PDA

צפייה בגרסה מלאה : לחץ שמן נמוך בסופה



dani12
02-02-21, 21:50
132619

בזמן נסיעה זה עולה ל3
בעמידה זה יורד למה שבתמונה
משתמש בשמן 5w30 סנטטי
האם זה לחץ נמוך מדי?

six 4 life
02-02-21, 21:58
5W30 שמן דליל מדי למנוע הזה
תחליף ל5W40 או מה שהרוב שמים למנוע משומש שעבר אי-אלו מעללים 15W40, לחץ השמן ישתפר

דרור ברלי
03-02-21, 01:54
אל תמהר להסיק מסקנות לגבי מצב המנוע.
היוניט-לחץ-שמן במנועים האלה, לפחות מה שמוכרים בחנויות החלפים לג'יפים בארץ, לא הכי איכותי בלשון המעטה ואורך חייו לא משהו.

תחליף ליוניט חדש - ואם אתה יכול, למשהו איכותי (או מקורי מקרייזלר/מופאר) ותראה מה הוא מראה.
יוניט כזה דורש החלפה כל שנתיים בערך, פלוס-מינוס. המנוע שלי בן 26 עם 407,000 ק"מ. עם יוניט חדש, המחט על 70PSI בסרק קר. כשהוא חם הוא יורד בסרק לאיזור ה-40. ובסל"ד עבודה על 60. חלק מהסימפטומים ליוניט שסופו קרב זה קפיצות וריצודים של המחט או שהיא מראה ערכים נמוכים מאוד או שתנועת המחט לא ליניארית עם הסל"ד.

עוד טיפול מומלץ שיכול להעלות לחץ שמן במנוע ישן לערכים טובים ולעשות לו רק טוב על הנשמה להמשך חייו, זה משאבת שמן High-Volume, יענו ספיקה מוגברת. החלפת משאבה זה כבר טקס שמחייב הורדת קרטר - עבודה לא קשה ולא מסובכת, אבל כן "קצת" מטונפת.... זו גם הזדמנות לראות מה מצב המסנן הראשוני (רשת המתכת) שעל הרגל של משאבת השמן. מכיוון שאנחנו לא מורידים סתם ככה קרטר להנאתנו פעם בחודשיים-שלושה וגם לא פעם בשנתיים-שלושה, בהחלט יש מצב שהצטברו שם בוצה וג'יפה שמונעות מהמשאבה למצוץ את השמן מהקרטר בעוצמה ובכמות שהיא רוצה ויכולה, וגם זה יכול להיות אחד הגורמים ללחצי-שמן נמוכים.
זו גם הזדמנות לבחון היטב את הקרטר מבפנים, לחטט קצת בתוך הג'יפה שם (לפני שמנקים אותה) ולקוות שלא תמצא שם המוני נצנצים זעירים - אלה כנראה מין הסתם שבבי מתכת מהמנוע... בהחלט לא סימן טוב....
אם החלטת להוריד קרטר ולהחליף משאבה, תערב שמחה בשמחה ותבצע את זה במסגרת טיפול תקופתי שממילא כולל גם החלפת שמנים.


לגבי שמנים: על חלק ממנועי ה-4.0L כתוב במפורש על המכסה להשתמש בשמן 5W30.
בישראל מקובל לשים במנועים האלה שמן 15W40 מינרלי או 10W40 חצי סינטטי שזה מה שאני משתמש כבר הרבה שנים.
תיכף יגידו לי שבישראל נורא חם לעומת ארה"ב. ואני אענה לכם שבקיץ, יש בארה"ב איזורים חמים יותר ממה שאנחנו מכירים בישראל.... ולא רק בעמק המוות ששם 50 מעלות+ זה עניין רגיל.
מה שבטוח זה שהחורף בארה"ב הרבה יותר קר מאשר אצלנו, וזה כבר מחייב התייחסות שונה לרמת הצמיגות הנמוכה בהתנעה במזג אויר קר מאוד.

ד ו ר ו ן
03-02-21, 09:36
5W30 שמן דליל מדי למנוע הזה
תחליף ל5W40 או מה שהרוב שמים למנוע משומש שעבר אי-אלו מעללים 15W40, לחץ השמן ישתפר
האם בלוח שמנים של דגם המנוע הזה יש 30 כמספר עליון? אז לא אמורה להיות בעיית לחץ בגלל השמן הזה.

האם המנוע הספציפי בלוי ואוכל שמן?

six 4 life
03-02-21, 13:08
לא תהיה בעיה עם 5W30 אם זה השמן שהשתמשו בו לאורך כל חייו של המנוע מאז שהיה חדש, בפועל זה לא מה שקורה עם סופות לכן 10W40 או אפילו 15W40 יותר יתאים במנוע כזה שעשה כבר כברת דרך לחפות על טולרנסים שהתרחבו עם השנים, כי סביר שנוסו עליו סוגי שמנים וצמיגויות שונים לאורך הזמן והבעלים

dani12
12-02-21, 19:23
תודה רבה לעונים
החלפתי היום יוניט לחץ שמן, זה השתפר טיפה אבל אני עדיין רוצה להחליף את השמן. מחר אני אשים 10w40 חצי סינטטי, נראה אם זה ישפיע

omri_t
20-02-21, 09:13
לפני הרבה שנים היתה לי גם שאלה כזו פה בגיפולוג.
הציעו לי לחבר שעון מיכאני לפני כל דבר אחר.
ואז הבנתי שבכלל אין בעיה....

-->