צפייה בגרסה מלאה : נהיגה בשלג
השבוע היתה הפעם החמישית בערך שנהגתימבשלג ממש. לא כביש מושלג אלא -שלג!!!
אני לא יודע לנהוג בשלג. אף פעם לא למדתי את הטיפים הקטנים שכל שוודי פיני או קנדי יודעים מגיל 12. (מצד שני... נראה אותם בדיונות! )
אז... למנוסים והמשכילים יותר בנהיגת שטח בשלג - זה המקום. תנו לנו טיפים ועצות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
השבוע היתה הפעם החמישית בערך שנהגתימבשלג ממש. לא כביש מושלג אלא -שלג!!!
אני לא יודע לנהוג בשלג. אף פעם לא למדתי את הטיפים הקטנים שכל שוודי פיני או קנדי יודעים מגיל 12. (מצד שני... נראה אותם בדיונות! )
אז... למנוסים והמשכילים יותר בנהיגת שטח בשלג - זה המקום. תנו לנו טיפים ועצות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
להמנע משינויים מהירים ( שינוי כיוון / מהירות / .. )
להמנע מסחרור גלגלים ( למרות שהחלקות זה כיף .. זה גם בלתי צפוי ( אפילו שאתה עושה בכוונה ) והאוטו יכול לצאת לטיול פרטי לכיוון לא צפוי למשל לקיר / תעלה / סלע ) .. ואז אי אפשר לעצור .. וגם ההיגוי לא משהו .. )
להמנע מבלימות חזקות .. אותה סיבה כמו הסעיף הקודם
באירופה מקובל גם להפעיל את האיתות חירום .. זה עוזר כנראה לראות את הרכב .. ואני רואה שזה מתחיל להיות מקובל גם פה.
לקחת בגדים חמים ויבשים להחלפה .. אחרי חילוץ בשלג / שלולית שלג / בוץ במינוס מעלות .. אתה יכול להיות חולה .. על אמת, היפוטרמיה זה לא כיף ! גם גרביים ונעליים ..
להמנע מאור גבוה גם בלילה, זה בעיקר מסנוור גם אותך וגם את מי שבא ממול, פתיתי השלג משמשים כמנסרה / מחזיר אור ומחזירים את האור אליך .. גם אליך .. .. וכל חוקי הפיסיקה בטלים גם לגביו ! ..
ושאר דברים מהסוג הזה.
כשאתה נוהג ורואה את הדרך מהחלונות הצדדיים רוב הזמן,
אתה נהג מיומן בשלג !
אימוני היגוי והעברת משקל ע"י המצערת , בלם , בלם יד
וכמובן שכל זה משולב עם הפניית כיוון מהירה של ההגה מצד לצד.
בקיצור,
קורס נהיגת ראלי באנגליה ,
אח"כ תבנה גרוטראלי על בסיס הנעה אחורית,
והחלק הקשה למצוא שבילים סולדיים ומבודדים עם מקדם חיכוך נמוך בקרבת הבית.
בהצלחה
רענן
לי יש רק טיפ אחד, מניסיון,
לא עוצרים באור אדום על כביש מושלג / קרח.
עדינות ומומנטום הם שם המשחק- החיכוך בין פתיתי השלג לעצמם שברירי מאוד- כל תנועה מהירה גורמת למומנט גזירה של החומר ולאיבוד אחיזה .
נעילות לכל דיפרנציאלים הוא יתרון בהורדת המומנט העדין להתקדמות בשלג.
זה מה שאני מכיר.
Oren Kipnis
20-02-21, 19:46
באירופה מקובל גם להפעיל את האיתות חירום .. זה עוזר כנראה לראות את הרכב .. ואני רואה שזה מתחיל להיות מקובל גם פה.
זאת המצאה ישראלית.
עם הרבה ניסיון נהיגה באירופה כולל בשלג (לא עמוק), ערפל כבד ותנאי ראות קשים לא ראיתי שימוש באורות מצוקה.
פשוט בארץ אנשים לא מודעים למטרה לשמה קיימים פנסי ערפל בכלי רכב.
זאת המצאה ישראלית.
עם הרבה ניסיון נהיגה באירופה כולל בשלג (לא עמוק), ערפל כבד ותנאי ראות קשים לא ראיתי שימוש באורות מצוקה.
פשוט בארץ אנשים לא מודעים למטרה לשמה קיימים פנסי ערפל בכלי רכב.
לא זה לא.
ראיתי את זה באירופה לפני שנים ... הרבה שנים.
וזה דבר חיובי. רואים את האורות האלו היטב גם בערפל כבד. מאד כבד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מחמישה ימים שרובם היו נהיגה בשלג בתולי ובשלג-קרח ביוון בטיול של אתר השטח ( אין לי מניות ... )
ראשון low בלי גז.... וזהו בערך
היינו עם רנגלרים סטנדרטים לגמרי , צמיגי HT לחלקנו
אם השלג נערם לפני הגלגלים והאוטו נעצר עושים אחורה קטן ומנסי שוב , ושוב , ושוב . הכל ראשון low בלי גז
אם צריך , אפשר גם להוציא איש-עם-את ( או מטאטא ) שיטפל בגבעות האלה כשהן נוצרות . במילא מדובר על קצב הליכה
Sent from my iPhone using Tapatalk
עוד דבר שראוי להתיחסות זה שולי הדרך שהולכים ומיטשטשים ככל שכמות השלג גדלה.תעלות מתמלאות ומיישרות קו עם הדרך או הכביש וסלעים, בזנטים ושאר מזיקין מתחבאים יפה מאד בשלג. צריך להיות מאד עירנייים איפה הדרך באמת. חוץ מזה כל הלבן הזה בתוספת ערפל בכלל מבלבל את העיניים והכל נהיה טשטוש אחד לבן.
נעילה קדמית רצוי לא להפעיל וגם אחורית בזהירות אלא לחילוץ או מעבר ספיציפי של מכשול. זה גורם לאיבוד שליטה מוחלט
Sent from my SM-A720F using Tapatalk
בשבילי חמישי האחרון ברמה הייתה הטבילה האמיתית הראשונה בחיי..
נשבע שהיה שלג בעומק 60סמ ולפעמים יותר.
הראות לכל הכיוונים הייתה חרא.
מראות תקינות ומכוונות שמשות נקיות... מטלית להורדת האדים (יש גם תכשירים) בהחלט חובה.
החבר'ה הדליקו את כל התאורות שהיו ברשותם כדי להיראות... אף אחד לא התלונן על סינוור.
כל אלמנט שמשפר אחיזה עוזר בשלג, רצועות, תחליפי רצועה, הורדת לחץ אוויר באופן קיצוני עזר מאוד לרכב שנתקע ב3x4.
שפאלות, אתי חפירה וכננת.
כגודל יצר ההרפתקנות ... הייתי מתחמש כראוי.
לגבי מהירות... יחסים.. low ו high... זה משתנה כל כך מרכב לרכב... מאיזה low יש וכמה הוא נמוך לאיזה מנוע ועם איזה אופי... משקל הרכב.... ויותר מהכל גם השלג
השלג של 0700 בבוקר ברמה ביום ה' .. פריך ובתולי.... זה לא השלג לש 0700בבוקר ביום שאחרי... הוא קשה, קפוא ככל שמעמיקים.
בנוסף מה אופי הקרקע מתחת לשלג...
לדוגמא בקרקע טבעית בוץ/סלעים ההתנהלות היה קלה הרבה יותר מאשר אספלט קפוא.
אז קטונתי ליעץ ... כל נהג יבחר לעצמו את ההילוך הנכון ביותר עבור רכבו .. בהתאם לתנאי הדרך.
בשבילי... 1.. 2..High..
ניתן לראות בסרטונים שההמלצות שנתנו.. רגישות .. מצערת... לא ממש דיברו לסמו התזזיתי.
https://youtu.be/LX3kN7ilXdc
https://youtu.be/QDS-TBjuPX4
https://youtu.be/gzkKQj-6Wg8
https://youtu.be/kaKiJaL-xTk
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אנחנו טיילנו ברמה במשך כל יום רביעי, ממש במהלך הסערה.
ניסינו להתאים את עצמנו לתנאים אבל מודה שיצאתי מבולבל.
נכון, פרייבטים על צמיגי כביש לא הצליחו לייצר התקדמות כלל, ורבים מהם ננטשו בצידי הכביש.
אבל עם רכבי 4x4 על צמיגי 50:50 היה מעניין.
בכבישים שפולסו עם שכבת קרח, צמיג בלחץ נמוך ייצר התקדמות ואחיזה מפתיעה.
בכבישים שלא פולסו כלל, עם שכבת שלג עבה, צמיג מנופח מאוד ועדינות על הגז/ברקס עבד הכי טוב.
מחוץ לכביש, גז עדין ייצר יותר אחיזה ברוב המקרים. בחלק מהמקרים גם זה לא עזר והדבר היחיד שעבד היה הרבה תנופה המון גז ונסיעה ״על הצד״ בהחלקות נשלטות.
השלג הלך והעמיק, הטמפ הלכה וירדה...וממשקעי קרח עברנו לשלג אבקתי ועמוק יותר ויותר.
בשילוב עם חוסר ניסיון והתנאים המשתנים, היה מאתגר. אפילו בכבישים.
מצד שני לא היו חילוצים מאתגרים (מקסימום כמה דק קצרות עם את חפירה).
כנראה חוסר הניסיון בהחלט שיחק תפקיד
אני לא יודע על איזה שלג נסעת.
בישראל זה כביש מושלג או שביל מושלג או סתם משטח כלשהו, אבל מושלג.
השלג בישראל לא מספיק עמוק ולא מתקשה, כי לא מספיק קר כאן. הוא רך ומימי מאוד. הגלגלים שלך חודרים את שכבת השלג ופוגשים משהו מוצק מתחתיו וככה אתה מתקדם.
אם אנחנו מדברים על שטח ועל ג'יפים ועל שבילים שבשלג כבד הם קשים ורעים (וגם גבו מחירים אתמול) כמו העליה להר קורטם ברכס בשנית (אלוני הבשן, הר חזק, הר בני רסן):
הנעה 2X4 - אין מה לנסות אפילו. רק ב-4X4.
גחון גבוה עוזר מאוד.
צמיגי שטח מלא בלבד, גדולים ככל האפשר. מי שעל צמיגי כביש שלא יתקרב אלא אם חמוש בשרשראות שלג. צמיגי AT זה סביר איכשהו, לא אידיאלי אבל אפשרי. בעיקר הדגמים היותר אגרסיביים. כל החצי-חצי העדינים המקובלים - חבל על זמנכם ועל כספכם. אלה צמיגי כביש.
נעילות עוזרות בשבילים מושלגים. מאוד. מאוד-מאוד אפילו.
לגבי כביש מושלג - שלבו 4X4 וקודם כל סעו לאט. אם הכביש קפא, אין לכם שום שליטה. לפחות שההתרסקות תהיה במהירות איטית ככל האפשר....
בכביש מושלג אנחנו רוצים 4X4, אבל בלי נעילות בכלל. נעילה אחורית אוטומטית? טריקי.... היא תזרוק לכם את הזנב גם במכת גז הכי קלילה וגם עם מנוע חלש, נגיד של ג'ימני. נעילה קדמית אוטומטית?... זה כבר מסוכן. היא תבטל לכם למעשה את יכולת ההיגוי.
צמיגים: בג'יפים אנחנו כבר מבינים ששטח מלא זה הדבר הנכון, גם לשלג. אבל מה עם הפרייבטים?.... בישראל לא יודעים מה זה צמיגי חורף כי התנאים אצלנו לא באמת מצדיקים. אבל השלווה שבה הנהגים האירופים ,בפרייבטים רגילים לחלוטין, מתמודדים עם כבישים מושלגים נעוצה/מוסברת בצמיגי חורף.
עם צמיגי קיץ (שהם כל הצמיגים שאנחנו מכירים בישראל) על רכב 2X4, אין לכם שום סיכוי. תאמינו לי, מנסיון....
4X4/AWD כבר משנה את התמונה ועדיין - צמיגי חורף יעשו קסמים.
במדינות המושלגות באירופה החוק מחייב להחליף צמיגים לקראת החורף (שם לא צריך מארבים בדרכים של משרד התחבורע המקומי. הרוב המוחלט של הציבור מספיק אחראי ומחזיק שני סטים של צמיגים, לקיץ ולחורף) חברת ההשכרה התקמצנה כנראה על צמיגי חורף באאודי A3 "שלי"... וזו היתה התוצאה. נחלצתי משם בעור שיניי וזו לא הגזמה. היה מפחיד באמת.
ראיתי באירופה בחורף צמיגי פרייבטים עם חריצים גדולים ומסמרים קטנים לשבור את הקרח.
ראיתי באירופה בחורף צמיגי פרייבטים עם חריצים גדולים ומסמרים קטנים לשבור את הקרח.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210220/05fcfc3e4bb76904b31fb346c86b8ffd.png
בעקרון
במדינות שאסור שרשאות שלג.
שלג עמוק. שרשראות זה אחלה.
כביש מפולס .. שרשראות יכולות לגרום להחלקה .. וגם הורסות את הכביש. שם יש צמיגי חורף עם מסמרים.
זה עושה הרבה רעש. אבל אחיזת כביש מטורפת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210220/05fcfc3e4bb76904b31fb346c86b8ffd.png
בעקרון
במדינות שאסור שרשאות שלג.
שלג עמוק. שרשראות זה אחלה.
כביש מפולס .. שרשראות יכולות לגרום להחלקה .. וגם הורסות את הכביש. שם יש צמיגי חורף עם מסמרים.
זה עושה הרבה רעש. אבל אחיזת כביש מטורפת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
התכוונת בטח לאלו ...
132822
עם כאלו , אח של אשתי רוכב בשטח ...
אבל לתומי חשבתי שהיתה פה שאלה רצינית ... וכמה שנות נסיון נהיגה במינוס 25 על כבישים קפואים או מושלגים היו עם צמיגים כמו שאני צרפתי .. על מכוניות. גם 2X4 ..
כזה אני ... ההוא שלא כיף איתו במסיבות :)
boaz avrahami
20-02-21, 23:16
רק לשם הפרופורציות, למעט בחלקים הגבוהים של החרמון, בשאר הארץ תוך פחות מיממה מה שנשאר זה סוג של קרח בצורת ברד.
זה כבד ומתנהג שונה לחלוטין משלג.
קרח הוא הרבה יותר קשה לנהיגה.
בתמונת גלגל של גיא זה שלג.
יבש, אבקתי..
אגב, עוד קטע .. שלא הכי קשור לצמיגים .
אבל שלחו אותי למלא נוזל ניקוי חלונות .. שם זה כתום כזה .. בגלל הדרגת קפיאה .. ואני שופך את זה למיכל ומתלנן לעצמי שאיך זה מנשפך לאט כמו שמן .. או גליצרין .. ואז אני תופס את עצמי .. ואומר לעצמי, תגיד תודה שזה בכלל נוזל .. מינוס 27 feel like משהו כמו 34 .....
בקבוק קולה שהושאר באוטו לכמה דקות, קפא לחלוטין.
אז אצלינו נוזל כחול רגיל .. נשאר נוזלי .. וחשוב שיהיה באוטו כי שפריצים של בוץ או שלג חום .. שנמרחים על החלון הקדמי .. עלולים לגרום לך להעצר בתעלה .. בקלות.
אני לא מומחה ולא טוען לשום ידע מעמיק בנהיגת שלג, אבל יצא לי כמה פעמים להיכנס לשלג, להיתקע ולחלץ ויש לי קצת תובנות שעזרו מאוד בסופש הנוכחי;
קודם כל - צמיגי שטח מלא, הבדל ענק בין חוסר יכולת לזוז לבין התקדמות גם אם בכח.
דבר שני - לעשות כל מאמץ לא להיכנס לחושך בשטח מושלג - השלג הופך לקרח והעסק מסתבך הרבה יותר.
תמיד לקחת מגפי גומי גבוהים ואת חפירה נורמלי. כננת תקינה יכולה להציל כמעט כל מצב ביש.
מעבר לזה לא להיכנס לשטח מושלג שלא מכירים, אי אפשר לדעת מה גבולות ותוואי השביל המקורי - ראיתי אתמול מישהו שהסתבך והתרחק מהשביל עם כל ניסיון חילוץ עצמי והתברר שהוא נכנס לשדה בולדרים, בלי כננת ועזרה נוספת הוא לא היה יוצא משם.
לגבי הנהיגה עצמה - לדעתי אין צורך להוריד אויר אם אין בוץ, המטרה שהרכב יגיע לקרקע היציבה שמתחת. אם אפשר להתקדם בעדינות עדיף, אם לא אפשר גם להתפרע קצת כדי לפנות מסלול, אם נתקעים - נדנדה קדימה ואחורה בעדינות לפנות קוליס תעזור, הכל תלוי באופי הדרך.
לסיכום:
בחייאת..אל תבואו לשלג בלי ציוד חילוץ מתאים ובלי צמיגי שטח מלא.
אני גר בשוויץ, יורד פה שלג לפעמים...
חובה צמיגי M+S, ההבדל תהומי. חבר עם G class חדש, התקמצן על סט צמיגי חורף ואחרי נסיעה אחת על כביש מושלג דהר לצמיגאי (22", זה יקר).
לפני כשבועיים, על כביש ראשי בגרמניה, כמעט 100 ק"מ של אוטובאן מלא שלג, נתיב אחד לנסיעה עם מעט שלג, ונתיב אחד לעקיפה של אלה שנוסעים 80 קמ"ש. היה מאתגר ומעייף.
שטח עם שלג? לא כאן.
צמיגים עם ניטים, בדרך כלל אצל רכבי עבודה /תושבים של כפרים בהרים.
העיקר, לתכנן קדימה ולהימנע משינויים מהירים. קל לדבר וקשה במציאות.
אני גר בשוויץ, יורד פה שלג לפעמים...
צמיגים עם ניטים, בדרך כלל אצל רכבי עבודה /תושבים של כפרים בהרים.
.
Langenthal
נחשב אזור כפרי הררי?( כפרי כן, אבל לא זוכר שזה ממש הררי, אבל עברו 8 שנים מאז שהייתי שם בפעם אחרונה)
אומנם יש לי בערך חודשיים-שלושה מקוטעים של נהיגת "עלקשלג" ברזומה, אבל זה היה מזמן ואני לא חושב שיצאתי מזה שווצרי.
בעיקר יצאתי מזה מישהו שלא אוהב שלג ודי נמנע ממנו.
אני חושב שהבעיה הכי גדולה של ישראלים וטיולי שלג זה חוסר ההבנה שכשאתה נתקע, זה עלול להיות קטסטרופלי.
לחפור מתחת לגיפ בשלג זה סיוט שיכול תוך רבע שעה להפוך להיפוטרמיה.
רכב לא מניע ותקיעה ללילה יכולים להגמר מאוד מאוד רע.
אני זוכר שבתור חיילים חילצנו "ג'יפ" מאזור אנדרטת הטייס בהר כחל, בלי מים חמים, בלי בגדים להחלפה ובלי אוכל, ב"בוצשלג" שגם להאמר היה קשה לעבור.
לטיול בשלג (שאני לא מבין את האינטרס כן?) צריך להתכונן כאילו נתקעים לילה בשלג. הרבה בגדים, תרמוסים, הרבה מים ואמצעי בישול לחמם אותם.
אתרום את ה5 סנט שלי לנושא,
הייתי ביער אודם במן שירד שלג...
היה שלג מטורף, מגיע לברכיים, ובחלק מהמקרים...לביצXX :)
אני עם טראקן וצמיגי שטח מלא...
הרכב צלח הכל, גם בכביש כשהיה מחליק ואחרים הסתובבו וגם בשבילים שכבר נפרצו כולל כאלה שפרצנו....
הקושי היחיד היה כשנסענו בשיירה והמוביל התשגע...חתך ימינה ושמאלה ונתן גזיות... זה גרם לקולוסים להשברב וזה הקשה עלינו.
גז גבוה וליסוע לפי תוואי השטח (הקולוסים)....כמטעט כמו בבוץ .
לי יש רק טיפ אחד, מניסיון,
לא עוצרים באור אדום על כביש מושלג / קרח.
יש בזה משהו.
אומר בתור אחד שפעמיים בחיים מצא את עצמו מחליק באימה צרופה אל אחורי רכב שעצר באדום (קנדה ארה"ב כאלה בחורף, לא פה).
בשני המקרים נגמר מילימטרים מהתנגשות.
קצת על נהיגת כביש - מניסיון של טירון.
גרמניה, דצמבר 2018
בוקר "חמים" של 1-4 מעלות.
הגענו בצהריים לנירנברג, ומתחיל שלג שמתגבר והולך.
אחרי ביקור בכריסמס מרקט וארוחת נקניקיות בבית הבירה המקומי מחליטים לוותר על המשך הסיבוב ולצאת למינכן - יש מלון בשדה תעופה לקראת הטיסה של מחר.
הערכנו שאם לא נצא מיד, כנראה לא נגיע לטיסה.
בשעה ירדו למעלה מ30 ס"מ שלג.
על האוטובאן נוסעות 3 מפלסות כמעט במקביל + פיזר מלח ובכל זאת הכביש מכוסה. ומיד אחריהן הכביש שוב מכוסה שלג גבוה.
אני עם הנעה אחרוית (שודרגתי ליגואר). כל נגיעה בגז האוטו נוסע לאן שהוא רוצה.
מפחיד!
רכב אחד סוטה לשוליים - הקוליסים שלו מושכים לאחוריו את כל התנועה (וכמות נשיקות ושפשופים שראיתי היתה מדהימה...)
נסיעה (מתוכננת) של פחות משעה וחצי באוטובאן הפכה לכ4 שעות.
מה למדתי?
גם עם צמיגי חורף, במישור ועם מלח על הכביש - נוסעים לאט, שומרים מאוד מרחק, אם הקוליסים סוטים הצידה, מתנגדים להם במתינות (מעט הגה, לא לשבור), לחיצה על הגז מאוד מתונה. כמעת ולא לוחצים בכלל. ולפני רמזור, הרבה לפני, מאטים. גם אם הוא ירוק...
לגבי השטח - כבר נכתב כאן הרבה.
קוריוזים מאותו הערב:
1. כל הטיסות באירופה בוטלו באותו הערב בגלל הסופה.
2. אחרי שהגענו למלון בשדה התעופה, לקחנו רכבת למינכן. לידנו יושב גרמני עם חולצה קצרה, קפוא, שבדיוק הגיע מ... תל אביב החמה.
על איזה גלגלים מתקינים את שרשראות השלג ברכב 4*4?
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
אם שלג עמוק, על האחוריים. אם כבישים קפואים או שלג/בוץ רדודים; על הקדמיים.
אבל,
אם נוסעים ב4*4 שמים על כל הארבעה.
https://youtu.be/yIAZUe101Ds
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אחלה ערוץ.
אני רוצה להכין משהו פשוט לדאסטר ושם בשלג ההמלצה היא לנהוג ב4*4 לפי דרישה (לא הנעה קבועה).
לכאורה, אם תהיה אחיזה לגלגלים המניעים אז ההנעה הכפולה לא תכנס לפעולה. גם אז להתקין על כל 4 הגלגלים?
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
אחלה ערוץ.
אני רוצה להכין משהו פשוט לדאסטר ושם בשלג ההמלצה היא לנהוג ב4*4 לפי דרישה (לא הנעה קבועה).
לכאורה, אם תהיה אחיזה לגלגלים המניעים אז ההנעה הכפולה לא תכנס לפעולה. גם אז להתקין על כל 4 הגלגלים?
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
מקובל ללמד שהגלגלים הקדמיים עם ההיגוי מכוונים את האוטו. והגלגלים האחוריים ממשיכים את הקו. או שומרים על הכיוון שנקבע על ידי הקדמיים.
בתכלס. מהשלג של שבוע שעבר. זה היה מאד מוחשי איך התחת נוסע לטייל ומתעלם מהגלגלים הקדמיים כאשר בחרתי בהנעה קדמית. ( מחקה שרשראות רק על גלגלים קדמיים ) במצב אוטומטי ללא ביטול בקרת משיכה. האוטו התקדם הכי טוב ושמר כיוון בצןרה מצויינת. וזה כשיש לי נעילה אחורית אוטומטית.
כשירדנו מהאספלט ( שממילא היה מכוסה שלג ) העברתי למצב לוק וגם ניסיתי ביטול בקרת משיכה. האוטו התקדם מצויין כל עוד במישור. פחות כשהתחילה עליה וממש לא משהו. על שלג חדש. עמוק עם הצלבות ועצירה. זה להבנתי עניין של צמיגים. אם היו לי שרשראות. כנראה הייתי מתקדם. ג׳ימני שהצליח לעקוף אותי. עם צמיגי שטח מלא ונעליה חשמלית אחורית. המשיך לנסוע לאחר מאבק התחלה קצר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כנראה הפתרון הטוב ביותר הוא שרשראות
כל הסינים שווים לת....
https://www.youtube.com/watch?v=dGTpME51Ybc
מעניין, יש פה מישהו (שגר בישראל) שמחזיק שרשראות שלג?
נמרוד יש כמה בקבוצת הדאסטרים שקנו בחו'ל מתוך תקווה שזה יציל אותם בבוץ.
יש גם הרבה שמחזיקים את האזיקונים שמחברים חד פעמית על מנת לצאת ממצב בעייתי ..
אגב בימים שאחרי השלג היו כאלה צהובים בצידי הדרכים.
Sent from my H3123 using Tapatalk
מעניין, יש פה מישהו (שגר בישראל) שמחזיק שרשראות שלג?לי יש.
קיבלתי, לא קניתי.
שרשראות מקצועיות ואיכותיות, ארוזות במזוודה. רשום מידות הצמיגים המתאימות.
אף פעם לא השתמשתי...
מוכן לתרום למבחן בחורף הנוכחי/הבא
Sent from my SM-N770F using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/a1a7fded76ccc7b85f97e2b3f8c4c031.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/51e6f15351bfef23ef34c01848e71f98.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/9331f93661074420e67bd396fb08b864.jpg
מעניין, יש פה מישהו (שגר בישראל) שמחזיק שרשראות שלג?גם לי יש.
קניתי בחופשת סקי באיטליה אחרי שלא הצלחנו לטפס בכביש בחזרה לעיירה גם עם awd של רנגייד.
מי שרוצה לשחק עם זה מוזמן לקבל, לא נראה לי שזה יתאים לי אפילו לויטארה.
GodsFather
28-02-21, 21:44
גם לי יש, במחסן באריזה יפה מאמזון
Sent from my HD1903 using Tapatalk
הי, היום קיבלתי מאיש יקר(מוטי ג.) צמיגים בלאי של פולריס ובחצי שעה ייצרתי 2 אבות טיפוס של סנדלים ל 235X70X16-BF שלי.
הבהרה: זה לא נועד לנסיעה רציפה (אולי עם הסוליה השלמה זה אפשרי), אלה להחלצות ממצב של עמידה על קרח או על משטח חמאתי. אני חושב שבחורף הבא אניח 2 סוליות כאלו בבגאז' על כל מקרה... ויתכן שהסוליה החתוכה יכולה לעזור גם במצב של גלגל מפרפר בטיפוס על מדרגה. מישהו מוכן לקבל ממני תמונות בווטאפ ולהעלות אותן לאתר?....
הי, היום קיבלתי מאיש יקר(מוטי ג.) צמיגים בלאי של פולריס ובחצי שעה ייצרתי 2 אבות טיפוס של סנדלים ל 235X70X16-BF שלי.
הבהרה: זה לא נועד לנסיעה רציפה (אולי עם הסוליה השלמה זה אפשרי), אלה להחלצות ממצב של עמידה על קרח או על משטח חמאתי. אני חושב שבחורף הבא אניח 2 סוליות כאלו בבגאז' על כל מקרה... ויתכן שהסוליה החתוכה יכולה לעזור גם במצב של גלגל מפרפר בטיפוס על מדרגה. מישהו מוכן לקבל ממני תמונות בווטאפ ולהעלות אותן לאתר?....העלאתי https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/8e2c7512e5ce0a31bfb665f02a39fc60.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/1dae9e7fff1215940933cf4d975dfe57.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/44a217b9af7a2da1c28be1ae5eb8cc6f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/9da2ff158ec80d2fdd6e5537c532b951.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/6e379fc00b82e1eae87ec405587e3861.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/7f8d68043a29ddad30d86ba84fb03e99.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/37a28b5a70b630727546a5b99ff71c23.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/06e7427e00254a269ca3f4cb8e85aba0.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/322b19a982c53ea429b271d25044704e.jpg
עוד אחתhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/54a0e46174b685bdc02db277e7aaf73c.jpg
אם כבר משחקים באלתורים שיגמרו בשרשור האידיוטים הגדול.....
למה לא לקחת צמיג שטח מלא, אפילו של משהו מרושע כמו צמיג חקלאי, במידה אחת גדולה מהצמיג שלי, ולהלביש בצורה כזאת או אחרת את כל הסוליה שלו על צמיגי הat החלביים שלי?
ככה אני יכול בימים גשומים/מושלגים לצאת לשחק בבוץ/שלג בלי לוותר על צמיגי הat ליומיום (במילא אין צמיגי mt במידה של הדיסקו, אלא אם יורדים במידה). ואם כבר הגזמנו, אז אפשר גם להוסיף ברגים עם ראש שטוח לטובת קרח...
(אין באמור משום המלצה, ואני לא מתכוון ליישם).
אם כבר משחקים באלתורים שיגמרו בשרשור האידיוטים הגדול.....
או איך חטפתי / החטפתי וואחד סטירה מחתיכת צמיג שעפה אבל לא ממשאית ...
למה לא לקחת צמיג שטח מלא, אפילו של משהו מרושע כמו צמיג חקלאי, במידה אחת גדולה מהצמיג שלי, ולהלביש בצורה כזאת או אחרת את כל הסוליה שלו על צמיגי הat החלביים שלי?
ככה אני יכול בימים גשומים/מושלגים לצאת לשחק בבוץ/שלג בלי לוותר על צמיגי הat ליומיום (במילא אין צמיגי mt במידה של הדיסקו, אלא אם יורדים במידה). ואם כבר הגזמנו, אז אפשר גם להוסיף ברגים עם ראש שטוח לטובת קרח...
(אין באמור משום המלצה, ואני לא מתכוון ליישם).
לא יותר פשוט להתקין צמיגי שטח מלא ברכב שטח ?
רענן
אין במידה. ואני עוד לא בשלב של להחזיק שני סטים. (לא שאכפת לי, אבל המקום שהם יתפסו בבית יהיה המקום שלי אחרי שאשתי תשלח אותי קיבינימאט - ודי בצדק).
הי, היום קיבלתי מאיש יקר(מוטי ג.) צמיגים בלאי של פולריס ובחצי שעה ייצרתי 2 אבות טיפוס של סנדלים ל 235X70X16-BF שלי.
הבהרה: זה לא נועד לנסיעה רציפה (אולי עם הסוליה השלמה זה אפשרי), אלה להחלצות ממצב של עמידה על קרח או על משטח חמאתי. אני חושב שבחורף הבא אניח 2 סוליות כאלו בבגאז' על כל מקרה... ויתכן שהסוליה החתוכה יכולה לעזור גם במצב של גלגל מפרפר בטיפוס על מדרגה. מישהו מוכן לקבל ממני תמונות בווטאפ ולהעלות אותן לאתר?....
זה נועד בדיוק לתקיעה שהיתה ביער ביריה לפני שבועיים, או להחליף את הקרש הקשור בניילון שנראה כאן באיזה סירטון.
אבל צחוקים זה נחמד תמשיכו...:)
אני רק שאלה:
ניסיתי להבין למה נעילות זה רע בשלג ולא ממש ירד לי האסימון. מביך קצת אבל אשמח להסבר :)
TNX
אני רק שאלה:
ניסיתי להבין למה נעילות זה רע בשלג ולא ממש ירד לי האסימון. מביך קצת אבל אשמח להסבר :)
TNX
להתקדמות (סטייל שטח) במערום שלג, זה דווקא מאד עוזר.
לנהיגה על כביש חלקלק שלג כבוש וקרח, זה ממש רע כשיש סיבוב או עקומה (ממשיכים ישר ).
רענן
לי יש.
קיבלתי, לא קניתי.
שרשראות מקצועיות ואיכותיות, ארוזות במזוודה. רשום מידות הצמיגים המתאימות.
אף פעם לא השתמשתי...
מוכן לתרום למבחן בחורף הנוכחי/הבא
Sent from my SM-N770F using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/a1a7fded76ccc7b85f97e2b3f8c4c031.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/51e6f15351bfef23ef34c01848e71f98.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210228/9331f93661074420e67bd396fb08b864.jpg
אם אני מזהה נכון, יש בסט הזה מנגנון ראטצ'ט למתיחה והידוק של השרשרת אחרי שהיא מונחת על הגלגל.
אם כן, 2 נקודות:
1. אחרי נסיעה של כמה מאות מטרים לעצור ולהדק שוב
2. לנקות טוב טוב את המנגנון אחרי שימוש. קצת לכלוך ובוץ שמתייבש שם בפנים וזה מפסיק לעבוד ומתחיל להתקע
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.