PDA

צפייה בגרסה מלאה : המלצה לרכב שטח לגרירת קרוואן



Tehila fym
09-03-21, 20:07
שלום לכולם, אשמח לקבל את דעתכם המלומדת.
אני מחפשת ג'יפ או טנדר שיוכלו לגרור קרוואן נייד במשקל של 1300 קילו בערך עם הציוד שלי, הגרירה היא לעיתים די קרובות, בין פעם בשבוע לפעם בחודשיים. חשוב לי לציין שהרכב ישמש אותי בעיקר לנסיעות בין עירוניות אז אם יש חיה כזאת שלא תזלול מלא דלק, לא תבלה כל שבוע במוסך, שיהיה לה סבבה עם הגרירה ודבר אחרון בתקציב של עד 40 אלף שקל, אהיה השמחה באדם, תבורכו!
תודה רבה, תהילה.

ש01
09-03-21, 20:45
שלום לכולם, אשמח לקבל את דעתכם המלומדת.
אני מחפשת ג'יפ או טנדר שיוכלו לגרור קרוואן נייד במשקל של 1300 קילו בערך עם הציוד שלי, הגרירה היא לעיתים די קרובות, בין פעם בשבוע לפעם בחודשיים. חשוב לי לציין שהרכב ישמש אותי בעיקר לנסיעות בין עירוניות אז אם יש חיה כזאת שלא תזלול מלא דלק, לא תבלה כל שבוע במוסך, שיהיה לה סבבה עם הגרירה ודבר אחרון בתקציב של עד 40 אלף שקל, אהיה השמחה באדם, תבורכו!
תודה רבה, תהילה.

תהילה,
עד שכתבת על התקציב, לא היתה כל בעיה.
40000 שולח אותך לרכבים עם פז"ם...

כתבת רכב שטח,
את מתכננת להיכנס לשטח?
איזו רמת שטח?
הקראוון גם צריך לצלוח את המדבר?

אני מניח שהקראוון עם בלמים.
אם כן, רכבים רבים יכולים לגרור אותו, וחלקם בתקציב יהיו צעירים יותר מרכבי שטח או טנדרים.
לדוגמה - פורסטר.
מצד שני, 1300 ק"ג זה כבד והרכב יאכל הרבה דלק וידרוש טיפול חם ואוהב.

יש לך רשיון ג'? אם כן, טנדר אמריקאי הוא הפתרון המושלם בשבילך (ואולי בכלל כדאי לעשות בשביל זה רשיון ג')
אם לא, כל אחד מהג'יפים יתאים, בין אם בגרסת דיזל ובין אם בבנזין.
ג'יפים - טויוטה לאנד קרוזר, מיצובישי פאג'רו, ניסן פתפינדר, קיה סורנטו דיסקברי או גיפ גראנד שירוקי.
במזל תוכלי למצא אחד גם שלא ירד (כמעט אף פעם, כי אין אחד שבכלל לא) לשטח.
יש גם את המעט קטנים יותר, אני לא מכיר את יכולות הגרירה שלהם.

אל תתפתי לאגדות אורבניות של רכב שלא מתקלקל, כולם בתקציב שלך, יצרכו תחזוקה באותה רמה.

אם תמצאי אקזמפלר נדיר בעל גיר ידני - לרכב שגורר הרבה ומשקל רב - זה עדיף, יאכל פחות דלק ותיקון במקרה תקלה זול יותר.

לגבי הטנדרים - רובם יהיו כאלו שעבדו הרבה וקשה.
הם מותאמים לעבודה ולגרירה אבל, התקציב זורק אותך רחוק למטה...

Tehila fym
10-03-21, 03:46
תודה, אני רוצה לרדת לשטח עם הקרוואן גם במדבר, לא משהו יותר מדי אקסטרימי, בעיקר שבילי עפר.
יש לך מושג מה העלויות החודשיות של אחזקת טנדר או גיפ? מלבד דלק כמובן

Tehila fym
10-03-21, 06:32
לקרוואן אכן יש בלמים, ממה שהבנתי כל הפורסטר די מעפאן.
אני מודעת לעניין הץחזוק, אני מנסה להעריך מה תהיה עלות איזקה חודשית של רכב שטח כזה כדי להבין אם אני קופצת מעל הפופיק ואולי בכלל לא כדאי לי לרכוש רכב עם פזם.

asafk
10-03-21, 06:52
רכב ב 40000 שגם נוסע ועובד קשה הגרירה - יעלה עוד אלפי שקלים בשנה במוסכים.
ברכבי שטח 'אמיתיים' במחיר כזה את הולכת לשנתונים של תחילת שנות ה 2000, וזה בהגדרה רכב ישן.
אם נוחות ויכול שטח פחות חשובים מהאמינות הכללית - הייתי מחפש בסבלנות רבה דימקס ידני. אלו באמת סוסי עבודה ורכב מיד ראשונה או שניה שתוחזק לפי הספר- יש בשוק - ואפילו עם קילומטראז נמוך יחסית. נדיר.. אבל קיימים כאלה.
עוד אפשרות היא החבורה הקוריאנית. כלים מוזרים ולא נפוצים בארץ יותר מדי - עם כל החסרונות של זה. אבל יש כאלה שמורים מאוד. קשה לי להמליץ עליהם, כי לא מדובר במופת לאמינות אבל לעומת ג'יפ או טנדר מזדקן - זה לא בהכרח יותר גרוע.

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

erezgur
10-03-21, 09:48
אני מניח שלא מדובר הקרוואן לשטח, אז הדרישה מבחינת יכולת השטח של הבורר היא שולית.
מחזק את ההצעה לגבי טנדר 2x4 אבל צריך הרבה סבלנות למצוא אחד שמור.

נשלח מהנייד

erby
10-03-21, 21:34
לגבי הקוריאנים, לבדוק היטב כושר גרירה. המוסו שהיה לי היה מורשה 1280 בלבד בגלל משקל מורשה כולל נמוך.

לדעתי, האופציה הכי זולה, חסכונית ואמינה למה שתיארת היא כנראה דאסטר דיזל 4*4. הוא מורשה 1500 ק"ג והוא יסחב בלי בעיה, אבל הוא יהיה ידני וקצת נדיר.

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk

ש01
10-03-21, 22:09
יש כאן באתר דורנגו למכירה.
המחיר המבוקש נכנס בתקציב.
זה רכב שיגרור את הקרוואן ללא כל בעיה.
יש בונוס של מערכת גז להוזלת עלויות הדלק.
הרכב הוא 4X4 כך ששטח בסיסי יעשה בקלות.

לגבי הקראוון
משקל - מומלץ לא להוסיף יותר מידי משקל על הקראוון (נוסעים עם מיכל מים ריק).
קראוונים לרוב נמוכים וארוכים.
קראוון שלא נבנה מראש לשטח (קרי גבוה עם גלגלים גדולים וזווית גישה ונטישה מתאימות) צפוי לנזקים, חלקם יהיו יקרים (מאוד) לתיקון.
בנוסף,
מיים - בקרוואנים לרוב 40-70 ליטר מים. זה לא הרבה... אם את מתננת להתבודד ב"אי שם" - הרבה מקלחות לא יהיו. אלא אם באוטו יהיו לך גריקנים (ואז כדאי משאבה חשמלית וצינור מתאים).
שרותים (מים אפורים) - צריך לפנות מעת לעת. מדובר בכמות מועטה, אך צריך לחשוב היכן לפנות. (מי המקלחת והמטבח יוצאים לטבע).

בוזי
11-03-21, 23:38
הרקסטון שלי מורשה ע"י היצרן לגרור 3500 ק"ג עם בלמים. בארץ הוא מוגבל לפחות מזה, הרבה פחות.
במשך כמה שנים גררתי איתו קרוואן כבד מאוד (מאוד מאוד). מאז עברו כמה שנים ואי אלו עשרות אלפי קילומטרים והוא עדיין נוסע עם המנוע והגיר (והטרנספר והסרנים והטורבו והמזרקים ועוד ועוד) המקוריים, אז כנראה שהיצרן לא טעה.
רכב נהדר לגרירה במחיר נמוך.
אגב, לא הייתי מוותר על הנעה כפולה אם יש כוונה לרדת מכבישים סלולים. טנדר עם הנעה אחורית עלול להתקשות עד להיכשל בלדחוף קרוואן אחורה בעלייה, על מצע שאינו כביש אספלט.

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

RBRB
12-03-21, 09:41
תמורת 40,000 שקל שהם התקציב שלך אפשר למצוא יופי של פורסטר סביב מודל 2011.

יעמוד במשימה היטב.

erby
12-03-21, 09:47
הרקסטון שלי מורשה ע"י היצרן לגרור 3500 ק"ג עם בלמים. בארץ הוא מוגבל לפחות מזה, הרבה פחות.



Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

לגמרי.
המוסו הוגדר ע"י היצרן ל2800 קג.

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk

בוזי
12-03-21, 10:49
מוסו, עם כל הכבוד, הוא לא רקסטון.

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

ehudzeelim
12-03-21, 11:55
לגמרי.
המוסו הוגדר ע"י היצרן ל2800 קג.

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk

2800 קג על המוסו דיזל.. זאת כבר התעללות בחסר ישע..
אולי עם המנוע בנזין 220 כ"ס :D

asafk
12-03-21, 12:09
אני גם מציע לא לוותר על הנעה לכל הגלגלים. מספיק דרך עם אחיזה גבולית - חצץ או כביש רטוב - ועלייה שאפילו לא נראית עליה - כדי לעצור רכב עם הנעה לשני גלגלים בלבד שגורר משקל גדול.

(ותגידו מתי גמרנו להציע גרוטאות ואפשר להתחיל לדבר על טוארגים וm קלאס)

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

grand
12-03-21, 12:29
גראנד wk 3.7, אני מכיר לפחות אחד שגורר איתו קראוון, נכנסים לתקציב שלך, טוארג יכול להיות הצלחה או נפילה כואבת.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

-->