צפייה בגרסה מלאה : שרשור פוצל: חבילות תקועות במכס/דואר
אני אוסיף כאן את ניסיוני בארוע דומה לא כי יש בו מן העזרה, לצערי, אלא כדי ללמוד על סיכון ואולי דפוס ושיטה שמתפתחים במכס.
הזמנתי שני צמיגי אופניים מבריטניה, סה"כ עיסקה מתחת לסף $75. לא עקבתי במיוחד אחרי המשלוח וביום מסויים נתבקשתי להעביר חשבונית וצילום תז ושלחתי מיד. בהמשך קיבלתי דרישת תשלום של כ-250 ₪ עבור דמי אחסנה כי מסתבר שהחבילה נמצאת במכס שלשה שבועות.
לא עזרו שום טענות שלא הודיעו לי בזמן והרי אני העברתי את המסמכים שנדרשו מיידית. נאלצתי פשוט לוותר על החבילה. ראוי לציין שהספק היה מספיק הגון לזכות אותי שכן הקניה כללה משלוח עד הבית והוא לקח אחריות על הביזיון.
boaz avrahami
27-01-21, 19:00
זה הכול תוצאה של בגצ שבו תבעו חברות השילוח את האפליה לטובה של הדואר שמשחרר חבילות לחא בדיקה ולקוחותיו זוכים ליתרון.
לא ברור לי כרגע עם רק חבילות שמגיעות ללא ניירת זוכות ליחס הזה או כלל החבילות או אפילו רק חבילות שקשורות לחוקיות יבוא או רכב.
נסו להוסיף לכאן מידע על חבילות שהבאתם בדואר ועברו או נעצרו.
בסוף נגיע למסקנות יחד ובעזרת חוכמת ההמונים
חנן-ג'יפולוג
27-01-21, 20:12
קסדת ילדים לאופניים מעליאקספרס.
במעקב כתוב שזה במכס.
מהמכס כתבו לי שזה לא אצלם ושאבדוק בדואר.
בדואר לא טרחו לענות.
עליאקספרס כתבו לי שזו בעיה שלי.
הלך הכסף.
boaz avrahami
27-01-21, 20:40
חנן, אם המשלוח לא התקבל אין זיכוי מעלי?
אני קיבלתי כמה פעמים.
בכל אופן, קסדות ( גם לאופניים) צריכות תקן.
קסדת ילדים לאופניים מעליאקספרס.
במעקב כתוב שזה במכס.
מהמכס כתבו לי שזה לא אצלם ושאבדוק בדואר.
בדואר לא טרחו לענות.
עליאקספרס כתבו לי שזו בעיה שלי.
הלך הכסף.תנסה לבדוק אם היא במכס
https://shaarolami-query.customs.mof.gov.il/CustomspilotWeb/he/UrlHash/CargoSearch?hash=i91JkaU40EmQqoqHxzyqySl NVzjyRnp1Su1gmX0Dt9jyRoBoi7fTP9er1yOWn0Q fZtPt~isfW0vFYrugStSNm0ArvBP1C5tGA3%2B~V llRqgYy7IZwC3X4BN0tS4pC8Qri
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
חנן, אם המשלוח לא התקבל אין זיכוי מעלי?
אני קיבלתי כמה פעמים.
בכל אופן, קסדות ( גם לאופניים) צריכות תקן.
נדמה לי שקראתי איפשהו שהסירו את הדרישה הזו, רק לאופניים.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5544975,00.html
בכל מקרה עם קסדות זה כנראה עניין של מזל, 3 קסדות מאלי הגיעו בלי בעיה.
ליאור
boaz avrahami
28-01-21, 12:41
לפני כן היה נדרש מכון תקנים.
השינוי הוא שעכשיו מספיקה בדיקה פיזית במכס ואם מצויין על הקסדה התקן היא תשוחרר.
אם היא ללא תקן למיטב ידיעתי היא תיפסל.
לדעתי לא קשור לרכב.
הזמנתי נעליים עם ddp של אמזון דרך דואר שליחים והם נעצרו במכס לבירור ושחרור פרטני.
אך מכיוון שזה הכל כלול לא הייתה לי שום מעורבות בשחרור הפריט.
לפני שנה הזמנתי קוילים לרכב דרך הדואר והם נעצרו גם כן..שילמתי גם מכס וגם שחרור פרטני...
מעבר לזה אני מנסה לא להזמין פריטים עם משלוח בדואר..רק אם אין ברירה.מעדיף להוסיף לdhl ואם יש אופציה לddp אוסיף כמה שצריך ואחסוך לעצמי כאבי ראש..
אבל לא משנה מה.גם אם מיסים ומשלוח עולים 300 אחוז מהפריט זה עדיין יותר זול מבארץ בהרבה מקרים
boaz avrahami
28-01-21, 16:06
המכס עוצר מדגמית חלק מהמשלוחים גם בלי סיבה נראית לעין.
הלקוח משלם את העלות על הבדיקה.
יש אפשרות שזה היה המצב מפני שמה שמגיע מאמזון נשלח בכללים קפדניים מבחינת דרישות ההצהרה.
קסדת ילדים לאופניים מעליאקספרס.
במעקב כתוב שזה במכס.
מהמכס כתבו לי שזה לא אצלם ושאבדוק בדואר.
בדואר לא טרחו לענות.
עליאקספרס כתבו לי שזו בעיה שלי.
הלך הכסף.למה בעיה שלך????יש לך תאריך הגעה,
אם לא הגיע זה בעיה שלהם פתח מחלוקת.
לי החזירו כוונת לרובה ,
התמיכה במכס שבועיים , הגיע השבוע חזרה למוכר קיבלתי 90% מהכסף..
Sent from my Redmi 8A using Tapatalk
למה בעיה שלך????יש לך תאריך הגעה,
אם לא הגיע זה בעיה שלהם פתח מחלוקת.
לי החזירו כוונת לרובה ,
התמיכה במכס שבועיים , הגיע השבוע חזרה למוכר קיבלתי 90% מהכסף..
Sent from my Redmi 8A using Tapatalk
כי עלי אקספרס חראות. אני ממש משתדל שלא לקנות דרכם. גם אם זה מחיר גבוה יותר, המועדף עלי זה אמזון. מוכן לשלם עבור השרות והאמינות. בכל פעם שהדואר גנב לי חבילות מאמזון (זה כבר קרה כמה פעמים, חבילה שהגיעה פתוחה כש90 אחוז מהתוכן "נעלם") קיבלתי חבילה חדשה ללא עלויות משלוח ומוצר (הם זיכו אותי על התשלום הנוסף). עם עלי אין מה לדבר. נעלמה לי חבילה, אין מעקב. הכול בסינית בלי גרסה אנגלית, אמרו לי להוכיח שלא הגיע...איך אני יכול להוכיח דבר כזה? אה, השוס, חברת שליחויות של עלי עצמם.
אני למדתי שהמוכרים הסינים מפחדים מדרוג נמוך וביקורת רעה , כי לכל מוצר שם יש 700 מוכרים שונים ,
אז הם בתחרות והקניה הולכת שם לפי דרוג..
לפעמים צריך לתפוס אותם חזק בביצים
Sent from my Redmi 8A using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
28-01-21, 22:11
תנסה לבדוק אם היא במכס
https://shaarolami-query.customs.mof.gov.il/CustomspilotWeb/he/UrlHash/CargoSearch?hash=i91JkaU40EmQqoqHxzyqySl NVzjyRnp1Su1gmX0Dt9jyRoBoi7fTP9er1yOWn0Q fZtPt~isfW0vFYrugStSNm0ArvBP1C5tGA3%2B~V llRqgYy7IZwC3X4BN0tS4pC8Qri
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
https://imageshack.com/i/pnSjlYahj
https://imageshack.com/i/pmZSatcZj
https://imageshack.com/i/poKtNmkEj
https://imageshack.com/i/pm7CCm5Tj
חייב לומר שהאירוע לא מדיר שינה מעיני. אני מסתכל על הרכישות ברשת כעל עניין סטטיסטי: כל עוד סה"כ הקניות יוצא לי זול יותר ועם פחות טרחה מאשר לחפש את הדברים בחנויות פיזיות בארץ, אני מרוצה. בינתיים זה המצב למרות נפילות ספוראדיות.
boaz avrahami
28-01-21, 23:16
אני בעמדה כמוך.
בכל מקרה דגמתי את מספר החבילה שלך ונראה שהיא לא נקלטה ממש לטיפול בדואר.
סרקתי גם באתר שלהם וגם ב 17.
יש תקופה שבה ניתן לפתוח מקרה בעלי ואם המועד חלף מנפנפים אותנו לכל הרוחות.
השרות שלהם די זוועה אבל בעיקרון הלקוח זכאי לזיכוי אם החבילה לא הגיע בתוך התקופה המצויינת בעת בדף ההזמנה.
ניתן לבקש בהסכמת הצדדים הארכה למועד.
אם לא טופל בזמן האפשרות לקבל זיכוי פוקעת.
אני מציין זאת בעיקר כמידע לציבור ופחות בשביל שתוכל לישון בלילה
חנן-ג'יפולוג
28-01-21, 23:39
הייתי מאוד חד בטיפול במקרה הזה, עם הגשת dispute בדיוק בזמן הנכון. הם שמו עליי ז.
בחלק מהמקרים האחרים קיבלתי את הכסף חזרה. במקרה אחר הם הציעו לי להחזיר לסין מוצר שנפגם במשלוח במקום להציע לי החזר כספי כפי שדרשתי. הטרחה לא השתלמה לי, אז ויתרתי.
הערוץ הזה הוא מתנה כל עוד הוא נמשך, כמו שחנן אמר - אחוז מספיק משמעותי מגיע בשביל להצדיק את הרכישה. המוצרים היחידים שלא הגיעו אלי היו אלו שנשלחו בתחילת 20 כשפרץ המשבר, אפילו לא טרחתי לבקש החזר, סביר שזה בכלל נעלם אצלנו בדואר.
עלי החזירו לי כסף בדיספיוט היחיד שפתחתי.
בחצי שנה האחרונה חבילות מגיעות תוך שבועיים שלושה.
הם כן העלו מחירים, גם על שילוח, אבל עדיין, כל מה שלא מצריך איכות, אני קונה שם. (רק אתמול אספתי קומקום עם מאיץ חום, למרות שהפקל קפה שלי בסדר גמור גם בלעדיו...).
מנסיוני אלי אקספרס לפעמים דוחים דיספיוט, כלומר הם לטובת המוכר.
לעומת זאת זכיתי בכל דיספיוט שפתחתי באי-ביי.
אני אוסיף כאן את ניסיוני בארוע דומה לא כי יש בו מן העזרה, לצערי, אלא כדי ללמוד על סיכון ואולי דפוס ושיטה שמתפתחים במכס.
הזמנתי שני צמיגי אופניים מבריטניה, סה"כ עיסקה מתחת לסף $75. לא עקבתי במיוחד אחרי המשלוח וביום מסויים נתבקשתי להעביר חשבונית וצילום תז ושלחתי מיד. בהמשך קיבלתי דרישת תשלום של כ-250 ₪ עבור דמי אחסנה כי מסתבר שהחבילה נמצאת במכס שלשה שבועות.
לא עזרו שום טענות שלא הודיעו לי בזמן והרי אני העברתי את המסמכים שנדרשו מיידית. נאלצתי פשוט לוותר על החבילה. ראוי לציין שהספק היה מספיק הגון לזכות אותי שכן הקניה כללה משלוח עד הבית והוא לקח אחריות על הביזיון.
קרה לי מקרה דומה עם צמיגי אופניים שהמכס בטעות סיווג כצמיג אופנוע.
אחרי מיילים למכס עם צילום מודעת המכירה ויתרו על דרישת החיוב.
EMS לא ויתרו על ה-40שח עמלה שלהם על טיפול בשום דבר שאף אחד לא ביקש מהם.
boaz avrahami
10-03-21, 01:32
עלי היא פלטפורמה די מחורבנת מבחינת אמינות ושרות לקוחות והם לרוב לטובת המוכרים. על מוצרים זולים אני אפילו לא טורח לפתוח דיספיוט אלא אם הוא לא מגיע.
לגבי מהירות, אין לי מושג על איזה 2-3 שבועות מדובר.
יש לי ערימה של משלוחים קטנים עד בינוניים מינואר שעדיין לא נחתו בארץ.
רוב המשלוחים ללא שליטתי רשומים דרך דואר סינגפור.
שימותו.
עלי היא פלטפורמה די מחורבנת מבחינת אמינות ושרות לקוחות והם לרוב לטובת המוכרים. על מוצרים זולים אני אפילו לא טורח לפתוח דיספיוט אלא אם הוא לא מגיע.
לגבי מהירות, אין לי מושג על איזה 2-3 שבועות מדובר.
יש לי ערימה של משלוחים קטנים עד בינוניים מינואר שעדיין לא נחתו בארץ.
רוב המשלוחים ללא שליטתי רשומים דרך דואר סינגפור.
שימותו.
דוקא הניסיון שלי עם עלי שונה - אין שום פריט שלא הגיע או הגיע לא נכון שלא קיבלתי עליו זיכוי.
מבחינת זמני משלוח זה עדיין הימור גדול מתי משהו יגיע.
על פי שהמון מזמן העיכוב הוא בארץ מהרגע שמקבלים SMS מהדואר עד לנחיתה בנק החלוקה זה נעלם גדול עוד יותר.
אכן אין חוקיות.
חלק מהחבילות מגיעות לארץ תוך שבוע, וחלק תוך חודש וחודשיים.
(בכוונה אני לא מתייחס למה שקורה מרגע ההגעה לארץ עד רגע ההגעה הביתה, כי כידוע, חלם זה כאן).
אני מראש יודע מה אני הולך לקבל (כשפנס עולה בכל מקום 100 דולר, ובעלי 10, זה די ברור שלא תקבל מוצר באיכות גבוהה). אבל בכל הפעמים שמוצר לא הגיע, או הגיע שבור/מקולקל, קיבלתי זיכוי או ששלחו לי מוצר חדש.
דוקא הניסיון שלי עם עלי שונה - אין שום פריט שלא הגיע או הגיע לא נכון שלא קיבלתי עליו זיכוי.
מבחינת זמני משלוח זה עדיין הימור גדול מתי משהו יגיע.
על פי שהמון מזמן העיכוב הוא בארץ מהרגע שמקבלים SMS מהדואר עד לנחיתה בנק החלוקה זה נעלם גדול עוד יותר.
+1
על כל מה שלא הגיע קיבלתי החזר (רצוי לבחור במשלוח של אליאקספרס, הכיסוי\ביטוח טוב יותר ומגיע מהר יחסית)
אפילו על אוזניות שהתקלקלו 3 חודשים אחרי שהגיעו קיבלתי החזר מלא. המוכר התעלם מהפניה שלי אז פניתי לשירות של אלי והם החזירו לי את מלוא הסכום.
אגב, לכל מי שלא מצליח להגיע לנציג אנושי פשוט צריך להיות קונסיסטנטי ולהמשיך לכתוב בצ'ט מול הבוט talk to a person, לפעמים לוקח עשר דקות אבל בסוף תמיד מגיעים לנציג.
ליאור
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.