צפייה בגרסה מלאה : דאצ'יה דאטסר - תקוע במצב 4x4
שלום לכולם,
הדאסטר שלי תקוע במצב 4x4.
מבדיקה שעשו במוסך גילו שמגיע מתח ליחידה שאמורה לנתק את ה 4x4, אבל הניתוק לא מתבצע.
במוסך מורשה הציעו להחליף את כל הדיפרנציאל (יחידה חשמלית + דיפרנציאל).
המחיר כולל עבודה מאוד יקר.
האם יש מישהו שיכול לעזור לטפל בנושא?
האם יש מקום מומלץ לתיקון של היחידה החשמלית שאחראית לניתוק במקום להחליף את כל היחידה?
אני חדש בעולם רכבי השטח, אז אשמח לקבל עצות ועזרה מבעלי ניסיון.
תודה מראש לכל המגיבים!
על פניו, אלא אם הצלחת לגרום לנזק בלתי הפיך, לא נשמע סביר. אלו בד"כ פתרונות של מוסך יבואן שלא רוצה להתעסק עם פירוקי משנה.
אבל,. באמת שאני לא מכיר מספיק את הדאצ'יה.
נראה לי שאתה צודק.
יש למישהו המלצות על מקום שמתעסק עם פירוקי משנה?
תעלה תרשימים של המערכת.
יעזור לנו לנסות לעזור לך על כיוון אפשרי.
רענן
תעלה תרשימים של המערכת.
יעזור לנו לנסות לעזור לך על כיוון אפשרי.
רענן
יש את התרשימים בשרשורפלצת ...
יש את התרשימים בשרשורפלצת ...
אהה, או קיי, יולי 2025 אגיע לזה ...
אהה, או קיי, יולי 2025 אגיע לזה ...
אני גם תפוס עד בערך אפריל 20353 ...
אבל אולי יש חיפוש או משהו שיודע למצוא את זה ..
חנן-ג'יפולוג
22-02-21, 22:35
ממה שהצלחתי להבין מחיפוש בגוגל על emcd gkn, המומנט שהמצמד מסוגל להעביר לסרן האחורי הוא פונקציה של הזרם, כש3 אמפר זו הצמדה מקסימלית.
מה שאומר שב0 אמפר לא אמורה להיות הצמדה.
אם זה נכון, אז מה שהייתי עושה זה לנתק את החיבור החשמלי למצמד. אם עדיין יש הצמדה, אז כנראה יש בעיה פנימית במצמד.
אגב, איך הגעתם למסקנה שה4x4 משולב קבוע?
בלי תרשימים זה ניחוש.
הבחור מדבר על מתח בשביל ניתוק.
לי זה נראה שצריך להיות הפוך.
ממך חנן אני מבין שמדובר במערכת שמזכירה את ה TOD של הטרופר.
למרות שבטרופר יש מתח משתנה שבהתאם מגדיר את הטורק שמועבר (קדימה) במספר דרגות.
רענן
חנן-ג'יפולוג
22-02-21, 23:08
ראיתי מה שהוא כתב ומצד שני קראתי על המערכת.
לא השתכנעתי מהתיאור של מה שאמרו במוסך.
למיטב הבנתי זה לא עובד ככה. אין צורך בזרם כדי לנתק.
תוכל למצוא תרשימים בגוגל אם תחפש על emcd gkn.
לא מתחייב שאיתרתי את המידע הנכון, אבל מצאתי מקור שמציין במפורש שזו המערכת שמותקנת בדאסטר.
איך אתה יודע שתקוע ב 4x4 ?
(או - מה גורם לך לחשוב ככה? )
והאם זה קרה פתאום או אחרי משהו אחר?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
https://www.google.com/search?q=GKN+Electro-Magnetic+Control+Device+(EMCD)+photo&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en-il&client=safari#imgrc=I7jsT6gJ37S5SM
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://youtu.be/0-rcXte_qMU
אוי,
זה נראה כמו סרט רע לפרק את היחידה הזו ולתקן.
לא דובר רוסית, אבל זה נראה שכשל במיסב פנימי יכול לגרום לתופעה כזו ולהחליף את זה זה נראה לא פשוט
אהה, או קיי, יולי 2025 אגיע לזה ...
הנה יובב מצא את זה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=777877
פה יש קישור שבור לקובץ שטל העלה
יכול להיות שזה היה זה?
תודה יובב
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
23-02-21, 10:48
אצלי הקובץ עולה תקין. זה נראה בדיוק אותו מכלול שדיברתי עליו, עם אותו הסבר על עקרון פעולה.
מסרטונים שיובב מצא ... ( ברוסית ) נראה שזה painful לפרק את המכלול הזה .. כנראה זאת הסיבה שמוסכים מעדיפים להחליף אותו קומפלט.
https://youtu.be/0-rcXte_qMU
פה יש כל תהליך הפרוק / שיפוץ והרכבה של היחידה
https://youtu.be/hPupTkuH-lI
פה מסבירים שהמיסב נטחן והכדורים כבר מרובעים, וזה הסיבה כפי הנראה לכשל של היחידה.
יש גם הסבר כללי איך פועל המצמד הרב דיסקי על ידי חלק מהטבעות מחוברות לציר הפנימי וחלק לחיצוני .. וכשיש חיכוך בין הדיסקיות החלק החיצוני מתחבר לחלק הפנימי .. ( זה מאד מזכיר לי מצמד של אופנוע ) וזה הכל בערבון מוגבל לרמת הרוסית שלי ..
ממה שאני מבין, חנן דייק עם האפיון של GKN EMCD והכדוריות בסרטון הן אלו שלוחצות על מערך הדיסקיות של המצמד במצב תקין. הלחץ מופעל ע"י האלקטרומגנט שגורם לתנועה של משטח אקצנטרי שמפעיל לחץ על הגולות לכיוון הדיסקיות - מה שלוחץ אותן ביחד להעברת התנועה לכיוון הדיפ' האחורי.
המיסב שהתפרק ממוקם בין הציר הנכנס לציר היוצא והכשל שלו נרם כנראה לחיבור מכני קבוע (שוב אם הבנתי נכון)
כך נראה ...
רק שזה מיסב גלילים מה שלוחץ להבנתי ולא מיסב כדורים.
הכדורים זה על הציר יציאה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
וזה הכל בערבון מוגבל לרמת הרוסית שלי ..
כל הכבוד גיא, בזכותך קיבלתי ליטוף אוהב
(הגב' לא הבינה איך פתאום אני רואה ושומע סרטון ברוסית ומרצון...)
לעצם העניין,
הקושי העיקרי שאני מזהה זה בהשגת או ייצור הכלים המתאימים.
בהנחה שיש את הכלים ואפשר לקנות את המיסב והדסקיות,
אני מניח שכל משפץ גירים יתמודד עם זה בקלות.
דהיינו 5000 ש"ח וצפונה.
יכול להיות שעדיף לקנות מפירוק,
אני אישית לא חושב שכדאי כי אי אפשר לדעת מה המצב שלו ועד כמה הוא גם קרוב לכשל.
אגב,
העיקרון דיי דומה למערכת ה TOD שיש לי בטרופר.
מכיוון שאני לא מכיר דאסטר בכלל !
האם אין אפשרות שנזק כזה נגרם עקב נהיגה ותפעול לא נכון חד פעמי או מתמשך ?
אצלי על מנת לא להעמיס את המערכת,
מפעיל את ה TOD רק ב HIGH בכביש (בד"כ בחורף).
בשטח,
או HIGH הנעה אחורית בלבד, או LOW 4X4 שאז המערכת TOD נעולה.
רענן
האם אין אפשרות שנזק כזה נגרם עקב נהיג ותפעול לא נכון חד פעמי או מתמשך ?
אצלי על מנת לא להעמיס את המערכת,
מפעיל את ה TOD רק ב HIGH בכביש (בד"כ בחורף).
בשטח,
או HIGH הנעה אחורית בלבד, או LOW 4X4 שאז המערכת TOD נעולה
לא נראה לי שקל לגרום כזה נזק כל כך בקלות וככל הנראה אין הרבה דאסטרים שדבר כזה קרה להם.
בכל.מקרה ההמלצה הגורפת היא להימנע מנסיעה בשטח במצב Auto, שבו היחידה מופעלת באופן עצמוני ולנסוע ככל הניתן במצב Lock, שבו היחידה מופעלת כיחידה אחת מכאנית.
שמח לעזור :)
לגבי הכשל .. אין לי מושג מה גרם לזה. אני אישית משתמש במצב אוטומטי כבר שנה. בנתיים זה נראה עובד ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
בכל.מקרה ההמלצה הגורפת היא להימנע מנסיעה בשטח במצב Auto, שבו היחידה מופעלת באופן עצמוני ולנסוע ככל הניתן במצב Lock, שבו היחידה מופעלת כיחידה אחת מכאנית.
השאלה אם בעל הרכב ו/או קודמיו הקפידו על זה.
גיא,
בתור "האבא הרוחני" של בעלי דאסטר בארץ,
שווה שתהדהד נושא התפעול לפני שיהיו רבים עם כשל כזה,
ואז כל עמלך הרב יתפוגג ...
רענן
המלצה של מי ?
ככל שאני מבין. זה הכל. אבל ממש כל המידע שיש לפחות אצלי זה ספקולציות. השערות והבנות אישיות ...
יש איזה מידע רשמי של מישהו ?
אני לא קניתי את האוטו חדש מהסוכנות. אולי הם מסבירים. למרות שכן קנינו את הרכב השני. הרובוטי מהסוכנות ולפי רמת ההדרכה שקיבלתי שם. אני לא מאמין שמישהו שם מבין מה המשמעויות של הכפתור הזה בכלל.
Sent from my iPhone using Tapatalk
גיא,
בתור "האבא הרוחני" של בעלי דאסטר בארץ,
שווה שתהדהד נושא התפעול לפני שיהיו רבים עם כשל כזה
זה כבר מהודהד (ההמלצה לנסיעה בשטח ב-Lock) בקרב קבוצות בעלי הדאסטרים מזה שנים ולדעתי גם אצל מדריכי נהיגת השטח השונים (דרור אולי יכול להעיד)
עם היבואן קצת יותר קשה לדבר
מזכיר לי סיפור ישן,
הויטרה של נדב42 קניתי אותה מיד ראשונה מגב' מאד מבוגרת,
בסיבוב התרשמות שלי ראיתי שהלוקרים במצב נעול,
ניסיתי לשחרר אבל היו תקועים.
היא מיד הסבירה לי שזה המצב שכיוונו לה בסוכנות הרכב ואמרו לה לא לגעת ...
בקיצור,
לך תסמוך על סוכני היבואן ... למרות שאני מאמין שבספר הרכב יהיה הגדרות
לכל מצב של הבורר ומתי להשתמש.
רענן
שלום חברים,
נכנסתי לשטח לשביל עפר רגיל.
נסעתי בו אולי 15 דקות במהירות נמוכה.
שילבתי ל 4x4 lock לפני.
לא היה איזה מכשול מיוחד בדרך.
בדרך חזרה העברתי ל 2x4 לפני היציאה מהשטח,
התחלי לשמוע היה רעש מהגלגל האחורי ימני במהירות גבוהה בנסיעה חזרה.
בפניות חדות לאחד הכיוונים במהירות נמוכה גם מרגישים שהגלגל האחורי ימני קצת מפרפר.
2 מוסכים שבדקו את הרכב אמרו שהרכב תקוע במצב 4x4.
האם אתם מכירים מקום מומלץ שיכול לטפל בבעיה ע"י שיפוץ החלק התקול ?
אני חדש בעולם רכבי השטח.
ממש מבאס להיכנס להוצאה כזו גדולה בגלל גיחה לשביל עפר שנוסעים בו פרייבטים, לכן אשמח לכל עזרה שאוכל לקבל.
המון תודה לכולם
הסיבה היא לא בגלל הנסיעה האחרונה. זה נזק שנגרם מזמן ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
23-02-21, 14:12
שים מעצורים לפני הגלגלים הקדמיים.
גיר בניוטרל, בלם חניה משוחרר. מפתח מחוץ לסוויץ'.
הרם גלגל אחורי ימני באוויר. נסה לסובב אותו ביד. מסתובב?
כנ"ל לגבי השמאלי.
דווח מה מצאת. אולי יהיה אפשר לעזור באבחון.
אם אתה יודע לעבוד עם הידיים, שווה לפרק גל הינע, ולראות מה קורה. אם התקלה היא באמת במצמד, לפחות תוכל להשתמש ברכב עד שתחליט איך אתה פועל.
אני חדש בעולם רכבי השטח.
כמה זמן / קמ' לערך נסעת עם הרכב מאז שרכשת ?
בוודאות לא היה לפני כן ?
בפניות חדות לאחד הכיוונים במהירות נמוכה גם מרגישים שהגלגל האחורי ימני קצת מפרפר.
2 מוסכים שבדקו את הרכב אמרו שהרכב תקוע במצב 4x4.
תסמינים של נעילה אוטומטית נעולה בסרן האחורי.
יש מצב שמותקנת נעילה ?
את זה צריך לבדוק על ליפט ,
כאשר מסובבים גלגל אחורי לראות שהנגדי מסתובב לכיוון ההפוך.
במקרה כזה מעיד שאין נעילה ובעיה בסרן האחורי.
רענן
חנן-ג'יפולוג
23-02-21, 22:00
זה לא מסתדר משני כיוונים:
זה היה אמור להופיע גם לפני הטיול.
במצב 2x4 הסרן לא אמור לקבל כח ולכן הנעילה לא אמורה לעבוד.
זה לא מסתדר משני כיוונים:
זה היה אמור להופיע גם לפני הטיול.
במצב 2x4 הסרן לא אמור לקבל כח ולכן הנעילה לא אמורה לעבוד.
הסתייגות אחת, אחד החברים שהתקינו לו נעילת טורסן אחורית ולא התקינו נכון .. הרכב על הכביש בלי הנעה אחורית היה "נעול" והתופעות היו כמו המתואר פה .. למרות שלטענת פות'ש , אין לו נעילה בכלל ..גם לא טורסן.
חנן-ג'יפולוג
23-02-21, 22:41
ברור. ההתייחסות שלי היתה לנעילה תקינה.
הסתייגות אחת, אחד החברים שהתקינו לו נעילת טורסן אחורית ולא התקינו נכון .. הרכב על הכביש בלי הנעה אחורית היה "נעול" והתופעות היו כמו המתואר פה .. למרות שלטענת פות'ש , אין לו נעילה בכלל ..גם לא טורסן.
בשביל זה שאלתי כמה זמן יש לו את הרכב.
אם מספר ימים, אז לך תדע מה ההיסטוריה.
חנן,
נעילה תקועה גם מייצרת תופעת מלחמה בסיבובים בלי קשר אם מועבר אליה מומנט.
אפילו גם אם הדרייבשאפט מנותק.
רענן
חנן-ג'יפולוג
23-02-21, 23:08
ברור. ההתייחסות שלי היתה לנעילה תקינה.
ברור. ההתייחסות שלי היתה לנעילה תקינה.
או קיי,
נקווה בשבילו שיש לו בעיה בסרן ולא ביחידת ההעברה.
למרות שהסיכוי נמוך עד אפסי.
רענן
כמה זמן / קמ' לערך נסעת עם הרכב מאז שרכשת ?
בוודאות לא היה לפני כן ?
תסמינים של נעילה אוטומטית נעולה בסרן האחורי.
יש מצב שמותקנת נעילה ?
את זה צריך לבדוק על ליפט ,
כאשר מסובבים גלגל אחורי לראות שהנגדי מסתובב לכיוון ההפוך.
במקרה כזה מעיד שאין נעילה ובעיה בסרן האחורי.
רענן
יש לי את הרכב חודשיים וחצי. נסע כ - 2,000 ק"מ.
בוודאות לא היה לפני כן
- - - Updated - - -
שים מעצורים לפני הגלגלים הקדמיים.
גיר בניוטרל, בלם חניה משוחרר. מפתח מחוץ לסוויץ'.
הרם גלגל אחורי ימני באוויר. נסה לסובב אותו ביד. מסתובב?
כנ"ל לגבי השמאלי.
דווח מה מצאת. אולי יהיה אפשר לעזור באבחון.
אם אתה יודע לעבוד עם הידיים, שווה לפרק גל הינע, ולראות מה קורה. אם התקלה היא באמת במצמד, לפחות תוכל להשתמש ברכב עד שתחליט איך אתה פועל.
תודה על העזרה.
אעשה את הבדיקה ביום שישי ואעדכן
שים מעצורים לפני הגלגלים הקדמיים.
גיר בניוטרל, בלם חניה משוחרר. מפתח מחוץ לסוויץ'.
הרם גלגל אחורי ימני באוויר. נסה לסובב אותו ביד. מסתובב?
כנ"ל לגבי השמאלי.
דווח מה מצאת. אולי יהיה אפשר לעזור באבחון.
אם אתה יודע לעבוד עם הידיים, שווה לפרק גל הינע, ולראות מה קורה. אם התקלה היא באמת במצמד, לפחות תוכל להשתמש ברכב עד שתחליט איך אתה פועל.
עשיתי את הבדיקה.
2 הגלגלים לא מסתובבים.
אני יודע לעבוד עם הידיים ואוהב את זה מאוד, אבל לפרק גל הינע לבד נשמע קצת גדול עלי.
חנן-ג'יפולוג
01-03-21, 22:24
טוב.
מציע בדיקה נוספת: כשהגיר בניוטרל והרכב כבוי, הרם גלגל קדמי ונסה לסובב.
אם הוא יסתובב, המצמד תקין והתקלה היא בדיפ' האחורי.
אם הוא תקוע, המצמד בסרן האחורי אכן תפוס.
עשיתי את הבדיקה.
2 הגלגלים לא מסתובבים.
אני יודע לעבוד עם הידיים ואוהב את זה מאוד, אבל לפרק גל הינע לבד נשמע קצת גדול עלי.
דווקא לפרק גל הינע זה לא ביג דיל. אתה מפרק את שני הגשרים שמחזיקים אותו .. ואז 8 ברגים בקצוות וזה בחוץ ...
טוב.
מציע בדיקה נוספת: כשהגיר בניוטרל והרכב כבוי, הרם גלגל קדמי ונסה לסובב.
אם הוא יסתובב, המצמד תקין והתקלה היא בדיפ' האחורי.
אם הוא תקוע, המצמד בסרן האחורי אכן תפוס.
בדקתי, שני הגלגלים הקדמיים תקועים
חנן-ג'יפולוג
02-03-21, 22:36
אז האבחנה של המוסך נשמעת נכונה.
הורדת גל ההינע תאפשר לך להשתמש ברכב עד שתתקן את המצמד.
לגבי המצמד התקול, להערכתי אין הרבה סוגי תקלות שיגרמו לסימפטום הזה, אז כנראה שהסיכוי למיסב שבור, כפי שנראה בסרטון שהבאת, גבוה למדי.
אז האבחנה של המוסך נשמעת נכונה.
הורדת גל ההינע תאפשר לך להשתמש ברכב עד שתתקן את המצמד.
לגבי המצמד התקול, להערכתי אין הרבה סוגי תקלות שיגרמו לסימפטום הזה, אז כנראה שהסיכוי למיסב שבור, כפי שנראה בסרטון שהבאת, גבוה למדי.
אם אפרק את גל ההינע עדיין הדיפרנציאל תקוע ו-2 הגלגלים האחוריים יסתובבו ביחד לא?
האם יש מוסך או איש מקצוע ממולץ שיכול לפתוח את החלק ולתקן את הבעייה?
חנן-ג'יפולוג
04-03-21, 10:48
מהבדיקה והתיאור שלך לא נראה שהדיפ' תקוע.
המצמד תקוע, אבל אם גל ההינע לא יהיה מחובר אליו, לא תהיה לזה משמעות.
משתף כאן לטובת הדורות הבאים בתקווה שאני האחרון:
גם אני נתקלתי באותה הבעיה, זה התחיל אחרי ניתוקי 4X4 לא ברורים בשטח שהשאירו אותי במצבים מביכים של 2X4,. קיבלתי המלצה מבעלי ניסיון קודם לנקות את הקונקטור של היחידה האחורית (שנראה כאילו תכננו את המיקום שלו כך שיתלכלך), אחרי ניקיון וסיבובו הרכב נתקע ב4*4, מסובב את הכפתור שמאלה, שם על אוטומט, מסובב שוב ל2WD ולא יצא הגזר...
אחרי כמה בדיקות לוודא שבאמת זה תקוע, כמה נסיעות פחות נעימות על הכביש ובירורים עם הדאסטריסטים ברומניה, ניתקתי דרייבשאפט והלכתי לחפש יחידה:
היחידה היא של ניסאן, זהה לקשקאי וכנראה לעוד רכבים של הקונצרן, כל המידע שיש על תקלות עליה זה סרטוני יוטיוב ברוסית שחלקם עלו פה בעבר.
מחיר יחידה חדשה בקרסו עולה כמו חצי רכב, וזה לפני עבודה והעובדה שבכלל אין במלאי
מפירוק מסתבר שהחלק לא נפוץ ובאלו שכן הם מבקשים סכומים לא מבוטלים, חיפשתי של דאסטר, בדיעבד הייתי צריך לחפש גם קשקאי 4*4 מפורק, אם יש כאלו בכלל. המונח "דאסטר" מוסיף מחיר לחלפים משום מה :confused:
באיביי אפשר להזמין מאיחוד האמירויות מסתבר, במחיר לא שווה לכל נפש אבל זול משל קרסו
בסוף מצאתי יחידה מפירוק במחיר לא רע בכלל ועם ק"מ סביר ועם ההחלפה נפתרה הבעיה וחזרנו לטייל, בתקווה שלא יהיו הפתעות.
מה לעזאזל התקלקל? אני לצערי (עדיין) לא באמת יודע, כהדיוט (ואדיוט) קיוותי מאוד שיהיה אפשרי לאתר את התקלה ולתקן את היחידה התקולה כגיבוי או למכור אותה תקינה בעתיד על מנת לכסות את העלויות וגם המוסכניק שלי הביע סקרנות לנסות.
בפירוק התגלה שהיא הייתה עם מעט מאוד שמן שהיה שרוף, מסריח ועם שבבים, מה שגרם למוסך לוותר על ההרפתקנות. לא ברור לאן נעלם השמן כי זו יחידה סגורה ולא היו סימני נזילות מכל סוג שהוא בשנה האחרונה או בפירוק, אבל הרכב עבר כנראה ידיים לא מיומנות לפני שהתגלגל אלי. יאמר לגנותי שהתחילו התקלות לא בדקתי את מפלס השמן, מה שכמובן צריך להצטרף לרשימת הבדיקות, חוסר השמן כנראה מעיד על טחינה איכותית של החלקים בפנים.
אז בתכל'ס
- יש לי יחידה מפורקת שיום אחד אמצא את המקום והזמן לפתוח ולנסות להבין מי נגד מי, כמה ולמה ורכב שחזר לטייל.
- בדיקת התקלה הכי קלה היא על ליפט עם הרמת בלם יד בעדינות ומעבר בין מצבים (לשניות! לא יותר מזה), מהעצות שקיבלתי ברומניה הדגישו שחשוב להניע את הרכב עם גלגלים על הקרקע ולא באוויר.
- לבדוק שמן ביחידה
- לא מצאתי אף איש מקצוע שמכיר את המערכת הזו, המוסך שלי עזר באבחון ובטיפול כחלק מזה שאני לקוח קבוע, סקרנות ורצון לעזור למרות שהודיע מראש שהוא לא מתעסק במערכות כאלו. מוסכים שאינם קרסו שמומלצים בקהילות הדאסטריסטים לא היו מוכנים להתקרב לאירוע.
- החלפת היחידה היא יחסית פשוטה ולא ארוכה, זה המדריך של גיא להרכבת הנעילה, רק בלי הרכבת הנעילה (:
- למרות שפות"ש ואני היחידים שאני שמעתי שנתקלו בבעיה, היחידה לא נפוצה בפירוקיות, כלומר שמישהו כן קנה כאלו
מקווה שאף אחד לא יזדקק למידע, אבל אם כן, מקווה שהוא יעזור. פנוי להצעות יצירתיות לגבי היחידה המפורקת
תודה לכל העוזרים במידע בשרשור הזה ובפרטי
133634133633
זה כל הדיפ׳ האחורי עם המצמד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
דובר כאן פעם שננסה לשחוט אחד כזה ולחקור אותו.....
הזדמנות?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אם רק היה חבר פורום שיש לו סדנא לימודית קטנה
הזדמנותאז אני אתפנה קצת מכמה דברים - ונתאם איזה יום על שולחן הניתוחים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
׳”׳™׳™, ׳׳*׳¡׳” ׳׳×׳׳¨ ׳¢׳§׳¨׳•׳*׳™׳× ׳׳× ׳”׳׳¦׳׳“ ׳׳׳” ׳©׳׳*׳™ ׳׳‘׳™׳...
׳”׳׳¦׳׳“ ׳›׳׳›׳׳•׳ ׳׳•׳¨׳›׳‘ ׳׳׳¨׳‘׳¢׳” ׳׳׳׳*׳˜׳™׳ ׳¢׳™׳§׳¨׳™׳™׳:
-׳׳׳§׳˜׳¨׳•׳׳’׳*׳˜.
-׳׳¦׳׳“ ׳׳₪׳¢׳™׳/pilot clutch (׳“׳™׳¡׳§׳™׳•׳×, ׳§׳˜׳).
-׳׳*׳’׳*׳•׳ ׳¢׳§׳•׳׳” ׳“׳• ׳›׳™׳•׳•׳*׳™ (bi directional ball-ramp).
-׳׳¦׳׳“ ׳¨׳׳©׳™ (׳“׳™׳¡׳§׳™׳•׳× ׳’׳“׳•׳).
׳×׳™׳׳•׳¨ ׳”׳₪׳¢׳•׳׳” ׳©׳ ׳›׳ ׳׳—׳“ ׳׳”׳׳׳׳*׳˜׳™׳:
׳”׳׳׳§׳¨׳˜׳¨׳•׳׳’׳*׳˜ ׳׳™׳™׳¦׳¨ ׳›׳•׳— ׳׳’׳*׳˜׳™ ׳׳©׳¨ ׳׳•׳©׳ ׳׳× ׳“׳™׳¡׳§׳× ׳”׳׳×׳›׳× ׳©׳׳•׳׳• (Armature). ׳“׳™׳¡׳§׳™׳•׳× ׳”׳—׳™׳›׳•׳ ׳©׳ ׳”׳׳¦׳׳“ ׳”׳׳₪׳¢׳™׳ ׳׳׳•׳§׳׳•׳× ׳‘׳™׳ ׳”׳׳׳§׳¨׳•׳׳’׳*׳˜ ׳׳‘׳™׳ ׳“׳™׳¡׳§׳× ׳”׳׳×׳›׳× ׳©׳׳•׳׳•. ׳›׳׳©׳¨ ׳”׳׳׳§׳˜׳¨׳•׳׳’׳*׳˜ ׳׳§׳‘׳ ׳׳×׳— ׳”׳₪׳¢׳׳”, ׳”׳•׳ ׳׳™׳™׳¦׳¨ ׳›׳•׳— ׳׳’׳*׳˜׳™ ׳”׳׳•׳©׳ ׳׳׳™׳• ׳׳× ׳”׳“׳™׳¡׳§׳” ׳”׳׳×׳›׳×׳™׳×, ׳›׳•׳— ׳”׳׳©׳™׳›׳” ׳”׳׳’׳*׳˜׳™ ׳‘׳™׳ ׳”׳׳׳§׳˜׳¨׳•׳׳’׳*׳˜ ׳׳“׳™׳¡׳§׳” ׳׳™׳™׳¦׳¨ ׳׳—׳¥ ׳¢׳ ׳“׳™׳¡׳§׳™׳•׳× ׳”׳—׳™׳›׳•׳ ׳•׳–׳” ׳׳₪׳¢׳™׳ ׳׳× ׳”׳׳¦׳׳“ ׳”׳׳₪׳¢׳™׳.
׳”׳׳¦׳׳“ ׳”׳׳₪׳¢׳™׳ ׳”׳•׳ ׳׳¦׳׳“ ׳“׳™׳¡׳§׳™׳•׳× ׳—׳™׳›׳•׳, ׳•׳×׳₪׳§׳™׳“׳• ׳׳”׳¢׳‘׳™׳¨ ׳×׳*׳•׳¢׳” ׳¡׳™׳‘׳•׳‘׳™׳× ׳׳”׳©׳™׳*׳™׳™׳ ׳”׳₪׳*׳™׳׳™׳•׳× ׳©׳ ׳”׳§׳™׳™׳¡ ׳”׳—׳™׳¦׳•׳*׳™ ׳׳¢׳§׳•׳׳”. ׳”׳׳¦׳׳“ ׳”׳׳₪׳¢׳™׳ ׳׳׳•׳§׳ ׳‘׳™׳ ׳”׳׳׳§׳˜׳¨׳•׳׳’׳*׳˜ ׳׳“׳™׳¡׳§׳× ׳׳×׳›׳× (Armature).
׳”׳¢׳§׳•׳׳” ׳׳׳™׳¨׳” ׳×׳*׳•׳¢׳” ׳¡׳™׳‘׳•׳‘׳™׳× ׳׳×׳*׳•׳¢׳” ׳§׳•׳•׳™׳×.
׳”׳™׳ ׳׳§׳‘׳׳× ׳׳× ׳”׳×׳*׳•׳¢׳” ׳”׳¡׳™׳‘׳•׳‘׳™׳× ׳׳”׳׳¦׳׳“ ׳”׳׳₪׳¢׳™׳, ׳׳׳™׳¨׳” ׳׳× ׳”׳×׳*׳•׳¢׳” ׳”׳¡׳™׳‘׳•׳‘׳™׳× ׳׳×׳*׳•׳¢׳” ׳§׳•׳•׳™׳× ׳׳©׳¨ ׳׳™׳™׳¦׳¨׳× ׳׳× ׳”׳׳—׳¥ ׳¢׳ ׳”׳“׳™׳¡׳§׳™׳•׳× ׳©׳ ׳”׳׳¦׳׳“ ׳”׳¨׳׳©׳™.
׳”׳”׳׳¨׳” ׳׳×׳‘׳¦׳¢׳× ׳”׳•׳“׳•׳× ׳׳׳‘׳*׳” ׳”׳©׳™׳₪׳•׳¢׳™ ׳‘׳׳¡׳™׳׳•׳× ׳”׳₪׳*׳™׳׳™׳•׳× ׳©׳ ׳©׳*׳™ ׳—׳¦׳׳™ ׳”׳׳*׳’׳*׳•׳, (׳¢׳§׳•׳׳•׳×).
׳‘׳™׳ ׳©׳*׳™ ׳”׳—׳¦׳׳™׳ ׳׳׳•׳§׳׳•׳× ׳›׳“׳•׳¨׳™׳•׳× ׳₪׳׳“׳”, (׳›׳׳• ׳©׳ ׳׳¡׳‘ ׳›׳“׳•׳¨׳™), ׳›׳׳©׳¨ ׳‘׳׳¦׳‘ ׳”׳×׳—׳׳×׳™ ׳”׳ ׳׳׳•׳§׳׳•׳× ׳‘׳׳™׳§׳•׳ ׳”׳*׳׳•׳ ׳‘׳™׳•׳×׳¨ ׳©׳ ׳”׳׳¡׳™׳׳•׳×.
׳›׳׳©׳¨ ׳׳×׳§׳‘׳׳× ׳×׳*׳•׳¢׳” ׳¡׳™׳‘׳•׳‘׳™׳× ׳׳”׳¢׳§׳•׳׳•׳× ׳”׳ ׳׳©׳*׳•׳× ׳׳× ׳׳™׳§׳•׳׳ ׳©׳ ׳”׳׳¡׳™׳׳•׳× ׳‘׳™׳—׳¡ ׳׳›׳“׳•׳¨׳™׳•׳×, ׳׳”׳*׳§׳•׳“׳” ׳”׳*׳׳•׳›׳” ׳‘׳™׳•׳×׳¨ ׳©׳ ׳”׳׳¡׳™׳׳” ׳׳ ׳׳¢׳׳” ׳”׳©׳™׳₪׳•׳¢ ׳׳*׳§׳•׳“׳” ׳”׳’׳‘׳•׳”׳” ׳‘׳™׳•׳×׳¨.
׳‘׳׳¦׳‘ ׳–׳” ׳©׳*׳™ ׳—׳¦׳׳™ ׳”׳׳*׳’׳*׳•׳ ׳׳×׳¨׳—׳§׳™׳ ׳׳—׳“ ׳׳”׳©׳*׳™ ׳•׳‘׳¢׳¦׳ ׳›׳ ׳*׳•׳¦׳¨׳× ׳”׳×׳*׳•׳¢׳” ׳”׳§׳•׳•׳™׳×.
׳”׳׳¦׳׳“ ׳”׳¨׳׳©׳™ ׳”׳•׳ ׳׳¦׳׳“ ׳“׳™׳¡׳§׳™׳•׳× ׳—׳™׳›׳•׳, ׳•׳×׳₪׳§׳™׳“׳• ׳׳”׳¢׳‘׳™׳¨ ׳׳× ׳”׳׳•׳׳*׳˜ ׳׳”׳§׳™׳™׳¡ ׳”׳—׳™׳¦׳•׳*׳™ (׳©׳׳§׳‘׳ ׳׳× ׳”׳×׳*׳•׳¢׳” ׳׳”׳“׳¨׳™׳™׳‘׳©׳₪׳˜), ׳׳¦׳™׳¨ ׳”׳™׳¦׳™׳׳” ׳”׳₪׳*׳™׳׳™ ׳©׳׳•׳¡׳¨ ׳׳× ׳”׳×׳*׳•׳¢׳” ׳”׳׳׳” ׳׳—׳•׳¥ ׳׳׳¦׳׳“ ׳׳ ׳”׳“׳™׳₪׳¨׳*׳¦׳™׳׳.
׳׳¡׳™׳›׳•׳, ׳”׳׳¦׳׳“ ׳׳§׳‘׳ ׳׳×׳— ׳”׳₪׳¢׳׳” ׳׳©׳¨ ׳׳₪׳¢׳™׳ ׳׳× ׳”׳׳׳§׳˜׳¨׳•׳׳’׳*׳˜, ׳”׳׳׳§׳˜׳¨׳•׳׳’׳*׳˜ ׳׳₪׳¢׳™׳ ׳׳× ׳”׳׳¦׳׳“ ׳”׳׳₪׳¢׳™׳ ׳©׳׳¢׳‘׳™׳¨ ׳×׳*׳•׳¢׳” ׳¡׳™׳‘׳•׳‘׳™׳× ׳׳׳*׳’׳*׳•׳ ׳”׳¢׳§׳•׳׳”-׳›׳“׳•׳¨, ׳›׳׳©׳¨ ׳”׳׳*׳’׳*׳•׳ ׳”׳–׳” ׳׳§׳‘׳ ׳×׳*׳•׳¢׳” ׳¡׳™׳‘׳•׳‘׳™׳× ׳”׳•׳ ׳׳™׳™׳¦׳¨ ׳×׳*׳•׳¢׳” ׳§׳•׳•׳™׳× ׳©׳׳₪׳¢׳™׳׳” ׳׳× ׳”׳׳¦׳׳“ ׳”׳¨׳׳©׳™. ׳”׳׳¦׳׳“ ׳”׳¨׳׳©׳™ ׳׳™׳™׳¦׳¨ ׳׳× ׳”׳—׳™׳‘׳•׳¨ ׳‘׳™׳ ׳”׳§׳™׳™׳¡ ׳׳¦׳™׳¨ ׳”׳™׳¦׳™׳׳”.
׳‘׳*׳•׳¡׳£ ׳*׳™׳×׳ ׳׳™׳™׳¦׳¨ ׳”׳¢׳‘׳¨׳× ׳׳•׳׳*׳˜ ׳׳©׳×׳*׳” ׳¨׳¦׳™׳₪׳” ׳¢׳ ׳™׳“׳™ ׳©׳׳™׳˜׳” ׳‘׳–׳¨׳ ׳¢׳ ׳¡׳׳™׳׳™ ׳”׳׳׳§׳˜׳¨׳•׳׳’׳*׳˜.
׳׳•׳’׳© ׳›׳©׳™׳¨׳•׳× ׳׳¦׳™׳‘׳•׳¨,(׳”׳“׳׳¡׳˜׳¨׳™׳¡׳˜׳™׳)...
׳˜׳.
רציני !https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210528/fb2be2d4ce61c627b0cb3b3b19cb5d54.jpg
Sent from my M2010J19SY using Tapatalk
רציני !https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210528/fb2be2d4ce61c627b0cb3b3b19cb5d54.jpg
Sent from my M2010J19SY using Tapatalk
דווקא השקעתי...אם מישהו יכול לתקן את החירבון הזה שיצא, תבוא עליו הברכה...
טל.
היי, אנסה לתאר עקרונית את המצמד ממה שאני מבין...
המצמד כמכלול מורכב מארבעה אלמנטים עיקריים:
-אלקטרומגנט.
-מצמד מפעיל/pilot clutch (דיסקיות, קטן).
-מנגנון עקומה דו כיווני (bi directional ball-ramp).
-מצמד ראשי (דיסקיות גדול).
תיאור הפעולה של כל אחד מהאלמנטים:
האלקרטרומגנט מייצר כוח מגנטי אשר מושך את דיסקת המתכת שמולו (Armature). דיסקיות החיכוך של המצמד המפעיל ממוקמות בין האלקרומגנט לבין דיסקת המתכת שמולו. כאשר האלקטרומגנט מקבל מתח הפעלה, הוא מייצר כוח מגנטי המושך אליו את הדיסקה המתכתית, כוח המשיכה המגנטי בין האלקטרומגנט לדיסקה מייצר לחץ על דיסקיות החיכוך וזה מפעיל את המצמד המפעיל.
המצמד המפעיל הוא מצמד דיסקיות חיכוך, ותפקידו להעביר תנועה סיבובית מהשיניים הפנימיות של הקייס החיצוני לעקומה. המצמד המפעיל ממוקם בין האלקטרומגנט לדיסקת מתכת (Armature).
העקומה ממירה תנועה סיבובית לתנועה קווית.
היא מקבלת את התנועה הסיבובית מהמצמד המפעיל, ממירה את התנועה הסיבובית לתנועה קווית אשר מייצרת את הלחץ על הדיסקיות של המצמד הראשי.
ההמרה מתבצעת הודות למבנה השיפועי במסילות הפנימיות של שני חצאי המנגנון, (עקומות).
בין שני החצאים ממוקמות כדוריות פלדה, (כמו של מסב כדורי), כאשר במצב התחלתי הן ממוקמות במיקום הנמוך ביותר של המסילות.
כאשר מתקבלת תנועה סיבובית מהעקומות הן משנות את מיקומן של המסילות ביחס לכדוריות, מהנקודה הנמוכה ביותר של המסילה אל מעלה השיפוע לנקודה הגבוהה ביותר.
במצב זה שני חצאי המנגנון מתרחקים אחד מהשני ובעצם כך נוצרת התנועה הקווית.
המצמד הראשי הוא מצמד דיסקיות חיכוך, ותפקידו להעביר את המומנט מהקייס החיצוני (שמקבל את התנועה מהדרייבשפט), לציר היציאה הפנימי שמוסר את התנועה הלאה מחוץ למצמד אל הדיפרנציאל.
לסיכום, המצמד מקבל מתח הפעלה אשר מפעיל את האלקטרומגנט, האלקטרומגנט מפעיל את המצמד המפעיל שמעביר תנועה סיבובית למנגנון העקומה-כדור, כאשר המנגנון הזה מקבל תנועה סיבובית הוא מייצר תנועה קווית שמפעילה את המצמד הראשי. המצמד הראשי מייצר את החיבור בין הקייס לציר היציאה.
בנוסף ניתן לייצר העברת מומנט משתנה רציפה על ידי שליטה בזרם על סלילי האלקטרומגנט.
מוגש כשירות לציבור,(הדאסטריסטים)...
טל.
(מקווה שהצלחתי)
מעולה, תודה!
טל.
ועכשיו בעברית ?…
Sent from my iPhone using Tapatalk
ועכשיו בעברית ?…
Sent from my iPhone using Tapatalk
"מעולה" ו "תודה" זה בעברית, וזה כתגובה לתיקון שביצע ADaShim בהצלחה רבה לתגובה הקודמת שלי.
יכול להיות שפיספסת את ההודעה של ADaShim?
טל.
תודה [emoji1317] מעריך את ההסבר ;)
את התשובה של עדשים ראיתי. אבל .. למרות שאני מכיר את שירטוטי פיצוץ של המנגנון .. לא ממש הבנתי כלום מההסבר.
אבל אולי זה רק אני.
מצד שני. אם היתה מטרה כלשהי בפוסט לתת מידע לציבור שאינו מהנדס ( ואני לא מהנדס ). נראה לי שטיפה פוספסה הפואנטה.
תנסה להנגיש את זה. ( או שלא ) …
Sent from my iPhone using Tapatalk
דווקא ההסבר היה ברור. הדבר היחיד שיכול להנגיש יותר הוא דיאגרמה או סרטון.
אבל אני באמת לא מבין בשביל מה צריך כל כך הרבה מנגנונים. היה מספיק מנגנון שילוב פשוט.
הסיבה לשימוש במנגנון פיילוט מכל סוג שהוא - היא להוות ממסר. להשקיע מעט אנרגיה (זרם חשמלי קטן) בהפעלה. זה גם נותן את האפשרות לשלוט בצורה יותר מדוייקת בכוח ההפעלה על ידי שליטה במהלך המכני.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.