צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי מסלול בנחל נקרות
האם השביל השחור שיוצא מצומת מצד נקרות הוא שביל בעבירות סבירה ?
אנחנו יוצאים מספר גיפים לטיול בנחל נקרות , רוב הגיפאים בקבוצה אוהבים עבירות ומחכים לה בקוצר רוח , אני עם רכב לא מוגבה ואין לי חשק לשבור את הרכב , חשבתי על פיתרון להתנתק מהקבוצה בנקודה של מצד נקרות ולקחת את השביל השחור דרומה ולהתחבר אליהם במכתש רמון
השאלה היא האם המעקף הזה בעצם יחסוך ממני את העבירות במעלה הקטן בסוף מסלול נחל נקרות, או שאני מכניס את עצמי לשביל בעבירות יותר קשה ?
תודה על התשובות.
אם הכוונה לנחל חדב-מישר, זה אחלה מסלול בשביל לחסוך את מדרגת נקרות - ללא בעיית עבירות משמעותית (אלא אם כן בשטפונות האחרונים נוצרה בעיה כלשהי - לא סביר)
אם הכוונה לנחל חדב-מישר, זה אחלה מסלול בשביל לחסוך את מדרגת נקרות - ללא בעיית עבירות משמעותית (אלא אם כן בשטפונות האחרונים נוצרה בעיה כלשהי - לא סביר)
תודה על התשובה המהירה
אני מבין שעשית אותו בעבר ,אתה יכול להעריך כמה זמן יקח לעשות את המסלול הזה ?
אכן נחל חדב יחסוך לך את הטיפוס של מדרגת נקרות ומעלה דקלים.
אך המסלול אינו קצר ורגע של חוסר תשומת לב יכול להכניס אותך לצרות אז אם אתה נפרד מקבוצה כדאי לסכם שיצרו איתך קשר לוודא שיצאת (בתוך הנחל אני לא בטוח שתהיה לך קליטה).
אני זוכר שם איזה רכב שהצליח להתיישב על סלע.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
ככלל בשטח לא נוסעים עם רכב בודד.רצוי מאד שיצטרף אליך עוד רכב.
אני לא זוכר ממש כמה לקח לי. עשיתי אותו לכיוון הערבה (הפוך מכם) ואני עם דאסטר (מוגבה, ממוגן,AT). נדמה לי שהמקטע של חדב-מישר-מיצד נקרות לקח כשעה בנסיעה מאוד רגועה.
אורך המקטע הנ"ל הוא כ-14 ק"מ.
סה"כ עד כביש הערבה זה יוצא כ-48 ק"מ
תחלק את המרחקים בקצב הממוצע שלך (כולל עצירות, אש"ל וכו' - רק אתה מכיר מן הסתם) ותגיע למשך המסלול. קח בחשבון גם את העצירות (נגיד ברגל הפיל ובמיצד)
לגבי הרכב הבודד - לא הייתי נבהל מזה במסלול הזה - תלוי במיומנות ובבטחון שלך.
כמו שאסף הדגיש, בגלל שמדובר בהרבה נסיעה על הדשדש בנחל, יש סיכון של סלעים בולטים מתוך הדשדש וצריך להיזהר מהם - במיוחד אם הרכב לא מוגבה (מן הסתם, תלוי גם באיזה רכב מדובר)
עברתי בקטע הזה לפני כשבוע. אמנם עם רכב גבוה, אבל אני לא זוכר שום אתגר מיוחד.
לגבי כמה זמן לקח? אני לא זוכר, אבל זה לא שביל מהיר.
רונן
זה בהחלט קל ביחס למדרגת נקרות,
אבל נכון ללפני כמה חודשים צריך לתמרן קצת בתוך הנחל ולא לעשות שטויות, מסוג המסלולים שקלים מאוד בתחילת יום אבל כמה שניות של חוסר תשומת לב בגלל עייפות של סוף יום יכול לעלות ביוקר.
בעליה למישור כקמ מהסוף היה חריץ גשם שדרש גישה נכונה (או במקרה שלנו נעילה אחורית ואז לא שמים לב שהוא שם)
בקיצור, קל אבל דורש תשומת לב, אם אתה ממשיך לבד אז בזהירות (במיוחד שמגיע בסוף הטיול ויש נטייה למהר החוצה).
תקבע עם החברים נקודת מפגש, ככה שידעו לבוא לחלץ אם חלילה תתיישב.
מה זה "רכב נמוך"?
רכב נמוך באמת כמו נגיד, פורסטר/XV?.... יתגרד עוד בנקרות מכל מיני סלעים שבולטים מתוך הדשדש ולא שמים אליהם לב לחצי שניה.
בציר חדב-מישר יש כמה מעברים נקודתיים עם אבנים/חריצים שדורשים מעט יותר תשומת לב, אבל עקרונית זה ציר קל וזורם וגם יפה. אולי לא דרמטי כמו ערוץ הנקרות, אבל בהחלט יפה.
אין לי מושג מה מצבו כרגע, אחרי שטפונות אם היו שם, אבל אני לא זוכר שאי פעם היה בו איזשהו אתגר שיסכן באמת את שלמות הגחון.
132884
כשממשיכים בנחל נקרות בערך שני קילומטר מערבית למצד נקרות, מתחיל הקטע הטכני של הנחל, גינת הסלעים, שמסתיימת במדרגה שמובילה למפער נקרות. זה מה שהדגשתי בצהוב במפה. עבור נהגי שטח זה הדובדבן של נחל נקרות, כל הקטע הזה.
המסלול השחור מישר-חדב משלים דרך יפיפיה ללא אתגרי עבירות מהערבה לכביש 40, ולכן מאד מקובל כשיש בחבורה רכבים פחות גבוהים. נסעתי בו פעמים רבו לאורך השנים.
לא כתבת על איזה רכב אתה נוסע. אם מדובר על רכב 4X4 נורמלי עם הילוך כוח גינת הסלעים לא תהיה בעייה, מדרגת הנקרות כן עלולה להיות בעייתית, אבל אם אתה חלק מחבורה מסודרת תמיד אפשר יהיה לתת לך משיכה קטנה, אין סיבה שזה יגמר בנזק.
הציר של החדב קל ונוח. הסיכון העיקרי (כמו שהוזכר כאן) הוא אם מנסים להשיג את החברים ומשתוללים בדשדש, ואז מתפוצצים על אבן ששתולה בו. וכמובן תקלה מכנית ברכב. לדעתי, סה"כ פתרון טוב ואלגנטי לסיטואציה שלך. משתתף בהמלצה שנאמרה ע"י חכמים מעליי, לתאם טוב טוב איפה נפגשים (לא בעל פה, על מפה!), מה הלוחות זמנים ומה עושים כשמישהו מתעכב/לא מגיע.
מבחינת זמנים, יקח בערך אותו זמן להדרים בציר מישר-חדב ולעלות צפונה בכביש ומצד שני שלושה קילומטרים של גינת הסלעים + מדרגת נקרות לקבוצה. אתה עלול אפילו לחכות להם.
מבחינת זמנים, יקח בערך אותו זמן להדרים בציר מישר-חדב ולעלות צפונה בכביש ומצד שני שלושה קילומטרים של גינת הסלעים + מדרגת נקרות לקבוצה. אתה עלול אפילו לחכות להם.
תודה , זה מה שרציתי לדעת
אני עם פאגרו 2015 קצר ממוגן ולא מוגבה.
יש לי המון נסיון בשטח , פשוט לא אוהב לשבור את הרכב.
את נחל נקרות עשיתי יותר מ10 פעמים עם טרקטורון , ואני זוכר שהמקטע האחרון הוא מסוג המקטעים ששוברים את הרכב.
תודה , זה מה שרציתי לדעת
אני עם פאגרו 2015 קצר ממוגן ולא מוגבה.
יש לי המון נסיון בשטח , פשוט לא אוהב לשבור את הרכב.
את נחל נקרות עשיתי יותר מ10 פעמים עם טרקטורון , ואני זוכר שהמקטע האחרון הוא מסוג המקטעים ששוברים את הרכב.
רעיון אחר- תעשו את נקרות בירידה, ככה תוכל להשאר עם הקבוצה ותרד את דקלים והמדרגה בזהירות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נחל חדב יפהפה, אתה תיהנה לא פחות מהחברים ואין לך מה להלחץ ולמהר. סע בנחת ובזהירות (רק כי תהייה לבד) ותקבע עם החברים נקודת חבירה בעין סהרונים. כמובן תאמו מראש תוכנית גיבוי למקרה שאתה נתקע או שהחבורה נתקעת.
אם יש מכשירי קשר טובים, הראשון שיגיע ויעלה להר סהרונים על ציר הנפט כנראה יצליח ליצור קשר עם השני.
רעיון אחר- תעשו את נקרות בירידה, ככה תוכל להשאר עם הקבוצה ותרד את דקלים והמדרגה בזהירות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הירידה יכולה להיות יותר אתגרית בירידה כי אתה נכנס לשפצ חזק לבולדר, ואם הסתבכת, זה רק למטה.
תודה , זה מה שרציתי לדעת
אני עם פאגרו 2015 קצר ממוגן ולא מוגבה.
יש לי המון נסיון בשטח , פשוט לא אוהב לשבור את הרכב.
את נחל נקרות עשיתי יותר מ10 פעמים עם טרקטורון , ואני זוכר שהמקטע האחרון הוא מסוג המקטעים ששוברים את הרכב.המסלול כזה שעם פג'רו יהיה לא מורגש.
אבל יפה.
(במקרה, זה המסלול שהיה חלק מהמבחן שעשינו לפג'רו הקצר 2015)
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3566-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%9E%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91%D7%99%D7% A9%D7%99-%D7%A4%D7%90%D7%92-%D7%A8%D7%95-%D7%A7%D7%A6%D7%A8-2015
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הירידה יכולה להיות יותר אתגרית בירידה כי אתה נכנס לשפצ חזק לבולדר, ואם הסתבכת, זה רק למטה.
פאגר׳ו קצר וממוגן, עם מכוון אמור להיות בסדר לדעתי.
הוא באורך המתאים לסדר את עצמו ברברס לפני הירידה כדי להגיע בניצב כמה שניתן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
פאגר׳ו קצר וממוגן, עם מכוון אמור להיות בסדר לדעתי.
הוא באורך המתאים לסדר את עצמו ברברס לפני הירידה כדי להגיע בניצב כמה שניתן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רכב קצר בעייתי יותר מארוך בכל מה שהוא שיפוע חזק בירידה או עלייה.
מבחינת זמנים, יקח בערך אותו זמן להדרים בציר מישר-חדב ולעלות צפונה בכביש ומצד שני שלושה קילומטרים של גינת הסלעים + מדרגת נקרות לקבוצה. אתה עלול אפילו לחכות להם.
אתמול במקרה יצא לנו לבדוק את העניין הזה בדיוק. אחרי הפסקת צהריים ארוכה במצד נקרות, שני כלי רכב שנסעו דרומה במישר-חדב, חיכו כמעט שעה במצפה רמון לשישה כלים שהמשיכו בנקרות. לא שהיו בעיות יוצאות דופן (הרכב היחיד שהיה בלי נעילות קיבל משיכה קלה במדרגה העליונה) אבל הנסיעה איטית עד המדרגה, ובמדרגה עצמה באופן בלתי נמנע צריך לכוון בזהירות רכב-רכב קודם כל בין שני הבולדרים לקראת המדרגה, ואחרי זה במדרגה העיקרית לעשוב רברסים זהירים כדי להתיישר, ואז במדרגה האחרונה - כל זה לוקח זמן וככל שהשיירה יותר ארוכה, זה במכפלות.
ואם הייתה באה קבוצה ממול...הם היו מחכים שעתיים.
אני מוכרח להודות שאני בד"כ מעדיף את החדב.
עובדתית, בפעם הקודמת לפני שנתיים היה קל יותר - לקח פחות זמן. אני אז עליתי במכה אחת ובלי מכוון והפעם לקח לי יותר זמן - עם מכוון בין המדרגות וגם קצת לזרוק אבנים לבור מתחת למדרגה העליונה.
מעשית - עדיין זה לא ברמה של לוותר מראש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
https://youtu.be/5dk3MYIMxnQ
המדרגה מלפניי שבועיים שלוש. נעולים עלו בניסיון ראשון (הטרופר לא משלנו). ג'ימני אחד בלי נעילות נדרש לכמה ניסיונות אבל עלה בכוחות עצמו בלי יותר מדי דרמה.
תודה לכולם על העצות
בחרתי לעשות את נחל מישר , זו הפעם הראשונה שלי , השביל יפה מאד , והצבעים מהממים.
אני שמח שבחרתי בדרך חליפית ,זו הייתה הזדמנות להכיר שביל חדש .
לאחר שסיימתי , חיכיתי 30 דקות בחניון בארות לחברה שהחליטו להמשיך בנקרות.
עדיין אני לא ממליץ לעשות את החלק הזה של נחל נקרות עם רכב לא מוגבה .
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.