התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בקניית גיפ כרכב שני וטיולים



ניסים מזרחי
23-01-21, 13:54
שלום
מחפש רכב שטח שישמש כרכב שני במשפחה וישמש לטיולים בסופי שבוע.
תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? עד 100k
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה-80k רכישה ושיישאר קצת לשיפורים
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?-כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?- עד 4 אנשים(הורים+ילד בן 14 אבל היינו להשאיר אופציה לאח נוסף שאולי ירצה להצטרף)

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?-סה"כ 30k
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?חשבנו יומיומי אבל פתוח להצעות ורעיונות
. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?-זרת חבררב הטיפולים במוסך ,ייתכן טיפולים קטנים בעזרת חבר
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?-מגורים בגליל תחתון

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?-חלק מהטיולים במעבר מעלה קשה אבל כנראה שיהיו מעטים כאלה
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?-בעבר היה לי טאראקן שלצערי נפרד מאיתנו
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול)- לא רוצים להיות מוגבלים
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?-אין

א. גיר אוטומטי/יד - הנטייה לאוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין- פתוח להצעות
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)-אם לקחת בחשבון ציוד וכו' אז ארוך.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?-במסגרת התקציב מה שיותר חדש.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?-
חשבנו פאגרו שנת 2008, אבל לא ממש מכירים את מגבלות של הרכב מבחינת שטח ביחס לאחרים.
מוכן לשקול גם טנדר היילקס , או כל הצעה אחרת תתקבל בברכה.

assafy
23-01-21, 15:54
פאג'רו אופציה הגיונית.
אם אתה רוצה לתת יותר דגש על יכולות שטח אז לנדקרוזר שיהיה ישן יותר בכמה שנים מהפאג'רו. כיוון אחר זה ג'יפ גרנד צ'ירוקי wk עם הילוך כח ונעילות (לא כולם כאלה).
אם אתה רוצה ללכת בכיוון של רכב מפואר ומפנק אבל יותר מורכב טכנולוגית עם כל מה שמשתמע מכך ברכב מתיישן אז לנדרובר דיסקברי 3\4.
יש גם את האופציה של סנגיונג רקסטון.
אלה בערך האופציות בתקציב שציינת ובשנתונים שאתה מכוון אליהם.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

danddd
23-01-21, 16:19
לפני כשנה עמדתי בצומת דרכים דומה,
לנד קרוזר, פאג'רו וצ'ירוקי עמדו לנגד עיניי.
בחרתי בפאג'רו וכבעלים של BK יכול רק להמליץ.
עם נסועה שנתית כמו שלך לא ממליץ לך על רכב שטח זקן, התקלות, נוחות הנסיעה.. פשוט פחות מתאים לצרכים שלך.
עם לנד קרוזר הירידה בשנתון היא מזעזעת.
צ'ירוקי אכן יכול להיות אופציה מעניינת נוספת, אבל לטעמי ההוצאות הנלוות לרכב אמריקאי והפלסטיקה הפריכה שעוטפת את הרכב פחות מתאימה.. בוא נדבר כשילך לך חיישן זוטר במחיר 4 ספרתי.

נוחות הנסיעה בפאג'רו מעולה, אין את הכוח של הצ'ירוקי אבל מספק בהחלט.
עם הגבהה חוקית, מיגון טוב, הנעילה האחורית הנשלטת (מקורית) וצמיגי שטח טובים אתה לא תתאכזב, ואפילו תהיה מופתע לטובה.

asafk
23-01-21, 16:48
זה תקציב מכובד בהחלט - אבל קח בחשבון שהוא מאפשר לך כלי רכב מהסגמנט של דיזל- יפני- משפחתי, מסביבות 2010.
יש את החשודים הרגילים - פג'רו ופת'פינדר. במחיר הזה תוכל למצוא פת'פיינדר חדש יותר - אבל מחיר השוק תנודתי מאוד ואם תקוה הלוח ריק ופת'פינדר 2010 יורו 4 נמכר ב 90000, חודשיים אחרי יש לך מזל, בלוח יש 4 כלים יורו 5 ותאה יכול לקנות 2012 ב75000. מוזר - אבל זה רכב שנמכרו ממנו מעט ולכן ההיצע תנודתי. פג'רו גם טווח המחירים רחב, וכדאי להתמקד בדגם מרמת הגימור הנמוכה - עדיף.לשטח ועם פחות ענייני סאנרוף נוזל וכן הלאה, ובעיקר סול יותר ב10000 שקל.
מולם יש טנדרים ועל יתרונות וחסרונות טנדר כרכב טיולים - נכתבו כאן הרבה מילים. (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3946) מבחינתנו זה או האנטר או היילקס - גם כאן אתה בטווח שנתונים דומה, שווה לפזול גם לדימקס מעל שנת 2012 - עם קפיצי סליל מלפנים. בטנדרים קח בחשבון הוצאה של התקנת נעילה אחורית במידה ואין מקורית - זה משמעותי מאוד ובלי נעילה הטנדרים נאבקים בלא מעט מקומות בשטח כשהם לא עמוסים.
חוץ מהקניה קח בחשבון ערכת מתלים (8000 עד 20000 שח... בד"כ זה נגמר סביב ה10000) וצמיגי שטח. כל השאר זה בהתאם לתקציב, אבל יחד עם הגבהה וצמיגים הייתי שם בצד סה"כ 20000 להצמיד לקניה.
כל הכלים האלו בשנתונים האלו - עבדו. לרוב מה שתראה בלוח יש רבע מליון עד חצי מליון קילומטרים. וחלקם הגדול הוזנחו בשלב זה או אחר בחייהם. לכן אני מציע לא להינעל על דגם מסויים אלא לחפש במקביל ועם סבלנות ולשים יד על הרכב שיצוץ עם מעט קילומטרים והסטוריית טיפולים מלאה ומוקפדת. ו..כן. צריך סבלנות זריזות ומזל.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ניסים מזרחי
23-01-21, 16:49
תודה חברים.
אם כך מחפש פאגרו DESERT 2008 ארוך.
מה דעתכם?
האם יש מוסך מומלץ טוב באיזור הצפון?

ניסים מזרחי
23-01-21, 18:03
עוד באותו נושא.
מה חוות דעתכם לגבי מיצובישי האנטר?

erezgur
23-01-21, 18:16
עוד באותו נושא.
מה חוות דעתכם לגבי מיצובישי האנטר?
אנחנו בעד.
אסף התייחס לכך בתשובתו למעלה. נסה להתמקד בשאלות ספציפיות כדי לקבל מידע שיעזור לך להחליט.

ניסים מזרחי
23-01-21, 18:23
סליחה צודק.
בנוגע להאנטר יש דגם או שנתון מומלץ?
נעילה אחורית?
ביצועים בשטח?
ביד 2 מפורסמים מחירים אטרקטיביים משנתון יותר מתקדם מהפאגרו .

נמרוד
23-01-21, 19:09
גולש ותיק בשם צחי מדגם בימים אלו האנטר. קרא פה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118978

הוא לא היחיד שגילה שהאנטר הוא חלופה משתלמת מאד להיילקס, באותו סכום קונים רכב צעיר יותר בארבע-חמש שנים טובות. בסכום שלך האנטר 2014 נכנס.

ishc
23-01-21, 20:28
לי היה בסוף תקציב דומה לשלך. מה שהוביל אותי להאנטר היה תמורה יותר טובה לכסף לעומת ההיילקס מבחינת השנתון. בסוף בכסף ששילמתי הייתי קונה בהיילקס 07-08 וההאנטר נקנה 2014, יד ראשונה, עם היסטוריה וקמ סביר.
היתרונות לעומת suv סטייל פאג'רו היא פשטות יחסית, כן המנוע אמנם כבר ממוחשב ומתוסבך אבל השאר כבר פשוט ובנוי לשרוד כרכב עבודה לאורך שנים שבשבילי זה יתרון גדול.
ההאנטר (מ-2010) ברמת הגימור הנמוכה מגיע עם נעילה אחורית מקורית, ידני או אוט.
בדקר, המפואר והחזק יותר לא מגיע עם נעילה משנת 2010.
עוד נק למחשבה, יש שמועות על כך שאנטר אוט רגיש יותר להתחממות. מעבר לשמועות אין לי מושג.
החסרונות הם מוכנות יחסית נמוכה כרכב שטח. זה מתבטא גם במפרט המקורי וגם בסיכוי לקבל רכב שכבר עבר הגבהה ומיגון וכו'. שלי הגיע ריק ומקורי וזה יהיה מסע ארוך עד שהוא יגיע לרמת הבשלות של הפאגרו אותו הוא החליף. חוץ מזה הנסיעה גסה יותר מפאג'רו ובקמ שלך אולי זה משמעותי.
אם יש לך איפה לשים עוד רכב ואת היכולת לעבוד על הרכב לבד אולי שווה לך לבדוק לעומק הפרדת רשויות.


Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

ניסים מזרחי
24-01-21, 20:03
תודה רבה

-->