צפייה בגרסה מלאה : Article: נעילה אוטומטית LOKKA לסרן קדמי טויוטה 8 אינץ' IFS
ניתן לצפות בעמוד זה
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3967 (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3967-%D7%A0%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99%D7%AA-LOKKA-%D7%9C%D7%A1%D7%A8%D7%9F-%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-8-%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%A5-IFS)
היי נמרוד,
כתבה מצוינת, אינפורמטיבית כרגיל! תודה רבה.
השאלה שלי היא יותר בכיוון הבחירה בנעילה אוטומטית - איפה הרגשת שהייתה חסרה לך נעילה קדמית ברכב כזה?
והאם לא קצת מבאס לוותר ברכב חדש, בפרט כזה עם מערכת מתלים משודרגת כמו אצלך, על היכולת ל-4x4 high?
למה עם נעילה אוטומטית אתה לא יכול לנסוע ב-4X4 גבוה?..... אפשר ואפילו בכיף. וגם מהר. צריך להתרגל להיגוי קצת פחות טוב, אבל זה פחות נורא ממה שנדמה.
החסרון האמיתי, המסוכן ממש, של נעילה אוטומטית קדמית הוא על כביש מושלג/מוקרח.
וזה כידוע נפוץ מאוד בישראל. בכל הארץ, כל חורף, מדי שנה בשנה......
השאלה שלי היא יותר בכיוון הבחירה בנעילה אוטומטית - איפה הרגשת שהייתה חסרה לך נעילה קדמית ברכב כזה?
למשל במעלה זיק.
והאם לא קצת מבאס לוותר ברכב חדש, בפרט כזה עם מערכת מתלים משודרגת כמו אצלך, על היכולת ל-4x4 high?
תן לי כמה טיולי מדבר טובים ואני אהיה יותר חכם.
סחתיין על המדריך המקצועי והמפורט!
מוני אורבך
28-01-21, 11:17
נמרוד הפתעת אותי, ואפילו לחיוב !!!
ואני חשבתי שידי המהנדס העדינות שלך כבר לא יתלכלכו בגריז יותר..
הדפרנציל הזה הוא כבד, מאוד כבד, לפחות 50 קילו.
אם זה נופל עליך, תצתרך להתמודד עם הקורונה בבית החולים (-:
מקווה שלפחות היה שם משהו שהיה מוריד ממך את הדפרנציל ומציל אותך.
יש לי מד מומנט שמגיע עד 16- ניוטון מטר, רק היית צריך לבקש.
מדריך ברמה גבוהה מאוד, גם ההסברים וגם התמונות. אשמח לראות סרטון בפעולה.
כתוב מאוד ברור.
איך שקראתי לשחרר את המסרק הייתי שם פתק ענק על ההגה לא לשכוח לסגור..
Sent from my H3123 using Tapatalk
למה עם נעילה אוטומטית אתה לא יכול לנסוע ב-4X4 גבוה?..... אפשר ואפילו בכיף. וגם מהר. צריך להתרגל להיגוי קצת פחות טוב, אבל זה פחות נורא ממה שנדמה.
החסרון האמיתי, המסוכן ממש, של נעילה אוטומטית קדמית הוא על כביש מושלג/מוקרח.
וזה כידוע נפוץ מאוד בישראל. בכל הארץ, כל חורף, מדי שנה בשנה......שבילים בוציים לא שונים הרבה מכביש חלק...
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
boaz avrahami
28-01-21, 12:24
אני מזמן שחררתי את המסרק. אין בו צורך
תתחדש,
לשואלים, בהיילקס שלי היתה נעילה אוטומטית קדמית לוקרייט. אין שום בעיה עם זה, בכלל.
כל הכבוד.
עכשיו צריך לבחון אותה
כיף לקרוא. אני כיום עם דטרויט טרוטראק מקדימה וLOKKA אחור- ובהחלט מדגדג לי לפעמים לנסות לנעול את הקדימה לחלוטין.
תתחדש!
התקנתי פעם(האמת שכמה כאלה) ונסעתי עם lokka קידמית, אחלה של דבר.
יאללה(עדשה? כמריר? 👻 ) עכשיו אתה צריך לראות איך במעלות הרכב זוחל למעלה בלי למצמץ.
קראתי את הכתבה, ולא שאני פותח דיפרנציאל כל שני וחמישי, או מתכוון להתקין נעילה קדמית,
אבל בהחלט עזרת לי להחליט לא לקנות היילקס (מניח שברוב רכבי הifs, המצב דומה), אלא להשאר עם שני סרנים עד שיהיה כסף למשהו עם שני סרנים חדש יותר.
קראתי את הכתבה, ולא שאני פותח דיפרנציאל כל שני וחמישי, או מתכוון להתקין נעילה קדמית,
אבל בהחלט עזרת לי להחליט לא לקנות היילקס (מניח שברוב רכבי הifs, המצב דומה), אלא להשאר עם שני סרנים עד שיהיה כסף למשהו עם שני סרנים חדש יותר.החלטה נבונה.
אבל אם אתה נשבר, ובכל זאת מתפתה לרכב עם סרן קדמי IFS, מומלץ לבחור בזה עם הדיפרנציאל הכי גדול והציריות הכי עבות.
כיף לקרוא. אני כיום עם דטרויט טרוטראק מקדימה וLOKKA אחור- ובהחלט מדגדג לי לפעמים לנסות לנעול את הקדימה לחלוטין.למה מראש לא שמת לוקרייט? טרו-טראק ברכב שטח זה קול מן העבר, דיון שהוכרע לפני 20 שנה לפחות.
זה לא הרכב הראשון שלי עם נעילות אוטומטיות, החידוש שהצדיק כתבת התקנה הוא האפליקציה הספציפית לסרן 8 אינץ' IFS.
אני באמת שואל את עצמי מה זה אומר מבחינת שבירת ציריות, ומה זה אומר מבחינת נסיעה ב4H.
לגבי הציריות ברוב התרחישים ברור לי שציריה בודדת יכולה לעמוד בעומס - הרעיון הוא לעבור הכל רגוע ובלי לקפוץ.
אבל לגבי הנסיעה ב4L - טוב שיש על הזקן של מי להתגלח. אגב - בסופה זה היה בלתי נסבל מבחינתי
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אבל לגבי הנסיעה ב4L - טוב שיש על הזקן של מי להתגלח. אגב - בסופה זה היה בלתי נסבל מבחינתי
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גם שלי עם ההיילקס. זה גרם לי לנסוע כל הטיול עם לוקרים פתוחים (מה שאפשר 2L נעול) ורק במקרי קיצון, לנעול לוקרים - לטובת 4L נעול - ומייד לשחרר לוקרים.
בברכה,
יוני5
למה מראש לא שמת לוקרייט? טרו-טראק ברכב שטח זה קול מן העבר, דיון שהוכרע לפני 20 שנה לפחות.
IFS.
האמת? כי חזרתי מארה"ב עם הטרוטראק במזוודה וגם עם לוקרייט לחבר. במקרה של לוקרייט, משהו בגודל של קופסת סיגריות אפשר תמיד להביא. במקרה של הטרוטראק: משהו בגודל של מלון בשל ובמשקל של אבטיח זה קצת יותר קשה. פייר? הטרוטראק מעולם לא אכזבה ועל לעלות את זיק ואת ורדית עשיתי וי כמה פעמים. אם אנעל קדימה לחלוטין זה סתם יהיה מתוך שעמום.
אני באמת שואל את עצמי מה זה אומר מבחינת שבירת ציריות, ומה זה אומר מבחינת נסיעה ב4H.
לגבי הציריות ברוב התרחישים ברור לי שציריה בודדת יכולה לעמוד בעומס - הרעיון הוא לעבור הכל רגוע ובלי לקפוץ.
אבל לגבי הנסיעה ב4L - טוב שיש על הזקן של מי להתגלח. אגב - בסופה זה היה בלתי נסבל מבחינתי
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מי שלא גר בגולן לא יזכה כנראה ליותר מיום אחד בשנה במקרה הטוב ביותר, אז זה לא שיקול משמעותי, אבל בכל זאת, אני אחלוק מהנסיון הקצר. נסיעה על כבישים מושלגים אמורה להיות מתאר בעייתי במיוחד לנעילה קדמית אוטומטית. אז אלו רשמי.
בילינו את כל יום חמישי בגולן, הרוב על הכבישים כמובן, ברמות פילוס שונות, וגם בשטח באזור שבין אודם לוואסט. בפועל הייתי משולב 4X4 כמעט כל היום, רוב הזמן בLOW הילוכים 2-3-4. נסעתי לאט, וזהו. היו כמה מקומות שבהם עשיתי רברסים על המקום בכביש כי לא היה לאיפה להתקדם, גם זה בLOW. בקטעים של נסיעת השטח ביער אודם, זה לא היה שונה מבחינתי מנהיגה בבוץ עמוק של העמק חוץ מהקטע הפסיכולוגי שאני לא יודע איפה השביל ופשוט ממשיך על הקוליסים של מי שהיה פה לפני. נסעתי את הכמה קילומטרים האלו כשגם הנעילה האחורית משולבת.
אין לי מושג אם זה מייצג נסיעה אמיתית על שלג, וזה גם לא באמת קרח - הטמפרטורה לא ירדה מתחת ל1-2 מעלות. אבל זה כנראה הכי קרוב שיש לנו בארץ.
כתבת איפה ואיך נסעת.
וחוץ מבוץ שלא אמור לייצר דרמה, מה רשמיך..?
כתבת איפה ואיך נסעת.
וחוץ מבוץ שלא אמור לייצר דרמה, מה רשמיך..?
שלא היתה דרמה.
בסופ"ש של פורים היינו במדבר, דרך הבשמים, נקרות וכו. 4X4 משולב כל היום בדשדש. סביר לגמרי מבחינתי, אבל אפשר להבין את מי שזה לא ימצא חן בעיניו, נעילה אוטומטית קדמית בהחלט מורגשת.
יא אללה שלך! איזו קמצנות! נשברה לך המקלדת?
כשאתה רוצה, אתה יודע לכתוב יופי יופי.
מה זה "בהחלט מורגשת"?
מה "אפשר להבין"?
נטיית המרכוז של ההגה גדלה - כאילו מישהו חיזק את הקפיץ שממרכז את ההגה. בניגוד לאגדות, "יש הגה" ואין בעייה לסובב אותו עד הסוף. במהירות מאד נמוכה, בראשון שני LOW במעברים טכניים למשל, זה לא ממש מפריע (אנחנו מדברים על רכבים עם הגה כוח, כן?). על דשדש וחול, איפה שיש קוליסים שגם ככה מובילים אותך, זה לא משנה. בנהיגת שבילים טובים יש לרכב נטייה מורגשת להיגוי יתר - להמשיך את הסיבוב. צריך לעבוד יותר עם הידיים. אם אתה עוזב את ההגה באמצע סיבוב, הוא יתיישר החוצה מהר יותר וחזק יותר מאשר דיפרנציאל קדמי פתוח (או 2X4).
... יש לרכב נטייה מורגשת להיגוי יתר - להמשיך את הסיבוב.
התכוונת להיגוי חסר?
הרכב עושה רדיוס יותר גדול ממה שאתה רגיל לסובב את ההגה?
צודק, טעות סופר.
התכוונתי לתת היגוי, ההפך מהיגוי יתר.
בשיפוע צד התנסית ?
לא משהו שהשאיר רושם מיוחד.
אני לא יודע ממה אתה מתרגש
או ממה אנשים מתרגשים בכלל מנעילה קדמית אוטומטית.
היתה לך נעילה קדמית אוטומטית ב-CJ. לפעמים אפילו אשכרה נהגת בו...
לא משהו שהשאיר רושם מיוחד.השאיר.. השאיר..
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני לא יודע ממה אתה מתרגש
או ממה אנשים מתרגשים בכלל מנעילה קדמית אוטומטית.
היתה לך נעילה קדמית אוטומטית ב-CJ. לפעמים אפילו אשכרה נהגת בו...
בול.. שגר ושכח. מי שלא התנסה שלא ישלול מראש.
בול.. שגר ושכח. מי שלא התנסה שלא ישלול מראש.
כפי שכתבתי, הנסיון שלי הוא אחר. הנעילה הקדמית אצלי בהיילקס, בניגוד לסופה, אגב, מאוד הורגשה והפריעה.
אבל מפריע או לא, זה גם עניין סובייקטיבי וגם יש שוני מרכב לרכב. ההסבר שלי הוא שהגברת הכוח של ההגה בסופה היתה חזקה מאוד ואילו בהיילקס פחות, לדעתי זה מה שגרם לשוני בהרגשה.
בברכה,
יוני5
צריך לעשות הבדלה בין רכב לרכב, יש רכבים שהם shift on the fly, משמע שילוב חשמלי/וואקום תוך כדי תנועה, זה הופך להיות למצב מסוכן, צריך תמיד לזכור שיש לך נעילה קידמית משולבת, זה ממש לא שגר ושכח, להוסיף לוקרים ידניים למי שיש כוח לרדת מהרכב כל פעם... הצעה...
חוץ מיזה השפ"צים שהוזכרו כאן, ובכלל שינוי סיגנון נהיגה אחר לדעתי, צריך להיתרגל לזה ולמצוא תקופת "היסתגלות"...
חוץ מיזה שיוני משמעותי וכמובן מבורך.
צריך לעשות הבדלה בין רכב לרכב, יש רכבים שהם shift on the fly, משמע שילוב חשמלי/וואקום תוך כדי תנועה, זה הופך להיות למצב מסוכן, צריך תמיד לזכור שיש לך נעילה קידמית משולבת, זה ממש לא שגר ושכח, להוסיף לוקרים ידניים למי שיש כוח לרדת מהרכב כל פעם... הצעה...
התקנת נעילה קדמית אוטומטית לא רלוונטי למי שיש AWD (לנדקרוזר לדוגמה) .
אפילו לפאג'רו עם סופר סלקט וטרופר עם TOD ,
התקנה כזאת מבטלת היכולת לנסוע במצב 4X4 על הכביש.
רענן
התקנת נעילה קדמית אוטומטית לא רלוונטי למי שיש AWD (לנדקרוזר לדוגמה) .
אפילו לפאג'רו עם סופר סלקט וטרופר עם TOD ,
התקנה כזאת מבטלת היכולת לנסוע במצב 4X4 על הכביש.
רענן
טעות לגבי הטרופר tod. אצלי בזמנו התקנתי כזו, ונסעתי בכביש בלי בעיה. אבל זה אני, לא ממליץ לאף אחד לנסות.
הטריק הוא שה tod רגיש לדוושת הגז, ואז אתה "שולט" על כמות המומנט שעובר לגלגלים הקידמיים, יש לך גם חיווי בנורות לפי ה % מומנט לפי הספר.
חוץ מיזה השפ"צים שהוזכרו כאן, ובכלל שינוי סיגנון נהיגה אחר לדעתי, צריך להיתרגל לזה ולמצוא תקופת "היסתגלות"...
בשיא הרצינית, מה הקשר לשפצ?
בגלל שהרכב ממשיך להתקדם ולא מצליב?
זה עניין של נהג ולא הנעילה.
זה לא שונה מרכב נעול נשלט שלא משחררים.
בשיא הרצינית, מה הקשר לשפצ?
בגלל שהרכב ממשיך להתקדם ולא מצליב?
זה עניין של נהג ולא הנעילה.
זה לא שונה מרכב נעול נשלט שלא משחררים.
לא אמרתי שזה שונה.
ההבדל שאוטומטית אתה לא יכול לשחרר בכלל(אם אין לך לוקרים אז בכלל, ואם יש אז אתה אולי תוכל לנסוע ב 3x4 כדי לתמרן וצריך ניסיון) להבדיל מנשלטת.
ברור שנהג זה הפקטור הכי גדול פה.
אני מניח שאתה יודע כבר לבד מה קורה בשפ"צ ברכב שנעול רק קדימה(נניח רגע שזה טרופר לדוגמה בגלל שלא נפוץ נעילה אחורית) ואין מצב להיתקדם/לתמרן ב 2x4.
אני מניח שאתה יודע כבר לבד מה קורה בשפ"צ ברכב שנעול רק קדימה.
אני לא יודע...
מה קורה?
אני לא יודע...
מה קורה?
הוא ממשיך ישר במקום להפנות גלגלים לכיוון השיפוע, כמובן תלוי גם מה השיפוע.
עוד תסריט שתלוי גם הוא בסוג הקרקע, הוא מחליק הצידה יותר בחריפות.
הוא ממשיך ישר במקום להפנות גלגלים לכיוון השיפוע, כמובן תלוי גם מה השיפוע.
עוד תסריט שתלוי גם הוא בסוג הקרקע, הוא מחליק הצידה יותר בחריפות.
+
החלק האחורי חסר האיזון אחיזה בין צידי הסרן מחליק גלגל עליון והרכב מחליק מטה בחלקו האחורי ומביא את הרכב לזויות לא טובות.
עוד סיבה למה נעילה אחורית קודם/או שהרכב יהיה מאוזן עם 2 נעילות.
**בסוף זה תמיד עניין של מיומנות נהג והבנה מתי לעצור**
אני לא יודע ממה אתה מתרגש
או ממה אנשים מתרגשים בכלל מנעילה קדמית אוטומטית.
היתה לך נעילה קדמית אוטומטית ב-CJ. לפעמים אפילו אשכרה נהגת בו...
דרור אני לא מתרגש.
כל מי שנסע על רכב נעול אוטומטית מקדימה לא צריך את הדיון הזה.
אני כן מנסה לענות למי שאין לו נסיון כזה, ואולי לפזר חלק מהאמונות שלי ולך ברור שהן תפלות. ומצד שני יש לנעילה קדמית אוטומטית השלכות - להגיד "התקן ושכח" זה גם לא מדויק לגמרי - לא לכל אחד.
מה ההבדל העקרוני בין ההיילקס שלי לסיקס/סופה/סמוראי/ג'ימני/טרופר/מוסו ? אין הבדל. רק שלרכבים האלו היתה את האפשרות לנעול את הסרן הקדמי בזול מאז ומתמיד, וזה הפך למקובל וברור מאליו כי העובדות בשטח מוכיחות שזה פשוט ועובד. לסרן הצדפה הזה שנמצא בחזית של כל טויוטה מאז שנת 2005 בכל הדגמים, לא היתה אפשרות כזאת עד לא מזמן, אז האופציה הזאת לא נדונה ונשכחה. אבל הנה היא פה.
מה ההבדל העקרוני בין ההיילקס שלי לסיקס/סופה/סמוראי/ג'ימני/טרופר/מוסו ? אין הבדל.
אין הבדל בתפקוד,
אך אני מניח שיש הבדל בשרידות בין ציריות עם פעמונים לסרן "חי" .
אבל מן הסתם זה כבר לדיון אחר.
רענן
אין הבדל בתפקוד,
אך אני מניח שיש הבדל בשרידות בין ציריות עם פעמונים לסרן "חי" .
זה היבט אחר של אותו דיון. אני חושב שגם כאן אין הבדל עקרוני - הצירייה לא יודעת אם הקצה שלה נעוץ בסטליט מקורי או בקאפלר של נעילת לוקרייט, היא חווה מומנט ומתפתחים בה מאמצים. אם יש ססטיסטיקה של ציריות נשברות יותר עם נעילה אוטומטית זה מתוקף הנסיבות שמי שמתקין נעילה קדמית כנראה מאתגר את עצמו ואת כל מערכות הרכב יותר.
בדיוק באותה מידה אני מבין את ההשפעה של נעילה קדמית על שיפוע צד כפשוטה מאד - היא מאפשרת להתקדם רחוק יותר, ולהכנס למצבים גבוליים יותר.
אבל זו כל המטרה, לא? אחרת לא הייתי טורח להתקין נעילה.
זה היבט אחר של אותו דיון. אני חושב שגם כאן אין הבדל עקרוני - הצירייה לא יודעת אם הקצה שלה נעוץ בסטליט מקורי או בקאפלר של נעילת לוקרייט, היא חווה מומנט ומתפתחים בה מאמצים. אם יש ססטיסטיקה של ציריות נשברות יותר עם נעילה אוטומטית זה מתוקף הנסיבות שמי שמתקין נעילה קדמית כנראה מאתגר את עצמו ואת כל מערכות הרכב יותר.
בדיוק באותה מידה אני מבין את ההשפעה של נעילה קדמית על שיפוע צד כפשוטה מאד - היא מאפשרת להתקדם רחוק יותר, ולהכנס למצבים גבוליים יותר.
אבל זו כל המטרה, לא? אחרת לא הייתי טורח להתקין נעילה.
אני חושב שהדיון המעניין הוא על ההבדלים בממונט שמתפתח בסוגי נעילה שונים.
השאלה עם נעילה אוטמטית, שנועלת ונפתחת עצמאית, לא גורמת להתפתחות של ממונטים (מכות) על הציריה והפעמונים?
נעילה אוטומטית נעולה עוד לפני שמתפתחים עליה מומנטים גבוהים מצד הגל המניע.
היא נפתחת כאשר אין מומנט מצד הגל המניע בתנאי שגלגל אחד רוצה להסתובב מהר יותר מההוא שבצד השני-ריצ'וט בסיבוב.
דיון?
אני חושב שהדיון המעניין הוא על ההבדלים בממונט שמתפתח בסוגי נעילה שונים.
השאלה עם נעילה אוטמטית, שנועלת ונפתחת עצמאית, לא גורמת להתפתחות של ממונטים (מכות) על הציריה והפעמונים?
בנתון הנ"ל של מתלה ifs קידמי נעילה קידמית נשלטת גורמת להרבה יותר שבירות ציריות/פעמונים מאשר נעילה אוטומטית, האוטומטית משתחררת ומרצ'טתת במומנטים מסויימים לעומת הנשלטת שנעולה וזהו.
גם ההיגוי הרבה יותר "סלחני" עם אוטומטית לדעתי.
בנתון הנ"ל של מתלה ifs קידמי נעילה קידמית נשלטת גורמת להרבה יותר שבירות ציריות/פעמונים מאשר נעילה אוטומטית, האוטומטית משתחררת ומרצ'טתת במומנטים מסויימים לעומת הנשלטת שנעולה וזהו.
גם ההיגוי הרבה יותר "סלחני" עם אוטומטית לדעתי.
למה שיהיה הבדל בין נשלטת לאוטומטית במומנט זהה?
במצב הכי בעייתי לציריה, כשיש גלגל אחד באויר וכל המומנט הולך לציריה בודדת, של הגלגל עם האחיזה, המצב זהה ב-2 סוגי הנעילות.
היתרון היחיד של האוטומטית בשטח הוא בסיבוב הדוק על משטח קשיח, ביכולת לרצ׳ט, בעוד שנשלטת צריכה פקודה מהנהג לפתוח ולסגור מחדש.
מפני שקבועה לא נפתחת וננעלת תוך כדי נסיעה.
מםני שקבועה משוחררת רוב הזמן ( בעיקר מהירויות גבוההות).
מה שמרצ'ט לבד, גם ננעל לבד וזה יכול לקרות תחת מהירויות גבוהות, והחשש שלי הוא למכה בפעמונים בשילוב.
למה שיהיה הבדל בין נשלטת לאוטומטית במומנט זהה?
במצב הכי בעייתי לציריה, כשיש גלגל אחד באויר וכל המומנט הולך לציריה בודדת, של הגלגל עם האחיזה, המצב זהה ב-2 סוגי הנעילות.
.
לא יודע לענות לך על זה.
אני יודע שאחד עם נעילה אוטומטית קידמית עלה מעלה(ללא הצלבות והנפת גלגלים) בלי דרמה ותוך כדי העליה רואים שהגלגלים לא מסתובבים במהירות זהה, משמע העומסים משתנים והנעילה "תופסת/לא תופסת".
אותו מעלה עם רכב נעול כפול arb באמצע העליה פיצץ פעמון.
אז ככל הנראה בשטח, וזה תלוי בסוג השטח, רמת עבירות, כן הצלבות/לא הצלבות, וכמובן מי הנהג, יש הבדלים בסוג הנעילות שמשפיע על המומנטים שמופעלים על קצוות מערכת ההנעה.
בנתון הנ"ל של מתלה ifs קידמי נעילה קידמית נשלטת גורמת להרבה יותר שבירות ציריות/פעמונים מאשר נעילה אוטומטית, האוטומטית משתחררת ומרצ'טתת במומנטים מסויימים לעומת הנשלטת שנעולה וזהו.
גם ההיגוי הרבה יותר "סלחני" עם אוטומטית לדעתי.
מה זאת אומרת משתחררת במומנטים מסוימים?
למיטב ידעתי, זה משתחרר רק במקרה של סיבוב של הר
הרכב, שהגלגל החיצוני "משיג" את הגלגל הפנימי.
בקיצור, מתפתח מומנט "הפוך", הגלגל מסובב את הדיפ. .
מפני שקבועה לא נפתחת וננעלת תוך כדי נסיעה.
מםני שקבועה משוחררת רוב הזמן ( בעיקר מהירויות גבוההות).
.
הפוך..
נעילה אוטומטית נעולה כל הזמן ומשתחררת בהפרשי מומנט בין צידי הדיפ.
לא יודע לענות לך על זה.
אני יודע שאחד עם נעילה אוטומטית קידמית עלה מעלה(ללא הצלבות והנפת גלגלים) בלי דרמה ותוך כדי העליה רואים שהגלגלים לא מסתובבים במהירות זהה, משמע העומסים משתנים והנעילה "תופסת/לא תופסת".
אותו מעלה עם רכב נעול כפול arb באמצע העליה פיצץ פעמון.
אז ככל הנראה בשטח, וזה תלוי בסוג השטח, רמת עבירות, כן הצלבות/לא הצלבות, וכמובן מי הנהג, יש הבדלים בסוג הנעילות שמשפיע על המומנטים שמופעלים על קצוות מערכת ההנעה.
בהנחה וזה אכן נעילה אוטומטית ולא LCD, או דיפ עם בקרת אחיזה, בנוסף לנעילה, אז לדעתי הבדלי המהירויות זה החופש בדיפ בגלל הנעילה האוטומטית שמשלה אותך לחשוב שגלגל אחד מסתובב במהירות שונה.
לגבי השבירה שראית, יש ככ הרבה משתנים שיכולים לגרום לשבירה שלדעתי זה בלתי אפשרי מרחוק לנתח את זה.
אין הבדל בתפקוד,
אך אני מניח שיש הבדל בשרידות בין ציריות עם פעמונים לסרן "חי" .
אבל מן הסתם זה כבר לדיון אחר.
רענן
בסרני טויוטה וגם סרני לנדרובר ועוד רכבים, יש פעמון בקצה הצירייה בסרן חי.
בהנחה וזה אכן נעילה אוטומטית ולא LCD, או דיפ עם בקרת אחיזה, בנוסף לנעילה, אז לדעתי הבדלי המהירויות זה החופש בדיפ בגלל הנעילה האוטומטית שמשלה אותך לחשוב שגלגל אחד מסתובב במהירות שונה.
לגבי השבירה שראית, יש ככ הרבה משתנים שיכולים לגרום לשבירה שלדעתי זה בלתי אפשרי מרחוק לנתח את זה.
לא LSD ולא TC, נעילה אוטומטית בדוק. כשאני כותב "הפרש" מהירות הכוונה שאתה רואה בעין רק גלגל אחד מסתובב רבע סיבוב בערך ואז ממשיך ביחד עם הגלגל השני, ז"א שקיים איזה שיחרור במומנט מסויים בין הצדדים, כמובן שתלוי גם כנראה בזווית שההגה מופנה.
בנעילה נשלטת זה לא קיים בכלל, נעלת-נסעת, ונסעת רק בקו ישר.
. כשאני כותב "הפרש" מהירות הכוונה שאתה רואה בעין רק גלגל אחד מסתובב רבע סיבוב בערך ואז ממשיך ביחד עם הגלגל השני,
הרבע סיבוב הזה הוא בדיוק החופש בדיפ בגלל הנעילה האוטומטית.
ההתקדמות של הגלגל היא סגירת החופש וחוזר חלילה.
מוכר.
אז בקיצור.... להזמין?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אז בקיצור.... להזמין?
אסף.
אני לקחתי את החלק הקל על עצמי, עכשיו תורך - תזמין ותתקין E-Locker, ונוכל להשוות באמת. שרות לגולשים.
אין סיני, רק את הזהו החשמלי היקר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שלום נמרוד , שכנעת אותי בלהזמין את הנעילה מהאתר של lokka
בהחלט בהסתכלות על עלות מול תועלת היא בהחלט פתרון טוב
האם הצלחת ליצור איתם קשר ? אני מעונין להזמין ולא בטוח האם הדגם שבאתר טוב עבוא הרכב
שלום נמרוד , שכנעת אותי בלהזמין את הנעילה מהאתר של lokka
בהחלט בהסתכלות על עלות מול תועלת היא בהחלט פתרון טוב
האם הצלחת ליצור איתם קשר ? אני מעונין להזמין ולא בטוח האם הדגם שבאתר טוב עבוא הרכב
כמו שכתוב, אני הזמנתי ישירות מהאתר שלהם. תמלא שם את הטופס הזה, גם אם אתה לא יודע את כל הפרטים.
https://www.lokka.com/contact
הם יחזרו אליך עם הדגם הנכון.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.