PDA

צפייה בגרסה מלאה : הדרסים לרנגלר JK מנוע 3.8 ל' ?



KOOKE
03-01-21, 15:55
האם כדאי להתקין במנוע 3.8 של רנגלר JK הדרסים?

חוץ מרעש נעים יותר זה בתכלס משפיע ותורם לביצועי הרכב? נבדק בדיינו אם אכן יש תוספת ממשית של הספק או מומנט בגלגל? אם כן כמה תוספת?

מי שהתקין יכול לשתף כאן איך ההדרסים מורגשים ברכב?

המנוע תקין ובן למעלה מ- 200,000 ק"מ.

רעש נחמד כבר יש לי ממפלט מתוצרת בורלא (כך נרכש הרכב לא אני התקנתי)

דרור ברלי
03-01-21, 19:03
כמו רוב השטויות בג'יפים שלנו - אף אחד לא באמת צריך את זה.
אבל הרבה רוצים. למה?.... ככה! כי בא לנו.
סה"כ תוספת נחמדה. השאלה מה זה נותן תמורת כמה שזה עולה, חוץ מצליל יפה.
ואם זה מוסיף 10 כ"ס (בערך 5%, אתה עם מנוע 3.8, נכון?), אתה חושב שתרגיש את זה?.....
בדרך כלל תוספת ההספק מורגשת בסל"ד הגבוה - אתה מזוללי הדיונות?....

אם סעפות הפליטה המקוריות היו שבורות/סדוקות וממילא דורשות השקעה כלשהי, הייתי אומר לך ללכת על זה.
אם הסעפות שלך שלמות ותקינות - אני לא רואה הצדקה מיוחדת. מצד שני אם בא לך...

KOOKE
03-01-21, 21:12
לא ממש בא לי...פשוט מי שהוא מציע סט כזה משומש במחיר טוב (כ- 1,500 ש"ח ) ולכן שאלתי אם בכלל שווה את ההשקעה..כחדש לא הייתי מתקין.

אני בכלל יותר בקטע של סלעים ולא דיונות

שגיא S
03-01-21, 22:05
לא ממש בא לי...פשוט מי שהוא מציע סט כזה משומש במחיר טוב (כ- 1,500 ש"ח ) ולכן שאלתי אם בכלל שווה את ההשקעה..כחדש לא הייתי מתקין.

אני בכלל יותר בקטע של סלעים ולא דיונות

יש לך שיפצורים יותר טובים לעשות ב-1500 שקלים האלו?

Gershon
04-01-21, 08:18
1.אין צורה של סעפת פליטה אוניברסלית.....
2.בתנאים מסוימים(תורים,טמפ,עומס,מהירות.....) יש אופציה של מומנט יותר עם סעפת אחרת-לזה יש נוסחה לחישוב ובניה שלה

מוני אורבך
04-01-21, 09:22
רעש יותר נעים זה פקטור גדול מאוד, אל תזלזל בזה.
הרגשת כוח זו הרגשה מאוד סוביקטיבית (עד מידה מסוימת כמובן)
ורעש של מנוע מגרגר עמוקות בהחלט מוסיף להרגשה.
לעניות דעתי זו הסיבה שרוב הסעפות המשופרות נרכשות.

סעפת משופרת לכשעצמה לא תוסיף דבר (הסעפת המקורית כבר מספיק טובה)
כמו גם מערכת יניקה יותר טובה.
במיוחד במנוע מוזרק שבו הכל מתנהל לפי המחשב.
במקרים כאלו הוספה של 1% לכוח המנוע נחשבת הרבה..

שיפור אמיתי בהחלט יכול להיות אם משפרים מערכת יניקה פליטה ו tuning למנוע.
זה יכול לכלול גם ראש מנוע ועוד ועוד..
אבל זה כבר רמת מחירים שונה לגמרי.

hadtomer
04-01-21, 13:48
1. בהתחלה קראתי "דרדסים" אז נכנסתי

2. בשני רכבים שהיו לי, אך לא היו רכבי שטח התקנתי סעפות פליטה (למי שזוכר ומי שמגיע מהעולם הזה, סופרספרינט 4:1). ההבדל היה זניח- אך הפך משמעותי יותר לאחר התקנת מערכת פליטה מלאה עם הסרת ממיר, שיפור יניקה וגם טיפול במחשב מנוע.

nirs
04-01-21, 18:28
1. בהתחלה קראתי "דרדסים" אז נכנסתי


חוץ מזה שהם כחולים וטעימים, מה גרם לך להיכנס?


Sent from my iPhone using Tapatalk

hadtomer
04-01-21, 18:35
ליבידו.........

דרור ברלי
05-01-21, 10:48
חוץ מזה שהם כחולים וטעימים, מה גרם לך להיכנס?


Sent from my iPhone using Tapatalk


132198

הפנטזיה של גרגמל...


הסעפות המקוריות "סובלות" מאורך לא שווה של צינורות הפליטה ומ"פינות" לא מעוגלות.
גזי הפליטה צריכים לעבור מרחקים שונים כדי להיפלט החוצה במהירות, זה מגביל הספק בסל"ד גבוה.

לכן במכוניות ספורטיביות, כאלה שבהן חשוב להשיג ביצועים מיטביים בסל"ד גבוה, יש משמעות לסעפת "משופרת" עם צינורות מעוגלים באורכים שוים.
כאמור - הספק מיטבי יושג בשילוב עם יניקה משופרת, הסרת הממיר (שהוא סוג של "פקק" על האגזוז) ותכנות מחדש של מחשב הניהול.

היו לי שתי מכוניות עם סעפות פליטה משופרות - אלפאסוד 1.5 וחיפושית 1641, זה היה מזמן, עידן הקרבורטורים, עם שיפורים גדולים גם בצנרת הפליטה, דוד פתוח, יניקה משופרת + פילטר פתוח, הצתה, קמשאפט, עבודה על הקרבורטורים עצמם.... בקיצור - חבילה שלמה.

-->