התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תאונה בשטח, מוכר בביטוח?



tiptipon
24-01-21, 17:27
ערב טוב.
קרה מקרה מצער היום והרכב נפל מסוללה ( עלייה עיוורת ).
ברוך ה', כולם בריאים ושלמים אבל הפגוש הקדמי נפל לגמרי, הגשר העליון נסדק קצת והגריל של המכסה מנוע נפל גם כן.
לא נראה שאפשר לחבר חזרה את הטמבון הקידמי, צריך ככל הנראה להחליף לחדש.
הבנתי שהרכב חזר בנסיעה ( השאלתי לחבר, הוא מרגיש חרא מין הסתם... ) אני צריך לקפוץ אליו לראות שאין נזקים נוספים מלבד מה שראיתי בתמונה, כגון מערכת היגוי, משולשים, ציריות וכו.
נראה שהרדיאטור לא ניזוק.
השאלה אם העובדה שהתאונה קרתה בשטח ולא בכביש עם רכב אחר, מכוסה בביטוח?
תודה.

KOOKE
24-01-21, 17:54
כן זה מכוסה בביטוח מקיף אם יש כזה.

אם כי ייתכן שחברת הביטוח תנסה להתנער בטענות משונות שכבר נדחו בבתי המשפט

דרור ברלי
24-01-21, 18:07
מכוסה לחלוטין.

כל חוקי התנועה תקפים וחלים גם בשטח. כל מי שנוהג בשטח חייב ברשיון נהיגה והרכב חייב בביטוח בתוקף.
לכן ברכב שטח, מין הסתם גם ביטוח הרכוש מכסה. כי נסיעה רגילה בשטח היא "שימוש סביר" ברכב שמיועד לשימוש שכזה.

כמו ששלמה ציין, יש מצב שהביטוח ינסה להתנער. כפי שקרה פעמים רבות בעבר ובמקרים קשים מזה, של אובדן מוחלט, כל מיני רכבים שהתהפכו/טבעו וכו'. ואז הולכים לבית המשפט שיזרוק את חברת הביטוח מכל המדרגות והיא תיאלץ לשלם את כל הנזק + הוצאות משפט.

tiptipon
24-01-21, 18:18
תודה על התגובות, חיכיתי לkook האמת, כי ראיתי בעבר גם את החתימה שלו וגם התייחסות שלו בעבר לנושא דומה.
דרור תודה גם לך, חברת הביטוח היא הראל, אני מקווה שלא יעשו יותר מדי בעיות בעניין.
ואם כבר הלך הטמבון, נראה לי ננצל את ההזדמנות להתקנת כננת עם פגוש ברזל, זה כבר מחיר לא רחוק מהמחיר המטורף של טמבון פלסטיק מכוער ומקורי.
רק מקווה שאין נזקים מעבר לסדק בגשר העליון. אני מקווה שלא נפגעו משולשי, ציריות חלקים במערכת ההיגוי וכו'.
אקפוץ מחר לראות איפה זה קרה, עד עכשיו לא הבנתי איך הוא הגיע למצב הזה.

דרור ברלי
24-01-21, 18:32
איזה אוטו?

אם זה משהו מודרני, ממש לא צריך בומבה רצינית כדי לעקם את האוטו ולשבור חצי ממכלוליו.

tiptipon
24-01-21, 18:57
דווקא הרכב די חסון.
רקסטון 2.
השאלה אם במצב של היצרנית, יש חלפים..
שאלה אחרת שעלתה... הרי עכשיו סגר... הביטוח לא יכול לטעון שבגלל הסגר אסור היה לנסוע בשטח?
ושאלה נוספת, הם זה שהחבר נהג, תופס בביטוח? הביטוח הוא כל נהג מגיל 40, הוא מעל.

מאיר אלוני
24-01-21, 19:04
האם הרכב נסע במסלול מסומן ?
מנסיון עם טראנו שהמנוע טבל בירקון והלך חברת הביטוח שלחה חוקר בכדי לראות איפה קרתה התאונה, לאחר שהחוקר וידא שהמסלול מסומן קיבלתי פיצוי מלא.

tiptipon
24-01-21, 19:10
תגדיר מה זה מסלול מסומן? מסומן בסימון שבילים? מסומן כשביל על המפה?

tallevi
24-01-21, 19:12
חיסלתי רכב במסלול לא ממש מסומן. לא שאלו שאלות. פיצוי מלא.




טל.

assafy
24-01-21, 19:54
אם שווי הרכב נמוך והנזק יקר, יכול להיות שהם יכריזו עליו כאובדן להלכה ויורידו אותו מהכביש. קח את זה בחשבון.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

tiptipon
24-01-21, 19:58
זו תהיה באסה אמיתית...
אבל לא נראה לי שזה הכיוון, הרכב שווה מעל ארבעים ולא נראה לי שהנזק עולה על יותר מעשר וגם זה בהפרזה ואני מקווה שלא אתבדה.

tallevi
24-01-21, 20:19
זו תהיה באסה אמיתית...
אבל לא נראה לי שזה הכיוון, הרכב שווה מעל ארבעים ולא נראה לי שהנזק עולה על יותר מעשר וגם זה בהפרזה ואני מקווה שלא אתבדה.



נראה לי שאתה הולך להתבאס...תעריפי התיקון של השמאים תואמים לתיאבון של מפלצת תעשיית הרכב, מאוד תעשייתיים...
אם לך זה נראה נזק של עשר, אז כנראה זה יהיה עשרים...

זה מההתרשמות שלי בלבד על סמך "החוויות" שלי.




טל.

KOOKE
24-01-21, 21:46
עוד הבהרה לעניין הכיסוי הביטוחי:

גם אם הנסיעה הייתה מנוגדת לחוקי התנועה או כל חוק אחר, גם אם הנסיעה הייתה מחוץ לשביל (מסומן ולא מסומן), גם אם הנהג היה רשלן מאד יש כיסוי ביטוחי לנזק הרכוש ברכב שנפגע מנסיעה בשטח ממש כשם שנהג בכביש עובר על החוק ברשלנות פושעת וחוצה צומת בניגוד להוראת רמזור אדום או נוהג בניגוד לכיוון התנועה או נוהג בשעת סגר ורכבו ניזוק...אין שום הבדל בהקשר הזה בין השטח ובין הכביש.

הפוליסה נועדה בדיוק כדי לכסות רשלנות לרבות עבירות על חוקי תנועה .

אבל בהחלט ייתכן היעדר כיסוי ביטוח (בשטח או בכביש) אם יש הפרה שך תנאי הפוליסה כמו למשל היעדר רשיון נהיגה מתאים, גיל לא מתאים למגבלות הפוליסה ואפילו נהיגה תחת השפעת סמים..

עוד אזהרה כללית, בדיווח לחברת הביטוח לא לנסות ליפות את המציאות, לא לשנות עובדות, לא לטייח דברים בשל החשש להיעדר כיסוי ביטוחי - כי דווקא ניסיונות "מרמה" כאלו עלולים להביא לדחיית הכיסוי הביטוחי.

נזרקה כאן הערה דיי נכונה - לוודא שהשמאי לא מפריז בהערכת גובה הנזק כי יש לחברות הביטוח נטייה להעדיף הכרזה על רכב כאובדן להלכה (נזק מעל 50% משווי הרכב) מאשר לשלם נזק בערך כספי גבוה שקרוב להכרזת הרכב כאובדן להלכה.

גם נזק שנראה כביכול לא גדול ניתן ל"נפח" אותו ולשחק עם השווי לפי ראות עיני השמאי - כולם נהנים מהקומבינות האלו - השמאי (מקבל עוד עבודה) חברת הביטוח המוסך ספק החלפים סוחרי הרכב שרוכשים רכבים באובדן להלכה ומחזירים אותם לכביש ברווח כספי נאה ועוד.

אם שומת הנזק על ידי שמאי הבית של חברת הביטוח לא נראית למבוטח אז הוא בהחלט רשאי להביא שמאי מטעמו שיעריך נכון יותר את הנזק

לא לשכוח גם לדרוש את ירידת ערך הרכב ושווה להביא שמאי מטעמם המבוטח ולו רק לעניין הזה - שמאי הבית של חברת הביטוח ממש "קמצנים" מאד בקביעת שווי ירידת הערך.

Pageup
24-01-21, 23:28
אחרי תאונה בטרנו, הסוכן ביטוח שאל אותי, אתה רוצה את הרכב או רוצה את הכסף.
סוכן ביטוח יביא שמאי שהוא חבר שיעשה בדיוק מה שאתה מבקש ממנו. הערכת תיקון
גבוהה או נמוכה. תוסיף על זה מוסך שחבר של הסוכן ותקבל בדיוק מה שאתה רוצה.
שוקה או לא שוקה בתכלס זה הרבה פעמים בידיים שלך אם בחרת את הסוכן הנכון.

דרור ברלי
25-01-21, 11:13
היצרנית במצב המתנדנד הזה כבר כמה שנים טובות. לא ברור מה העתיד שלה, אבל הם ממשיכים לייצר ולמכור ולהוציא דגמים חדשים ומתיחות פנים לדגמים קיימים.....
בינתים יש את כל החלפים לרקסטון.
לא תמיד בזול, אבל יש.
היבואן מחויב להחזיק כל בורג עד 7 שנים ממועד עלית הרכב לכביש.

הערכת נזק של 50% מהשווי במחירון מורידה את הרכב מהכביש כ"אובדן להלכה" ואז, כמו ששלמה ציין, אתה מקבל מחירון ולא מפסיד ירידת ערך, מוסך כלשהו רוכש את הרכב מחברת הביטוח (שככה מקבלת בחזרה חלק מהתשלום ששילמה לך), מתקן מה שצריך ומחזיר אותו לכביש וגם הוא מרויח. ברכבים מודרניים שכל חלק בהם עולה כמשקלו בזהב, נגיד הרכב שווה במחירון 40, נזק של 20K הוא אפילו לא נזק כזה קריטי/גדול... בהחלט בר תיקון, אבל האוטו "יורד מהכביש". אבל רק להלכה. בפועל הוא נמכר למישהו שמתקן אותו וחוזר לכביש. הרכב יחזור לעצמו ואין לזה אפילו השלכות בטיחותיות... קומבינה שהכל בה בטוח וחוקי ואף אחד לא מפסיד...

שים רגע בצד את כל הקומבינטורים שעושים רווח מהתאונה - תחשוב על עצמך בלבד - עבורך זו הזדמנות לקבל מחיר-מחירון, שאם רצית למכור, סביר להניח שלא היית מקבל בשוק החופשי עבור רכב עם שוק לא-משהו.

נמרוד
25-01-21, 14:18
אם השמאות היא על יותר מחצי הרכב אבל אתה כן מחליט שאתה רוצה לתקן ולהשאר איתו אתה סוגר עם המוסך על סכום תיקון שהוא פחות מחצי ערך הרכב, והשמאי יאשר את ההחלטה הזאת. לחברת הביטוח זה לא באמת משנה.

למשל במקרה הזה יכול באמת להיות שמחיר פגוש + חלקי מרכב מקוריים + עבודה יהיה יותר ממחצית שווי הרכב (40K) ואז אתה יכול לקבל טוטאל לוס, אבל אתה יכול גם לסגור עם המוסך על עסקה שכוללת פגוש ברזל וכננת סינית במחיר של 18K, וכולם יצאו מרוצים.

tiptipon
25-01-21, 14:44
טוב אז עדכון.
היה שמאי( עדיין אין הערכת שווי של הנזק כתובה ), לקחתי את הרכב לפרו ג'יפ, כי אם כבר להחליף אז כבר לשים כננת ופגוש אלומיניום, ולא את הפלסטיק המעפן הזה.
בכל מקרה, בבוקר בדקתי את האוטו וגם נסעתי עם חבר לאזור שבו הרכב נפל מהסוללה, אז גם לפי מה שראיתי בשטח וגם מה שראיתי ברכב, בפועל, מה שנפגע אכן זה רק הטמבון פלסטיק, והגריל הקדמי. גם השמאי אמר שלא מדובר בנזק גדול, ככל הנראה יעמוד סביב 8-10 אלף. ( אחרי הגזמת ביטוח )
דרור, אני חושב שאתה קצת לא מעודכן לגבי השוק של הרקסטון... חבר שלי במשך מספר חודשים ניסה לקנות אחד, אחרי המלצה שלי... כל אחד שעלה, נחטף תוך יום- שלושה ימים... ברחו לו חמישה כאלה עד שהצליח לתפוס אחד שעה אחרי שעלתה המודעה, גם אני הופתעתי.
מה עוד שכולם, כולל זה שהוא לבסוף קנה, נמכרו מעל המחירון...
וכשחושבים על זה, זה הגיוני, איזה עוד רכב היום בשנים 10-17 עם סרן אחורי חי ושלדת סולם? המבחר מצומצם מאוד והכל זה עניין של ביקוש והיצע. ( אחד הרכבים שהוא בדק צלל במים והחליפו גיר בין היתר בשל חדירת מים, אני אמרתי לו להתקפל משם מיד והרכב בכל זאת נמכר אחרי שלושה ימים... )
ובכל מקרה, אני מאוד אוהב אותו, שיפרתי אותו, הוא מותאם למידות שלי ולטעם שלי, לא רוצה להחליף אותו, מה גם שבמחיר מחירון שלו, מה כבר אוכל לקנות?

- - - Updated - - -

שלמה, מה זאת אומרת לבקש את שווי ירידת הערך של הרכב?

erezgur
25-01-21, 15:44
לאחר תאונה יש ירידת ערך לרכב (הוא שווה פחות מאשר רכב לפני תאונה).
הכוונה הייתה שהביטוח יפצה גם על ירידת ערך זו.

נשלח מהנייד

מאיר אלוני
25-01-21, 16:08
תגדיר מה זה מסלול מסומן? מסומן בסימון שבילים? מסומן כשביל על המפה?

גם וגם

danob
28-01-21, 11:52
על נושא הביטוח כבר קיבלת מספיק תשובות אז לא אתייחס לזה.
בעניין הפגוש והכננת, אתה באמת רוצה משקולת כזאת מקדימה ופגוש מפח? (שקרוב לוודאי לא יראה טוב על הרקסטון עם הקווים המעוגלים שלו)

שלא לדבר על סיטואציה שבה חס וחלילה תפגע בהולך רגל (או בסבירות גבוהה יותר ברוכב אופניים\קורקינט חשמלי) והנזק יהיה הרבה יותר גרוע בהשוואה לפגוש פלסטיק שנועד לספוג חלק מהאנרגיה.

וכל זה בשביל להשתמש בכננת פעם בכמה שנים, ככל הנראה, כדי לחלץ מישהו אחר.

אני יודע שזה אתר לג'יפים וג'יפאים אבל סתם זורק חומר למחשבה...

ליאור

tiptipon
30-01-21, 19:46
על נושא הביטוח כבר קיבלת מספיק תשובות אז לא אתייחס לזה.
בעניין הפגוש והכננת, אתה באמת רוצה משקולת כזאת מקדימה ופגוש מפח? (שקרוב לוודאי לא יראה טוב על הרקסטון עם הקווים המעוגלים שלו)

שלא לדבר על סיטואציה שבה חס וחלילה תפגע בהולך רגל (או בסבירות גבוהה יותר ברוכב אופניים\קורקינט חשמלי) והנזק יהיה הרבה יותר גרוע בהשוואה לפגוש פלסטיק שנועד לספוג חלק מהאנרגיה.

וכל זה בשביל להשתמש בכננת פעם בכמה שנים, ככל הנראה, כדי לחלץ מישהו אחר.

אני יודע שזה אתר לג'יפים וג'יפאים אבל סתם זורק חומר למחשבה...

ליאור

שבוע טוב.
קודם כל, קיבלתי את הערכת השמאי, מדובר על 9000 ש"ח.
מחכה לאישור הביטוח ואז אבצע את ההתקנה.
לתגובתך בנושא הפגוש, זה אמנם נושא לדיון בפורום אחר ולא בפורום רישוי, אבל כבר כתבת, אז אומר מה הם השיקולים.
מבדיקה שעשיתי עוד לפני מספר חודשים, עלה כי המשקל הכולל של פגוש האלומיניום והכננת, ביחד יעמוד על 25-30 ק"ג. לא נראה לי משמעותי במיוחד, לא מדובר במכונית ספורט שלוקחת עיקולים במהירויות כאלו שיתפתח תת היגוי שיפגע ביכולת התמרון או שתפגע יכולת הבלימה...

לעומת זאת, היתרונות הם זווית גישה משופרת בהרבה, עמידות בסלעים ומכיוון שאני מסתובב לא מעט לבד, מתווסף לי כושר חילוץ עצמי משופר.
לנושא התאונות, מה אומר לך, יש בזה משהו, למרות שהרכב במשקל שני טון, לא נראה לי שההבדל בין פגוש פלסטיק למתכת יציל את הנפגע חס שלום.
אני נוסע באופן זהיר, שומר מרחק ומתפלל לטוב.

ד ו ר ו ן
30-01-21, 20:19
האם הרכב נסע במסלול מסומן ?
מנסיון עם טראנו שהמנוע טבל בירקון והלך חברת הביטוח שלחה חוקר בכדי לראות איפה קרתה התאונה, לאחר שהחוקר וידא שהמסלול מסומן קיבלתי פיצוי מלא.
מהיכרות עם מקרה של תאונה בשטח, לא עניין את חברת הביטוח היכן בדיוק התרח הנזק.
דווח במדויק על תאונה עצמית בשטח, אגב לא על שביל, ואחרי הערכת שמאי לנזק לרכב קיבלו פיצוי.

מה הקשר לשביל?
אין שום איסור תנועה לרכב שמגביל אותו לשביל בלבד.

סולי
31-01-21, 14:49
שבוע טוב.
קודם כל, קיבלתי את הערכת השמאי, מדובר על 9000 ש"ח.
מחכה לאישור הביטוח ואז אבצע את ההתקנה.
לתגובתך בנושא הפגוש, זה אמנם נושא לדיון בפורום אחר ולא בפורום רישוי, אבל כבר כתבת, אז אומר מה הם השיקולים.
מבדיקה שעשיתי עוד לפני מספר חודשים, עלה כי המשקל הכולל של פגוש האלומיניום והכננת, ביחד יעמוד על 25-30 ק"ג. לא נראה לי משמעותי במיוחד, לא מדובר במכונית ספורט שלוקחת עיקולים במהירויות כאלו שיתפתח תת היגוי שיפגע ביכולת התמרון או שתפגע יכולת הבלימה...

לעומת זאת, היתרונות הם זווית גישה משופרת בהרבה, עמידות בסלעים ומכיוון שאני מסתובב לא מעט לבד, מתווסף לי כושר חילוץ עצמי משופר.
לנושא התאונות, מה אומר לך, יש בזה משהו, למרות שהרכב במשקל שני טון, לא נראה לי שההבדל בין פגוש פלסטיק למתכת יציל את הנפגע חס שלום.
אני נוסע באופן זהיר, שומר מרחק ומתפלל לטוב.אני איתך, שים פגוש שמתאים למתאר שימוש שלך ברכב.
אבל 25-30קג זה משקל של כננת לבד.
סיכוי מאוד נמוך שאתה צודק לגבי משקל הכננת+פגוש... לא שאני בא לבאס/להסיט אותך מהתוכנית, פשוט תתכונן לטיפול קל בקפיצים הקדמיים/ספייסר.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

tiptipon
31-01-21, 19:07
אני איתך, שים פגוש שמתאים למתאר שימוש שלך ברכב.
אבל 25-30קג זה משקל של כננת לבד.
סיכוי מאוד נמוך שאתה צודק לגבי משקל הכננת+פגוש... לא שאני בא לבאס/להסיט אותך מהתוכנית, פשוט תתכונן לטיפול קל בקפיצים הקדמיים/ספייסר.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk


יכול להיות שאתה צודק, אבל אני ראיתי מישהו שמרים את הפגוש ומחזיק אותו על שתי אצבעות. ובמפרט של הכננת המשקל הוא 18 ק"ג.
בכל מקרה, הקפיצים הם HD, כך שהם אמורים לקחת את זה. במידה ויהיה צורך, נשים ספייסרים, בכיף

נמרוד
31-01-21, 21:06
יכול להיות שאתה צודק, אבל אני ראיתי מישהו שמרים את הפגוש ומחזיק אותו על שתי אצבעות. ובמפרט של הכננת המשקל הוא 18 ק"ג.


אני ראיתי ביוטיוב רוסי שגורר טופולב עם השיניים...
(הייתי חייב, מצטער.... ;) )

איל מ
31-01-21, 21:15
לי יש טמבון אלומיניום. הוא אמנם מתקמט כמו נייר אם יפגע במשהו, אבל הוא שוקל קילוגרמים בודדים, בהחלט אפשר לאזן אותו על אצבע אחת. (להגנתי אציין שירשתי אותו עם הרכב מהבעלים הקודם).

-->