צפייה בגרסה מלאה : תובנות?... מהחילוץ בבקעת בית נטופה
אני רק שאלה,
אם רכבת הגוררים שמשכה את הרכבים ששקעו בבוץ היו מחברים רצועה אנרגטית בין הרכב השקוע לבין הרכב הראשון, ואז היו מושכים עד לעצירה שלהם ובולמים. יש אפשרות שהרצועה היתה עושה את העבודה ומיתרת את הגרירה הסזיפית?
למען הסר ספק לא הייתי שם ואין לי מושג איך זה התנהל, והמחשבה עלתה בי תוך שאני מדמיין את ההתנהלות.
מה אתם אומרים?
מעולם לא השתמשתי ברצועה או בחבל כזה, אבל כמי שהיה מחובר ראשון לכלי הרכב המחולצים, אני יכול להגיד שהמרחק ביני לבין הרכב המחולץ (כל אחד מהם בתורו), כלומר הדרך שאותה היה צריך להעביר את כלי הרכב המחולצים עד לקרקע "בטוחה", היה גדול בהרבה מהמרחק שעמד לרשותי (ולרשות שיירת כלי הרכב המחלצים) לצורך נסיעה אחורנית. לכן, נאלצנו לגרור כל פעם את כלי הרכב המחולץ משהו כמו 20 מטר, לקצר את הרצועות ולחזור על הפעולה 5 או יותר פעמים בכל פעם. זה אחרי מלוא המהלך של שתי כננות.
בוץ, חושך, בלה...בלה...
אין מצב שנים, שלושה רק רכבים מצליחים לנסוע ביחד, עם רצועות ביניהם, נוסעים ביחד ע"מ ליצור מומנט משותף.
דרך אגב,
בארוע כזה, שמצד אחד יש רכבים שקבורים עמוק בבוץ, והרכבים המחלצים הם מקריים ( גודל ומשקל), צריך מאוד להזהר לא ליצור נזקים.
היו שם 200 מטר חגורות ואפס אחיזה. הקרקע הייתה כמו חמאה, והרכבים התקועים יצרו נחשול בוץ לפניהם, כמו מפלסת בוץ.
אני לא חושב שאימפקט היה עובד, אבל לא ניסינו.
גם לא הוצאנו מכפילי כוח, מודה שלא חשבתי על זה תו"כ החילוץ, זה עלה רק בסוף כשרועי הגיע, וגם הצמיגים האימתניים ברכב שלו לא הפכו את הנושא למשהו שנפתר בקלות.
טרקטור גדש גדול היה מקצר את התהליך, אבל לדעתי עם סיכון לקרוע את הרכבים
לחפור לפני הרכבים התקועים היה אפשרי? כי כוח משיכה של שלושה רכבים בהחלט יכול לקרוע חלקים מרכב תקוע.
בוץ, חושך, בלה...בלה... מלכתחילה חשבתי שמסוכן ולא נכון לעבוד בלילה
אין מצב שנים, שלושה רק רכבים מצליחים לנסוע ביחד, עם רצועות ביניהם, נוסעים ביחד ע"מ ליצור מומנט משותף.
דרך אגב,
בארוע כזה, שמצד אחד יש רכבים שקבורים עמוק בבוץ, והרכבים המחלצים הם מקריים ( גודל ומשקל), צריך מאוד להזהר לא ליצור נזקים.
שאפו למנהל החילוץ ולמחלצים שזה נגמר באפס נזקי גוף ורכוש.
כל הכבוד לכל מי שחילץ עצמו מהמיטה החמה ויצא לשטח. דווח לי שעמי הגיע לא מצוייד לקור כי "כל מה שחסר זה עוגן".
שאפו גם לבועז שניהל את האירוע רחוק.
אולי לאריק יהיה מה להוסיף.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
"כל מה שחסר זה עוגן". Sent from my SM-G980F using Tapatalk
על כך נאמר:
Dos moi pa sto, kai tan gan kinaso
לא נשקלה האפשרות לחלץ לאחור ?
הסיפור המופלא מפורט בשרשור נפרד:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/119976
נשלח מהנייד
אני רק שאלה,
אם רכבת הגוררים שמשכה את הרכבים ששקעו בבוץ היו מחברים רצועה אנרגטית בין הרכב השקוע לבין הרכב הראשון, ואז היו מושכים עד לעצירה שלהם ובולמים. יש אפשרות שהרצועה היתה עושה את העבודה ומיתרת את הגרירה הסזיפית?
למען הסר ספק לא הייתי שם ואין לי מושג איך זה התנהל, והמחשבה עלתה בי תוך שאני מדמיין את ההתנהלות.
מה אתם אומרים?עם רצועה קינטית הרעיון הוא שהרכב המחלץ תופס תנופה וכשהרצועה נמתחת הרכבים לא חוטפים "מכה" כי הרצועה אלסטית וכך מדרגת את המשיכה תוך כדי הפיכת האנרגיה הקינטית (שוונג) של הרכב המחלץ למומנט למשיכת הרכב המחולץ. כמו קפיץ.
נראה לי קשה מאוד לתאם משיכה מהסוג הזה עם שני רכבים גוררים, אלא אם כן גם ביניהם יש רצועה קינטית.
מצד שני, הצלחתי לחלץ עם הויטארה ורצועה כזו טרופר ארוך שישב יפה-יפה על דיונה, כאשר גם הויטארה היתה בחולות בעצמה. את הקינטית הוצאתי רק אחרי שכשלנו עם רצועות רגילות ...
עם רצועה קינטית הרעיון הוא שהרכב המחלץ תופס תנופה וכשהרצועה נמתחת הרכבים לא חוטפים "מכה" כי הרצועה אלסטית וכך מדרגת את המשיכה תוך כדי הפיכת האנרגיה הקינטית (שוונג) של הרכב המחלץ למומנט למשיכת הרכב המחולץ. כמו קפיץ.
נראה לי קשה מאוד לתאם משיכה מהסוג הזה עם שני רכבים גוררים, אלא אם כן גם ביניהם יש רצועה קינטית.
מצד שני, הצלחתי לחלץ עם הויטארה ורצועה כזו טרופר ארוך שישב יפה-יפה על דיונה, כאשר גם הויטארה היתה בחולות בעצמה. את הקינטית הוצאתי רק אחרי שכשלנו עם רצועות רגילות ...
הרצועה האנרגטית/קינטית ואני חברים כבר המון שנים. ובמהלך השנים חילצתי עימה לפחות 8-7 פעמים. אנשים מפחדים ממנה וטוב שכך כי היא יכולה להיות קטלנית אבל גם סכין מטבח יכולה לפגוע וכולנו עושים בה שימוש מושכל.
הרעיון של שימוש נכון (מבחינתי) הוא להשתמש ב80%-90% מהאינרציה שאני יכול לייצר ולפעמים אני צריך לחזור על זה פעם-פעמיים נוספות, ועד היום לא קרה נזק, והיא תמיד עשתה את העבודה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.