PDA

צפייה בגרסה מלאה : חדש בתחום - מחפש תג'יפ הראשון



4st3r1x
21-02-21, 12:21
שלום לכולם
שמי דן מהמרכז (נשוי, בן 33)
אני כבר כמה שנים רוצה להיכנס לתחום והדבר הכי טוב שהקורונה עשה זה לדחוף אותי קדימה :)

אני שובר את הראש כבר 3 חודשים עם מה להתחיל ואיפה.


1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב?עד 40 אלף
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? מימון ניפרד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? אנחנו זוג, אבל אחרי שיחות ארוכות עם האישה צריך רכב ל5:rolleyes:
אנחנו כן רוצים לעשות לפעמים טיולים של מספר ימים עם לינה בשטח

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?הרכב הוא יהיה רק לטיולי שטח בסופי שבוע,
אני לא יודע כמה ק״מ הוא יעשה (אם אני מחשב את גודל המדינה ו2 עד 3 טיולים בחודש 500ק״מ טיול הערכה גסה של 15 אלף ק״מ בשנה ופחות עם ביבי מחליט לפתוח את הנתב״ג שוב :) )
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?כן אין בעיה אם הרכב יושב במוסך כמה ימים.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?אין ידע תכני אבל אני כן רוצה להשקיע בלמידה ולבצע את זה לבד (בין אם זה בקורסים שאתם יכולים להמליץ או מר. יוטיוב.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אני גר בתל אביב

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?כמו שאני מתחיל אז בהתחלה עפר ודרכי ודרכי כורכר, ועם הנסיון והידע להמשיך למעברים קשים.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?יש לי כמה חברים שכבר רכשו (טריוס, גרנד וויטרה, גימיני) אני יצטרף אליהם וירצה גם להכיר עוד קבוצות.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
אז פה הסיפור שלי מתחיל חחח. אני תמיד חלמתי לצאת למסע ג'פים באיסלנד לחודש+ ואוסטרליה לכמה חודשים טובים ולסיים הארצות הברית. והחלום מתקרב (יותר לאט בגלל הקורונה אבל עדיין מתקרב) ואני חושב שהגיעה הזמן להתחיל ללמוד ולהתאמן בארץ ליפני שאני יוצא לפרוייקט של רכישת רכב בחול טס כדי לעבוד ולשפר אותו לטיול. אני לא מכיר בארץ עוד כלום לכן אני אשמח להצטרף לעוד קבוצות.


5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני -מעדיף ידני כדי ללמוד להרגיש יותר כול הילוך אבל אפשר גם אוטומט
ב. מנוע דיזל/בנזין - לא משנה סומך עליכם להמליץ לי מה עדיף
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך... קצר או ארוך
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? - משומש

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? -לא נינעלתי על כלום עדיין וזה מה שהכי מחרפן חחח


מקווה שנתתי כמה שיותר מידע
תודה לכול העוזרים

נמרוד
21-02-21, 12:27
ג'ימני.

מקום לחמש נפשות תצטרך בעוד 3X9 חודשים אלא אם כן זוגתך כבר התחילה לבשל שלישיה בלי שאתה יודע.

4st3r1x
21-02-21, 12:30
היי נמרוד

הסיבה שאתה אמור
בעוד 3X9 חודשים זה בגלל התקציב?

ועניין השלישה הוא מתי שבא ברוך הבא

איל מ
21-02-21, 12:31
ב40 אלף למשפחה של חמישה וטיולים של יותר מיום אחד, עם רצון להתקדם ברמת הקושי בהמשך, אני ממליץ לך על אחד מחבורת הדיסקו(2)/טרופר/פאג'רו.
לנדקרוזר גם מתאים אבל לא ב40.
רכבים ישנים אומרים יותר תחזוקה ופחות אמינות, אבל בתקציב הזה אם אתה רוצה יותר אמין אתה צריך לוותר ביכולות השטח. למשל ויטארה.

נמרוד
21-02-21, 12:45
היי נמרוד

הסיבה שאתה אמור
בעוד 3X9 חודשים זה בגלל התקציב?




התקציב לשילב... עזוב, סתם בדיחה.

ברצינות - ג'ימני זה רכב מצוין, פנטסטי, באמת שזה האופציה הכי נכונה לבודד או זוג שרוצים להתחיל לטייל. מלא יתרונות - רכב שטח מצויין, בסיס מצויין לשיפורים, גם רכב עירוני מצויין (יש לכם בעיות חניה שמה בתל אביב, ככה אני יודע רק משמועות) חסכוני ואמין יחסית, שומר על ערכו בצורה טובה ככה שלא יקרה כלום אם תקנה ובעוד שנה או שנתיים המשפחה תגדל, תהיה חכם יותר ותמכור בשביל רכב שיותר מתאים לך. החסרון המהותי היחיד שלו זה הגודל, שממנו נובעים גם כל היתרונות.

erezgur
21-02-21, 13:06
לזוג צעיר בתקציב שציינת התשובה כאן היא לרוב ג'ימני.

הוא קטן ואולי קצת פחות נח לנסיעות בינעירוניות ממושכות אבל מצד שני אתה מקבל רכב שטח ברמה גבוהה (מתאים לכל המסלולים בארץ), עלויות תחזוקה סבירות יחסית לכל חלופה אחרת, רכב בשנתון גבוה יחסית וסחירות טובה (כלומר כאשר תרצה לשדרג - אתה לא תקוע עם רכב פחות מבוקש).

כאשר מדובר ביותר נפשות, אז כנראה צריך לחפש רכב אחר, אבל בשלב הזה בחייך זו תהיה הבחירה הנכונה ביותר (וכאמור כאשר תרצה - תמיד תוכל למכור יחסית בקלות והמחיר הכלכלי של ההתנסות הזו יהיה מינימאלי).

אם הכיוון הוא רכב גדול יותר, כמו ה- SUV שהזכיר אייל מעלי - אזי אתה הולך אחורה בשנתון, כלומר רכב ישן הרבה יותר, פוטנציאל לעלויות אחזקה ויישור קו גבוהות יותר. צריך להיות מודעים לנושא, לחפש בסבלנות ולדעת לפסול מועמדים מהסיבות הנכונות (מצב תחזוקתי, הטיפולים להם זכה בשנעים האחרונות מהבעילים הקודם, איכות שמנים וחלקי חילוף) וכו'...

4st3r1x
21-02-21, 14:26
לגבי הג'ימני תאמת הוא דיי קטן זה דיי מבאס להביא אותו ואז בעוד שנה להתעסק בלמכור ולחפש עוד משהו
חשבתי יותר להביא משהו שיהיה איתי יותר זמן

אבל אם זה בגלל התקציב אז מה הייתם ממליצים עדיין גימיני או יש דברים אחרים עם אני עולה ל50 אלף? או שהקפיצה הבאה היא כבר ל 70+

איל מ
21-02-21, 14:33
להערכתי- 70

raanan
21-02-21, 15:58
דן ,
אני מניח שיש לכם עוד פרייבט להתנהלות היום יומית
בהתאם להגדרתך רכב שטח לטיולים בלבד.
אם כך, בעצם אין עליך הגבלה למעט תקציב.

למקרה כזה, הייתי ממליץ לך ישר לרכוש SUV קשוח מהאסכולה הישנה והטובה.
כלומר, שלדת סולם, לפחות סרן "חי" אחד.
אני הייתי פוסל דיזל מראש.
א. בגלל הנסועה הנמוכה
ב. בגלל כל חוקי זיהום האוויר והגבלות כניסה לערים
ג. אופציה "להפתעות" יקרות בד"כ לעומת הבנזין.
אני חושב שלנהגים לא מנוסים בשטח, אוטומט עדיף.
לאור ההיתכנות לזאטוטים, אז עדיף רכב ארוך גם למניעת
הניג'וס של אחד צריך לצאת ולקפל מושב עבור הוצאה הכנסת הקטנים,
וגם עבור תוספת מקום לציוד עבור שהייה של מס' ימים בשטח.

כל זה משאיר אותך עם חבורת סוף שנות ה 90 תחילת שנות ה 2000
שהן (לפי סדר עדיפות שלי) :
א. טויוטה פראדו
ב. איסוזו טרופר
ג. מיצובושי פאג'רו עד שנת 1999
ד. ניסאן טראנו

יהיה לא פשוט למצוא אחד שמור ומטופל היטב.
רוב בעלי הרכבים דיי שומרים עליהם כי משנה לשנה אין כמעט אלטרנטיבות והיצע כמו שהיה פעם

בהצלחה
רענן

erezgur
21-02-21, 16:28
לגבי ההצעה של רענן - היצע הבנזינים מהשנים הללו קטן משמעותית לעומת הדיזלים. תהיה מוכן לתהליך לא קצר של חיפוש.
עדיין במקומך הייתי מתחיל כנראה עם ג'ימני...

4st3r1x
21-02-21, 16:55
כן יש עוד רכב משפחתי (לCHR ואופנוע שאני עליו ביום יום)
לגבי חניות זה בעיה יש לי חניה פרטית לכן הגודל לא משנה


דן ,
אני מניח שיש לכם עוד פרייבט להתנהלות היום יומית
בהתאם להגדרתך רכב שטח לטיולים בלבד.
אם כך, בעצם אין עליך הגבלה למעט תקציב.

למקרה כזה, הייתי ממליץ לך ישר לרכוש SUV קשוח מהאסכולה הישנה והטובה.
כלומר, שלדת סולם, לפחות סרן "חי" אחד.
אני הייתי פוסל דיזל מראש.
א. בגלל הנסועה הנמוכה
ב. בגלל כל חוקי זיהום האוויר והגבלות כניסה לערים
ג. אופציה "להפתעות" יקרות בד"כ לעומת הבנזין.
אני חושב שלנהגים לא מנוסים בשטח, אוטומט עדיף.
לאור ההיתכנות לזאטוטים, אז עדיף רכב ארוך גם למניעת
הניג'וס של אחד צריך לצאת ולקפל מושב עבור הוצאה הכנסת הקטנים,
וגם עבור תוספת מקום לציוד עבור שהייה של מס' ימים בשטח.

כל זה משאיר אותך עם חבורת סוף שנות ה 90 תחילת שנות ה 2000
שהן (לפי סדר עדיפות שלי) :
א. טויוטה פראדו
ב. איסוזו טרופר
ג. מיצובושי פאג'רו עד שנת 1999
ד. ניסאן טראנו

יהיה לא פשוט למצוא אחד שמור ומטופל היטב.
רוב בעלי הרכבים דיי שומרים עליהם כי משנה לשנה אין כמעט אלטרנטיבות והיצע כמו שהיה פעם

בהצלחה
רענן

raanan
21-02-21, 16:55
לגבי ההצעה של רענן - היצע הבנזינים מהשנים הללו קטן משמעותית לעומת הדיזלים. תהיה מוכן לתהליך לא קצר של חיפוש.
צודק ! צריך סבלנות


עדיין במקומך הייתי מתחיל כנראה עם ג'ימני...
קצת טריקי הנושא.
מצד אחד אתה צודק,
בוא נתחיל בקטן ואם התחביב ("הג'וק") "יתפוס" אותנו, נעבור למשהו גדול ומתאים יותר.
מצד שני, אתה יודע שברכבי שטח אנחנו משקיעים ומושקעים בהם יותר ויותר.
לכן כשאתה קונה משהו , משפר אותו בהשקעה לא מבוטלת של ממון ולבסוף הוא לא תפור למידותיך, זה דיי עוגמת נפש.
בפרט אצל דן להיתכנות של התרחבות המשפחה.

לכן, אני חושב שעדיף ישר לכסות את הדרישות הנוכחיות והעתידיות ככל שניתן.

רענן

asafk
21-02-21, 17:42
חפש בזהירות, בסבלנות ועם עירנות וזריזות - ג'יפ סופה.
רכב לטיולים בלבד? למה להתפשר על SUV ?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

raanan
21-02-21, 17:47
חפש בזהירות, בסבלנות ועם עירנות וזריזות - ג'יפ סופה.
רכב לטיולים בלבד? למה להתפשר על SUV ?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

למה להתפשר על SUV ? כי אני חושב ששלום בית עדיף על תחביב.
סופה לפני נישואין , זה אחלה גישוש לעתיד ...

רענן

איל מ
21-02-21, 18:48
רק תיקון, chr הוא לא רכב משפחתי.

4st3r1x
24-02-21, 17:03
תודה לכולם על העצות

אני מחר הולך לראות טרופר 2002
לאיפה כדי ללכת לעשות בדיקה ? הרכב נימצא בהרצליה

raanan
24-02-21, 17:24
תודה לכולם על העצות

אני מחר הולך לראות טרופר 2002
לאיפה כדי ללכת לעשות בדיקה ? הרכב נימצא בהרצליה
דיזל או בנזין ?

רענן

4st3r1x
24-02-21, 18:17
מנוע דיזל,

ותיקון הרכב ליד חדרה.
פשוט פעם ראשונה שאני קונה רכב יד שניה,

יש שאלות מסויימות לשאול או דברים לבדוק?

raanan
24-02-21, 18:58
מנוע דיזל,

ותיקון הרכב ליד חדרה.
פשוט פעם ראשונה שאני קונה רכב יד שניה,

יש שאלות מסויימות לשאול או דברים לבדוק?

עצה ראשונה, קח אוויר, אל תמהר בפרט עם רכב שטח ועוד יותר עם טרופר דיזל 3.0 .
עצה שניה, אל תבזבז את זמנך וכספך על מכון בדיקה, עדיף במוסך שמתמחה בטרופר.
עצה שלישית, מכיוון שאתה לא מנוסה בבחינה, בדיקה ופסילת רכבים בעצמך,
ובפרט רכב שטח,
בקש סיוע מחברה כאן ומי שהחזיק/מחזיק טרופר דיזל 3.0 שיצטרף אליך.
אפילו עצות מארז גור, זיו, נדב ש. רועי (בטוח שכחתי עוד חברה) גם מעולה.

לא מניסיון שלי, מוסכים שמבינים בטרופר :
סרג'ו מהוד השרון
נועם רובין ממוסך יוסה בסגולה
רומן מקיבוץ העוגן

בקיצור,
תחזור לעצה הראשונה , פתח הודעה בפורום איסוזו.

בהצלחה
רענן

-->