צפייה בגרסה מלאה : מה הסדר לשיפורים
ioniamichael
24-01-21, 21:01
היי חברים,
התחדשתי בג'ימני 2008 סטוק לגמרי ( חוץ מצמיגים 50 50 של מקסיס ).
אני רוצה לאט לאט להתחיל לשפר אך לא יודע מה הסדר המועדף.
ברור לי שעדיף כשיפור ראשון להרכיב מיגונים ( אוזני רדיוס + טרנספר ),
אך מה השלב הבא?
הגבהה ואז צמיגי שטח מלא או קודם צמיגים ואז הגבהה?
נעילות זה הדבר האחרון ?
שים מיגון, סע ככה כמה חודשים, כדי שאחריי שתשפר תעריך.
צמיגים תחליף כשיגיע זמנם
הגבהה
נעילה
השלב הבא הגבהה,
יש לי efs
סט קשה מאוד בכביש, לא נוח
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
מסכים עם מה שנאמר מעליי
מיגון
לנסוע כמה טיולים כדי להבין צרכים ואז
הגבהה
צמיגים
נעילה
הכל לפי הצורך כמובן
גם לי היה efs ברכב אבל אין לי למה להשוות
אני לא חושב שמיגון הוא השיפור הנחוץ אחרי צמיגים.
כפי שהמליצו סע קצת ואח״כ תחליט מה נדרש.
עדיף להשקיע בסט מתלים שגם ישפר נוחות וגם יתן הגבהה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ioniamichael
24-01-21, 22:43
השיפור הראשון שגם יביא גם הכי הרבה תועלת הם צמיגים. איזה צמיגים נועל הגימיני שלך?
מיגון (ואני לא מתכוון נגד גנבות) הוא בוודאי ובוודאי לא השיפור הראשון הנדרש.
Sent from my iPhone using Tapatalk
למה לא השיפור הראשון ? תוכל להסביר את עצמך ?
אני בראש כזה שאם פגיעה אחת יכולה להרוג לי את הטרנספר , אז עדיף לשלם 400 שקל ולמגן אותו, לא?
למה לא השיפור הראשון ? תוכל להסביר את עצמך ?
אני בראש כזה שאם פגיעה אחת יכולה להרוג לי את הטרנספר , אז עדיף לשלם 400 שקל ולמגן אותו, לא?
בקריאה שניה של ההודעה, ראיתי שהרכב כבר מגיע עם צמיגים ראויים ולכן עדכנתי את התגובה.
גימיני הוא גיפ שבנוי נכון ואינו רגיש (כמו גיפונים) לפגיעות בגחון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
קודם כל תתחדש,
לא דיברת על כך , אולי מכיוון שהיה ברור מאליו:
אבל את ההשקעה הראשונית הייתי מתחיל ביישור קו בדגש על מה שעלול לכאוב בכיס- גיר ומנוע (מערכת קירור) כולל שעון חום חיצוני.
משם דעתי כמו היתר שכתבו לך:
מיגון בסיסי (טרנספר)
צמיגים (כששלך יצטרכו החלפה)
ובתקווה שכבר עד אז תצבור קילומטרז נאה בשטח, תדע מה (אם בכלל) אתה עוד צריך.
אם אתה מגיע לאזור ירושלים/צפון מדבר יהודה מוזמן לעשות סיבוב על שלי.
תהנה!
ioniamichael
24-01-21, 23:39
קודם כל תתחדש,
לא דיברת על כך , אולי מכיוון שהיה ברור מאליו:
אבל את ההשקעה הראשונית הייתי מתחיל ביישור קו בדגש על מה שעלול לכאוב בכיס- גיר ומנוע (מערכת קירור) כולל שעון חום חיצוני.
משם דעתי כמו היתר שכתבו לך:
מיגון בסיסי (טרנספר)
צמיגים (כששלך יצטרכו החלפה)
ובתקווה שכבר עד אז תצבור קילומטרז נאה בשטח, תדע מה (אם בכלל) אתה עוד צריך.
אם אתה מגיע לאזור ירושלים/צפון מדבר יהודה מוזמן לעשות סיבוב על שלי.
תהנה!
ראשית, תודה על הטיפ.
האוטו כבר אחרי יישור קו.
לגבי קירור לגיר , עד כמה זה חשוב אם אני לא עושה זחילות אלא יותר שבילים?
השיפור הראשון צריך להיות מקרר וקצב טוב. אהה זה גימני
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
ראשית, תודה על הטיפ.
האוטו כבר אחרי יישור קו.
לגבי קירור לגיר , עד כמה זה חשוב אם אני לא עושה זחילות אלא יותר שבילים?
גם שבילים, עליה ארוכה עם עבירות בינונית, קייץ....
א. תעלה אותה ב LOW גם אם הרכב גיבור ומסוגל לעלות ב HIGH.
ב. כדאי שיהיה אז קולר.
הקולר לא יקר, רק לשים לב להתקנה מקצועית, שהצנרת תהיה טובה והקולר מקובע, אחרת הצינור נקרע והולך לך הגיר בגלל הקולר....
אם אתה שואל אותי אז:
1. מיגון טרנספר (ואולי גם מיגון סף שיגן מסלעים ויתן אפשרות לחילוץ ע"י הייליפט - חשוב למי שמטייל לבד).
2. גיר קולר אם זה אוטומאט.
3. הגבהה.
4. נעילות.
צמיגים הבנתי שכבר יש לך.
דעתי קצת שונה - כי ג'ימני לא כזה נמוך שחייב הגבהה. נעילה אחורית תורמת הרבה יותר מהגבהה - כי חוויותי עם ג'ימני סטנדרטי כוללות הרבה יותר אובדן אחיזה מאשר התיישבויות או פגיעות בגחון.
חשוב לזכור שברכב עם סרנים הגבהה לא מגדילה את מרווח הגחון מתחת לביצים רק את מרווח הקרקע. וכן, יש גם שיפור במהלך. אבל שוב.. מההתרשמות שלי והחוויות שלי.. נעילה תועיל יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אם אתה חדש בשטח, הייתי מתחיל מקורס נהיגת שטח קצר
זה ישפר עבירות הרבה יותר מכל שיפור אחר על הרכב.
אמרת שהרכב 2008 וסטנדרטי, יש סיכוי שהקפיצים בולמים כבר עייפים ולכן הוא גם יותר נמוך מהגובה המקורי שלו.
הייתי מגביה,
מוסיף מיגוני סף וטרנספר (דווקא ראיתי יותר מג'ימיני אחד שמפרק בשטח את ספי הדלת).
נוסע עם הרכב כמה טיולים ורק אחרי שמכיר אותו טוב ולומד לנהוג עליו (גם אם אתה לא חדש בשטח, צריך להכיר את הרכב לפני) מרכיב נעילה אחורית.
אולי הייתי חותך קצת את הטמבונים לטובת זויות גישה ונטישה.
מכאן זה רק שיפורים שישפרו לך את השהייה בשטח....
שני הסנט שלי.
דעתי קצת שונה - כי ג'ימני לא כזה נמוך שחייב הגבהה. נעילה אחורית תורמת הרבה יותר מהגבהה - כי חוויותי עם ג'ימני סטנדרטי כוללות הרבה יותר אובדן אחיזה מאשר התיישבויות או פגיעות בגחון.
חשוב לזכור שברכב עם סרנים הגבהה לא מגדילה את מרווח הגחון מתחת לביצים רק את מרווח הקרקע. וכן, יש גם שיפור במהלך. אבל שוב.. מההתרשמות שלי והחוויות שלי.. נעילה תועיל יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לעבירות כן, אבל הרבה אנשים שוכחים שהקיט מעבר להגבהה משפר את הגיהוץ ומחליף את הקפיצים בולמים המקוריים שמההתחלה לא היו משהו ועובדים כבר 10-15 שנה.. וזה מורגש כל הזמן.. גם בכביש וגם בשבילים. לטעמי זה השיפור הכי מוחשי שאפשר לעשות לרכב שטח.
מוני אורבך
25-01-21, 11:10
היה לי פעם גימיני סטנדרטי לחלוטין.
רכב חמוד מאוד.
דבר ראשון מציע מיגון על אוזני הרדיוס, הם כל הזמן חוטפות (גם בגימיני מוגבה).
לאחר מכן מיגון גחון, כי קורא הרבה שגם הוא חוטף.
בסוף אפשר גם הגבהות, אבל לא להשתולל.
גימיני גם כך לא יציב, אז הגבהה הופכת אותו לפחות יציב.
הגבהה מותרת בחוק, לא יותר.
לא היתי ממליץ למתחיל לנסוע עם נעילות.
הם נותנות לך את התחושה שהרכב יכול לעשות הכל, מה שלא נכון..
נעילות יכולות מהר מאוד להביא אותך למצבים מסוכנים, פשוט כי הרכב יכול יותר.
אז קודם כדי ללמוד ללכת לפני שרצים.
אחר כך יש את הזמן להתקין נעילות.
וקורס נהיגת שטח בהחלט מומלץ.
אפשר ללמוד לבד ו\או מהחברה, אבל הרבה יותר בטוח ואפקטיבי בקורס.
הסדר בעיני, לג'ימני ולכל רכב 4X4 אמיתי -
1. צמיגי שטח מלא
2. נעילה אחת לפחות
3. הגבהה
4. נעילה שנייה
5. יחסי העברה
6...89
1-3 נותנים את הקפיצה הגדולה מרכב מקורי לרכב טיולים.
מיגונים זה עניין נפרד, ותלוי רכב. אם הנסיון המשותף של בעלי הג'ימני אומר לשים משהו על האוזניים של מוטות רדיוס ועל הטרנספר - זה כסף קטן.
אהי חולק עליך מאוד, התגובה שלך מתאימה לרכב יעודי לטיולים שלא מיועד לנסיעה יום יומית.
רכב שנוסע 95% מהזמן שלו בכביש דורש צמיגים 50/50 ולא שטח מלא שהם יכולים להיות סכנה בחורף בכביש.
הגבהה חשובה יותר מנעילה
מיגון טרנספר חשוב מאוד.
התקנת טבעות גרירה גם חשובה מאוד.
התגובה שלי היא לגבי גימיני בלבד.
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
מצטרף לעניין נקודת העגינה (קדימה ואחורה).
אפילו מעלה אותם לראש סדר העדיפויות.
אהי חולק עליך מאוד, התגובה שלך מתאימה לרכב יעודי לטיולים שלא מיועד לנסיעה יום יומית.
רכב שנוסע 95% מהזמן שלו בכביש דורש צמיגים 50/50 ולא שטח מלא
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
אני נוסע ברכב יומיומי עם צמיגי MT - הרכב שלי לא דורש כלום. הוא למד לא לדרוש אלא להסתדר עם מה שנותנים לו. וגם הנהג.
כן. כשנוסעים ברכב מוגבה עם נעילה אוטומטית וצמיגי שטח - צריך לנהוג במתינות. זה הכל.
(ולמרות שמה שכתבת הוא לגבי ג'ימני - ההתייחסות שלי היא גם לג'ימני וגם בכלל)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אין בעיה לנסוע עם שטח מלא כל הזמן זה בסופו של דבר צמיג שתוכנן לנסוע גם על כביש במגבלות שלו
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
מניסיוני, הסדר המועיל ביותר לשיפור הנסיעה בשטח
הוא צמיגים ואז מתלים.
השיפורים הבאים הם בהתאם לסוג הרכב ופרופיל השימוש.
לדעתי מיגונים הם לא שיפור. הם מתבקשים היכן שנדרש.
בגיפונים, מיגון חשוב מאוד בגלל הרגישות הרבה של הגחון (וגם אז מומלץ לא להתפרע עם המיגונים).
רואה לא מעט גיפים, חלקם גיבורים (רנגלרים ושות׳) שממגנים את עצמם לדעת.
אין שום סיבה ״לרצף״ רנגלר באלומיניום. זה עושה יותר נזק מתועלת (משפיע לרעה על זרימת האויר ופינוי החום)
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם ההגדרה של "שיפור" היא כל דבר שאפשר לשפוך עליו כסף, זה דבר אחד.
אם ההגדרה היא מה שמשפר את ביצועי הרכב, זה דבר אחר.
אני לפחות, הולך לפי ההגדרה השנייה. מבחינתי זיוודים, מקרר, מדרגות צד, פגוש, מיגון, תאורה, גגון - כל אלו, חשובים ולגיטימיים לגמרי, משפרים את הנוחות, השימושיות, המראה (חשוב מאד לרוב האנשים גם אם הם לא מודים בזה), ומגנים מנזקים. אבל הם לא משפרים את הביצועים של הרכב.
צמיגים גדולים יותר ו/או אגרסיביים יותר, מערכת מתלים, יחסי העברה, ומעל הכל - נעילת דיפרנציאל - כן משפרים את הביצועים = עבירות.
דווקא פגושים כן נכנסים לקטגורית שיפורי עבירות היות והם משפרים זוויות גישה ונטישה.
יש לי חבר שטוען בתוקף שהשיפור הכי מועיל שהוא שם בגיפ זה פותחן הבירות בשמשה הקידמית...
Sent from my iPhone using Tapatalk
סבבה, אפשר בהחלט להתווכח על כל דבר אם הוא בקבוצה הראשונה או השנייה - נקרא להן "תוספות" מול "שיפורים". גם אביזרים כמו שנורקל וכננת אפשר לדון אם הם יותר תוספת קישוט או שיפור עבירות קריטי, אבל רלוונטי רק במצבים מאד ספציפיים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.