משמאל לקו בין הנקודות הנ"ל, ללא תמיכה בו. זה גורם לאופניים "ליפול" שמאלה, וכך הן פונות שמאלה. כמובן שבהמשך הסיבוב וגם בהתיישרות אתה מטה את הכידון שמאלה כדי לחזור ולתמוך במרכז הכובד במיקום שהוא יותר אנכי לו, עד כדי אנכי לגמרי בחזרה לרכיבה ישרה.

כל זה, זה להסברים בין מבוגרים. לילדים לא צריך להסביר כלום בשלב הזה. אם לא תדפקו להם את המוח עם גלגלי עזר מנגנון הביופידבק שלהם יבצע את הלימוד הזה באופן עצמאי ויעיל.

איל מ
18-12-20, 23:16
כל זה, זה להסברים בין מבוגרים. לילדים לא צריך להסביר כלום בשלב הזה. אם לא תדפקו להם את המוח עם גלגלי עזר מנגנון הביופידבק שלהם יבצע את הלימוד הזה באופן עצמאי ויעיל.
תכלס זה מה שרציתי להגיד, ונסחפתי (כרגיל).

ד ו ר ו ן
19-12-20, 10:28
מרכז הכובד נמצא בנקודה כלשהי במרחב. כשאתה מסובב את הכידון, נגיד ימינה, אתה מזיז את נקודות התמיכה (נקודות המגע שבין הגלגלים לכביש) ימינה, ואז מרכז הכובד נמצא משמאל לקו בין הנקודות הנ"ל, ללא תמיכה בו. זה גורם לאופניים "ליפול" שמאלה, וכך הן פונות שמאלה. כמובן שבהמשך הסיבוב וגם בהתיישרות אתה מטה את הכידון שמאלה כדי לחזור ולתמוך במרכז הכובד במיקום שהוא יותר אנכי לו, עד כדי אנכי לגמרי בחזרה לרכיבה ישרה.


מסקרנות,
על איזו מהירות אתה מדבר?

לא הצלחתי להבין את ההסבר שלך על היגוי הפוך, אז עליתי על האופניים.
במהירות איטית, אם אני מטה משקל לצד מסויים, האופניים לא פונים, אתה נופל לצד אליו אתה נוטה.
אם אני מפנה את הכידון ימינה (צד ימין נמשך אליי ושמאל נדחף החוצה), האופניים פונים ימינה, בלי הטייה ובלי היפוכים ובלגן.

בנסיעה במהירות מעל איטית, ההיגוי הוא שילוב של הטיית משקל פנימה לכיוון הפנייה ותוספת קטנה של הכידון באותו הכיוון.

?

erezgur
19-12-20, 11:15
ואם כבר השרשור ממשיך לגלוש מהשאלה המקורית, אז מבחינתי היגוי הפוך על אופניים זה:

https://www.youtube.com/watch?v=MFzDaBzBlL0

גיא
19-12-20, 12:37
מסקרנות,
על איזו מהירות אתה מדבר?

לא הצלחתי להבין את ההסבר שלך על היגוי הפוך, אז עליתי על האופניים.
במהירות איטית, אם אני מטה משקל לצד מסויים, האופניים לא פונים, אתה נופל לצד אליו אתה נוטה.
אם אני מפנה את הכידון ימינה (צד ימין נמשך אליי ושמאל נדחף החוצה), האופניים פונים ימינה, בלי הטייה ובלי היפוכים ובלגן.

בנסיעה במהירות מעל איטית, ההיגוי הוא שילוב של הטיית משקל פנימה לכיוון הפנייה ותוספת קטנה של הכידון באותו הכיוון.

?

אין לי מושג על מהיריות. אבל אם אתה רוכב במהירות שבה אתה חייב להזיז את הכידון מצד לצד כל הזמן על מנת לשמור על היציבות. זה לאט מידי.

אם אתה נוסע במהירות שבה אתה פשוט נוסע. אתה מספיק מהר. האיזון הטבעי האוטומטי שלך מתקן תיקונים קטנים ושומר על קו ישר. במהירות הזאת כשתרצה לפנות לצד כזה או אחר. אם תחשוב על זה. תגלה שהגוף נוטה לצד הרצוי בעוד הכידון מופנה לצד הנגדי. זאת הטייה ממש קטנה וצריך לחשוב על זה במפורש על מנת להבחין בה.

הכותב לומד מונגו דיבי ( כחלק מלימודי דטה אינג׳ניר - בקרוב גם אחפש עבודה .. אני מניח ) בימים אלו אבל משיג התקדמות ממש יפה ( לטעמי ) ושליטה סבירה בשליפות נתונים. חכו לשאלות על האדופ או ספארק [emoji51].

הוא גם היה רוכב אופנועים פנאט במשך עשור וקצת.

על אופניים פחות היה לו חשק לרכב. זה דורש מאמץ גופני לא סביר. למרות שיש לו גוויה של אופני שטח אלומיניום עם שיכוך בכל מיני מקומות. במחסן.


Sent from my iPhone using Tapatalk

six 4 life
19-12-20, 13:23
מסקרנות,
על איזו מהירות אתה מדבר?

לא הצלחתי להבין את ההסבר שלך על היגוי הפוך, אז עליתי על האופניים.
במהירות איטית, אם אני מטה משקל לצד מסויים, האופניים לא פונים, אתה נופל לצד אליו אתה נוטה.
אם אני מפנה את הכידון ימינה (צד ימין נמשך אליי ושמאל נדחף החוצה), האופניים פונים ימינה, בלי הטייה ובלי היפוכים ובלגן.

בנסיעה במהירות מעל איטית, ההיגוי הוא שילוב של הטיית משקל פנימה לכיוון הפנייה ותוספת קטנה של הכידון באותו הכיוון.

?
אם תרכב ב10 קמש או יותר ותתן משיכה עדינה בכידון (בלי שום הטיה של משקל גוף) ימינה תגלה שהאופניים יורדות לך שמאלה ולהיפך.

talw
19-12-20, 13:27
ואם כבר השרשור ממשיך לגלוש מהשאלה המקורית, אז מבחינתי היגוי הפוך על אופניים זה:

https://www.youtube.com/watch?v=MFzDaBzBlL0

גדול

זוהר לב
19-12-20, 17:44
כל נושא הטיית הכידון הפוך לכיוון הסיבוב, מתיחס אך ורק לגיאומטריה ולפיסיקה של האופניים , מבלי לקחת בחשבון את משקל הרוכב והדינמיות של מרכז הכובד שלו. רוכב שייטה גופו לתוך הסיבוב לא צריך שום הטיית כידון הפוכה, אלא רק לכיוון הסיבוב.
ניסיתי על אופניים ואין שום היגוי הפוך. .....גם אם קיים בתצורות רכיבה שונות וכתלות במיומנות הרוכב, זוהי פעולה אינסטיקטיבית ואין לה שום משמעות לכל רוכב דו גלגלי ובטח לא לילדים שעושים צעדים ראשונים ברכיבה עצמאית.

ההיגוי ההפוך מתייחס כפי שטענתי בתחילה לסיבוב במהירות גבוהה על מנת שהגלגל האחורי לא "ישיג" את הקידמי.
וזה קיים הן בדו גלגלי והן בארבע גלגלי. זהו נושא שמצריך אימון ולמידה בעיקר אצל רוכבים מקצועיים, ורצוי שכל אופנוען יכיר את התופעה.
רשמתי בגוגל counter steering והלכתי ישר לתמונות, ורוב התמונות הן כאלו.....






http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=131970&d=1608392622&thumb=1&stc=1http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=131969&d=1608392578&thumb=1&stc=1http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=131968&d=1608392533&thumb=1&stc=1

רואים בתמונות בפירוש מהו היגוי הפוך שמתבצע כדי שהכלי לא יבצע סיבסוב, וזוהי מיומנות נרכשת שלא שייכת כלל לדיון הזה.

חנן-ג'יפולוג
19-12-20, 18:29
https://youtu.be/8_5Z3jyO2pA




https://youtu.be/C848R9xWrjc

איל מ
19-12-20, 18:56
אני לא יודע אם חנן בחר במקרה את הסרטונים האלו, או שהוא עבר הדרכה, אבל אצלי הם שמורים בתיקיה לטובת הדרכות רכיבה.
(הראשון ביניהם, של קית' קוד, לוקח קטעים מהסרט "טוויסט אוף דה ריסט" שנחשב במשך הרבה שנים לאורים והתומים של הדרכת רכיבה.

זוהר, אני מאתגר אותך לקנות אופנוע ולגשת להדרכת רכיבה מתקדמת. תבין כמה מהר אפשר לגרום לכלי דו גלגלי לפנות כשמתרגלים את העקרון. (ביומיום, 95% מהרוכבים במדינה לא מודעים לכך שהם מבצעים את זה. במקרי חירום זה ההבדל בין לטוס לתוך עצם קשיח תוך תנועות גוף לא מועילות, לבין התחמקות).
אגב,
עקרון חשוב שאני כן מיישם ומלמד את הילדים הוא להביט רחוק, ראיה מרחבית, ותמיד להסתכל לאן שרוצים להגיע, ולא על המכשול/סכנה.
נעילת מבט (https://kruvi.net/2013/03/23/target-fixatio/) בדו גלגלי (יחד עם התנפלות על הבלמים) היא ההרגל שכמעט הכי קשה להפטר ממנו. אחרי המון ימי אימון במגרש, ותרגול יומיומי אני יודע שכשאני מופתע לחלוטין לוקח לי שניה יקרה לנתק את המבט מהסכנה. וזה בגלל הרגלים קלוקלים שנבעו מהרבה שנים של רכיבה לא מודעת. אם מלמדים אותם לאן להסתכל ברכיבה ומסבירים להם למה, מציידים אותם בכלים שבעתיד יצילו את החיים שלהם.

איל מ
19-12-20, 19:07
נב
זוהר, מה שאתה מתכוון אליו הוא תיקון של הגוי יתר (במכוון או שלא, זה לא העניין). בעולם הדו גלגלי כשאומרים היגוי הפוך הכוונה היא למה שהתייחסנו אליו קודם. אם תלך לרוכב טימקס ממוצע (ההכללה היא בשביל הצבעוניות וסליחה אם אני פוגע בציבור שלם של רוכבי גופיה וכפכפים), ותגיד לו היגוי הפןך, ייתכן והוא יחשוב שמדובר בתמונות שצרפת.
אם תשאל כל איש מקצוע שמתעסק ברכיבה, הוא יבין שמדובר בהכנסת האופנוע להטיה.

talw
19-12-20, 19:24
אני חושב שצריך לדייק יותר, היגוי הפוך בכניסה לפניה- כן , שימוש במהירות סיבוב וההתמד של הגלגל הקדמי תוך כדי ביצוע ההיגוי ההפוך- גם כן.
צריך לחדד ולהבין שלאחר כל הפרובוקציה הזו של ההיגוי ההפוך ,הרכב הדו גלגלי נכנס לאיזון של הטיית המסה כנגד הכוח הצנטריפוגלי שמופעל עליה, הגלגל הקדמי מופנה לכיוון רדיוס הסיבוב( בהזנחת זווית ההחלקה) , בשל זווית הקמבר של הגלגל הקדמי ,אם המהירות קבועה,אפשר ממש כמעט לעזוב את הכידון -גם בזוויות הטיה גבוהות יחסית- כי האיזון נשמר. מפה יש את הטעות הנפוצה של הרבה רוכבים - גם בזמן "ההשכבה" בסיבוב הם טוענים שהם בהיגוי הפוך- אז לא, כל עוד הגלגל האחורי לא נמצא בהחלקה והיגוי יתר, הם פשוט מפעילים לחץ קל (ממש לא היגוי הפוך)על הכידון ההפוך לכיוון הסיבוב וזאת במטרה להטות את האופנוע/אופניים יותר -בכדי להתגבר על הכוח הצנטריפוגלי המתגבר תוך כדי האצה.

איל מ
19-12-20, 19:31
אני חושב שצריך לדייק יותר, היגוי הפוך בכניסה לפניה- כן , שימוש במהירות סיבוב וההתמד של הגלגל הקדמי תוך כדי ביצוע ההיגוי ההפוך- גם כן.
צריך לחדד ולהבין שלאחר כל הפרובוקציה הזו של ההיגוי ההפוך ,הרכב הדו גלגלי נכנס לאיזון של הטיית המסה כנגד הכוח הצנטריפוגלי שמופעל עליה, הגלגל הקדמי מופנה לכיוון הניצב ל.. רדיוס הסיבוב( בהזנחת זווית ההחלקה) , בשל זווית הקמבר של הגלגל הקדמי ,אם המהירות קבועה,אפשר ממש כמעט לעזוב את הכידון -גם בזוויות הטיה גבוהות יחסית- כי האיזון נשמר. מפה יש את הטעות הנפוצה של הרבה רוכבים - גם בזמן "ההשכבה" בסיבוב הם טוענים שהם בהיגוי הפוך- אז לא, כל עוד הגלגל האחורי לא נמצא בהחלקה והיגוי יתר, הם פשוט מפעילים לחץ (ממש לא היגוי הפוך)על הכידון ההפוך לכיוון הסיבוב וזאת במטרה להטות את האופנוע/אופניים יותר -בכדי להתגבר על הכוח הצנטריפוגלי המתגבר תוך כדי האצה.

אמרת שצריך לדייק, אז לא התאפקתי (במודגש).

talw
19-12-20, 19:33
כן.

asafk
19-12-20, 19:39
אחד התרגילים הראשונים כשמלמדים דינמיקת רכב הוא לתת לסטודנט להסביר למה תלת אופן הוא רכב לא יציב ואופניים הם רכב כן יציב.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

זוהר לב
19-12-20, 19:51
מה שאני טוען שזהו אינסטינקט(או "לחוש את הכלי") ולא משהו שצריך ללמד.....
זוהי פעולה שלפי הסרטון מתרחשת מאליה, כי גם ללא אחיזת הכידון האופנוע מבצע לבד את התימרון, ומה שעליך לעשות הוא לא להתנגד.
עוד לפי הסרטון, אתה כלל לא יכול לבצע פניה אם נועלים לך את הכידון, והטיית גוף לבדה לא תגרום לכלי לבצע פניה. רק מה? היו צריכים לאפשר לרוכב להפנות ת'כידון רק ימינה נניח, ועם הטיית גוף ימינה ,אני חושב שהיה יכול לבצע פניה.
רכבתי בעבר על אופנוע כבד.(650cc, משך 8 שנים. זה מספיק?) . מעולם לא נאמרה מילה או הושקעה מחשבה לגבי נושא זה בניהוג האופנוע.
ומה? לא השכבנו בסיבובים צפופים? לא עברנו מהשכבה ימנית לשמאלית בשבריר שניה עם ברך משפשפת ת'אספלט?
לילדים שרק לומדים רכיבה עצמאית, (וגם ליותר מיומנים) אין משמעות למידע הזה, הוא לא רלוונטי כי צורת ההיגוי הזו מתבצעת מאליה, כי אחרת איך הם מבצעים פניות חדות ללא למידת הנושא? זוהי טענתי.
לעומת זאת, למה שאני קורא היגוי הפוך, וראית בתמונות , זהו "אירוע" ארוך בהרבה משבריר שניה.....
ולא אחזור שוב על דבריי. זה רשום כמה תגובות מעל בצירוף תמונות.

איל מ
19-12-20, 19:52
מה שאתה טוען הוא נכון (לגבי אינסטינקט).
וגם אני וגם חנן אמרנו את זה. אין מה להכנס עם ילדים לדיון הזה.
לגבי שאר הדברים....
זה כמו לריב עם נהג מונית בקורס נהיגה מונעת. העובדה שלא ידעת את זה, ועדיין הצלחת לא למות, לא מעידה על השיאים שהיית יכול להגיע אליהם אם כן היית יודע ומתרגל קצת באופן מודע. כאמור, בעשר שנים האחרונות אני מנסה להכות על חטא של העשר שנים (על הרגליהן הקלוקלים) שלפניהן. גם אני מעולם לא הרגשתי שחסר לי משהו בטכניקה. עד שיום אחד גילו לי.
ההבדל הוא שהיום אני יודע מה הפערים שלי. הם עדיין שם. רק שלפחות, ביום בהיר אחד, כשאיזה מזדה תעיף אותי קיבינמט, אני אדע לשים את האצבע בדיוק למה זה קרה....

ד ו ר ו ן
19-12-20, 19:59
בדבר אחד כולכם צודקים,

אם הייתם מנפחים לילדים את המוח בכל הפיזיקה שמאחורי הפעולה האינטואיטיבית הפשוטה של רכיבה על אופניים, הילדים לא היו מעיזים לעלות על אופניים..

איל מ
19-12-20, 20:00
אצלי הם לא עולים כי כל המושב עליות....

זוהר לב
19-12-20, 20:07
איל,
אתה הוא זה ששלחת אותנו לבדוק בגוגל מה זה counter steering.
אז הלכתי ובדקתי והעלתי תמונות משם, ועכשיו אתה אומר לי שזה בכלל תיקון של היגוי יתר????.
כמעט מתחת לכל תמונה רשום counter steering, ולא counter steering correction או counter steering compensation

boaz avrahami
19-12-20, 20:31
אצלי הם לא עולים כי כל המושב עליות....

ואין לכם אפילו ירידה אחת?

boaz avrahami
19-12-20, 20:34
איל,
אתה הוא זה ששלחת אותנו לבדוק בגוגל מה זה counter steering.
אז הלכתי ובדקתי והעלתי תמונות משם, ועכשיו אתה אומר לי שזה בכלל תיקון של היגוי יתר????.
כמעט מתחת לכל תמונה רשום counter steering, ולא counter steering correction או counter steering compensation

זוהר אתה מבלבל בין שני מושגים.

היגוי נגדי הוא פעולה שעודים למשך שבריר שניה על מנת להטות את האופנוע ולעזור להתגבר על הכח הג׳ירוסקופי.

מה שאתה העלת בסרטונים הוא תיקון היגוי לצורך התגברות על היגוי יתר ( הגלגל האחורי בהחלקה) וזה נעשה למניעת החלקת האופנוע ואיבוד שליטה.

איל מ
19-12-20, 20:48
ואין לכם אפילו ירידה אחת?

מצחיק שהעלית את זה...
אחד הוא מטורף עם תעודות ושליטה לא משהו,
אני מונע ממנו את הירידות ...
השני דווקא כשרוני מאוד, (ראיתי אותו דופק "היגוי הפוך" בסגנון שזהר מדבר עליו עוד לפני גיל 4, וגם מצליח לצאת מtank slapper במהירות מפחידה על אופני איזון- בירידה אגב), אבל גם סובל מעודף שכל, ואת הירידות הוא פוחד לרדת...
יש איזה שניים וחצי מקומות במושב שהם יחסית מישוריים, והוא נוסע שם במעגלים :(

איל מ
19-12-20, 21:02
איל,
אתה הוא זה ששלחת אותנו לבדוק בגוגל מה זה counter steering.
אז הלכתי ובדקתי והעלתי תמונות משם, ועכשיו אתה אומר לי שזה בכלל תיקון של היגוי יתר????.
כמעט מתחת לכל תמונה רשום counter steering, ולא counter steering correction או counter steering compensation
קודם כל התנצלות. כנרטה שהגוגל שלי מקולקל. לי יוצא את זה:
131972
שנית,
מעבר לתמונות היפות, נכנסת לקישורים כדי לקרוא?

ש01
20-12-20, 00:24
גם הבת שלי היתה אלופה באופניים עד גיל 5.
אז החליטה שדי לה...
אנחנו חשבנו שבגלל הורדת גלגלי עזר הי מפחדת.
לא לחצנו.
אי שם בגיל 10 החלה לרכב שוב, מראש בלי גלגלי עזר ובלי כל בעיה.

פעם סיפרתי לה בבית על היגוי הפוך באופנוע.
שעה אח"כ כבר חבשתי לה את הפצעים ביד, ברגל ובסנטר...

רוצא לומר - היגוי הפוך זה אחלה. אבל באופנוע. לא אופנים...

אומי5
20-12-20, 09:04
זה קצת כמו בסרט מצוייר כשהם רצים מעל תהום ונפלים רק כשהם מסתכלים למטה.
היגוי הפוך ברמה של ילד על אופניים זה משהו שקורה לבד, אם הם ינסו..... תראו את הרגליים זזות מהר מהר באוויר והם יפלו.

עבדתי בחנות אופניים, למדתי עשרות ילדים לרכב, הבת שלי הייתה על אופני איזון והגיעה לחלוטין לשלב הנכון, ולא משנה מה עושים היא לא מסתדרת עם פדלים.
זה בהחלט מציק לה חברתית, אבל לפעמים צריך לדעת לשחרר ולחכות שנה שנתיים.
אגב מחשבה שעברה לי השבוע ובהחלט עלולה להבדק בקרוב, זה שהאופניים די ישנות ומראש לא היו פאר התעשיה, ואולי אם נקנה זוג קל יותר ומתאים יותר זה ילך מהר יותר (אני מניח שאם הוא יהיה ורוד עם נצנצים אז בכלל...)

זוהר לב
20-12-20, 09:55
קודם כל התנצלות. כנרטה שהגוגל שלי מקולקל. לי יוצא את זה:
131972
שנית,
מעבר לתמונות היפות, נכנסת לקישורים כדי לקרוא?

אתה מנסה להכניס אותי תחת הפנס ואומר לי "חפש כאן", כי התמונות שהעלתי לא מתאימות לך?
לא צריך לקרוא בקישורים כי הבנתי כבר מהתחלה על מה מדובר ומה אתם מתכוונים בהיגוי הפוך.

אבל..... ויש כאן הכחשה גורפת למראה עיניים של גלגל אופנוע שמוטה שמאלה
בעוד שהכלי מבצע פניה לימין, הכחשה שמוסברת ע"י וקטורים שפועלים, ע" תופעות של החלקת גלגל אחורי, ע"י תיקון היגוי יתר........
ואילו אני קורא לזה היגוי הפוך- כי הגלגל הנוהג מוטה הפוך לכיוון הנסיעה.

אם צריך לתת את הדעת לבטיחות ברכיבה על דו גלגלי אז זהו הנושא הקרדינלי! בגלל שהחלקת גלגל אחורי משמעה איבוד שליטה והמרחות על הכביש , ואם הדגש בלמידת רכיבה מושם על ההיגוי ההפוך שאתם מדברים עליו זוהי ברכה לבטלה.

מאות אלפי רוכבי דו גלגלי יש בישראל, אופניים וממנועים, ואני בטוח ש99% מהם לא שמע מעודו או למד את נושא ההיגוי ההפוך ולרובם ככולם יש מיומניות רכיבה טובות והם מבצעים פניות וסיבובים בלי לתת את הדעת ל"היגוי ההפוך". מה שכן חשוב ללמד אותם זה איך לבצע היגוי הפוך הנראה בתמונות שהעליתי, כדי שאם יחליק להם הגלגל האחורי, הם לא יסיימו את הרכיבה בהמרחות על הכביש במקרה הטוב.......

ואת הילדים שימו בצד. אין מה להסביר להם, הם ילמדו לבד.

-->