danddd
16-02-21, 00:44
אז הכל התחיל כשקניתי גימני לפני גיוס.. עברו כ4 שנים מאז וכרגע מפקד על מוצב באזור הדרום הרחוק.
מכרתי את הגימני (2008) לפני מספר חודשים אחרי תקופה יפה יחד משתי סיבות שרלוונטיות לשרשור הזה:
1. מרחב מחייה- תנסו להכניס לגימני ריצ'בק במשקל 60 קילו.. מאתגר ;)
וגם בלי קשר לכלב.. צפוף
2. נוחות נסיעה- גם בכביש וגם בשטח, לא רכב שהיה נוח להתנייד איתו מעבר לטיולי סופשים
מצרף לכאן את השלד שנעוץ בראש הפורום:
1. תקציב -
א. מה התקציב לרכישת הרכב? *כ50,000.. יש גמישות*
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? *כולל*
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? *כן*
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
*זוג, לעיתים גם כלב בגודל של אריה.. כמה ימים עם לינה בשטח נשמע מעולה*
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? *נסועה שנתית נמוכה נכון לכרגע, בעוד כשנה עם מעבר תפקיד יכול להגיע למצב של נסיעה יומיומית (ראשון-חמישי) של כ150 קילומטר ביום.*
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? *יכול להשלים עם זה בלי בעיה*
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? *מאמין שהרוב אצל אנשי מקצוע עם שאיפה להשתפר בנושא הזה בעתיד.*
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? *אין בעיה*
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? *יהיו טיולים עם קטעי עבירות, הילוך כוח חובה.*
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? *מטייל לרוב עם פאגרו bk ארוך*
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר?
*אממ נותן כל מיני דוגמאות למקומות שהייתי בהם שאשמח שהרכב הבא יוכל לעבור גם: מעלה רמון, מעלה נוח, עשוש, משלט 21, חורשן.. בגדול מקומות שבהם פאגרו bk 17 מוגבה ממוגן עם צמיגי שטח מלא עובר ארצה לעבור ביותר קלות ;) *
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני *אוהב ידני, אוטומט גם אחלה*
ב. מנוע דיזל/בנזין * דיזל קצת יותר חסכוני וקצת יותר מומנט.. אבל פחות משנה לי*
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) *אז זהו.. חשבתי על טנדר או על תצורה קצרה*
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? * משומש*
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים?
פה קצת התחלתי להתפזר:
חשבתי על ויטרה קצר, נסיעה אחת הספיקה לי כדי לשלול.
חשבתי על פאגרו קינג 2001-2007, עדיין שוקל
חשבתי על פראדו, כבר זקנים מידי עבורי לדעתי
חשבתי גם על נבארה או האנטר, מה דעתכם?
הילקסים זה פשוט מטורף.. אותו שנתון פי 2 כסף.. גדול עלי
בקיצור, אשמח לעזרתכם אנשים טובים.. קצת הכוונה לא תזיק
מכרתי את הגימני (2008) לפני מספר חודשים אחרי תקופה יפה יחד משתי סיבות שרלוונטיות לשרשור הזה:
1. מרחב מחייה- תנסו להכניס לגימני ריצ'בק במשקל 60 קילו.. מאתגר ;)
וגם בלי קשר לכלב.. צפוף
2. נוחות נסיעה- גם בכביש וגם בשטח, לא רכב שהיה נוח להתנייד איתו מעבר לטיולי סופשים
מצרף לכאן את השלד שנעוץ בראש הפורום:
1. תקציב -
א. מה התקציב לרכישת הרכב? *כ50,000.. יש גמישות*
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? *כולל*
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? *כן*
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
*זוג, לעיתים גם כלב בגודל של אריה.. כמה ימים עם לינה בשטח נשמע מעולה*
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? *נסועה שנתית נמוכה נכון לכרגע, בעוד כשנה עם מעבר תפקיד יכול להגיע למצב של נסיעה יומיומית (ראשון-חמישי) של כ150 קילומטר ביום.*
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? *יכול להשלים עם זה בלי בעיה*
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? *מאמין שהרוב אצל אנשי מקצוע עם שאיפה להשתפר בנושא הזה בעתיד.*
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? *אין בעיה*
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? *יהיו טיולים עם קטעי עבירות, הילוך כוח חובה.*
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? *מטייל לרוב עם פאגרו bk ארוך*
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר?
*אממ נותן כל מיני דוגמאות למקומות שהייתי בהם שאשמח שהרכב הבא יוכל לעבור גם: מעלה רמון, מעלה נוח, עשוש, משלט 21, חורשן.. בגדול מקומות שבהם פאגרו bk 17 מוגבה ממוגן עם צמיגי שטח מלא עובר ארצה לעבור ביותר קלות ;) *
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני *אוהב ידני, אוטומט גם אחלה*
ב. מנוע דיזל/בנזין * דיזל קצת יותר חסכוני וקצת יותר מומנט.. אבל פחות משנה לי*
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) *אז זהו.. חשבתי על טנדר או על תצורה קצרה*
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? * משומש*
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים?
פה קצת התחלתי להתפזר:
חשבתי על ויטרה קצר, נסיעה אחת הספיקה לי כדי לשלול.
חשבתי על פאגרו קינג 2001-2007, עדיין שוקל
חשבתי על פראדו, כבר זקנים מידי עבורי לדעתי
חשבתי גם על נבארה או האנטר, מה דעתכם?
הילקסים זה פשוט מטורף.. אותו שנתון פי 2 כסף.. גדול עלי
בקיצור, אשמח לעזרתכם אנשים טובים.. קצת הכוונה לא תזיק