התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התחממות טרופר דיזל



ghaziza80
21-01-21, 00:06
שלום חברים. ברשותי טרופר דיזל 2003.
מים עוברים לי מהרדיאטור למיכל עיבוי, בנסיעה קרה לגמרי תוך כמה דקות המיכל מתמלא עד שיוצאים ממנו כבר מים.
כמו כן היום כשהרכב היה קר ממש הנעתי לדקה ואז כיביתי. באתי לפתוח את הפקק של הרדיאטור והמים (קרים) פשוט השפריצו החוצה.
כשאני מניע רכב קר הצינור מים העליון ממש בלחץ.
לפני כשבוע בנסיעה קצרה הרכב החל להתחמם. שמתי לב מיד ועצרתי. פירקתי טרמוסטט שכנראה (אבל אני לא לגמרי בטוח) נתפס והחלפתי בחדש.
מה עוד אפשר לבדוק? כמה מסריח הקקי שדרכתי עליו?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

נדב ש.
21-01-21, 06:33
נתחיל מהדבר שנגעת בו אחרון, אתה בטוח שלא הרכבת את התרמוסטט הפוך? ראיתי כבר כזה...

אין ריח של סולר ברדיאטור?

איל מ
21-01-21, 07:56
התופעה מתאימה ביותר למנוע מנפח (אטם ראש)

ghaziza80
21-01-21, 08:47
התופעה מתאימה ביותר למנוע מנפח (אטם ראש)גם אני חשבתי רק לא רציתי להיות שלילי.


Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

ghaziza80
21-01-21, 08:48
נתחיל מהדבר שנגעת בו אחרון, אתה בטוח שלא הרכבת את התרמוסטט הפוך? ראיתי כבר כזה...

אין ריח של סולר ברדיאטור?תודה.
לא הפוך בדקתי, פירקתי, הרכבתי שוב.
אין ריח סולר

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

tallevi
21-01-21, 08:48
לגמרי ראש מנוע...
נדב הוא מתאר לחץ יתר במערכת עוד שהמנוע קר! זה מצב של תרמוסטט סגור (אפקט של הפוך) תקין לחלוטין. ז"א גם אם הפוך, לא אמור לגרום ללחץ יתר שהמנוע עדיין קר.



טל.

ghaziza80
21-01-21, 08:53
לגמרי ראש מנוע...
נדב הוא מתאר לחץ יתר במערכת עוד שהמנוע קר! זה מצב של תרמוסטט סגור (אפקט של הפוך) תקין לחלוטין. ז"א גם אם הפוך, לא אמור לגרום ללחץ יתר שהמנוע עדיין קר.



טל.בוקר טוב ותודה.
הוא לא הפוך. בוודאות.
אם אני אפרק אותו לגמרי זה יעזור להבין תמונת מצב יותר טוב?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

erezgur
21-01-21, 09:22
האם המוסך שלך מכיר היטב טרופרים?
זה נשמע כמו בעיה שמכונאי המכיר את הרכב מאבחן די מהר

נשלח מהנייד

raanan
21-01-21, 09:28
תתחיל מהדבר הפשוט ביותר.
החלף את פקק הרדיאטור .

רענן

ghaziza80
21-01-21, 09:32
האם המוסך שלך מכיר היטב טרופרים?
זה נשמע כמו בעיה שמכונאי המכיר את הרכב מאבחן די מהר

נשלח מהנייד עוד לא הלכתי למוסך.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

ghaziza80
21-01-21, 09:32
תתחיל מהדבר הפשוט ביותר.
החלף את פקק הרדיאטור .

רענןתודה.
איזה לחץ שמים בטרופר?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

raanan
21-01-21, 10:16
תודה.
איזה לחץ שמים בטרופר?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
מצטער, לא יודע (אני עם בנזין).
חכה לתשובת נדב ש.

רענן

Gershon
21-01-21, 11:16
תודה.
איזה לחץ שמים בטרופר?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

1.1 ваr

ghaziza80
21-01-21, 11:49
מצטער, לא יודע (אני עם בנזין).
חכה לתשובת נדב ש.

רענןתודה

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

ghaziza80
21-01-21, 13:57
זה מה שקרה שהחלפתי מכסה
המים יוצאים מהמכסה https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210121/f301bcd9fc6004ceb8bee081198336cf.jpg

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

חיים יוד
21-01-21, 14:43
מיכסה חדש לא יעזור פה.
בעם המנוע הוא יורו 3 נסה לנתק את צנרת המיים מהקולר EGR וגשר אותם ותבדוק אם עדיין חוזרת הקומפרסייה למיים - מיים פורצים החוצה כאשר המנוע עובד יש תקלה בראש מנוע - ואם הכל בסדר הקולר EGR פרוץ.
נשמח לעדקון.

חיים יוד.

Gershon
21-01-21, 16:01
מיכסה חדש לא יעזור פה.
בעם המנוע הוא יורו 3 נסה לנתק את צנרת המיים מהקולר EGR וגשר אותם ותבדוק אם עדיין חוזרת הקומפרסייה למיים - מיים פורצים החוצה כאשר המנוע עובד יש תקלה בראש מנוע - ואם הכל בסדר הקולר EGR פרוץ.
נשמח לעדקון.

חיים יוד.

1+.

ghaziza80
21-01-21, 16:42
1+.האוטו בדרך למוסך שמתמחה בטרופר. אעדכן שאדע כמה עמוק החרא

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

נדב ש.
21-01-21, 19:37
לגמרי ראש מנוע...
נדב הוא מתאר לחץ יתר במערכת עוד שהמנוע קר! זה מצב של תרמוסטט סגור (אפקט של הפוך) תקין לחלוטין. ז"א גם אם הפוך, לא אמור לגרום ללחץ יתר שהמנוע עדיין קר.



טל.

לא לגמרי נכון, כמו שציינתי ניתקלתי בזה כבר.
בנוגע למכסה, זה מכסה רדיאטור "גבוה" או "נמוך"?
עם מכסה חדש לא אמור לצאת נוזל מהמכסה, אם קיים לחץ הוא צריך לעבור למיכל עיבוי בכל מקרה.

לא הייתי ממהר להסיק מסקנות לפני בדיקות, קומפרסיה בנוזל קירור יכולה לנבוע מכמה סיבות במנוע הזה.

Gershon
21-01-21, 21:00
האוטו בדרך למוסך שמתמחה בטרופר. אעדכן שאדע כמה עמוק החרא

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

זאת בחירה טובה.

tallevi
24-01-21, 20:12
מיכסה חדש לא יעזור פה.
בעם המנוע הוא יורו 3 נסה לנתק את צנרת המיים מהקולר EGR וגשר אותם ותבדוק אם עדיין חוזרת הקומפרסייה למיים - מיים פורצים החוצה כאשר המנוע עובד יש תקלה בראש מנוע - ואם הכל בסדר הקולר EGR פרוץ.
נשמח לעדקון.

חיים יוד.


שהמנוע קר שסתום ה EGR סגור, לא? אז למה שיהיה לחץ מהקולר?



טל.

assafy
24-01-21, 21:27
שהמנוע קר שסתום ה EGR סגור, לא? אז למה שיהיה לחץ מהקולר?



טל.תלוי איפה השסתום ממוקם. אצלי ברכב הוא ביציאה מהבלוק המקורר.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

tallevi
25-01-21, 15:14
תלוי איפה השסתום ממוקם. אצלי ברכב הוא ביציאה מהבלוק המקורר.


Sent from my SM-G970F using Tapatalkאין ספק, מאוד תלוי היכן הוא נמצא.

עוד נקודה, לחץ גזי הפליטה נמוך בהרבה מהלחץ במערכת הקירור, בערך פי עשרה לפחות עד כמה שאני יודע...אז איך?


טל.

raanan
25-01-21, 15:56
אין ספק, מאוד תלוי היכן הוא נמצא.

עוד נקודה, לחץ גזי הפליטה נמוך בהרבה מהלחץ במערכת הקירור, בערך פי עשרה לפחות עד כמה שאני יודע...אז איך?


טל.

הפוך
כמובן שמערכת קרור פתוחה היא בלחץ נמוך מאד, קצת יותר מ 1 באר.
מערכת סגורה היא בלחץ גבוה יותר (לא יודע כמה) על מנת להעלות את נקודת הרתיחה.

בטרופר, המערכת פתוחה.

רענן

tallevi
25-01-21, 20:52
הפוך
כמובן שמערכת קרור פתוחה היא בלחץ נמוך מאד, קצת יותר מ 1 באר.
מערכת סגורה היא בלחץ גבוה יותר (לא יודע כמה) על מנת להעלות את נקודת הרתיחה.

בטרופר, המערכת פתוחה.

רענןרענן כנראה שאין לך מושג על מה אתה מדבר...
מערכת הקירור היא מערכת סגורה, בלחץ. בין אם זה מכל התפשטות (בלחץ) ובין אם זה מכל עודפים (ללא לחץ), המערכת היא סגורה בלחץ. אחרת היא תהיה בלחץ הסביבה (אטמוספרי), ואתה כבר יודע מה קורה למים במאה מעלות בלחץ אטמוספרי.

לחץ מערכת הקירור הוא בסביבות 1 בר גייג', הלחץ בסעפת הפליטה ( back pressure ) אמור להיות לא יותר מ 0.1 בר גייג׳ בסרק, וככה בדיוק בודקים אם יש סתימה במערכת הפליטה.

אז אחרי שתסיים את שיעורי הבית, תבדוק מה כאן הפוך...



טל.

raanan
25-01-21, 21:30
לחץ מערכת הקירור הוא בסביבות 1 בר גייג', הלחץ בסעפת הפליטה ( back pressure ) אמור להיות לא יותר מ 0.1 בר גייג׳ בסרק, וככה בדיוק בודקים אם יש סתימה במערכת הפליטה.

אז אחרי שתסיים את שיעורי הבית, תבדוק מה כאן הפוך...
טל.
אתה מדבר על מצב תקין.
אני התכוונתי למצב של פריצת אטם ראש מנוע ובריחת קומפרסיה ופליטה למערכת הקרור.
כמו שכנראה יש לטרופר הזה.

רענן

ghaziza80
27-01-21, 23:16
נפלה החלטה. צריך מנוע.
מנוע מיבוא פלוס הרכבה וכל מה שצריך מסביב מה סדר גודל של העלות למי שעשה לאחרונה ויודע?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

raanan
28-01-21, 08:59
נפלה החלטה. צריך מנוע.
מנוע מיבוא פלוס הרכבה וכל מה שצריך מסביב מה סדר גודל של העלות למי שעשה לאחרונה ויודע?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
בדגם מנוע הזה ,
מנוע מפירוק / ייבוא יכול להסתיים בסבירות לא קטנה כמו המנוע שיש לך עכשיו.

הכי בטוח זה מנוע מחודש באיסוזו יפן שמגיע בארגז עץ מ UMI
(המנועים "החדשים" שהם החליפו במסגרת האחריות המורחבת ל 10 שנים שנתנו).

מציע שתבדוק מול UMI אם עוד נשארו להם במחסן.
לפעמים יש הפתעות של מחיר במשקל ברזל (כך קנה דינו גיר אוטומטי חדש לא מחודש בגרושים).

בהצלחה
רענן

ghaziza80
28-01-21, 12:12
בדגם מנוע הזה ,
מנוע מפירוק / ייבוא יכול להסתיים בסבירות לא קטנה כמו המנוע שיש לך עכשיו.

הכי בטוח זה מנוע מחודש באיסוזו יפן שמגיע בארגז עץ מ UMI
(המנועים "החדשים" שהם החליפו במסגרת האחריות המורחבת ל 10 שנים שנתנו).

מציע שתבדוק מול UMI אם עוד נשארו להם במחסן.
לפעמים יש הפתעות של מחיר במשקל ברזל (כך קנה דינו גיר אוטומטי חדש לא מחודש בגרושים).

בהצלחה
רענןאנחנו בישראלים. בישראל כמו בישראל אתם היה נשאר להם מנועים כאלה במחיר "ברזל"
מישהו היה רוכש את כולם ומוכר אותם ברווח של חמש מאות אחוז.

לגבי המשפט הראשון. למה אתה לא מאמין במנוע מיבוא? האם יש לך ניסיון רע ו/או מכיר מישהו שהחליף למנוע מיבוא ואכל אותה?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

raanan
28-01-21, 12:50
אנחנו בישראלים. בישראל כמו בישראל אתם היה נשאר להם מנועים כאלה במחיר "ברזל"
מישהו היה רוכש את כולם ומוכר אותם ברווח של חמש מאות אחוז.
מניח שאתה צודק, אבל שווה בכל זאת בדיקה או לקבל מהם הצעת מחיר.


לגבי המשפט הראשון. למה אתה לא מאמין במנוע מיבוא? האם יש לך ניסיון רע ו/או מכיר מישהו שהחליף למנוע מיבוא ואכל אותה?

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
כי זה בדיוק כמו הפלוגה המצרית שהחליפה תחתונים אחרי חודש ,
רק שעם הפלוגה השניה ...

המנוע הזה מוגדר כלא להיט בכל מקום בעולם (תכף יקפצו עליי פה)
עד כדי כך שבאוסטרליה באופן יזום העיפו את המנועים האלו וחזרו למנועים החלשים אך אמינים 3.1

ככל שהדגם ותיק בשוק (אנחנו מדברים על מעל 20 שנה) הסיכוי שתקבל
מנוע במצב טוב מאד שהוסר מרכב לאחר תאונה, בערך כמו למצוא חד קרן.

אין לי מושג מה הממצאים שראיתם לאחר הסרת ראש המנוע,
אבל אם אין קטסטרופה,
אני הייתי שוקל שיפוץ אצל מקצוען (אין לי מושג אם עדיין נשארו כאלו בארץ).

בהצלחה בכל החלטה
רענן

ghaziza80
28-01-21, 12:58
מניח שאתה צודק, אבל שווה בכל זאת בדיקה או לקבל מהם הצעת מחיר.


כי זה בדיוק כמו הפלוגה המצרית שהחליפה תחתונים אחרי חודש ,
רק שעם הפלוגה השניה ...

המנוע הזה מוגדר כלא להיט בכל מקום בעולם (תכף יקפצו עליי פה)
עד כדי כך שבאוסטרליה באופן יזום העיפו את המנועים האלו וחזרו למנועים החלשים אך אמינים 3.1

ככל שהדגם ותיק בשוק (אנחנו מדברים על מעל 20 שנה) הסיכוי שתקבל
מנוע במצב טוב מאד שהוסר מרכב לאחר תאונה, בערך כמו למצוא חד קרן.

אין לי מושג מה הממצאים שראיתם לאחר הסרת ראש המנוע,
אבל אם אין קטסטרופה,
אני הייתי שוקל שיפוץ אצל מקצוען (אין לי מושג אם עדיין נשארו כאלו בארץ).

בהצלחה בכל החלטה
רענןיש כנראה סדק בבלוק. עשו ראש חדש והוא עדיין "מנפח"

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

raanan
28-01-21, 13:20
יש כנראה סדק בבלוק. עשו ראש חדש והוא עדיין "מנפח"

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
יש תמונות של הראש והבלוק לאחר פירוק ?
האם על הדרך החליפו גומיות שרוולים ?
יודעים מאיזה צלינדר בורח לחץ ?

רענן

ghaziza80
28-01-21, 14:18
יש תמונות של הראש והבלוק לאחר פירוק ?
האם על הדרך החליפו גומיות שרוולים ?
יודעים מאיזה צלינדר בורח לחץ ?

רענןהחליפו גומיות
יש לי תמונה
זה דבר שפעם ראשונה שאני רואה.
הוא שם נוזל בצילינדרים וב3 מתוך 4 בוכנות הנוזל לא החזיק בגלל חוסר אטימה.
אני לא אומר את שמו של המכונאי אבל אני סומך עליו. הוא אחד שהמליצו עליו בפורום כמומחה לטרופרים כמעט כולם. פשוט לא משתמש בשמו כדי שחלילה משהו לא יצא מהקשרו. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210128/05fa1fb629849c7835bd101220cefaeb.jpg

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

raanan
28-01-21, 14:40
קשה לראות מהתמונה הזאת את מצב מעברי המים.
מהמעט שרואים, לא נראה איכול.

אתה יכול להעלות תמונה גדולה יותר ?

אם בורח הנוזל מהר לקרטר כנראה שגם מצב הרינגים לא משהו.

רענן

ghaziza80
28-01-21, 15:51
קשה לראות מהתמונה הזאת את מצב מעברי המים.
מהמעט שרואים, לא נראה איכול.

אתה יכול להעלות תמונה גדולה יותר ?

אם בורח הנוזל מהר לקרטר כנראה שגם מצב הרינגים לא משהו.

רענןאם בורח הנוזל מהר לקרטר כנראה שגם מצב הרינגים לא משהו.

זה בדיוק מה שקרה. בצילינדר 1 אפס בריחה בצילינדר 4 תוך 20 דקות הלך הנוזל.
מה שמוזר שהאוטו נסע טוב. ניפח אומנם אבל נסע טוב

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

raanan
28-01-21, 16:29
מה שמוזר שהאוטו נסע טוב. ניפח אומנם אבל נסע טוב

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
קשה לעקוב מי נגד מי בשני שרשורים כשלא מבינים את השתלשלות העיניינים.
תנסה לתת נתוני רקע :
כמה זמן הרכב אצלך ? כמה קמ' עשית איתו ?
לפני כל הבלגאן , שמן (מפלס וצבע) נוזל קירור היה תקין (מפלס וריח) ?

כשהבנת שיש תקלה זה בעקבות התחממות ? היה משהו נוסף / אחר ?

כשהרכב התחמם,
האם כמעט לא היה נוזל קירור ברדיאטור ? כמה זמן המנוע פעל כך ?

מה הפעולות שביצעת מרגע זיהוי התקלה ?
תרמוסטט הבנו שהחלפת , מה עוד בוצע ?

רענן

נדב ש.
28-01-21, 19:03
החליפו גומיות
יש לי תמונה
זה דבר שפעם ראשונה שאני רואה.
הוא שם נוזל בצילינדרים וב3 מתוך 4 בוכנות הנוזל לא החזיק בגלל חוסר אטימה.
אני לא אומר את שמו של המכונאי אבל אני סומך עליו. הוא אחד שהמליצו עליו בפורום כמומחה לטרופרים כמעט כולם. פשוט לא משתמש בשמו כדי שחלילה משהו לא יצא מהקשרו. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210128/05fa1fb629849c7835bd101220cefaeb.jpg

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

איזה נוזל שפכו לצילינדר?
האם יש חריצים בצילינדרים? מדרגות?
האם שלחו את הראש לבדיקה?

לא ממליץ על שיפוץ בלוק, לא דבר פשוט במנוע הזה ומעטים בארץ יודעים לעשות אם בכלל.

ghaziza80
28-01-21, 22:54
איזה נוזל שפכו לצילינדר?
האם יש חריצים בצילינדרים? מדרגות?
האם שלחו את הראש לבדיקה?

לא ממליץ על שיפוץ בלוק, לא דבר פשוט במנוע הזה ומעטים בארץ יודעים לעשות אם בכלל.לא חלילה שיפוץ בלוק לא כל הפרק בכלל.
הראש הוחלף בראש חדש ועדיין המנוע מנפח לכן הסברה היא שהבלוק עצמו לא תקין בנוסף לראש שהיה במצב גרוע.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

tallevi
29-01-21, 11:18
איזה נוזל שפכו לצילינדר?
האם יש חריצים בצילינדרים? מדרגות?
האם שלחו את הראש לבדיקה?

לא ממליץ על שיפוץ בלוק, לא דבר פשוט במנוע הזה ומעטים בארץ יודעים לעשות אם בכלל.אני מזהה סליבים בבלוק, לא?
ואם כן, זה אמור להיות יתרון גדול.
מחליפים את הסליבים וקיבלת מנוע חדש.


פות"ש, מה בדיוק הבעיה בבלוק?
הבדיקה שציינת יכולה להעיד גם על רינגים שחוקים/שבורים, ולאוו דווקא על בעיה בבלוק, אז איך קבעו רק על סמך הבדיקה הנ"ל שהבעיה היא בבלוק?

וגם כמו שהזכרתי, אם מדובר על סליבים, ואם יש סדקים בסליבים הקיימים, אז פשוט מחליפים את הסליבים וזהו, בדיוק בשביל זה פיתחו בלוק עם סליב נשלף. אלא אם הבלוק עצמו התעוות או נסדק חיצונית.



טל.

נדב ש.
29-01-21, 13:08
אין סליבים.
וגם אם היו, לפרק את המנוע הזה כדי לשלוף גל ארכובה ובוכנות לא דבר פשוט בכלל.
תעיפו מבט בספרות.

lioresi
02-01-22, 22:52
מישהו יכול להסביר לי על הegr והקירור שלו?הייתי רוצה לבדוק אצלי

wonderd
17-01-22, 20:26
....

נדב ש.
17-01-22, 21:13
מישהו יכול להסביר לי על הegr והקירור שלו?הייתי רוצה לבדוק אצלי

אצלך מנוע בתקן יורו 2(במנועי 4jx1 בתקן יורו 3 הוסיפו קולר) אין לך קולר egr. יש רק egr בלי הקולר.

-->