PDA

צפייה בגרסה מלאה : ידית שילוב תקועה =\



.Nir.
12-03-06, 01:26
שלום..
לאחרונהה התגלתה לי בעיה הרכב לא יוצא משילוב אפשר להעביר מ LOW ל HIGH ולהיפך אבל הוא מסרב לצאת ל 2X4.
מה יכולה להיות הבעיה ואיך ניתן לפתור אותה..?
תודה רבה ופורים שמח..

עודדוש
12-03-06, 08:34
שלום
היתה לי בעיה דומה שנבעה מהעלמותה, עקב שחיקה, של טבעת שעשויה פלסטיק (היא לא אבל אני לא זוכר כרגע את השם המיקצועי). פרק את הידית נקה את הלכלוך ואם הטבעת הנ"ל חסרה או אכולה קנה חדשה והחלף. תהליך לא מסובך.
בהצלחה
עודד

.Nir.
12-03-06, 09:18
שלום
היתה לי בעיה דומה שנבעה מהעלמותה, עקב שחיקה, של טבעת שעשויה פלסטיק (היא לא אבל אני לא זוכר כרגע את השם המיקצועי). פרק את הידית נקה את הלכלוך ואם הטבעת הנ"ל חסרה או אכולה קנה חדשה והחלף. תהליך לא מסובך.
בהצלחה
עודד

תודה רבה על התגובה עודד אני יראה מה קורה שם
ייתכן מצב שהטבעת רק ברחה מהמקום? בחיפוש שעשיתי קראתי על בעיה דומה בהילקס שברחה לו האבעת מקווה שזה רק זה..

מורי
12-03-06, 09:23
יש בוקסה אוקולון שממקמת את ידית הטרנספר במקומה.תחליף אותה והכל יסתדר(או שלא...).

דן דן
13-03-06, 03:33
אני רוצה לנצל את השרשור הנ"ל ולשאול מה יכול להיות הגורם לקפיצת ידית השילוב החוצה כאשר הרכב במצב low בסמוראי 97?

אלון_ק
13-03-06, 11:58
אותה הגומיה בדיוק. יש את המק"ט שלה בכתבה על התקנת יחס העברה בטרנספר וזו אותה הגומיה לכל דגמי 86 ומעלה, כולל 96-7-8 שם הטרנספר כבר שונה.

ניר, אל תפתח ותזיז את הגומיה אלא תחליף אותה אם אתה כבר שם. זה לא סיפור להגיע לשם, אבל לגומיה יש נטיה לאבד רק את החצי העליון שלה והיא עושה את זה באופן שזה נראה כאילו זה נורמלי. שים חדשה, כולה 30 ש"ח - מקסימום תישאר עם גומיה ספייר ביד.

.Nir.
14-03-06, 18:48
אותה הגומיה בדיוק. יש את המק"ט שלה בכתבה על התקנת יחס העברה בטרנספר וזו אותה הגומיה לכל דגמי 86 ומעלה, כולל 96-7-8 שם הטרנספר כבר שונה.

ניר, אל תפתח ותזיז את הגומיה אלא תחליף אותה אם אתה כבר שם. זה לא סיפור להגיע לשם, אבל לגומיה יש נטיה לאבד רק את החצי העליון שלה והיא עושה את זה באופן שזה נראה כאילו זה נורמלי. שים חדשה, כולה 30 ש"ח - מקסימום תישאר עם גומיה ספייר ביד.

תודה רבה כך יעשה..
מקווה שזאת הבעיה אם לא ילך אני יציק שוב :)

דן דן
04-04-06, 01:56
החלפתי את תושבת ידית העברה (אוקולון) שיושבת בקצה הידית.
בנוסף יש שם את החלק שמחבר בין הידית ליציאת השילוב מהטרנספר אשר הוא כמו מזלג בצד הידית(מחובר עם פין למוט ופין פציל מאבטח) ובצידו השני פין עם טבעת אבטחה שמתחבר לטרנספר (מצטער שלא צילמתי), חלק זה היה תקוע על המוט ללא יכולת תנועה למעלה ולמטה, בעזרת "פרס" והרבה שמן חולץ הפין שתופס את המזלג למוט, ניקוי טוב והעסק חזר לתנועה. אך אחרי הכל הבעיה לא נפתרה לגמרי, הטרנספר עדיין יוצא משילוב בlow יש לציין שלא בתדירות שלפני כל ההתעסקות שלי עם זה. שכחתי לציין שכמובן עשיתי בדיקה עם הרכב בשטח ללא ידית ולא היתה בעיה, כלומר הבעיה נשארה בידית. האם למישהו יש עוד עצות לאן להמשיך? תודה דן.

dizza man
04-04-06, 02:17
תבדוק תושבות טרנספר וגיר.. הטרנספר זז ומקפיץ את הידית מהילוך

דן דן
04-04-06, 11:59
תודה דיזה, אני יבדוק.

טלסקופ
06-04-06, 12:56
דן דן - אצלי היתה בעיה דומה שהסתדרה כאשר פירקתי את ה"גרמושקה" סביב לידית הטרנספר (האקורדיון שלא נותן לחול להכנס לחלל הרכב דרך הפתח לטרנספר). מה שהיה קורה הוא שכפל מהגרמושקה היה נתפס אצלי בין הידית למסגרת הפח שעל רצפת הרכב. כתוצאה מכך, הידית לא היתה מגיעה לסוף מהלכה ב LOW.
בקיצור, לפני שאתה מתחיל לפרק את הגיר, לחלוץ אקולונים, לבנות מחדש, להרכיב הפוך, אני ממליץ על הבדיקה הפשוטה: האם נתפס כפל מהגרמושקה בין הידית (כשהיא במצב LOW) לגוף הרכב.
דרך אגב, אם אני צודק, זה אומר שכולם טועים? נקסוס? דיזה מן? ימות המשיח.

דן דן
07-04-06, 03:53
טלסקופ תודה על התגובה אני יבדוק את העניין מחר במשך היום, יש לי הרגשה שאתה צודק משום שכשהרכבתי את הידית לאחר הפרוק עשיתי נסיעת מבחן לפני הסגירה הסופית והכל היה בסדר בכל מקרה נוודא את זה מחר שוב בצורה יסודית. בהנחה והדיאגנוזה נכונה איך פתרתה את הבעיה פשוט וויתרת על הגרמושקה?

טלסקופ
07-04-06, 23:31
אצלי הענין מסתדר כשאני מפרק את מסגרת המתכת סביב לגרמושקה. אני משחרר את הברגים בתחילת טיול ונוסע עם גרמושקה "דרדלה". עם כמות הטיולים הלא מדהימה שלי, לא מצאתי לנכון לקנות גרמושקה חלופית. צריך לשים לב לשמוע "פינג" של הקשת ידית המתכת על המסגרת שלה כשמשלבים לLOW.

אך... דן דן, אם היית רואה איזה חיוך יש לי עכשיו על הפנים.... סוף סוף אני נותן עיצה בפורום הזה ולא רק מבקש... והעיצה אפילו נכונה...

דן דן
08-04-06, 19:45
טוב טלסקופ ידידי עכשיו אתה יכול באמת לחייך ולהאנח... צדקת!!!
פירקתי היום את הגרמושקה ונסעתי בלעדיה ואפילו פעם אחת לא היתה לי בעיה.
עכשיו השאלה מה עושים? הגרמושקה נראית בסדר גמור, יכול להיות שזה סדרת ייצור דפוקה והם טיפה קטנים או משהו כזה?
השאלה אם קניית גרמושקה חדשה תפתור את הבעיה?
אולי צריך את המוט של הידית לכופף מעט?
מישהו נוסף מכיר את העניין?

אלון_ק
08-04-06, 19:53
במקומך עדיין הייתי בודק את הגומיה (בודק = מחליף). נסה, תרכיב חזרה, תיידע. יש לי השערה מעניינת, אבל יכול להיות שבאמת משהו דפוק בגרמושקות שלכם.

בכל מקרה, זה 30 ש"ח, 15 דקות עבודה ויחסוך לך את כאב הראש של תקיעה עם הידית בניוטאל/4X4 באמצע טיול. אני מבטיח לך שאם היא לא שחוקה בהשוואה לחדשה שאתה קונה אני קונה את החדשה ממך במחיר מלא.

דן דן
09-04-06, 00:24
אלון תודה על תגובתך.
משום שב-low הידית בקצה מהלך, אצלי היא ממש נוגעת בבודי וזה המצב היחיד שהרכב משולב (ממש נקישה על הבודי), כמו שכתבתי קודם לכן יש לי הרגשה שצריך לכופף מעט את הידית לאחור, לא נראה לי מצב תקין שהידית משולבת רק כאשר היא נוגעת בבודי. מה שקורה עכשיו הגומיית אבק שמתחת לגרמושקה בנויה מעלים שלמעשה חתוכים לפי צורות השילוב (מקווה שהבנתם צירפתי תמונה), וברגע שילוב low העלה נדחף בין מוט הידית לבודי ולא מאפשר את הגעת המוט לקצה מה שבסופו של דבר מקפיץ את הlow החוצה.
ברור לי שאפשר לוותר על הגומיה הזאת או לפחות על העלה שתוקע אך אני רוצה לפני כן להגיע לשורש התקלה הזאת בעזרתכם.
בתמונה אפשר לראות את הידית משולבת נוגעת בבודי ואת גומיית האבק.
תודה לכל העונים דן.

טלסקופ
09-04-06, 09:30
לא נראה לי שכדאי לכופף את הידיתלאחור. אני מפחד שהכיפוף יפריע בצד השני (4 HIGH). מה שחשבתי לעשות זה פשוט לתפור מסקאי או חומר דומה "גרמושקה" חליפית. בסיס מלבני שמתאים לבודי, וראש מעגלי עם חוט לקשירה סביב לידית (אפשר לתפור ארבעה משולשים זה לזה). זה אמור להיות סיפור זול מאוד, לפתור את הבעיה, ואפילו להראות די נורמלי.

דן דן
09-04-06, 09:42
טלסקופ, יש פתרון הרבה יותר פשוט ונראה לדעתי יותר טוב כתבתי בהודעה הקודמת פשוט לחתוך מעט את הגומיה שמתחת לגרמושקה והבעיה מאחורינו, אך רגע לפני החיתוכים ובהנחה שהמצב אמור להיות תקין ללא חיתוכים אני רוצה להבין איך זה התחיל מה הגורם לבעיה?

מורי
09-04-06, 09:58
לפי דעתי הטרנספר פשוט לא יושב במקום(תושבות/גשר עקום) ואז הידית פוגעת בגוף הרכב.
אני הייתי מנסה פשוט להגביה מעט את החלק הקדמי של הטרנספר ע"י ספייסר בתושבת הקדמית,דבר שירים אותו מעט אחורה.

אלון_ק
09-04-06, 15:12
מורי קלע לסיבה שמדאיגה אותי - הטרנספר שלכם לא יצא ככה מהמפעל. משהו זז ואני הייתי מהמר דווקא על הגומיה המחורבנת בפנים. למה? כי היא מאבדת בערך 1/2 ס"מ גובה כשהיא נשחקת.

האפשרות שכל הקייס זז לכם היא בהחלט הגיונית, אבל אם זה המצב לא הייתי ממהר לשים ספייסר. הייתי טורח למצוא מה זז (תסתכלו על התושבות של הטרנספר, אולי עיקמתם אותן?) ולתקן אותו, מהסיבה הפשוטה שאין שום דרך לכוון את זויות גלי ההינע דרך ידית ההילוכים - או במילים אחרות, מה שטוב לידית לא בהכרח טוב לדרייבשאפט.

במקומכם, לא הייתי נוגע בגרמושקה. אני לא חושב שהיא לא אשמה בכל מקרה, היא רק סימפטום של הבעיה.

דן דן
10-04-06, 00:18
אלון על איזו גומיה אתה מדבר?

אלון_ק
10-04-06, 11:15
על אותה גומיה שאני כמעט תמיד מדבר - זו שמתחת לידית (יש מק"ט שלה בכתבה על החלפת יחס העברה). היא פשוט מתפוררת אחרי כמה שנים לכולם ועושה המון הפתעות - וזה כולה גומיה מחורבנת...

דן דן
11-04-06, 03:52
אלון אם אתה מדבר על הגומיה הכתומה הזאת שיושבת במעין כוסית אז זה לא רלוונטי כי הרכב הוא 97 והטרנספר מעט שונה, בכל מקרה את האוקולון הזה שיושב בתחתית הידית החלפתי ראשון.
יש לי הרגשה שבכל זאת מה שאתה ומורי אמרתם על תזוזת הקייס ממקומו זאת הבעיה משום שהידית נוגעת בבודי! ובוא נצא מנקודת הנחה שאף אחד לא בעט בידית כשניסה לשלב ועיקם אותה אזי משהוא אחר זז שם וגרם לה להתקרב לבודי. מקווה מחר לצאת לזחילות מתחת לרכב ולנסות להבין מלמטה האם משהוא זז ממקומו. דיווחים בהמשך.

אלון_ק
11-04-06, 08:18
למיטב ידיעתי - וזה מידע ממכשירי תנועה, כך שיש להניח שהוא נכון - הגומיה הזו זהה בכל דגמי הסמוראי, כולל 97. היא ירוקה.

מצד שני, הטרנספר באמת שונה ויכול להיות שהם טעו בהנחה שזו אותה גומיה או התכוונו שזו אותה גומיה לכל דגמי 86-95, בהם הטרנספר כמעט זהה.

תסתכל על תושבות הטרנספר וגשר הגיר, אם משהו עקום שם אתה תראה את זה. תבדוק את הגומיות שמחברות את תושבות הטרנספר.

דן דן
11-04-06, 16:35
טוב אז לאחר זחילה מתחת לרכב התגלתה באמת מעיכה באחת מתושבות הטרנספר, כניראה הגורם לבעיה.
אם מישהו יכול להפגש איתי באזור חיפה והסביבה בכדי לראות ולתת חוו"ד אני אודה לו מאוד או כמובן אצלי. תודה דן.

אלון_ק
12-04-06, 00:10
התזמון שלך דפוק כי אני במרכז ממחר ועד סוף החג השני, אבל אחרי זה אני בטכניון כמו כלב כל יום.
0524-380020

דן דן
12-04-06, 09:23
התזמון שלי באמת דפוק כי אני טס עוד יומיים לארה"ב וחוזר אחרי החג לת"א. אז הרכב ממילא יעמוד, אני בכל מקרה יצור איתך קשר שאני יחזור ונתאם משהו. המון תודה וחג שמח דן.

-->