PDA

צפייה בגרסה מלאה : גראנד שירוקי 2016-2018 שימוש יום יומי ושטח עדין



lior_sh
20-12-20, 16:59
היי לכולם,

החלטנו שכרגע ההחלטה הנכונה זה ללכת על גראנד שירוקי גם שימושי עם הילדים וגם יכול להיות נחמד בשטח (נוסעים בשנה 5-6K בכביש ושטח שבילים, בוץ פעם בחודש במצב טוב).

השאלה שלי לגבי הדגמים:
- 5.7 האמי מה היתרונות חוץ מהמנוע כמובן (יש כרגע רק אחד מפורסם שכמובן זה יחסרון ענק)
- ואז נשאר לנו לימיטיד או את הטריילהוק האם לשטח רגוע ובעיקר בוץ צריך את הטריילהוק (אין לי בעיה לקחת את הלימיטיד לעשות הגבה קטנה ומיגון)?

והאם יש משהו שאני מפספס בדגמים?
ומה ההבדל ברכבים שנקנו בארץ ואלה שהם יבואי אישי? על מה כדי להסתכל?


תודה
ליאור

ש01
21-12-20, 00:09
נתחיל בגילוי נאות, ואתה תבין למה בהמשך..
היה לי גראנד 2012 לרדו ויש לי עכשיו לרדו 2019.
את המכירה על הלרדו 2012 הפסדתי פעם אחת אחרי שכבר קיבלתי מקדמה (וביטלתי כמה פונים) כי לקונה אמרו שלרדו לא מתאים לשטח.

עכשיו נתחיל, אנסה לכתוב בצורה מסודרת ומאורגנת.

5.7 זה חלום.
אם מצאת אחד טוב, אל תחשוב פעמיים.
דיזל - אין לי ולא היה. מנוע בעייתי, לחבר הלך פעמיים הטורבו...

להבדלים בין הדגמים אגיע עוד מעט..

גראנד שירוקי אוטו כיף אמיתי.
מאוד חזק, מאוד חזק! גורם לך לחייך ולהנות בנסיעה ולא מעייף גם אחרי 3 שעות נהיגה.
יש מישהו (כתב רכב עם רזומה של עשרות אם לא מאות מבחני רכבים) שכתב כאן עליו "בנזונה של אוטו".
בשטח מגלה לפעמים יכולות מפתיעות לטובה (אם כי אתה מכוון לשבילים)

מנוע בנזין שתיין, ממודל 2014 נוסע על 1:7-1:8. אם היית נוסע יותר הייתי ממליץ על גז.

הדגמים העיקריים הם לרדו, לימיטד ואוברלנד (אבל יש גם טריילרייטד, סאמיט, SRT, לרדו + ועוד ועוד)

לגבי היבוא אישי - שם לדגם אין כל כך משמעות כי הרכב נקנה כמו לגו. אתה קונה רמת גימור אבל "מלביש" עליה יכולות ותוספות לפי יד הדמיון הטובה.... יצא לי כבר לראות לרדו שכתוב עליו 4X4 ורק שהגיע התברר שהוא 2X4. אבל יצא לי לראות לרדו עם כסאות עור ומתלי אוויר או לימיטד עם וו גרירה מקורי.
עוד תקלה ביבוא האישי - אם יש לך נהג צעיר בבית, תגלה שביטוח מקיף זה מושג שאינו בר השגה... (מחבר ביקשו למעלה מ20000 ש"ח).

עכשיו קצת על הרכב ויכולות שטח, ובין לבין על ההבדלים בין הדגמים,
רוב הרכבים (ולמיטב ידיעתי כל אלו שמגיעים ביבוא מוסדר - יבואן רשמי או יבוא מקביל) כוללים את "יכולות השטח ": הילוך כח ומערכת חכמה המתאימה את ניהול העברת הכוח לגלגלים בהתאם לתנאי השטח (בוץ, שלג, סלעים, חול) ובקרת ירידה במדרון.
זה מתחיל בלרדו וממשיך צפונה.
איך תזהה את זה בראיה חטופה - מאחורי מוט ההילוכים, על הקונסולה, יש בורר עגול ומסביבו גם מספר לחצנים.
כשאין את היכולות הללו (ויש שקע לכוס או משהו אחר) יש מצב שהרכב לא 4X4 או שאין את המערכת.

מרמת לימיטד יש לפעמים (לא תמיד) מתלי אוויר שמאפשרים גם שינוי גובה הרכב בהתאם למצב הנסיעה בכביש ובשטח.
למיטב ידיעתי באוברלנד יש את מתלים אלו תמיד.
מרמת לימיטד יש גם גג פנורמי וכסאות עור.

נעילות - ללרדו ולימיטד אין נעילות. יש מערכת "מוגבל החלקה" מאוד יעילה. המערכת מזהה כשגלגל מאבד אחיזה ולא מעבירה אליו כח. המערכת מתפקדת, למעשה, כנעילה. מניסיון - מאוד יעילה.

לאוברלנד יש כיסוי עור על הדשבורד. ברכבים רבים הוא נפרד מהדשבורד "מחלה של הרכב" וזה נראה נורא..
וגם חלו העליון של ההגה עשוי עץ. הילדים שלי טוענים שזה (סליחה) מגעיל...

מרמת לימיטד ומעלה, אני לא יודע מאיזו שנה, הוסיפו גם ראדר (מערכת ניהוג אדפטיבית) מתחת לטמבון הקדמי. אחלה מערכת בטיחות. אבל את המתכנן של ג'יפ צריך להוציא להורג בגלל המיקום שלה. אבן קטנה ואתה נפרד מהרבה (הרבה) זוזים. כמה הרבה? עד כדי המלצה של היצרן לפרק אותה לפני הירידה לשטח... (זו הסיבה העיקרית שקניתי לרדו).

לא משנה איזה דגם תקנה, כמה המלצות חשובות:
1. תקנה אחד עם מדבקת "טרייל ריטד" על הכנף הקדמית מעט לפני הדלת הקדמית. משמעות המדבקה "חבילת שטח" הכוללת את מערכת החכמה שכתבתי, ווי משיכה מקוריים קדמיים (מאוד חשוב למשיכה ו למקרה שקיעה).
2. אם אתה מתכונן לרדת לשטח (גם שבילי קק"ל שלא שופצו לפני שבועיים) - תרכיב מיגון תחתון, כולל מיגון למיכלי הדלק שמשום מה היצרנים השונים לא כוללים בחבילה.
3. אם אתה מתכנן שטח מעבר לשבילי קק"ל (בלי קשר למועד השיפוץ) כדאי גם להגביה את הרכב.

לסיכום - כל הרכבים עם "חבילת שטח" (ומערכת העברת הכוח החכמה) מתאימים לשטח. הם לא סופה, רנגלר או דיפנדר אבל בנהיגה נכונה יגיעו רחוק. מאוד. יעמדו בכבוד באותה הרמה של הלאנד קרוזר והפג'רו ובבונוס של כוח ונוחות עדיפים +++.

אני עם לרדו עשיתי ועושה את כל מסלולי ה"ג'יפאים".

תתחדש!

lior_sh
21-12-20, 09:17
תודה על התשובה המפורטת!!

יש רכב שאני הולך לראות מחר לימיטיד שנת 2018 לפי התמונות אני רואה שיש לו את הבורר של בוץ, שלג... אבל אין לו את הכנפיים ואין לו את הראדר מקדימה.

האם זה אומר שלרכב הזה אין מערכת מוגבלת החלקה?
והאם כדי לוותר על הרכב בגלל שאין לו את הכנפיים?

תודה
ליאור

Gershon
21-12-20, 10:09
תודה על התשובה המפורטת!!

יש רכב שאני הולך לראות מחר לימיטיד שנת 2018 לפי התמונות אני רואה שיש לו את הבורר של בוץ, שלג... אבל אין לו את הכנפיים ואין לו את הראדר מקדימה.

האם זה אומר שלרכב הזה אין מערכת מוגבלת החלקה?
והאם כדי לוותר על הרכב בגלל שאין לו את הכנפיים?

תודה
ליאור

יש לא SOFT של מוגבלת החלקה-מורכב במחשב ABS

lior_sh
21-12-20, 11:17
יש לא SOFT של מוגבלת החלקה-מורכב במחשב ABS

סורי לא הבנתי את התשובה אפשר הסבר

ש01
21-12-20, 11:33
תודה על התשובה המפורטת!!

יש רכב שאני הולך לראות מחר לימיטיד שנת 2018 לפי התמונות אני רואה שיש לו את הבורר של בוץ, שלג... אבל אין לו את הכנפיים ואין לו את הראדר מקדימה.

האם זה אומר שלרכב הזה אין מערכת מוגבלת החלקה?
והאם כדי לוותר על הרכב בגלל שאין לו את הכנפיים?

תודה
ליאור

לא ברור לי על איזה כנפיים אתה כותב...
לגבי מוגבל החלקה - למיטב ידיעתי זה קיים אצל כולם.
יש אתרים שאתה רושם את המספר שילדה (מופיע ברשיון הרכב או מתחת לזכוכית קדמית, למטה בצד הנהג רואים מבחוץ) שאתה נכנס ורואה עם מה הרכב יצא מהמפעל
לדוגמה
https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/recalls/search.html
https://driving-tests.org/vin-decoder/

איל מ
21-12-20, 11:34
סורי לא הבנתי את התשובה אפשר הסבר

יש לו תוכנה של מוגבל החלקה במחשב.

lior_sh
21-12-20, 11:35
לא ברור לי על איזה כנפיים אתה כותב...
לגבי מוגבל החלקה - למיטב ידיעתי זה קיים אצל כולם.
יש אתרים (אני אחפס) שאתה רושם את המספר שילדה (מופיע ברשיון הרכב או מתחת לזכוכית קדמית, למטה בצד הנהג רואים מבחוץ) שאתה נכנס ורואה עם מה הרכב יצא מהמפעל


התכוונתי רכב ללא "
טרייל ריטד" האם זה ברמת ברייק דילר?

ש01
21-12-20, 11:41
התכוונתי רכב ללא "
טרייל ריטד" האם זה ברמת ברייק דילר?

לא בהכרח.
אם יש לו את הבורר אז הוא בסדר.
כנראה אין לו את ווי המשיכה מקדימה ואולי איזה מיגון מקורי כזה או אחר (הקדמי גם כך מגוחך, ובכל מקרה מומלץ להשלים את כל המיגונים).
אינני יודע אם יש עוד איזה אלמנט חשוב שהוא חסר


ד.א.
שכחתי להוסיף אתמול:
שמעתי לא פעם שרק אוברלנד מתאים לשטח.
זה כמו לומר שרק סוס מרוץ משובח מתאים לרכיבה או רק כלב גזעי יודע לנבוח...

lior_sh
21-12-20, 11:43
לא בהכרח.
אם יש לו את הבורר אז הוא בסדר.
כנראה אין לו את ווי המשיכה מקדימה ואולי איזה מיגון מקורי כזה או אחר (הקדמי גם כך מגוחך, ובכל מקרה מומלץ להשלים את כל המיגונים).
אינני יודע אם יש עוד איזה אלמנט חשוב שהוא חסר


ד.א.
שכחתי להוסיף אתמול:
שמעתי לא פעם שרק אוברלנד מתאים לשטח.
זה כמו לומר שרק סוס מרוץ משובח מתאים לרכיבה או רק כלב גזעי יודע לנבוח...

לסיכום למצוא רכב עם בורר לעשות לו מיגון והגבהה ואפשר ללכת להנות :)

תודה רבה!

Gershon
21-12-20, 11:46
סורי לא הבנתי את התשובה אפשר הסבר

החלקה מוגבלת=TRACTION CONTROL=חלק מ-SOFT של ABS
מערכת הזאת-תוכנה-אין כאן חלקים פיזיים

ש01
21-12-20, 12:08
לסיכום למצוא רכב עם בורר לעשות לו מיגון והגבהה ואפשר ללכת להנות :)

תודה רבה!

סיכום מצויין.

אהההה,
תשתדל למצה רכב עם גלגלים בגאנט 18, אם כי אפשר להחליף מ-20 ל-18.
צמיג 20 פחות מתאים לנסיעת שטח והמצאי גם מצומצם יותר.

lior_sh
21-12-20, 12:20
סיכום מצויין.

אהההה,
תשתדל למצה רכב עם גלגלים בגאנט 18, אם כי אפשר להחליף מ-20 ל-18.
צמיג 20 פחות מתאים לנסיעת שטח והמצאי גם מצומצם יותר.

תודה!

idan10
01-01-21, 20:54
האם כל הWK2 מגיעים עם QD2 ?
ואם לא, אז איך יודעים אילו דגמים כן?

ש01
03-01-21, 09:43
לא כולם,
אם אינני טועה רק טריילהוק, אבל לא בטוח.
הרבה רכבים הגיעו ביבוא אישי ושם - האוטו זה סוג של לגו. כל רמת גימור אפשרית לכל אחת מהמערכות והתוספות...

אבל,
זה אחד הרכבים הבודדים שבאמת לא צריכים נעילות. כפי שנרשם למעלה, מערכת מניעת ההחלקה מאו יעיל ומתפקדת מו נעילות.

דרור ברלי
03-01-21, 19:59
לא סיכום ולא מצויין.
רק סלט עשיתם כאן.


ננסה לעשות לכם קצת סדר.
יש בקרת משיכה אלקטרונית. ETC. בכל הדגמים. לרדו, לימיטד, אוברלנד, טריילהוק, SRT, טראקהוק, מה שתרצה.... מערכת מצויינת, אגב. לא שיש ברירה אחרת - כי אין לרכב הזה שום מהלך מתלה ומשהו צריך לפצות.... המערכת מהירה ואפקטיבית והאוטו נוסע מצויין גם בשטח טכני מאוד, במגבלת מרווח הגחון כמובן.
בחוצה ישראל האחרון, גרנד לרדו כזה (עם צמיגי גודייר דורטראק בחתך 70) עלה את עשוש הרבה יותר טוב/בקלות מלנדקרוזר מוגבה על צמיגי BF-AT. פשוט, האלקטרוניקה של הגרנד כל כך הרבה יותר מהירה ואפקטיבית מזו של טויוטה שהיא מצויינת לכשעצמה.
למעט כל מיני דגמים שהסתננו לכאן ביבוא אישי/מקביל וכו' - כל ה-WK2 שהגיעו לישראל דרך יבואן רשמי (מכשירי תנועה ואח"כ סמל"ת) הם 4X4 עם הילוך כוח. במקרה של דגם שהגיע ביבוא אישי/מקביל במחיר אטרקטיבי - נא לוודא שיש הילוך כוח ויותר מזה - שיש לו בכלל 4X4... לא רק ברשיונות אלא בפועל - וזה כי רוב רוכשי מכוניות כאלה כשהן חדשות בד"כ לא נוסעים בכלל בשטח ולכן לפעמים גם אחרי כמה שנות בעלות, הם בכלל לא יודעים מה בדיוק יש ומה אין באוטו.

טרייל-רייטד?.... זה סמלון מפלסטיק שאפשר לקנות אצל ינוביץ' בכמה שקלים ולהדביק על כל אוטו. גם על רנגייד 2X4, אפילו על קורולה... הדבק דו"צ שמצורף לסמלון ממש לא בררן. רבים מדביקים אותו גם על רכב שלא הגיע איתו במקור.

יש בגרנד-צ'רוקי בפרט ובדגמי Jeep בכלל המון חבילות אבזור ותתי-רמות גימור. חלק הגיעו עם שתי לולאות עיגון מקוריות בריאות מלפנים, חלק עם אחת בלבד, חלק ללא לולאות קדמיות כלל אבל עם אחת בודדת מאחור. ראיתי בהדרכות כלים באותה רמת גימור לכאורה, אבל עם ציוד שונה בפועל. חלק בכלל הגיעו עם לולאת עיגון מתברגת, כמו בפרייבט. לשים לב היטב לכלים שהותקן להם וו גרירה בארץ - רוב מתקיני ווי הגרירה נוטים לפרק את לולאת הגרירה/חילוץ כדי להשתמש בהברגות שלה לצורך עיגון קורת הרוחב של וו הגרירה... ואז תגלו שאין לכם לולאת עיגון/חילוץ אחורית ותצטרכו לחלץ/להתחלץ באמצעות וו הגרירה - מאוד לא בריא ולא מומלץ ואפילו מסוכן. בכל רכב.
למה אני מתעכב ומרחיב על זה? כי זה פריט חשוב ביותר למי שנוסע בשטח - חשוב לוודא שהרכב מצוייד בזה.

מידות צמיגים:
רוב הגרנדים WK2 מגיעים עם 265/60R18. צמיג חתך נמוך קלאסי. מאוד אוהב להיקרע ולהתפנצ'ר בשטח.
חלק מדגמי לרדו הגיעו עם 245/70R17, עדיף משמעותית למי שנוסע בשטח.
דגמי אוברלנד מצויידים ב-265/50R20 - חתך נמוך מדי, בד"כ לא שורד אפילו את מאות המטרים הראשונים בשביל קק"ל ממוצע.

טיפ לשיפור: ג'נטים 17 של רנגלר JK/JL מתאימים בול לגרנד WK2. מי שלא נבהל ממעט טירחה בהחלפות גלגלים, יכול להחזיק סט צמיגים נוסף, לשטח בלבד. 255/75R17 שטח מלא של רנגלר (ויש להשיג סטים כאלה, מבעלי רנגלרים שהגדילו צמיגים). או 255/70R18 וצמיגי AT. הקוטר - כ-32' לעומת קצת פחות מ-31 במקור. הגרנד חד-משמעית מסתדר עם זה יופי גם ללא הגבהה. נכון, זה קצת לא חוקי, אבל גם לא קופץ לעין וההבדל בביצועים בשטח הוא תהומי עד בלתי נתפס.

פגוש קדמי בעייתי - לא רק פגיע מאוד, אלא גם עלול לשסף את חלקו התחתון של הרדיאטור אם יקבל מכה. כדאי מאוד למגן את תחתית הרדיאטור.

בשורה התחתונה - אכן בנזונה של אוטו. אולי לא Jeep קלאסי, אבל מפתיע מאוד לטובה.
קצת עדין וקצת פלסטיקי (אין שום הקבלה בין יכולות השטח הגבוהות לבין פוטנציאל הנזקים הקוסמטיים הכביר), אבל הוא באמת נוסע מדהים בכביש וטוב בשטח, חזק מאוד ומהיר מאוד, נוח מאוד, כיף של אוטו.

idan10
03-01-21, 21:35
תודה רבה דרור.
האם הגרנד נחשב לרכב אמין?

דרור ברלי
03-01-21, 23:13
זה לא אמין ועמיד לנצח כמו סופה או לנדקרוזר 70 או כל דבר ישן אחד שגדולתו בפשטותו ובמאסות של ברזל, אם לזה אתה מכוון.
אבל זה גם לא "לא-אמין בהגדרתו" כמו לנדרוברים או מפלצות-מוצצות גרמניות. (אגב, גרנד WK2 הוא אוטו שמוצאו גרמני לכל דבר ועניין. הפלטפורמה שלו מגיעה ממרצדס ML/GLE דור קודם, שהיא בתכל'ס מרצדס E קלאס. פרייבט)

זה רכב מודרני עתיר מערכות אלקטרוניות מיותרות עם כל מה שמשתמע מזה - בכל רגע נתון יכולה להידלק נורת "צ'ק-שקר-כלשהו" שמשמעותה בשורה התחתונה היא תמיד אלפי שקלים שעוברים מחשבון העו"ש שלך לחשבון העו"ש של מוסך כלשהו.
אבל אם אתה לא בעניין של כלים ישנים באמת, מלפני 20 שנה ויותר, לא תשמח לדעת שהיום אין משהו אחר. ככה זה בכולם. גם בטויוטה.

תור הזהב של קטגוריית רכבי השטח עם מכוניות שהציעו שילוב בלתי מנוצח של ביצועים, יכולות שטח, נוחות, פשטות יחסית ואמינות טובה, הסתיים אי שם בתחילת שנות ה-2000. משם ואילך זה רק הולך ומתדרדר לכיוון של מפלצות מוצצות נטולות יכולת שטח אמיתית, בלתי ניתנות לתחזוקה ועם אורך חיים קצוב שמעבר לו זה יהיה בלתי כלכלי בעליל להמשיך להחזיק את הרכב.

grand
04-01-21, 00:11
הגרנד כמו מרבית רכבי ג'יפ ואולי אמריקאיות בכלל עונה על כלל האצבע
10/100 שזה 10 שנים או 100 אלף מייל מה שבא קודם, כחדש יגלה אמינות טובה, לאחר מכן יתחילו בעיות, תחילה קטנות ומציקות, לא משביתות, שיחמירו עם השנים בהתאם לטיפול ולאהבה שתעניק.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

ronbs
04-01-21, 08:56
אני אתן תשובה קצת שונה,
כתבתה שטח עדין,
קח סובארו פורסטר או XV זה רכב שמתאים יותר לדרישות שלך, הרכב גם זול לאחזקה מהמכוניות שציינתה

tom1105
04-01-21, 10:17
אני אתן תשובה קצת שונה,
כתבתה שטח עדין,
קח סובארו פורסטר או XV זה רכב שמתאים יותר לדרישות שלך, הרכב גם זול לאחזקה מהמכוניות שציינתהמי שקונה גראנד 2018 זה אדם שחשוב לו איך הוא נראה ומרגיש בתוך האוטו ומוכן לשלם על זה...
זה לא קהל היעד של סובארו (בטח לא xv)

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

ronbs
04-01-21, 10:32
מי שכותב שטח עדין לא צריך גראנד
מספיק לו פורסטר או xv

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

Saar
04-01-21, 21:29
אף אחד לא באמת צריך גראנד.
הוא רוצה גראנד.
זה שוק של אמוציות, לא של קניות מושכלות.
(שלא יובן לא נכון, אין לי דבר נגד זה,להיפך. אני בעד :) )

grand
04-01-21, 21:35
מי שכותב שטח עדין לא צריך גראנד
מספיק לו פורסטר או xv

Sent from my SM-A715F using Tapatalkולמה בכלל לא דאסטר..
נו אתה רציני? הוא רוצה גרנד לא סובארו, זה כמו להציע למי שמחפש דירה בצפון תל אביב דירת 3 חדרים בירוחם.. שניהם עושים אותה עבודה

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Yaki5500
06-01-21, 19:03
ולמה בכלל לא דאסטר..
נו אתה רציני? הוא רוצה גרנד לא סובארו, זה כמו להציע למי שמחפש דירה בצפון תל אביב דירת 3 חדרים בירוחם.. שניהם עושים אותה עבודה

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
בשבילי קורולה ואוקטביה זה אותו דבר ולא בא לי על אף אחת מהן. יבוא אדם אחר ויחפור שעות למה קורולה ואוקטביה זה יום ולילה

עד שלא יבוא פותחהשרשור ויגיד זה גרנד ולא שום דבר אחר אז סובארו זה מועמד לגיטימי


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

דרור ברלי
07-01-21, 14:55
בשבילי קורולה ואוקטביה זה אותו דבר ולא בא לי על אף אחת מהן. יבוא אדם אחר ויחפור שעות למה קורולה ואוקטביה זה יום ולילה

עד שלא יבוא פותחהשרשור ויגיד זה גרנד ולא שום דבר אחר אז סובארו זה מועמד לגיטימי


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


ממש לא
אלה כלי רכב כל כך שונים בהכל.
סובארו זה אחלה, אבל גרנד מיועד לקהל אחר. כזה שרוצה יותר.
הוא גדול, הוא מפנק, הוא מאובזר, הוא מהיר. אמריקה. נותן לך תחושה טובה, תחושה ש"עשית את זה".

כמובן שזה הכל שטויות. אף אחד לא צריך גרנד. האמת?.... אף אחד גם לא צריך פורסטר. מי צריך סופה?.... אף אחד. אבל אני רוצה ואני יכול אז אני חי את החלום שלי כבר 21 שנה. כן, אני יודע שזה צורם לעינים קטנות ורעות של אנשים, חלקם עם סמל מדינת ישראל, שפוסקים "אתה לא צריך את זה". והם מערימים עלי ועל החלום שלי קשיים קטנים וגדולים ביומיום כדי להתיש אותי ולגרום לי להשתכנע ללכת עם הזרם ולוותר וליישר קו עם הסטנדרט העלוב שלהם. לא יעזור להם. אני אמשיך לנסוע במה שאני רוצה.

מי אתה ומי אני ומי כל אחד אחר שבחוצפתו ירהיב עוז לקבוע למישהו אחר מה הוא צריך?....

מזכיר קצת את בן גוריון שאמר "אני לא יודע מה היהודים רוצים, אני כן יודע מה הם צריכים".
זכויות רבות היו לו, לזקן הקטן והמצחיק הזה, הקים מדינה. אבל כמה פטרונות, כמה התנשאות. כמה בולשביזם יש במשפט הזה.

אם זה היה תלוי רק בו, כולם היו נוסעים רק במה שצריך, ואז לא היו בעולם שום מכוניות פרטיות, רק אוטובוסים.
וכולם גם היו מתגוררים בדירות טרומיות של 40 מ"ר בשיכוני-רכבות קומוניסטיים עם תמונה של סבתא-מיזולדה על הקיר של הפינת-אוכל, ועומדים בתור ללחם, תפוחי אדמה וכרוב שקונים בתלושי קיצוב. כמו בברית-המועצות הנערצת.

כי בתכל'ס אתה באמת לא צריך יותר מדירת 40 מ"ר בשיכון רכבת כדי לישון, ושום דבר שמעבר ללחם שחור, תפוח אדמה וכרוב מבושלים - כדי להיות שבע.

להתעלם ממה שאתה רוצה ולהתמקד רק במה שאתה צריך כדי להחזיק את האף מעל למים?... זו מהות הקומוניזם.


אז אנחנו אולי בדרך לדיקטטורה טוטליטרית, אבל אפשר להתנחם שהקומוניזם כבר מזמן יצא מהאופנה.
ולמזלנו, להבדיל ממכונת כביסה וטוסטר, אוטו הוא מוצר אמוציונלי.
אוטו בוחרים גם לפי הרגש, לא רק לפי השכל וההגיון כי אז באמת לא היה כלום חוץ מקורולה לבנה.
אתה קונה מה שאתה רוצה (ויכול) ולא רק מה שאתה צריך.

מי שיכול ורוצה גרנד - אתה חי רק פעם אחת. לך על זה! לא תתחרט. ואם כן תתחרט - תחליף למשהו אחר.

נמרוד
07-01-21, 15:10
ממש לא
אלה כלי רכב כל כך שונים בהכל.
סובארו זה אחלה, אבל גרנד מיועד לקהל אחר. כזה שרוצה יותר.
הוא גדול, הוא מפנק, הוא מאובזר, הוא מהיר. אמריקה. נותן לך תחושה טובה, תחושה ש"עשית את זה".

כמובן שזה הכל שטויות. אף אחד לא צריך גרנד. האמת?.... אף אחד גם לא צריך פורסטר. מי צריך סופה?.... אף אחד. אבל אני רוצה ואני יכול אז אני חי את החלום שלי כבר 21 שנה. כן, אני יודע שזה צורם לעינים קטנות ורעות של אנשים עם סמל מדינת ישראל שיגידו "אתה לא צריך את זה". והם מערימים עלי ועל החלום שלי קשיים קטנים וגדולים ביומיום כדי להתיש אותי ולגרום לי להשתכנע ללכת עם הזרם ולהישבר ולוותר וליישר קו עם הסטנדרט העלוב שלהם ש"לא קופץ לעין". לא יעזור להם. אני אמשיך לנסוע במה שאני רוצה. ואני גם מאחל להם להיחנק לאט ובייסורים ושאת כל מה שחסכו יוציאו על תרופות.

מי אתה ומי אני ומי כל אחד אחר שבחוצפתו ירהיב עוז לקבוע למישהו אחר מה הוא צריך?....

מזכיר קצת את בן גוריון שאמר "אני לא יודע מה היהודים רוצים, אני כן יודע מה הם צריכים".
זכויות רבות היו לו, לזקן הקטן והמצחיק הזה, הקים מדינה. אבל כמה פטרונות, כמה התנשאות. כמה בולשביזם יש במשפט הזה.

אם זה היה תלוי רק בו, כולם היו נוסעים רק במה שצריך, ואז לא היו בעולם שום מכוניות פרטיות, רק אוטובוסים.
וכולם גם היו מתגוררים בדירות טרומיות של 40 מ"ר בשיכוני-רכבות קומוניסטיים, ועומדים בתור ללחם, תפוחי אדמה וכרוב שקונים בתלושי קיצוב. כמו בברית-המועצות הנערצת.

כי בתכל'ס אתה באמת לא צריך יותר מדירת 40 מ"ר בשיכון רכבת כדי לישון, ושום דבר שמעבר ללחם שחור, תפוח אדמה וכרוב מבושלים - כדי להיות שבע.

להתעלם ממה שאתה רוצה ולהתמקד רק במה שאתה צריך כדי להחזיק את האף מעל למים?... זו מהות הקומוניזם.


אז אנחנו אולי בדרך לדיקטטורה טוטליטרית, אבל אפשר להתנחם שהקומוניזם כבר מזמן יצא מהאופנה.
ולמזלנו, להבדיל ממכונת כביסה וטוסטר, אוטו הוא מוצר אמוציונלי.
אוטו בוחרים גם לפי הרגש, לא רק לפי השכל וההגיון כי אז באמת לא היה כלום חוץ מקורולה לבנה.
אתה קונה מה שאתה רוצה (ויכול) ולא רק מה שאתה צריך.

מי שיכול ורוצה גרנד - אתה חי רק פעם אחת. לך על זה! לא תתחרט. ואם כן תתחרט - תחליף למשהו אחר.

132217

Yaki5500
07-01-21, 15:20
חחחח בסך הכל אני בא להגיד שלכל בן אדם יש פרספקטיבה אחרת.
בשבילי קורולה ואוקטביה זה אותו דבר
בשביל מישהו אחר סופה ו-טריוס זה אותו דבר


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

-->