צפייה בגרסה מלאה : עברנו הלאה... מתחילים מהתחלה בפעם ה....ראם 2013!
כן כן... הדיסקו הלך לבעלים חדש...
הגיע מחליף בדמות ראם 2013. מקורי.
אז תכף מתחילים, בקיצור- צריך הכל! מהתחלה! 😂
כן כן... הדיסקו הלך לבעלים חדש...
הגיע מחליף בדמות ראם 2013. מקורי.
אז תכף מתחילים, בקיצור- צריך הכל! מהתחלה! 😂
ראשית, תתחדש !
שנית, חבל על הזמן והכסף, תלך ישר על משאית 12 טון ...
ומהצד החיובי,
אתה נהפך להיות מאגר ידע (מעשי) למגוון רחב של רכבי שטח ...
מקווה רק שהזכרון חזק.
רענן
JohnnyEnglish
18-02-21, 17:39
תתחדש מברוק !
מה בתכנון?
הפוטנציאל גדול מאוד !!
Sent from my LM-G710 using Tapatalk
תתחדש.
אין ספק שאתה חי את החלום (לפחות את החלומות שלי).
מקווה בשבילך שיש איזה ארגז-קאמפר נתיק בתכנון.
יופי של מכונה. פוטנציאל אדיר- ולא רבים בארץ מימשו אותו
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יופי של מכונה. פוטנציאל אדיר- ולא רבים בארץ מימשו אותו
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
השאלה אם ממותה כזאת לא מוגבלת במסלולי טיול ?
ועדיין לא הצלחתי לחשב כמה ג'ימני ודאסטרים
נדרשים לחלץ ממותה כזאת מבוץ בגוש חלב ...
רענן
תתחדש נדב!
אני רק מקווה שאתה לא מאבד את הידע על הטרופרים, בונים עליך :)
מסקרן לראות מה תעשה מהמפלצת החדשה.
תתחדש נדב!
אני רק מקווה שאתה לא מאבד את הידע על הטרופרים, בונים עליך :)
אז נממן לו כמוסות אומגה 3
תתחדש.
להתראות מחר בגולן.
רגע רגע,
כולם פה מהללים, בזמן שבעצם, לפי חוקי הפורמט, האירוע בכלל לא התרחש... :img:
תתחדש.
להתראות מחר בגולן.
יש מצב.
תתחדש נדב!
אני רק מקווה שאתה לא מאבד את הידע על הטרופרים, בונים עליך :)
מסקרן לראות מה תעשה מהמפלצת החדשה.
השאלה אם ממותה כזאת לא מוגבלת במסלולי טיול ?
ועדיין לא הצלחתי לחשב כמה ג'ימני ודאסטרים
נדרשים לחלץ ממותה כזאת מבוץ בגוש חלב ...
רענן
יופי של מכונה. פוטנציאל אדיר- ולא רבים בארץ מימשו אותו
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בראש... בינתיים מצב סביר....🤣
לגבי השאר, עובד על זה. שואב מידע.
תתחדש.
אין ספק שאתה חי את החלום (לפחות את החלומות שלי).
מקווה בשבילך שיש איזה ארגז-קאמפר נתיק בתכנון.
משתדל...
132798
תתחדש.
לאט לאט האתר ישנה את שמו לטנדרלוג [emoji12]
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
טבילת אש ראשונה...בגולן...
מעניין לראות פתאום כמה פול סייז מסתובבים בשטח...
אפילו יצא להישתתף אמש(הצטרפתי לאלעד,את החדש השארתי בחניה) בחילוץ מורכב מאוד של 2 כאלה בשלג עד השעות הקטנות, אם לבועז יש כוח שיפרט.... אני הולך לישון קצת...😂
132816132817
השאלה אם ממותה כזאת לא מוגבלת במסלולי טיול ?
ועדיין לא הצלחתי לחשב כמה ג'ימני ודאסטרים
נדרשים לחלץ ממותה כזאת מבוץ בגוש חלב ...
רענן
העבירות של הדברים האלה היא האמ-אמא של המוגבלת.
במיוחד אם אתה נשאר במגבלות החוק (שאוסר להגדיל צמיגים).
היום הספיקה סופה אחת כדי למשוך ראם מוגבה ונעול-כפול על צמיגי שטח, שלא הצליח להתקדם בכלל ומהר מאוד נתקע בבוץ הרע של הכניסה התחתונה לציר המוסכים... אבל אני ממש לא מתחייב שתמיד זה יצליח לי ככה.
התובנות שלי לגבי הפולסייזים האמריקאים - לא אוהב בכלל. אלה משאיות. רכבי עבודה, להעמיס ולגרור. לא לטיולי ג'יפים.
משקולת בארגז תועיל במצבים האלה
העבירות של הדברים האלה היא האמ-אמא של המוגבלת.
במיוחד אם אתה נשאר במגבלות החוק (שאוסר להגדיל צמיגים).
היום הספיקה סופה אחת כדי למשוך ראם מוגבה ונעול-כפול על צמיגי שטח, שלא הצליח להתקדם בכלל ומהר מאוד נתקע בבוץ הרע של הכניסה התחתונה לציר המוסכים... אבל אני ממש לא מתחייב שתמיד זה יצליח לי ככה.
התובנות שלי לגבי הפולסייזים האמריקאים - לא אוהב בכלל. אלה משאיות. רכבי עבודה, להעמיס ולגרור. לא לטיולי ג'יפים.
תובנה אחת שלי בינתיים רק מסופ"ש של סיבוב בצפון, צריך לשנות פאזה בראש. זה לא "ג'יפ". זה טנדר, רק שטנדר מגודל ומפלצתי, כוח בטח לא חסר, אבל כוח גם לא תמיד יכול לעזור בבוץ כנגד משקל של משאית.
כאמור בשישי לפנות בוקר חילצנו(חילצנו... אני רק סייעתי וכיוונתי... אלעד עם הטרופר(לא הסכים לי לבוא עם הראם) וגיסו עם פראדו) לבקשתו של בועז, ליד אלוני הבשן 2 דודג', אחד עם צמיגי 50/50 שהיה חילוץ ארוך יותר , השני שטח מלא, אחרי הכינון מהבור שהיה בו ההוא עם הצמיגים כבר יצא בעצמו תוך כדי נהמות מנוע ושחרור הסוסים. אפשר היה לראות בבירור שסוג צמיג משנה הרבה את המצב.
המידת צמיג דווקא סבבה, טיפה יותר מ 31".
לדעתי למי שמטייל חובה ציוד חילוץ(גם לשימוש עצמי) מתאים, הוזמנה כננת 12.500 ליברה.
עוד פרטים בהמשך. Stay tuned.
הרבה מרוכשי מקלטי המס האלה לא באמת יודעים לנהוג ולא משנים דיסקט
הכי גרוע לראות אותם עם עגלה עמוסה בשני רייזרים טסים בכביש 6 על 120 וצפונה .....
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
boaz avrahami
21-02-21, 22:48
אני אכתוב על החילוץ הזה השבוע.
מגיע לאלעד ונדב המון תודות על עזרה גדולה ונחישות אין קץ במשך המון שעות מיגעות.
אנשים נדירים!
תובנה אחת שלי בינתיים רק מסופ"ש של סיבוב בצפון, צריך לשנות פאזה בראש. זה לא "ג'יפ". זה טנדר, רק שטנדר מגודל ומפלצתי, כוח בטח לא חסר, אבל כוח גם לא תמיד יכול לעזור בבוץ כנגד משקל של משאית.
Stay tuned.
אכן, זה לא ג'יפ.
אבל זה גם לא טנדר.
היילקס/טריטון/דימקס הם טנדרים. ההתנהלות שלהם ואיתם בשטח אולי לא בדיוק כמו של ג'יפים, אבל קרובה יותר לג'יפ מאשר למגה-פולסייז.
טנדר מגה-פולסייז אמריקאי בגרסתו הישראלית שאינה מוכוונת לשום צורך אמיתי של שום לקוח, זולת הקלות-במס (כלומר הדגמים הכבדים, דבל קבינה, פולי-לואדד. העיקר שייכנס להגדרות של "משאית") הוא כבר משאית לא רק להלכה אלא גם למעשה בעל נתונים של משאית: אורך, רוחב, משקל, בסיס גלגלים עצום, זויות מרכב בעייתיות, צמיגים....
הצמיגים נכנעים ראשונים. רוב הבהמות הללו מתגלגלות על צמיגי כביש טהורים בקוטר שבין 31' וקצת ל-33', שנראים מתחת למפלצת כמו גלגל של מינימיינור. צמיגי שטח מלא עוזרים מאוד לבהמה כזו, אבל אם הקוטר שלהם נשאר המקורי המצחיק, אז זה כמו כוסות רוח למת - חבל על הכסף, אל תנסו בכלל כדי שלא תתבאסו אחר כך... הצמיג הטבעי והנכון לרכב כזה כדי שגם יוכל לנסוע באמת בשטח עם ג'יפים סטנדרטיים על צמיגי 30'-32', מתחיל ב-35' מינימום!!! ואסור שיהיה שום דבר שאינו שטח-מלא-אגרסיבי. עם כל דבר שפחות מזה - נתקעים בשטח. חד משמעית ומנסיון.
למנועי הטורבו-דיזל העצומים של הבהמות יש מומנט בלתי מוגבל למעשה, הרבה מעל 120-110 קג"מ בקראנק כבר בגרסאות הסטנדרטיות.... אבל במשוואת הכוח X משקל X חוזק מערכת ההנעה X אגן בוץ דביק ומחבק, האוטו נח על גחונו ולא יזוז מטר, אבל במכת גז אחת המומנט הזה יגזור/יפתל/ישבור משהו יקר.
זה נכון שהעמסת משקל בארגז עוזרת לפעמים (קצת משקל שיצמיד את הגלגלים האחוריים לקרקע). אבל זה נכון רק עד גבול מסוים. בסופו של דבר הבהמות האלה נתקעות על גחונן העצום והארוך ואז החצי טון שבארגז הופך מעזר לנטל. ראו הוזהרתם - חילוץ של כלים כאלה הוא קשה ומתיש!!! ולרוב דורש שיתבצע ע"י פולסייז אחר.
בקיצור - רכב חזק ומפנק לעבודה, אבל לא לשטח. אם צריך להעמיס הרבה, לגרור משקלים כבדים, לגמוא מרחקים ארוכים?... שבילים מסודרים פה ושם? זה באמת הפתרון הנכון. אבל מי שבחר במגה-פולסייז כדי לטייל בשטח אמיתי.... ליבי-ליבי אליו. הוא יגלה בהמשך שטעה טעות יקרה.
פיזיקאים גילו חלקיק יותר שלילי מאלקטרון - הברליטרון! :rolleyes:
אם מישהו יכול להוכיח לו שהוא טועה, זה נדב.
מברוק, תתחדש, תענוג לעקוב!
קדימה נדב, לך על זה.
בתמונות:
מוגבה, נעול כפול, צמיגי שטח. הרבה רוח וצלצולים.
אחד שבשבת האחרונה חשב כמו נמרוד - שאם אני אומר "שחור", צריך אוטומטית לומר "לבן" ומיד לרוץ ולהוכיח.
לצערי ולצערכם, אני בדרך כלל לא טועה בדברים האלה.
132842132843132844
אם אני מזהה נכון, זה בגדה המזרחית של תעלת הירדן, קצת דרומית לקייאקים, זה מקום שגם בקיץ רווי, אז להכנס לשם עכשיו?
וזה לא ״ללא מוצא״ בכל מקרה בנקודה הזו?
כל הצפון רווי מים ובוצי. אז להיכנס לשם עכשיו?
ברור שכן! עכשיו הכי יפה!!! מתי תבוא? בקיץ?... כשכל הירוק הזה הופך לקוצים צהובים?......
אבל כן - יש בוץ. זה ידוע מראש. לא כל רכב מתאים לזה.
זו הכניסה התחתונה לציר המוסכים מכביש 91, השביל השחור - ממש בסיבוב ליד האקליפטוסים, מיד אחרי גשר בנות יעקב.
אולי ההמשך שלו עביר, לדעתי כנראה שלא, גם עם כלים כמו יונימוג. אני ממש ממליץ להמתין כמה ימים - שעומק השלוליות יקטן והבוץ יתייבש קצת.
השביל העליון מכיוון מצפה גדות כנראה בלתי עביר בעליל - לא בדקתי, אבל לפנינו נסוגה משם קבוצה של מפלצות קרביות - האמר H1 אזרחי משופר עם צמיגים מופרכים לחלוטין, יוקון בהמתי על סרנים חיים עצומים עם צמיגי סטיקי (נראו לפחות 37-40) ומנוע שנשמע כמו מרכבה 4, סופה גבוהה על 33, שני ספורטאז'ים מורחבים על 31 וויטארה ענקית על 31', כולם היו מטונפים כהלכה, נראו כמו אחרי צלילה במדמנה בגובה מכסה מנוע, ואמרו לי שהם לא הצליחו לעבור והם נכנסים מהשביל התחתון, השחור.
תפסתי עליהם טרמפ ונכנסתי אחריהם. מיד הבנתי שטעיתי טעות קשה.
אני לא נתקעתי. הופתעתי לגלות שהסופה על טויו MT בשיטת חנן (אמונה שלמה בצדקת הדרך, הילוך 2-3LOW, גז נדיב, לא עוצרים) חותכת את הבוץ ומתקדמת בלי להתאמץ יותר מדי, אבל שני פולסייזים ורנגלר JK קצר מהקבוצה שלי כן נתקעו מיד. ואני נאלצתי לעצור ולחזור אליהם. בזאת אולי הם הצילו אותי מלהיתקע בעצמי בהמשך....
וכאן נגמר הנסיון ההירואי שלנו להמשיך במסלול הזה. וזו כבר הרפתקאה נפרדת שתקראו עליה בסיכום הטיול באתר השטח - 4X4.co.il.
מה שברור לי כשמש בצהרי אוגוסט - תקראו לי שלילי ותגידו מה שתרצו - טנדר פולסייז שאינו משופר מהתחת על צמיגי שטח מלא אגרסיבי 35-37 לפחות, הוא לא רכב שטח. הוא רק משאית, שעוד רגע תיתקע ותהרוס לכולם את הטיול.
אני לא אקרא לך יותר שלילי. אבל נזכרתי בבדיחה מעשית:
פעם הבאה שהאשה חוטפת עליכם קריזה, קחו מגבת גדולה. גשו אליה בעדינות. שימו לה את המגבת מסביב לצוואר כמו גלימה של גיבורת על, ואמרו בקול רגוע: "מאמי את כבר לא עצבנית. מעכשיו את... סופר-עצבנית!"
דרור ישנה את דעתו כשהוא יראה איזה סופר קמפר עם מנגל ובר נשלפים, שמורכב על איזה פולסייז כזה.
מהסוג שהופך כל חניון לילה לבית.
או אפילו man-cave נייד...
לא עוד טיולי עבירות. כן טיולי התנחלות.
תגיד "התנחלות בשטח" ולא "טיול".
אז כן, אין כמו פולסייז בשביל פרוייקט של קמפר כזה.
אבל מי שרגיל לטייל ב-SUV מוגבה נעול-כפול שמגיע לכל מקום, יקבל שוק מהשינמוך ביכולות הרכב.
אבל מי שרגיל לטייל ב-SUV מוגבה נעול-כפול שמגיע לכל מקום, יקבל שוק מהשינמוך ביכולות הרכב.
רציני? עד כדי כך?
אם אתה לוקח ראם 2500 ונועל אותו כפול עם סט אפ נורמאלי על שלושים ושלושים, זה נבלה? אני אישית לא מכיר, אבל אני רואה שהאוסטרלים והאמריקאים משתוללים עליהם
אגב דרור- משום מה לא זכרתי. יש לך רישיון ג?
אין לו.
הוא ויתר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מציע לכל השליליים להירגע... תנשמו אוויר... רצוי בהרים...
ודרור, כתבתי בתגובה הקודמת, אני ראיתי בשעות הקטנות של ערב שישי-שבת לפנות בוקר מה נהג עם ראם על מידת צמיגים סטנדרטית אבל שטח מלא יכול לעשות בשלג מעורב עם בוץ לעומת אחד זהה אבל עם צמיגי כביש.
ואני לא ניכנס כרגע לדקויות, אבל להיכנס ביודעין לביצות בגולן עם משאית קלה... אמממ, לא חושב אפילו שעם הדיסקו הייתי ניכנס לשם.
חכו קצת, יש למה לחכות.
בינתיים מחפש קפיצי הגבהה קידמיים, מיגונים, למי שיש רעיונות תפדלו, באספיר חסר להם מיגון דלק ורק אחרי 6 שבועות מרגע הזמנה יסופק ללקוח...
עוד לא החלטתי מה לעשות ואיך לעשות בארגז הפתוח...
שהאוסטרלים והאמריקאים משתוללים עליהם
איפה ראית כזה באוסטרליה?
מה גם שלאופי הנסיעה שלהם הגודל פחות משנה, ואף יתרון אם גוררים.
איפה ראית כזה באוסטרליה?
מה גם שלאופי הנסיעה שלהם הגודל פחות משנה, ואף יתרון אם גוררים.באותו מקום שאתה רואה את מה שאתה בוחר לראות באוסטרליה. יוטיוב.
מציע לכל השליליים להירגע... תנשמו אוויר... רצוי בהרים...
חכו קצת, יש למה לחכות.
בינתיים מחפש קפיצי הגבהה קידמיים, מיגונים, למי שיש רעיונות תפדלו, באספיר חסר להם מיגון דלק ורק אחרי 6 שבועות מרגע הזמנה יסופק ללקוח...
עוד לא החלטתי מה לעשות ואיך לעשות בארגז הפתוח...
נדב,
לא עדיף לפני כל ההשקעה (זמן וכסף) לנסות לטייל במסלולים שאתה מכיר,
ואחר כך להחליט מה ואיך ואם בכלל לשפר ?
רענן
דרור ישנה את דעתו כשהוא יראה איזה סופר קמפר עם מנגל ובר נשלפים, שמורכב על איזה פולסייז כזה.
מהסוג שהופך כל חניון לילה לבית.
או אפילו man-cave נייד...
לא עוד טיולי עבירות. כן טיולי התנחלות.
בבקשה.
צולם בכינרת בשנה שעברה בהסכמת הבעלים.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210222/8c05d3253100e217a915d8850c96c25e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210222/446fd08cafc61bd382d0949523b3a112.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210222/f64823287eecdf8f634395c67bb8df73.jpg
לדרור....
זה של גיסי... נראה לי שזה.... בשטח?
132861132862132863
- - - Updated - - -
נדב,
לא עדיף לפני כל ההשקעה (זמן וכסף) לנסות לטייל במסלולים שאתה מכיר,
ואחר כך להחליט מה ואיך ואם בכלל לשפר ?
רענן
רענן, תאמין לי שכבר ראיתי איפה ומה לפני שעשיתי צעד קדימה...
נדמה שהזכרתי וצירפתי קישור בדיון בשרשור אחר על ראם ארוך סטנדרטי דנדש של חבר שעוד ב 2013 לדעתי עשה איתי את כל הנקרות וחלק מערוד עד שפינצ'ר צמיג וחתך לכביש הקרוב, אני בטח לא אומר שהניסיון אצלי בכיס, אבל יש איזה קצה חוט.
תתחדש!
ממליץ בחום לקפוץ לעידו בפרדס חנה לראות את הרכב ת"ש היומיומי שלו בתקופה האחרונה לקבל השראה :)
השביל העליון מכיוון מצפה גדות כנראה בלתי עביר בעליל - לא בדקתי, אבל לפנינו נסוגה משם קבוצה של מפלצות קרביות - האמר H1 אזרחי משופר עם צמיגים מופרכים לחלוטין.. .
עצור! האמר H1 אזרחי? מה זה זה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני טיילתי מספר פעמים עם סילברדו קבינה וחצי מוגבה, נעול ונועל צמיגי שטח.
רכב עביר מאוד עם יכולת אדירה לסחיבת ציוד.
אין לי ספק שביום מן הימים אלך גם בכיוון הזה, סילברדו שכזה עושה את רוב רובם של המסלולים בארץ ללא מגבלה של ציוד, מקום ומשקל.
GodsFather
22-02-21, 22:48
עצור! האמר H1 אזרחי? מה זה זה?
Sent from my iPhone using Tapatalkיש כמה בארץ שעדיין פעילים, חלקם שמורים וחלקם עצובים מאד...
Sent from my HD1903 using Tapatalk
בזמנו היו שלושה H1 אזרחיים כשהיבוא היה של סמל"ת. מאז בטח עלו לכביש עוד כמה בודדים בדרכים עלומות.
הכלי שראיתי הוא פתוח כמו האמר-סיור. צבע שחור (היה מצופה כולו בבוץ חום כהה) וגלגלים מאוד גדולים (נראו יותר גדולים מה-37 המקורי) על ג'נט אפטרמרקט גדול.
ראיתי באחת הסדנאות אחד לבן בזמן החלפת מנוע מה-6.5 האנמי למנוע 6.6 דורמאקס מסילברדו. הוא כבר לא יהיה אנמי יותר.....
ביוטיוב הכל נורא מגניב. במיוחד סרטונים ממקומות אחרים בעולם, בהם מותר לשפר את האוטו נכון וכמו שצריך, ולתקן את הטעויות המובנות שבו ,כדי להפוך אותו לרכב שטח טוב ואפילו מרשים. אמריקה ואוסטרליה כדוגמה. אלא שלרגע נדמה לי ששכחתם איפה אתם חיים.... וזה מה נקרא, לחיות בסרט..... הכלים של עידו כהן כדוגמה מצויינת. מאוד מרשימים, אבל חוקיים בישראל הם לא. וגם עידו מעולם לא טען ולא יטען אחרת. לו יש לוחיות "במבחן". גם לכם יש?.....
לא תומר, אין לי רשיון C1. לא עשיתי רשיון כשיכולתי, מכל מיני סיבות אחרות שלא קשורות, ובהמשך אני ויתרתי כי אני לא נוהג על דבר כזה וגם לא אנהג בעתיד, כי משאיות בכלל מעניינות לי ת'תחת והכלים האלה בפרט באמת לא מדברים אלי. אני לא מעמיס ולא גורר ולא רואה את ההנאה שבנהיגה בשטח בנושאת מטוסים באורך 7 מטר, רוחב 2 וחצי מטר, משקל של יותר מ-4 טון ושטח מת של 6-7 מטר מלפנים. אם זה יתחיל לקרוץ לי מתישהו בעתיד, נעשה מה שצריך. בינתים אני לא שם וזה לא חסר לי.
אני שופט את המשאיות האלה מנקודת המבט של מי שבכל סופ"ש מוביל שיירה שמונה 10-13 כלים. פולסייז אחד בשיירה זה פוטנציאל רציני לקלקל את הטיול לכל היתר גם במעברים טריוויאליים. יותר מזה? אישית אני חושב שאלה כלים שמוטב שיטיילו בחבורות הומוגניות משלהם, רק פולסייזים, ממש כמו קבוצות של ג'יפונים - כשכל הנהגים מודעים לכלי, ליתרונות ולמגבלות שלו, מכירים אותו טוב ומראש לא נכנסים למקומות ולמצבים שיהיו בעייתיים עבורם. מהפוזיציה של מוביל קבוצות - צריך הפרדה ברורה. כמו שיש טיולים רק לג'יפונים, ומי שיגיע לטיול-קל כזה בלנדקרוזר, כנראה ישתעמם. אבל נהג של פורסטר בקבוצת לנדקרוזרים ופאג'רואים, יעכב את כל הקבוצה, יהיה כל הזמן במתח ובלחץ ובסוף גם ישבור את האוטו.
אתם לוקחים רכב ענקי וכבד שיש לו ייעוד מוגדר (רכב עבודה. העמסות וגרירות) ורוצים לאנוס אותו לעשות דברים שהוא לא מיועד להם? בהצלחה! .... את הדיסקו 2 הקודם של נדב ראיתי בלייב אולי פעם או פעמיים - אבל ממה שראיתי, אין לי ספק שהמקומות בהם הדיסקו הזה נוסע כלאחר יד, הם על קצה גבול היכולת לפולסייז סטנדרטי (ואפילו לאחד מוגבה ונעול), אם לא בלתי אפשריים, ואני לא מדבר על טיולי עבירות בהגדרה, אלא על מה שמאחורי הגה הדיסקו הם מוגדרים כסתם טיולים. כי כשהפולסייז נתקע, הו.... זה באמת סרט. אופרציית החילוץ היא משהו אחר לחלוטין ממה שאתם מכירים.
והראם הוא עוד היותר מוצלח בחבורה הזו בכל מה שקשור לשטח. עם סילברדו זה עוד יותר קשה, בגלל מבנה הגחון ובגלל הפרונט החלש שמצריך הרבה שינויים וחיזוקים כדי להחזיק מעמד בלי לשבור זרועות היגוי ועוד כל מיני דברים שבאמת יגרמו לכם להתנחל במקומכם מבלי יכולת תזוזה להמוןןן זמן..... וזה עוד לפני גלגלים בגודל פרופורציונלי... וזה מנסיון אישי.
כדי שהראם והפורד ייסעו איפה שדיסקו נסע, הם צריכים הגבהה של יותר מה-2' החוקיים, וצמיגים 35' לכל הפחות. 37' יהיה יותר נכון (33' זה מספר קסם בג'יפים רגילים תומר, לא בפולסייז. הפורד F350 מגיע כסטנדרט על 33', והפרופורציה של זה מקבילה לצמיג 27' על הליברטי שלך). בסילברדו צריך חוץ מגובה וצמיגים, עוד עבודה רבה על הפרונט. ואחרי כל זה, עדיין תישארו עם מגבלת הגודל - יהיו מקומות שמראש בכלל לא תיכנסו כי האוטו, נו, ענק. אלא אם בא לכם על נזקי פחחות כבדים והכיף האמיתי שלכם זה להיתקע ולחלץ. זה קריטי יותר מהבעיה של כלים רגילים לעבור איפה שסמוראי/ג'ימני משתחל, לדוגמה.
הסבת פולסייזים לקמפרים למיניהם?... כאן אני יכול להבין. זה באמת מתאים. אבל מבלי להיכנס לרמת הבורג, הייתי מתמצת את ההבדלים בשטח בין פולסייז-קמפר לבין ג'יפים/טנדרים "רגילים" במשפט אחד:
יש מכוניות ששופטים אותן לפי איך שהן נוסעות, ויש כאלה שנשפטות לפי איך הן כשהן עומדות.
ואני באמת לא שולל כלום - כל אחד וההנאות שלו. אבל כל אלה שזה החלום שלהם, רק קחו בחשבון את המגבלות. והן רבות - וקריטיות.
הנה סרטון על הכנסת צמיגי 37״ בram power wagon
https://www.youtube.com/watch?v=4m7zYniEfT0&ab_channel=TrailReco n
בבקשה.
צולם בכינרת בשנה שעברה בהסכמת הבעלים.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210222/8c05d3253100e217a915d8850c96c25e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210222/446fd08cafc61bd382d0949523b3a112.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210222/f64823287eecdf8f634395c67bb8df73.jpg
זה מרשים וזה נראה כמו מוצר "תפור" פרטי (לא מוצר קנוי).
אבל דווקא כיוון כזה מעלה את השאלה למה פולסייז? מה מפריע לבנות דבר כזה על טנדר יפני ולהנות משני העולמות, עבירות של הטנדר ונוחות של קמפר?
זה מרשים וזה נראה כמו מוצר "תפור" פרטי (לא מוצר קנוי).
אבל דווקא כיוון כזה מעלה את השאלה למה פולסייז? מה מפריע לבנות דבר כזה על טנדר יפני ולהנות משני העולמות, עבירות של הטנדר ונוחות של קמפר?
ייצור עצמי יושב בארגז אתום עם רצועות שמאפשרות פריקה ואחסנה בין טיולים.
היתרון של הפולסייז במקרה הזה נובע להבנתי גם ממשפחה של 5 נפשות.
גם מקרוב, הביצוע מאד יפה.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
ייצור עצמי יושב בארגז אתום עם רצועות שמאפשרות פריקה ואחסנה בין טיולים.
גם מקרוב, הביצוע מאד יפה.
לדעתי,
חסר סינר/ספויילר על הגג.
אני חושב שבנסיעה מהירה החלק הקידמי של התוספת רועד ומווברץ .
רענן
כלים כאלו מצטרפים לא אחת לטיולים שלנו.
העבירות שלהם (במצב סטנדרטי / שיפורים מינימליים) פחות טובה מרוב ה SUV הנפוצים, בגלל כל הסיבות שהוזכרו.
לחלץ את הג׳מוסים האלה זה כאב ראש רציני...
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה מרשים וזה נראה כמו מוצר "תפור" פרטי (לא מוצר קנוי).
אבל דווקא כיוון כזה מעלה את השאלה למה פולסייז? מה מפריע לבנות דבר כזה על טנדר יפני ולהנות משני העולמות, עבירות של הטנדר ונוחות של קמפר?גודל ארגז
משקל מותר
מרחב פנימי למשפחה
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
התחלה טובה (וחשובה...)
Sent from my iPhone using Tapatalk
בזמנו היו שלושה H1 אזרחיים כשהיבוא היה של סמל"ת. מאז בטח עלו לכביש עוד כמה בודדים בדרכים עלומות.
הכלי שראיתי הוא פתוח כמו האמר-סיור. צבע שחור (היה מצופה כולו בבוץ חום כהה) וגלגלים מאוד גדולים (נראו יותר גדולים מה-37 המקורי) על ג'נט אפטרמרקט גדול.
ראיתי באחת הסדנאות אחד לבן בזמן החלפת מנוע מה-6.5 האנמי למנוע 6.6 דורמאקס מסילברדו. הוא כבר לא יהיה אנמי יותר.....
ביוטיוב הכל נורא מגניב. במיוחד סרטונים ממקומות אחרים בעולם, בהם מותר לשפר את האוטו נכון וכמו שצריך, ולתקן את הטעויות המובנות שבו ,כדי להפוך אותו לרכב שטח טוב ואפילו מרשים. אמריקה ואוסטרליה כדוגמה. אלא שלרגע נדמה לי ששכחתם איפה אתם חיים.... וזה מה נקרא, לחיות בסרט..... הכלים של עידו כהן כדוגמה מצויינת. מאוד מרשימים, אבל חוקיים בישראל הם לא. וגם עידו מעולם לא טען ולא יטען אחרת. לו יש לוחיות "במבחן". גם לכם יש?.....
לא תומר, אין לי רשיון C1. לא עשיתי רשיון כשיכולתי, מכל מיני סיבות אחרות שלא קשורות, ובהמשך אני ויתרתי כי אני לא נוהג על דבר כזה וגם לא אנהג בעתיד, כי משאיות בכלל מעניינות לי ת'תחת והכלים האלה בפרט באמת לא מדברים אלי. אני לא מעמיס ולא גורר ולא רואה את ההנאה שבנהיגה בשטח בנושאת מטוסים באורך 7 מטר, רוחב 2 וחצי מטר, משקל של יותר מ-4 טון ושטח מת של 6-7 מטר מלפנים. אם זה יתחיל לקרוץ לי מתישהו בעתיד, נעשה מה שצריך. בינתים אני לא שם וזה לא חסר לי.
אני שופט את המשאיות האלה מנקודת המבט של מי שבכל סופ"ש מוביל שיירה שמונה 10-13 כלים. פולסייז אחד בשיירה זה פוטנציאל רציני לקלקל את הטיול לכל היתר גם במעברים טריוויאליים. יותר מזה? אישית אני חושב שאלה כלים שמוטב שיטיילו בחבורות הומוגניות משלהם, רק פולסייזים, ממש כמו קבוצות של ג'יפונים - כשכל הנהגים מודעים לכלי, ליתרונות ולמגבלות שלו, מכירים אותו טוב ומראש לא נכנסים למקומות ולמצבים שיהיו בעייתיים עבורם. מהפוזיציה של מוביל קבוצות - צריך הפרדה ברורה. כמו שיש טיולים רק לג'יפונים, ומי שיגיע לטיול-קל כזה בלנדקרוזר, כנראה ישתעמם. אבל נהג של פורסטר בקבוצת לנדקרוזרים ופאג'רואים, יעכב את כל הקבוצה, יהיה כל הזמן במתח ובלחץ ובסוף גם ישבור את האוטו.
אתם לוקחים רכב ענקי וכבד שיש לו ייעוד מוגדר (רכב עבודה. העמסות וגרירות) ורוצים לאנוס אותו לעשות דברים שהוא לא מיועד להם? בהצלחה! .... את הדיסקו 2 הקודם של נדב ראיתי בלייב אולי פעם או פעמיים - אבל ממה שראיתי, אין לי ספק שהמקומות בהם הדיסקו הזה נוסע כלאחר יד, הם על קצה גבול היכולת לפולסייז סטנדרטי (ואפילו לאחד מוגבה ונעול), אם לא בלתי אפשריים, ואני לא מדבר על טיולי עבירות בהגדרה, אלא על מה שמאחורי הגה הדיסקו הם מוגדרים כסתם טיולים. כי כשהפולסייז נתקע, הו.... זה באמת סרט. אופרציית החילוץ היא משהו אחר לחלוטין ממה שאתם מכירים.
והראם הוא עוד היותר מוצלח בחבורה הזו בכל מה שקשור לשטח. עם סילברדו זה עוד יותר קשה, בגלל מבנה הגחון ובגלל הפרונט החלש שמצריך הרבה שינויים וחיזוקים כדי להחזיק מעמד בלי לשבור זרועות היגוי ועוד כל מיני דברים שבאמת יגרמו לכם להתנחל במקומכם מבלי יכולת תזוזה להמוןןן זמן..... וזה עוד לפני גלגלים בגודל פרופורציונלי... וזה מנסיון אישי.
כדי שהראם והפורד ייסעו איפה שדיסקו נסע, הם צריכים הגבהה של יותר מה-2' החוקיים, וצמיגים 35' לכל הפחות. 37' יהיה יותר נכון (33' זה מספר קסם בג'יפים רגילים תומר, לא בפולסייז. הפורד F350 מגיע כסטנדרט על 33', והפרופורציה של זה מקבילה לצמיג 27' על הליברטי שלך). בסילברדו צריך חוץ מגובה וצמיגים, עוד עבודה רבה על הפרונט. ואחרי כל זה, עדיין תישארו עם מגבלת הגודל - יהיו מקומות שמראש בכלל לא תיכנסו כי האוטו, נו, ענק. אלא אם בא לכם על נזקי פחחות כבדים והכיף האמיתי שלכם זה להיתקע ולחלץ. זה קריטי יותר מהבעיה של כלים רגילים לעבור איפה שסמוראי/ג'ימני משתחל, לדוגמה.
הסבת פולסייזים לקמפרים למיניהם?... כאן אני יכול להבין. זה באמת מתאים. אבל מבלי להיכנס לרמת הבורג, הייתי מתמצת את ההבדלים בשטח בין פולסייז-קמפר לבין ג'יפים/טנדרים "רגילים" במשפט אחד:
יש מכוניות ששופטים אותן לפי איך שהן נוסעות, ויש כאלה שנשפטות לפי איך הן כשהן עומדות.
ואני באמת לא שולל כלום - כל אחד וההנאות שלו. אבל כל אלה שזה החלום שלהם, רק קחו בחשבון את המגבלות. והן רבות - וקריטיות.
מתנצל מראש שהתגובה לגופו של אדם (ואם ירצה המנהל שימחק), אתה יודע שאני מעריך אותך ומכבד אותך למרות הכתוב.. מילא התגובות שלך מבאסות ת'תחת... שבא להתאבד ולגמור את הסיפור. מדינה חרבנא, שוטרים, פוליטיקאים, משרד תחבורה הכל חרבנא.
אבל בחייאת, למה אתה מבאס את התחביב?! לפחות בכל הנוגע ל"אינוס" כלי רכב שלא למטרתם..שחרר.
קצת ממלכתיות (; . . אנחנו משפרים ג'יפים וטוב לנו עם זה.... חלאס! ג'יפולוג מאדר פאקר!
ונדב, תתחדש! סחטיין על האומץ והתעוזה!
אני בדעתו של דרור זה גדול מדי וכבד מדי לשבילי הארץ.. אבל החולשות הללו יש בהן גם יתרונות, יכולת העמסה, יכולת גיהוץ, קבינה מרווחת... יאללה לך על זה בכל הכח!
נ.ב התמונות לא באות לפאר את הסמוראי, טוב אולי קצת, אבל בעיקר לומר שהשטח דינמי... וגם בעלים של רנגלר/סופה זה לא תמיד ...בדיוק מה ש...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
132898132899
תמונות ניסיון שני132905132906
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תמונות ניסיון שני132905132906
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מדהים שבמקום ככ פשוט צריך לגרור אותך ברוורס.
תמונות ניסיון שני132905132906
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אלו התקיעות הכי מעצבנות שמשאירות אותך חסר אונים (מניסיון כואב) אם אתה לבד.
אחלה תמונות להמחשת חשיבות זוית בטן וההבדל בין קצר לארוך.
רענן
דווקא די פשוט, סהכ להחזיר אחיזה לזוג גלגלים שיותר קל להם.
הייליפט/גק בקבוק מקדימה/מאחורה.
אפילו עם הסמוראי הייתי במצבים האלו , יצאתי בכוחות עצמי אז לא היה מי שייצלם.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
בדיוק! בשביל זה יש הייליפט
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
פרט שולי... לדעת/להכיר את מגבלות הרכב...
ציוד חילוץ עצמי(ובכלל. אם מטיילים לבד, או בכללי) כבר ציינתי בעבר...
ד"א, אם הרכב היה ניגש למכשול טיפה בזווית יש מצב שהיה עובר, אמנם מצליב גלגלים, אבל כנראה עובר.
GodsFather
09-03-21, 18:43
133104תראה את התמונה של אחרי שהקדמיים עוברים...
Sent from my HD1903 using Tapatalk
133105133106133107
סנדק... לא צריך לראות... הולך לנסות... 🤣
133104
יפיוף !
איזה יופי של מהלך מקדימה.
מאחור, אי אפשר לשפר ?
רענן
זאת תמונה מהניכר... שם אפשר לעשות מה שתבקש...
תתחדש.
אהבתי. והולך להיות מעניין...
מודה שמתישהו גם אני שיחקתי עם הרעיון לקנות כזה, וכנראה שגם אקנה.
חוויה אחרת, התנסות.
אותי משך :
מחיר יד 2 של המפלצות האלה נמוך באופן מגוחך.
נוחות נסיעה מנהלתית בכביש מהיר
יכולת העמסה
יכולת אחסון ענקית
פחות משך :
עלויות תחזוקה - הכל גדול שם והעלות בהתאם כנראה. כמויות הנוזלים השונים, מכלולים, צמיגים הכל.
דלק
יכולות שטח פחותות מה SUV שהתרגלתי אליו.
מתישהו אקנה כזה.
בשביל החוויה.
צריך רק לדעת את המגבלות ועדיין אפשר לטייל ולהתנחל בכיף גדול.
תהנה, ושתף אותנו בבקשה.
אז אתה כן אבי ביטר האמיתי!
אז אתה כן אבי ביטר האמיתי!
רגע.... היה ספק?
[emoji1787]
Sent from my iPhone using Tapatalk
מתנצל מראש שהתגובה לגופו של אדם (ואם ירצה המנהל שימחק), אתה יודע שאני מעריך אותך ומכבד אותך למרות הכתוב.. מילא התגובות שלך מבאסות ת'תחת... שבא להתאבד ולגמור את הסיפור. מדינה חרבנא, שוטרים, פוליטיקאים, משרד תחבורה הכל חרבנא.
אבל בחייאת, למה אתה מבאס את התחביב?! לפחות בכל הנוגע ל"אינוס" כלי רכב שלא למטרתם..שחרר.
קצת ממלכתיות (; . . אנחנו משפרים ג'יפים וטוב לנו עם זה.... חלאס! ג'יפולוג מאדר פאקר!
אני יכול למחוק.... אבל אני נגד מחיקות. וכן בעד דיונים ששמים הכל על השולחן.
מה כבר אמרתי?....
שזה לא רכב שטח?
אז אני איתן בדעתי.
אני בטוח שנדב עשה את השיקולים שלו ויש לו מספיק נסיון וידע כדי לדעת למה הוא נכנס ואם לא, הוא כבר יגלה בעצמו....
התבאסת מזה? בעיה שלך. לך שתה בירה קרה ועשן ג'וינט.
חשוב לציין שאני מסתכל מהפוזיציה של מי שמוביל קבוצות.
כשנרשם לי פולסייז לטיול שמוגדר כ"קשה" בתקופת החורף, אני נכנס לכוננות ספיגה. לעתים מעדיף להתקשר לבחור ולבקש ממנו חד-משמעית שלא יגיע לטיול.
וזה בגלל שיש לדינוזאורים האלה מגבלות מוחלטות כרכב שטח, מהסוג שמעכב/מטרלל קבוצה שלמה או במקרה קיצוני גם הורס לה את הטיול.
משפרים ג'יפים?.... די להיות ילד. כאן אתה מתעסק בלשפר משאית.
להבדיל מרכבי השטח המקובלים שרוב השיפורים בהם הם מהסוג של "כי אני רוצה" ולא כי באמת כל כך צריך, הרי שכאן, כדי לממש את "פוטנציאל השטח" התיאורטי ולהביא את הכלי לרמת ביצועים ועבירות שמקבילה ללנדקרוזר/רנגלר סטנדרטי - חובה לשפר והרבה. כן, זה כיף לשפר! אבל כדי שפולסייז יוכל לטייל בראש שקט (יחסית) עם ג'יפים מקובלים, צריך לשפוך עליו חבילת שיפורים מקיפה ועמוקה שחורגת הרבה מעבר למגבלות החוק בישראל - ורוב בעלי הכלים האלה שרכשו אותם בראש ובראשונה כרכב לעבודה, בסוף מעדיפים (ובצדק) לא להיכנס לתחום האפור הזה.
אז נכון, אני לא ממלכתי ולא פוליטיקלי-קורקט - אולי כי אני חושב שבגלל ה"ממלכתיות" המזויפת והפוליטיקלי-קורקט המזוין, הגענו כמדינה וכחברה למצב החרבנא שהגענו - ומוטב שיהיה מי שיצעק לפעמים שהמלך עירום ויצביע על הבעיות בלי להתבייש.
כי כל מה שכתבתי זה בדיוק כמו שחקוק בשלט הוראות הבטיחות במשטח הטנקים - נכתב בדם (ובבוץ, ובזיעה, ובשמן גיר) ומנסיון של חילוצים שגרמו לי לקלל את הרגע שהסכמתי לצרף פולסייז לטיול.
ואם זה יעזור למי מהמתלבטים (שסיפרו לו שנושאת המטוסים היבשתית הזו היא "רכב שטח" שמתאים גם לעבודה באמצ"ש וגם לטיולים בסופ"ש), לקבל החלטה מושכלת - עשיתי את שלי.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
132898132899
...
בקיצור, אתה אומר שנדב לא מוזמן לטיולים בתשלום של אתר השטח הישראלי...
לא נראה לי שהוא התכוון להרשם :rolleyes:
בקיצור, אתה אומר שנדב לא מוזמן לטיולים בתשלום של אתר השטח הישראלי...
לא נראה לי שהוא התכוון להרשם :rolleyes:
לפני שבועיים יצאנו לרמת הגולן.
יום לפני, ראיתי את רשימת האנשים והכלים בטיול. הודעתי לאמיר שהפולסייזים זה בעיה וייגמר לא טוב - ושיסנן אותם החוצה. אפילו שארויח קצת פחות על הטיול. לא שווה את הזיעה והליכלוך והייאוש.
אחרי עשר דקות התחיל מבול הטלפונים. האדמירלים של נושאות המטוסים התקשרו לשכנע אותי כמה נסיון יש להם, ואיזה מפלצת זו עם 440 כ"ס, שעוברת הכל. לא רציתי לבאס אותם והסכמתי ולמחרת כבר התחרטתי על זה....
"רק" 3 שעות לקח להוציא את שתי המפלצות ששקעו כבר בכניסה לשביל עם קצת בוץ.
לא נמרוד - אצלי לא יהיו יותר פולסייזים בקבוצה "רגילה". אפילו לא מלכת אנגליה. כי כשהתנאים בעייתיים, זה לא עובד.
פולסייזים רק בקבוצות הומוגניות משלהם, במסלולים יותר קלים.
זה בדיוק כמו עם ג'יפונים, רק מהצד השני - אל תערבב אותם עם כלים עבירים יותר, והכל יהיה בסדר.
"רק" 3 שעות לקח להוציא את שתי המפלצות ששקעו כבר בכניסה לשביל עם קצת בוץ.
צריך להיוולד רוסי כדיי להנות מבוץ ...
מדהים איך גלגל אחד למטה מתוך 6 דורש חילוץ חבל"ז
(בסוף בניית סכר, שאיבת מים , חפירה).
אני נהנתי מכל דקה מתוך השעה
https://www.youtube.com/watch?v=3XEmqQTaPNM
כן, ביוטיוב זה מה זה כיף....
בפעם הבאה שאיזה ראם או סילברדו מתיישב על הבטן בבוץ של רמת הגולן, אתה מוזמן להגיע ולהינות איתנו.
133105133106133107
סנדק... לא צריך לראות... הולך לנסות... [emoji1787]נראה קרבי מאוד!! נראה טוב, אפילו יותר מהaev שבתמונה קודם.
למה הבחירה בכבל פלדה?
עם רכב כבד ... נראה לי שהפוטנציאל פגיעה גדול יותר.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
.אני יכול למחוק....
ואם זה יעזור למי מהמתלבטים (שסיפרו לו שנושאת המטוסים היבשתית הזו היא "רכב שטח" שמתאים גם לעבודה באמצ"ש וגם לטיולים בסופ"ש), לקבל החלטה מושכלת - עשיתי את שלי..
חד משמעית המבאס הלאומי!
:)
נדב, הנה רעיון:
https://m.youtube.com/watch?v=7mQygf8-LUU&feature=youtu.be
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
נראה קרבי מאוד!! נראה טוב, אפילו יותר מהaev שבתמונה קודם.
למה הבחירה בכבל פלדה?
עם רכב כבד ... נראה לי שהפוטנציאל פגיעה גדול יותר.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני לא הולך לצוטט את כל מי שהגיב כאן.
הבחירה שלי בכבל פלדה(כננת 12.500 והכבל 12 מ"מ) כי כבר ראיתי את הכבלים הסינטטים מסין שנקרעים ועושים נזק לא פחות מפלדה כשהשאקל עף לכיוון שלך(כן יש גם שאקל בקצה למי ששכח), או ההצלפה שלהם, לא סומך עליהם.
החסרונות גוברים על היתרונות לדעתי.
שורה תחתונה, הו"ב נכתבו בדם, את זה דרור כבר רשם. אז לשמור על הו"ב ולקוות לטוב.
דרור, אצלך אני מניח נירשמים כל הסטנדרטיים לא? אפילו בלי צמיגי בוץ, אז מה אתה מצפה?
אני לא הולך להישתגע, הצמיגים במידה המקורית 31" ומשהו, מספיק בינתיים, זווית גישה תוקנה ע"י פגוש, הגבהה קלה וחוקית, וזהו כרגע.
רוצה לשמוע קטע? אתמול דיברתי עם חבר שיש לו כזה, רק שהוא יותר משוגע ממני, אצלו הצמיגים 35", היה כמה ימים בדרום והגיע למעלות המוכרים והנחשבים לקשים, במקומות שרוביקונים עם 35" ויותר אפילו חירבנו ניטים ואכלו במבה הוא דילג!
ונגלה עוד סוד שאתה בטוח יודע, אחד היתרונות במרווח סרנים כזה הוא שאתה מדלג על ההצלבות "הסטנדרטיות", מדרגות ש suv רגיל ניתקע ביניהם אתה מגיע עם הסרן הקידמי לסוף המעלה והסרן האחורי אתה יודע כבר איפה... 😂
קיצור, לא בא לשכנע אותך בכלום כי אתה לא בר שיכנוע, אבל ממליץ לך לעקוב אחרי השרשור.
זהו... מקווה שלא ניגלוש למקומות של מי יש יותר גדול(ד"א ברור שלי יש) ורק נהנה, ניפגש בשטח.
אכן, הרוב סטנדרטיים. אבל כשהם מחליפים צמיגים הם מרכיבים צמיגי AT ויש גם לא מעט מוגבהים חוקיים.
זה שהתחרבן לי הכי חזק ברמת הגולן היה ראם מוגבה 2' על צמיגי שטח (במידה המקורית המותרת) ונעול כפול + פגוש עם כננת.... אוטו יפה, משופר בטוב טעם. וגם נהג טוב. לא עזר לו.....
נדב, אין מה לעשות - אתה מביא איתך נסיון שטח רב ומהר מאוד תבין שבתצורתו המקורית ו/או משופרת קלות באופן חוקי, הפולסייז הוא כלי רכב שלחלוטין לא מתאים לשטח וצריך לשפר אותו דרסטית.
הבעיות העיקריות של משפר הפולסייז הישראלי הממוצע לטובת שימוש בשטח הן מהכיוון החוקי:
1. הגבהה 2' המותרת היא חסרת כל ערך ממשי כשמתעסקים בפרופורציות כאלה.... זה חד משמעי ואין ויכוח על זה. חבל על הכסף.
2. הצמיגים המקוריים בקוטר שסביב 32 (בדגמים החדישים כבר נושקים ל-33) הם בדיחה עצובה. גם אם עברת לצמיג שטח מלא.
רשימת השיפורים ההכרחיים באוטו כזה כפי שאני רואה אותו?
1. הגבהה 4.5 לפחות. זה המינימום שבמינימום כדי לתקן במשהו את זוית הבטן האיומה.
2. צמיגי שטח מלא בקוטר 35' לפחות. 37' עדיף.....
3. נעילות אחורה וקדימה. זה ממש חובה.
4. כננת 12,500 איכותית בפגוש מתכת שמשפר זוית גישה - גם זה ממש חובה. על זה כבר סימנת V. כדאי לחשוב גם על אופציה לכננת אחורית (שמתחברת לרסיבר או משהו דומה).
5. הרבה מאוד (מאוד!!!) רצועות, שאקלים, מכפילי כוח, אתי חפירה, עוגנים למיניהם וכו' - לפחות מקום איחסון יש בלי סוף והמשקל הנוסף של הציוד לא מפריע לאוטו, נהפוכו... כי זה אוטו שעלול להיתקע במקומות ובמצבים שלפעמים צריך לשרשר רצועות/לרתום כננות למרחקים של 50-100-150 מטרים.... אני רציני.
זה עדיין יישאר דרקון ענקי, ארוך מדי, כבד מדי, קשה ביותר לתמרון, בעל שדה ראיה איום ונורא עם שטחים מתים נרחבים ובעל פוטנציאל עצום לתקיעות ולנזקי פח.... אבל לפחות יחלוף ביתר קלות מעל למכשולים וייתן לך יותר בטחון.
אממה? זה כבר לא חוקי. דילמה.
הבחירה שלי בכבל פלדה(כננת 12.500 והכבל 12 מ"מ) כי כבר ראיתי את הכבלים הסינטטים מסין שנקרעים ועושים נזק לא פחות מפלדה כשהשאקל עף לכיוון שלך(כן יש גם שאקל בקצה למי ששכח), או ההצלפה שלהם, לא סומך עליהם.
+1
גם זה נושא שצריך לתת עליו את הדעת.
הבון-טון אצל כולם עכשיו הוא לעבור לכבל סינטטי....
עקרונית זה נכון כי על הנייר יש לכבל סינטטי יתרונות בטיחותיים.
אבל... כבל סינטטי איכותי הוא גם יקר.
האלטרנטיבות הזולות שמגיעות מסין?.... אללה-יסתור. נקרעים ומצליפים יופי-יופי. אז אל תרמו את עצמכם.
אז כן - סינטטי איכותי ויקר עדיף על פלדה. אבל אני ממש לא בטוח לגבי סינטטי סיני זול...
במקרה כזה, אולי עדיף כבר להישאר עם כבל הפלדה המקורי ולהקפיד על הוראות הבטיחות.
השאקל לא יכול להצליף כי מן הסתם הוא ישאר מחובר לאוזן הגרירה, הצלפה של כבל פלדה נראית לי הרבה יותר כואבת.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
אלא אם הוא נתלש עם האוזן גרירה כי היא בעצם אוזן קשירה....
ניסוי כלים בחצר האחורית:
133142133143133144133145
- - - Updated - - -
133146
הבוגרים באופנועים, הנשים בריינג'ר, הזקנים במשאית 😂
יפיוף !
אבל לרגע חשבתי שהתקנת את צמיגי הרניינג'ר ...
למה ככה... 😔
וזה עוד לפני הגבהה... 🤭
מוטי טויוטה
08-05-21, 14:53
היי נדב
האם הרכב הוא תחביב נטו או רשום על עסק?
שואל כי מעניין אותי להבין אם אנשים פרטיים מחזיקים כלים כאלה
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
פרטי.
ד"א, למתעניינים, יש התקדמות בהכנת הרכב, אפרסם כשאסיים...
מוטי טויוטה
09-05-21, 22:33
איך זה להחזיק רכב כזה כפרטי? אשמח לשמוע.
מידי פעם חולפת בראשי המחשבה ומהר מאוד אני מתעורר
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
איך זה להחזיק רכב כזה כפרטי? אשמח לשמוע.
מידי פעם חולפת בראשי המחשבה ומהר מאוד אני מתעורר
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
מוקדם לענות, באופן כללי זה יקר יותר מכל suv "רגיל", גם מבחינת טיםולים בשגרה, ביטוחים, עמלות שונות כמו כניסה לחופים מוסדרים כבישי אגרה וכו'.
לעינייננו, הורכבו בולמי בולמי פוקס 2.5" +הגבהה.
הורכבו מגירות איכסון בחלק האחורי של הארגז+מגש נישלף למקרר.
עכשיו הנסיעה מרגישה אחרת קצת, מטיולים ושיטוטים "בגזרה", וגם קצת בגולן, לנדרובר זה לא יהיה אף פעם...
לבעלי הטנדרים, איך המקרר שורד(היו לי טנדרים בעבר הרחוק, אבל אז לא היה מקרר)בנסיעות שטח לאורך זמן?
ועוד שאלה אחרת לשלב הבא שיגיע, מה לגבי נעילות למפלץ הזה, לא ממש בא לי על arb בגלל המחלות הידועות, אז מה מומלץ לסרנים האלה חוץ מהאופציה הזו?
אם אין ברירה נלך על arb ...
לבעלי הטנדרים, איך המקרר שורד(היו לי טנדרים בעבר הרחוק, אבל אז לא היה מקרר)בנסיעות שטח לאורך זמן?
שנה שביעית, מתחת לברזנט בטיולים.
ביום-יום מחכה במחסן.
134216134217134218134219
ותודה רבה לשפם על העזרה! 🤠
134220134221
יש עוד מקום לשיפור... 😎
מוטי טויוטה
12-06-21, 22:09
כיף לראות. תתחדש!
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
134216134217134218134219
ותודה רבה לשפם על העזרה! 🤠
תבוא כבר שנגמור את העבודה
JohnnyEnglish
14-06-21, 08:14
נדב תוכל לשתף קצת מתהליך הקניה?
בחירה בפול סייז כבר נדונה פה, למרות שלא שיתפת לבה בחרת בפול סייז.
האם חשבת על השבי או הפורד ?
על מה מסתכלים שבוחנים כלי כזה לפני קניה?
Sent from my LM-G710 using Tapatalk
תבוא כבר שנגמור את העבודה
אם רק היה עוד יום בשבוע זה היה טוב... 🤣
נדב תוכל לשתף קצת מתהליך הקניה?
בחירה בפול סייז כבר נדונה פה, למרות שלא שיתפת לבה בחרת בפול סייז.
האם חשבת על השבי או הפורד ?
על מה מסתכלים שבוחנים כלי כזה לפני קניה?
Sent from my LM-G710 using Tapatalk
בטח.
ראשית חיפשתי דגם עם 6 מקומות, פחות לא בא בחשבון.
הפורד ושברלוט מפתים מאוד מבחינת הכל, אבל לשברולט מתלים ניפרדים מקדימה אז ירד מהפרק, הפורד לעומתם כבר יותר מורכב ו"מסובך" לתחזוקה לדעתי.
חיפשתי גם אחד כזה שיהיה בלי אוראה מראש.
היתרון הכי גדול מבחינתי שמקום לציוד לא חסר, ארגז תא מטען ענק שאפשר לקחת את כל הבית בלי לחשוב יותר מידי מה לא ומה כן להעמיס, עם ארבעה ילדים ואישה שבאמת לוקחת הכל לטיולים זה פגז.
הראם עם מנוע קאמינס אמין, 6 טורי כאמור, קל יחסית לתחזוקה.
חשוב לבדוק בכלל היסטוריה וכו', אבל יותר חשוב לדעתי לחקור שהרכב לא עבד יותר מידי קשה, זאת משאית קלה, וקונים אותה לרוב קבלנים שגוררים, מעמיסים וכו', קשה למצוא אחד כמו שרוצים לכן צריך סבלנות.
נדב איך הסידור של 6 מקומות? 3 מקדימה?
זה נוח עם ילדים\סלקל בוסטר וכאלה?
3 מקדימה.
לי כבר אין בוסטר או סלקל...
מה שכן מבעס החגורת בטיחות בכיסא הקידמי האמצעי היא חגורת מותניים, צריך לשנות את זה.
נדב שלום
אני כנראה בעקבותיך. גם אני בכיוון של ה RAM.
התחלתי תהליך הוצאת רישיון C.
תוכל להרחיב קצת בנושא הגבהות, נעילות, מידות צמיגים, יחסי העברה? זמינות ועלות חלפים ושיפורים? האם מוסכים רגילים מקבלים את הרכב? (בסוף לא הכל ניתן לבצע לבד בבית). האם מחירון הטיפול גבוה יותר בגלל סטאטוס המשאית?
אני בוחן גם אפשרות לארגז אוסטרלי ושינוי מיקום הסרן האחורי. אם מקדמים את הסרן מקבלים לדעתי בסיס גלגלים כמו של גלדיאטור. יתכן שיחד עם ריכוך ושיפור מהלך המתלה האחורי ניתן יהיה לקבל עבירות טובה?
ערן CJ
JohnnyEnglish
16-06-21, 15:44
אם רק היה עוד יום בשבוע זה היה טוב... [emoji1787]
בטח.
ראשית חיפשתי דגם עם 6 מקומות, פחות לא בא בחשבון.
הפורד ושברלוט מפתים מאוד מבחינת הכל, אבל לשברולט מתלים ניפרדים מקדימה אז ירד מהפרק, הפורד לעומתם כבר יותר מורכב ו"מסובך" לתחזוקה לדעתי.
חיפשתי גם אחד כזה שיהיה בלי אוראה מראש.
היתרון הכי גדול מבחינתי שמקום לציוד לא חסר, ארגז תא מטען ענק שאפשר לקחת את כל הבית בלי לחשוב יותר מידי מה לא ומה כן להעמיס, עם ארבעה ילדים ואישה שבאמת לוקחת הכל לטיולים זה פגז.
הראם עם מנוע קאמינס אמין, 6 טורי כאמור, קל יחסית לתחזוקה.
חשוב לבדוק בכלל היסטוריה וכו', אבל יותר חשוב לדעתי לחקור שהרכב לא עבד יותר מידי קשה, זאת משאית קלה, וקונים אותה לרוב קבלנים שגוררים, מעמיסים וכו', קשה למצוא אחד כמו שרוצים לכן צריך סבלנות.תודה
חיזקת את העמדה שלי על השבי והפורד.
בטח אם אתה לא מתכוון לשטח השבי יותר נוחה ביום יום.
Sent from my LM-G710 using Tapatalk
תודה
חיזקת את העמדה שלי על השבי והפורד.
בטח אם אתה לא מתכוון לשטח השבי יותר נוחה ביום יום.
Sent from my LM-G710 using Tapatalkהשברולט הכי נוח על הכביש
נסיעה בשטח איתו אפשרית אך אינה מומלצת עקב בלאי מוגזם למכלולי ההיגוי
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
נדב שלום
אני כנראה בעקבותיך. גם אני בכיוון של ה RAM.
התחלתי תהליך הוצאת רישיון C.
תוכל להרחיב קצת בנושא הגבהות, נעילות, מידות צמיגים, יחסי העברה? זמינות ועלות חלפים ושיפורים? האם מוסכים רגילים מקבלים את הרכב? (בסוף לא הכל ניתן לבצע לבד בבית). האם מחירון הטיפול גבוה יותר בגלל סטאטוס המשאית?
אני בוחן גם אפשרות לארגז אוסטרלי ושינוי מיקום הסרן האחורי. אם מקדמים את הסרן מקבלים לדעתי בסיס גלגלים כמו של גלדיאטור. יתכן שיחד עם ריכוך ושיפור מהלך המתלה האחורי ניתן יהיה לקבל עבירות טובה?
ערן CJ
בהצלחה!
הגבהות, יחסי העברה וכו' כדאי לחפור טוב ברשת, בעקרון יש הכל מהכל, אבל בחו"ל... בארץ אין הרבה אופציות.
לגבי יחסי העברה ומידות צמיגים, אין אפשרות להחליף מידה למיטב ידיעתי, אבל הראם החדשים יותר מגיעים כבר מהיצרן עם 33".
יש הרבה הטוענים שעד 35" אין צורך ממשי לשנות יחסי העברה.
אצלי הורדתי את עלה העומס מאחור והוספתי קפיצים ספירליים על הבולמי פוקס, יש שיפור משמעותי.
לגבי טיפולים, זה יותר יקר מ suv, גם כמות השמן גדולה יותר בהרבה. יש מוסכים "רגילים" שמקבלים אותו, יש גם כאלה שיש להם ליפט מתאים להרים אותו. עדיין לא יודע להגיד לך כמה יקר יותר מ suv .
לגבי הארגז האוסטרלי ושינוי מיקום הסרן, זה כבר פרוייקט של ממש, לא יודע כמה אפשר להזיז את הסרן, ולא יודע כמה זה ישפר את העבירות, לא אומר שלא ניתן לעשות את המסלולים המוכרים(עדיין לא יצא לי, אבל מתכנן לבדוק את הנושא) אבל צריך להבין שזה מפלץ גדול, לא כזה מפחיד, צריך כמה שעות נהיגה כדי להתרגל לגודל, המראות גדולות ובולטות, אחרי שמתרגלים לדעתי כל אחד יכול לעבור ברחוב צפוף בין רכבים די בקלילות...
134259
אהלן נדב, הג'מוס נראה יותר ויותר כמו רכב שטח אמיתי! סחטיין על ההשקעה..
אשמח להבין מה בדיוק עשית עם הבולמים והקפיצי סליל מאחורה, כמובן במה זה שונה מבולם קויל אובר רגיל של פוקס..
Aka e-Pit@m, אחרי שנים החלפתי למשהו קליט יותר..:cool:
אהלן!
על הבולמים היה תבריג כהכנה ככל הנראה, חרטתי אומים, בוקסה, תושבת תחתונה, והלבשתי קפיץ מתאים.
במה זה שונה מקויל אובר לא יודע להגיד לך, אבל כנראה שגם אין בנימצא סט אפ כזה אחורי לראם, כאמור הבולם הוא פוקס 2.5".
אצל חבר עם ראם הוא עשה הסבה לקויל אובר מקדימה (מאחור יש לו כריות, אני בטראומה מהכריות עוד מהדיסקו 2 ככה שויתרתי על זה מראש) שזה כבר משהו אחר לגמרי ולפי דעתי הוא אולי היחיד בארץ, אאוטבק מכירים אותו טוב 🤠
אולי אני יהיה השני... 🤣
ושינוי מיקום הסרן האחורי. אם מקדמים את הסרן מקבלים לדעתי בסיס גלגלים כמו של גלדיאטור. יתכן שיחד עם ריכוך ושיפור מהלך המתלה האחורי ניתן יהיה לקבל עבירות טובה?
ערן CJ
קיצור בסיס הגלגלים גורע מהנוחות, לא משפר אותה.
אהלן!
על הבולמים היה תבריג כהכנה ככל הנראה, חרטתי אומים, בוקסה, תושבת תחתונה, והלבשתי קפיץ מתאים.
במה זה שונה מקויל אובר לא יודע להגיד לך, אבל כנראה שגם אין בנימצא סט אפ כזה אחורי לראם, כאמור הבולם הוא פוקס 2.5".
אצל חבר עם ראם הוא עשה הסבה לקויל אובר מקדימה (מאחור יש לו כריות, אני בטראומה מהכריות עוד מהדיסקו 2 ככה שויתרתי על זה מראש) שזה כבר משהו אחר לגמרי ולפי דעתי הוא אולי היחיד בארץ, אאוטבק מכירים אותו טוב [emoji1783]
אולי אני יהיה השני... [emoji1787]על גוף הבולם היה תבריג? זה משהו שמאפיין קויל אובר ולא בולם.. אבל איך תפסת את התושבת התחתונה?
אשמח לתמונה אם זה אפשרי...
נ.ב אני הייתי שמח לזוג קוילאברים מקדימה אצלי... ונראה שמה שעשית זה "קוילאובר לעניים" ומפה הסקרנות שלי (:
Aka e-Pit@m, אחרי שנים החלפתי למשהו קליט יותר..:cool:
אנסה לצלם...
ואם אתה מתכנן להגיע למפגש מוזמן כמובן לראות...
נכון... צודק, אבוא לזחול מתחת לתפלץ במפגש, סקרנת!
Aka e-Pit@m, אחרי שנים החלפתי למשהו קליט יותר..:cool:
אני עם ראם 2500 מודל 2019(הדגם החדש) הוא מגיע עם קפיצים מאחורה ולא עלים, משפר מאד את הנוחות.
אין ספק שהרכב במצב סטוק לא מתאים לכל מסלול אבל יש לו עבירות טובה מאד גם במסלולים בדרגת קושי בינוני ומעלה, צריך לקחת בחשבון את הרוחב ואת זוויות הגישה נטישה.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
מה ההבדל בין הדגמים של RAM? אני רואה ביד 2 הרבה התייחסויות מעניינות.
2500, 3500?
ארוך, קצר?
דגם לפני ואחרי אוריאה?
דגם לארמי?
קפיצים/עלים?
5 מקומות/ 6 מקומות?
מה ההבדלים? איך מבדילים?
ה 2500 זה light duty, מגיעים עם קפיצים ספירליים מאחור.
ה 3500 הם havy duty, מגיעים עם עלים מאחור.
יש הבדל ביניהם כמובן בנתונים, כושר גרירה והעמסה מין הסתם.
יש דגמים עם 5 מקומות ויש עם 6.
לארמי זה כביכול דגם יותר מאובזר.
ארוך/קצר זה נתון לגבי הארגז, יש קצר 2 מטר ויש ארוך 2.5 מטר.
לגבי האוריאה, הגיעו בלי עד בערך אמצע 2013, אחרי זה כולם עם אוריאה.
זה בגדול...
ה-2500 תמיד היו עם ספירליים?
אם לא, מאיזו שנה ה 2500 עם ספירליים?
להבנתי הביאו את ה 2500 מלכתחילה עם ספירליים לפני כ 3 שנים
כי רוב הלקוחות לא באמת עובדים עם הרכב וצריכים את כושר ההעמסה
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
להבנתי הביאו את ה 2500 מלכתחילה עם ספירליים לפני כ 3 שנים
כי רוב הלקוחות לא באמת עובדים עם הרכב וצריכים את כושר ההעמסה
אין קשר מהותי בין סוג הקפיץ (עלה/סליל) לעומס.
יש רכבי עומס גבוה מאד עם סלילים, ויש עלים פרבוליים שמתנהגים כמו סליל מבחינת השיכוך.
ההבדל בשיכוך לבני-אדם בהתייחס לרכב ריק הוא לתדרים שמפריעים לבני אדם וקפיץ עלה לא טוב בבליעה שלהם.
זה בנפרד מסוגיות יכולת מיקום של מתלה מורכב (ביחס לעלה) של מתלה עם סלילים, ועלויות.
בנוגע לראם, אלה עם הסלילים מאחור נוחים בהרבה מאלה עם העלים, זה מידיעה עם כאלה שנוסעים על כאלה.
אלה עם העלים(3500) נוסעים באופן קבוע עם משקל כזה או אחר, אלה שלא מתקינים פלטת משקל או זורקים 4 שקי מלט בארגז... 😂
מה ההבדל בין הדגמים של RAM? אני רואה ביד 2 הרבה התייחסויות מעניינות.
2500, 3500?
ארוך, קצר?
דגם לפני ואחרי אוריאה?
דגם לארמי?
קפיצים/עלים?
5 מקומות/ 6 מקומות?
מה ההבדלים? איך מבדילים?בעבר היו מביאים לארץ גם דגם ארוך, היום הכל עם ארגז 6.4 (רגל)
כמו שנאמר למעלה, ה2500 מוכוון יותר לכיוון של נוחות אם כי הוא גם נקרא HD מטבע הדברים המשקל משא שלו נמוך יותר.
בדגמים הישנים לא היה אוריאה ומעבר לזיהום האוויר הגבוהה יותר אין בעיות עם כל מה שקשור למערכת הנ"ל (בדגם החדש אני לא מכיר בעיות, אבל להבנתי למנוע בריא יותר בלי המערכת הנ"ל ואולי יותר כ"ס)
דגם לארמי היה הרמת אבזור/גימור הגבוה בצורה הישנה, היום הוא הדגם הפשוט ויש מעליו את הלארמי גולד והלימטיד.
בכל הדגמים למעט הלימטיד יש אופציה ל5 או 6מושבים שזה בעצם כסא שלישי בשורה הקדמית.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
מתקדמים...
סגירה רול אנד לוק לארגז, הותקן מיכל מים בתחתית הרכב.
134530134529
תתחדש נדב!
תשתף אותנו קצת בתמונות ופרטים על המיכל מים?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תודה.
המיכל הוא עגול(מיכל גז לשעבר שישב במקום גלגל ספייר), יושב עכשיו במקום שהיה הספייר שלי.
שנחבר הכל אני יעלה תמונות.
איזה מהדגמים הגיע ארוך עם 6 מקומות?
באיזה שנים?
ומטיילים...
135497135498135499135500
יפה נדב!
למה כל התמונות של התפלץ חצויות? יש קצת תמונות במעברים טכנים שנתרשם מהמידות?
ואם לא... לפחות תחלוק איתנו חוויות מההתנהלות איתו...
תודה (:
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לא אני הצלם... 😂
כמו שחלק הבינו פה כבר, מזמן צילומים זה לא בשבילי...
התפלץ מתנהג יפה, לא מזיז לו כלום, איפה שכולם מצליבים ומניפים גלגלים הוא עובר כאילו אין כלום.
נסעו לפנינו כמה כלים, חלקם ג'מינאים, על הציר האדום של מצוק ההעתקים מאלמוג לדרגות איפה "שנפל" הדיפנדר למי שזוכר את התמונות ששלחו גם כאן, לא איזה מעבר רציני, אבל רכבים קצרים סובלים שם וניכנסנים לשפ"צ, ועוד כל מיני מעברים ומדרגות, בקיצור הבסיס גלגלים הארוך היה יתרון כאן ברוב מקומות וההצלבות, כמובן שיהיו מקומות כמו מעבר על סכינים שזווית הבטן תהווה בעיה, אבל כאן צריך להגיע הניסיון של הנהג ולדעת מה לעשות ברגע הנתון כדי לא להיתיישב.
מוטי טויוטה
25-09-21, 16:23
פנק בעוד תמונות. חלום שלי פולסייז האוטו טיולים
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
ומטיילים...
135497135498135499135500
עם הנוכחית וה X ביחד???
יפה נדב!
למה כל התמונות של התפלץ חצויות?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
כי הוא גדול מדי מכדי להכנס בשלמותו בפריים אחד.
פולסייז מצלמים רק בפנורמה!
איזה יופי ידידי, נפיל כהילכתו. אני מקנא בך על רמת השימושיות הגבוהה. טייל חזק!
לבקשת הקהל סיכום קצרצר...
הראם כרכב הוא גדול כמו שהבנתם, אבל זה לא מונע ממנו לטייל כמעט בכל מקום, קצת הגבהה, צמיגים, מיגון איפה שצריך והוא יעשה מה שתבקש ממנו, יעיד(אם ירצה) חבר האתר שקנה אותו, ניפגשנו השבוע גם בשטח באחד המסלולים, מאמין שהוא עוד יעדכן כאן בהמשך.
אני מכרתי אותו כי הגעתי למסקנה שאני מחזיק מפלצת ענקית ונוסע איתה ביום יום בלי מימוש אמיתי שלה, בשביל כמה טיולים גדולים בשנה (והשנה שהוא היה אצלי עשינו טיול אחד וחצי) באמת ביזבוז, חשבתי שעם רכב כזה יהיה חשק לצאת יותר כי עיניין העמסה ופריקה יותר קל ופשוט...
עוד פרט קטן אבל חשוב, התנאי לקנות אותו היה שאישתי תעשה רישיון... אז היה... כמובן(שילמה על תאוריה, התחילה... והפסיקה...) שזה לא קרה, אז לגור לא בעיר בלי תחבורה ציבורית עם ראם זה כמו שיש רק רכב אחד בבית במקום שתיים.
בנוסף כשאתה חוזר מטיול ארוך של כמה ימים ועייף אין מי שיחליף אותך בנהיגה.
זהו בגדול, מקווה שעזרתי, אם יש שאלות קדימה.
*והיא מה אומרת לי השבוע? חבל מכרת את דודג'...
מעמיסה את הפג'רו ומתלוננת שאין לה מספיק מקום...
ואני עם הגב שלי מעמיס את הגג...🤦*♂️
חבר האתר שרכש הוא... אני.
הרכב נכנס כעת לתהליך שידרוג משמעותי. אתעד ואעביר מידע כשהדברים יסתדרו סופית.
מבטיח סיפור בסגנון אמריקאי, מעניין וקיצוני מהרגיל.
ערן CJ
חבר האתר שרכש הוא... אני.
הרכב נכנס כעת לתהליך שידרוג משמעותי. אתעד ואעביר מידע כשהדברים יסתדרו סופית.
מבטיח סיפור בסגנון אמריקאי, מעניין וקיצוני מהרגיל.
ערן CJ
כיף לשמוע ומעורר ציפיה!
כל רכב שהיה אצלך תמיד היה עם סיפור מעניין
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.