צפייה בגרסה מלאה : בנית בלם יד על הדרייב שאפט
combina347
05-03-06, 23:14
ראיתי בהמון אתרים בלם דיסק על הטרנספר וברצוני לבנות אחד כזה לבד בעלויות מזעריות
ברצוני לקנות דיסק של אופנוע ולהתאים אותו לפלאנג' של הטרנספר ולחבר לו קליפר
נעצרתי בקליפר משום הוא לא עובד על לחץ שמן והרי מחובר שכבל הבלם יד
אני מחפש כליפר כזה על אופנועים או בכל מקום שבו הוא קיים
תנו לי רעיונות איך להשיג דבר כזה ואם בא לכם תזרמו על רעיונות בנושא אשמח לשמוע רעיונות
סוזי המשתוללת
05-03-06, 23:54
בלם דיסק על הטרנספר זה חרא
הוא מחייב את הדיף האחורי להיות נעול מלא(לא נעילה אוטומטית) בכל פעם שמשתמשים בהנדברקס ולכן בכל מהדגמים הישנים של סוזוקי שקיימים רק בגרמניה והגיעו עם בלם יד על גל ההינע התקן חייב התקנת נעילת דיפרנציאל מקורית שלא נועדה לעבירות אלא להבטיח את הבלימה של בלם היד
כמובן שחברה גרמנים בעלי מעוף ביצעו שינוי מזערי במערכת הכבלים שנעלה את הדיף והפכו את המערכת לנשלטת מקורית
התירוץ לE BRAKE, כפי שזה נקרא בחו"ל, הוא בלמי דיסק בסרן האחורי. בלי זה עדיף לך להשאר עם הסטאפ הקיים...
אבל אם אתה ממש מתעקש, הדרך הכי פשוטה לעשות את זה היא לקחת טרנספר שכבר יש לו כזה דבר - 87 או 84.
combina347
06-03-06, 14:01
בלם יד של טרנספר ישן זה כאבי ראש החל מהפירוק וההרכבה
ועד המשקל שיש על הדרייב שאפט
אני רוצה משהו רצחני שמעמיד את הרכב בכל מצב ושקל לטפל בו
אני לא קלטתי -
אתה רוצה בלם חירום (בלם יד), או בלם שירות (בלמים ראשיים, דוושה)?
אהלן קובי.ניתן להזמין מחו"ל "ברז" נשלט חשמלית שנועל את לחץ השמן במערכת הבלמים כך שהרכב נשאר עם ברקס לחוץ גם אם בפועל אתה מחוץ לאוטו.החיסרון של מערכת זו שהיא תלויה בתקינות רכיבי הבלמים המקוריים,ואינה מתאימה לעמידה ממושכת (פורצת אטמים).אנסה להשיג קישור מאוחר יותר
קצת אוף טופיק, בעקבות תגובה 2 עשיתי קצת חיפוש על נעילת הדיפרנציאל הנ"ל,
מצאתי תמונות: (הרכב הוא LJ 80 מודל 82)
http://www.lj10.com/visitor-rigs/P1180008.jpg
http://www.lj10.com/visitor-rigs/P1180005.jpg
ומצאתי גם מבחן דרכים של אחד מדגמי ה-LJ במגזין פור ווילר מ... 1971.
http://www.lj10.com/mags/fwmoct71/
enjoy
combina347
06-03-06, 21:29
תחשבו על המצבים בהם אתם אתם בראש עליה, על סלעים או בכל מצב שיפועי קיצוני
אתם לא רוצים לרדת למטה ורוצים לעמוד במקום (לא לכבות ולהשאיר על הילוך)
אתם מנסים להתקדם מהמצב שאתם נמצאים בו האם אם משתמשים בבלם היד האם הוא עוזר
עכשיו אני מקווה שתבינו את הצורך
מחיפוש באתרי שיפורי ראיתי e brake עולה המון כסף ולא שווה להשקיע
הרעיון של הוא לקחת דיסק של אופנוע עיניין של 100 ש"ח לכל היותר
ולהתאים אותו לדרייב שאפט עיניין של 30 ש"ח אצל חרט
לאחר מיכן קליפר עם ידית לכבל של ההנדבריקס אני עדיין בחיפושים
ואחר כך לעצב זרוע עם חיזוקים בהתאם לכוחות הפועלים עליה כדי לשלב בין הצלחת לקליפר
אורך החיים של ההנדבריק יהיה לשנים טיפול יהיה זול ודורש החלפת רפידות בלבד תחשבו על השחיקה המעטה לעומת אופנוע שלוחץ כל היום על הבלמים
ההשקעה זולה היעילות רבה מאוד ושווה את המחיר
ואז שקט לשנים ונוחות בשטח תחשבו
קליפר קדמי של טיפון PIAGGIO יכול להתאים.
יש לו משאבה נשלטת ע"י כבל.
עם תרצה יש לי הרבה דיסקים משומשים.(במצב טוב) רק תגיד איזה קוטר אתה רוצה...
כמובן ללא תקבול!!
אתה יודע מה, פרויקט מעניין, להתאים דיסק בין הפלאנג' של הטרנספר לדרישפט באמת לא סיפור, אם אתה מוצא קליפר מופעל כבל - יכול לעבוד לא רע.
אבל תשים לב רגע מה הבעייה בעצם בבלם החירום המקורי - הבעייה לא בתופים עצמם, הם הרי מחזיקים את האוטו במקום מצויין כשהבוכנה ההידראולית מפעילה אותם. הבעייה היא במנגנון ההנדברקס, בכיוון שלו, וגם כשהוא מכוון פיקס, יכול להיות שהכבל פשוט לא מעביר מספיק כוח בשביל להחזיק את הרכב בשיפוע של מעלה זיק, כי הוא לא תוכנן לזה. תחשוב איך אתה משפר את זה.
מה שאני עוד אומר, בכלל לא בטוח שמנגנון קליפר מופעל כבל שלקחת מאיזה טוסטוס או אופנוע יספק יותר כוח עצירה.
בזמנו, נקסוס חשב על זה. השגנו מזלג קומפלט של קטנוע עם כל החלקים ואז גילינו שמערכת הידראולית כזאת לא בנויה לתת לחץ לאורך זמן בגלל פריצת מחז"שים ...
אלון ירד מזה. אני מניח שהחלקים עוד אצלו ...
מצד שני, מנסיון, אחרי כמה שנים של קללות ונסיונות בלתי פוסקים ובלתי מוצלחים לכוון את הבלם חניה בסמוראי 86 ( תוף על הגל הינע ) עשיתי חריטה והדבקת רפידות שם וראה זה פלא. הבלם חניה עצר את האוטו באמצע העליה הרחבה של ה נ.ג. ללא כל בעיה.
אז תנסה את זה לפני שאתה ממציא את הגלגל מחדש.
זאת בכל אופן ההצעה שלי.
הכל מנסיון אישי.
תחשבו על המצבים בהם אתם אתם בראש עליה, על סלעים או בכל מצב שיפועי קיצוני
אתם לא רוצים לרדת למטה ורוצים לעמוד במקום (לא לכבות ולהשאיר על הילוך)
אתם מנסים להתקדם מהמצב שאתם נמצאים בו האם אם משתמשים בבלם היד האם הוא עוזר
עכשיו אני מקווה שתבינו את הצורך
מחיפוש באתרי שיפורי ראיתי e brake עולה המון כסף ולא שווה להשקיע
הרעיון של הוא לקחת דיסק של אופנוע עיניין של 100 ש"ח לכל היותר
ולהתאים אותו לדרייב שאפט עיניין של 30 ש"ח אצל חרט
לאחר מיכן קליפר עם ידית לכבל של ההנדבריקס אני עדיין בחיפושים
ואחר כך לעצב זרוע עם חיזוקים בהתאם לכוחות הפועלים עליה כדי לשלב בין הצלחת לקליפר
אורך החיים של ההנדבריק יהיה לשנים טיפול יהיה זול ודורש החלפת רפידות בלבד תחשבו על השחיקה המעטה לעומת אופנוע שלוחץ כל היום על הבלמים
ההשקעה זולה היעילות רבה מאוד ושווה את המחיר
ואז שקט לשנים ונוחות בשטח תחשבו
תחשבו על המצבים בהם אתם אתם בראש עליה, על סלעים או בכל מצב שיפועי קיצוני
אתם לא רוצים לרדת למטה ורוצים לעמוד במקום (לא לכבות ולהשאיר על הילוך)
אתם מנסים להתקדם מהמצב שאתם נמצאים בו האם אם משתמשים בבלם היד האם הוא עוזר
עכשיו אני מקווה שתבינו את הצורך
מחיפוש באתרי שיפורי ראיתי e brake עולה המון כסף ולא שווה להשקיע
הרעיון של הוא לקחת דיסק של אופנוע עיניין של 100 ש"ח לכל היותר
ולהתאים אותו לדרייב שאפט עיניין של 30 ש"ח אצל חרט
לאחר מיכן קליפר עם ידית לכבל של ההנדבריקס אני עדיין בחיפושים
ואחר כך לעצב זרוע עם חיזוקים בהתאם לכוחות הפועלים עליה כדי לשלב בין הצלחת לקליפר
אורך החיים של ההנדבריק יהיה לשנים טיפול יהיה זול ודורש החלפת רפידות בלבד תחשבו על השחיקה המעטה לעומת אופנוע שלוחץ כל היום על הבלמים
ההשקעה זולה היעילות רבה מאוד ושווה את המחיר
ואז שקט לשנים ונוחות בשטח תחשבו
אם זה השימוש שבגללו חשבת על הבלם אז לך על קבל גז מופעל ע"י ידית אופנים
זול פשוט ופחות בולט
ואז זינוק בעליה יהיה משחק ילדים עבורך
אם הרצון שלך זה לבלום את הרכב גם שאתה מחוצה לו אני מציע לך לחשוב שוב שום פתרון לא יתן לך ביטחוןב 100% שהרכב לא ידרדר ותמיד תצטרך לכבות ולשב בהילוך
אני תופס טרמפ על השרשור הזה כדי לשאול איך אני מכוון את ה"בלם" יד הזה(טרנספר 84),
כי כרגע הוא לא ממש בולם .
ניסיתי לחזק אותו עם מברג (דרך הפתח הקטן העגול שנמצא על התוף),ובשלב מסויים זה
כבר לא מאפשר סיבוב חופשי של הדריישאפט(בלי להרים הנדברקס)אז אני משחרר קצת כדי לאפשר תנועה חופשית ,
וכשאני מרים את ההנדברקס זה בולם בצורה חלשה וללא שינוי לעומת הבלימה שהייתה לפני החיזוק.
תודה.
אלירן.
אני תופס טרמפ על השרשור הזה כדי לשאול איך אני מכוון את ה"בלם" יד הזה(טרנספר 84),
כי כרגע הוא לא ממש בולם .
ניסיתי לחזק אותו עם מברג (דרך הפתח הקטן העגול שנמצא על התוף),ובשלב מסויים זה
כבר לא מאפשר סיבוב חופשי של הדריישאפט(בלי להרים הנדברקס)אז אני משחרר קצת כדי לאפשר תנועה חופשית ,
וכשאני מרים את ההנדברקס זה בולם בצורה חלשה וללא שינוי לעומת הבלימה שהייתה לפני החיזוק.
תודה.
אלירן.
שלום אלירן.כשהמתיחה של הרפידות כבר לא עוזרת יש שני אופציות:
1.כבל בלם יד פגום
2.הרפידות כבר שחוקות ובשלב זה יש להדביק רפידות חדשות ולחרוט את הדראם.
אני ירדתי מזה מסיבה אחרת לגמרי. אני גיליתי שבלם יד של סמוראי שמתוחזק נכון עוצר את האוטו בכל שיפוע.
אני גיליתי שבלם יד של סמוראי שמתוחזק נכון עוצר את האוטו בכל שיפוע.
פרט בבקשה,בדגש על המילה נכון
אצלי זה הסתכם בהחלפת רפידות אחוריות. אני יודע שברוב הסמוראים בלם יד הוא תיאורטי ואני לא מבין למה. לא ידוע לי בעיה כרונית כזו או אחרת במנגנון.
combina347
09-03-06, 20:22
השיטה של בלם היד האורגינאלי בנויה ומתאימה לרכב ללא שיפורים ואני מרחיב:
1. גלגלים גדולים
2. זוית סרן שונה (נוטה למעלה והכבל של בלם היד נוטה מטה וחשוף לפציעות)
3. רכב כבד יותר ועמוס תמידי
4. כל פעם שפותחים את הדרם צריך לשחרר את בלם היד לכיוון מחדש.
5. אני בטוח שיש עוד סיבות ששכחתי אבל הסיבה החמישית היא שאני פשוט שונא את בלם היד האורגינאל
היתרונות שאקבל מבלם היד החדש:
1. נגיש יותר
2. קל יותר לטיפול
3. החלפת רפידות אחת לכמה שנים אם בכלל
4. בלימת גלגלים יותר טובה בכל מצב (לא בנוי לבלימה בנסיעה ואף עלול לגרום נזק לדרייב שאפט/לטרנספר)
5. קל לבניה
6. מתאים לכל סרן ולא דורש התאמה בהחלפה
7. עוצר גם את הקידמיים כאשר אנו משולבים 4*4 גם אם אין דרייב שאפט מאחור
8. אני פשוט אוהב את הרעיון
9. אני שונא את הבלם יד האורגינאל
10. סעיף זה בא להדגיש את סעיפים 8 ו-9.
אצלי זה הסתכם בהחלפת רפידות אחוריות. אני יודע שברוב הסמוראים בלם יד הוא תיאורטי ואני לא מבין למה. לא ידוע לי בעיה כרונית כזו או אחרת במנגנון.
בעיה כרונית היא כבל הבלם שנשחק מהר (מדי) ולא מעביר מספיק מהלך מתיחה אל הגלגלים
בעיה כרונית היא כבל הבלם שנשחק מהר (מדי) ולא מעביר מספיק מהלך מתיחה אל הגלגלים
מצטער, לא קונה את זה. כבל ישן וסדוק שלא משומן אפעם גם כשנוסעים בבוץ כל הזמן יתפס.
ב 3 וחצי שנות הסמוראי המאושרות שלי כולל ה--מ--ו--ן--! בוץ לא יתפס פעם אחת אפילו הכבל. והוא לא היה חדש כשקניתי את האוטו ..
מצטער, לא קונה את זה. כבל ישן וסדוק שלא משומן אפעם גם כשנוסעים בבוץ כל הזמן יתפס.
ב 3 וחצי שנות הסמוראי המאושרות שלי כולל ה--מ--ו--ן--! בוץ לא יתפס פעם אחת אפילו הכבל. והוא לא היה חדש כשקניתי את האוטו ..
מי אמר שנתפס הכבל?
אמרתי שהכבל נשחק.סיבי פלדה נקרעים ולא מאפשרים העברת מלוא מהלך המתיחה.
תודה על ההעשרה, מורי.
לי עדיין נראה יותר סביר להחליף את הכבל במידה ונשחק מאשר לבנות בלם חדש. עובדתית, הרכב שלי מחזיק על בלם היד בכל שיפוע, גם אם בשיפועים קיצוניים צריך למשוך מכל הלב.
מי אמר שנתפס הכבל?
אמרתי שהכבל נשחק.סיבי פלדה נקרעים ולא מאפשרים העברת מלוא מהלך המתיחה.
סמנטיקה.
בסדר. ניקרעים ועוצרים את הכבל. עדיין להחליף כבל יותר הגיוני ויעיל.
לדעתי.
בכל מקרה, אני אשמח לקרוא את הכתבה על בניית המערכת :-)
תודה על ההעשרה, מורי.
לי עדיין נראה יותר סביר להחליף את הכבל במידה ונשחק מאשר לבנות בלם חדש. עובדתית, הרכב שלי מחזיק על בלם היד בכל שיפוע, גם אם בשיפועים קיצוניים צריך למשוך מכל הלב.
מסכים איתך ועם גיא.הרבה יותר פשוט לסדר את בלם היד מאשר לבנות לבנות פטנט חדש.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.