PDA

צפייה בגרסה מלאה : בולמים לסופה



דרור ברלי
13-03-21, 19:15
כן, גם אני נזקק לפעמים לעצת ההמונים. בדגש על בועלי סופות/סיקסים עם נסיון.


שבע נסיונות לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, לערבב מין בשאינו מינו וסתם לחסוך כמה שקלים (קיבלתי זוג בולמים חדש מהניילון בחינם, אז לא אנסה אותם?...) ועם נסיון עבר מוצלח ברמה כזו או אחרת עם מותגים ודגמים שונים, חלקם טובים אבל לא מתאימים לג'יפ הנוכחי ו/או קשים להשגה (בולמי GMC סוואנה דור ראשון המקוריים, למשל, תוצרת AC-DELCO, היו מעולים, אבל לכו תמצאו כאלה) הגעתי שוב לדילמה.

מנסיונכם, מה עושה עבודה טובה?

מה אני מחפש:
בולמים קשיחים יחסית. אני לא אוהב רכות מתנדנדת וסמרטוטית. אני רוצה ריסון. שיכוך מהיר. כן הייתי שמח לבולם שיודע גם וגם עם פעולה פרוגרסיבית - רך בשיבושים הקטנים, קשיח ומרסן בשיבושים הקשים.
זה לא רכב מירוצים, אני לא דוהר איתו. אבל הוא כן נוסע יום שלם בשטח במשך חמישה ימים רצופים כמה וכמה פעמים בשנה. מוגבה 4' אבל הגובה ירד מעט עם הזמן. הקפיצים רכים יחסית ועם מהלך ארוך מאוד. לא מועמס דרסטי.

המגבלות:
1. לא מתכוון להשקיע סכומים של חמש ספרות בציוד-קצה כמו FOX או KING או BP51 או בולמי קאסטום של EVCO. נכון שהכי יקר זה הכי טוב, אבל כאן זה ישראל ומה שיקר, יקר ברמה לא הגיונית. בסוף זו רק סופה ואין בזה צורך.

2. מצד שני, מה שזול זה גם יקר. אני לא רוצה לגלות שבגלל קמצנות בזבזתי את מעט כספי על זבל, שבעוד חצי שנה אצטרך להשליך לפח ולרכוש שוב חדש. מה זה זבל?... פרוקומפ ES1000 למשל, או רוביקון-אקספרס טווין-טיוב. ככל שמדובר בשתי היצירות האלה, לואו-קוסט לקמצנים, עדיף לגלגל את השטרות ולעשן אותם.

דעות?

raanan
13-03-21, 19:31
אומנם לא היה לי סופה. אבל,
אני חושב שההתמקדות צריכה להיות בראש וראשונה על המידות.
כך שהבולם לא יהפך להיות באמפסטופ או מגביל פתיחת מתלה.

עם המידות אפשר לפנות לנציג קוני לקבלת דגם מתאים.
ממליץ על מונוטיוב עם אפשרות כיוון (מניח שתמצא את הכיונון המתאים לך).

בהצלחה
רענן

boaz avrahami
13-03-21, 19:33
קנה בילשטיין 5125 לפי מידת פתיחה סגירה.
בולם של כמעט מאה דולר ליחידה בחול.

לדעתי מהטובים שבזולים

נמרוד
13-03-21, 19:35
לך לאספיר, יתאימו לך בילשטיין 51xx וזה ממש לקנות מהשכן מבחינתך היום.

או קוני מונוטיוב. או רוביקון אקספרס מונוטיוב. אבל באמת שאין סיבה ללכת רחוק כשאתה גר ליד אספיר.

yoni_0000
13-03-21, 19:41
הייתי באותה דילמה לפניי כמה חודשים. בגלל שאנחנו עם ג'יפים שהם פחות נפוצים בארצנו, כשאנחנו הולכים לחפש בולמים אנחנו מחפשים לפי מידה (פתיחה סגירה), ולרוב אין קיטים שמתאימים... זה מה שקיים בארץ:

1. מונרו שזה הפושטי ביותר, 300-400 שקל ליחידה.
2. בביניים יש את הבולמים של פרוקומפ אצל ינוביץ'
שהם נחשבים לקשיחים מאוד והם בולמי מדבקה המחיר 400-500 שח לבולם, תלוי בסדרה.
3. לאספיר יש בולמי בילשטיין, לא זוכר את הסדרה אבל אני חושב שהיא טווין טיוב, סדר גודל של 3100-3500 לסט עם 2 סיבובים של כיול ושיסתום.
3. צפונה משם יש הבולמים של פוקס שהם היחידים שהם מונו טיוב והם מתחילים באזור ה1200 שח ליחידה.

בגלל שלא רציתי בולם מדבקה, רציתי מונוטיוב, אבל גם לי התחשק לי לשלם 5k על 4 בולמים, פניתי לאמזון. בילשטיין גרסה 5125, בולם מונוטיוב מצויין שהוא האיזון המושלם בין מדבקה למותג על מבחינת ביצועים וגם מבחינת מחיר (כ-700 שח עד הבית ליחידה). יש טבלה ובה מופיעים השסתומים והאורכים, מחפשים את המקט של הבולם הספציפי והיידה.. אם אתה מזמין דרך אמזון אין לך מה לדאוג בנושא משרד התחבורה.. הם העבירו לי כבר 6 בולמים ב4 הזמנות נפרדות בלי למצמץ ואם תהיה בעיה תקבל את הכסף בחזרה.

boaz avrahami
13-03-21, 19:52
לא יודע מה אספיר מוכרים בארץ ( הצהובים).
ה 5125 כסופים הם בולמים לפי מידה והם מונו טיוב.

יבוא בולמים לא מתכווננים מותר על פי התקנות.
תביא לפחות זוג במשלוח. יחסוך עלות משלוח וממילא הבודד מעל רף המכס.
המפתחות בפנים.

moriseven
13-03-21, 20:24
גם אצלי בילשטיין כסופים 5125
עושים אחלה עבודה במחיר מצוין
הבאתי מחו"ל

asafk
13-03-21, 20:35
יש לי במחסן בילשטיינים אחוריים כמו של סופה צבאית. אם אתה רוצה בוא לקחת.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
13-03-21, 23:12
קיבלתי במתנה, לא משנה ממי (מתקין ידוע, שכן...), שני בולמים קדמיים מקוריים של רנגלר JL, חדשים 0 ק"מ, מאלה שמורידים מרנגלרים חדשים שהולכים ללקוח מוסדי גדול, לטובת קיט הגבהה... לכאורה הם מתאימים באורך לסופה מוגבהת (מידות פתיחה וסגירה זהות לבולמי רוביקון אקספרס טווין-טיוב שהיו לא רעים אבל נגמרו מהר מאוד וירדו מהג'יפ), עברו התאמה על המקדחה של אור כדי שניתן יהיה להתקין אותם, אבל מסתבר שהם על הפנים. על הכביש הם נפלאים ונוחות הנסיעה מרשימה, אבל בשטח הם רכים מדי, לא מרסנים, נסגרים בחבטה כבר במהירות נמוכה מאוד ואיכות הנסיעה בלתי נסבלת (כנראה בכל זאת ארוכים מדי. גוף הבולם מכוסה בשרוול פלסטיק וקשה לדעת את המידה האמיתית. בקיצור - לא מתאימים).

הבילשטיינים הצהובים (B6) מצויינים. אבל אלה שירדו מהסופות הצבאיות כנראה קצרים מדי.
בכל מקרה שמור לי אותם. אבדוק את המידות שלהם. אם מתאימים, זה יהיה טוב.

נמרוד
16-03-21, 13:19
אתה מחפש סוסי מתנה שלא בודקים בשיניים או שהולך לקנות בולמים? לדעתי, באמת, לא תיפול אם תקנה מהשכן בילשטיין צהובים.

דרור ברלי
16-03-21, 15:28
קודם כל אמרתי תודה ורתמתי את הסוס שקיבלתי במתנה. כל הנתונים (מידות וכו', ורנגלר עדיין כבד יותר מסופה) הצביעו שלא יכול להיות רע. אולי ייתן עבודה טובה?....
לצערי לא נתן. בולם רע ולא מתאים.

עכשיו אקנה לי סוס לפי בחירתי/המלצתכם (בכל זאת עדיין לא ניסיתי את כל הבולמים בשוק).

tom1105
16-03-21, 17:00
הנסיון לא מסופה...
אחרי כמה סטים אני יכול להגיד בוודאות שבולם זול זה אחלה לטסט בלבד...
היו פרוקומפ 9000
רף קאנטרי
פרוקומפ1000
בילשטיין כסוף
אולדמן
ועכשיו פוקס 2

האולדמן והפוקס הם רמה אחרת מכל השאר שהוחלפו לאחר מספר חודשים



Sent from my SM-G973F using Tapatalk

boaz avrahami
16-03-21, 17:03
כנראה גם את הפוקס תחליף תוך כמה חודשים.
הבנתי שהם נגמרים מהר מאוד

נדב42
16-03-21, 18:02
אצלי בצ׳רוקי הכנסתי את הפוקסים לרענון ושסתום מחדש אחרי 8 שנים מאז שהותקנו.

שסתום מחדש משום שהרכב אצלי משמעותית יותר כבד מאשר אצל הבעלים הקודמים, וניצלתי את ההזדמנות של הפחחות לעשות את העבודה.

8 שנים זה לפי תאריך הרכישה המקורי - יש מספר סידורי.

עלה באזור אלף שקל לבולם. לא זול אבל אחרי 8 שנים לא נורא.

ולא שהרגשתי בעייה בנסיעה לפני כן - תחזוקה מונעת מבחינתי.

פוקסים 2.5 עם מיכל חיצוני.

KOOKE
16-03-21, 18:18
לעניות דעתי הבלתי קובעת למי שלא דואר במהירות בשבילי השטח מספיק מונוטיוב.

אצלי ברנגלר (כבד ועמוס מהרגיל) פוקס אדוונצ'ור 2.5 אינצ' רוחב מתפקד ללא דופי כבר 3.5 שנים עם שילוב לא רע של נוחות מצד אחד ושיכוך מספק מצד שני. (הגבהה 4" קפיצי רוביקון אקספרס).

המחיר ביחס לתמורה סביר בהחלט כ- 800 ש"ח (לפני מע"מ אם זוכר נכון) לבולם.

דבר עם יריב קלר יש לו במלאי לדעתי.

נדב42
16-03-21, 18:25
לעניות דעתי הבלתי קובעת למי שלא דואר במהירות בשבילי השטח מספיק מונוטיוב.



מונוויוב זו האופציה הטובה, המועדפת, והיקרה לעומת טווין-טיוב. למה התכוונת ?

חוצמזה, להגיד דואר ומהירות באותו המשפט זה קצת בעייתי ...

איל מ
16-03-21, 18:25
כנראה גם את הפוקס תחליף תוך כמה חודשים.
הבנתי שהם נגמרים מהר מאוד

וככה נוצרות להן אגדות אורבניות.

raanan
16-03-21, 18:44
חוצמזה, להגיד דואר ומהירות באותו המשפט זה קצת בעייתי ...
למה, הצלחת לתפוס צבי בריצה ?

- - - Updated - - -


לעניות דעתי הבלתי קובעת למי שלא דואר במהירות בשבילי השטח מספיק מונוטיוב.


דווקא "לדהירה" ומהירות בשטח, עדיף מונוטיוב.

איל מ
16-03-21, 19:16
למה, הצלחת לתפוס צבי בריצה?.

אולי אם הם היו שמים ציור של צבי בסמל שלהם, הם היו קלילים ומהירים.
אבל הם בחרו באיל. חיה נעלה מכל בחינה, אבל לא קלה כצבי.

KOOKE
16-03-21, 21:37
אוקי...תפסתם אותי בשגי(ע)ת כתיב...כמובן שהתכוונתי דוהר, עכשיו לעניין-

עד כמה שאני יודע ומבין בולם מונוטיוב משמע בולם ללא מיכל נוסף...אם זה אכן המצב אנא תסבירו לי מדוע לדעתכם בולם כזה עם מיכל אחד עדיף על בולם עם שני מיכלים כשכל מטרת המיכל הנוסף היא לעזור בנפח וקירור הנוזל ההידראולי שמתחמם כשהבולם עובד קשה באופן רציף לפרק זמן ארוך - יעני נסיעה מהירה ממושכת בשטח משובש.

וואלה התובנה הזו שבולם עם מיכל אחד עדיף על בולם עם שני מיכלים בנסיעה מהירה בשטח, תובנה, שעולה מהתגובות של נדב ושל רענן חדשה לי וסותרת את כל מה שאני חשבתי שאני יודע.

לאחר בדיקה קצרה ברשת ההבדל בין בולם מונוטיוב לבולם טוויןטיוב הוא במבנה הפנימי של הבולמים ולא במספר המיכלים של הבולם יעני מה שנקוראים מיכל העודפים.

אז מתקן את עצמי ומבהיר שהתכוונתי לכך שבולם עם מיכל עודפים נוסף הוא מיותר למי שלא מתכוון לדהור מהר בשטח ודי בבולם ללא מיכל עודפים נוסף לנסיעה שפוייה בשטח כולל זחילת סלעים.

asafk
16-03-21, 21:45
טווין טיוב זה בולם בקוטר קטן בתוך צינור שמחזיק את שאר השמן.
כלומר רוב הבולמים בשוק.

מונוטיוב זה בולם בקוטר גדול, הצילינדר שלו הוא הצילינדר החיצוני כלומר צינור בודד ולא צינור בתוך צינור. אלו מיעוט הבולמים. היקרים יותר. עם או בלי מיכל חיצוני.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

KOOKE
16-03-21, 21:51
תודה על ההבהרה אסף, בין לבין בדקתי את עצמי ברשת ותיקנתי והבהרתי את הכוונה שלי.

assafy
16-03-21, 22:19
למונוטיוב יש יתרונות בהתנהגות שלו אך גם חסרונות.
עבור אותם מימדים חיצוניים למונוטיוב יהיה אורך מהלך קצר יותר מאשר טווינטיוב.
כמו כן המונוטיוב יותר רגיש לפגיעות חיצוניות - בטווינטיוב כיפוף חיצוני קל יפגע רק במיכל העודפים בעוד שבמונוטיוב זה יכול לעצור את תנועת הבוכנה.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

zivo
17-03-21, 00:17
למונוטיוב יש יתרונות בהתנהגות שלו אך גם חסרונות.
עבור אותם מימדים חיצוניים למונוטיוב יהיה אורך מהלך קצר יותר מאשר טווינטיוב.
כמו כן המונוטיוב יותר רגיש לפגיעות חיצוניות - בטווינטיוב כיפוף חיצוני קל יפגע רק במיכל העודפים בעוד שבמונוטיוב זה יכול לעצור את תנועת הבוכנה.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk


ועדיין...... מונו נחשבים לבעלי ביצועים טובים יותר.
למה? יש הרבה הסברים כולל פיזור חום ובעיות הקצפה.
הטווין יהיו עם דופן ברזל \ פלדה דקים, המונו יהיו בד"כ עם אלומיניום עבה (שפחות רגיש לכיפוף).
עבור אותם מימדים חיצוניים למונוטיוב יהיה קוטר בוכנה גדול יותר.
זה לא פוסל טווין כשיטה, יש טווין טובים מאוד.

דרך אגב, אני מאוד מסכים עם שלמה- רובנו לא באמת צריכים מיכל חיצוני, זה הרבה יותר פוזה מצורך אמיתי.

ד ו ר ו ן
17-03-21, 04:02
בילשטיין כסוף

בילשטיין ״כסוף״ זו חידה?

ד ו ר ו ן
17-03-21, 04:11
ועדיין...... מונו נחשבים לבעלי ביצועים טובים יותר.
למה? יש הרבה הסברים כולל פיזור חום ובעיות הקצפה.
הטווין יהיו עם דופן ברזל \ פלדה דקים, המונו יהיו בד"כ עם אלומיניום עבה (שפחות רגיש לכיפוף).

דרך אגב, אני מאוד מסכים עם שלמה- רובנו לא באמת צריכים מיכל חיצוני, זה הרבה יותר פוזה מצורך אמיתי.
אין קשר בין סוג חומר המעטפת לסוג הבולם, הבילשטיין לדוג׳ מפלדה.

א. זה הרבה יותר נפוץ וזמין מאשר הסטיגמה הישנה של ״בולם מירוצים למי שנוסע מהר״ והמחירים ״לא כמו פעם״.

ב. זה פותר אילוץ מקום ביחס למהלך מתלה.
המיכל החיצוני מאפשר ניצול טוב יותר של אורך הבולם למהלך אפקטיבי ובמקרים מסוייימים מאפשר בולם מונוטיוב במתלה עם בעיית מקום.

ג. יתרון כיול, שיפוץ וחידוש.

raanan
17-03-21, 07:13
אוקי...תפסתם אותי בשגי(ע)ת כתיב...כמובן שהתכוונתי דוהר,
דווקא לתפוס עו"ד בשגיאה , זה כמו לתפוס את הצבי (מסתבר אייל) של הדואר ...

תכלס,
תשמע לעצה שלי (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120053-%D7%90%D7%99%D7%9F-%D7%A8%D7%92%D7%A2-%D7%93%D7%9C-%D7%94%D7%AA%D7%9C%D7%91%D7%98%D7%95%D7% AA-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9E%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%9B%D7%99%D7% 9D?p=935523&viewfull=1#post935523) , ואף אחד לא יתפוס אותך "דוהר" ...

רענן

KOOKE
17-03-21, 07:27
רענן

הצעתך לא באה בחשבון-ראה תשובתי שם

zivo
17-03-21, 11:21
אין קשר בין סוג חומר המעטפת לסוג הבולם, הבילשטיין לדוג׳ מפלדה.

א. זה הרבה יותר נפוץ וזמין מאשר הסטיגמה הישנה של ״בולם מירוצים למי שנוסע מהר״ והמחירים ״לא כמו פעם״.

ב. זה פותר אילוץ מקום ביחס למהלך מתלה.
המיכל החיצוני מאפשר ניצול טוב יותר של אורך הבולם למהלך אפקטיבי ובמקרים מסוייימים מאפשר בולם מונוטיוב במתלה עם בעיית מקום.

ג. יתרון כיול, שיפוץ וחידוש.
יש קשר בין מונו לאלומיניום.
אחת הבעיות העיקריות של בולם זה הפיזור החום שלו. בבולם מונו, שאכן צריך דופן עבה יותר, היצרנים מעדיפים לשים אלומיניום שמפזר את החום טוב יותר.
תקרא טוב כתבתי במפורש " בד"כ " . לא צריך בכל הכח להתווכח ולנגח, ולהפסיד (פעם אחר פעם) את הנקודה החשובה.
חריגים תמיד יש, זה לא עוזר להבין את העיקרון.

לגבי המחירים והעלות - זו בדיוק הנקודה שאני מנסה להצביע עליה.
כמו כל העלויות של התחביב הזה, יש לנו נטיה לרמות את עצמנו לגבי העלויות האמיתיות.
בסופו של יום, בולם "ספורט" עם מיכל חיצוני, יעלה כפלים מבולם טווין טיוב טוב.
אני לא קובע לאף אחד אם זה שווה או לא (אני אישית עם פוקס), אני רק מציין את העובדות.
אם נחזור למקרה של אסף, ולבולמים האחוריים בהיילקס, לפי נימרוד האולדמן האלו עשו בערך 120K ק"מ, וזה בולם של בערך 900ש"ח.
עכשיו נראה איזה מחירים אסף ימצא לבולם "ספורט" שאני מוכן להתערב שלא יגיע לחצי מזה (60K) בלי שיפוץ.

KOOKE
17-03-21, 11:52
לא יודע למה אבל צצה לי האימרה השחוקה מה שזול בסוף יוצא יקר...

האמירה הזו נכונה בהרבה מאד מקרים והיא גם נכונה לדעתי גם לגבי בולמים

ד ו ר ו ן
17-03-21, 11:53
יש קשר בין מונו לאלומיניום.
אחת הבעיות העיקריות של בולם זה הפיזור החום שלו. בבולם מונו, שאכן צריך דופן עבה יותר, היצרנים מעדיפים לשים אלומיניום שמפזר את החום טוב יותר.
.
אין קשר.
זה נטו עניין של העדפה של דגם, אין קשר מחייב, וזה גם לא אחיד בתוך יצרנים בדגמים שונים.
אתה יכול להמשיך להתווכח עם עצמך אם זה עושה לך נעים.

asafk
17-03-21, 16:30
לא יודע למה אבל צצה לי האימרה השחוקה מה שזול בסוף יוצא יקר...

האמירה הזו נכונה בהרבה מאד מקרים והיא גם נכונה לדעתי גם לגבי בולמיםהבעיה היא שגם מה שיקר יוצא יקר....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

raanan
17-03-21, 16:46
הבעיה היא שגם מה שיקר יוצא יקר....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יקר זה מושג סוביקטיבי, אבל נעזוב את זה.

השאלות הן,
האם פי X במחיר , נותן פי X בתמורה / יכולת ?
האם הדלתא תמורה / יכולת, נדרשת בכלל ?

אגב יצרנים גרמניים כדוגמת פורשה / במוו מאד אוהבים את היקר מאד ביחס ליקר.
אותו דגם עם שינויים קוסמטיים קלים + 25 כ"ס מעל ה 400 ומשהו במקור,
מתבטא בתוספת של לעיתים עשרות אחוזים למחיר היקר במילא.
ויש כמובן שמשלמים

דרור ברלי
17-03-21, 17:47
כל עוד יש מי שמוכן לשלם עשרות אחוזים יותר תמורת דגם אקסקלוסיבי מסדרה מוגבלת של כמה עשרות חתיכות כשכל השינוי הוא כאמור עוד 10-15 סוסים, פחות 10-15 ק"ג ותפרים מחוט בצבע שונה לריפוד שעשוי מעורלה של לווייתן לפנים תא הכפפות, אז למה לא? בוודאי!

zivo
17-03-21, 19:27
לא יודע למה אבל צצה לי האימרה השחוקה מה שזול בסוף יוצא יקר...

האמירה הזו נכונה בהרבה מאד מקרים והיא גם נכונה לדעתי גם לגבי בולמים
אתה בעצמך כתבת ההערה לגבי נחיצות של מיכלים חיצוניים....
כמו הרבה תחומים, יש פה הרבה יחסי ציבור ואגדות עם.

לא מבין מה כולם נהיו פה פילוסופים פתאום.

1- לא הצעתי הכי זול ( לאסף למשל, הצעתי אולדמן, שלדעתי מבין הטווין הם הכי יקרים).
2- ניסתי להעיר נקודה שהרבה מפקששים, במקרה של בולמי "ספורט" , מה שיקר בהתחלה, מתגלה כהרבה יותר יקר בהמשך.
3- הדגשתי במפורש, שאין ספק שהם גם נותנים איכות נסיעה טובה, ואמרתי שכל אחד יחליט.

אבל שאף אחד לא יספר לי שפוקס עשו אצלו 120K ( בשטח), ויראה לי שבסוף זה יותר זול מטווין טוב.
זה מזכיר לי את הסיפורים על מצבר עופרת אלום שמחזיק 5 שנים וסיפורים על עלויות תחזוקה כמו של קוריאנית משפחתית ישנה.

איל מ
17-03-21, 20:01
אם תפסיק להעמיס על מערכת החשמל באוטו שלך, ותיסע בו גם ביומיום, גם אצלך מצבר יחזיק 5 שנים. ולגבי הפוקסים כבר שפכתי מספיק מילים. אני מוכן להצהיר חד משמעית שאורך החיים שלהם לא שונה משל בולמים אחרים.

zivo
17-03-21, 20:18
בניגוד לרוב האנשים פה, מערכת החשמל שלי עם מצבר כפול ( טרופר דיזל), וכל "הצרכנים" (מקרר, תאורה, משאבת מים, טעינת טלפונים... ) לא מחוברים למערכת של הרכב.
כולם, מחוברים למצבר ליתיום נפרד.
בקיצור, בניגוד למה שכתבת, אצלי המצברים עובדים יותר קל מרוב הרכבים פה בפורום.

אפשר להתפלסף כמה שרוצים, אבל עובדה שגם הפעם, ההתהלמות שלך, פשוט חוטאת למציאות.

איל מ
17-03-21, 20:28
התלהמות? אני לא חושב, אבל ייתכן.
עובדתית המצבר הנוכחי שלי מ2017. זה שלפניו היה מ2011 או 12.
וכשאתה רומז שאנשים מפנטזים על מצברים שמגיעים לאורך חיים כזה אתה לא מתלהם. אבל גם לא אומר דברי חוכמה.

Udim
19-10-22, 08:07
דרור, עבר למעלה משנה וחצי
אני צריך לחדש את הבולמים אצלי, יש מסקנות? מה הזמנת בסוף ומאיפה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
19-10-22, 09:24
תראה, לא תיפול עם בולמים יקרים ואיכותיים כמו פוקס, בילשטיין, אולדמן וכו'. אבל...

אני אישית בעד קשיחות וריסון (נשמע קינקי?... תיכף יבוא החכמולוג שיצטט את זה בשרשור ההוא). רוב ההדיוטות אוהבים "נסיעה רכה", אבל הם לא מבינים שמתלים רכים באופן כללי זה לא דבר טוב ובולמים רכים זה כבר משהו ממש רע כי הם לא מרסנים. למחסור בריסון יש השלכות קשות הן על בטיחות והן על עבירות ואפילו על עמידות מכלולים ואפילו שילדה ומרכב.

לכן אישית אני מעדיף בולמים "קשים".

יש בשוק בולמים שמיועדים לכלי רכב כבדים יותר מסופה ואם המידות מתאימות, זה יכול להתגלות כמשהו טוב.

1. בולמי AC-DELCO המקוריים בדגמי GMC סוואנה דור ראשון מסוף הניינטיז. אם תמצא כאלה - רוץ עליהם בכל הכוח. הם פשוט מעולים ועושים קסמים בסופה מוגבהת. AC DELCO בכלל עושים בולמים OEM מצויינים - אהבנו אותם גם בהאמר H3 בזמנו.

2. מונרו הצהובים הפשוטים שירדו מאביר צבאי. זה מה יש אצלי עכשיו אחרי שלא מצאתי בולמי סוואנה. המונרו הצהוב במידות של אביר הוא בולם מסיבי עם אורך חיים מרשים. בתכל'ס הם מצויינים, במיוחד בהתחשב בשתי עובדות: שזה בולם טווין-טיוב ללא מדבקות-אקשן צבעוניות שנחשב "פושט" וזול, ועוד יותר בעובדה שהתגלגלו אלי בחינם.... שניים פירקתי בעצמי מנבלת אביר בשטחי האש ועוד שניים תרומת חבר כאן. הם מתאימים לסופה מוגבהת עם קפיצי רוביקון אקספרס 4.5.

3. אם אתה בעניין של להשקיע במותג - בילשטיין B6 צהובים כמו שהיו על סופות צבאיות. זה בולם איכותי וטוב. רק תקפיד שיהיה במידה שתתאים לג'יפ שלך. תמדוד הכל.

ishc
20-10-22, 00:08
קדמיים מקוריים לסואנה (תוודא מראש): ACDelco GM Original Equipment 550-169 Front Shock Absorber https://a.co/d/bi86Whj

אחוריים יש ברוקאוטו ובטח אם תשקיע קצת יותר ממני בחיפוש תמצא גם באמאזון.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

דרור ברלי
20-10-22, 09:29
בעניין של בולמי סוואנה: לא קדמיים. הם קצרים מדי וללא "עיניים". רק האחוריים.

Udim
20-10-22, 10:06
קדמיים מקוריים לסואנה (תוודא מראש): ACDelco GM Original Equipment 550-169 Front Shock Absorber https://a.co/d/bi86Whj

אחוריים יש ברוקאוטו ובטח אם תשקיע קצת יותר ממני בחיפוש תמצא גם באמאזון.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk


תודה צחי!
יש לך אולי מהספר רכב או מקור אחר (יכול להפנות אותי גם) להוציא מק"ט לבולמים האחוריים?

ishc
20-10-22, 20:16
אין לי סוואנה, שלי זה שבי G30, המקבילה לונדורה 3500.
אין לי מושג אם זה אותו בולם. אני נכנסתי לרוקאוטו והגדרתי שברולט אקספרס 2500 שנת 99, מנוע 6.5 דיזל. זה מקביל לסוואנה דור ראשון ששווקה בארץ.

-->