צפייה בגרסה מלאה : הגבהה לסופה
חברים
יש לי סופה 92
מאושרת 50 ממ
צמיגים 33
למי יש סופה דומה בנתונים הנ״ל ויכול להגיד לי מה הגובה
המותר לטסט
אפשר גם בוואצ
0547718110
תודה רבה..
חברים
יש לי סופה 92
מאושרת 50 ממ
צמיגים 33
למי יש סופה דומה בנתונים הנ״ל ויכול להגיד לי מה הגובה
המותר לטסט
אפשר גם בוואצ
0547718110
תודה רבה..
אין גובה מותר לטסט לסופה. המספר לא קיים.
נמרוד תחזור אלי
0547718110
תודה
יש את זה
133175
זה המסמך המקורי של תע"ר והוא מתייחס לרכב מקורי כפי שיצא מהמפעל.
תיאורטית, אתה יכול להוסיף לזה 50 מ"מ...
אני יכול לגלות לך שהמספר הזה לא מדויק.
אני מדדתי את הסופה הפתוחה שלי, עם קשתות וברזנט מקוריים, על צמיגי 31' חוקיים, אבל מהדגם הגדול ביותר בשוק (שבפועל הם בקוטר של יותר מ-31) מוגבהת 4.5 (אחרי שכבר שקע טיפונת) וקיבלתי 2,000 מ"מ עגול.
זה לא היה לצורך טסטים ("עובר טסט בלי בעיה", כמו כולם פה....) אלא בגלל תקרת החניון התת-קרקעי שלי שאותה אי אפשר לרמות, אז באמת שהשתדלתי לדייק... בכל מקרה האוטו עובר - חולף כ-5 ס"מ נמוך יותר מהתקרה....
בסופו של דבר מדובר במדידה באמצעים ביתיים כמובן. גם הבוחן בטסט ימדוד באותם אמצעים - סרט מדידה פשוט מטמבוריה, שאין לו שום ערך ותוקף בבית משפט לדוגמה, כי אינו "אמצעי מדידה מכויל".
אז רשמית, הגובה של סופה הוא 2,020 מ"מ. רק אל תשכח שהצמיג המקורי בסופה הוא 29'.... צמיג 31' שמוסיף 25 מ"מ לגובה הכולל היה אופציונלי כלומר מידה חליפית-מקורית מהיצרן, אבל אז לא עשו עניין ממדידות וכו'.
אבל אתה על 33, מה שמוסיף עוד 25 מ"מ לגובה הכולל....
בפועל, אלה מהבוחנים שלא מסתפקים באישור ההגבהה ברשיון ומתקטננים על וידוא תוספת הגובה בפועל, מודדים ממרכז הגלגל לקצה העליון של בית הגלגל. למידה המקורית, אם יש כזו (ויש כמה דגמי רכב שהיצרן שלהם מציין מידה כזו), הם מתירים לך להוסיף 50 מ"מ של "הגבהה חוקית". אבל לזה כבר אין בסופה שום נתון רשמי מהיצרן (וגם כבר אין יצרן כדי לבקש ממנו נתון כזה) וכל מספר שהם יזרקו לך במכון הרישוי, והם יזרקו לך מספר שמבטיח מלכתחילה שתחרוג ממנו - כדי להכשיל אותך - הוא פייק ושקר גס ומצוץ מהאצבע שלהם. למה? ככה. כי הם יכולים וכי הם מין אנשים שכאלה.
אני כותב גם בדיון הזה - שכל מי שמותקנת אצלו הגבהה של עד 50 מ''מ אמיתי ומוכשל בטסט - אם יחליט ללכת לערוץ.משפטי מול מכון הטסטים ומשרד התחבורה - אני אעזור לו בתור מומחה.
ולגבי סופה - כאמור.... אין מספר כזה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא רק שלמעט ציון גובה כללי של קצהו העליון של מרכב הג'יפ מהקרקע, אין שום מספר...
כל טיפול מקובל בקפיץ עלים ישן שכולל גם עירגול, פתאום מגביה את הרכב...
לאחר תקופה העסק מתיישב במקום ויורד קצת, אבל עד אז הבוחנים מטיחים בך "הרכב מוגבה" ואין לזה שום אחיזה במציאות כמובן. כי בעצם לא הוחלף שום רכיב מקורי.
למעט קיטים חריגים של 4.5-6 אינץ' שאי אפשר להתבלבל בגובה שהם מוסיפים, קפיץ עלים חליפי ארוך יותר, נגיד כזה שמגביה 2-2.5 אינץ' לכשעצמו לא תמיד מגביה כפי שיצרניו מצהירים, וגם הוא שוקע לאחר תקופה.
מה שמשתפר זה בעיקר נוחות הנסיעה ומהלך המתלה. פתיחה וסגירה.
אבל תנו לו עירגול קל, והג'יפ יימתח להקשב כמו קונדום ולא יעבור טסט.
רוב קפיצי העלים דומים זה לזה כמו שתי אבני חצץ. האם בוחן שאינו ג'יפאי ו/או בעל ג'יפ כזה בעצמו, יודע לזהות קפיץ עלים מקורי או חליפי? אני בספק.
בקיצור - חוסר מקצועיות מוחלט שולט אצלם כשהם צריכים להתייחס באופו ענייני לאוטו כזה. הכל מתבצע לפי העין או לפי שרירות הלב.
בא לו לא טוב בעין, יכשיל.
רשומה הגבהה ברשיון ועדיין לא מסתדר לו בעין? ימדוד.
אין לו נתון רשמי להסתמך עליו כרפרנס - ימציא מספר כלשהו שיסתדר כדי להצדיק את ההכשלה. ועכשיו לך חפש.
כאן הבעיה. ורוב בעלי הרכב באמת לא ערוכים, נפשית וכלכלית, למלחמות סיזיפיות בבתי משפט.
זה מחזיר אותנו לשירשור על הסמוראי עם צמיגים רשומים ברשיון, אבל לא באוטו-דאטה: אל תיכנסו לטסט לבד עם רכב שטח, בטח לא עם סופה/סיקס ושאר כלים ישנים ו"חריגים" למראה, כי זה לא ייגמר טוב.
רק מוסכניק שמקושר במכון הרישוי הוא הכתובת. זו אינה עבירה על שום חוק. זה עולה קצת כסף, אבל מקבלים תמורה.
אחלה
מכיר מכר / מוסכניק כזה להמליץ..?
באילת?
מטולה?
נשלח מהנייד
בבאר שבע היה פעם קפיצי מיה, נסגר?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.