צפייה בגרסה מלאה : מנוע מרכב שהתהפך מה ואיך לבדוק?
אני צריך לבדוק פגר גיפ שהתהפך וחטף את המכה מאחור ורק מכות בבודי,ז"א אין מכה על רכבת הכח/המנוע (כך טוען הבעלים שאגב לא משנה לו אם אני אקנה או לא)
רציתי לדעת איזה טראומות יכול המנוע יכול לעבור בעקבות ההתהפכות?(לדוג' עבד הפוך וכו)
אבקש התיחסות למנוע בנזין ודיזל .
תודה
בד"כ מנועים מתוכננים לעבוד בזוויות של עד 30 מעלות
עבודה בזווית מעל 45 מעלות אפילו לזמן קצר תגרום נזק למנוע
החלקים שיפגעו ראשונים יהיו המיסבים,בגלל חוסר שימון
ראיתי מנוע שטחן מיסבי טלטלים אחרי דקות ספורות על הצד.
אופנוע שנסע בווילי ארוך וטחן מיסבי קרנק.
תנסה לבדוק עם בעל הרכב כמה זמן באמת המנוע עבד אחרי ההתהפכות.
אם אין מידע אמין,תפתח קרטר ותבדוק מיסבי קראנק.
בברכה,טושי
polar bear
11-03-06, 19:18
דעתי
לא קונים מנוע בלי להניע. ולא משנה אם זה רכב שהיתהפך או רכב שלא נסע שנה או רכב של מוסכניק שהוא חבר של דודה של אחותך.
פשוט זהו.
אלא אם כן יש לך כסף מיותר לפירוק והרכבה + שינוע חזרה של המנוע לבעלים.
טושי המיתוס נפוץ מאוד.
"רכב שמהתפך ולא כובה יתפס לו המנוע"
את ה3 שניות שהוא יעובד בלי שמן הוא יעבור בשלום.
מה קורה?
התהפכנו....
משאבת שמן לא שואבת שמן...איפה כל השמן?
זז לכיוון הצילינדרים ככה שהבוכנות לא יתפסו לעולם כם אולי יחנקו מהשמן.
ברכב קרבורטור הקרבכורטור מתהפך ולכן הרכב כבה.
ולפני זה בכלל משאבת הדלק לא שואבת דלק כי המיכל הפוך ולכן בהזרקה המנוע יכבה בכלום זמן.
לדעתי גם אם הטנק מלא המשאבה לא תשאב כמו שצריך וגם השמן יקשה על המנוע ולבסוף יחנוק אותו הרבה לפני שיכול להיות נזק לאחד המיסבים.
עזוב מיתוס,עובדות.
מנוע דיזל,מיכל דלק מלא-לא משנה לו מה הזווית,הוא לא יכבה.
הרכב שוכב על הצד-שמן לא מגיע לפיק אפ של המשאבה=אין לחץ שמן=אין שימון למיסבים.
זה שהצילינדרים מלאים והבוכנות שוחות בשמן זה יופי-אבל מה עם שימון בלחץ למיסבים?
עניין של 3-4 דקות עבודה בסל"ד גבוהה והמנוע התחיל לדפוק ממיסבי הטלטל .
אני מאמין שמנוע עם קרבורטור יכבה מיד.
אבל דיזל או בנזין מוזרק עם מיכל דלק מלא יכולים לעבוד עד איבוד המנוע לדעת.
לכן,הכי פשוט להוריד קרטר ומכסה שסתומים ולהסתכל.בדיוק חצי שעה עבודה.
בברכה,טושי
אני חשבתי שמדברים רק על בנזין...
מסכים איתך בקטע של דיזל ורכב על הצד.
איציק - 4X6ZH
12-03-06, 07:47
בחלק מכלי הרכב יש שסתום מיוחד ( גולה בתוך צינור ) הגורם לסתימת דלק וכיבוי המנוע כאשר
הרכב מתהפך .
הרעיון הוא למנוע מצב בו נשפך דלק והמנוע ממשיך לעבוד .
אין קשר לשסתום לסוג המנוע דיזל או בנזין .
****
איציק
בהחלט חידוש ( בשבילי לפחות )
תודה רבה איציק!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.