צפייה בגרסה מלאה : התחממות טרופר דיזל
שלום חברים. ברשותי טרופר דיזל 2003.
מים עוברים לי מהרדיאטור למיכל עיבוי, בנסיעה קרה לגמרי תוך כמה דקות המיכל מתמלא עד שיוצאים ממנו כבר מים.
כמו כן היום כשהרכב היה קר ממש הנעתי לדקה ואז כיביתי. באתי לפתוח את הפקק של הרדיאטור והמים (קרים) פשוט השפריצו החוצה.
כשאני מניע רכב קר הצינור מים העליון ממש בלחץ.
לפני כשבוע בנסיעה קצרה הרכב החל להתחמם. שמתי לב מיד ועצרתי. פירקתי טרמוסטט שכנראה (אבל אני לא לגמרי בטוח) נתפס והחלפתי בחדש.
מה עוד אפשר לבדוק? כמה מסריח הקקי שדרכתי עליו?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
נתחיל מהדבר שנגעת בו אחרון, אתה בטוח שלא הרכבת את התרמוסטט הפוך? ראיתי כבר כזה...
אין ריח של סולר ברדיאטור?
התופעה מתאימה ביותר למנוע מנפח (אטם ראש)
התופעה מתאימה ביותר למנוע מנפח (אטם ראש)גם אני חשבתי רק לא רציתי להיות שלילי.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
נתחיל מהדבר שנגעת בו אחרון, אתה בטוח שלא הרכבת את התרמוסטט הפוך? ראיתי כבר כזה...
אין ריח של סולר ברדיאטור?תודה.
לא הפוך בדקתי, פירקתי, הרכבתי שוב.
אין ריח סולר
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
לגמרי ראש מנוע...
נדב הוא מתאר לחץ יתר במערכת עוד שהמנוע קר! זה מצב של תרמוסטט סגור (אפקט של הפוך) תקין לחלוטין. ז"א גם אם הפוך, לא אמור לגרום ללחץ יתר שהמנוע עדיין קר.
טל.
לגמרי ראש מנוע...
נדב הוא מתאר לחץ יתר במערכת עוד שהמנוע קר! זה מצב של תרמוסטט סגור (אפקט של הפוך) תקין לחלוטין. ז"א גם אם הפוך, לא אמור לגרום ללחץ יתר שהמנוע עדיין קר.
טל.בוקר טוב ותודה.
הוא לא הפוך. בוודאות.
אם אני אפרק אותו לגמרי זה יעזור להבין תמונת מצב יותר טוב?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
האם המוסך שלך מכיר היטב טרופרים?
זה נשמע כמו בעיה שמכונאי המכיר את הרכב מאבחן די מהר
נשלח מהנייד
תתחיל מהדבר הפשוט ביותר.
החלף את פקק הרדיאטור .
רענן
האם המוסך שלך מכיר היטב טרופרים?
זה נשמע כמו בעיה שמכונאי המכיר את הרכב מאבחן די מהר
נשלח מהנייד עוד לא הלכתי למוסך.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
תתחיל מהדבר הפשוט ביותר.
החלף את פקק הרדיאטור .
רענןתודה.
איזה לחץ שמים בטרופר?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
תודה.
איזה לחץ שמים בטרופר?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
מצטער, לא יודע (אני עם בנזין).
חכה לתשובת נדב ש.
רענן
תודה.
איזה לחץ שמים בטרופר?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
1.1 ваr
מצטער, לא יודע (אני עם בנזין).
חכה לתשובת נדב ש.
רענןתודה
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
זה מה שקרה שהחלפתי מכסה
המים יוצאים מהמכסה https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210121/f301bcd9fc6004ceb8bee081198336cf.jpg
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
מיכסה חדש לא יעזור פה.
בעם המנוע הוא יורו 3 נסה לנתק את צנרת המיים מהקולר EGR וגשר אותם ותבדוק אם עדיין חוזרת הקומפרסייה למיים - מיים פורצים החוצה כאשר המנוע עובד יש תקלה בראש מנוע - ואם הכל בסדר הקולר EGR פרוץ.
נשמח לעדקון.
חיים יוד.
מיכסה חדש לא יעזור פה.
בעם המנוע הוא יורו 3 נסה לנתק את צנרת המיים מהקולר EGR וגשר אותם ותבדוק אם עדיין חוזרת הקומפרסייה למיים - מיים פורצים החוצה כאשר המנוע עובד יש תקלה בראש מנוע - ואם הכל בסדר הקולר EGR פרוץ.
נשמח לעדקון.
חיים יוד.
1+.
1+.האוטו בדרך למוסך שמתמחה בטרופר. אעדכן שאדע כמה עמוק החרא
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
לגמרי ראש מנוע...
נדב הוא מתאר לחץ יתר במערכת עוד שהמנוע קר! זה מצב של תרמוסטט סגור (אפקט של הפוך) תקין לחלוטין. ז"א גם אם הפוך, לא אמור לגרום ללחץ יתר שהמנוע עדיין קר.
טל.
לא לגמרי נכון, כמו שציינתי ניתקלתי בזה כבר.
בנוגע למכסה, זה מכסה רדיאטור "גבוה" או "נמוך"?
עם מכסה חדש לא אמור לצאת נוזל מהמכסה, אם קיים לחץ הוא צריך לעבור למיכל עיבוי בכל מקרה.
לא הייתי ממהר להסיק מסקנות לפני בדיקות, קומפרסיה בנוזל קירור יכולה לנבוע מכמה סיבות במנוע הזה.
האוטו בדרך למוסך שמתמחה בטרופר. אעדכן שאדע כמה עמוק החרא
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
זאת בחירה טובה.
מיכסה חדש לא יעזור פה.
בעם המנוע הוא יורו 3 נסה לנתק את צנרת המיים מהקולר EGR וגשר אותם ותבדוק אם עדיין חוזרת הקומפרסייה למיים - מיים פורצים החוצה כאשר המנוע עובד יש תקלה בראש מנוע - ואם הכל בסדר הקולר EGR פרוץ.
נשמח לעדקון.
חיים יוד.
שהמנוע קר שסתום ה EGR סגור, לא? אז למה שיהיה לחץ מהקולר?
טל.
שהמנוע קר שסתום ה EGR סגור, לא? אז למה שיהיה לחץ מהקולר?
טל.תלוי איפה השסתום ממוקם. אצלי ברכב הוא ביציאה מהבלוק המקורר.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
תלוי איפה השסתום ממוקם. אצלי ברכב הוא ביציאה מהבלוק המקורר.
Sent from my SM-G970F using Tapatalkאין ספק, מאוד תלוי היכן הוא נמצא.
עוד נקודה, לחץ גזי הפליטה נמוך בהרבה מהלחץ במערכת הקירור, בערך פי עשרה לפחות עד כמה שאני יודע...אז איך?
טל.
אין ספק, מאוד תלוי היכן הוא נמצא.
עוד נקודה, לחץ גזי הפליטה נמוך בהרבה מהלחץ במערכת הקירור, בערך פי עשרה לפחות עד כמה שאני יודע...אז איך?
טל.
הפוך
כמובן שמערכת קרור פתוחה היא בלחץ נמוך מאד, קצת יותר מ 1 באר.
מערכת סגורה היא בלחץ גבוה יותר (לא יודע כמה) על מנת להעלות את נקודת הרתיחה.
בטרופר, המערכת פתוחה.
רענן
הפוך
כמובן שמערכת קרור פתוחה היא בלחץ נמוך מאד, קצת יותר מ 1 באר.
מערכת סגורה היא בלחץ גבוה יותר (לא יודע כמה) על מנת להעלות את נקודת הרתיחה.
בטרופר, המערכת פתוחה.
רענןרענן כנראה שאין לך מושג על מה אתה מדבר...
מערכת הקירור היא מערכת סגורה, בלחץ. בין אם זה מכל התפשטות (בלחץ) ובין אם זה מכל עודפים (ללא לחץ), המערכת היא סגורה בלחץ. אחרת היא תהיה בלחץ הסביבה (אטמוספרי), ואתה כבר יודע מה קורה למים במאה מעלות בלחץ אטמוספרי.
לחץ מערכת הקירור הוא בסביבות 1 בר גייג', הלחץ בסעפת הפליטה ( back pressure ) אמור להיות לא יותר מ 0.1 בר גייג׳ בסרק, וככה בדיוק בודקים אם יש סתימה במערכת הפליטה.
אז אחרי שתסיים את שיעורי הבית, תבדוק מה כאן הפוך...
טל.
לחץ מערכת הקירור הוא בסביבות 1 בר גייג', הלחץ בסעפת הפליטה ( back pressure ) אמור להיות לא יותר מ 0.1 בר גייג׳ בסרק, וככה בדיוק בודקים אם יש סתימה במערכת הפליטה.
אז אחרי שתסיים את שיעורי הבית, תבדוק מה כאן הפוך...
טל.
אתה מדבר על מצב תקין.
אני התכוונתי למצב של פריצת אטם ראש מנוע ובריחת קומפרסיה ופליטה למערכת הקרור.
כמו שכנראה יש לטרופר הזה.
רענן
נפלה החלטה. צריך מנוע.
מנוע מיבוא פלוס הרכבה וכל מה שצריך מסביב מה סדר גודל של העלות למי שעשה לאחרונה ויודע?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
נפלה החלטה. צריך מנוע.
מנוע מיבוא פלוס הרכבה וכל מה שצריך מסביב מה סדר גודל של העלות למי שעשה לאחרונה ויודע?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
בדגם מנוע הזה ,
מנוע מפירוק / ייבוא יכול להסתיים בסבירות לא קטנה כמו המנוע שיש לך עכשיו.
הכי בטוח זה מנוע מחודש באיסוזו יפן שמגיע בארגז עץ מ UMI
(המנועים "החדשים" שהם החליפו במסגרת האחריות המורחבת ל 10 שנים שנתנו).
מציע שתבדוק מול UMI אם עוד נשארו להם במחסן.
לפעמים יש הפתעות של מחיר במשקל ברזל (כך קנה דינו גיר אוטומטי חדש לא מחודש בגרושים).
בהצלחה
רענן
בדגם מנוע הזה ,
מנוע מפירוק / ייבוא יכול להסתיים בסבירות לא קטנה כמו המנוע שיש לך עכשיו.
הכי בטוח זה מנוע מחודש באיסוזו יפן שמגיע בארגז עץ מ UMI
(המנועים "החדשים" שהם החליפו במסגרת האחריות המורחבת ל 10 שנים שנתנו).
מציע שתבדוק מול UMI אם עוד נשארו להם במחסן.
לפעמים יש הפתעות של מחיר במשקל ברזל (כך קנה דינו גיר אוטומטי חדש לא מחודש בגרושים).
בהצלחה
רענןאנחנו בישראלים. בישראל כמו בישראל אתם היה נשאר להם מנועים כאלה במחיר "ברזל"
מישהו היה רוכש את כולם ומוכר אותם ברווח של חמש מאות אחוז.
לגבי המשפט הראשון. למה אתה לא מאמין במנוע מיבוא? האם יש לך ניסיון רע ו/או מכיר מישהו שהחליף למנוע מיבוא ואכל אותה?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
אנחנו בישראלים. בישראל כמו בישראל אתם היה נשאר להם מנועים כאלה במחיר "ברזל"
מישהו היה רוכש את כולם ומוכר אותם ברווח של חמש מאות אחוז.
מניח שאתה צודק, אבל שווה בכל זאת בדיקה או לקבל מהם הצעת מחיר.
לגבי המשפט הראשון. למה אתה לא מאמין במנוע מיבוא? האם יש לך ניסיון רע ו/או מכיר מישהו שהחליף למנוע מיבוא ואכל אותה?
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
כי זה בדיוק כמו הפלוגה המצרית שהחליפה תחתונים אחרי חודש ,
רק שעם הפלוגה השניה ...
המנוע הזה מוגדר כלא להיט בכל מקום בעולם (תכף יקפצו עליי פה)
עד כדי כך שבאוסטרליה באופן יזום העיפו את המנועים האלו וחזרו למנועים החלשים אך אמינים 3.1
ככל שהדגם ותיק בשוק (אנחנו מדברים על מעל 20 שנה) הסיכוי שתקבל
מנוע במצב טוב מאד שהוסר מרכב לאחר תאונה, בערך כמו למצוא חד קרן.
אין לי מושג מה הממצאים שראיתם לאחר הסרת ראש המנוע,
אבל אם אין קטסטרופה,
אני הייתי שוקל שיפוץ אצל מקצוען (אין לי מושג אם עדיין נשארו כאלו בארץ).
בהצלחה בכל החלטה
רענן
מניח שאתה צודק, אבל שווה בכל זאת בדיקה או לקבל מהם הצעת מחיר.
כי זה בדיוק כמו הפלוגה המצרית שהחליפה תחתונים אחרי חודש ,
רק שעם הפלוגה השניה ...
המנוע הזה מוגדר כלא להיט בכל מקום בעולם (תכף יקפצו עליי פה)
עד כדי כך שבאוסטרליה באופן יזום העיפו את המנועים האלו וחזרו למנועים החלשים אך אמינים 3.1
ככל שהדגם ותיק בשוק (אנחנו מדברים על מעל 20 שנה) הסיכוי שתקבל
מנוע במצב טוב מאד שהוסר מרכב לאחר תאונה, בערך כמו למצוא חד קרן.
אין לי מושג מה הממצאים שראיתם לאחר הסרת ראש המנוע,
אבל אם אין קטסטרופה,
אני הייתי שוקל שיפוץ אצל מקצוען (אין לי מושג אם עדיין נשארו כאלו בארץ).
בהצלחה בכל החלטה
רענןיש כנראה סדק בבלוק. עשו ראש חדש והוא עדיין "מנפח"
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
יש כנראה סדק בבלוק. עשו ראש חדש והוא עדיין "מנפח"
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
יש תמונות של הראש והבלוק לאחר פירוק ?
האם על הדרך החליפו גומיות שרוולים ?
יודעים מאיזה צלינדר בורח לחץ ?
רענן
יש תמונות של הראש והבלוק לאחר פירוק ?
האם על הדרך החליפו גומיות שרוולים ?
יודעים מאיזה צלינדר בורח לחץ ?
רענןהחליפו גומיות
יש לי תמונה
זה דבר שפעם ראשונה שאני רואה.
הוא שם נוזל בצילינדרים וב3 מתוך 4 בוכנות הנוזל לא החזיק בגלל חוסר אטימה.
אני לא אומר את שמו של המכונאי אבל אני סומך עליו. הוא אחד שהמליצו עליו בפורום כמומחה לטרופרים כמעט כולם. פשוט לא משתמש בשמו כדי שחלילה משהו לא יצא מהקשרו. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210128/05fa1fb629849c7835bd101220cefaeb.jpg
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
קשה לראות מהתמונה הזאת את מצב מעברי המים.
מהמעט שרואים, לא נראה איכול.
אתה יכול להעלות תמונה גדולה יותר ?
אם בורח הנוזל מהר לקרטר כנראה שגם מצב הרינגים לא משהו.
רענן
קשה לראות מהתמונה הזאת את מצב מעברי המים.
מהמעט שרואים, לא נראה איכול.
אתה יכול להעלות תמונה גדולה יותר ?
אם בורח הנוזל מהר לקרטר כנראה שגם מצב הרינגים לא משהו.
רענןאם בורח הנוזל מהר לקרטר כנראה שגם מצב הרינגים לא משהו.
זה בדיוק מה שקרה. בצילינדר 1 אפס בריחה בצילינדר 4 תוך 20 דקות הלך הנוזל.
מה שמוזר שהאוטו נסע טוב. ניפח אומנם אבל נסע טוב
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
מה שמוזר שהאוטו נסע טוב. ניפח אומנם אבל נסע טוב
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
קשה לעקוב מי נגד מי בשני שרשורים כשלא מבינים את השתלשלות העיניינים.
תנסה לתת נתוני רקע :
כמה זמן הרכב אצלך ? כמה קמ' עשית איתו ?
לפני כל הבלגאן , שמן (מפלס וצבע) נוזל קירור היה תקין (מפלס וריח) ?
כשהבנת שיש תקלה זה בעקבות התחממות ? היה משהו נוסף / אחר ?
כשהרכב התחמם,
האם כמעט לא היה נוזל קירור ברדיאטור ? כמה זמן המנוע פעל כך ?
מה הפעולות שביצעת מרגע זיהוי התקלה ?
תרמוסטט הבנו שהחלפת , מה עוד בוצע ?
רענן
החליפו גומיות
יש לי תמונה
זה דבר שפעם ראשונה שאני רואה.
הוא שם נוזל בצילינדרים וב3 מתוך 4 בוכנות הנוזל לא החזיק בגלל חוסר אטימה.
אני לא אומר את שמו של המכונאי אבל אני סומך עליו. הוא אחד שהמליצו עליו בפורום כמומחה לטרופרים כמעט כולם. פשוט לא משתמש בשמו כדי שחלילה משהו לא יצא מהקשרו. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210128/05fa1fb629849c7835bd101220cefaeb.jpg
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
איזה נוזל שפכו לצילינדר?
האם יש חריצים בצילינדרים? מדרגות?
האם שלחו את הראש לבדיקה?
לא ממליץ על שיפוץ בלוק, לא דבר פשוט במנוע הזה ומעטים בארץ יודעים לעשות אם בכלל.
איזה נוזל שפכו לצילינדר?
האם יש חריצים בצילינדרים? מדרגות?
האם שלחו את הראש לבדיקה?
לא ממליץ על שיפוץ בלוק, לא דבר פשוט במנוע הזה ומעטים בארץ יודעים לעשות אם בכלל.לא חלילה שיפוץ בלוק לא כל הפרק בכלל.
הראש הוחלף בראש חדש ועדיין המנוע מנפח לכן הסברה היא שהבלוק עצמו לא תקין בנוסף לראש שהיה במצב גרוע.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
איזה נוזל שפכו לצילינדר?
האם יש חריצים בצילינדרים? מדרגות?
האם שלחו את הראש לבדיקה?
לא ממליץ על שיפוץ בלוק, לא דבר פשוט במנוע הזה ומעטים בארץ יודעים לעשות אם בכלל.אני מזהה סליבים בבלוק, לא?
ואם כן, זה אמור להיות יתרון גדול.
מחליפים את הסליבים וקיבלת מנוע חדש.
פות"ש, מה בדיוק הבעיה בבלוק?
הבדיקה שציינת יכולה להעיד גם על רינגים שחוקים/שבורים, ולאוו דווקא על בעיה בבלוק, אז איך קבעו רק על סמך הבדיקה הנ"ל שהבעיה היא בבלוק?
וגם כמו שהזכרתי, אם מדובר על סליבים, ואם יש סדקים בסליבים הקיימים, אז פשוט מחליפים את הסליבים וזהו, בדיוק בשביל זה פיתחו בלוק עם סליב נשלף. אלא אם הבלוק עצמו התעוות או נסדק חיצונית.
טל.
אין סליבים.
וגם אם היו, לפרק את המנוע הזה כדי לשלוף גל ארכובה ובוכנות לא דבר פשוט בכלל.
תעיפו מבט בספרות.
מישהו יכול להסביר לי על הegr והקירור שלו?הייתי רוצה לבדוק אצלי
מישהו יכול להסביר לי על הegr והקירור שלו?הייתי רוצה לבדוק אצלי
אצלך מנוע בתקן יורו 2(במנועי 4jx1 בתקן יורו 3 הוסיפו קולר) אין לך קולר egr. יש רק egr בלי הקולר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.