PDA

צפייה בגרסה מלאה : רנו טווינגו קשישה - חשד לתקלה בקלאץ'



Derish
14-02-21, 14:35
שלומות,

בנוסף לשני האופנועים שאני מתייעץ לגביהם מדי פעם באוף, יש לי בצי גם רנו טווינגו 98' שמורה למדי. לאחרונה הופיעו אצלה רעשים מוזרים מכיוון המנוע בעת התנעה קרה, שנעלמים עם לחיצה על דוושת הקלאץ'. אם אני מתחיל לנהוג וחוזר לסל"ד סרק אחרי כמה דקות - הרעש הזה נעלם מעצמו.

אני די בטוח שהקלאץ' אצלי מקורי (בן 22 עם 130 אק"מ), אבל הוא לא מחליק ולא מורגשת שום ירידה במשיכה. המנוע הוא 1100 עם 60 כ"ס במקור, קוד D7F, עובד חלק בסה"כ ולא אוכל שמן/מים/חגורות/פילטרים.

בסרטון הבא אפשר לשמוע את הרעש הזר בנוסף לרעש המנוע הרגיל:
https://drive.google.com/file/d/1Nast_xcO81_dmxR5UBEnHwJzXxG_wvfP/view?usp=sharing

וכאן אפשר לשמוע את הרעש הזר בא והולך כשאני לוחץ (בשניות 2 ו-9) ואז משחרר את דוושת הקלאץ':
https://drive.google.com/file/d/1h7OdPg6PtIpmPvm8sYXWMoksxLc9JndX/view?usp=sharing

יצא לכם להיתקל? אשמח לכל עצה.

dice2
14-02-21, 17:30
נשמע כמו מיסב לחץ שמוסר את נשמתו לבורא

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

יונימוג אדום
14-02-21, 19:18
הייתה לי טווינגו 96 ידנית - רכב מקסים מאוד כייפי לנהיגה .
לפי התיאור שלך הבעייה היא במיסבי הגיר ולא מיסב לחץ .
אל תזניח אחרת תפרק את הגיר לגורמים .
תנסה לבדוק עם מאירמן בפתח תקוה - 054-4592542 .

אילן

איל מ
14-02-21, 19:27
לעשות יבוא אישי לטווינגו רק בשביל להחליף קלאץ'/לשפץ גיר?
ועוד בפתח תקווה???

Derish
14-02-21, 19:35
תודה, תיארתי לעצמי שלא תתקשו לזהות את זה. הרכב קצת רחוק מפ"ת כרגע, אבל טוב שיש כיוון חקירה. כמובן שאין לי כוונה להזניח, פשוט רציתי ללכת למוסך מוכן.

מיסבי גיר זה gearbox bearings או שיש להם שם אחר באנגלית טכנית?

hadtomer
15-02-21, 16:05
היי.

למרבה הזוועה התחתנתי בטווינגו וגם עשיתי לה 2 גירים. האם מדובר בטווינגו איזי או רגילה?

Derish
15-02-21, 20:02
רגילה, כפרה עליה.


https://i.postimg.cc/TY928Y6G/IMG-20190206-205155841.jpg

Derish
21-03-21, 00:55
חזרתי לעדכן שהחלפנו קלאץ'.

בדיקה על הליפט ובנסיעה לא אישרה שום תקלה ברורה במיסבי הגיר, כאמור זה היה מופיע בעיקר בהתנעה קרה. אבל לאור הגיל והקילומטרז', כמו גם העובדה שקלאץ' לאוטו הזה עולה 50 יורו כולל כבל, שכנעוני ללכת בכיוון הזה ולא לקחת סיכונים מיותרים.

מה שראינו אחרי פירוק זה מכלול שאמנם היו לפניו עוד כמה אלפי קילומטרים של חיים, אבל החריצים בדיסק כבר כמעט נעלמו וקפיצי העלים בפלטה היו עייפים למדי. גם הכבל היה במצב לא מזהיר, עם הגומיות קרועות ולגמרי מוכן לצאת לפנסיה. על הדרך נמצאה גם איזו גרמושקה גזורה שעלתה לי עוד חמישה יורו להחליף.

אז מה התוצאה? הרעש שבגינו פתחתי את השרשור נעלם. במקומו יש כמה רעשים אחרים + ויברציה מורגשת בלחיצה על הדוושה השמאלית בסרק לאחר נסיעה. אני לא מתרגש מזה בינתיים ונותן לכל החלקים החדשים להשתפשף ביחד כמה מאות קילומטרים לפני שאכריז על בעיה חדשה.

השינוי המפתיע באמת הגיע בכביש המהיר. עד היום האוטו הרגיש הכי נוח בין 80-90 קמ"ש ומשך היטב עד לשם, אבל על 100 זה כבר נשמע לא נעים וב-110 היה נגמר לו הסוס. תמיד קיבלתי את זה בהבנה לאור הגיל והמנוע הצנום מלכתחילה, אבל מאז ההחלפה אני יכול פתאום להגיע ל-140 בלי מאמץ מיוחד מצד המנוע ועם האצה מאד לינארית. התחושה בעיר לא השתנתה במיוחד, אבל האוטו נהיה הרבה יותר 'מסוגל' לנסיעות פרבריות וארוכות.

אני מניח שכולם פה יודעים איך נראה קלאץ' משומש, אבל יכול להעלות תמונות אם יש עניין לציבור.

-->