התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חיי משפחה לאחר רווקות עם ג'ימני - ייעוץ לפני החלפת 4X4



Zivcar
25-02-21, 12:54
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? כ-120K, עם אפשרות להתגמש מעט למעלה לאקזמפלר ספציפי (אם קיימות תוספות ושיפורים רלוונטיים וכו')
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? לא, לוקח בחשבון יישור קו של עד 5K, מיגון והגבהה לאורך שנת הבעלות הראשונה.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן, אם כי המטרה להימנע מהפתעות טכניות - בעיקרי משיקולי התעסקות ופחות משיקולי תקציב.

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? זוג+2 שמסוגל לקחת אותנו גם לטיול הכולל לינה, מספר ימים בצימר וכו'.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? 10-15K , כשהנסיעות המנהלתיות צפויות להיות פחות מ-10K (היום עושה כ-8K ללא טיולים)
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יום יומי, יש רכב נוסף אבל יש ימים ששני הרכבים בבית בשימוש, נדרש להיות זמין ככל הניתן.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים, אולי פעולות פשוטות יעברו לתחזוקה עצמית אם יתפנה זמן בעוד כמה שנים כשהילדים יגדלו.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? גר בגוש דן, תחזוקה במוסכים בלבד.

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? הדגש הוא על טיולים בחיק הטבע, לרוב קטעים ארוכים של שבילי מדבר. אבל לא מעונינים להירתע מהצלבה/מדרגה ספציפית, חוסן הרכב צריך להיות כזה שאין חשש לנסיעה קרוב למגבלות הרכב בכל המסלולים המוכרים. לא מעוניין לנסוע על המגבלות ולהסתמך על כישרון/תשומת הלב של הנהג.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? כרגע בעלים של ג'ימני, ממוגן, מוגבהה 2", על צמיגי 50:50 במידה מקורית ונעילה אחורית נשלטת. רוב החברים התחילו מרכב דומה, כאשר רוב הרכבים כיום הם פג'רו ולנד קרוזר, עם שיפורים צנועים (מיגון, הגהה חוקית).
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). מטיילים לרוב במסלולים שהינם עד בינוני+, בדרך כלל רוב המסלול קל עם מדרגה או הצלבה נקודתית שנדרש לעבור. מעלות/אתגרים רלוונטיים מהשנה האחרונה - מהמכתש הגדול לצין דרך מעלה אברהם (בעליה), מדרגות לאלמוג דרך סיבוב המוות (בעליה).

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - עדיפות לאוטומט אבל אין פסילה חד משמעית לידני
ב. מנוע דיזל/בנזין - דיזל, אומנם הנסועה לא גבוהה, אבל קשה לנו (מנטלית) עם עלות טיול של כמה ימים כשמדובר במנוע בנזין. לא מעונינים להתעסק עם מערכת גז, יותר מידי סימני שאלה.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - חובה 4-5 דלתות לטובת הכנסת והוצאת ילדים מכיסאות בטיחות. עדיפות לרכב מרווח כדי שלא נצטרך להתחשבן על ציוד ביציאה לטיולים.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
שנתון חדש ככל הניתן, כמובן שיהיה יד שניה.

אילוצים נוספים:
א. אמינות לפני הכל, זמן הוא המצרך שהכי בחוסר אצלנו עם עבודות עמוסות וילדים קטנים - מעונינים במיעוט התעסקות בתחזוקת הרכב וכמו גם קהילה תומכת זמינות מוסכים וניסיון רב בפתרון תקלות ידועו, יש לזה משקל רב בבחירת הרכב. זה דורש שנתון גבוהה ורכב פופולרי.
ב. חוקיות, הרכב צריך להיות מותאם לשטח עם זמינות שיפורים חוקית. אין שום כוונה לחרוג מהמעט (לצערי) שמותר בחוק, אם זה הגבהה סולידית ואם זה מידת צמיגים.
ג.זמינות שיפורים - הרכב לא מיועד להיות רכב עבירות אבל נדרש לעמוד בסטנדרט שאני רגיל אליו, מה שכנראה דורש זמינות צמיגי 50:50 או שטח מלא במידה חוקית עם קוד עומס וקוד מהירות לפי המצוין ברישיון הרכב. זמינות של הגבהות חוקיות. נעילה אחורית מקורית (מועדף) או זמינות של נעילה אחורית נשלטת נפוצה ומוכרת בארץ. וכמובן מיגונים ומגני סף זמינים.
ד. תצורת רכב - SUV, קראתי כל מה שנכתב על טנדרים אך בשלב זה קשה לנו עם מעבר לתצורה זו. יתכן ונדחק לשם בהעדר אלטרנטיבות שפויות של SUV
ה.סחירות - כמובן שיקול אך הכוונה להחזיק ברכב 5-6 שנים, כך שזה אינו הדבר הכי חשוב בסדר העדיפויות.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
בחנו וראינו (לא במעמד לפני קניה אלא אצל חברים) כבר מספר רב של רכבים, אציין את המחשבות בנושא כדי שניתן יהיה לאשר/להפריך אותם.


לנד קרוזר - בתקציב הנ"ל שנתונים ישנים מאוד עם כמויות ק"מ אדירות, לא מאמין במיתוס "טיוטא לא מתקלקלת", במיוחד שיש לנו בקבוצה לנד קרוזרים בני 12-15 שמתקלקלים, והבעלים סובלים לא מעט.
פתפיינדר - רכב נדיר יחסית בשטח עם מוניטין אמינות מפוקפק ומעט קהילה סביבו. יש מעט בלוח אחרי 2010, וכמעט לא רואים למכירה עם ק"מ גבוהה (מעל 300K ק"מ), מעיד במשהו על אורך החיים שלהם.
רקסטון (בתצורה עד 2017) - הרבה דברים טובים נאמרו עליו אך גם בעיות אמינות מסוימות (טרנספר שמתאבד), אין צמיגי שטח מלא או 50:50 חוקיים (בגלל פער בקוד מהירות) לשנתונים החדשים, אין נעילה אחורית (בשנים הרלוונטיות), TC בעייתי בחלק מהדגמים. ירידת ערך מהירה וסחירות לא משהו לרכבים עם ק"מ גבוהה.
פג'רו BK - ברכב זה מיקדנו את החיפוש עד כה, הגודל מתאים לנו, ורמת המחירים (התקציב מספיק לסביבות 2010-2013) סבירה, עם הגבהה ונעילה מקורית רמת העבירות מספקת לחלוטין. אמינות לא נופלת מהמתחרה מבית טויוטה ובטח תהיה יותר טובה (בגלל השנתון המתקדם). בפועל, כמעט ואין כאלה בלוחות, אלה שנמצאים בלוחות זמן רב הם או שבורים ולא מתוחזקים או עם סיפור רקע (רכב מגב מבצעי לשעבר וכו'). במיוחד עכשיו עם עליית הביקוש לג'יפים בעקבות הקורונה, הסיכוי לתפוס אקזמפלר מוצלח לפני שנחטף (לרוב תוך דק' מהרגע שהופיע בלוח) מתחיל להיראות קלוש יותר ויותר. בקיצור אולי יהיה מזל, אבל אשמח להנעל על עוד דגם או שתיים כדי להגדיל את הסיכוי לרכישה מוצלחת.
ג'יפ ליברטי - קטן יחסית, צריכת דלק רעה לבנזין ופחד מאמינות בעייתית של דגמי הדיזל. כמעט ולא נמכרים מעל שנתון 2008-2010, וגם חשש מאמינות של רכב אמריקאי מזדקן.
גרנד ויטרה - אמינות מוכרת לטובה של סוזוקי, צריכת דלק גבוהה, קטן יחסית, עבירות לא ברמה של SUV, נמוך גם אחרי הגבהה, תחושה כללית של רכב "לא קשוח".
גרנד צ'ירוקי - דגמים רלוונטיים (נעילות/הילוך כוח) קשים לאיתור, צריכת דלק בעייתית, דיזל עם מוניטין אמינות רע. חשש כללי מאמינות של רכב אמריקאי מזדקן.
היילקס - קושי עם תצורת טנדר, רכבים בתקציב שלנו עם מעל רבע מיליון ק"מ והיסטוריה בעייתית.
האנטר/טרייטון - קושי עם תצורת טנדר, חשש מרכב נמוך עם זוויות מרכב בעיתיות, מידת צמיגים קטנה ביחס לאלטרנטיבות.


אשמח לדעות והצעות, ובמיוחד לניסיון שלכם עם רכישת רכבים בדרישות דומות.

שגיא S
25-02-21, 17:33
שמע...אני בסיטואציה דומה יחסית ונשמע שעשית מחקר מקיף...כל מה שכתבת כאן נכון ודי מדויק.

אופציה אחת שאולי הייתי מוסיף היא הגראנד ויטארה - השאלה אם היא מתאימה לך בגודל?

דבר שני - מבין מה שרשמת הייתי הולך על הפאג׳רו bk.

בקשר אליי אגב - אני שקלתי להרים את התקציב עוד טיפה ולנסות לדוג רנגלר. אבל ללא הצלחה.
המחירים של הטויוטות משוגעים בלוחות, אבל בפועל נסגרים משמעותית פחות...

Yaki5500
25-02-21, 17:51
קראתי בעיון את מה שכתבת ולדעתי הפאג'רו הכי מתאים לך
אגב, הרקסטון כן ניתן לנעילה וטרנספרים מתאבדים זה לא כל כך נכון וגם לא בשנתונים שרלוונטיים אליך.
אבל מאחר והדגשת במיוחד את נושא זמינות הידע, השיפורים, הסחירות וכו' (בעיניי בהחלט נושא חשוב) אז אני סבור שהפאג'רו מתאים לך יותר

לי יש גרנד ויטרה והיא אמנם נמוכה מהפאג'רו ב-15 מ''מ אבל הזוויות שלה לדעתי מחפות על זה. אבל היא קטנה ממנו משמעותית (שזה מצוין ביומיום אבל בטיולים הארוכים זה מורגש) וכמובן שנחותה ממנו בשטח
מציע לך לבדוק אותה מבחינת עבירות ונפח תא המטען. בכל זאת בתקציב שלך אתה קונה 2015 ושם נעילה נשלטת וזה אותו שישרת אותך היטב 10 שנים בלי בעיה
צריכת הדלק אמנם פחות טובה מהפאג'רו אבל הקמ שלך לא מאוד גדול ואתה תחזיר את ההפרש בפעם הראשונה שתצטרך לעשות בלמים או חלילה להחליף משאבת מים


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

asafk
25-02-21, 17:58
אני מציע לך לחכות קצת.
גל השטח שהקורונה הרימה - ירד עוד מעט. ההיצע יעלה בהתאם.
אני עוד אציע לך לחפש במקביל פג'רו - לנדקרוזר ופת'פינדר. מה שיבוא... יבוא.

את הקוריאנים המוזרים עזוב בצד. יותר מדי דברים משונים הולכים שם - החל במידות צמיגים יחודיות וכלה בזמינות חלקים בעייתית.

גראנד ויטרה - גם עזוב. יש לך כבר נסיון בשטח וחבורה עם פג'רואים ולנדקרוזרים... מרווח הפנים לא גדול באמת וביצועי השטח לא מרשימים.

אופציה 'מעניינת' נוספת היא דיסקברי 3 או 4. הרפתקה אפשרית מבחינת הוצאות אחזקה (כולם נשבעים כאן בפורום שחוץ מטיפולים שוטפים אין שום דבר אבל לא מוכנים לומר כמה באמת זה עולה) אם כי מי שמביא לבד חלקים למוסך חוסך המון. ממש המון.

עלויות אחזקה - קח בחשבון שאף אחד מכלי הרכב האלו לא יהיה בסדר הגודל שאתה מכיר מהג'ימני. רכב תקין ומסודר (אני אעיז לומר אפילו שמור) עם קילומטראז התחלתי סביר ונסועה שנתית נמוכה מאוד - יסחט ממך ממוצע שנתי של 5000 שח על טיפול אחד, תיקונים ובלאי והוצאות חד פעמיות של צמיגים או מצבר. אם הנסועה השנתית תעלה - ההוצאות יעלו. רכב כזה דיילי שעושה 3 טיפולים בשנה דורש בין 7000 ל 10000 שח בשנה לפני מיכל הדלק הראשון ולפני שדיברנו על ביטוחים וטסט.

.... וכשתבין שאתה לא מצליח למצוא משהו ראוי... אולי בכל זאת נדבר על טנדרים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

raanan
25-02-21, 18:13
אשמח לדעות והצעות, ובמיוחד לניסיון שלכם עם רכישת רכבים בדרישות דומות.
אל תתבאס, אתה לא צריך אותנו !
ראשית, אתה לא מתחיל ...
שנית, נתת נימוקים והסברי מגבלות לכל הרכבים

בקיצור,
אתה יודע את התשובה לבד
רוב החברים התחילו מרכב דומה, כאשר רוב הרכבים כיום הם פג'רו ולנד קרוזר, עם שיפורים צנועים (מיגון, הגהה חוקית).

איל מ
25-02-21, 18:24
אני אשמח לדעת איפה הארץ הקסומה שבה כולכם מוצאים טנדרים סביב ה100-120 אש"ח שהם לא כבר זקנים, או לחילופין שחוטים לחלוטין.
הטנדרים היחידים שמצאתי במצב טוב היו פולסייז..

asafk
25-02-21, 18:38
שלי עלה פחות מזה ועם פחות מ 200 אלף קמ.
גם צחי מצא עסקה דומה על האנטר (שלדעתי עליו ידועה.. פחות מוצלח).
חבר קנה לא מזמן סביב 110 ויגו אוטומטי פרטי יותר חדש משלי. חבר אחר מצא ויגו 2014 יד ראשונה פרטי וקנה בערך ב140.
דימקס בטווח המחירים הזה הוא 2014-2015, קמ נמוך ויד ראשונה. וכרגע יש כמה כאלה בלוח.
צריך לטעמי לחפש הכל מהכל במקביל... ולא להיות נעולים על דגם כזה או אחר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Zivcar
25-02-21, 19:16
אני מציע לך לחכות קצת.
גל השטח שהקורונה הרימה - ירד עוד מעט. ההיצע יעלה בהתאם.
אני עוד אציע לך לחפש במקביל פג'רו - לנדקרוזר ופת'פינדר. מה שיבוא... יבוא.

את הקוריאנים המוזרים עזוב בצד. יותר מדי דברים משונים הולכים שם - החל במידות צמיגים יחודיות וכלה בזמינות חלקים בעייתית.

גראנד ויטרה - גם עזוב. יש לך כבר נסיון בשטח וחבורה עם פג'רואים ולנדקרוזרים... מרווח הפנים לא גדול באמת וביצועי השטח לא מרשימים.

אופציה 'מעניינת' נוספת היא דיסקברי 3 או 4. הרפתקה אפשרית מבחינת הוצאות אחזקה (כולם נשבעים כאן בפורום שחוץ מטיפולים שוטפים אין שום דבר אבל לא מוכנים לומר כמה באמת זה עולה) אם כי מי שמביא לבד חלקים למוסך חוסך המון. ממש המון.

עלויות אחזקה - קח בחשבון שאף אחד מכלי הרכב האלו לא יהיה בסדר הגודל שאתה מכיר מהג'ימני. רכב תקין ומסודר (אני אעיז לומר אפילו שמור) עם קילומטראז התחלתי סביר ונסועה שנתית נמוכה מאוד - יסחט ממך ממוצע שנתי של 5000 שח על טיפול אחד, תיקונים ובלאי והוצאות חד פעמיות של צמיגים או מצבר. אם הנסועה השנתית תעלה - ההוצאות יעלו. רכב כזה דיילי שעושה 3 טיפולים בשנה דורש בין 7000 ל 10000 שח בשנה לפני מיכל הדלק הראשון ולפני שדיברנו על ביטוחים וטסט.

.... וכשתבין שאתה לא מצליח למצוא משהו ראוי... אולי בכל זאת נדבר על טנדרים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

לגמרי תוהה אם הגל הנוכחי ירד, הביקוש לרכבי שטח עלה משמעותית ולא זכור לי טירוף כזה כשאחרים סביבי חיפשו רכבים.
זה גם משחק לטובתי, ההצעות שקיבלתי על הג׳ימני שלי כמעט זהות למחיר ששילמתי עליו לפני שש שנים. מרגיש לי טירוף מוחלט.
אבל כמובן שיותר חשוב לי למצוא רכב טוב לשנים הקרובות ולא להיפטר משלי בעוד 2 גרוש.

בהחלט מודע להוצאות של suv דיזל. עם קצת מיקוד נסיעות במשפחתומטית שלנו, אני מניח שהכוונה להצמד לטסט פעם בשנה עד פעם ב-10 חודשים. מניח שנסועה כזו תמתן את ההוצאות במידת מה. אם הייתי מתכנן על 3 טסטים בשנה, אני חושב שכלכלית נכון היה לעבור להפרדת רשויות .
זה טירוף ליסוע 30k בשנה על רכב דיזל גדול, אבל בנסיעה שלי אין טעם להחזיק רכב שלישי.

בשביל לדבר על טנדרים צריך לשכנע את האישה...
אבל היילקס עם נעילה, אין באוטומט , ולא התחלנו לדבר על למצוא אחד שמור.
מלבדו, אין אופציה מוצלחת באופן בולט.

-->