צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ ראשון - לאחר ציד רכבים של חודשיים אשמח לפידבק ועזרה
שלום לכול החברים ותודה מראש על עזרה!!!
קודם כול תודה על הפורום בכללי - רק נרשמתי אבל חפרתי פה במשך חודשיים על מלא פוסטים שעזרו לסנן ולהבין.
מבקש עזרה בקצת לפקס אותי על איזה רכב ללכת שיתאים בול לדרישות וגם בקשה להמלצה למוסכים - מפורט בסוף הפוסט.
לגבי הכיוון שלי, חיפשתי בעיקר ויטרות כי החברים אמרו שזה יהיה הכי כלכלי מבחינת טיפולים ואמינות,השנים שהסתכלתי הם:1996 - 2001/2 וקצת על שנת 2008 (אבל לא נראה שיש סיכוי ל5 דלתות בתקציב שלי).
מראש החבר'ה פסלו: טרופר, גאלופר ופאג'רו - בעיקר בגלל אמינות ובגלל הנסיון המועט שיש לי עם הרכבים האלו לא רואה שום סיכוי שאני יכול לשפוט על מצבו המכני ופוחד לפול על התחלה.
עניתי על השאלון למטה - מה שהכי חשוב לי זה: ללא תיקונים משמעותיים בשנה הראשונה (או שיעיפו אותי מהבית) ולנסוע בלי לפחד שמשהו יתקלקל בצורה שאני יתקע עם המשפחה - כרגע מפוקס על ויטרה אבל אשמח לרעיונות אחרים
השאלון:
1) תקציב עד 20K (יכול למשוך לכיוון 25K אבל בקושי)
2) גודל: כרגע 2 מבוגרים + קטנטונת , מחפש רכב 5 דלתות כדי לא להיסתבך עם הכיסא בטיחות
3)נסועה: 2K ביום לעבודה (לא חובה, רכב שני יכול לעמוד שבועות בלי בלאגן), טיולים בערך פעמיים בחודש - רוצה לחרוש את א"י.
התחזוקה בעיקר במוסכים, יש לי חוש טכני אבל אין נסיון וגם אין כול כך מקום לטיפולים (חניית בניין).
אזור המגורים הוא בפרדס חנה - אין לי מושג איזה מוסכים מתמחים יש פה.
4) רוב השימוש יהיה טיולים רגועים בחיק הטבע + קמפינג ללילה. פעם ביהיו טיולים עם חברים כנראה יותר מאתגרים כאשר הרכב הכי "חלש" הוא גרנד ויטרה 2012 ממוגן. אין נסיון קודם רוצה להיכנס לתחביב ולראות עד כמה זה בשבילי ותופס אותי.
5) אין שום העדפות והכול פתוח - אבל הפחד הכי גדול זה להיכנס לרכב באמצע שום מקום והוא לא יניעה כאשר אני אם המשפחה.
6)כרגע הפוקוס הוא כל ויטרות למיניהם בעיקר דור 1 ו2.
ושאלה שניה היא המלצה למוסכים:
1) מוסכים שידע לבדוק ויטרה דור 1 או 2 ב: א) אשקלון ב)באר שבע ג)שדרות (נראה שכול הויטרות הישנות נדדו לדרום)
2)מוסך באזור פרדס חנה לטיפולים שוטפים.
אגב בגלל חוסר ידע שלי ובגלל המוניטין שיש לחבר'ה פה עם הרכבים שלהם - אם יש לכם משהו מתאים שתרצו להעביר לדור צעיר אשמח להצעות בפרטי :p
ברוך הבא ובהצלחה!
"2K ליום" - התכוונת 2 קמ ליום או ל-2000 קמ (ואז כנראה לחודש?) - K בד"כ משמעותו 1000.... אם הכוונה ליום אזי מדובר בנסועה שנתית אפסית...
בפרדס חנה יש לך מוסך של אחת הדמויות המובילות בתחום (אנדורו של ארנון) כך שאם הוא מטפל בסוג הרכב שתרכוש אתה יכול להיות רגוע מבחינה זו.
לגבי הרכב עצמו - ויטרה זו בחירה טובה, התקציב שלך קצת נמוך ומחייב רכב מיושן יחסית כך שאתה חייב להיות מוכן להוצאה כספית אולי משמעותית בתקופה הראשונה.
ארז, תודה על ההמלצה למוסך - ארים אליו טלפון לראות במה הוא מטפל.
אכן טעות כתיב - הנסוע הצפויה היא 2 ק"מ ליום
למצוא ויטרה ארוכה דור 1 שלא רקובה מחלודה, זה דיי חד קרן.
יש פה אחת כזאת, אבל הבחור לא ישחרר בוודאות !
תכלס אם זה רכב שני ואין עליו לחץ,
לא הייתי הולך על הויטרה דור 1 (חלודה, פרונטאקס שביר וכמעט אין להשיג).
בתקציב שלך הייתי הולך על טרופר, פאג'רו הכי שמור שתוכל למצוא.
בהצלחה
רענן
כל רכב שטח בן 20 ו/או עם 300 אלף קמ יכול להפתיע אותך עם תקלה משביתה יקרה בכל רגע נתון. גם ויטרה שאמרו לך, בצדק, שהיא בחירה יחסית כלכלית ושפויה.
אם אתה לא מוכן לזה אין לך מה לקנות רכב שטח ישן.
אם מה שחשוב לך יותר מכל זה להימנע מהוצאות גדולות בשנה הראשונה אני ממליץ לא לקנות רכב שטח ב-20 אלף שטח אלא לחכות ולחסוך עוד כסף כי רכב שטח במחיר כזה יהיה גם ישן וגם שחוט ויצריך יישור קו שיכול להגיע בקלות לעשרת אלפים שקל ואף כפול מכל. ועם 2 טסטים בשנה לא יהיה לך רגע דל.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
תודה על התגובות והמלצות !
לגבי הטרופר אני חייב להגיד שהצורה והנראות שלו לגמרי בטעם שלי והוא נראה מדהים - הסיבה היחידה שאני מתרחק ממנו זה רק הפחד :p
אבל ארחיב את החיפוש ונראה מה אפשר לדוג.
Yaki
לגבי הלחכות קצת - זו אכן אחת הסיבות שאני מתעייץ עם בעלי ידע פה - אנסה להסביר את ההגיון הפנימי שמנחה אותי ותתקנו אותי:
1) באופן כללי גם אםהיה עכשיו 60K בכיס זהו סכום שאני נפשית לא מוכן כרגע להשקיע ברכב שני שמיועד רק לטיולים, הסיבה כי עדיין אנני יודע עד כמה זה מתאים למשפחה (על הנייר מתאים מאוד) - הסיבה שאני רוצה להיכנס ב20K זה "להרטיב את הרגליים" כמו שאמריקאים אומרים.
2) במידה ואני נותן לזה עוד חודשיים ויש לי 40K: המבחר לטעמי לא משתנה בהרבה (תתקנו אותי פה)
יש את הגרנד ויטרות +/-2008 אחרי 4 ידיים ו250K, יש כמה ליברטי שמאוד קורצים לי אבל כנראה יהיו יקרים לתחזוקה, יש את הפורסטרים 2008/2009 אבל מהקריאה פה לא נראה שהם משהו.
אם יש רעיונות נוספים ופיספסתי אנא שתפו !
ולכן השיקול שלי הוא לרדת בשנים ולהישאר באזור ה 20K לרכב מיושן, טסט פעמיים בשנה לא מפחיד, גם השבתה לכמה שבועות לא מלחיצה (כול עוד זה לא קורה עם המשפחה)
אשמח אולי לעוד רעיונות למכוניות, אלא עם כן הקונצנזוס הוא: ויטרה, טרופר ופאג'רו בתקציב+דרישות שלי.
מיכאל
לאור הנסועה האפסית, והטיולים הרגועים, ולנוכח התקציב
לגמרי לא הייתי פוסל טנדר,
בשנתונים האלו קיימים טנדרים טובים כמו מזדה b2500 ניסאן וינר
לדוגמא שפשוטים לאחזקה, מאוד אמינים(למרות קילומטראז')
ולפחות המזדה מפתיע בנוחות(מניסיון) וגם ביכולת בשטח
ב-20k קיים סיכוי לא רע שתכניס בשנה הראשונה עוד 20 על יישור קו שיפורים ותקלות. ואז אתה תיקח את הרגליים הרטובות שלך ותברח מהתחום בלי להסתכל אחורה. קרה לרבים וטובים
מצחיק שאתה אומר 40 כי אני שמתי 40 על ויטרה בת 10, הוספתי עוד 10 יישור קו + שיפורים ומאז יש לי שקט מהמוסך. זה היה לפני שנתיים. וזה רכב יוםמיומי שגמע מאז 41k קמ ללא השבתות או תקלות חריגות
הליברטי יהיה טוב מהויטרה בכל פרמטר מלבד אחזקה. סהכ אופציה מעניינת ולא רעה בכלל
הפורסטר יהפוך אותך לחלש בחבורה וזה לא טוב. במיוחד אם אין לך ניסיון בנהיגה שטח כדי לפצות על כך
הפאג'רו והטרופר יהיו גרוטאות בנות 20
כל זה בסך הכל הניסיון הכן שלי לייעץ לך על סמך הניסיון שלי. אל תיתן לי להשבית אותך. אבל אם יש לך אפשרות לחכות חצי שנה שנה ןלחזור עם 40 זה בהחלט פותח אפשרויות אפילו אם זה לקנות רכב באותו סכום אבל שיש לך משהו בשבילו יישור קו או בלת"מ.
אגב, גם אני חושב שטרופר זה רכב בן זונה לשטח ואם היה לי יותר כסף ופחות ילדים אולי הייתי הולך על אחד. אבל החלטתי שבשבת אני רוצה לטייל עם המשפחה שלי ולא לשכב מתחת לאוטו ולנסות להבין למה הוא לא מניע רק כי אני תפרן מדי לזרוק אותו במוסך על כל שטות
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
יכול לומר רק מניסיוני, ניסאן טראנו, בנזין גיר רגיל שנקנה בסכום דומה למה שיש לך, הושקע כסף ראשוני ליישור קו ואח"כ התחלתי בשדרוגים (הגבהה, נעילות, גגון) רכב פשוט, זול יחסית להחזקה, חלק מהתיקונים מתבצעים לבד, כן היו כמה מקרים משביתי שמחה, אבל בסך הכל טייל בכל הארץ ומפתיע ביכולות השטח שלו AS IS גם גבוה, גם רוב החלקים שיכולים להיפגע נמצאים במקום פחות פגיעה, הילוך כוח טוב. חיסרון משמעותי, הצמיגים הקטנים וללא יכולת להגדילם כחוק. חיסרון נוסף זה הפרונט ושוב רק אם אתה מאד מגביה ועושה שטח מאד קשוח. יש אקסמפלרים עם קילומטראז סביר לגילם והרכב בעל מעל ומעבר של מקום למשפחה הכוללת זוג +2-3 ילדים. אגב יש גם מועדון חברים בפייסבוק, ווטסאפ וטלגרם שמסייע מאד, מפיק מפעם לפעם טיולים ובעל כמה אנשים עם לב זהב. טראנו רכב לא פלצני ורוב הסיכויים שלא תיתקל בתקלות יקרות בטירוף (10K ומעלה).
אני אתן דעה רק על רכב שהיה לי ונכנס אצלך באופציות שהוא גראנד ויטרה דור ראשון, 5 דלתות, מנוע 2000 בנזין (יש גם דיזל, לא מכיר), גיר אוט (יש ידני, נדיר).
שלוש מילים לסיכום 2.5 שהיה בבעלותי... חרא של אוטו!!!
מידת צמיגים קטנה ומחורבנת עם מבחר מצומצם, דיפ קדמי פריך ורגיש שכולל מנגנון שילוב מחורבן, מסרק הגה עדין, משולשים קדמיים (המקוריים) עם בולג'וינט לא פריק ושהוא הולך צריך להחליף משולש מלא ובכללי האוטו פשוט פריך בשטח.
מעבר לזה לדעתי לטיולים מעבר ליום אחד למשפחה קטנה הוא קצת קטן אבל עם זה אפשר לחיות.
אחרי הגראנד ויטרה החזקתי פאג'רו חמש שנים. עלויות התחזוקה (חוץ מדלק) היו כמעט זהות, 10% תוספת לרעת הפאגרו אבל הפאגרו פשוט נסע ונסע וטייל וטייל.
עכשיו... שלא תבין לא נכון, לקנות רכב שטח בן 20+ ב-20 אלף ולצפות שלא יהיו תקלות זה לשקר לעצמך אבל זה התחביב ואפשר לעשות אותו זול או יקר תלוי בכיס ובגישה.
בהצלחה
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
רק מוסיף מניסיוני, אם אתה הולך על הטרנו אז רק בנזין! הדיזל מצוייד במשאבת סולר יקרה מאוד לשיפוץ (תשאל אותי איך אני יודע...)
החיסרון (או יתרון) בבנזין הוא שאין גיר אוטומטי, קצת פחות נוח לנהיגת שטח.
המלצה נוספת, אם תמצא פג'רו Q 2500 דיזל במצב טוב (יהיה קשה מאוד) רכב מצויין. היה לי אחד ארוך עם קרוב ל-350K ק"מ ואפס תקלות.
7 מקומות, מזגן מפוצל מקפיא. הרכב היה מגיע בערך -100 קמ"ש מקסימום (אבל עשה זאת גם עם 7 נוסעים ומזגן עובד). גם הוא הגיע עם גיר ידני בלבד.
ליאור
andy.shaked
11-01-21, 15:09
אגב יש גם מועדון חברים בפייסבוק, ווטסאפ וטלגרם שמסייע מאד, מפיק מפעם לפעם טיולים ובעל כמה אנשים עם לב זהב. טראנו רכב לא פלצני ורוב הסיכויים שלא תיתקל בתקלות יקרות בטירוף (10K ומעלה).
תודה על המחמאות, גאה לנהל את מועדון טראנו בשנים האחרונות וזה מחמם את הלב לקבל כזה פידבק
המדען המטורף
תודה על המחמאות, גאה לנהל את מועדון טראנו בשנים האחרונות וזה מחמם את הלב לקבל כזה פידבק
המדען המטורף
אנדי, כשמגיע מגיע, אתה עזרת לי ולאחרים מאד. טראנו כמו שכתבתי, לבעל תקציב נמוך רכב מנצח, אין עליו, ולמי שכתב שקשה לנסוע עם גיר רגיל, אז איך אתה חושב נסעו בוויליס קלאסי? ג'יפים מקוריים הגיעו בגיר ידני וכך נהגו עשרות שנים, בשטח ובשלל מקומות. אני נוהג על גיר רגיל ונהנה מכך, כמו אחרים באתר, נכון, מידי פעם ניתן לשרוף קלאצ' בנהיגה לא נכונה ובטח בשטח טכני, זה דורש תשומת לב, אבל לא בלתי אפשרי לחלוטין.
חברים תודה רבה לכל העונים העוזרים והממליצים - מעריך את זה מאוד.
למען דורות העתיד: סיכום כלל ההצעות והטיפים:
1) ויטרה דור 1 - כנראה מספיק טובה איך למצוא אחת שמורה מאוד בעייתי ומעל תקציב
2)טנדר B2500 - סה"כ נראה מעולה, מתאים וגמרי בתקציב שלי
3)ניסאן טראנו - המלצות חמות, רכב הכי זול מכול האופציות (ואם קהילה חייה ובעוטת לפי הפוסטים :))
4)היו הצעות לפאג'רו וטרופר - הרכבים נראים טוב המחירים די גבוהים וכך גם הקילומטראז'
וטיפ כללי מכולם - אם קונים רכב ב 20K בן 20 אל תצפה לא להיתקע איפשהו.
לגביי לאחר חשבון נפש ולגמרי תודות לעצות שלכם הוחלט כרגע לא לקנות רכב אלא לחסוך לכיוון ה50K ולנסות ללכת על ג'יפ של JEEP באזור שנת 2009 / 2010
יהיה פה ברשותכם עוד שרשור שלי כאשר השעה לקניה תתקרב :cool:
החלטה נבונה לאור הדרישות
שיהיה בהצלחה!
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
בג'יפ של jeep אתה מתכוון לרנגלר?
הוא יותר יקר מלנדקרוזר כמשומש. לא ראלי לשנת 2010 ב50k.
תישב קצת על הלוחות.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
הסתכלתי בכיוון של גרנד שירוקי וליברטי. הרנגלר כל כך מחוץ לתקציב שאפילו לא פזלתי לכיוונו
ליברטי אולי, גרנד צ'רוקי עם הילוך כח לא נראה לי שתמצא ב 50
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
זה לא חשוב תחזור עם 50k ותראה שפתאום האופציות המקוריות שב-20k הן צעד לא הגיוני - פתאום ב-50k הן יותר הגיוניות.
לקנות טרופר או ויטרה או טראנו ב-20k זה להיות ללא רשת ביטחון וללא יכולת ליישר קו על אמינות בסיסית. לעומת זאת לקנות את אותם רכבים ב-30k כאקזמפלרים שמורים עם ק"מ נמוך (יחסית) ועם עוד 20k בצד ליום גשום זו חווייה אחרת.
הנקודה שאני מנסה להעביר היא שאין טעם לקנות רכב שטח בן 10-20 תוך מיצוי של התקציב (ולא משנה מה התקציב). חשוב מאוד להשאיר משהו ליישור קו + הכנה לשטח ואחר כך למקרה של תקלה גדולה. זה אחרת לגמרי אם יש לך את האמצעים להתמודד עם תקלת כזו כי הכנת את הכסף הזה בצד לעומת שזה קורה לך מבלי שאתה מוכן.
זה דורש משמעת מסוימת כי הכי קל זה ללכת ולשרוף את כל התקציב על הרכב הכי מגניב שאתה מוצא. אבל ברכב משומש, ובמיוחד ברכב שטח משומש - זו טעות
יקי, בתור המייעץ הראשי פה, החזקת פעם suv מזדקן ששווה 30k כמו פאג'רו, טרופר או דומיהם שאתה ממליץ בכזו התלהבות?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
אני ממש לא ממליץ על הרכבים האלה מאיפה קבלת את הרושם הזה?
אני גם לא הממליץ הראשי של כלום. תגלול אחורה תראה שאני יעצתי לו לא לקנות כלום בתקציב הנתון
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אולי כדאי שתתחיל לקרוא את התגובות שלך ותראה כמה המלצות אתה מחלק פה בלי שום בסיס אמיתי.
יש לך גראנד ויטרה? היה לך גימני? אתה מכיר את הרכבים האלו טוב? אז תמליץ עליהם איפה שרלוונטי
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
לא צריך להיות בעלים של טרופר בן 20 כדי לדעת שלקנות אחד כזה ב-20k ללא שקל בצד וללא ניסיון בתחום זה רעיון רע
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
לגמרי צריך. כולם אחד פה ממליץ על גראנד ויטרה דור 1 כרכב זול לאחזקה, אז נחש מה... לי הייתה כזו וזה לא נכון.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
אז תבוא לכולם בטענות לא אליי כי אני המלצתי לא לקנות ב-20k שום דבר גם לא ויטרה דור 1
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
קאיה ספורטז
היה לי כ 6 שנים
מומלץ
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
נתקלתי במקרה, לא מכיר אותו:
https://www.facebook.com/groups/732983720088298/permalink/3507313355988640/
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.