PDA

צפייה בגרסה מלאה : לקסוס GX470- כרכב שטח בארץ



ליאור מ
08-01-21, 18:15
התפרסמה מודעה למכירת לקסוס GX470.
זה הדגם היוקרתי של הלנדקרוזר 120 עם מנוע בנזין ענק 4.7 ושכלולים שונים.
הדיווחים מחו"ל על רכב נוח מאד בכביש, מנוע אמין מאד אבל צמא במיוחד.
השאלה שלי מה המשמעות להפוך את הרכב המסוים הזה, כרגע ללא שיפורי שטח, לרכב טיולים?
יש ברכב הגבהה לציר האחורי, איך זה משתלב עם החלפת בולמים וקפיצים?
כפתור בורר של נוחות הנסיעה- אותה השאלה?
קפיצים ובולמים, מיגון סף, פגוש קדמי ואחורי, מקום לספייר (כרגע מיכל הגז נמצא במקום הספייר).
מה אומרים?
https://www.facebook.com/groups/1669722403289077/permalink/2733555206905786

דרור ברלי
08-01-21, 18:49
כל מיני חלקי בודי ותא נוסעים ייחודיים, פנסים שונים, פגושים ומשטחי צד נמוכים - לך תמצא אם זה נדפק בשטח או מישהו כיסח לך בחנייה. בכלל, זה לא מיועד לשטח - צפה לנזקים. או שתשנמך לחלקי ל"ק 120....

כמקובל אצל יצרנים יפניים, וצריך לבדוק טוב את מה שאני כותב - אבל ממה שאני מכיר מיצרנים יפנים אחרים, אני משוכנע שלא רק המנוע שונה לעומת ל"ק 120 אלא בוודאי כל מכלול מכני מהמנוע ועד לגלגלים הוא בגרסה קצת שונה שאינה תואמת ל"ק 120 שאנחנו מכירים. בלאי/שבר במשהו? תזמין מאמריקה ותמתין שיגיע, כי כאן בישראל אין (לא היה יבוא סדיר לישראל של הדגם הזה).

המנוע חזק מאוד ואמין אבל שתיין. נו? למה ציפית?.... V8 בנזין בנפח כזה לא יהיה חסכוני לעולם. יש מחיר לכיף.


בקיצור - כאן בישראל זה דגם ייחודי עם כל מה שמשתמע, לטוב ולרע. ל"ק משודרג עם הרבה כוח וביצועים שיציב לך אתגרים תחזוקתיים. לטעמי מכוער ביחס לל"ק 120 המקורי וחוץ מזה הוא גם לבן - שזה בלתי נסלח. אבל זה רק הטעם שלי.

asafk
08-01-21, 18:53
אני חושב שהוא עם כריות אויר במקור.
רכב נהדר לדעת רבים. בנזין - אבל כנראה המנוע הכי מוצלח של טויוטה (לא ה 6 צילינדרים של ה120 עם כל הבעיות מצד אחד ובלי כוח באמת מצד שני).
ההשוואה היא לסדרה 200 בנזין. שכנראה עולה עליו בכל... אבל בתוספת מכובדת בכל המימדים וגם במשקל - דווקא בשטח זה לא יתרון.
בקיצור.. אני חושב שזה הלנדקרוזר 120 האולטימטיבי. אבל כמו כל דגם מיוחד ונדיר - חלפים.. מוסכים.. מתחת להכל זה רק עוד טויוטה - אבל כשאתה נכנס איתו למוסך המחירים הם של לקסוס.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
08-01-21, 21:51
ל-V6 בנזין חסר כוח?.... 240 סוסים זה מספר לא רע בסה"כ. הם טסים מצוין בחולות.

raanan
09-01-21, 11:13
ל-V6 בנזין חסר כוח?.... 240 סוסים זה מספר לא רע בסה"כ. הם טסים מצוין בחולות.
לפני שנתיים בטיול בגאורגיה נהגתי על לנד קרוזר בנזין V8 .
בכבישים מפותלים בעליות, לא הרגשתי כוח משמעותי לעומת הטרופר בנזין V6 שלי.

המרסנים (בולמים) היו זוועתיים. אבל,
ההיגוי, בלימה, הרגשת "המוצקות" הייתה טובה לאין שעור מהטרופר.

רענן

איל מ
09-01-21, 13:32
לדעתי הטויוטה v8 גם כבד בהרבה מהטרופר.

יואב פולס
09-01-21, 15:45
הרכב נמצא אצל סוחר בבת - ים שפגשתי בעבר, בחור חמוד מאוד, מתמחה בלנדקרוזרים.

הוא לא מסתכל על המכוניות האלה כמונו.

אם אני משליך מהלנדקרוזר 100 שהיה לי, אז המערכת ההגבהה שלו לא פועלת על כריות במקום קפיצים אלא על דיחוס נוזל הידראולי לבולמים. בזמנו ג'ו שלח לי שני גאלונים של נוזל הידראולי מקורי כי לא היה ניתן להשיג אותו בארץ.

הרכב עבר הסבה לגז, שהיא לכשעצמה פוסלת מבחינתי את הרכב על הסף. אם היה מקורי, הייתי בדילמה קשה מאוד.

זה שהחלקים לא זהים 1:1 ללנדקרוזר, אני פחות מתרגש. מתמודדים, בטח ברכב שמיוחד להיות רכב שטח בהפרדת רשויות.

לליאור שפתח את השרשור פחות הייתי ממליץ. הוא צריך קאן-אם XRC או XRS ולא לקסוס כזה לסגנון הנהיגה שלו.

אז כמה שהרכב ממש ממש מפתה, וממש ממש מיוחד, ולא הייתי מהסס לקחת אותו לשטח, הייתי משאיר אותו על תקן 'חלום', ונשאר עם הרכב הנוכחי.

אולוהים כמה שהזדקנתי. לפני כמה שנים כבר ביום בו התפרסמה המודעה, בסוף היום הרכב היה אצלי בחניה.

ד ו ר ו ן
09-01-21, 19:03
לדעתי הטויוטה v8 גם כבד בהרבה מהטרופר.
LC V8 זה חיה שונה מהלקסוס 470

דרור ברלי
09-01-21, 19:57
הרכב נמצא אצל סוחר בבת - ים שפגשתי בעבר, בחור חמוד מאוד, מתמחה בלנדקרוזרים.

הוא לא מסתכל על המכוניות האלה כמונו.

אם אני משליך מהלנדקרוזר 100 שהיה לי, אז המערכת ההגבהה שלו לא פועלת על כריות במקום קפיצים אלא על דיחוס נוזל הידראולי לבולמים. בזמנו ג'ו שלח לי שני גאלונים של נוזל הידראולי מקורי כי לא היה ניתן להשיג אותו בארץ.

הרכב עבר הסבה לגז, שהיא לכשעצמה פוסלת מבחינתי את הרכב על הסף. אם היה מקורי, הייתי בדילמה קשה מאוד.

זה שהחלקים לא זהים 1:1 ללנדקרוזר, אני פחות מתרגש. מתמודדים, בטח ברכב שמיוחד להיות רכב שטח בהפרדת רשויות.

לליאור שפתח את השרשור פחות הייתי ממליץ. הוא צריך קאן-אם XRC או XRS ולא לקסוס כזה לסגנון הנהיגה שלו.

אז כמה שהרכב ממש ממש מפתה, וממש ממש מיוחד, ולא הייתי מהסס לקחת אותו לשטח, הייתי משאיר אותו על תקן 'חלום', ונשאר עם הרכב הנוכחי.

אולוהים כמה שהזדקנתי. לפני כמה שנים כבר ביום בו התפרסמה המודעה, בסוף היום הרכב היה אצלי בחניה.



כלומר, אתה פוסל את האוטו הזה רק כי מותקן עליו גז?...
אני מסתכל על הרכב הזה, והסיבות לפסול אותו תוקפות מכל הכיוונים. לא כי זה ספציפית לא טוב, אלא כי... תסתכל על הדבר הזה. נראה כמו חלום של ערס/כדורגלן, לא של חובב שטח.
הייעוד הוא נטו לשטח?... אז בשביל מה דווקא בהמה מצוייצת כזו?... עם הפגושים העצומים והמונמכים? ומדרגות הצד הנוראות?
בתכל"ס ל"ק רגיל יעשה הכל טוב יותר ובפחות נזקים.


הרי זה יהיה אידיוטי עד מגוחך לפרק מה-470 את כל מה שמבדל אותו כ"לקסוס", שבדיוק על זה משלמים יותר - ולהתקין עליו פגושי ברזל ושאר אבזרים של טויוטה "נחותה".
בסוף נשארים רק עם ה-V8, בעיית החלקים וה-3-4 ק"מ/לליטר.
במבחר של טויוטה יש כמה וכמה הצעות מתאימות יותר ל"נטו-שטח".

hadtomer
09-01-21, 21:01
למה אידיוטי לפרק? דרור זה פראדו פלוס מינוס. יש לי חבר בסן פרנסיסקו שמכר את הג'יפ שלו וקנה בדיוק אחד כזה והוא מאושר בגלל שמבחינתו זה הכי קרוב שיש להם לפראדו אבל עם מנוע בנזין חזק מאוד וסמל של לקסוס מקדימה. האמריקאי לא יודע יש את התכנית הזו ששכחתי איך קוראים לה עם פיסטול פיט ז"ל-אתגר רכבי השטח, יש שם מתחרה עם רכב כזה שבהחלט נותן בראש (עד שהוא שבר לו את הצורה). נהפוכו- בארה"ב יש להם שיפורים מרשימים לאללה מחברות כמו TOYTEC. סופרצ'ארג'רים וכו- דברים מדהימים

https://www.toyteclifts.com/complete-lift-kits.html

אבל-פה אתה לדעתי גם צודק - לאמריקאים אין יכולת פשוט לקנות פראדו :-) מנוע D4D, שני אינץ' הגבהה ושלום. ואז באמת יש מצב שמי שקונה כזה רכב עם דגש על שטח לא מטורף, צריך "לבנות אותו" ככה שהפגושים לא יתקמטו וכו. ואז...בעצם זה יוצא פראדו. מה שבטוח- נראה שהוא לא נופל מהפראדו (בהינתן תמיכה מתאימה בארה"ב)



https://www.youtube.com/watch?v=C_lmDJ5Ga84&ab_channel=IdealMedia

יואב פולס
10-01-21, 07:21
כלומר, אתה פוסל את האוטו הזה רק כי מותקן עליו גז?...
אני מסתכל על הרכב הזה, והסיבות לפסול אותו תוקפות מכל הכיוונים. לא כי זה ספציפית לא טוב, אלא כי... תסתכל על הדבר הזה. נראה כמו חלום של ערס/כדורגלן, לא של חובב שטח.
הייעוד הוא נטו לשטח?... אז בשביל מה דווקא בהמה מצוייצת כזו?... עם הפגושים העצומים והמונמכים? ומדרגות הצד הנוראות?
בתכל"ס ל"ק רגיל יעשה הכל טוב יותר ובפחות נזקים.


הרי זה יהיה אידיוטי עד מגוחך לפרק מה-470 את כל מה שמבדל אותו כ"לקסוס", שבדיוק על זה משלמים יותר - ולהתקין עליו פגושי ברזל ושאר אבזרים של טויוטה "נחותה".
בסוף נשארים רק עם ה-V8, בעיית החלקים וה-3-4 ק"מ/לליטר.
במבחר של טויוטה יש כמה וכמה הצעות מתאימות יותר ל"נטו-שטח".

לא רק בגלל הגז אבל בעיקר בגלל הגז.
היתר זה בגלל מערכת ההגבהה המקורית.

אני לא מתרגש מהפגושים והמדרגות, ברור שהמדרגות לשם הדיון יוחלפו בכאלה מחוזקות.
ה'קסם' של הרכב זה המנוע ומערכת המתלים, ומכיוון שכך, הגבהה באמצעים שאנחנו מכירים מבטלת את ה'קסם' במתלים, אז נשארנו עם פאר ופינוק בתוך הרכב ומנוע גדול ושתיין.
תוסיף לזה שכרגע, עד שיגנבו אותו, יש לי רכב שמתאים לצרכים הבסיסיים שלי, ואני לא מוצא סיבה להחליף אותו.
אם הייתי מחפש היום לנדקרוזר 2008 תחילת 2009, רק לקצ'רי, אז יכול להיות שהרכב הזה היה מועמד אלטרנטיבי מעניין.

דרור ברלי
10-01-21, 10:15
הרי למעט ה-V8 ומערכת המתלים הבעייתית (וגם אתה מודה שהיא בעייתית, עם שמנים מיוחדים וחלקים יקרים וכו'), הדבר היחיד שמבדיל את ה-470 כ"לקסוס" זה כל הפלסטיקה החיצונית הזו.
כל היתר מגיע מהמחסן של טויוטה. נראה ומרגיש כמו 120 לקצ'רי די רגיל כי בתכל'ס זה אותו רכב.
אז על מה בדיוק אתה משלם אקסטרא? ואת כל מה שמבדל את זה משאר הטויוטות כ"לקסוס" אתה הולך לפרק? לא נראה לך, אהממ, קצת דבילי?


אנ יבכוונה לא מתייחס למה שקורה באמריקה - כי שם המצב הפוך. טויוטה 120 המקורי לא נמכר שם, אבל לקסוס 470 יש שם כמו זבל. כמו 120 אצלנו.
ואגב תומר - ההוא שהופיע ב"אתגר רכבי השטח" היה רכב שעבר שיפורים מטורללים ומרשימים וגם זה רק אחרי שהבעלים סיפר שהאוטו היה דיילי עד שנהרס בתאונה - ואז הוא החליט לשקם אותו ולהפוך אותו לרכב-לשטח נטו. וגם הוא נפל שם די מהר.

לתחזק רכב כזה בארה"ב עולה מין הסתם שבריר ממה שיעלה כאן.
אם אני מנסה להסתכל עליו מהצד ההגיוני - מעבר לעלות רכישה גבוהה יותר, יש כאן פוטנציאל לתחזוקה יקרה וקשה בהרבה תמורת רכב שאיך אני אקרא לו? "לא מספיק מיוחד" או טוב יותר מ-120 רגיל, כדי להצדיק את ההשקעה הזו.
ואם היית אומר לי שאתה מוכרח משהו מיוחד לשטח נטו, על בסיס הפלטפורמה של טויוטה סדרה 120?.... הייתי אומר לך שהרכב הבא שלך מוכרח להיות רק FJ.

raanan
10-01-21, 10:26
וואלה, על מה כל ההתלהבות ?
מי יחשוב מוצג כאן למכירה לנד קרוזר 105

רענן

hadtomer
10-01-21, 10:53
הייתי אומר לך שהרכב הבא שלך מוכרח להיות רק FJ.
אתה בפירוש לא היחיד שאומר לי את זה. רשמתי.

דרור ברלי
10-01-21, 13:02
אתה בפירוש לא היחיד שאומר לי את זה. רשמתי.


שלא תתבלבל - אני מתקשה להתלהב מטויוטה בכלל ומה-120/150 ונגזרותיו בפרט.
אבל ל-FJ יש משהו אחד שאי אפשר לקחת ממנו ושנדיר ביותר במוצרי טויוטה בכלל - הוא מגניב.
ה-FJ מראה מה שעיצוב נכון יכול לעשות.

סוג של הברקה חד-פעמית, שבירה אמיצה של כל ערכי השמרנות והאפרוריות התפלות של רוב מוצרי המותג - שבטויוטה כנראה כל כך נבהלו ממנה, עד כדי שהפסיקו לייצר אותו ולא פרגנו לו יורש ראוי.

asafk
10-01-21, 13:31
לא עניין של 'נבהלו' כמו צניחה חדה במכירות אחרי שנתיים או שלוש - מתחת למינימום הדרוש להחזיק קו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

nirs
10-01-21, 14:20
לחבר יש fj מדוגמת.
בהחלט רכב מעניין (למעט תחושת הקלסטרופוביה בישיבה מאחור).
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210110/e70c1841f930a5f2b48df98a4da0b965.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210110/72d59982c13525c66ee5c524990ac39e.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210110/739efbd49c3d3e19c8a776bf01cc03c7.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
10-01-21, 15:30
לא עניין של 'נבהלו' כמו צניחה חדה במכירות אחרי שנתיים או שלוש - מתחת למינימום הדרוש להחזיק קו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


ברור.
אבל חוץ מהעובדה המוגמרת שהאוטו מגניב, הרי שטכנית הוא גם מוצלח, מוצלח לפחות כמו ה-120 שהוא מבוסס עליו - אז איך אפשר להסביר שפתאום ללקוחות נמאס ממנו?....
האם לקוחות טויוטה הם אשכרה צנונים מיובשים ממש כמו המותג האהוב עליהם?.....

asafk
10-01-21, 18:12
יש פוראנר.
ה fj היה אמור להיות התשובה לרנגלר. כנראה הלקוחות בכל זאת העדיפו את הפרקטיות של רכב שטח משפחתי על פני ה fj שמתאים לשניים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

GodsFather
10-01-21, 19:06
רק אני חושב פליימוביל כשאני רואה fj?

Sent from my HD1903 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
10-01-21, 19:19
יש פוראנר.
ה fj היה אמור להיות התשובה לרנגלר. כנראה הלקוחות בכל זאת העדיפו את הפרקטיות של רכב שטח משפחתי על פני ה fj שמתאים לשניים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ויש טאקומה.
ושניהם להיטי מכירות מתמשכים מאותן מגרעות של ה-FJ.

שמעון שמעטן
18-01-21, 19:06
https://youtu.be/mihmAqeCA5U

לביא
18-01-21, 20:24
נראה לי שניתן ללמוד מהסרטון, שצמיגי בוץ עדיפים לבוץ.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

-->