PDA

צפייה בגרסה מלאה : רדיאטור מקורי לג'ימני 2009, איפה קונים?



tamir128
21-02-21, 17:46
זאת אומרת אני יודע איפה קונים, אבל המחיר אצל היבואן מעל 4000 ש"ח לפני מע"מ!
אני רוצה רדיאטור מקורי, לא לחוץ לי להמתין כמה חודשים, אבל אני לא מוצא.
אשמח לעצות.

Yaki5500
21-02-21, 17:57
למה דווקא מקורי?
יש יפניים שעושים את העבודה מצוין בגזרת ה-1000 שח לדעתי כבר כולל התקנה
גם ה-"מקורי" מיוצר עבור סוזוקי על ידי צד שלישי לפי מפרט כמו רוב החלקים ברוב המכוניות

לא מתכוון להציק באמת שואל

אתה יכול לנסות באתרים מתמחים בסוזוקי כמו מגהזיפ אולי יצא יותר זול

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Oren Kipnis
21-02-21, 20:47
אתה יכול לסמוךעל התחליפי המיובא על ידי היבואנים השונים, ויישאר לך עודף מאלף שקלים.
ההחלפה פשוטה וקצרה.

חשוב מאוד - נוזל קירור איכותי ולא "מים ירוקים/אדומים"
נוזל איכותי הכוונה לנוזל מקורי של יצרן רכב, לרוב מביע כתרכיז למהילה 1:1 במים מזוקקים (מי מזגן או גשם אחרי סינון הלכלוך)

איל מ
21-02-21, 20:51
או לחילופין (והרבה יותר טוב), נוזל מוכן של חברה טובה ומוכרת, שעומד בתקני היצרן, ושלא מצריך ניסויים בכימיה כדי לייצר את התוצר הסופי. (ולא. מים מזוקקים הם לא טובים לערבוב הזה. המים שנתת בדוגמאות למשל, אינם מים מזוקקים).

Oren Kipnis
22-02-21, 00:09
או לחילופין (והרבה יותר טוב), נוזל מוכן של חברה טובה ומוכרת, שעומד בתקני היצרן, ושלא מצריך ניסויים בכימיה כדי לייצר את התוצר הסופי.
מי היא החברה המוכרת ? יש לא מעט מותגים מוכרים שאינם נוזלי קירור טובים, אלא יותר מים וצבע.
מהו ריכוז הנוזל שאתה מכוון אליו ? רוב הנוזלים המוכנים הנמכרים בארץ הם בריכוז נמוך מדי.


(ולא. מים מזוקקים הם לא טובים לערבוב הזה. המים שנתת בדוגמאות למשל, אינם מים מזוקקים).
מדוע מים מזוקקים אינם טובים לערבוב ?
מה מבחינתך הם מים מזוקקים (רמז H2O) ?

tu3s
22-02-21, 12:12
זאת אומרת אני יודע איפה קונים, אבל המחיר אצל היבואן מעל 4000 ש"ח לפני מע"מ!
אני רוצה רדיאטור מקורי, לא לחוץ לי להמתין כמה חודשים, אבל אני לא מוצא.
אשמח לעצות.

מנסיון אישי (לפי הסדר שאני עובד מולם)
1. אבי חלקי חילוף ברחובות.
08-946-4796 (https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D7%90%D7%91%D7%99+%D7%97%D7%9C%D7%A7% D7%99+%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A3+%D7 %98%D7%9C%D7%A4%D7%95%D7%9F#)
2.רדיאטור רחובות.
08-946-1911 (https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%90%D7%98%D7%95%D 7%A8+%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%91%D7%95%D7%A A#)
3.אביפרטס פתח תקווה.
074-701-7071 (https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D7%90%D7%91%D7%99%D7%A4%D7%A8%D7%98%D 7%A1#)

בהצלחה!

tamir128
22-02-21, 18:34
למה דווקא מקורי?
יש יפניים שעושים את העבודה מצוין בגזרת ה-1000 שח לדעתי כבר כולל התקנה
גם ה-"מקורי" מיוצר עבור סוזוקי על ידי צד שלישי לפי מפרט כמו רוב החלקים ברוב המכוניות

לא מתכוון להציק באמת שואל

אתה יכול לנסות באתרים מתמחים בסוזוקי כמו מגהזיפ אולי יצא יותר זול

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

אומרים שהמקורי הכי טוב, ובקיץ שלנו, הדבר האחרון שבא לי זה לשחק עם חום המנוע...


אתה יכול לסמוךעל התחליפי המיובא על ידי היבואנים השונים, ויישאר לך עודף מאלף שקלים.
ההחלפה פשוטה וקצרה.

חשוב מאוד - נוזל קירור איכותי ולא "מים ירוקים/אדומים"
נוזל איכותי הכוונה לנוזל מקורי של יצרן רכב, לרוב מביע כתרכיז למהילה 1:1 במים מזוקקים (מי מזגן או גשם אחרי סינון הלכלוך)
יכול לסמוך זה מנסיון?
של כמה אנשים ובאיזה תנאים?
ברור שאני משתמש בנוזל קירור איכותי...



או לחילופין (והרבה יותר טוב), נוזל מוכן של חברה טובה ומוכרת, שעומד בתקני היצרן, ושלא מצריך ניסויים בכימיה כדי לייצר את התוצר הסופי. (ולא. מים מזוקקים הם לא טובים לערבוב הזה. המים שנתת בדוגמאות למשל, אינם מים מזוקקים).
אני משתמש בנוזל קירור של Motul



מנסיון אישי (לפי הסדר שאני עובד מולם)
1. אבי חלקי חילוף ברחובות.
08-946-4796 (https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D7%90%D7%91%D7%99+%D7%97%D7%9C%D7%A7% D7%99+%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A3+%D7 %98%D7%9C%D7%A4%D7%95%D7%9F#)
2.רדיאטור רחובות.
08-946-1911 (https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%90%D7%98%D7%95%D 7%A8+%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%91%D7%95%D7%A A#)
3.אביפרטס פתח תקווה.
074-701-7071 (https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D7%90%D7%91%D7%99%D7%A4%D7%A8%D7%98%D 7%A1#)

בהצלחה!
תודה.

raanan
22-02-21, 20:47
אומרים שהמקורי הכי טוב, ובקיץ שלנו, הדבר האחרון שבא לי זה לשחק עם חום המנוע...

ואם תמצא תחליפי 3 שורות מתכת מלא,
האם עדיין תחשוב שהמקורי הכי טוב ?

רענן

סולי
22-02-21, 20:56
תמיר שלום
לאחרונה הרכבתי לסמוראי רדיאטור חליפי של ג'ימיני מתוצרת koyorad, יצרן מוכר, עלה לי בערך 600-700שח.
עוד אין לי מספיק ניסיון להעיד על אמינותו.

ב250שח נוספים רכשתי העתק watchdog, בקר עם 2 חיישנים וצג שמנטר את טמפ' הראש מנוע ועוד מכלול עפ בחירתך (יכול לדוגמא להתחבר לגיר אם אתה עם גיר אוט') בשביל השקט הנפשי.

נוזל קירור פרסטון זה מה שעבדתי איתו יותר מעשור על הסמוראי ללא בעיות.
עכשיו בחרתי לשים נוזל של motul.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Oren Kipnis
23-02-21, 23:09
כמה התייחסויות :

התקנתי בעבר תחליפי מייבוא של בשן ולא זוכר האם היה Koyorad או יצרן אחר. הוא היה מצוין, עברנו קיץ חם ועבודה מאומצת של האוטו (זה אוטו של אשתי ועובד במטעי פרי כל השנה). אחרי עונה אחת, איזה נהג בטנדר איסוזו עשה קמיקזה על הג'ימני ז"ל. (יומיים לפני התאונה קיבלנו את החדש, והישן היה אמור לעבור לבן של אשתי אז קנינו עוד אחד חדש).

Koyorad הוא מוצר איכותי, ייתכן והוא הספק המקורי לקו הייצור.

נוזל קירור מוטול הוא נוזל מצוין, ועומד בתקנים של הרבה יצרני מנועים. יש למוטול שלושה נוזלים שונים, ושלושתם יספקו הגנה מצוינת במקרה של הסוזוקי. מה שחשוב לזכור שהוא מגיע מרוכז, וחשוב למהול אותו במים מזוקקים.

נוזל קירור פרסטון מוכן (צהוב) הוא לא 50% למרות ההצהרה על הבקבוק. בדקתי בדף המוצר באתר ולפי טמפרטורת הקיפאון והרתיחה הוא לא מספיק מרוכז. המצב גרוע יותר בנוזלים אחרים המוכנים לשימוש ונמכרים בארץ.

מים מזוקקים: H2O מקורו בעיבוי מים. עיבוי מים זמין הוא ניקוז של מזגן או מי גשם, וכמובן חשוב לסנן אותם מלכלוך.
ניתן לקנות "מים מזוקקים" או "מים מרוככים" בהרבה מקומות, בהם תחנות דלק ובתי מרקחת. אלו תמיד מים מרוככים ולא מזוקקים.
מים מרוככים עוברים טיפול במחליף יונים המנטרל סידן ומלחים שונים, אבל, וזה אבל גדול -
במפרט של נוזלי הקירור האיכותיים מצוין שהם יודעים לטפל בתכולה של 50ppm כלוריד. התקן הישראלי למי ברז מפרט חובה של תכולת כלוריד בסך 240ppm, כמעט פי 5 ממה שהנוזלים מיועדים לנטרל. מחליפי יונים לא מנטרלים כלוריד.
הכלוריד מפרק אלומיניום, קרי ראשי מנוע ורדיאטורים.

raanan
23-02-21, 23:46
אורן,

נראה שאתה מבין בנושא.
אתה יכול לתת הסבר מה הטעם בהחלפת נוזל קירור אחת ל X שנים Y קמ' ?

אני בכל אופן ממלא בכל הרכבים שלי זרקס של וולוליין המוכן לשימוש.
לא סובל את הפריטסון. מניסיון, משום מה פותח תיבות פנדורה.

רענן

Oren Kipnis
24-02-21, 00:49
אתה יכול לתת הסבר מה הטעם בהחלפת נוזל קירור אחת ל X שנים Y קמ' ?


במערכת הקירור הכי טובה והכי נקייה נוצרים משקעים שמקורם בעבודה של הנוזל והמגע שלו עם המתכות (ריאקציות כימיות). לכן לא רק החלפה, אלא שטיפה.
יש כמה דרכים לנקות מערכות, בהן הוצאת הנוזל, מילוי מים מזוקקים עם חומר לניקוי מערכות קירור, הפעלה לפי הוראות יצרן החומר, ניקוז ושטיפה נוספת במים מזוקקים.
דרך אחרת שאני עובד איתה לא מתאימה למערכת הפתוחה של הסוזוקי, אלא למערכות סגורות שם אני מנקז את הנוזל באמצעות לחץ אוויר מווסת, דבר המפרק המון טינופת ומוציא אותה יחד עם הנוזל.
לגבי החלפה, אמנם רוב היצרנים טוענים לנפלאות של 10 עד 15 שנים וקילומטרז' פנומנלי, אבל אין כמו נוזל טרי, בדיוק כמו כל נוזל שירות אחר (שמן מנוע כל 10,000 ק,מ, נוזל בלמים כל שנתיים, נוזל הגה כל ארבע שנים, נוזל תיבת הילוכים כל 20,000 עד 50,000 תלוי בתיבה, נוזלי סרנים וכיו"ב). לכן ההמלצה שלי היא להחליף נוזל קירור פעם בשלוש או ארבע שנים, ולא יותר מ 100,000 ק"מ



אני בכל אופן ממלא בכל הרכבים שלי זרקס של וולוליין המוכן לשימוש.

זרקס היא סדרה של 13 מוצרים בתחום נוזל קירור. המגוון מרמז על יצרן רציני המייצר נוזלים שונים לשימושים שונים ולתקנים של יצרנים שונים. אם תפרט באיזה נוזל בדיוק (צילום של התוויות על האריזה) אוכל לתת לך יותר פרטים.

raanan
24-02-21, 07:28
במערכת הקירור הכי טובה והכי נקייה נוצרים משקעים שמקורם בעבודה של הנוזל והמגע שלו עם המתכות (ריאקציות כימיות). לכן לא רק החלפה, אלא שטיפה.
יש כמה דרכים לנקות מערכות, בהן הוצאת הנוזל, מילוי מים מזוקקים עם חומר לניקוי מערכות קירור, הפעלה לפי הוראות יצרן החומר, ניקוז ושטיפה נוספת במים מזוקקים.
דרך אחרת שאני עובד איתה לא מתאימה למערכת הפתוחה של הסוזוקי, אלא למערכות סגורות שם אני מנקז את הנוזל באמצעות לחץ אוויר מווסת, דבר המפרק המון טינופת ומוציא אותה יחד עם הנוזל.
לגבי החלפה, אמנם רוב היצרנים טוענים לנפלאות של 10 עד 15 שנים וקילומטרז' פנומנלי, אבל אין כמו נוזל טרי, בדיוק כמו כל נוזל שירות אחר (שמן מנוע כל 10,000 ק,מ, נוזל בלמים כל שנתיים, נוזל הגה כל ארבע שנים, נוזל תיבת הילוכים כל 20,000 עד 50,000 תלוי בתיבה, נוזלי סרנים וכיו"ב). לכן ההמלצה שלי היא להחליף נוזל קירור פעם בשלוש או ארבע שנים, ולא יותר מ 100,000 ק"מ
אז אם הבנתי נכון את מה שכתבת,
נוזל הקרור סופח פירוק מתכות של ראקציה ?
שמן מנוע אני מבין ויודע מה סופח. נוזל קירור זה חדש לי.
לי נראה שדווקא החלפות מרובות הן משאירות משקע בעיקר של הגליקול.
חשבתי שהסיבה תהיה שינוי ההרכב הכימי של הנוזל וירידה ביעילות שלו לאורך זמן.

בכל אופן, אני מחליף נוזל קרור כשנדרש פעולה במערכת הקרור (החלפת צנרת, משאבת מים, רדיאטור),
מהנסיון שלי , הנוזל יוצא נקי לחלוטין מרכב שאני מחזיק אותו שנים רבות.
בינתיים אין בעיה ואני מטפל ברכביי מתחילת שנות ה 80.


זרקס היא סדרה של 13 מוצרים בתחום נוזל קירור. המגוון מרמז על יצרן רציני המייצר נוזלים שונים לשימושים שונים ולתקנים של יצרנים שונים. אם תפרט באיזה נוזל בדיוק (צילום של התוויות על האריזה) אוכל לתת לך יותר פרטים.
מחזיק טרופר בנזין 2003 , סובארו B4 2007 , מאזדה 2 2008 (הצטרפה גם סוזוקי קרוסאובר חדשה אבל עדיין לא נגעתי בה).
בכל שלושת הרכבים משתמש בזרקס המוכן הזה (http://www.valvoline.co.il/ZEREXOriginalGreen5050)
עפ"י השיטה שציינתי לעיל (החלפה נוזל רק כשיש החלפת רכיבים במע' הקירור),
בינתיים טפו טפו אין לי כל בעיה בשיטה זו.

רענן

סולי
24-02-21, 08:34
.

נוזל קירור מוטול הוא נוזל מצוין, ועומד בתקנים של הרבה יצרני מנועים. יש למוטול שלושה נוזלים שונים, ושלושתם יספקו הגנה מצוינת במקרה של הסוזוקי. מה שחשוב לזכור שהוא מגיע מרוכז, וחשוב למהול אותו במים מזוקקים.



זה לא מה שכתוב על האריזה...132883


עריכה.. בקטן למטה, בירוק על רקע שחור כתוב: "ready to use"
Sent from my SM-A530F using Tapatalk

מוטי טויוטה
24-02-21, 09:34
תמיר שלום
לאחרונה הרכבתי לסמוראי רדיאטור חליפי של ג'ימיני מתוצרת koyorad, יצרן מוכר, עלה לי בערך 600-700שח.
עוד אין לי מספיק ניסיון להעיד על אמינותו.

ב250שח נוספים רכשתי העתק watchdog, בקר עם 2 חיישנים וצג שמנטר את טמפ' הראש מנוע ועוד מכלול עפ בחירתך (יכול לדוגמא להתחבר לגיר אם אתה עם גיר אוט') בשביל השקט הנפשי.

נוזל קירור פרסטון זה מה שעבדתי איתו יותר מעשור על הסמוראי ללא בעיות.
עכשיו בחרתי לשים נוזל של motul.

Sent from my SM-A530F using Tapatalkקישור להעתק watchdog?
תודה

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

איל מ
24-02-21, 09:52
זה לא מה שכתוב על האריזה...132883


עריכה.. בקטן למטה, בירוק על רקע שחור כתוב: "ready to use"
Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ובהקשר הזה,
בנוזלי הקירור למהילה שאני בדקתי, היה כתוב בפרוש לערבב עם מים מרוככים, ולא עם מים מזוקקים. מכיוון שכבר יותר מעשור לא התעסקתי עם מהילה (אני מעדיף להסתמך, בתמימות יש אומרים, על היצרן שהוא לא גונב אותי עם מי ברז), אין לי דוגמאות כהוכחה. מניח שחיפוש ברשת יניב משהו.

סולי
24-02-21, 10:33
קישור להעתק watchdog?
תודה

Sent from my SM-N980F using Tapatalkhttps://www.ebay.com/itm/ENGINE-GUARDIAN-WATCHDOG-HOLDEN-COMMODORE-ENGINE-ALARM-VX-XY-VZ-VE-SV6-WAGON-UTE-/180781156825?_trksid=p2349624.m46890.l49 292


אייל,
אתה טוען לזיוף?
חושב שקניתי מספק אמין.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

איל מ
24-02-21, 10:44
לא. חס ושלום..
אני מכוון לתגובה שהגבת לה שבה מצוין למהול במים מזוקקים.
אבל,
אם כבר הזכרת זיופים. אז אני מחזק את דבריך. לקנות ממקום מוכר. אני קונה רק מחנויות שמופיעות כספק מורשה באתר היבואן (בעיקר שמנים של קסטרול, אבל אני די בטוח שגם ליצרני נוזל הקירור יש אתרים דומים).

מוטי טויוטה
24-02-21, 11:45
תודה אורי
אחכה שירד מתחת ל75

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
24-02-21, 19:25
כמה התייחסויות :

התקנתי בעבר תחליפי מייבוא של בשן ולא זוכר האם היה Koyorad או יצרן אחר. הוא היה מצוין, עברנו קיץ חם ועבודה מאומצת של האוטו (זה אוטו של אשתי ועובד במטעי פרי כל השנה). אחרי עונה אחת, איזה נהג בטנדר איסוזו עשה קמיקזה על הג'ימני ז"ל. (יומיים לפני התאונה קיבלנו את החדש, והישן היה אמור לעבור לבן של אשתי אז קנינו עוד אחד חדש).

Koyorad הוא מוצר איכותי, ייתכן והוא הספק המקורי לקו הייצור.

נוזל קירור מוטול הוא נוזל מצוין, ועומד בתקנים של הרבה יצרני מנועים. יש למוטול שלושה נוזלים שונים, ושלושתם יספקו הגנה מצוינת במקרה של הסוזוקי. מה שחשוב לזכור שהוא מגיע מרוכז, וחשוב למהול אותו במים מזוקקים.

נוזל קירור פרסטון מוכן (צהוב) הוא לא 50% למרות ההצהרה על הבקבוק. בדקתי בדף המוצר באתר ולפי טמפרטורת הקיפאון והרתיחה הוא לא מספיק מרוכז. המצב גרוע יותר בנוזלים אחרים המוכנים לשימוש ונמכרים בארץ.

מים מזוקקים: H2O מקורו בעיבוי מים. עיבוי מים זמין הוא ניקוז של מזגן או מי גשם, וכמובן חשוב לסנן אותם מלכלוך.
ניתן לקנות "מים מזוקקים" או "מים מרוככים" בהרבה מקומות, בהם תחנות דלק ובתי מרקחת. אלו תמיד מים מרוככים ולא מזוקקים.
מים מרוככים עוברים טיפול במחליף יונים המנטרל סידן ומלחים שונים, אבל, וזה אבל גדול -
במפרט של נוזלי הקירור האיכותיים מצוין שהם יודעים לטפל בתכולה של 50ppm כלוריד. התקן הישראלי למי ברז מפרט חובה של תכולת כלוריד בסך 240ppm, כמעט פי 5 ממה שהנוזלים מיועדים לנטרל. מחליפי יונים לא מנטרלים כלוריד.
הכלוריד מפרק אלומיניום, קרי ראשי מנוע ורדיאטורים.
+
הבעיה העיקרית והחמורה במי מזגן/מים מרוככים/מזוקקים הוא חוסר במינרלים שגורם לחוסר איזון כימי שתהליך האיזון הטבעי שלהם גורר גניבת יונים מהסביבה=פרוק המתכת של המנוע ורכיבים במנוע.
אלומיניום סובל לפני פלדה כי הוא חלש יותר.
(זו הסיבה בין השאר שמתקינים לוחיות אבץ באוניות ודודי שמש).

נוזל ״מרוכז לערבוב״ מצריך ערבוב נכון כדי להמנע מחוסר האיזון הכימי הזה ותוצאותיו.
ולכן, בהינתן נוזלים איכותיים מאוזנים, אין שום סיבה להתחיל לקמבן מרקחות ותמיסות בחישובי איזון כימי.

זה מיועד למדינות בהן יש חודשים של טמפ מתחת לאפס וצורך בקומבינציות מיוחדות למניעת קפאון, לא לתנאים שלנו.

נוזלי קירור איכותיים מכילים מעט מים ולהבדיל כימיקלים מהונדסים להסעת חום אופטימלית וגם סיכוך למשאבת מים וגם איזון כימי למתכות ואטמים במנוע.
אתם חושבים שבערבוב של מי מזגן/מים מזוקקים עלומים אתם מסוגלים להגיע לאיזון הזה?
מי גשם אגב, בהרבה מקרים חומציים בגלל המזהמים באטמוספירה שמהווים גרעיני עיבוי לטיפות הגשם ונשטפים איתן מטה.
אז לא הייתי לוקח מי גשם כדוגמא למים נקיים/טובים לשימוש.

השקעתם ככ הרבה בשמן נורמלי, פילטר שמן איכותי, מתלים באלפי שקלים, רדיאטור שנבחר אחרי דיונים ותפלפלויות ברשת, ואז חוסכים על הנוזל קירור.. או מנסים לקמבן איזון כימי ע״י ערבוב תמיסות עם מים מחנות חלפים.

תעשו לרכב שלכם טובה, והשקיעו בנוזל קירור מעורבב מאוזן מיצרן נוזלי קירור איכותי ומוכר.

Oren Kipnis
24-02-21, 20:16
בזרקס המוכן הזה (http://www.valvoline.co.il/ZEREXOriginalGreen5050)
רענן

נכנסתי לקישור והוא בעייתי.
הכותרת מתייחסת למוצר בריכוז 50%.
נכנסתי למפרט המוצר בקישור אליו שלחת אותי:
1. מפרט המוצר מתייחס לתרכיז ולא לנוזל מוכן.
2. תוקף המפרט פקע בחודש מאי 2010.
מבחינתי זה מעיד על חוסר רצינות של המשווק.

סולי
24-02-21, 20:19
אורן מה עם המוטול שצרפתי?

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Oren Kipnis
24-02-21, 20:23
זה לא מה שכתוב על האריזה...132883


עריכה.. בקטן למטה, בירוק על רקע שחור כתוב: "ready to use"
Sent from my SM-A530F using Tapatalk

לא ראיתי את המוצר שצילמת באתר העולמי של מוטול.

בצילום שהעלית מופיעה טמפרטורת קיפאון של מינוס 25 מעלות, דבר המרמז על ריכוז נמוך מדי. ריכוז של 50% יתן טמפרטורת קיפאון בתחום של מינוס 34 עד מינוס 38 מעלות.

אנא צלם את הצד השני של האריזה. אני רוצה לראות אילו תקנים מפורטים עליה.

- - - Updated - - -


ובהקשר הזה,
בנוזלי הקירור למהילה שאני בדקתי, היה כתוב בפרוש לערבב עם מים מרוככים, ולא עם מים מזוקקים. מכיוון שכבר יותר מעשור לא התעסקתי עם מהילה (אני מעדיף להסתמך, בתמימות יש אומרים, על היצרן שהוא לא גונב אותי עם מי ברז), אין לי דוגמאות כהוכחה. מניח שחיפוש ברשת יניב משהו.

אשמח לראות הוראות ערבוב במים מרוככים. אניאנסה לצלם בימים הקרובים בנוזל שיש לי, שם מופיע H2O.

סולי
24-02-21, 20:40
לא ראיתי את המוצר שצילמת באתר העולמי של מוטול.

בצילום שהעלית מופיעה טמפרטורת קיפאון של מינוס 25 מעלות, דבר המרמז על ריכוז נמוך מדי. ריכוז של 50% יתן טמפרטורת קיפאון בתחום של מינוס 34 עד מינוס 38 מעלות.

אנא צלם את הצד השני של האריזה. אני רוצה לראות אילו תקנים מפורטים עליה.


תודה!
אשמח לדעת מהיכן הרקע בנושא... אם בא לך לפרט, לא חייב.132896

Sent from my SM-A530F using Tapatalk
132897

איל מ
24-02-21, 21:08
לגבי מוליכות חום. ולפי מה שאני מכיר.
עד טמפ' רתיחה, דווקא מים ללא תוספים מוליכים יותר טוב (וכאן תבדקו אותי בבקשה, כי זה מידע מפה לאוזן ממוסכניקים של פעם, ולא ע"פ חומר כתוב). הבעיה היא כמובן הנזקים של המים, וכן הטמפ' רתיחה שלהם.
קצת מפתיע בעיני שבנושא נוזל הקירור, התייחסות היצרנים לטמפ' הסביבה היא פחות בולטת מאשר בתחום השמן. אני למשל, הייתי שמח אם היו מספקים נוזל שאולי קופא בטפ' יחסית גבוהה (נגיד מינוס חמש), אבל יודע לפנות חום טוב יותר ולהתמודד עם טמפרטורות גבוהות.

Oren Kipnis
24-02-21, 22:42
לגבי מוליכות חום. ולפי מה שאני מכיר.
עד טמפ' רתיחה, דווקא מים ללא תוספים מוליכים יותר טוב

זה נכון באופן חלקי. מים וליכים חום יותר טוב מנוזל קירור מרוכז, אולם בריכוז סביב 50% הולכת החום טובה עוד יותר.



קצת מפתיע בעיני שבנושא נוזל הקירור, התייחסות היצרנים לטמפ' הסביבה היא פחות בולטת מאשר בתחום השמן. אני למשל, הייתי שמח אם היו מספקים נוזל שאולי קופא בטפ' יחסית גבוהה (נגיד מינוס חמש), אבל יודע לפנות חום טוב יותר ולהתמודד עם טמפרטורות גבוהות.

הסיבה להתייחסות שונה לטמפרטורת הסביבה היא מסיבה פשוטה. בשמן אתה רוצה חדירה טובה לכל הנקודות החייבות סיכה כבר בטמפרטורה קרה מאוד ומהר, ובנוזל הקירור אין בעיה כזו.
הלחץ במערכת הקירור משפיע כמובן על טמפרטורת הרתיחה, והנגזרת היא טמפרטורת הקיפאון.
כאשר הלחץ עולה, שתי הטמפרטורות עולות. מכיוון שמנועים במחזור אוטו עובדים לעיתים קרובות בטמפרטורות העולות על 100 מעלות, וזאת להשגת בערה יעילה יותר, צריך לוודא שהנוזל לא ירתח.
הריכוז משפיע באופן שונה. ככל שהריכוז עולה, שינויי מצב הצבירה מתרחקים אחד מהשני, ולכן נוזל שירתח בטמפרטורה גבוהה יותר יקפא בטמפרטורה נמוכה יותר. מכיוון שעל אריזות המוצר מפרסמים רק את טמפרטורת הקיפאון, זה המדד המהיר שהצרכן יכול לעשות בו שימוש.

סולי
04-03-21, 23:47
פניתי לחנות ושלחו לי את הקישור הבא, שם המוצר כן מופיע..
מה דעתכם?

https://motulegypt.com/products/inugel-multi-25-c



Sent from my SM-A530F using Tapatalk

סולי
07-03-21, 17:23
צירפתי את המסמך אותו שלח לי המפיץ לאחר שיחה עם היבואן של הנוזל של מוטול.

מישהו יודע לקרוא סינית ולעדכן אם באמת יש סיבה לשטוף את הנוזל הזה החוצה מהמערכת או אפשר להישאר איתו ולישון בשקט?133085133086

Sent from my SM-A530F using Tapatalk
עריכה, מסמך pdf לא ניתן לצרף להודעה , יש למישהו רעיון?

ADaShim
07-03-21, 17:40
עריכה, מסמך pdf לא ניתן לצרף להודעה , יש למישהו רעיון?
כמה דפים יש במסמך?


Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

סולי
07-03-21, 17:50
9 עמ'

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

erezgur
07-03-21, 19:08
133085

עריכה, מסמך pdf לא ניתן לצרף להודעה , יש למישהו רעיון?

בוודאי שניתן ואף הצלחת לצרף. אני רואה אותו ויכול לקרוא

asafk
07-03-21, 19:44
זה דף בטיחות.
של מוטול צרפת.
של נוזל שמכיל בין 25 ל 50 אחוז אתילן גליקול, וטמפרטורת הרתיחה שלו בלחץ אטמוספרי היא 106 מעלות.
בקיצור... אין בו שום דבר מיוחד לטוב או לרע. חוץ מזה שהיית מעדיף נוזל עם ריכוז אתילן גליקול של 50 אחוז ולא 25 אחוז בלבד.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

סולי
08-03-21, 20:02
זה כל מה שמופיע בספר לגבי נוזל קירור...

למרות ההמלצה לרוקן ולהחליף.. זה נראה לי די בטוח להמשיך עם המוטול המצרי הזה..

אשמח לשמוע מה דעת המומחים.133099

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

-->