PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם יכול להיות שאין בארץ קיט הגבהה ליוקון?



דניאל פ.
30-12-20, 20:55
בהמשך לבירורים שלי לגבי רכישת יוקון מודל 2007.
יצרתי קשר עם כמה סדנאות שיפור...ונראה שאף אחד לא עושה הגבהה..אפילו קבלתי תשובה שאין אפשרות בארץ להגביה יוקון ואין קיטים כאלה בארץ.

מבלי להכנס להגבהות לא חוקיות...האם אי אפשר להחליף לבולמים של קוני/בילשטיין 5100 או משהו בסגנון עם הגבהה של -2''....

אשמח לקבל המלצה בנושא או מישהו להתייעץ איתו זה. רכיב חשוב בהחלטה ...

שאלה נוספת..האם הגבהה של 2'' מאפשרת הכנסת צמיג 33''. (את זה אני כן יכול להכניס ברשיון)..

תודה

דרור ברלי
31-12-20, 08:53
להרבה דגמי רכב אין קיט הגבהה חוקי בישראל.
הדגש על "חוקי". כי קיטים טובים יש בעולם בלי סוף.


ההליך הבירוקרטי והטכני היקר הנדרש מיבואני הקיטים כדי לאשר אותם, גורם להם לייבא ולהשקיע בתקינה רק לקיטים לדגמי רכב פופולריים, כאלה שיוכלו למכור בכמויות.

כמה יוקונים כבר יש בישראל?... בהשוואה לכמה לנדקרזורים/פאג'רו?.....
אם אתה היית יבואן של ערכות מתלים, היית משקיע עשרות אלפי שקלים בתקינה ואחר כך גם מחזיק במלאי קיטים ליוקון, כאלה שתמכור אולי, (אולי....) אחד בשנה?..... התשובה ברורה.

וזה לא רק יוקון. יש עוד. כל מיני דגמים ישנים ו/או נדירים. קצת כאלה וקצת כאלה, בטוטאל מדובר במאות רבות של כלי רכב, אולי אפילו אלף ויותר, מדגמים שונים ומשונים, שמיוצרים עבורם קיטי הגבהה ובשום מקום בעולם אין איתם שום בעיה, רק בישראל לא ניתן להגביה באופן חוקי, כי יהודים הם הכי חכמים מכולם, כידוע. אז או שתשלם תועפות עבור הליך תקינה פרטנית, או שלא תגביה, או שבעל כורחך תהפוך לעבריין - גם זה אופייני לישראל.


זה הצד המכוער והמפלה של הסדרת נושא ההגבהות. רק העניין הזה פוסל (לדעתי בלבד כמובן) את כל ההסדרה העקומה הזו מיסודה. ואני ממש מתפלא איך עדיין מישהו עקשן שהולך על פרינציפים עוד לא גרר את משרד התחבורע באף לבית המשפט כדי לתקוע לו שם את כל האלמנט.

דניאל פ.
31-12-20, 09:29
להרבה דגמי רכב אין קיט הגבהה חוקי בישראל.
הדגש על "חוקי". כי קיטים טובים יש בעולם בלי סוף.


ההליך הבירוקרטי והטכני היקר הנדרש מיבואני הקיטים כדי לאשר אותם, גורם להם לייבא ולהשקיע בתקינה רק לקיטים לדגמי רכב פופולריים, כאלה שיוכלו למכור בכמויות.

כמה יוקונים כבר יש בישראל?... בהשוואה לכמה לנדקרזורים/פאג'רו?.....
אם אתה היית יבואן של ערכות מתלים, היית משקיע עשרות אלפי שקלים בתקינה ואחר כך גם מחזיק במלאי קיטים ליוקון, כאלה שתמכור אולי, (אולי....) אחד בשנה?..... התשובה ברורה.

וזה לא רק יוקון. יש עוד. כל מיני דגמים ישנים ו/או נדירים. קצת כאלה וקצת כאלה, בטוטאל מדובר במאות רבות של כלי רכב, אולי אפילו אלף ויותר, מדגמים שונים ומשונים, שמיוצרים עבורם קיטי הגבהה ובשום מקום בעולם אין איתם שום בעיה, רק בישראל לא ניתן להגביה באופן חוקי, כי יהודים הם הכי חכמים מכולם, כידוע. אז או שתשלם תועפות עבור הליך תקינה פרטנית, או שלא תגביה, או שבעל כורחך תהפוך לעבריין - גם זה אופייני לישראל.


זה הצד המכוער והמפלה של הסדרת נושא ההגבהות. רק העניין הזה פוסל (לדעתי בלבד כמובן) את כל ההסדרה העקומה הזו מיסודה. ואני ממש מתפלא איך עדיין מישהו עקשן שהולך על פרינציפים עוד לא גרר את משרד התחבורע באף לבית המשפט כדי לתקוע לו שם את כל האלמנט.



אוקיי.

האם זה אומר שאסור להחליף בולמים וקפיצים בכלל ?! גם ללא הגבהת הרכב?

erezgur
31-12-20, 09:39
אוקיי.

האם זה אומר שאסור להחליף בולמים וקפיצים בכלל ?! גם ללא הגבהת הרכב?אין שום איסור להחליף חלקים ברכב, לחלקים מקוריים או תואמים, כל עוד זה לא נחשב שינוי מבנה.

נשלח מהנייד

דרור ברלי
31-12-20, 12:35
אוקיי.

האם זה אומר שאסור להחליף בולמים וקפיצים בכלל ?! גם ללא הגבהת הרכב?


אל תגזים. ברור שמותר להחליף חלקים שהתבלו.
אבל ללא רישום ברשיון, אסור להגביה. כמובן שיש לזה פתרונות ודי לחכימא ברמיזא... כל קיט הגבהה ניתן לגייר ואני מאוד ממליץ להתארגן על רישום הגבהה ברישיון. בדרכים ישרות או "יצירתיות" - העיקר שיהיה רישום. יחסוך לך הרבה ויכוחים וכאבי ראש.



טיפים להחלפת קפיצים ובולמים:
באופן כללי, חלקים ישנים ועייפים בצבע שחור מטונף ומרכב בגובה נמוך וסמרטוטי "באים טוב" בעין של בוחן.
אוטו שנראה גבוה וזקוף/תקין עם קפיצים ובולמים חדשים ונוצצים בצבעים בולטים, בד"כ לא "בא טוב" בעין של הבוחן. ואז, אם אין רישום ברשיון שייתן לך איזה שהוא גיבוי, הם ישר יפסקו "הרכב מוגבה" ויורידו אותו מהכביש/לא יעבירו אותו טסט. בקיצור - תתארגן על רישום.

כשאתה מתקין קפיצים ובולמים, לא משנה אם בגובה סטנדרטי או מוגבה - לפני ההתקנה רסס אותם בצבע שחור וכשהוא עדיין רטוב וטרי, שפוך עליהם חול, אבק וליכלוך. שיידבק טוב-טוב כדי שייראו ישנים ועייפים - כלומר "מקורי" - שזה מה שהבוחנים אוהבים. זה "בא להם טוב".
החלאות האלה להוטים להכשיל או להוריד מהכביש - קפיץ ובולם צבעוניים תופסים להם את העין ומדליקים אותם - ואז אבוד לך. תחטוף הורדה מהכביש או כשלון בטסט. ואם יש רישום ברשיון - הם שולפים את סרט המדידה....
המסקננה - פשוט אסור להדליק אותם.

-->