PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגעה לארדון דרך המצוק/גבי חווה/מעלה נוח



dorbh
13-03-21, 10:59
היי חברים,

חושב לנסוע לחניון ארדון בדרך היותר מעניינת מצפון - לא מחפש אתגר אלא פשוט דרך יותר "מנותקת" מאשר לנסוע על הכביש ואז להכנס לכיוון החאן (רכב בודד, פאג'רו BK).

הסתכלתי על שתי אופציות:

1. להכנס אחרי עין עבדת על השחור לכיוון נחל חווה, לעבור בעוקף מעלה חווה ולהמשיך אל מעלה נוח (בירידה כמובן) עד לארדון.
2. לנסוע על השחור לאורך המצוק של המכתש עד למעלה נוח, לרדת אותו ולהגיע לארדון.

מישהו עשה את מעלה נוח לאחרונה? לא הייתי שם שנה וחצי וראיתי שלפני 3 חודשים עדכנו בעמוד ענן כי הוא במצב לא קל - מישהו יכול לאשר/להכחיש? שוב, פאג'רו בודד.

מישהו נסע בשחור לאורך המכתש? אני זוכר שבפעם האחרונה שהייתי שם איפשהו לקראת ציר הנפט היה מעבר מחורץ ומעט חולי שקצת אתגר ג'ימיני... אני תוהה מה המצב בציר לאחר החורף

ושאלה אחרונה - השחור לכיוון נחל חווה, עוקף חווה עד לארדון (למעשה אופציה מספר 1') מישהו עשה לאחרונה? הערות/הארות?

אודה לכל מידע, תמיד לפני שאני יוצא ברכב בודד אני מנסה לקבל מידע כמה שיותר עדכני. מצטער על הטרחנות.

תודה ושבת נעימה:)

assafy
13-03-21, 11:11
אמנם מעלה נוח כיום פחות "נוח" מהעבר אך אתה עם רכב ראוי ועוד מתכנן לבוא בירידה. סע בהילוך ראשון low ואם יש ותרצה עם בקרת ירידה מופעלת ולא צריכה להיות בעיה.
שתי האפשרויות שציינת ראויות. באפשרות הראשונה אתה יכול לשלב קפיצה לנחש צמא.
שים לב שרמת נפחא זה שטח אש.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

דורון.פ.
13-03-21, 11:19
עשיתי מסלול דומה לאופציה 1# בנובמבר האחרון..
עשינו את מעלה נוח בירידה.
המצב היה אכן יותר גרוע ממה שזכרתי או בתיאורים
הרכב הכי פחות משופר היה ל"ק 120 ממוגן ולא מוגבה.
וחוץ מכמה הכוונות ירד את המעלה ללא בעיה.
יכול להיות שהמצב החמיר אחרי הגשם.
לפני שירדנו עלה את המעלה די-מקס לא משופר עם זוג חברה צעירים.
לעומת זאת יעצנו לבחור עם טריוס די חדש לא לנסות לעלות. (בלי low וטראקשן)
בשאר המסלול לא זוכר שום אירוע דרמטי
עשינו את המעקף למעלה חווה.
עצרנו בדרך כמובן במאגורות נחש ולפי דעתי שווה לקפוץ גם למצד מחמל.

דרור ברלי
13-03-21, 12:17
בשנה שעברה נסעתי שם לבד בג'ימני אוט' סטנדרטי והיה קטע אחד על ציר הנפט שהצריך מעקפון קצר. אבל זה לא היה אתגר ולא קושי.
מעלה נוח - אז מצבו היה כרגיל. אבל גם אם קצת התחרבש - זה בירידה. הגרביטציה לצידך. הילוך 1 LOW ואתה יורד לאט לאט.

אם בחרת באופצית ציר הנפט (כניסה מנפחא) חשוב לדעת שכל איזור הלש"ביה הוא שטח אש פעיל ורטוב באמצ"ש. קח בחשבון.
מעבר לזה - אל תוותר על מאגורות נחש צמא ועל תצפית למכתש ממיצד מחמל/ראש מעלה מחמל.

dorbh
14-03-21, 11:57
תודה רבה לכולם!

מה מצב עוקף מעלה חווה? או להבנתי עוקף - עוקף מעלה חווה? (וגם, איך מבדילים בין העוקף לעוקף השני? או בקיצור, באיזו דרך השביל הכי פחות מאתגר?)

מישהו נסע לאורך המצוק לאחרונה? נזכרתי שאפילו עם ג'ימני הצמחייה הצפופה והסחף שם באזור חציית הנחלים (באמצע הקיץ) הייתה קצת בעייתית - מישהו נתקל במשהו כזה לאחרונה?

בנוסף, אני מעריך את הנסיעה לאורך המצוק והירידה בנוח ב3 שעות נסיעה רגועה.
כמה זמן להערכתם יקח לנסוע דרך חווה (אולי עם ביקור קצר במאגורות נחש) עד לארדון?


שוב תודה לכולם:)

דורון.פ.
14-03-21, 12:19
הנה ההקלטה על המפה
לא היה בעיה לזהות בשטח ולא היה שום דבר מיוחד במעקף.
אנחנו התחלנו את המסלול בעובדה בסביבות תשע דרך נחש ומצד מחמל דרך מעלה נוח
ממש באיזי עם והגענו לחניון ארדן בסביבות ארבע https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210314/10567b1a7045313309661b4ed7a01fa0.jpg

erezgur
14-03-21, 13:52
ככלל -במסלול שבו אין בעיה מהותית, בדוק את אורכו וחלק בקצב ההתקדמות הממוצע של הקבוצה עונה אתה נוסע.
למשל בממוצע של 10 קמ לשעה (קצב סביר מאד לנסיעה רגועה בעבירות קלה-בינונית) יקח השלוש שעות לעבור 30 קמ'. תוסיף עוד שעה לעצירת קפה רגועה וכו''...

כאשר יש אתגרי עבירות זה כבר סיפור אחר ויותר קשה לחיזוי.
כאשר מדובר ברכב בודד בדרך כלל הקצב מהיר יותר...

נשלח מהנייד

dorbh
16-03-21, 13:48
תודה רבה לכולם, לפי שעת ההגעה לאזור אחליט אם להכנס בעבדת לכיוון ציר הנפט ונחל חווה או לנסוע על שפת המצוק.

מקווה שאכן עוקף מעלה חווה לא מאתגר, העדכונים בעמוד ענן מעט מעלים חשש

דורון.פ.
16-03-21, 13:54
עכשיו ראיתי שהדרך המפותלת היא המעקף
אתה יכול לראות מההקלטה שנסענו ישר
לא זוכר שם שום דבר מיוחד

דרור ברלי
16-03-21, 14:06
מעלה חוה האמיתי הוא מפחיד

המעקף צמוד אליו ממזרח - עליה תלולה, דרדרתית אבל ישרה וללא הצלבות או מדרגות.

השביל המפותל ממערב הוא המעקף למעקף - טרשים, מדרגות, דרדרת, פיתולים. בירידה אפשרי אפילו לסובארואים, רק להיזהר על הצמיגים, על הפגושים ועל הגחון.
בעליה קצת יותר מעניין, מצריך הילוך כוח.

dorbh
16-03-21, 14:09
מעלה חוה האמיתי הוא מפחיד

המעקף צמוד אליו ממזרח - עליה תלולה, דרדרתית אבל ישרה וללא הצלבות או מדרגות.

השביל המפותל ממערב הוא המעקף למעקף - טרשים, מדרגות, דרדרת, פיתולים. בירידה אפשרי אפילו לסובארואים, רק להיזהר על הצמיגים, על הפגושים ועל הגחון.
בעליה קצת יותר מעניין, מצריך הילוך כוח.

תודה דרור,
כפאג'רו BK בודד שלא מחפש אתגר או הסתבכות, באיזו מהדרכים היית נוסע?

(הבלבול נבע כי במפה יש רק 2 צירים, ישר ומפותל, כנראה שהמעקף לא מסומן בפני עצמו)

נמרוד
16-03-21, 14:13
אל תתרגש מעמוד ענן. כל אחד יכול לכתוב שם, זה מה שיפה. מי המעלה ומי העוקף? ועוד עוקף של עוקף...

במעלה חווה יש שביל ראשי, ברור, מסומן שחור, שיורד בפיתולים, ואין איתו שום בעייה ברכב שטח, במיוחד שאתה מדבר בכלל על לרדת אותו... אם כבר, בכיוון שאתה נוסע, יש קילומטר שניים הלאה שני קטעים קצת יותר תלולים, כשהדרך חוצה את הפיתולים של נחל מחמל.

מזרחית למעלה חווה נמצא התוואי של צינור הנפט של קצא"א, שהוא בפרוש סטייה מהדרך הראשית כדי להגיע לאתגר עבירות, רק למי שזה מעניין אותו. צריך להיות באמת משהו מיוחד כדי להגיע אליו בטעות.

דורון.פ.
16-03-21, 14:25
הנה גם תצ"א
אנחנו נסענו לכיוון דרום
ללא אירועים מיוחדים לדעתי לBKhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210316/457043d0eb042a6215982c6392190742.jpg

dorbh
19-03-21, 15:23
אל תתרגש מעמוד ענן. כל אחד יכול לכתוב שם, זה מה שיפה. מי המעלה ומי העוקף? ועוד עוקף של עוקף...

במעלה חווה יש שביל ראשי, ברור, מסומן שחור, שיורד בפיתולים, ואין איתו שום בעייה ברכב שטח, במיוחד שאתה מדבר בכלל על לרדת אותו... אם כבר, בכיוון שאתה נוסע, יש קילומטר שניים הלאה שני קטעים קצת יותר תלולים, כשהדרך חוצה את הפיתולים של נחל מחמל.

מזרחית למעלה חווה נמצא התוואי של צינור הנפט של קצא"א, שהוא בפרוש סטייה מהדרך הראשית כדי להגיע לאתגר עבירות, רק למי שזה מעניין אותו. צריך להיות באמת משהו מיוחד כדי להגיע אליו בטעות.

תודה רבה, פשוט מהתגובה של דרור לא היה ברור באיזה מהדרכים כדאי לבחור כדי לחוות הכי מעט הפתעות

- - - Updated - - -


הנה גם תצ"א
אנחנו נסענו לכיוון דרום
ללא אירועים מיוחדים לדעתי לBKhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210316/457043d0eb042a6215982c6392190742.jpg


תודה אז למעשה לא נסעתם בעוקף אלא פשוט בציר הנפט.
לא הבנתי אם זו הדרך הפשוטה ביותר, כנראה שאצטרך לגלות בעצמי:)

דורון.פ.
19-03-21, 20:09
נסענו על ציר הנפט (ירוק) בשלב מסוים התפצל לדרך ללא סימון על המפה
פשוט המשכנו ישר
ואחכ חזרנו לשחור.
פשוט נסענו ישר בדרך הפשוטה ביותר :)

-->