PDA

צפייה בגרסה מלאה : מיער יתיר לברכת צפירה



dorbh
12-02-21, 16:55
היי,

מתכננים לצאת מחר למסלול הבא (פג'ארו ופורסטר):
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3512

נראה כמו מסלול משפחתי נחמד לצפות בכלניות ביער יתיר בשילוב קצת מדבר וגבי מים.

מישהו עשה לאחרונה את המסלול? האם צפויות בעיות לפורסטר ממוגן (לא מוגבה) עם נהג לא מנוסה?
בנוסף, ראיתי בעמוד ענן שצריך לתאם כניסה לשביל הירוק ליד בא"ח נחל עם הבסיס, זה נכון? מישהו מכיר את הפרוצדורה?

המון תודה,
דור

נמרוד
12-02-21, 17:58
לא צריך לתאם בשבת.
מאזור נחל עדשה ומזרחה , הטופוגרפיה מתחילה להיות מעניינת. אני לא הייתי מזמין חבר לא מנוסה עם פורסטר למסלול כזה. החלק המערבי לעומת זאת קלאסי גם לג'יפונים. הייתי מתרכז בו.

dorbh
12-02-21, 18:56
לא צריך לתאם בשבת.
מאזור נחל עדשה ומזרחה , הטופוגרפיה מתחילה להיות מעניינת. אני לא הייתי מזמין חבר לא מנוסה עם פורסטר למסלול כזה. החלק המערבי לעומת זאת קלאסי גם לג'יפונים. הייתי מתרכז בו.


תודה רבה, הייתי בטוח שמדובר במסלול קליל לכל אורכו.

האם אלטרנטיבה של ירידה מהר עמשא ונסיעה למנחת ערד ומשם בירוק להר כפון, לחצות את כביש המחצבה ולנחל חימר על האדום עדיפה? (לא מכיר את מגבלות הפורסטר והנהג שלו חסר נסיון)

יובל48
12-02-21, 19:05
הירידה על ציר הגז מבולדרת ומדורגת,פוטנציאל לנזק.
אבל אם תרד לראש זהר ומשם לנחל חתרורים ומורג עד
לראש מעלה יאיר נראה מתאים,משם דרומה לכביש 31.

איל מ
12-02-21, 19:41
את הירידה של הר כיפון לא עשיתי כבר הרבה זמן, אבל עם איך שאני זוכר אותה, לא הייתי מנסה לרדת עם פורסטר. בטח שלא עם נהג לא מנוסה.

dorbh
12-02-21, 20:43
את הירידה של הר כיפון לא עשיתי כבר הרבה זמן, אבל עם איך שאני זוכר אותה, לא הייתי מנסה לרדת עם פורסטר. בטח שלא עם נהג לא מנוסה.

תודה, כרגע המחשבה בעקבות המידע פה היא לעשות את אזור יער יתיר ואז רק האדום בחימר מבלי החלק הירוק שיוצא מהמנחת. או אולי להמשיך קצת לבד עם הפאג'רו לבדוק את השביל הירוק שאחרי נחל עדשה טרם הפורסטר מצטרף.

למישהו יש רעיון למסלול מתאים לפורסטר באזור? יוצא לנו בסוף מעט מאוד שטח...:/

קייס קינום
12-02-21, 21:42
ביער יתיר כמו שאמרו אזור יפה מאד עם שבילים קלאסיים לפורסטר. משם אתה יכול לרדת לאזור תל קריות ולהסתובב בשבילים, גם שטח מצוין לפורסטר והאזור מלא מערות מגורים עתיקות בסגנון שמוכר משפלת יהודה, בורות מים וכו׳. זה ויתיר מקומות מצוינים לנהג לא מנוסה להכנס קצת לעניינים. תל קריות עשוי להיות בוצי בעונה הזו.

אם אתה יותר בכיוון של ים המלח, אתה יכול להכנס בשחור ליד צוק תמרור ולסוע לראש מעלה יאיר בלי בעיה, מסלול כיף וכמובן תצפית מעולה בסופו. אל תקח את הכחול שנוסע ליד מצד חתרורים - נסיעה לא נעימה לנהג לא מנוסה.

dorbh
12-02-21, 22:26
ביער יתיר כמו שאמרו אזור יפה מאד עם שבילים קלאסיים לפורסטר. משם אתה יכול לרדת לאזור תל קריות ולהסתובב בשבילים, גם שטח מצוין לפורסטר והאזור מלא מערות מגורים עתיקות בסגנון שמוכר משפלת יהודה, בורות מים וכו׳. זה ויתיר מקומות מצוינים לנהג לא מנוסה להכנס קצת לעניינים. תל קריות עשוי להיות בוצי בעונה הזו.

אם אתה יותר בכיוון של ים המלח, אתה יכול להכנס בשחור ליד צוק תמרור ולסוע לראש מעלה יאיר בלי בעיה, מסלול כיף וכמובן תצפית מעולה בסופו. אל תקח את הכחול שנוסע ליד מצד חתרורים - נסיעה לא נעימה לנהג לא מנוסה.

תודה רבה!

גם לדעתך הירוק מתל קריות הופך לבעייתי אחרי חציית נחל עדשה? בדיוק ראיתי שזה טיול שמועדון סובארו עושה מדי פעם (מבאח נחל ועד בריכת צפירה)

אם אני נכנס בשחור ליד צוק תמרור ואז במקום לכחול (מעלה יאיר) פונה לאדום (למצפה בוקק), צפויות הפתעות כלשהן בשביל האדום עד התצפית?


אגב, את האדום בנחל חימר עשיתי לפני שבועיים עם הפאג'רו, לא הרגשתי שום קושי בשום נקודה, אבל אין לי פרספקטיבה לפורסטר ולעדינות שלו ככה שאין לי אינדיקציה להאם המסלול מתאים או לא.

קייס קינום
12-02-21, 23:12
עשיתי את המסלול מזרחה לעדשה, ולצורך הענין גם את הירידה מהר כיפון שמוזכרת כאן, בפורסטר סטנדרטי (עם נהג תת-סטנדרטי). עברתי בלי דרמות, אבל זה סיכון שלקחתי על הרכב שלי כשאני יודע למה אני נכנס. לקחת לשם חבר בלי נסיון יכול להיות לא נעים. הוא עלול לדפוק את האוטו, או גרוע מזה לא לדפוק אותו ולצאת עם רושם שיש לו ג׳יפ.

באדום על חימר הייתי לאחרונה לפני שנתיים. יש שם שתי נקודות קצת מאתגרות - מדרגה בכניסה ועליה דרדרתית בהמשך המסלול. ממה שאני זוכר הוא קל יותר מהמסלולים לעיל, וכמובן יש שם את הנופים של נחל חימר.

את האדום לתצפית בוקק לא יצא לי לעשות, חבר עם דאסטר אמר שלא היו לו בעיות מיוחדות.

בעקרון פורסטר עובר את כל המסלולים שהוזכרו פה והרבה אחרים באזור. מועדוני סובארו אוהבים אותם כי הם מחפשים קצת אתגרי עבירות. אבל קח בחשבון שאיפה שאתה תיסע בנון שלנט הנהג בפורסטר יצטרך להיות דרוך עם עיניים על השביל ומדי פעם לעצור ולמצוא את הדרך הנכונה לעבור מכשול. תצפה לקצב איטי יותר ממה שאתה רגיל.

dorbh
15-02-21, 17:48
כמנהגי בקודש, מעדכן מה היה בסופו של דבר למען החיפושים הבאים:

טיילנו ביער יתיר, מקום נהדר לראות פריחת כלניות ופרחים אחרים (לא בכמויות של הבשור אבל עדיין) מוקפים ב...אף אחד.
פשוט אף אחד במשך 3 שעות, בשבת של אחרי סגר. מושלם. שבילים יפים ונוחים ברובם.
משם המשכנו לאזור תל קריות, נסענו בשביל עד שהתחברנו לירוק ונסענו מזרחה עד נחל עדשה, משם חזרנו בשביל אחר וטיילנו קצת באזור... טופוגרפיה מעניינת, היסטוריה מעניינת, מעט הצלבות חמודות לנהג לא מנוסה שרוצה כמה תמונות גלגלים באוויר, לא משהו קריטי אבל כן יש צורך בתשומת לב בפורסטר הנמוך. בנוסף, השבילים באזור לא ברורים (באמצע שבוע שטח אש פעיל מאוד).

משם המשכנו לתל ערד, גם הוא היה די ריק. מולו המון שקדיות פורחות, בימי חול גם הפנינג של המועצה האזורית המתאים לילדים.

משם לנחל חימר ממערב למזרח. כבר לאחר 5 דקות נסיעה הגענו למדרגה המפורסמת. עם הפאג'רו ירדתי בלי בעיה אבל חששנו על הפורסטר, היתה לי תחושה שהוא יגרד את הגחון טוב טוב. עם נהג לא מנוסה, רכב בן 5 שבועות ואחריות עלי - ויתרנו. (אני יכול להשבע שלפני שבועיים המדרגה נראתה פחות נוראית)

תודה לכולם על המידע והעזרה.

דרור ברלי
16-02-21, 09:35
לנהגי סובארו הבאים שרוצים לטייל באיזור:
ציר הגז בירידה דרך הר כיפון והר יהל אפשרי בפורסטר/XV/אאוטבק, רק בזהירות המתבקשת. דרך עם הרבה מאוד טרשים - שמרו טוב-טוב על צמיגי החתך-נמוך המחורבנים שלכם....

הציר האדום על מצוק נחל חימר מציב שני מכשולים משמעותיים לסובארו:
1. ירידת המדרגה המדוברת - נהג זהיר וקר רוח + קצת מע"צ + כיוונים מדוייקים מבחוץ יעבור ללא כל נזק או בגירודים מינימליים. שימו לב לפגוש הקדמי!
2. מה שנקרא "מעבר חתר" - טיפוס בעליה קצרה ותלולה עם הצלבות משמעותיות ודרדרת, שם הסובארו מנפנף גלגלים גבוה באויר ואולי גם לא יצליח לעלות (בגלל מגבלות הגיר הרציף ובקרת המשיכה האיטית) ומאוד רצוי שרכב שטח נורמלי עם LOW יעלה ראשון וייתן לו משיכה עם רצועה.

גיא
16-02-21, 13:41
מישהו יכול לשים צילום מסך של זה ?

נחל חימר שאני מכיר נמצא ליד צומת זוהר ..


המסלול מהנוקדים עד הבא׳ח. לא אמור להיות בעייתי לסובארו. ( לפחות ככל הזכור לי. עשיתי רכב בודד עם הדאסטר )


Sent from my iPhone using Tapatalk

dorbh
16-02-21, 14:20
מישהו יכול לשים צילום מסך של זה ?

נחל חימר שאני מכיר נמצא ליד צומת זוהר ..


המסלול מהנוקדים עד הבא׳ח. לא אמור להיות בעייתי לסובארו. ( לפחות ככל הזכור לי. עשיתי רכב בודד עם הדאסטר )


Sent from my iPhone using Tapatalk

האדום
132763

גיא
16-02-21, 14:26
האדום
132763

אז המדרגה .. זה איזה מין הצלבה קטנה יותר לכיוון מערב ? 1/3 מסלול כזה ?

קייס קינום
16-02-21, 14:45
אז המדרגה .. זה איזה מין הצלבה קטנה יותר לכיוון מערב ? 1/3 מסלול כזה ?

המדרגה פה, קצת אחרי הכניסה לשביל העפר (למי שבא מכיוון חתרורים): https://amudanan.co.il/#!wiki=P482051

גיא
16-02-21, 14:55
המדרגה פה, קצת אחרי הכניסה לשביל העפר (למי שבא מכיוון חתרורים): https://amudanan.co.il/#!wiki=P482051

כן, לזה התכוונתי ..

על זה מדברים שיהרוג את הסובארו ?

קייס קינום
16-02-21, 15:18
על זה מדברים שיהרוג את הסובארו ?

נראה שיש תמימות דעים שעביר בלי בעיה לסובארו/דאסטר בנהיגה נכונה. אבל היא גם מאפשרת לנהג פחות מנוסה לעשות שטויות. לדעתי פות״ש צדק כשהחליט לוותר כשאיתו נהג טרי עם אוטו מהניילונים, יש מסלולים לא פחות יפים באזור שמתאימים יותר לשילוב הזה.

גיא
16-02-21, 15:32
נראה שיש תמימות דעים שעביר בלי בעיה לסובארו/דאסטר בנהיגה נכונה. אבל היא גם מאפשרת לנהג פחות מנוסה לעשות שטויות. לדעתי פות״ש צדק כשהחליט לוותר כשאיתו נהג טרי עם אוטו מהניילונים, יש מסלולים לא פחות יפים באזור שמתאימים יותר לשילוב הזה.

לא מתווכח, מנסה להבין את הנקודה ...

נראה שהבנתי.


תודה.

kd2
16-02-21, 18:39
גיא שלום, אסביר לך את הנקודה יותר טוב...

1. קודם כל כשאומרים סובארו זה כללי מידי.
כי זוית הגישה של הXV משמעותית יותר מחורבנת מהפורסטר.
זאת בכל מקרה נקודת החולשה בשניהם.

2. אם מניחים כלל יסוד שאומר שעוברים מכשול כמו בן אדם נורמלי, לא מקצרים את חיי הCVT בחצי, ולא משחיזים משמעותית שום חלק בשלדה.
הדאסטר טוב בשטח מהסובארו-ים בפער....אממממ.....איך נגדיר את זה ?.....מוחשי.
אולי קצת יותר ממה שנהוג לחשוב.
לא נעים להודות בתור אחד שבמחנה הסובארו (XV2000 ,2018) אבל זאת האמת.
טיילתי עם שניהם במקביל לא מעט (היה לנו תקופה של XV ודאסטר ביחד בבית, יותר מזה ?)
מצד שני, הסובארו-ים טובים בפער מורגש בכביש, רכב מהנה לנהיגה מאוד ביחס למחירו.

וטיפ כללי לדיון, אחרי שנתיים וחצי עם XV.
תקחו את הגיפונים שלכם למקומות בדוקים שמתאימים להם, ותשתדלו להנות נטו.
שולי הטעות מאוד קטנים ומחיר הפלסטיקים לא מציאותי.
בהצלחה

-->