צפייה בגרסה מלאה : נזילה עקשנית ביונדאי I30
כמתואר בכותרת, לאשתי יש כ-4 שנים יונדאי I30 שנת 2009, 210 אק"מ.
מאז שאנחנו מכירים וכנראה גם לפני יש לרכב הזה בעיות הקשורות במערכת קירור, ולפני 3 שנים עשו שיפוץ ראש במוסך של חבר של המשפחה (לא ידוע מה הוחלף בדיוק ומה לא).
כרגע המצב הוא שיש נזילות חוזרות ונשנות באיזור הפלאנג הימני בתמונה המצורפת:
132664
הוחלף הפלאנג' עצמו, כל צנרת הגומי מלבד צינור תחתון (אין שם נזילה), וכל פעם נוזל באיזור הזה מכיוון אחר,
פעם הצינור הזה, פעם ההוא וכו'.
חיזוק\החלפת בנדים פותרת את הבעיה לזמן קצר.
מים אינם עוברים למיכל העודפים וגם לא חוזרים משם (פקק חדש).
לפי רכיב שמתחבר לOBD, ונטה נפתחת ב96 מעלות ונסגרת ב88. (יוניט טמפ' על הפלאנג' חדש).
מה יכול לגרום לעודף לחץ באיזור הזה? אולי תרמו' תפוס חלקית? רדיאטור סתום? כמובן שממלא תמיד נוזל קירור פרסטון ירוק.
מדגיש שהמים לא עוברים למיכל עודפים.
מצרף שרטוט נוסף של מע' הקירור.
132665
מאוד אשמח להיפטר מהבעיה הזו בצורה מושכלת ולהפסיק את משחק הניחושים המתסכל הזה.
תודה לכל העוזרים.
מים אינם עוברים למיכל העודפים וגם לא חוזרים משם (פקק חדש).
מדגיש שהמים לא עוברים למיכל עודפים.
זה לא תקין .
בבוקר לאחר לילה , יש גובה מפלס במיכל התפשטות.
לאחר הנעה והגעה לחום עבודה, המפלס לא עולה ? נשאר אותו דבר ?
תבדוק שאין לך סתימה מהרדיאטור למיכל ההתפשטות ,
שקול להחליף (שוב) את פקק הרדיאטור .
רענן
זה לא תקין .
בבוקר לאחר לילה , יש גובה מפלס במיכל התפשטות.
לאחר הנעה והגעה לחום עבודה, המפלס לא עולה ? נשאר אותו דבר ?
תבדוק שאין לך סתימה מהרדיאטור למיכל ההתפשטות ,
שקול להחליף (שוב) את פקק הרדיאטור .
רענן
מסכים שלא תקין. מפלס לא זז. אין סתימה.
נבדקו מס' פקקים.
אגב זה לא מיכל התפשטות זה עודפים (למיטב הבנתי זה שונה).
מסכים שלא תקין. מפלס לא זז. אין סתימה.
נבדקו מס' פקקים.
אגב זה לא מיכל התפשטות זה עודפים (למיטב הבנתי זה שונה).
המפלס לא זז במיכל ההתפשטות כי הוא יורד ברדיאטור.
הלחץ והנוזל "בורח" מהפלאנג' שכנראה החוליה החלשה שאינה עומדת בלחץ.
תנסה שוב להחליף פלאנג' עם יישום חומר איטום איכותי.
אח"כ לבדוק לחץ במערכת עם מתאם פקק לרדיאטור.
בהצלחה
רענן
רענן קודם כל תודה רבה על הניסיון לעזור.
שנית כל: הפלאנג' חדש ומקורי, הותקן פעמיים עם סיליקון ויקטור ריינז.
כרגע הוא לא נוזל בעצמו, אלא אחד הצינורות שמחוברים אליו. מחזקים או מחליפים בנד (אחרי שהוחלפו הצינורות),
מחזיק יום (כולל בבדיקת מע' קירור בלחץ לאחר החיזוק) וחוזר לסורו.
אני לא מעוניין להמשיך לבצע ניסויים שמבזבזים זמן כסף ועצבים מבלי תוצאות.
מנסה להגיע למסקנה הגיונית- מה גורם לפריצת האטימה שוב ושוב? מניח שעודף לחץ,
השאלה למה הלחץ נשאר באיזור הפלאנג' (בהנחה שהכל חדש ומותקן כראוי ואמור לעמוד בלחץ של 0.9 באר גייג' שהוא לחץ הפתיחה של פקק) ולא מגיע למיכל העודפים דרך פקק הרדיאטור?
האם זה יכול להיות בגלל טרמוסטט שלא נפתח מספיק או רדיאטור סתום? אולי מעברים סתומים איפשהוא?
חימום תא הנוסעים תקין?
המנוע לא מתחמם במהירות שיוט?
חימום תא הנוסעים תקין?
המנוע לא מתחמם במהירות שיוט?
תקין.
לא מתחמם כאשר לא חסר מים. חום יציב קרוב לחצי (מלמטה).
לפי התיאור שלך אין ממש סתימה, אם כי ייתכן ויש סתימה חלקית.
תחליף טרמוסטט בתור התחלה. פקק רדיאטור אני מבין שחדש.
לפי התיאור שלך אין ממש סתימה, אם כי ייתכן ויש סתימה חלקית.
תחליף טרמוסטט בתור התחלה. פקק רדיאטור אני מבין שחדש.
פקק חדש.
מוכן לנסות כי עוד לא הוחלף.
לדעתך יכול לגרום ללחץ עודף בפלאנג'?
כל עיכוב בזרימה ביחס למה שהיצרן תכנן, עלול לגרום לעליית לחץ, אם כי עליית הלחץ הזו היתה אמורה להשתחרר דרך הפקק.
הפקק מתאים מבחינת הלחץ?
כל עיכוב בזרימה ביחס למה שהיצרן תכנן, עלול לגרום לעליית לחץ, אם כי עליית הלחץ הזו היתה אמורה להשתחרר דרך הפקק.
הפקק מתאים מבחינת הלחץ?
הפקק תואם, חדש, מקורי בלחץ 0.9 BAR גייג'.
אני מבין את מה שאתה אומר, אבל האם התרמוסטט אינו מפריד לגמרי בין הרדיאטור לזרימה הפנימית? כלומר במידה ואינו נפתח כראוי גורם להפרש לחצים בין מחזור הקירור החיצוני שכולל את הרדיאטור, ששם נמצא הפקק, למחזור הפנימי? אולי יש שסתום שמונע חזרת לחץ לרדיאטור (זרימה הפוכה) כאשר תרמו' סגור?
או שאולי יש תיאוריה אחרת שיכולה להסביר נזילה חוזרת שוב ושוב למרות החלפת חלקים, וחיזוק, ואיטום ומה לא?
בד"כ זה לא כזה קיצוני, אבל בנדים למערכת קירור אמורים להיות קפיציים ולא עם בורג קשיח (יש גם סוג שמשלב בין שתי השיטות). וזה לא בכדי.
ההתפשטות וההתכווצות של הצנרת בחום מרחיבים בנד "קשיח" ועלולים לגרום לנזילות...
זאת התיאוריה (כי ביקשת כיוונים נוספים).
בפועל, אצלי יש לא מעט בנדים "קשיחים", ואין לי נזילות. בוודאי שלא כאלו שממש רואים נוזל בורח.
בד"כ זה לא כזה קיצוני, אבל בנדים למערכת קירור אמורים להיות קפיציים ולא עם בורג קשיח (יש גם סוג שמשלב בין שתי השיטות). וזה לא בכדי.
ההתפשטות וההתכווצות של הצנרת בחום מרחיבים בנד "קשיח" ועלולים לגרום לנזילות...
זאת התיאוריה (כי ביקשת כיוונים נוספים).
בפועל, אצלי יש לא מעט בנדים "קשיחים", ואין לי נזילות. בוודאי שלא כאלו שממש רואים נוזל בורח.
אתה צודק, חשבתי על זה גם.. איפה קונים בב"ש? מלבד יונדאי עצמם.
דרך אגב, גיליתי שהפקק אמור להיות 1.1 באר, וכרגע מורכב 0.9 באר.
למרות שזה קצת מבלבל כי פקק 1.1 יבנה יותר לחץ במערכת הקירור, אז אם לפני כן הייתה נזילה, אם אחליף הנזילה אמורה להתגבר...
אתה בטוח שהרדיאטור לא סתום?
אתה בטוח שהרדיאטור לא סתום?
לא אני לא בטוח. איך לוודא?
רענן קודם כל תודה רבה על הניסיון לעזור.
שנית כל: הפלאנג' חדש ומקורי, הותקן פעמיים עם סיליקון ויקטור ריינז.
כרגע הוא לא נוזל בעצמו, אלא אחד הצינורות שמחוברים אליו. מחזקים או מחליפים בנד (אחרי שהוחלפו הצינורות),
מחזיק יום (כולל בבדיקת מע' קירור בלחץ לאחר החיזוק) וחוזר לסורו.
לאיזה לחץ הגעת בבדיקה עם המכשיר?
ראש מנוע ישר מעלה לי חשד(אחרי שבדקת והחלפת את כל מערכת הקירור) לכך שאולי העבודה לא התבצעה טוב.
מה צבע השמן?
יש סיכוי שיש עליית לחץ במערכת הקירור בגלל דליפה מאטם הראש, ניתן לעשות בדיקה של גזים במערכת הקירור(כל מוסך) ולקבל אינדיקציה טובה.
לאיזה לחץ הגעת בבדיקה עם המכשיר?
קצה הטווח הירוק, אני חושב שזה היה 15-16 PSI
ראש מנוע ישר מעלה לי חשד(אחרי שבדקת והחלפת את כל מערכת הקירור) לכך שאולי העבודה לא התבצעה טוב.
מה צבע השמן?
יש סיכוי שיש עליית לחץ במערכת הקירור בגלל דליפה מאטם הראש, ניתן לעשות בדיקה של גזים במערכת הקירור(כל מוסך) ולקבל אינדיקציה טובה.
חשבתי על זה... שמן בצבע רגיל. יש משהו שמעלה חשד מעבר לבדיקת גזים?
אם לחץ הפקק אמור עפ"י היצרן להיות 1.1 באר, אתה מעט מתחתיו עם הלחץ במערכת, לכן הפקק לא פורק.
הלחץ הזה מן הסתם לא אמור לגרום לפריצת צינורות או הפלאנץ'.
אם לחץ הפקק אמור עפ"י היצרן להיות 1.1 באר, אתה מעט מתחתיו עם הלחץ במערכת, לכן הפקק לא פורק.
הלחץ הזה מן הסתם לא אמור לגרום לפריצת צינורות או הפלאנץ'.
לקח לי זמן להבין אותך. את הבדיקה ביצעתי בחיבור ישיר ללא מתאם לפקק.
אני חושב שהצעד הבא שלי זה להחליף טרמוסטט, כי זה זול ופשוט, להדק הכל כמו שצריך, לראות שיש מעבר של מים אל וחזרה ממיכל העודפים,
ולבדוק אם הרדיאטור סתום (מצאתי ברשת כמה בדיקות, למשל צינור עליון מתקשח בהרמת סל"ד, או איזורים קרים ברדיאטור בהנעה ראשונית),
ומשם נתקדם.
חשבתי שלא יכולה להיות פריצת אטם ודליפת גז למע' קירור מכיוון שהנחתי שהלחץ הזה ימצא דרכו למיכל העודפים, אבל במחשבה שניה,
אולי זו הנחה שגויה, לכן אבדוק זאת לאחר בדיקת הרדיאטור והתרמוסטט.
תודה רבה לכל העוזרים!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.