PDA

צפייה בגרסה מלאה : מביך - קיה נירו - לא מצאתי את המצבר



raanan
26-01-21, 11:50
המצבר בוש מ 6/2019 בסובארו שבק ללא כל התראה.
גב' נחמדה עם קיה נירו (מעריך שנת 2019 ) רצתה לתת סיוע עם מצבר להנעה.

אופס, לא מצאתי את המצבר .
הייתי בטוח שזה אותה יחידת כוח כמו באיוניק (באיוניק היה לי בוודאות מצבר).
אז האם בנירו הוא מוסתר ולא נגיש ? או ,
שההנעה נעשית מכוח הסוללות של ההנעה החשמלית ?

רענן

יואב פולס
26-01-21, 12:10
חפש בתא המטען, נדמה לי בצד ימין.

alto
26-01-21, 12:54
בצד של האין מנוע

Gershon
26-01-21, 13:29
אם זה היברידי-מצבר לסטרטר צריך להיות ליד הבטריה ראשי-בתא מטען

assafy
26-01-21, 13:35
בדרך כלל אפשר למצוא קונקטורים לכבלים בתא המנוע. לא יודע ספציפית לקיה.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

gillss
26-01-21, 14:59
טוב ... גוגל נתן את התשובה

https://www.youtube.com/watch?v=pEaxKRllJZM&ab_channel=KIAUservideoguide

ועוד בסרטון רישימי של החברה.

חנן-ג'יפולוג
26-01-21, 15:29
ב2018 האיוניק, ואתו גם הנירו, עברו ממצבר חומצה עופרת 12v בתא המטען, למצבר lifepo4 12v ששוכן בצמוד למצבר הליתיום הראשי, מתחת לספסל הנוסעים.

במקביל, הוסיפו בתא הנתיכים בתא המנוע לשונית לחיבור תנין +.

המצבר הזה לא מיועד להתנעת הרכב, אלא להפעלת אביזרי 12v ומחשבים ולכן הנתיך, 125 אמפר, שמגן עליו, גדול במעט מיכולת הטעינה, כ110 אמפר. לא מספיק להתנעת רכב.

חלק מבעלי האיוניק שניסו לעזור לרכבים אחרים להתניע מצאו את עצמם על גרר בדרך למוסך עם נתיך שרוף ובלתי נגיש למשתמש.

אם כבר לעזור, אז רק בטעינת המצבר הנתרם. לא בהתנעה עצמה.

המצבר שממנו הסטרטר (HSG - הייבריד סטרטר גנרטור) מקבל את הכח, הוא מצבר המתח הגבוה, 240 וולט, והוא מעולם, באף אחד מהדגמים האלה, לא היה בתא המטען, אלא מתחת לספסל הנוסעים.

raanan
26-01-21, 16:31
תודה רבה חנן !
בעצם מה שאתה אומר שאי אפשר להעזר בקיה/יונדאי בהתנעת רכב אחר וגם לא להניע אותם עם רכב אחר.
אז מה זה הסרט שהועלה פה של קיה ?

בכל מקרה,
מזל שלא מצאתי את הקונקטור בבית הפיוזים ולא גרמתי נזק.

אגב,
אני כמעט בטוח שבאיוניק (2019 ) שהייתה לי היה מצבר בתא המנוע.

רענן

- - - Updated - - -


טוב ... גוגל נתן את התשובה

https://www.youtube.com/watch?v=pEaxKRllJZM&ab_channel=KIAUservideoguide

ועוד בסרטון רישימי של החברה.

תודה רבה

amirmoshe
26-01-21, 17:20
מה שרואים בסרטון זה בכדי להניע את הקיה.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
26-01-21, 17:46
אין בעייה להיעזר. לזה החיבור שרואים בסרטון מיועד.

לעזור, לדעתי ניתן להטעין מצבר ריק, ועשיתי את זה המון פעמים עם האיוניקים שלי. רק לזכור לנתק את הכבלים לפני שמתניעים.


לא, לא היה לך מצבר בתא המנוע באיוניק ההיברידית. באיוניק החשמלית היה מצבר בתא המנוע, אבל זה לא מה שהיה לך ולא בזה השרשור עוסק.

דור אריאל
26-01-21, 19:19
ב2018 האיוניק, ואתו גם הנירו, עברו ממצבר חומצה עופרת 12v בתא המטען, למצבר lifepo4 12v ששוכן בצמוד למצבר הליתיום הראשי, מתחת לספסל הנוסעים.

במקביל, הוסיפו בתא הנתיכים בתא המנוע לשונית לחיבור תנין +.

המצבר הזה לא מיועד להתנעת הרכב, אלא להפעלת אביזרי 12v ומחשבים ולכן הנתיך, 125 אמפר, שמגן עליו, גדול במעט מיכולת הטעינה, כ110 אמפר. לא מספיק להתנעת רכב.

חלק מבעלי האיוניק שניסו לעזור לרכבים אחרים להתניע מצאו את עצמם על גרר בדרך למוסך עם נתיך שרוף ובלתי נגיש למשתמש.

אם כבר לעזור, אז רק בטעינת המצבר הנתרם. לא בהתנעה עצמה.

המצבר שממנו הסטרטר (HSG - הייבריד סטרטר גנרטור) מקבל את הכח, הוא מצבר המתח הגבוה, 240 וולט, והוא מעולם, באף אחד מהדגמים האלה, לא היה בתא המטען, אלא מתחת לספסל הנוסעים.

גם ככה קשה להגיע למצבר בתא מטען עם כבלים ( כי לרוב שאין מצבר גם הדלת תא מטען לא נפתחת )
לפני כמה שבועות באמת נתקלתי בשטח ברכב כזה שלא מניע , הכנסנו ילד עם הסוללת התנעה דרך הספסל האחורי שיחבר אותו

חנן-ג'יפולוג
26-01-21, 19:33
הייתם שולחים אותו עם מברג, שיכניס לחריץ הייעודי לפתיחת הבריח.

raanan
26-01-21, 21:41
בקצב הזה עוד עשור או שניים גם ניפוח צמיגים כנראה יהיה מאתגר ....

Asaf-a
26-01-21, 21:46
אתה כבר שם...עם הניפוח
רכב ללא גלגל ספייר וערכת ניפוח מצוקמקת
הספיק לחבר עם אוטלנדר היבריגית פעם אחת כזו ורכש גלגל ספייר, לפחות שיהיה בבית...


Asaf-a
אסף.א

חנן-ג'יפולוג
26-01-21, 21:55
בקצב הזה עוד עשור או שניים גם ניפוח צמיגים כנראה יהיה מאתגר ....

מבין על מה אתה מדבר, אבל חייב לומר שאני ממש אוהב את הפתרון שיונדאי הכניסו ב2018.
ראשית, זה מצבר שמיועד ע"פ היצרן ל20 שנים או 300000 ק"מ, מה שבא קודם. חידוש מרענן.
שנית, אין מצב שהוא מתרוקן בגלל צריכה פרזיטית כלשהי וזמן ממושך ללא שימוש (ולכן גם אין צורך בהתנעת ג'אמפ סטארט). כשהמצבר יורד ל10 אחוז, יש ממסר ראשי שמתנתק ומפסיק את ירידת המתח. במצב כזה הנהג יצטרך להיכנס לאוטו עם מפתח הברזל, ללחוץ על כפתור הbattery reset שיחבר לו את הממסר הראשי למשך 15 שניות, ולהתניע כרגיל. כיף.


המצחיק הוא שדווקא עם האיוניק החשמלית הם המשיכו עם החומצה-עופרת. אבסורד.

gillss
27-01-21, 08:46
ועכשיו להמלצות ...

תם עידן התנעת רכבים בכבלים
אלה עם אתה ג'יפאי מסוקס עם שניים או שלושה מצברים תחת מכסה המנוע ואחד למקרר בזיווד מאחור.
לגאג'טיסטים כיום יש בכל רכב מוצר התנעה נייד.
זה יכול להיות JUMPSTARTER בכמה שקלים מאליאקספרס.
ומגיע עד למוצרים heavy duty כמו בתמונה.
132563

אני מחזיק ברכב את ה GB40 , מעולם לא אכזב (עדיין לא נזקקתי להתניע את עצמי)
פעם בחודש (חודשיים) מעלה הבייתה , טוען בקיר , ותמיד מוכן לסייע לנתקעי הדרך.

Gershon
29-01-21, 13:17
...

חנן-ג'יפולוג
29-01-21, 13:49
תודה, גרשון. הסכימה מתייחסת לדגם הפלאג אין. דגם שעלה על כבישי ישראל במספרים זניחים, יחסית.

כמה זה רלוונטי לדגמים שהגיעו לישראל? למיטב זכרוני, הנירו פלאג אין הגיעה לישראל בסוף 2018, שנה לאחר שהנירו והאיוניק ההיברידיות הרגילות עברו למצבר 12v ליתיום מתחת לספסל הנוסעים.

במידה ואותו תהליך עבר גם על הפלאג אין, אז הסכימה הזו לא מתאימה לדגם ששווק כאן.

Gershon
29-01-21, 14:21
תודה, גרשון. הסכימה מתייחסת לדגם הפלאג אין. דגם שעלה על כבישי ישראל במספרים זניחים, יחסית.

כמה זה רלוונטי לדגמים שהגיעו לישראל? למיטב זכרוני, הנירו פלאג אין הגיעה לישראל בסוף 2018, שנה לאחר שהנירו והאיוניק ההיברידיות הרגילות עברו למצבר 12v ליתיום מתחת לספסל הנוסעים.

במידה ואותו תהליך עבר גם על הפלאג אין, אז הסכימה הזו לא מתאימה לדגם ששווק כאן.
היה לי בבדיקת קניה רכב הזה

חנן-ג'יפולוג
29-01-21, 14:53
יפה. חיפשתי קצת על הנושא בגוגל. אני מכיר יותר את דגמי היונדאי, ומכיוון שהאיוניק פלאג אין לא יובא לארץ בזמני, אני לא מכיר אותו, וכפועל יוצא גם את הנירו התאום.
מסתבר שבפלאג אין הם לא עברו לlifepo4. השאירו מצבר חומצה עופרת בתא המטען, שבמידה והוא יורד מתחת לסף מסוים כשהרכב דומם, סוללת המתח הגבוה טוענת אותו. סידור יפה.
ב2019 נמכרו 139 רכבי נירו פלאג אין בישראל.

יואב פולס
30-01-21, 16:12
ב2019 נמכרו 139 רכבי נירו פלאג אין בישראל.
ב 2020 נמכרו 1167 נירו פלאג אין בישראל.

-->