PDA

צפייה בגרסה מלאה : כבל חשמל - איפה קונים חלופי



omribe
04-01-21, 17:13
במהלך נסיעה, ה-Wildcat 1000 שלי גמגם, מת וסירב להתניע לאחר מכן. יש קליק בודד מהסולונויד כשמסובבים סוויץ'.
מצבר תקין - בן כמה חודשים, מתח תקין. סולונויד ככה"נ תקין - גם כשעקפתי אותו הסטרטר לא הסתובב.

אז התחלתי להסתכל על החוטים.
ראיתי שהחוט השחור שיוצא מהמצבר ומגיע לגוף המנוע נגע בסעפת ונצלה, נראה שהוא מת (ראו תמונות).

איפה קונים חוט חליפי באזור המרכז?

132186132187132188132189

המשוטט
04-01-21, 18:26
תאורטית כל חשמלאי רכב יכול ללחוץ לך חדש

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

YoavR
04-01-21, 19:36
גם לחשמלאי לא-של-רכב צריך להיות לוחץ סופיות

boaz avrahami
04-01-21, 19:38
חבר כבל מהקוטב השלילי במצבר לבורג בריא בגוף ותראה אם הבעיה נפתרה

omribe
05-01-21, 14:33
החלפתי את הכבל - הבאתי כבל ריתוך לחשמלאי רכב שחיבר סופיות.

הבעיה לא נפתרה, התופעה זהה לחלוטין - יש קליק מהסולונויד, הסטרטר לא מסתובב.

מכאן אני מסיק ש:
1. הסטרטר לא תקין.
2. הכבל החיובי שנכנס לסטרטר לא תקין.

לקחתי רב מודד ובדקתי מתח של הכבל שנכנס לסטרטר בעת סיבוב הסוויץ' להנעה.
צד אחד של המודד חובר לכבל של הסטרטר, צד אחד למנוע, איפה שמתחבר הכבל השלילי שהחלפתי.
נתן לי 0. אז אני מסיק שהכבל החיובי שמגיע מהסולונויד לא תקין.

אני צודק? הבדיקה שעשיתי בכלל נכונה?

shmulikbg
05-01-21, 14:36
את הקליק אתה שומע בסטרטר?

omribe
05-01-21, 14:43
לא, בסולונויד.

אי אפשר להתבלבל במקרה של ה-Wildcat. הסולונויד יושב ליד המצבר ולא בצמוד לסטרטר.

shmulikbg
05-01-21, 15:14
תבדוק מתח בכניסה לסולונואיד, וביציאה ממנו כשאתה במצב סטרט.
אם יש לך מתח כניסה אליו וביציאה - במצב סטרטר - אין, הבעיה כנראה בו.

omribe
05-01-21, 16:34
בדקתי מתח בין הקוטב השלילי של המצבר ליציאה מהסולונויד.
כשהמפתח במצב התנעה - יש מתח.
כשהמפתח בכל מצב אחר - אין מתח.

אז כנראה שהסולונויד תקין.

בדקתי את גוף המנוע (איפה שמתחבר החוט השלילי שיוצא המצבר) והכניסה לסטרטר כשהמפתח במצב התנעה - אין מתח.
אז כנראה שהכבל בין המצבר לסטרטר לא תקין. אבדוק אותו.

זה לא מסביר למה הכלי גמגם ונכבה לי ואז התחילה בעית ההנעה.

איל מ
05-01-21, 17:04
בדקת כאשר הכלי מחובר לבוסטר או עם כבלים לרכב אחר?

shmulikbg
05-01-21, 17:07
בדקת כאשר הכלי מחובר לבוסטר או עם כבלים לרכב אחר?

+ 1

omribe
05-01-21, 17:09
כן, גם בוסטר וגם כבלים מרכב אחר. אותה תופעה בדיוק.


Sent from my iPhone using Tapatalk

omribe
05-01-21, 21:19
כבל החשמל שרץ מהסולונויד לסטרטר תקין - ניתקתי אותו מהסטרטר, סובבתי את הסוויץ למצב הנעה - יש מתח של 12v.

מה יכול להיות לא בסדר?
הסטרטר פתאום מת? זה לא מסתדר לי עם הגמגום והכיבוי של המנוע שהתחיל את כל הסאגה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

שלומי
05-01-21, 23:25
יש מצב שהמנוע תפוס? אולי אחד האביזרים עליו נתקע?

omribe
27-01-21, 15:00
היה לי זמן לעבוד על הכלי בימים האחרונים.

- חשבתי שהבעיה בסטרטר - פירקתי אותו וחיברתי ישירות למצבר תקין, הוא עובד.
- רוקנתי את השמן - יצא נוזל קירור ואז שמן טחינה.
- פירקתי את הפלאגים (יש 2 צילינדרים בכלי) וסובבתי את המנוע באמצעות הקלאץ' - הוא מסתובב.
- נראה שיש יש נקודה קשה בסיבוב שצריך להפעיל קצת יותר כוח בשביל לעבור אותה.
- לא יוצא נוזל קירור מהפתח של הפלאג כשמסובבים את המנוע.
- הקצה של הפלאג בצילינדר האחורי שבור (ראו תמונה), השני בסדר.

איך הייתם מתקדמים מכאן?

132568
132569

boaz avrahami
27-01-21, 15:05
אתה תצטרך לפרק מנוע בכל מקרה או להחליף למנוע חדש.
למקרה שלא היה לך ברור עד כאן.
לא תברח מזה.

omri
28-01-21, 08:29
מנסה להבין מה הדרך האפקטיבית ביותר להבין מה התקלקל ואיך לתקן.

מהתייעצות בפורומים בנכר נראה שמאוד כדאי להוציא את המנוע מהשלדה לפני שמפרקים מנוע עליון, למרות שזה אפשרי גם כשהוא מותקן.

להבנתי, בשביל לבצע את זה בצורה בטוחה צריך מנוף קרן.
יש מקום שמשכיר כזה בארץ?
מישהו שיכול להשכיר/להשאיל?

יובל48
28-01-21, 16:32
שלב ראשון לפרק ראש מנוע,משם להתקדם.

-->