PDA

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ בקניית ג'יפ ראשון ישן או חדש מהחברה



yahavbin
05-02-21, 21:10
שלום לכולם.מתלבט מה לעשות בגדול בן 28 תמיד אהבתי את השטח והטבע ומעולם לא היה לי ג'יפ משלי בגדול אני מתלבט מה לעשות יש ברשותי רכב פרטי שהשווי שלו הוא כ 25000 ש"ח מתלבט האם כדאי לעשות הפרדת רשויות ולקנות בנוסף ג'יפ יחסית ישן עם תקציב נמוך או לעשות טרייד אין על הרכב שלי ולקנות סוזוקי גימני חדשה מהחברה בעלות של 140000 ש"ח(ידנית).
כרגע אני רושם פה בטופס התייעצות לגבי ג'יפ ישן תודה לכל מי שיכול לעזור.



1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב?20000 ש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?רכישה בלבד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
זוג בלבד


3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? בערך 8000 ק"מ בשנה
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?סופי שבוע בלבד
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?בגדול גר בטבריה יש פה כמה מוסכים טובים יש ידע בסיסי ורקע טכני טוב

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה,רוצה להנות ולטעום מהטבע היפה.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?טיול לבד ובעתיד הצטרפות לקבוצת מטיילים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
לפני כשנה הלכתי לטיול עם רוביקון חדש שחבר הביא ופשוט התאהבתי בחוויה עשינו מסלול מבני יהודה הישנה טיפסנו למעלה והיה ממש כיף

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני-עדיפות לידני
ב. מנוע דיזל/בנזיןמעדיף בנזין לא פוסל דיזל ישן.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)קצר או ארוך.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות כרגע ההתייעצות היא לרכב משומש עדיף לא אספנות.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
כרגע הראש מלא ברכבים כמו סוזוקי גימני עד שברולט בלייזר 2005 קצת מבולבל רוצה לדעת בעיקרון את נושא תחזוקת הרכבים האלה:סוזוקי גימני-זה העדיפות הראשונה אם כי הוא קטן מידי ומידי פעם ירצה לצרף עוד זוג או אבא ואמא יהיה צפוף מידי
שברולט טרייל בלייזר-נושא הדלק ידוע רק האם הוא אמין ויש חלקי חילוף
ניסאן טראנו-אמינות?יש חלקי חילוף?
סאנגיונג אקטיון-אם מותח את התקציב בעוד כ 5000 ש"ח יכול להביא שנת 2010

asafk
05-02-21, 21:25
ג'ימני הוא התשובה כמעט לכל התלבטות מהסוג הזה.
כי גם אם תגלה שהוא קטן מדי (הוא לא קטן מדי) - תמיד תוכל למכור ולהמשיך למשהו גדול יותר בלי לספוג הפסד כספי משמעותי.
וכן, הוא נותן כל מה שאתה מבקש. פרייבט קטן ביומיום ורכב שטח אמיתי בסופ"ש.
המחיר הוא אכן גודלו הקטן אבל למרות שזה רכב לשניים - שלושה מבוגרים מסתדרים מצויין בטיול יומי ואפילו בטיול סופ"ש. צפוף... צריך להסתפק במעט ולארוז קטן... אבל הרווח הוא בכל שאר החיים כשנסעת בזוג לכל היותר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

erezgur
05-02-21, 21:30
רק עזוב את הרעיון של טרייד אין לרכישת רכב ב-1500000 שח כאשר התקציב הריאלי שלך הוא 20000, זה לא מסתדר ולא נכון כלכלית.

נשלח מהנייד

yahavbin
05-02-21, 21:35
ההתלבטות שלי זה לקנות רכב ישן או לקנות רכב חדש מהחברה כמובן עם מקדמה ולהנות גם מהיום יום וגם מהסופ"ש בלי ללכת למוסכים.
לגבי הג'ימני קראתי עליו המון באתר וראיתי שהרבה ממליצים עליו כרכב שטח ראשון.
האם ניסאן טראנו תעשה את העבודה?

assafy
05-02-21, 21:52
סתם עיצה כלכלית, בגיל 28 לא הייתי נכנס להלוואות וחובות של יותר ממאה אלף שקל דווקא על רכב. יש דברים יותר חשובים.
אלא אם יש לך את האמצעים ואז לך על זה.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

yahavbin
05-02-21, 22:05
אוקיי..נגיד וויתרתי על הרעיון של קניית רכב חדש, ואני מותח את התקציב לרכישה בלבד ל 25000 ש"ח. איזה רכבים חוץ מהג'ימני יוכלו להתאים?
סאנגיונג אקטיון
ניסאן טראנו
לגבי האקטיון ,האם זמינות החלפים שלו בארץ טובה,והאם הוא נחשב כאמין?
אני גם לוקח בחשבון שאם אני מחזיק 2 רכבים,זה אומר 2 ביטוחים, 2 טסטים ,וטיפולים שזה יכול לעלות המון כסף.
אם אני קונה נגיד ג'ימני חדשה מהחברה בעלות של 140000 ש"ח יש לי ראש שקט של 3 שנים כי יש אחריות ולמכור אני תמיד יוכל אני מאמין כי הרכב די מבוקש ביד 2.

assafy
05-02-21, 23:05
בתקציב של 20000 כנראה שכל רכב שתמצא יהיה די שחוט.
למה לא להוסיף את זה למחיר של מכירת הרכב הנוכחי שלך ולהשאר עם רכב יחיד בתקציב של 45 אלף? עדיין תשאר עם רכב ישן למדי אבל לפחות יהיה לך סיכוי למצוא משהו יותר שמור. מה הנסועה השנתית הרגילה שלך?
לגבי האקטיון, יצא לי מעט לטייל עם כזה והוא די הפתיע אותי מבחינת יכולות השטח שלו (אולי כי הציפיות שלי ממנו היו נמוכות). אם המראה שלו לא מרתיע אותך הוא יכול להיות אופציה מעניינת אבל אני לא יודע לענות על השאלות שלך.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

yahavbin
05-02-21, 23:17
למכור את הרכב שלי ולחפש רכב אחר זה סיפור בגלל שאני חייב את הרכב לנסיעות לעבודה(נסיעות של 5 ק"מ כל כיוון אבל אין הסעות ואין תחבורה ציבורית גר ביישוב)
קראתי על האקטיון באתר המראה של הרכב לא מעניין אותי כמה שפחות יפה ככה גם פחות יהיה גניב רק לא יודע אם מבחינת אחזקה יהיה לו מספיק חלקי חילוף כמובן שאם אני קונה רכב ישן אני משאיר בצד כמה אלפי שקלים שיהיה יישור קו כמו שצריך.

assafy
05-02-21, 23:21
בשביל 5 ק"מ תקנה אופניים חשמליים או שתסע עם רכב השטח שתבחר.
נראה לי חסר הגיון להחזיק 2 מכוניות עבור נסועה אפסית שכזו.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

נדב42
05-02-21, 23:51
אם אתה יכול להרשות לעצמך את הג׳ימני החדש (כולל ביטוח, שיעלה כנראה יותר מביטוח לרכב שטח ישן בנוסף לרכב הקיים), אני בעד.

ג׳ימני הוא רכב השטח היחיד שבעיני החדש עדיף על הישנים. הנסיעה בו מספיק נוחה לזוג, והוא יותר טוב מקודמיו גם בכביש וגם בשטח.

תאכלס, רכב השטח האולטימטיבי לרווק/זוג.

yahavbin
06-02-21, 00:14
אם אני הולך על רכב ישן מה מומלץ יותר?
טראנו 95 בנזין
טראנו 97 דיזל
אקטיון 2007-2010

erezgur
06-02-21, 08:53
תרשה לי לתת לך כמה עצות כלליות ולנסות לסייע גם אם לא תקבל תשובה ישירה לשאלות ששאלת. אני כנראה חוזר כאן על חלק מהתגובות שכבר נרשמו מעלי.

נשמע שאתה בחור צעיר בתחילת דרכו הכלכלית בעולם וכמו כולנו כאן נדבקת בחיידק החיובי מאד של טיולי השטח - זה מעולה.

מהתשובות שלך ברור שהתקציב הוא 20-30 אש"ח, זו לא סתם שאלה אקראית והתשובה עליה היא חשובה לקבלת ההחלטה - אם זה התקציב הריאלי, זו תהיה שגיאה מבחינתך לבחור בקנית רכב חדש ב- 150 אש"ח כפי שנכתב למעלה כמה פעמים. אני משוכנע שבשנים הקרובות יהיו לך דברים הרבה יותר רציניים להשקיע בהם את האין-כסף שלך (כלומר לקחת הלוואות, לשעבד חלק מעתידך הכלכלי והרבה מאד שעות עבודה עתידית שלך) מאשר תחביב יקר כמו טיולי שטח. זה ברור כנראה לכולנו, אבל חשוב לזכור שרכב שטח אינו השקעה מניבה אלא הוצאה חד פעמית גדולה יחסית המכניסה אותנו לשרשרת של הוצאות כספיות מתמשכת... כאשר לאט לאט תפנים נקודה זו תוכל אולי להבין טוב יותר חלק מהתשובות הניתנות בפורום להתלבטויות דומות.

כעת להתלבטויות שלך לגבי רכבים ישנים - גם כאן (וסליחה מראש - ממש איני מתכוון לפגוע אלא לסייע ולמנוע אכזבה ועודמת נפש) ניכרת צורת מחשבה מעט חסרת ניסיון / נאיבית - קניית רכב מיושן (ואתה מזכיר רכבים בני 15-30 שנה!) ובמיוחד רכבי שטח שעבדו קשה מאד אינה דומה לרכישת פרייבט בן שנתיים-שלוש. מדובר ברכבים שעברו התעללויות לא פשוטות, אין בינם לבן הרכב המקורי כפי שיצא מהמפעל הרבה דמיון מבחינת מקוריות החלפים, איכות הטיפול והתחזוקה, שלמות המכלולים השונים ומצבם באופן כללי.

לכן:
- שאלות כמו "מה עדיף - טראנו 95 או טראנו 97" הינן חסרות משמעות לגמרי - ברור לך שיכול להיות שרכב אחד שראית בלוחות יהיה במצב נוראי ורכב אחר שראית בלוחות יהיה במצב סביר ולא ניתן לדעת זאת רק לפי הכותרת "טראנו 95". כך גם שאלות כמו "מהי רמת האמינות" כאשר מתייחסים לרכב בן 30. למעשה כדי לתת תשובה רצינית יותר צריך לנסות להבין מה מצבו הספציפי של כל אחד מהרכבים - כיצד טופל, מה עבר עליו לפחות ב2-4 השנים האחרונות (האם יש היסטוריית טיפולים?) וכו'.
- אני מציע לסרוק קצת את הלוחות, כפי שכנראה אתה עושה, לנסות להתכנס לתקציב הנתון ולבחון מיהם המועמדים ואז:
- כאשר יהיה לך מידע נוסף על מועמד ספציפי אפשר יהיה בהחלט להתייעץ כאן לגבי המשמעויות / הכדאיות / הפוטנציאל וכו'. לשם כך לכל הפחות צריך להוסיף מידע לגבי מצבו של הרכב, מה אומר המוכר, האם יש לו תיעוד של טיפולים ומה נעשה ברכב בשנים האחרונות.
- לבדוק, לפחות בשיחה עם המוכר (ותוך כדי כך להתרשם ממנו), האם כל מה שמותקן עליו נמצא ברשיון ויאפשר לך להתנייד ברכב ללא חשש מנושא הטסטים / בוחן משטרתי וכו' (גם אם לא ואתה מודע למשמעויות ומוכן לקחת את האחריות על כך - יש לזה משמעות).
- להמשיך להתייעץ כאן בסבלנות ולנסות ללמוד מהתשובות שאתה מקבל כאן.

שים לב לתשובה שקיבלת מאסף - יש סיבה שהתשובה הנפוצה למתלבטים שנמצאים במצב דומה לשלך היא "ג'ימני" - זהו רכב שטח מעולה עם עלויות אחזקה הכי קרובות לתחזוקת פרייבט ולכן אולי ההוצאות הכספיות יהיו סבירות יחסית ויאפשרו לך להיכנס לעולם רכבי השטח בצורה יחסית סבירה כלכלית. אתה נמצא עדיין בתקופה שהוא מספק מספיק מקום להתנהלות היומיומית ולטיולי השטח וגם לעשות את כל מסלולי הטיול בארץ ללא חשש. גם במעמד המכירה כנראה תוכל לקבל מחיר סביר.

למרות כל מה שנרשם לעיל - לפעמים יש הזדמנויות שונות ומקבלים החלטות שהן קצת שונות מההמלצות הסטנדרטיות. אקטיון יכולה להיות דוגמא מצויינת למקרה שבו יש הזדמנות לרכוש רכב לא מבוקש במחיר מאד אטרקטיבי (כלומר לעלות משמעותית בשנתון ביחס לתקציב נתון) ולטעום מהתחביב הזה כאשר פועלים "מחוץ לקפסא". חשוב רק להבין שאתה פועל מחוץ לקופסא במקרה כזה, לנסות להבין מה המשמעויות ולקבל את ההחלטה כאשר אתה מודע לכך.

Yaki5500
06-02-21, 09:42
תרשה לי לתת לך כמה עצות כלליות ולנסות לסייע גם אם לא תקבל תשובה ישירה לשאלות ששאלת. אני כנראה חוזר כאן על חלק מהתגובות שכבר נרשמו מעלי.

נשמע שאתה בחור צעיר בתחילת דרכו הכלכלית בעולם וכמו כולנו כאן נדבקת בחיידק החיובי מאד של טיולי השטח - זה מעולה.

מהתשובות שלך ברור שהתקציב הוא 20-30 אש"ח, זו לא סתם שאלה אקראית והתשובה עליה היא חשובה לקבלת ההחלטה - אם זה התקציב הריאלי, זו תהיה שגיאה מבחינתך לבחור בקנית רכב חדש ב- 150 אש"ח כפי שנכתב למעלה כמה פעמים. אני משוכנע שבשנים הקרובות יהיו לך דברים הרבה יותר רציניים להשקיע בהם את האין-כסף שלך (כלומר לקחת הלוואות, לשעבד חלק מעתידך הכלכלי והרבה מאד שעות עבודה עתידית שלך) מאשר תחביב יקר כמו טיולי שטח. זה ברור כנראה לכולנו, אבל חשוב לזכור שרכב שטח אינו השקעה מניבה אלא הוצאה חד פעמית גדולה יחסית המכניסה אותנו לשרשרת של הוצאות כספיות מתמשכת... כאשר לאט לאט תפנים נקודה זו תוכל אולי להבין טוב יותר חלק מהתשובות הניתנות בפורום להתלבטויות דומות.

כעת להתלבטויות שלך לגבי רכבים ישנים - גם כאן (וסליחה מראש - ממש איני מתכוון לפגוע אלא לסייע ולמנוע אכזבה ועודמת נפש) ניכרת צורת מחשבה מעט חסרת ניסיון / נאיבית - קניית רכב מיושן (ואתה מזכיר רכבים בני 15-30 שנה!) ובמיוחד רכבי שטח שעבדו קשה מאד אינה דומה לרכישת פרייבט בן שנתיים-שלוש. מדובר ברכבים שעברו התעללויות לא פשוטות, אין בינם לבן הרכב המקורי כפי שיצא מהמפעל הרבה דמיון מבחינת מקוריות החלפים, איכות הטיפול והתחזוקה, שלמות המכלולים השונים ומצבם באופן כללי.

לכן:
- שאלות כמו "מה עדיף - טראנו 95 או טראנו 97" הינן חסרות משמעות לגמרי - ברור לך שיכול להיות שרכב אחד שראית בלוחות יהיה במצב נוראי ורכב אחר שראית בלוחות יהיה במצב סביר ולא ניתן לדעת זאת רק לפי הכותרת "טראנו 95". כך גם שאלות כמו "מהי רמת האמינות" כאשר מתייחסים לרכב בן 30. למעשה כדי לתת תשובה רצינית יותר צריך לנסות להבין מה מצבו הספציפי של כל אחד מהרכבים - כיצד טופל, מה עבר עליו לפחות ב2-4 השנים האחרונות (האם יש היסטוריית טיפולים?) וכו'.
- אני מציע לסרוק קצת את הלוחות, כפי שכנראה אתה עושה, לנסות להתכנס לתקציב הנתון ולבחון מיהם המועמדים ואז:
- כאשר יהיה לך מידע נוסף על מועמד ספציפי אפשר יהיה בהחלט להתייעץ כאן לגבי המשמעויות / הכדאיות / הפוטנציאל וכו'. לשם כך לכל הפחות צריך להוסיף מידע לגבי מצבו של הרכב, מה אומר המוכר, האם יש לו תיעוד של טיפולים ומה נעשה ברכב בשנים האחרונות.
- לבדוק, לפחות בשיחה עם המוכר (ותוך כדי כך להתרשם ממנו), האם כל מה שמותקן עליו נמצא ברשיון ויאפשר לך להתנייד ברכב ללא חשש מנושא הטסטים / בוחן משטרתי וכו' (גם אם לא ואתה מודע למשמעויות ומוכן לקחת את האחריות על כך - יש לזה משמעות).
- להמשיך להתייעץ כאן בסבלנות ולנסות ללמוד מהתשובות שאתה מקבל כאן.

שים לב לתשובה שקיבלת מאסף - יש סיבה שהתשובה הנפוצה למתלבטים שנמצאים במצב דומה לשלך היא "ג'ימני" - זהו רכב שטח מעולה עם עלויות אחזקה הכי קרובות לתחזוקת פרייבט ולכן אולי ההוצאות הכספיות יהיו סבירות יחסית ויאפשרו לך להיכנס לעולם רכבי השטח בצורה יחסית סבירה כלכלית. אתה נמצא עדיין בתקופה שהוא מספק מספיק מקום להתנהלות היומיומית ולטיולי השטח וגם לעשות את כל מסלולי הטיול בארץ ללא חשש. גם במעמד המכירה כנראה תוכל לקבל מחיר סביר.

למרות כל מה שנרשם לעיל - לפעמים יש הזדמנויות שונות ומקבלים החלטות שהן קצת שונות מההמלצות הסטנדרטיות. אקטיון יכולה להיות דוגמא מצויינת למקרה שבו יש הזדמנות לרכוש רכב לא מבוקש במחיר מאד אטרקטיבי (כלומר לעלות משמעותית בשנתון ביחס לתקציב נתון) ולטעום מהתחביב הזה כאשר פועלים "מחוץ לקפסא". חשוב רק להבין שאתה פועל מחוץ לקופסא במקרה כזה, לנסות להבין מה המשמעויות ולקבל את ההחלטה כאשר אתה מודע לכך.+1
תשובה מאוד מקיפה קבלת ממליץ לקרוא בעיון רב לא הכל מבינים מיד

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

yahavbin
06-02-21, 11:27
תרשה לי לתת לך כמה עצות כלליות ולנסות לסייע גם אם לא תקבל תשובה ישירה לשאלות ששאלת. אני כנראה חוזר כאן על חלק מהתגובות שכבר נרשמו מעלי.

נשמע שאתה בחור צעיר בתחילת דרכו הכלכלית בעולם וכמו כולנו כאן נדבקת בחיידק החיובי מאד של טיולי השטח - זה מעולה.

מהתשובות שלך ברור שהתקציב הוא 20-30 אש"ח, זו לא סתם שאלה אקראית והתשובה עליה היא חשובה לקבלת ההחלטה - אם זה התקציב הריאלי, זו תהיה שגיאה מבחינתך לבחור בקנית רכב חדש ב- 150 אש"ח כפי שנכתב למעלה כמה פעמים. אני משוכנע שבשנים הקרובות יהיו לך דברים הרבה יותר רציניים להשקיע בהם את האין-כסף שלך (כלומר לקחת הלוואות, לשעבד חלק מעתידך הכלכלי והרבה מאד שעות עבודה עתידית שלך) מאשר תחביב יקר כמו טיולי שטח. זה ברור כנראה לכולנו, אבל חשוב לזכור שרכב שטח אינו השקעה מניבה אלא הוצאה חד פעמית גדולה יחסית המכניסה אותנו לשרשרת של הוצאות כספיות מתמשכת... כאשר לאט לאט תפנים נקודה זו תוכל אולי להבין טוב יותר חלק מהתשובות הניתנות בפורום להתלבטויות דומות.

כעת להתלבטויות שלך לגבי רכבים ישנים - גם כאן (וסליחה מראש - ממש איני מתכוון לפגוע אלא לסייע ולמנוע אכזבה ועודמת נפש) ניכרת צורת מחשבה מעט חסרת ניסיון / נאיבית - קניית רכב מיושן (ואתה מזכיר רכבים בני 15-30 שנה!) ובמיוחד רכבי שטח שעבדו קשה מאד אינה דומה לרכישת פרייבט בן שנתיים-שלוש. מדובר ברכבים שעברו התעללויות לא פשוטות, אין בינם לבן הרכב המקורי כפי שיצא מהמפעל הרבה דמיון מבחינת מקוריות החלפים, איכות הטיפול והתחזוקה, שלמות המכלולים השונים ומצבם באופן כללי.

לכן:
- שאלות כמו "מה עדיף - טראנו 95 או טראנו 97" הינן חסרות משמעות לגמרי - ברור לך שיכול להיות שרכב אחד שראית בלוחות יהיה במצב נוראי ורכב אחר שראית בלוחות יהיה במצב סביר ולא ניתן לדעת זאת רק לפי הכותרת "טראנו 95". כך גם שאלות כמו "מהי רמת האמינות" כאשר מתייחסים לרכב בן 30. למעשה כדי לתת תשובה רצינית יותר צריך לנסות להבין מה מצבו הספציפי של כל אחד מהרכבים - כיצד טופל, מה עבר עליו לפחות ב2-4 השנים האחרונות (האם יש היסטוריית טיפולים?) וכו'.
- אני מציע לסרוק קצת את הלוחות, כפי שכנראה אתה עושה, לנסות להתכנס לתקציב הנתון ולבחון מיהם המועמדים ואז:
- כאשר יהיה לך מידע נוסף על מועמד ספציפי אפשר יהיה בהחלט להתייעץ כאן לגבי המשמעויות / הכדאיות / הפוטנציאל וכו'. לשם כך לכל הפחות צריך להוסיף מידע לגבי מצבו של הרכב, מה אומר המוכר, האם יש לו תיעוד של טיפולים ומה נעשה ברכב בשנים האחרונות.
- לבדוק, לפחות בשיחה עם המוכר (ותוך כדי כך להתרשם ממנו), האם כל מה שמותקן עליו נמצא ברשיון ויאפשר לך להתנייד ברכב ללא חשש מנושא הטסטים / בוחן משטרתי וכו' (גם אם לא ואתה מודע למשמעויות ומוכן לקחת את האחריות על כך - יש לזה משמעות).
- להמשיך להתייעץ כאן בסבלנות ולנסות ללמוד מהתשובות שאתה מקבל כאן.

שים לב לתשובה שקיבלת מאסף - יש סיבה שהתשובה הנפוצה למתלבטים שנמצאים במצב דומה לשלך היא "ג'ימני" - זהו רכב שטח מעולה עם עלויות אחזקה הכי קרובות לתחזוקת פרייבט ולכן אולי ההוצאות הכספיות יהיו סבירות יחסית ויאפשרו לך להיכנס לעולם רכבי השטח בצורה יחסית סבירה כלכלית. אתה נמצא עדיין בתקופה שהוא מספק מספיק מקום להתנהלות היומיומית ולטיולי השטח וגם לעשות את כל מסלולי הטיול בארץ ללא חשש. גם במעמד המכירה כנראה תוכל לקבל מחיר סביר.

למרות כל מה שנרשם לעיל - לפעמים יש הזדמנויות שונות ומקבלים החלטות שהן קצת שונות מההמלצות הסטנדרטיות. אקטיון יכולה להיות דוגמא מצויינת למקרה שבו יש הזדמנות לרכוש רכב לא מבוקש במחיר מאד אטרקטיבי (כלומר לעלות משמעותית בשנתון ביחס לתקציב נתון) ולטעום מהתחביב הזה כאשר פועלים "מחוץ לקפסא". חשוב רק להבין שאתה פועל מחוץ לקופסא במקרה כזה, לנסות להבין מה המשמעויות ולקבל את ההחלטה כאשר אתה מודע לכך.
קודם כל תודה רבה על התשובה המפורטת, את האמת אחרי מה שכתבת אני מרגיש שאני קופץ לבור ללא תחתית .לגבי מחשבות לעתיד, ברור לי שיש מטרות יותר חשובות כמו קניית בית, ולקיחת משכנתא ואנחנו חוסכים לזה .אם אני קונה ג'יפ ישן, אני מודע להוצאה הכלכלית שתהיה ומוכן לזה. אם אני מתמקד בשתי רכבים רוצה לדעת אילו מחלות יש להם ומה פחות או יותר הוצאות התחזוקה בהנחה שיסעו כ 5000 ק"מ בשנה.
אקטיון
ג'ימני

yahavbin
07-02-21, 14:45
מצאתי אקטיון עם 140000 ק"מ.רכב עם ספר טיפולים
יש למישהו חוות דעת על עלות האחזקה שלו?
הבנתי שהגיר שלו הוא של מרצדס?

raanan
07-02-21, 16:41
הבנתי שהגיר שלו הוא של מרצדס?
ואם כן, מה זה אומר מלבד השם הנוצץ ?

רענן

yahavbin
07-02-21, 17:24
התכוונתי האם העלות שלו יקרה לאחזקה?הגיר הזה נחשב לאמין?יש בו משהו מיוחד שצריך להקפיד עליו?

haggaigi
07-02-21, 21:16
כל רכב שטח ישן יקר להחזקה, יש לו בלאי טבעי ובוודאי רכב מעל עשור על הכביש, גם אם עבר קילומטראז' נמוך. מאמין שמרבית המחזיקים כאן רכבי שטח ישנים מכירים זאת ומשקיעים בהתאם. זה לא מתאים לכל אחד. לעיתים אתה קונה רכב שטח ב20 אלף ונדרש להשקיע סכום דומה ליישור קו ותיקו ליקויים שלו. לא מכיר אקטיון, מכיר מקרוב טראנו, מחזיק גם אחד כזה בנזין מודל 2002, לא קל להשיג חלפים, אבל הם במחיר יחסית זול והתיקונים גם זולים יחסית. מדובר בסך הכל ברכב מאד פשוט וללא מחשבים וטכנולוגיה כמו ברכב של היום. מומלץ בחום. הכי חשוב לחפש את רכב השטח השמור ביותר והמטופל ביותר, טרם הקנייה לבדוק אותו במוסך שמבין ברכב זה ולקבל הצעת מחיר לתיקון.
בהצלחה

yahavbin
07-02-21, 22:01
כל רכב שטח ישן יקר להחזקה, יש לו בלאי טבעי ובוודאי רכב מעל עשור על הכביש, גם אם עבר קילומטראז' נמוך. מאמין שמרבית המחזיקים כאן רכבי שטח ישנים מכירים זאת ומשקיעים בהתאם. זה לא מתאים לכל אחד. לעיתים אתה קונה רכב שטח ב20 אלף ונדרש להשקיע סכום דומה ליישור קו ותיקו ליקויים שלו. לא מכיר אקטיון, מכיר מקרוב טראנו, מחזיק גם אחד כזה בנזין מודל 2002, לא קל להשיג חלפים, אבל הם במחיר יחסית זול והתיקונים גם זולים יחסית. מדובר בסך הכל ברכב מאד פשוט וללא מחשבים וטכנולוגיה כמו ברכב של היום. מומלץ בחום. הכי חשוב לחפש את רכב השטח השמור ביותר והמטופל ביותר, טרם הקנייה לבדוק אותו במוסך שמבין ברכב זה ולקבל הצעת מחיר לתיקון.
בהצלחה
היי חגי תוכל לפרט קצת מה העלויות אחזקה שלך בערך?
טיפולים?תיקונים?ביטוח?זה רכב שלך נוסף או עיקרי?

haggaigi
08-02-21, 22:09
היי חגי תוכל לפרט קצת מה העלויות אחזקה שלך בערך?
טיפולים?תיקונים?ביטוח?זה רכב שלך נוסף או עיקרי?

היי,
יש לנו שני רכבים בבית, הטראנו שלי ושל אשתי פולקסווגן ג'טה 2016.
זה הרכב היום יומי שלי, נרכש בשנת 2016 ב25,000 ש"ח. יצא לכביש בדצמבר 2001, שנת מודל 2002, מד אוץ על 211 אלף קילומטר, נרכש עם 155 אלף קילומטר, סטנדרטי לחלוטין, למעט מיגון מלא. בתקופתי הוגבה על ידי בולמי בילשטיין וקפיצי לובלס HD, הוסף גגון והותקנו נעילות נשלטות שנרכשו בסין יחד עם קומפרסור (הנעילות לבד עלו כולל הכל מעל 9,000 ש"ח) הגבהה עולה כ2500-3000 ש"ח ואת שניהם עשיתי לאחרונה. הוחלפו גם הצמיגים לצמיגי שטח מלא במידה המקורית. מבחינת טיפול, אינני מוסכניק, או בעל ציוד וידע מספק למעט טיפולי חשמל קטנים, לכן הרכב טופל לרוב במוסך מורשה ומכאן נגזר שהעלות לא זולה. התיקון נעו בין מאות בודדים של ש"ח לשוטף עד ל 5,500 ש"ח שעלה הטיפול הראשון ליישור קו. במהלך תקופתי מלבד הקפיצים והבולמים, הוחלפו הקלאץ (המקורי היה על הרכב ככל הנראה), רדיאטור, אלטרנטור ומצבר, פעמונים, תפוחים, זרוע עזר להגה, תיקון דיסטרביוטר, צינור בין הרדיאטור למנוע, צינור למשאבת הגה ועוד. אני מטפל ברכב לא רק תחזוקת שבר אלא משתדל לטפל בו באהבה ובאופן עקבי. לצרכים שלי הוא רכב נפלא ונסע בכל הארץ, מצפון לדרום. רכב ישן עם מכלולים חסונים, אך כאמור חלק גדול מהתיקונים נובע מן הבלאי של השנים. התיקונים היקרים היו החלפת הקלאץ ועוד כמה חלפים שהגיעו ל4000 ש"ח והחלפת הרדיאטור כ2000 ש"ח. היו עוד תיקונים. החזקה שוטפת כ1000-1200 ש"ח בחודש דלק, ביטוח שנתי 2300 ש"ח חובה + צד ג'. אגב לא התייחסתי לכל מיני אביזרים שקנית לאבזור וזיווד מבחינתי של הרכב, חלקם לדעתי נחוצים בכל רכב, בדגש על רכב שטח (היי ליפט + ג'ק משאיות להגבהת הרכב, רצועות ושקלים לחילוץ, עת חפירה, בוסטר התנעה, ערכה לתיקון תקרים, קופסת בוקסות, ידית כח ועוד.
בהצלחה,

ronbs
09-02-21, 08:05
בתקציב של 25K עדיף שתשאר עם הרכב הפרטי ותחסוך לפחות עוד 25K לגימיני נורמלי

gilur
09-02-21, 08:31
בתקציב של 25K עדיף שתשאר עם הרכב הפרטי ותחסוך לפחות עוד 25K לגימיני נורמלי

לפני הכל ברוך הבא לתחביב מקסים.
EREZGUR כתב לך תשובה שצריך לנעוץ בפורום ! היא "תורה" חשובה למי שרוצים לרכוש ג'יפ. לא מצטט אותה כאן כי היא ארוכה אבל כל מילה שם חשובה.

גם ronbs ממקד אותך אבל אני רוצה לחדד בזה משהו:

יש ג'יפים בתקציבים האלה. ישנים, מרוטים. אפשר לנסוע עליהם, אפשר להינות מהם מאוד.
אבל - רכב בגיל הזה הוא רכב סופ"ש. הוא לא נושא בתפקיד של רכב עבודה, משתי סיבות:
הטריויאלית: כשיש הפרדה אתה יכול להרשות לעצמך לקלקל אותו בסופש ועדיין ביום ראשון בבוקר תהיה בעבודה שלך.
השניה: כשיש הפרדה, אתה יכול להרשות לעצמך לא לתקן מייד. לחפש מוסך זול יותר, להביא חלק ולתקן בעצמך או לחכות חודש ולא קרה כלום. אין לך חבל על הצוואר.
השלישית - והכי נשכחת לפעמים: כשיש הפרדה הג'יפ נוסע הרבה פחות. אתה חוסך קילומטרים מיותרים של בלאי.

אני נוסע על פאג'רו שאני מאוהב בה. ישנה (2001), נסיכה אמיתית מבחינתי. אבל לעבודה יש לי אוטו רגיל.
יותר מ 70% מהתיקונים בפאג'רו הם ב- 10 אצבעות, עם הרבה סבלנות ואהבה. זה חלק מההנאה שלי אבל גם מצמצם את ההוצאה למידה הרבה יותר שפויה. כבר היו לי שבועות שהיא היתה מושבתת. לא התרגשתי מזה.

אם אתה לא "מפריד רשויות", אל תכנס לג'יפ בכזה מחיר. כמו שארז כתב זאת לא השקעה מניבה. זאת השקעה קוצרת......

:) גיל

-->