PDA

צפייה בגרסה מלאה : רכב טיולים, פאגרו VS טרופר



killerqueen
20-02-21, 13:28
שלום לכולם,
אני מחפש רכב טיולים קצר. מתלבט בין פאגרו קינג קצר לבין איסוזו טרופר קצר. את הפאגרו יחסית מכיר בזכות הקהילה היוצאת דופן שיש להם והאמת רק בזכות זאת נוטה לכיוון הפאגרו אך חשובה לי דעתכם.
אני לא פותח את השרשור בייעוץ לפני קניה כי ידוע לי מה אני מחפש, אני מחפש יותר מידע קונקרטי על הטרופר עצמו ובהשוואה לפאגרו.

ברור לי שמרכבים בני 20 שנה לא ניתן לצפות לאמינות יוצאת דופן והרבה תלוי ברכב עצמו ולא בדגם או ביצרן, אך באופן כללי:
האם הטרופר נחשב אמין?
האם ניתן יהיה לצפות ממנו לעשות נסיעה מאזור חדרה למכתש בלי להתקע באזור נאות חובב ולעמוד בשוליים? (אל תשאלו למה אני מצולק מזה)
האם עלות האחזקה באופן כללי דומה?

בטרופר אני מתכוון לשנת 2000-2004 מנוע 3.0 דיזל.
בפאגרו ל3.2 דיזל שנתון דומה +- .

Asaf-a
20-02-21, 13:50
יש שאלה נוספת, הם אינם אותו הקטגוריה מבחינת מרחב לנוסעים ומטען, הקינג הקצר קטן משמעותי ביחס לטרופר הקצר והפראדו והקצר.

עם פראדו קצר טיילנו כמה שנים משפחה 2+3, בקינג קצר לא היינו נכנסים.

הטרופר הקצר להערכתי גדול אף יותר מהפראדו.

אם זה שיקול, אז הייתי מתחשב גם בזה.


Asaf-a
אסף.א

killerqueen
20-02-21, 15:50
יש שאלה נוספת, הם אינם אותו הקטגוריה מבחינת מרחב לנוסעים ומטען, הקינג הקצר קטן משמעותי ביחס לטרופר הקצר והפראדו והקצר.

עם פראדו קצר טיילנו כמה שנים משפחה 2+3, בקינג קצר לא היינו נכנסים.

הטרופר הקצר להערכתי גדול אף יותר מהפראדו.

אם זה שיקול, אז הייתי מתחשב גם בזה.


Asaf-a
אסף.א

המרחב הפנימי פחות רלוונטי
אם כבר אולי אפילו חיסרון לרכב גדול מידי עבורי.. למרות שזה פחות משנה לי

erezgur
20-02-21, 17:17
נראה לי שאת התשובות לחלק מהשאלות שלך אתה יודע :

1. לדעתי שני הרכבים דומים מבחינת יכולת הנסיעה בשטח. לפאגרו נעילה אחורית ולטרופר הילוך מתלה מרשים ולכן את כל הטיולים הרגילים בארץ תוכל לעשות עם שניהם.
2. הטרופר יותר נח בנסיעה על הכביש, אבל זה לא הבדל תהומי. גם צריכת הדלק מעט טובה יותר.
3. המרחב הפנימי בטרופר הקצר הוא הגדול ביותר בקטגוריה באופן משמעותי. כאשר מעמיסים ציוד לטיול או כאשר מדובר בעדלת תינוק וציוד נוסף - בטרופר יש שפע מקום.
4. שני הרכבים הם כבר בני 20 +- שנתיים. לא תמצא כנראה רכב עם פחות מ-400 אלף ק"מ. לכן אין כמעט משמעות לאמירות כלליות על מצב מכני והכל תלוי באקסמפלר הספציפי שיפול לידך - כיצד תוחזק בשנים האחרונות לפחות, וכמה אהבה קיבל מבעליו. לטרופר חשוב מאד שימוש בשמנים איכותיים המתאימים לו וכנ"ל לגבי פילטרים (סולר ושמן ולדעתי גם מסנן אוויר), החלפת מזרקים ושרוולי מזרקים אחת לכ-80,000 ק"מ. את הפאג'רו פחות מכיר.

לגבי נסיעה חדרה - מכתש רמון - אין לי בעיה עם הטרופר שלי לצאת לטייל בהרי אילת ולמחרת בגולן, כך גם לחבר עם פאגרו מ-2001... זה לא אומר שאין הפתעות מדי פעם אבל לא משהו שצריך למנוע ממך לטייל עימו.

איל מ
20-02-21, 17:32
הוזכרה כאן קהילה תומכת.
כבר כמה שנים שלא הסתובבתי בקרב הטרופריסטים, אבל בזמנו היתה להם קהילה מפוארת ששמה בכיס הקטן את רוב קהילות היצרנים האחרים.

נדב ש.
20-02-21, 18:35
אני מציע שתסמן לך רכבים ותלך לבדוק אותם.

לכל רכב ישן(ובכלל) יש את השטויות שלו, תעשה שיעורי בית ותלמד מה צריך לשאול ולבדוק בכל אחד מהם.

לטרופר ארז רשם לך בגדול.
לפג'רו בשנתונים הנ"ל משאבות סולר שלא זולות, חיישנים בטרנספר, גיר, נאבות, בוקסות מתלים.

asafk
20-02-21, 18:38
האמת חייבת להיאמר - הקינג הוא הדור ה'לא נכון' של הפג'רו בתור רכב טיולים. הbk שהגיע אחריו טוב ממנו משמעותית ובוודאי הQ שהיה לפניו.
בזמנו הוא היה חידוש מעניין, טיל שבילים באמת מיוחד. אבל בזה הסתכם הקסם שלו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נמרוד
23-02-21, 14:24
האמת חייבת להיאמר - הקינג הוא הדור ה'לא נכון' של הפג'רו בתור רכב טיולים. הbk שהגיע אחריו טוב ממנו משמעותית ובוודאי הQ שהיה לפניו.
בזמנו הוא היה חידוש מעניין, טיל שבילים באמת מיוחד. אבל בזה הסתכם הקסם שלו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מה בעצם ההבדלים בין הקינג לBK (שזה אומר 2008 והלאה?)

Asaf-a
23-02-21, 17:26
תשובה חלקית:
קינג לימיטד (הדגם הבכיר) 2006-2007 מגיע ללא נעילה אחורית אבל עם TC מצויין.
בBK למיטב ידיעתי תמיד יש נעילה אחורית ו TC שמתבטל מקדימה כאשר נועלים מאחור..

ובקינגים הישנים או ברמות גימור הנמוכות יש נעילה אחורית אבל איני בטוח לגבי TC

כמו כן קינג מגיע תלוי בשנה עם גלגלי 16-17
BK בגימור הגבוה מגיע 18״ ובנמוכים 17״

Asaf-a
אסף.א

danob
24-02-21, 10:11
נראה לי שאת התשובות לחלק מהשאלות שלך אתה יודע :

2. הטרופר יותר נח בנסיעה על הכביש, אבל זה לא הבדל תהומי. גם צריכת הדלק מעט טובה יותר.



כבעלים לשעבר של טרופר בנזין קצר וקינג ארוך אני יכול להגיד שהטרופר נוח בנסיעה על הכביש, אבל בוודאות נופל מהקינג, גם בגלל המתלים הנפרדים וגם בגלל ההבדל במערכת ההיגוי (תיבה לעומת מסרק).
שלי היו משופרים (הטרופר עם OME והקינג עם לאוולס וקוני)
הטרופר תוכנן בגדול בסוף שנות ה-80 - תחילת שנות ה-90 לעומת הפג'רו שיצא קצת יותר מעשר שנים מאוחר יותר.
בנוגע לחיסכון בדלק, לא היה לי טרופר דיזל אבל אני לא חושב שיש הבדל, ואם יש, הוא דווקא לטובת הקינג בגלל שלגיר בקינג יש 5 הילוכים בהשוואה לארבעה בטרופר.

עם כל השאר אני מסכים.

ליאור

שגיא S
24-02-21, 10:39
מה בעצם ההבדלים בין הקינג לBK (שזה אומר 2008 והלאה?)

אני שמעתי מאנשים שמחזיקים את הbk שהציריות שלו והמשולשים חסונים יותר משל הקינג, אבל אין לי שום אסמכתא מקצועית לזה.

מישהו אולי יודע להגיד האם השתנה משהו בצורת התכנון של המתלים?

asafk
24-02-21, 12:31
כל הרכב יותר מאסיבי, בנוי הרבה יותר טוב.
בוקינג מכללי העברת כוח מצויינים ועמידים ביותר - כל השאר לא איכותי או עמיד באותה רמה של הדור הבא.
בסופו של יום זה רכב שונה לחלוטין למרות הדמיון החיצוני.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

raanan
24-02-21, 13:13
כל הרכב יותר מאסיבי, בנוי הרבה יותר טוב.
בוקינג מכללי העברת כוח מצויינים ועמידים ביותר - כל השאר לא איכותי או עמיד באותה רמה של הדור הבא.
בסופו של יום זה רכב שונה לחלוטין למרות הדמיון החיצוני.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

קצת מסובך להבנה מה שכתבת.

מכלולי הקינג מציינים ועמידים ביותר ביחס ל BK ?
כל השאר (מניח שהשאר זה פלסטיקה) בקינג פחות איכותי מ BK ?
מה לגבי הגיר האוטומטי ?

רענן

dorbh
24-02-21, 13:21
אני לא מכיר את המרווח הפנימי של הקינג, אבל בBK (הדגם של פאג'רו החל מ2008/7) הקצר שלי יש מצוקת מקום קלה.
תא המטען קטן מאוד, אני לא יכול לצאת לטיול מבלי לקפל לפחות חצי מהספסל האחורי (ציידנית בינונית 2 כסאות וארגז כלים ותא המטען די מלא)
גגון אפשרי אבל הורס לך את הגג הפנורמי הענק.

erezgur
24-02-21, 13:54
כבעלים לשעבר של טרופר בנזין קצר וקינג ארוך אני יכול להגיד שהטרופר נוח בנסיעה על הכביש, אבל בוודאות נופל מהקינג

אני פספסתי שמדובר בקינג, התשובה שלי התייחסה ל- Q. את הקינג פחות מכיר...

נשלח מהנייד

asafk
24-02-21, 19:01
קצת מסובך להבנה מה שכתבת.

מכלולי הקינג מציינים ועמידים ביותר ביחס ל BK ?
כל השאר (מניח שהשאר זה פלסטיקה) בקינג פחות איכותי מ BK ?
מה לגבי הגיר האוטומטי ?

רענןמצויינים ועמידים בפני עצמם. לא בהשוואה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אבי ביטר
25-02-21, 07:18
תשובה חלקית:
קינג לימיטד (הדגם הבכיר) 2006-2007 מגיע ללא נעילה אחורית אבל עם TC מצויין.
בBK למיטב ידיעתי תמיד יש נעילה אחורית ו TC שמתבטל מקדימה כאשר נועלים מאחור..

ובקינגים הישנים או ברמות גימור הנמוכות יש נעילה אחורית אבל איני בטוח לגבי TC

כמו כן קינג מגיע תלוי בשנה עם גלגלי 16-17
BK בגימור הגבוה מגיע 18״ ובנמוכים 17״

Asaf-a
אסף.א

לגבי ה TC ב BK
הוא באמת מתבטל כאשר מפעילים נעילה אחורית, אבל יש קיט שמבטל את הביטול, ואז אתה עם נעילה אחורית ומקדימה TC.
אני בדרך להתקין את הקיט, הוא כבר אצלי.

alto
25-02-21, 11:56
לגבי ה TC ב BK
יש קיט שמבטל את הביטול, ואז אתה עם נעילה אחורית ומקדימה TC.
אני בדרך להתקין את הקיט, הוא כבר אצלי.
מחכה לשמוע כשיעבוד

אבי ביטר
01-03-21, 14:19
יום שישי אני מתכנן להתקין.
יש עוד כאלה שכבר התקינו בארץ.

אעדכן.

amitaikl
01-03-21, 15:40
יום שישי אני מתכנן להתקין.
יש עוד כאלה שכבר התקינו בארץ.

אעדכן.
איזה קיט הזמנת?
אני מכיר שלושה
1. האוסטרלי. חיבור plug and play. מאפשר הפעלה של tc כשהדיפ. נעול, אבל גם ניתוק שלה כשהדיפ לא נעול
2. מקומי - מצריך חיתוך של חוטים שהאוסטרלי ייצר לו פלאג. הפעלת הtc כשהדיפ. נעול
3. מהמפרציות. כמו האוסטרלית, רק נראה קצת יותר אלגנטי בחיבורים

אבי ביטר
01-03-21, 16:03
איזה קיט הזמנת?
אני מכיר שלושה
1. האוסטרלי. חיבור plug and play. מאפשר הפעלה של tc כשהדיפ. נעול, אבל גם ניתוק שלה כשהדיפ לא נעול
2. מקומי - מצריך חיתוך של חוטים שהאוסטרלי ייצר לו פלאג. הפעלת הtc כשהדיפ. נעול
3. מהמפרציות. כמו האוסטרלית, רק נראה קצת יותר אלגנטי בחיבורים


מקומי...להפעלה בלבד של TC כשהביצה האחורית נעולה.

guyo
07-03-21, 12:45
לגבי ה TC ב BK
הוא באמת מתבטל כאשר מפעילים נעילה אחורית, אבל יש קיט שמבטל את הביטול, ואז אתה עם נעילה אחורית ומקדימה TC.
אני בדרך להתקין את הקיט, הוא כבר אצלי.שמעתי על זה, אשמח לדעת עוד לאחר התקנה

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

raanan
07-03-21, 13:06
מקומי...להפעלה בלבד של TC כשהביצה האחורית נעולה.
יתכן שתהיה לך בעיה בטיפוס מעלה עם דרדרת והצלבה.
גם בהתקדמות ואולי השפעות מכניות לא סמפטיות.

רענן

אבי ביטר
07-03-21, 14:16
יתכן שתהיה לך בעיה בטיפוס מעלה עם דרדרת והצלבה.
גם בהתקדמות ואולי השפעות מכניות לא סמפטיות.

רענן

היי רענן

אפשר הסבר למה שרשמת? לא הבנתי את כוונתך.

אנסה לתמצת שוב למי שלא מכיר את הנושא ב BK -

נעילת הדפרנציאל (high ו LOW) המרכזית עובדת ביחד עם TC (ב BK, לא קיים בדגמים הקודמים) בצורה מצויינת.

בטיפוס מאתגר אפשר גם להפעיל את הנעילה האחורית (סימן של ביצה) כדי לנעול את הסרן האחורי, אבל אז משום מה בחר היצרן לנתק את ה TC.

הביטול של הביטול מאפשר לך לעלות עם TC מקדימה וסרן אחורי נעול - תוספת אחיזה.

לנו זה די חדש, באוסטרליה זה די נפוץ הקיט הזה.

guyo
07-03-21, 16:02
נראה כמו פתרון נחמד וקל לביצוע

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

אבי ביטר
07-03-21, 16:07
אצלי כבר הותקן, אבל עדיין לא השתמשתי.

ממי שכבר התקין פה בארץ בינתיים רשמים טובים.

לא הבנתי מה רענן כתב, זה בדיוק מיועד למעלה עם הצלבות ודרדרת.

גם ההשפעות מכניות שרשם, הייתי שמח אם הוא היה מפרט יותר...

raanan
07-03-21, 17:48
אתחיל מהסוף,
אני חושב, ולאור נסיוני , שרצוי שנהיה קצת צנועים
כשאנחנו נכנסים ומשנים תפקוד מערכות שהיצרן פיתח.

לעצם העניין,
לדעתי השינוי מתבסס על מניעת האות למערכת ה TC שהנעילה מופעלת
(מפסק ואולי מעגל לוגי פשוט ).

הבעיה שאתה יוצא מתוך הנחה שמערכת ה TC תעבוד רק מול
הגלגלים הקידמיים ותתעלם מהאחוריים.
אך את זה המחשב לא יודע "שסידרו" אותו.
לכן אני חושב שבעליה עם דרדרת וסחרור גלגלים אחוריים,
מע' ה TC תפעיל בלימה גם לסרן האחורי שזה כמובן לא יעזור לטיפוס,
בנוסף מכות הבלימה משפיעים על כל רכבת הכוח (בגלל שהסרן נעול) ובעיקר על הטרנספר.

רענן

Yaki5500
07-03-21, 18:15
מסכים שראוי לנקןט בזהירות כשסוטים מהדרך שהיצרן התווה. אבל אם נעןל אחורה אז אין סחרור גלגלים מאחור ולכן לא תהעה בלימה בסרן האחורי. או שפספסתי משהו

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

raanan
07-03-21, 18:32
מסכים שראוי לנקןט בזהירות כשסוטים מהדרך שהיצרן התווה. אבל אם נעןל אחורה אז אין סחרור גלגלים מאחור ולכן לא תהעה בלימה בסרן האחורי. או שפספסתי משהו

Sent from my SM-A505F using Tapatalk
דרדרת , בוץ ,
אין סחרור גלגלים גם עם נעילה מופעלת ?

איל מ
07-03-21, 18:51
הtc מזהה הפרש סיבובים בין ימין לשמאל בלבד (לפחות בכל הרכבים שאני מכיר)
לכן, הוא לא נכנס כלל לפעולה בסרן נעול.

assafy
07-03-21, 19:10
+1 למה שנאמר למעלה.
הרי מבחינת החיישנים לא אמור להיות הבדל בין המצב של נעילה עם הצלבה לבין מצב ששני הגלגלים האחוריים צמודים לקרקע עם אחיזה טובה ורק גלגל קידמי אחד באויר.

ועדיין לא מצאתי תשובה מוסמכת למה היצרן בחר לנטרל את הtc כאשר הנעילה האחורית מופעלת (ואם אני מבין נכון אז כך זה גם בהיילקס).


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

raanan
07-03-21, 19:16
הtc מזהה הפרש סיבובים בין ימין לשמאל בלבד (לפחות בכל הרכבים שאני מכיר)
לכן, הוא לא נכנס כלל לפעולה בסרן נעול.
זה בטוח נכון לרכב עם הנעה אחת בלבד.

אם אין זיהוי הפרשים בין הצירים בהנעה כפולה,
זה כבר ממש לא בטוח.

איל מ
07-03-21, 19:31
בכל הרכבי 4x4שאני מכיר.
אבל אני כבר לא שוחה ברכבי פרימיום חדשים (לנדרובר 4 ומעלה).
בפאח'רו אני די בטוח שזה כך.
אולי בכל מיני רכבים עם מערכות שילוב 4x4 אוטומטיות (דוגמת דאסטר) בהן יש אלמנט היודע לזהות הפרשים בין הצירים יש יותר תחכום.
יקומו הגרשונים למיניהם ויגידו.
בכל מקרה,
אם לי היה פאג'רו, הייתי נוהג כמו איתן מהשיר על גבעת התחמושת.

assafy
07-03-21, 19:50
גם אצלי ב2 הרכבים האחרונים ישנה נעילה מכנית של הדיפ' המרכזי כך ששני גלי ההינע חייבים להסתובב יחד. אני מאמין שגם בפאג'רו זה כך.
לפי הידוע לי הtc פועל על סמך חיישני הabs שבכל גלגל.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

איל מ
07-03-21, 20:32
זה ברור, לדעתי רענן מכוון לאופציה בה המחשב abs יודע להגיב להפרשי מהירויות בין גלגלים על סרנים שונים. ודבר כזה, אני לא מכיר. מצד שני, באמת שאינני מומחה בכל סוגי הרכבים. מכיר את חלקת האלוהים הקטנה (והמטפטפת) שלי, וקצת רכבים של חברים שפונים לעזרה פה ושם.

Yaki5500
07-03-21, 20:53
דרדרת , בוץ ,
אין סחרור גלגלים גם עם נעילה מופעלת ?אתה מתכוון שהסרן הנעול מפרפר בשל אובדן אחיזה והסרן הקדמי מושך קדימה וה-tc שולח פולסים אחורה?

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

אבי ביטר
07-03-21, 21:28
עם כל הכבוד ליצרן, ויש כבוד, לא תמיד יש סיבה, ולא תמיד הסיבה לטובתינו.
הם לא קדושים שם או משהו המלוכסנים האלה.

אני לא הצלחתי להבין למה תוכנן מראש הביטול הזה.
מישהו פה בפורום העלה כיוון של עומס חשמלי או משהו כזה.

בכל מקרה, ביטול נשלט שרק במצבים מסויימים יופעל ממש לא נראה לי ישפיע על משהו חוץ מתוספת האחיזה.

כאמור, באוסטרליה זה להיט די הרבה זמן.
יש סרטונים ביו טיוב שממש מנסים להמחיש בשטח את המצב הזה.

אבי ביטר
07-03-21, 21:44
https://youtu.be/_sYpFJxxnZI

ארוך ומייגע, תקפצו לדקה 35
עזבו שעוד 5 קמש ועולים גם ב 2x4, אבל הכיוון ברור.
שטח חלקלק ורטוב, לא משהו שהייתי חושב להפעיל את המצב הזה בכלל.

raanan
07-03-21, 22:22
עם כל הכבוד ליצרן, ויש כבוד, לא תמיד יש סיבה, ולא תמיד הסיבה לטובתינו.
הם לא קדושים שם או משהו המלוכסנים האלה.


אני לא הצלחתי להבין למה תוכנן מראש הביטול הזה.
לכל דבר יש סיבה, אפילו למזג האוויר .
אבל לא תמיד אנחנו יודעים או מבינים הסיבה.


כאמור, באוסטרליה זה להיט די הרבה זמן.
יש סרטונים ביו טיוב שממש מנסים להמחיש בשטח את המצב הזה.
והחברה באוסטרליה הם מלאכים או אלים ?
הם בדיוק כמונו רק שכותבים בפורום באנגלית.



שטח חלקלק ורטוב, לא משהו שהייתי חושב להפעיל את המצב הזה בכלל.
דווקא זאת תקופה טובה שיש בוץ לנסות ולדווח.
לדעתי זה עדיף מאשר לנסות באיזה מעלה דרדרתי.

רענן

- - - Updated - - -


אתה מתכוון שהסרן הנעול מפרפר בשל אובדן אחיזה והסרן הקדמי מושך קדימה וה-tc שולח פולסים אחורה?

Sent from my SM-A505F using Tapatalk
אני מתכוון שהמערכת מזהה איבוד משיכה (ולא עקרוני עם איזה חיישנים).
היא כנראה תפעיל בלימה גם לסרן האחורי.

Yaki5500
07-03-21, 22:58
אני מתכוון שהמערכת מזהה איבוד משיכה (ולא עקרוני עם איזה חיישנים).
היא כנראה תפעיל בלימה גם לסרן האחורי.[/QUOTE]


המצב היחידי שבו אני רואה דבר כזה קורה הוא במצב שבו יש אובדן אחיזה מאחורה בשי הגלגלים במקביל ויש אחיזה מקדימה ואז בקרת המשיכה תבלום את האחוריים.

אבל גם אם כן, בקרת המשיכה עובדת במקביל לדיפרנציאל מרכזי נעול (כך היצרן תכנן את הרכב) שנמצא בשימוש המון ואין בלאי חריג שנלווה לכך אז מדוע שתהיה בעיה כנגד נעילה אחורית - שמופעלת הרבה פחות?

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

raanan
07-03-21, 23:22
נתחיל מזה ש TC בד"כ גם מפחית כוח מנוע כשהוא נכנס לפעולה.

מכיר את המצב שאתה מטפס במעלה דרדרתי עם נחישות ודבקות בצדקת הדרך (הביטוי של חנן) עם גז בריא ע"מ לא לעצור באמצע או לקראת הסוף ?

עכשיו מה קורה ש TC נכנס לפעולה ?
מפחית כוח מנוע וגם בולם לך את הסרן שדוחף אותך קדימה ונעול.
בקיצור, לא טוב.

אם "הקומבינה" הייתה מנתקת את הפקודות בלימה לסרן האחורי (הנעול) ומתמקדת רק לסרן הקדמי,
אז סה"כ זה בסדר (למרות שאני לא אוהב את הפחתת הכוח).

אני ממליץ, לבחון את זה במשטח בוצי ולא במעלה לא סימפטי.

רענן

assafy
07-03-21, 23:55
נתחיל מזה ש TC בד"כ גם מפחית כוח מנוע כשהוא נכנס לפעולה.

מכיר את המצב שאתה מטפס במעלה דרדרתי עם נחישות ודבקות בצדקת הדרך (הביטוי של חנן) עם גז בריא ע"מ לא לעצור באמצע או לקראת הסוף ?

עכשיו מה קורה ש TC נכנס לפעולה ?
מפחית כוח מנוע וגם בולם לך את הסרן שדוחף אותך קדימה ונעול.
בקיצור, לא טוב.

אם "הקומבינה" הייתה מנתקת את הפקודות בלימה לסרן האחורי (הנעול) ומתמקדת רק לסרן הקדמי,
אז סה"כ זה בסדר (למרות שאני לא אוהב את הפחתת הכוח).

אני ממליץ, לבחון את זה במשטח בוצי ולא במעלה לא סימפטי.

רענן

מה שאתה מתאר זו לא תגובה של tc אלא תגובה של הesp. אותה חומרה אך תוכנה אחרת.
את הesp כשנכנסים לשטח חובה לנתק. הוא אכן יכול לתת בלימות לא נכונות ולהוריד כח מנוע. Tc כשלעצמו לעולם לא יוריד לך כח מנוע ואת זה אני אומר מהחזקה של שלושה רכבי שטח שונים עם TC.
במיקרים קיצוניים של דרדרת הTC עלול להיכנס ל"בלבול", אך שוב, מה שאתה מתאר זה esp שלא נותק.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Yaki5500
08-03-21, 06:47
מצד אחד נשמע שאתה מתבלבל בין בקרת משיכה - traction control
לבין
בקרת אחיזה - elecronic stability program

אכן תוכנות שונות המתבססות על חומרה של מערכת ה-abs

מצד שני מערכת ה-esp, גם כשהיא מנותקת ידנית לא בהכרח כבויה לחלוטין ועשויה להיכנס לפעולה מוגבלת בתנאי קיצון. הפרמטרים בהם זה קורה משתנים מיצרן ליצרן כך שעל הנייר מה שאתה מתאר יכול לקרות.

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

raanan
08-03-21, 07:48
חברים,
תאמינו לי שאני יודע היטב את ההבדלים בין מע' TC ל ESP .
נכון שלא בכל כניסה של מע' TC יש הפחתת כוח ,
זה תלוי במספר משתנים, תכנות המערכת , יצרן ודגם הרכב.
אגב, יש כאלו אפילו שמעלות הילוך מ 1 ל 2 כאשר הן נכנסות לפעולה.

נכון שנקודת הקצה (בלימת כל גלגל בנפרד) משותפת לשתי המערכות.
ב ESP משתתפים עוד חיישנים (G , זוית הגה) מעבר לחיישנים המשותפים
(מהירות בגלגלים , מצב מצערת וכו' ) גם ל TC .

בקיצור,
שוב אומר, הכי פשוט להבין איך מתפקדת "הקומבינה" (מול המצב המקורי של היצרן)
במעבר בוצי ארוך לעומת מעלה דרדרתי.

רענן

-->