צפייה בגרסה מלאה : גרנד ויטרה 2009 סדק במנוע~ עזרה
אהלן חבר`ה, קניתי לפני כמה חודשים גרנד ויטרה 2009, כרגע עומד על 155000km לאחרונה התפוצצה לי משאבת המים ואחרי תיקון המשאבה המים של הרדיאטור המשיכו לנזול ו"התגלה" סדק במנוע ליד מהשאבה, המוסך שלי אמר שזה מצריך החלפה של המנוע.( הרכב כרגי נוסע כרגיל בלי שום התחממות או ירידה בביצועים והמים נוזלים באופן איטי ואחיד.
עכשיו מה שקרה היום בבוקר באתי למלא מים לרכב וברגע שהוספתי ראיתי שהמים נוזלים מהמיכל עצמו מלטה, פתאום הרגשתי שהמוסך לא היה איתי כנה כדי שאחליף אצלו את המנוע כי זה עסק יקר.
עכשיו אני לא יודע באמת מה יש לרכב אם זה סדק או סתם תקלה קטנה והמוסך מנסה לעשות עליי קופה ומנצל את המחלה הידועה של רכב לטובתו.
עצות יתקבלו בברכה.
אהלן חבר`ה, קניתי לפני כמה חודשים גרנד ויטרה 2009, כרגע עומד על 155000km לאחרונה התפוצצה לי משאבת המים ואחרי תיקון המשאבה המים של הרדיאטור המשיכו לנזול ו"התגלה" סדק במנוע ליד מהשאבה, המוסך שלי אמר שזה מצריך החלפה של המנוע.( הרכב כרגי נוסע כרגיל בלי שום התחממות או ירידה בביצועים והמים נוזלים באופן איטי ואחיד.
עכשיו מה שקרה היום בבוקר באתי למלא מים לרכב וברגע שהוספתי ראיתי שהמים נוזלים מהמיכל עצמו מלטה, פתאום הרגשתי שהמוסך לא היה איתי כנה כדי שאחליף אצלו את המנוע כי זה עסק יקר.
עכשיו אני לא יודע באמת מה יש לרכב אם זה סדק או סתם תקלה קטנה והמוסך מנסה לעשות עליי קופה ומנצל את המחלה הידועה של רכב לטובתו.
עצות יתקבלו בברכה.
א.תחליף מיכל
ב.תבוא אלי-תקבל מידה
לאחרונה התפוצצה לי משאבת המים ואחרי תיקון המשאבה
המושגים האלו נאמרו לך ע"י המכונאי ? אם כן,
החלף מוסך וכמה שיותר מהר.
בכל מקרה, אם מדובר בנזילה ואיבוד נוזל בצורה משמעותית,
אל תנהג ברכב, גרור למוסך כי אתה עלול להחריף הבעיה ולהגיע להחלפת מנוע
גם אם לדעתך עכשיו המנוע תקין .
במאמר מוסגר,
לא מבין איך מכונאי מסיים עבודה (ומקבל את כספו) בלי שהוא
מציג בפניך את הסדק / או תמונות ונותן לך מידע עבור החלטה מה לעשות.
רענן
מאיר אלוני
06-02-21, 17:51
במנועי 2.4 יש תופעה במודלים האלה של סדק במנוע, החברה מכירה בתופעה ובתנאים מסויימים תקבל מנוע חדש בעלות ההתקנה, תפנה למוסכים מורשים לקבל מידע
2009 היא ה- שנה לחטוף סדק בבלוק במנוע זה. משמעות הסדק היא נזילה פנימית של מי קירור אל שמן המנוע
זו תקלה שאינה תלויה בקמ, אופי שימוש או איכות תחזוקה
אתה יכול לעשות את הבאים
1. לבדוק הימצאות שמן בנוזל קירור ולהיפך
2. לבדוק אם בועות אוויר יוצאות מפתח הרדיאטור כשהמנוע מונע
3. לגרור למוסך ולבקש שיפרקו סעפת פליטה ואז תוכל לראות אם יש או אין סדק
אני ממליץ על 3 ואני ממליץ לעשות את זה באחד המוסכים שמתמחים ברכב הזה ומכירים היטב את התופעה. אם תרצה אמליץ לך איפה.
במקרה שאכן יש סדק בדרך כלל מחליפים ובמידה ויש היסטוריית טיפולים מלאה במוסך יבואן או קרוב לכך ובמידה ויש לך סבלנות ואורך רוח ומרפקים ייתכן שסוזוקי יספקו בלוק חדש חינם (ללא עבודה וללא חלקים היקפיים ושמנים וכו'). אני יודע על שני חבר'ה שהצליחו בזה ועל רבים אחרים שלא הצליחו ומימנו בסופו של דבר 100% מהסיפור הזה שזה סביב 12k.
אני יודע שקיימת פרוצדורה נוספת של איטום הסדק אך איני יודע להגיד דבר על יעילותה
בהצלחה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אני יודע שקיימת פרוצדורה נוספת של איטום הסדק אך איני יודע להגיד דבר על יעילותה
בהצלחה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
בעבר חבר הצליח עם החומר הקודם של חברת הולץ בלנדרובר בנזין
(החזיק כמה שנים עד שמכר).
הייתי משתמש באופציה כמוצא אחרון שאין מה להפסיד לנסות.
https://www.holtsauto.com/holts/products/wondarweld/
בהצלחה
רענן
המושגים האלו נאמרו לך ע"י המכונאי ? אם כן,
החלף מוסך וכמה שיותר מהר.
בכל מקרה, אם מדובר בנזילה ואיבוד נוזל בצורה משמעותית,
אל תנהג ברכב, גרור למוסך כי אתה עלול להחריף הבעיה ולהגיע להחלפת מנוע
גם אם לדעתך עכשיו המנוע תקין .
במאמר מוסגר,
לא מבין איך מכונאי מסיים עבודה (ומקבל את כספו) בלי שהוא
מציג בפניך את הסדק / או תמונות ונותן לך מידע עבור החלטה מה לעשות.
רענן
לא חבר המושגים מהמילון האישי שלי, בכל מקרה המכונאי לא קיבל כסף עדיין ויש לי תמונה של הסדק פשוט בקושי רואים אותו
- - - Updated - - -
2009 היא ה- שנה לחטוף סדק בבלוק במנוע זה. משמעות הסדק היא נזילה פנימית של מי קירור אל שמן המנוע
זו תקלה שאינה תלויה בקמ, אופי שימוש או איכות תחזוקה
אתה יכול לעשות את הבאים
1. לבדוק הימצאות שמן בנוזל קירור ולהיפך
2. לבדוק אם בועות אוויר יוצאות מפתח הרדיאטור כשהמנוע מונע
3. לגרור למוסך ולבקש שיפרקו סעפת פליטה ואז תוכל לראות אם יש או אין סדק
אני ממליץ על 3 ואני ממליץ לעשות את זה באחד המוסכים שמתמחים ברכב הזה ומכירים היטב את התופעה. אם תרצה אמליץ לך איפה.
במקרה שאכן יש סדק בדרך כלל מחליפים ובמידה ויש היסטוריית טיפולים מלאה במוסך יבואן או קרוב לכך ובמידה ויש לך סבלנות ואורך רוח ומרפקים ייתכן שסוזוקי יספקו בלוק חדש חינם (ללא עבודה וללא חלקים היקפיים ושמנים וכו'). אני יודע על שני חבר'ה שהצליחו בזה ועל רבים אחרים שלא הצליחו ומימנו בסופו של דבר 100% מהסיפור הזה שזה סביב 12k.
אני יודע שקיימת פרוצדורה נוספת של איטום הסדק אך איני יודע להגיד דבר על יעילותה
בהצלחה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
תודה רבה על התגובה מפרוטת, לדעתי כן יש קצת שמן בנוזל רדיאטור אבל זה מבדיקה שלי ואני כמובן לא מבין דבר,
עכשיו אתה אומר אם נמצא שמן במי רדיאטור זה מעיד על סדק בבלוק?
תודה רבה על התגובה מפרוטת, לדעתי כן יש קצת שמן בנוזל רדיאטור אבל זה מבדיקה שלי ואני כמובן לא מבין דבר,
עכשיו אתה אומר אם נמצא שמן במי רדיאטור זה מעיד על סדק בבלוק?[/QUOTE]
לא בהכרח
זה אחד התסמינים וזה יחזק את ההשערה שזה אכן המקרה.
רוב הסדק הוא פנימי ולא גלוי לעין והוא בעצם מאפשר מעבר שמן להתעלות הקירור ולהיפך. החלק הגלוי לעין, בדופן המנוע, הוא קטן אך ברור
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
הסדק הקלאסי במקרה של הגרנד ויטארה הבעייתית נמצא מאחורי סעפת הפליטה, קשה לראות אותו ואת הרטיבות כי מתייבש מהר עקב הקרבה לסעפת החמה, הסימפטום במקרה שלנו היה איבוד עקבי של מעט נוזל קירור במיכל התפשטות, בערך כוס בשבוע.
יתכן שישנם מיקרים נוספים וסדקים במיקומים שונים, לא יודע, קשה לדעת מהתיאור שלך.
אתה תשמע מגוון דעות וחלקן בביטחון מופרז יאמרו לך שיש לך קייס מול היבואן וכו וכו.
מנסיון אישי ובמקרה מובהק יותר, אל תבזבז על זה זמן וכסף על עורך דין ומומחים בתשלום, לפי התיאור שלך יש ליבואן מספיק תירוצים להתנער ממך, בגדול המדיניות עד שבע שנים או 160000 קמ, המוקדם מהשניים, וגם כאשר מקבלים מהיבואן חצי מנוע (בלוק קומפלט) עלות העבודה על הלקוח ומדובר על לא מעט.
Asaf-a
אסף.א
הסדק הקלאסי במקרה של הגרנד ויטארה הבעייתית נמצא מאחורי סעפת הפליטה, קשה לראות אותו ואת הרטיבות כי מתייבש מהר עקב הקרבה לסעפת החמה, הסימפטום במקרה שלנו היה איבוד עקבי של מעט נוזל קירור במיכל התפשטות, בערך כוס בשבוע.
יתכן שישנם מיקרים נוספים וסדקים במיקומים שונים, לא יודע, קשה לדעת מהתיאור שלך.
אתה תשמע מגוון דעות וחלקן בביטחון מופרז יאמרו לך שיש לך קייס מול היבואן וכו וכו.
מנסיון אישי ובמקרה מובהק יותר, אל תבזבז על זה זמן וכסף על עורך דין ומומחים בתשלום, לפי התיאור שלך יש ליבואן מספיק תירוצים להתנער ממך, בגדול המדיניות עד שבע שנים או 160000 קמ, המוקדם מהשניים, וגם כאשר מקבלים מהיבואן חצי מנוע (בלוק קומפלט) עלות העבודה על הלקוח ומדובר על לא מעט.
Asaf-a
אסף.א
אהלן אחי תודה על התגובה, זה אפשרי להמשיך לנסוע ככה? לי בקושי נוזל מים,
אם אמלא כל פעם שחסר זה יכול לדחות לי את החלפת הבלוק ?
אהלן אחי תודה על התגובה, זה אפשרי להמשיך לנסוע ככה? לי בקושי נוזל מים,
אם אמלא כל פעם שחסר זה יכול לדחות לי את החלפת הבלוק ?
בתנאי שתהיה עירני לעניין כל הזמן.
הסתייגות נוספת, אם יש לך עירבוב שמן עם נוזל קרור, אז זה כנראה יבוא מהר.
אגב נוסף, הייתי מאמץ את ההצעה של רענן בחום. זה בהחלט יוכל לבטל את הצורך בהחלפת מנוע.
זה יכול להיות מסוכן. מנוע שקורס באמצע כביש 6 ומחזיר אותך 50 שנה אחורה לעידן טרום בלמים מתוגברים
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
זה יכול להיות מסוכן. מנוע שקורס באמצע כביש 6 ומחזיר אותך 50 שנה אחורה לעידן טרום בלמים מתוגברים
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
הלכת קצת רחוק....
וואללה אחי רק בריאות לכולנו
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אהלן אחי תודה על התגובה, זה אפשרי להמשיך לנסוע ככה? לי בקושי נוזל מים,
אם אמלא כל פעם שחסר זה יכול לדחות לי את החלפת הבלוק ?
זה עניין של אופי, אישית אני לא נוהג לנסוע ברכב שאינו תקין ב100% ובוודאי שלא להיכנס כך לשטח, לא נהנה מהספק, מרפי נולד למיקרים אלו.
Asaf-a
אסף.א
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.