PDA

צפייה בגרסה מלאה : התחממות רכב



אלעד שור
27-12-20, 21:28
שלום,
מבקש התיעצות בנושא רדיאטור ונוזל קרור היילקס 95 מנוע אטמוספרי.
* מנוע מתחמם בעליות- מגיע ל-3/4. לא לאדום,
דוחף למיכל עודפים ויונק בחזר כשמתקרר.
בירידה או מישור חוזר ל-1/3.

* פורק הטרמוסטט - נראה נקי לגמרי. בבדיקת מים חמים עובד ( נפתח כ 15מ"מ).

* רדיאטור נחושת לפחות בן 16. מבחוץ נראה נקי. אין נזילות או בריחת נוזל מהמערכת.

שאלות:
1. חושב לקחת לניקוי אצל בעל מקצוע בתחום.
האם יש טיפול אחר שיכול לבצע בעצמי?

2. במידה וצריך להחליף רדיאטור. האם זה של בשן 2 שורות מתאים? האם יש מומלץ אחר?

3. מהו נוזל קרור מתאים מומלץ?
האם פרסטון אדום 50/50 מתאים?
חשוב לי נוזל איכותי ולא עלותו.

תודה רבה

חנן-ג'יפולוג
27-12-20, 21:31
זה אתה שנעצרת אתמול במעלה עקרבים?

עצרתי ליד רכב כזה להציע עזרה.

אלעד שור
27-12-20, 21:35
לא. אבל מקווה לרדת לדרום היפה בהקדם

חנן-ג'יפולוג
27-12-20, 21:56
אתן לך את המתכון שלי לרכב שלא מתחמם בשום מצב. מן הסתם יהיו בהמשך מתכונים נוספים.

מניפה של טויוטה פרה ראנר, עם עשרה להבים בכנפיים במקום שבעה. כ400 ש"ח חליפי וכ700 ש"ח מקורי.
מק"ט 1636154131
פאן קלאץ' של היילקס 4x4 מודל 98-99. בשנה האחרונה אני עם מתאם קשיח במקום פאן קלאץ'. קאסטום מייד בתכנון עצמי. אתה יכול לקבל קובץ סולידוורקס ולשלוח לייצור.

מצנן של בשן, מק"ט
90321724798
800 ש"ח כולל מע"מ.

אלעד שור
27-12-20, 21:59
תודה,
מה לגבי נוזל קרור? כיום יש ירוק אבל בכל מקרה מחליף לחדש.

חנן-ג'יפולוג
27-12-20, 22:00
classic green של zerex

אלעד שור
27-12-20, 22:13
אשמח אם יכול להעביר את השרטוט של המתאם.

Gershon
27-12-20, 22:35
שלום,
מבקש התיעצות בנושא רדיאטור ונוזל קרור היילקס 95 מנוע אטמוספרי.
* מנוע מתחמם בעליות- מגיע ל-3/4. לא לאדום,
דוחף למיכל עודפים ויונק בחזר כשמתקרר.
בירידה או מישור חוזר ל-1/3.

* פורק הטרמוסטט - נראה נקי לגמרי. בבדיקת מים חמים עובד ( נפתח כ 15מ"מ).

* רדיאטור נחושת לפחות בן 16. מבחוץ נראה נקי. אין נזילות או בריחת נוזל מהמערכת.

שאלות:
1. חושב לקחת לניקוי אצל בעל מקצוע בתחום.
האם יש טיפול אחר שיכול לבצע בעצמי?

2. במידה וצריך להחליף רדיאטור. האם זה של בשן 2 שורות מתאים? האם יש מומלץ אחר?

3. מהו נוזל קרור מתאים מומלץ?
האם פרסטון אדום 50/50 מתאים?
חשוב לי נוזל איכותי ולא עלותו.

תודה רבה

באיזה טמפ FAN CLUTCH נסגר?

חנן-ג'יפולוג
27-12-20, 22:37
אשמח אם יכול להעביר את השרטוט של המתאם.

https://drive.google.com/file/d/1Zu4MuelM0C9ujjgRWVoa25IkTVmLqmtS/view?usp=drivesdk


https://imageshack.com/i/plG75UYWj

אלעד שור
27-12-20, 22:46
תודה רבה חנן.
בריאות וטיולים

Gershon
27-12-20, 23:32
https://drive.google.com/file/d/1Zu4MuelM0C9ujjgRWVoa25IkTVmLqmtS/view?usp=drivesdk


https://imageshack.com/i/plG75UYWj

פלצבו למנוע 2L

raanan
27-12-20, 23:47
https://drive.google.com/file/d/1Zu4MuelM0C9ujjgRWVoa25IkTVmLqmtS/view?usp=drivesdk


https://imageshack.com/i/plG75UYWj


חנן, תכשיט יפה מאד !
מהנסיון שלי, פיתרון של נעילת פאן קלאץ' זה פיתרון אקמול להורדת חום אבל לא התרופה.

בכלל מערכת קירור רצוי שלא תעבוד בסינוסים עם אמפלטודה גבוהה .
ויסות הטמפ' נעשה אצלך רק ע"י הטרמוסטט בצורת קיצון של חם / קר בפרט בחורף
שהנוזל ברדיאטור מקבל זרימת אוויר מכסימלית.

אני מניח שאם היה לך פלגים, היית רואה סימני פיח עליהם תוך זמן קצר.

יש חימום תא בכלל בטמפ' קרובות לאפס (בוקר חורפי וקר) ?
מדוע לא להתקין פאן קלאץ HD ?

רענן

Gershon
28-12-20, 00:02
מנוע 2L=חוסר מומנט\מאוד חלש נגד התחממות יתר.....
במקום לשחק עם כל מיני.....עדיף להוסיף טורבו או מנוע שלם- 2LT

חנן-ג'יפולוג
28-12-20, 00:09
רענן, לדיון של פאן קלאץ כן או לא יש זקן.
לכן, ברשותך, אמנע מחזרה אליו.

לשאלתך, כשתי דקות לאחר שמניעים ויוצאים לדרך, הטמפ' מתייצבת במקום טוב, בין שליש וטיפה פחות מחצי. בדיוק כמו שהיה גם עם פאןקלאץ'.
החימום מעולה, תודה למי שהמציא את הטרמוסטט. אין אפשרות להפעיל את החימום על מקסימום כי זה הופך לסאונה.

עברו כשבע שנים מאז שקיבעתי לראשונה את הפאן קלאץ וכשנה מאז שתכננתי ושלחתי לייצור את המתאם הזה. אין תלונות. ההוכחה בפודינג.
מכיוון שאין בהיילקס הזה מניפה חשמלית, הקיבוע מספק ביצועי מזגן טובים בהרבה מהמקור, כשהרכב עומד.
עד כאן.

חנן-ג'יפולוג
28-12-20, 01:00
משהו במה שכתבת, רענן, רומז שאתה מניח שפעולת הטרמוסטט היא בינארית. מציע שתבדוק את מקור המידע שלך.

לגבי גובה אמפליטודת הטמפ', אם תבדוק עם סורק את טמפ' המנוע באיוניק שלך בעמידה, תגלה כנראה שהיא משחקת בטווח של לפחות 10 מעלות, בעוד בהיילקס שלי היא תהיה יציבה לחלוטין באותם תנאים. הסיבה לזה היא שבאיוניק מי שיווסת במצב עמידה את הטמפ' יהיה מחשב המנוע שיודע רק להדליק את מניפת המצנן, או לכבות אותה, בשלב הזה של בערך 103-113 מעלות הטרמוסטט כבר פתוח לחלוטין ולא יכול לווסת את הטמפ' , בעוד שבטנדר שלי טמפ' המצנן תהיה נמוכה יחסית (צינור תחתון חמים ונעים למגע יד) וקבועה פחות או יותר ומי שיכוון את טמפ' המנוע בתנאים האלה יהיה הטרמוסטט שהוא אנלוגי באופיו: 88-100 מעלות. לא מדדתי אבל ניתן להעריך שהיא באיזור נק' הפתיחה של הטרמוסטט, 88 מעלות.

ד ו ר ו ן
28-12-20, 07:30
רדיאטור בן 16 גם בלי נזילות הוא לא מה שהיה לפני 16 שנה.
מסקרנות נטו, פתחתי אחד מקורי בן 12, למרות שימוש בנוזל קירור מקורי של טויוטה, כמעט שליש היה סתום/הצרה.
בנוסף,
מה מצב הפקק?
פקק שלא אוטם/חלש בשמירת לחץ גורם להתנהגות כמו שאתה מתאר.

תחליף רדיאטור בתור התחלה הרבה לפני משחקים עם הפאןקלאצ.
אם מחליף את הפאן קלאצ, מחזק את חנן בהחלפה לפאן-קלאצ של פוראנר אבל לא לקבע.
מיותר.

נוזל קירור טויוטה מקורי עולה כ-16שח לליטר, במחיר הזה אני לא מחפש תחליפים.
(אתה צריך את האדום ה״ישן״ ולא ה״ורוד״ היקר).

אם בא לך לשדרג, תסתכל כאן.

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/114724-%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%90%D7%98%D7%95%D7% A8-%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7% 99%D7%95%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7% A1-97

raanan
29-12-20, 15:42
משהו במה שכתבת, רענן, רומז שאתה מניח שפעולת הטרמוסטט היא בינארית. מציע שתבדוק את מקור המידע שלך.
ראשית,
מקורות המידע שלי הן מתחילת שנות ה 80 ואינן כבר איתנו (כן פעם לימדו בביה"ס מכונאות).
לעצם העניין, אני יודע איך עובד תרמוסטט בתאוריה, אך במעשי במספר ניסיונות שעשתי עם תרמוסטטים שונים
לא הצלחתי להימצא בפתיחה חלקית והגעתי למסקנה שבפועל התרמוסטט הוא דיי ON/OFF .
כנראה שאזור המעבר מסגור לפתוח על ציר הטמפ' הוא קטן מאד.


בעוד שבטנדר שלי טמפ' המצנן תהיה נמוכה יחסית (צינור תחתון חמים ונעים למגע יד) וקבועה פחות או יותר ומי שיכוון את טמפ' המנוע בתנאים האלה יהיה הטרמוסטט שהוא אנלוגי באופיו: 88-100 מעלות. לא מדדתי אבל ניתן להעריך שהיא באיזור נק' הפתיחה של הטרמוסטט, 88 מעלות.
אין אפשרות להתווכח עם הצלחות ! העיקר שעובד טוב אצלך.

אגב,
אני לא חסיד של קיבוע הפאן קלאץ מניסיון (עם הויטרה) שזה נתן אשליה ביום יום של שיפור וטמפ'
מתחת לחצי בסקאלה, אבל ברגע האמת (מעלה קשה וארוך, הטמפ' טיפסה).
אני כמו דורון חסיד של רדיאטור רציני ואכן בטרופר התקנתי מתכת מלא 3 שורות (2 במקורי) עם קיבולת
גדולה יותר של נוזל קירור ומאז לא מתעניין בטמפ' יותר
(כולל בשיא הקיץ, עליות, מזגן ושני קולרים מפלצתיים שחוסמים האוויר ומפיקים חום של כור גרעיני קטן ...).

רענן

-->