צפייה בגרסה מלאה : האם נפוץ ריתוך פיק לאבטוח בורג מוט מייצב אחורי
היי,
לאחר החלפת "תפוח" החיבור בין מוט המייצב האחורי לסרן, שמתי לב שיש סימן שנראה כמו פיק ריתוך, הבורג נפתח עם המון מאמץ, גם הצד השני שהוחלף לפני חודש בערך.
האם זה נפוץ שמאבטחים את הבורג עם פיק בנוסף לטבעת ניילוק שיש באום?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210125/4a3d305b4f40fb2694b61933c9ceea4a.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210125/b05166669eb6446b794d730bfdc63fb0.jpg
לא נראה לי שיש סיבה לרתך את זה.
תגיד, זה לא מורכב הפוך? המקשרים לא אמורים לפנות כלפי מעלה?
Sent from my LM-V450 using Tapatalk
לפי התמונה נראה שזה היה מרותך.
לגבי צורת ההתקנה, ככה זה היה...
הרצתי בדיקה ברשת, זה ככה צריך להיות.
רצתי לבדוק אצלי, אתה צודק. כנראה שאני רגיל להסתכל על זה מזוית אחרת ( ;
Sent from my LM-V450 using Tapatalk
אז אצלך האום סגור ונעול רק עם הניילוק המקורי?
לא חווית שחרור עם הזמן?
אני מדבר על הבורג שמחבר את מוט הפיתול לחוליית קישור.
אציין שהברגים שלי חדשים, טרי מהדוד eBay
אצלי אין ריתוך או משהו כזה, פירקתי אותם כמה פעמים סביב ההתעסקות עם הקפיצים, אבל כבר לא זוכר מאיזה צד פירקתי.
בגלל שזה מייצב, שגם אם ישתחרר לא יגרום נזק של ממש נראה לי שחבל לרתך.
Sent from my LM-V450 using Tapatalk
נראה לי שכאן:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210125/459341d77cdd8fda8ab25f3a5ceb14a6.jpg
שים לב, שלפני ה"פיק" מבחוץ, התבריג נראה חלוד, ומבפנים מבריק.
אום ניילוק הוא חד פעמי.
אם פותחים אותו, אז צריך לזרוק אותו לפח ולשים במקומו חדש.
מי עושה את זה בפועל? נכון מאוד - אף אחד.
אז בגלל שהוא נפתח, נותנים לו פיק, וככה מחרבנים את הכל.
יאללה יאללה, יום שישי יום קצר, תן ללכת הבית :mad:
נראה שההברגה בתפוח הישן הייתה גמורה, וכנראה שבשלב מסויים האום הסתובב על סרק אז נתנו פיק. תכלס אם ההברגה תקינה וזה פיק פיקון אני לא רואה בעיה.
נראה שההברגה בתפוח הישן הייתה גמורה, וכנראה שבשלב מסויים האום הסתובב על סרק אז נתנו פיק. תכלס אם ההברגה תקינה וזה פיק פיקון אני לא רואה בעיה.זה הכיוון. וגם רואים שההברגה די מחורבנת.
מעשית זהו פתרון לא רע בכלל לאבטח את האום, נו אתם יודעים...מהפתרונות הזמניים האלה שנשארים קבוע...
טל.
כן, 2 הצדדים היו גמורים באותה מידה.
אבל זה יכול להיות גם משחיקה של החלק הפנימי של האום בחיכוך עם מוט הפיתול.
האומים נפתחו עם המון מאמץ, כזה שכמעט גרם לי לחתוך את הבורג עם דיסק.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210126/6f5154583b5719d53184a92f7f406e54.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210126/97b6241e23e0d19990a7dc760f5cb309.jpg
אגב, האום שפורק אינו ניילוק, אבל כן נראה שיש לו אבטחה עצמית כלשהיא https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210126/e88f6e64907a865fa74617f79a5ea297.jpg
אום ניילוק נהרס אחרי פתיחה שתיים.
אפשרי לרתך אבל לא כייף שתרצה לפרק.
תנסה לסגור עם מפתח מומנט אם יש לך את הנתונים של כמה לסגור.
אפשר גם לוקטייט.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני אעשה סדר.
הכל התחיל בבורג סורר שלא רוצה להיפתח.
בצד שמאל סתם חשבתי שזה תקוע.
אח"כ בצד ימין הבנתי שזה כבר לא סתם במקרה, ואז ראיתי משהו שנראה כמו שאריות פיק.
שמתי ברגים חדשים, אום ניילוק.
השאלה שלי באה להבין האם יש פה נוהג מבוסס הכרות עם מכלול בעייתי שחווה השתחררות ברגים עצמוני (איזו עברית יצא לי) על מנת לחסוך לי הזמנת ברגים נוספים.
כרגע סגור, אעקוב, תודה.
בתמונה שהעלת בפוסט הראשון נראה שיש פין פציל?
כן, אבל זה לא הבורג הזה.
החוליית חיבור הזו נראית ככה,
החלק העליון בתמונה נכנס לתושבת בסרן, ושם, יש אום ניילוק + חור לפין פתיל + פין פציל. (במקור אום כתר)
החלק התחתון, מתחבר לקפיץ הפיתול של המייצב, הבורג המגולוון בתמונה נכנס דרך הגומיות (זה החלק העבה בבורג) וממשיך לתוך החור בקצה הקפיץ פיתול של המייצב.
הבורג האכול בתמונות שלי פורק מהחלק התחתון. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210126/071b8b5a462a4ce5c9caca1f55c6beaa.jpg
הבורג המגולוון החדש וגם הבורג שפורק הוא ללא חור לפין פציל.
אם אתה כל כך מודאג (למה? זה ניילוק, ראית מקרה שהוא נפתח?), או שתשקיע בקידוח ותוסיף פין, או שפשוט תוסיף אום.
אני בכלל לא מודאג.
אין מקום לקדוח חור לפין פציל.
השאלה באה ללמוד מהשטח האם יש פה בעיה מוכרת בקרב בעלי דיסקו.
אני אגלה לבד כבר בעתיד.
אני ראיתי כאלו שנוהגים להתהפך, אבל לא לצאת.
מצד שני, כל אלו שראיתי היו עם פין פציל.
האילתור- אילתור.
ולכן נהוג או לא - זה מעניין אולי ברמה המחקרית אבל אנחנו לא עוסקים במחקר פסיכולוגי.
הדבר היחיד שאתה צריך לעשות זה להחליף לחדש.
ואם תבחר לאלתר.... כאמור.... זה כבר לא משנה אם זה נהוג או לא.
בקיצור- תחליף וזהו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הוחלפו, לפני שאילת השאלה.
האומים האלו לא נפתחים סתם.
ההימור שלי, מישהו פתח אותם וניסה לשחרר את התפוח כאשר הוא תחת לחץ וזה הרס את ההברגה. ההמשך היה פיק...
שים לב שאם אתה מוגבה מעט המוט עלול להתהפך בפתיחת מתלה קיצונית (ואז תראה מוט קישור אחד למעלה ואחד למטה).
פיתרון אחד הוא להנמיך את המוט המייצב.
הפיתרון השני הוא אבטוח טוב יותר של המוט המייצב במחסן.
זה לא הצד עם התפוח (חלק עליון)
אני מדבר על החלק התחתון.
אני מוגבה וכבר הנמיכו את החלק המקובע לשלדה.
לגבי אבטוח במחסן, לא קצת מפחיד בנסיעת כביש עמוסה לדרום?
נראה לי שאוותר על התענוג.
לא שונה בהרבה מדיפנדר. אותם נתונים אותם מתלים - ובלי מייצב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
וואלה.... נתון מעניין.
בכל זאת.... לא עלה לי מיליונים גם לא אלף לסדר את החוליות חיבור האלה, אז מה אכפת לי שיש שם מוט מייצב.
בקדמי אין.
מתנתקים.. הטוב בכל העולמות.
לא שונה בהרבה מדיפנדר. אותם נתונים אותם מתלים - ובלי מייצב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בדיפנדר יש מייצב אחורי
ברוב אין..
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מה שהרוב עושים עם הרכב שלהם הוא בעיה שלהם. דיפנדר עמוס ומזווד מתנדנד כהוגן גם עם מייצב אחורי.
ברוב אין..
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalkברוב אין כי זה ככה מקורי או כי הרוב הסירו?
מקורי מגיע עם או בלי בהתאם לרמת הגימור השנתון וכו'.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
זה לא הצד עם התפוח (חלק עליון)
אני מדבר על החלק התחתון.
אני מוגבה וכבר הנמיכו את החלק המקובע לשלדה.
לגבי אבטוח במחסן, לא קצת מפחיד בנסיעת כביש עמוסה לדרום?
נראה לי שאוותר על התענוג.
גם אני התייחסתי לחלק התחתון.
אצלי היה מוגבה 2", והמוט הונמך, עדיין, בפתיחת מתלה קיצונית המוט התהפך ובעצם ננעל ומנע מהמתלה להפתח - קרה לי במעלה אברהם ובמשלט 21...
מניסיון, לא כיף לפרק את זה בשטח.
מניסיון, לא כיף לפרק את זה בשטח.
זה נשמע כמו רמז עבה
[emoji108]
מקורי מגיע עם או בלי בהתאם לרמת הגימור השנתון וכו'.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
זה נשמע ממש מוזר, מכיוון שיש כאלו שאפילו הגיעו עם מייצב קדמי. אחורי היה בכל אלו שנקלתי בהם (אלא אם הוסרו).
אם אתה מוגבה ועושה שטח עם הצלבות גדולות תגמור כל טיול עם מייצב הפוך שתוקע את האוטו עקום.
ההמלצה שלי תפרק אותו.
אז הימני התפרק, האום נפתחה, היינו איתו בדרום, ועכשיו בנחל תבור, ובאמצע המסלול שמעתי רעשי ברזל, בהפסקה ראיתי בורג פתוח, הוא היה תקוע בתותבי גומי אבל התנתק מהמייצב עצמו.
אם אתה מוגבה ועושה שטח עם הצלבות גדולות תגמור כל טיול עם מייצב הפוך שתוקע את האוטו עקום.
ההמלצה שלי תפרק אותו.
אני לא מכיר לעומק את הדיסקברי, אבל אני במקומך מוטי, הייתי מקשיב לאלון ולאסף. תפרק את המיצב האחורי, תנקה אותו, שים אותו על מדף גבוה במחסן, וסע. יהיה מעניין לשמוע אם תחליט להחזיר אותו.
בנסיעה הביתה מבית שאן (עם מוט חצי מפורק) הרגשתי קצת נדנוד יתר בדרך החקלאית שמקבילה לכביש הסרגל.
חטאתי, נסעתי הביתה עם צד אחד מפורק, ומלבד רעשים וחריקות של המוט מייצב בסרן הוא גם נגע בצינור הבלם.
מזל שהוא רק דחף אותו מעט ולא ריסק אותו.
זרמתי עם הצעתם, ועל הדרך טיפלתי קצת במגן מיכל הדלק שהורכב עם ברגי כיפה כשהכיפה פונה למטה והתבריג בולט לכיוון המיכל.
זה אחלה מבחינת החלקה על מכשולים, וממש פלא שלא פוצץ את המיכל עד עכשיו כי הברגים כבר היו ממש קרובים למיכל.
המגן עבר יישור, הברגים הוחלפו והורכבו הפוך עם הפטריה כלפי המיכל
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210319/1fa0988b916479505369501cbad9cd51.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210319/64eb0ed60bacf9a96d1090b15368412f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210319/c3c4cbdc60658f5a21f6c84f031c61c8.jpg
אני לא מכיר לעומק את הדיסקברי, אבל אני במקומך מוטי, הייתי מקשיב לאלון ולאסף. תפרק את המיצב האחורי, תנקה אותו, שים אותו על מדף גבוה במחסן, וסע. יהיה מעניין לשמוע אם תחליט להחזיר אותו.
אצלי היה על המדף 15 שנה ובסוף נשברתי וזרקתי אותו לפח....
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.