PDA

צפייה בגרסה מלאה : הסבת מברגה נטענת לעבודה ממצבר 12V



נמרוד
31-12-20, 11:06
(נגזר מתוך http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/119085)

יש לי אימפקט בוש כחול מסדרת 10.8V הישנה שאני כבר לא משתמש מאז שעברתי לכלים של 18V.
האם 10.8 יעבוד בסדר במתח של מצבר רכב, ואיך אני בדיוק מסב אותו? פשוט מפרק את הסוללה, מוציא את התוכן, מחבר חוט חשמל דו גידי עם קרוקודילים למצבר? זה אמור לעבוד מספיק טוב בשביל להחליף גלגל אני מקווה.

איל מ
31-12-20, 11:36
חוץ מהעובדה שיהיה לה קשה לפתוח אום. לי יש אימפקט 10.8 בוש. קשה לי להאמין שהיא תתמודד בהצלחה עם המשימה.

נמרוד
31-12-20, 12:42
השתמשתי בו כדי לפתוח ולסגור גלגלים הרבה פעמים, נכון שלפעמים הפתיחה הראשונית עם ידית כוח.

מתוך סקרנות הסתכלתי במפרט של הכלי. קודם כל למדתי שבוש 10.8V ובוש 12V זה בדיוק אותו דבר:
https://www.bosch-professional.com/gb/en/service/news/changeover-from-10-8v-to-12v/

הכלי אמור לתת 105NM שזה 75 ליברה-פוט שזה במקרה המומנט הדרוש להידוק אומי גלגל M12 או 7/16 או 1/2 כמו שיש בג'יפים וטנדרים. אז יכול להיות שזה דווקא בדיוק הכלי הנכון לסגור אותם בלי הידוק יתר ובלי ידית מומנט?

132142

zivo
31-12-20, 13:15
קראתי בריפרוף את הקישור ששמת, יש שם הערה מעניינת -
"Thus all 10.8V and 12V tools can be further used within the same voltage class system."

האמת, אני לא יודע איך להבין את זה, והעיקר, צריך לקחת בחשבון ש 12V של רכב, יכול להגיע ל 14V, וזה כבר הרבה למנוע שתוכנן ל 10.8V.
אני שהרעיון של להשתמש בסוללה כמתאם נכון, אבל במקום חיבור ישיר למצבר, הייתי מחבר ל step down buck DC2DC .
צריך לעשות ניסוי ולראות כמה זרם המברגה צורכת ולפי זה לדעת איזה DC2DC לקנות.

My two cents

נמרוד
31-12-20, 13:21
אתה כנראה צודק זיו, אבל נראה לי יותר פשוט לפתוח את הגלגלים כשהרכב לא מונע ואז המתח לא יהיה הרבה יותר מ12V? ובכל מקרה לנסות לא יזיק כי הכלי סתם שוכב במגרה.

נדב42
31-12-20, 13:28
חוט ארוך ודק גם יוריד לך מתח.
מתטרף לספקנות האם הכלי הזה מספיק חזק ...

sportage
31-12-20, 14:01
אתה יכול לחבר אותה למצבר רכב.

10.8 וולט הוא מתח נומינאלי, וכשהסוללה טעונה המתח שלה מתקרב או עובר את ה-12 וולט (תלוי אם זה 9 תאים ניקל מאטל/קדמיום או 3 תאי ליתיום).

אני הסבתי כמה כלים ולכל היותר תקבל כלי יותר אנרגטי...

תפעיל כשהמנוע דומם. אלטרנטור תקין מביא את המצבר לאזור ה-14 וולט.

zivo
31-12-20, 17:15
אתה כנראה צודק זיו, אבל נראה לי יותר פשוט לפתוח את הגלגלים כשהרכב לא מונע ואז המתח לא יהיה הרבה יותר מ12V? ובכל מקרה לנסות לא יזיק כי הכלי סתם שוכב במגרה.
הניסוי הזה יכול להיות סופני למברגה (כמו שכתבתי אני לא בטוח שאני מבין את המשפט הסתום הזה שהם כתבו. לא נראה לי שניתן לטעון סוללת 10.8V על מטען 12V למשל.
בהתחשב בעלות של DC2DC, לא הייתי לוקח צ'אנס.
תדאג שזה יגיע לאזור שלי (או שתחליט לכבד את המפגשים של דרור...) ותעביר, אני אבדוק לך מה צריך.

נמרוד
31-12-20, 17:43
אם אני מבין נכון, בוש לא שינו כלום מלבד המיתוג - זו אותה מערכת כלים, אותם סוללות, אותם מטענים. רק שהגרמנים התמימים החליטו בזמנו לקרוא לזה 10.8V כי זה המתח הממוצע או משהו כזה. אחרי כמה שנים, גילו שכל המתחרים, שעובדים בדיוק על אותו מספר תאים ואותה כימיה, קראו למערכות שלהם 12V, על שם המתח המרבי, ולא הממוצע. אז באיחור רב הם שינו את המספר על המדבקות.

ד ו ר ו ן
31-12-20, 18:06
הניסוי הזה יכול להיות סופני למברגה.
מה אתה מקלקל מה?

נמרוד,
לך על זה, ושאחת הבנות תצלם.
במקסימום ייצא לך בפעם הבאה בן.

ariel-ro
31-12-20, 19:04
יש לי מברגה 10.8V של בוש.
המתח של הסוללה בפועל הוא 12.5V(מדידה עם מד-מתח)

יובל48
31-12-20, 19:50
אם אני מבין נכון, בוש לא שינו כלום מלבד המיתוג - זו אותה מערכת כלים, אותם סוללות, אותם מטענים. רק שהגרמנים התמימים החליטו בזמנו לקרוא לזה 10.8V כי זה המתח הממוצע או משהו כזה. אחרי כמה שנים, גילו שכל המתחרים, שעובדים בדיוק על אותו מספר תאים ואותה כימיה, קראו למערכות שלהם 12V, על שם המתח המרבי, ולא הממוצע. אז באיחור רב הם שינו את המספר על המדבקות.

לא בדיוק מתח ממוצע,הסוללות בנויות מיחידות של 1.2 V
מכאן המספרים 9.6 10.8 וכו.

mugi8675
31-12-20, 21:37
בציוד של 18v dewalt אפשר לחבר סוללות 18v ו 20v. כנראה שהיצרנים באמת מתכננים לסוללה גדולה יותר מה רשום.

חנן-ג'יפולוג
24-01-21, 11:52
חיקוי של מברגת מקיטה, עם 10 סוללות ניקל קדמיום 1.2 וולט כ"א, הוסב אצלי לעבודה ממצבר חיצוני.
מחובר בד"כ לסוללת lifepo4 שבניתי, 13.3 וולט, 18ah, ולא מתלונן.

https://imageshack.com/i/poPVa2CPj


https://imageshack.com/i/pmnTPcjpj


https://youtube.com/shorts/izda__tliR0

אגב, יש הדק שלישי בסוללה, שרשום עליו T, שמחובר לחיישן טמפ. החיישן מודבק לאחד התאים ומחובר בצדו האחד להדק המדובר ובצדו האחר למינוס של אחד התאים. צריך לחבר את המינוס שלו לחוט המינוס שלך לאחר השלכת התאים.

ariel-ro
17-10-21, 20:24
אם אני מבין נכון, בוש לא שינו כלום מלבד המיתוג - זו אותה מערכת כלים, אותם סוללות, אותם מטענים. רק שהגרמנים התמימים החליטו בזמנו לקרוא לזה 10.8V כי זה המתח הממוצע או משהו כזה. אחרי כמה שנים, גילו שכל המתחרים, שעובדים בדיוק על אותו מספר תאים ואותה כימיה, קראו למערכות שלהם 12V, על שם המתח המרבי, ולא הממוצע. אז באיחור רב הם שינו את המספר על המדבקות.

מעדכן מניסיון-
יש לי אימפקט של בוש 10.8V שנקנתה בארץ לפני כמה שנים
היה מבצע משובח באמזון על מברגה 12V של בוש אז הזמנתי
מדובר בדיוק על אותן הסוללות - המתחים הנמדדים זהים, הסוללות מתאימות לשתי המברגות, שני המטענים מטעינים את הסוללות וכו'

זיף
17-10-21, 23:19
בעקבות השרשור גם הסבתי חיקוי ישן של מקיטה על 12V שהפסקתי לעבוד איתה לעבודה בתנינים. לא משהו, אבל מהצד השני גם כשהייתה צעירה וחדשה לא הייתה חזקה במיוחד. למסירה אם מישהו מעוניין.
135775

om2
18-10-21, 11:33
שקניתי את המברגה בוש כחול 12v היה כתוב על האריזה שזה מתאים גם לסוללה 10.8

biranit50
10-01-22, 06:09
ניסיתי להסב מברגה של בוש 9.6V למתח 12V פשוט לא פעלה כנראה בגלל הגנת מתח יתר.
לינק ל DC2DC 12-9 מישהו?

biranit50
10-01-22, 06:17
https://www.ebay.com/itm/402032315163?hash=item5d9afe4b1b:g:XoMAA OSwTpZeFuHq
מה מחברים ל EN ? מה זה MCU?

סליחה על הבורות

חנן-ג'יפולוג
10-01-22, 07:43
מה תעשה עם זה? אין לזה מספיק הספק כדי להפעיל את המנוע ישירות כשהוא בעומס.

- - - Updated - - -

בכללי, לא שווה להשקיע במשחקי ההסבה האלה יותר מדי. מברגות ליתיום לא רעות נקנות מעלי אקספרס בפחות ממאה ש"ח.

- - - Updated - - -

בכללי, לא שווה להשקיע במשחקי ההסבה האלה יותר מדי. מברגות ליתיום לא רעות נקנות מעלי אקספרס בפחות ממאה ש"ח.

-->