PDA

צפייה בגרסה מלאה : דרישה של הטסטר להחזרת מידת הצמיגים למידה מקורית



guyo
17-03-21, 19:15
אחותי ובעלה ניסו להעביר את הסמוראי שלהם (95, עלים) טסט בעצמם, מעשה אמיץ.

הכניסו את ההגבהה לרישיון, תיקנו ריפוד של כסא נהג, החזירו את הספסל האחורי למקומו ואפילו עברו את הביקורת של זיהום האוויר (פעם 8 גלידה).

לאחר כל זאת, וכשכבר באו לחתום על הטופס, אץ רץ מנהל המכון (רחובות) וגער בבוחנים איך הם מעבירים את הרכב טסט עם גלגלים כאלה.
עדכנית הצמיגים במידה 235/75/15 ורשומים ברישיון.
דרישת המנהל- להחזיר ל 205 על פי אוטודאטה ולעדכן ברישיון.

מי צודק? ויותר נכון- מה יותר חכם לעשות כדי לעבור טסט ולשמור על מידת הגלגלים הנוכחית.

גיא

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

erezgur
17-03-21, 19:19
מי צודק גם אתה יודע...

לגבי מה לעשות כעת, אני לא יודע.

asafk
17-03-21, 19:25
הגבול בין אומץ לטיפשות...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

guyo
17-03-21, 19:26
פשוט נראה לי הזוי שמנהל מכון יכול להחליט על שינוי פרטי רכב ללא שום מגבלה.
הרי הרכב עבר כמה שנים טסטים (פעמיים בשנה) עם המידה הזאת, שנכתבה על ידי משרד הרישוי בעצמו.
במחי יד, על פי מצב הרוח הוא יכול לבטל את את מידת הגלגלים?

הזוי

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

KOOKE
17-03-21, 19:49
עד כמה שאני יודע יצאה הוראת נוהל של משרד התחבורע המחייבת את מכוני הרישוי לא להעביר טסט ולדווח על כך למשרד הרישוי במקרה בו רשומה ברישיון מידת צמיגים השונה מהמידה הרשומה באוטודאטה.

אז תנסה ל"קמבן" - יעני תבוא עם הצמיגים במידה הרשומה באוטודאטה אבל מבלי שהבוחן ידווח על כך למשרד הרישוי ומבלי שתשונה לך המידה הרשומה ברישיון---- בהצלחה.

איל מ
17-03-21, 19:55
פשוט נראה לי הזוי שמנהל מכון יכול להחליט על שינוי פרטי רכב ללא שום מגבלה.
הרי הרכב עבר כמה שנים טסטים (פעמיים בשנה) עם המידה הזאת, שנכתבה על ידי משרד הרישוי בעצמו.
במחי יד, על פי מצב הרוח הוא יכול לבטל את את מידת הגלגלים?

הזוי

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

אני לא מומחה גדול בסמוראים, אבל מזתומרת נכתבה עי משרד הרישוי?
זה שמישהו הצליח להכניס את זה לרשיון פעם?
אתה יודע כמה מתחשק לי שהדיסקו שלי ינעל 245/75/16 או אפילו 235/85/16? הרבה דיסקואים שאני רואה מטיילים עם המידות הללו, והן נרשמו ברשיון ע"י משרד הרישוי. זה לא הופך את זה לחוקי.
אם המצב בסמוראי שונה. והמידה הזאת באמת מאושרת, או היתה בעבר, אזי אפשר לפנות לעו"ד שיתבע. אבל אני מנחש שהיא מעולם לא היתה.
אגב.
אם באמת המידה הזאת לא מאושרת, הרי שזה בדיוק התפקיד של הבוחן. בשביל זה בדיוק המציאו אותו.

yoni_0000
17-03-21, 20:02
חפש במוסכים מסביב קומבינטור, תשלם 400-1000 שקל שוחד וסע לדרכך. ככה הרגלנו את הזבלים האלה ועכשיו אין דרך חזרה. פעם הבאה חפש אותם מראש ותמנע לעצמך את כאב הראש, כי תאלץ לשלם ככה או ככה.

lizard
17-03-21, 20:28
לדעתי שלא יעשו חוכמות ויחליפו ל205.
קומבינות תמיד אפשר אבל המחיר הוא לא תמיד שווה את התוצאה.

guyo
17-03-21, 20:55
אני לא מומחה גדול בסמוראים, אבל מזתומרת נכתבה עי משרד הרישוי?
זה שמישהו הצליח להכניס את זה לרשיון פעם?
אתה יודע כמה מתחשק לי שהדיסקו שלי ינעל 245/75/16 או אפילו 235/85/16? הרבה דיסקואים שאני רואה מטיילים עם המידות הללו, והן נרשמו ברשיון ע"י משרד הרישוי. זה לא הופך את זה לחוקי.
אם המצב בסמוראי שונה. והמידה הזאת באמת מאושרת, או היתה בעבר, אזי אפשר לפנות לעו"ד שיתבע. אבל אני מנחש שהיא מעולם לא היתה.
אגב.
אם באמת המידה הזאת לא מאושרת, הרי שזה בדיוק התפקיד של הבוחן. בשביל זה בדיוק המציאו אותו.דבר ראשון תודה הנימה, עברה יפה גם בכתב.
דבר שני, אם זה ברשיון, זה אומר שזה נכנס לשם אחרי בדיקה ובחינה, בשביל יש מכוני בחינה נכון?
שנית, אם ברישיון כתוב 235 והרכב יסע עם 205 זה גם לא חוקי בדיוק באותה מידה.
בקיצור, מבין שאני כנראה חי בלה לה לנד אבל הייתי מצםה שאם המכון כתב משהו, שיכבד ולא ימציא לי מסמכים שסותרים את הקביעה דלהם עצמם.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
17-03-21, 21:03
רומזים לך: אם המידה הזו לא חוקית, אז מישהו קיבל מעטפת מזומנים כדי להכניס את זה לרשיון. יתכן מאוד שהמישהו הזה הוא עובד משרד התחבורה. גם שם יש עובדים מושחתים, ולפעמים זה משחק לטובתינו.

מי שעלה על זה, הבוחן, ביצע את תפקידו והגן על מקום העבודה שלו.

גם אם אתה ואנחנו מאוד לא אוהבים את זה- הוא עשה את מה שנדרש ממנו.

נמרוד
17-03-21, 21:05
הדבר החכם לעשות - לא צודק, לא הוגן, רק חכם - הוא לשכוח מהטסט הזה. כשלון. בעוד חודש להדפיס כפל רשיון, ולתת למ ו ס ך להעביר טסט במכון אחר.

guyo
17-03-21, 21:15
מבין את הרמזים, לא עיוור למה שהתנהל סביבי.
הרכב שלי (לא הסמוראי של אחותי) חוקי לחלוטין ועדיין לא חלמתי לנסות להעביר אותו טסט לבד, למה? ככה.
הם עשו ניסיון והמציאות טפחה להם בפנים.

ינסו שוב בחודש הבא.

ואגב, הם ניסו לעבור טסט 3 פעמים בשבועיים האחרונים, מעולם לא אמרו להם כלום על הצמיגים עד הטסט האחרון שבו לא מצאו ליקויים....


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

נמרוד
17-03-21, 21:19
טסט זה נקניקיה. פעם או פעמיים בשנה צריך לאכול נקניקיה. עדיף לבלוע אותה הכי מהר שאפשר, ולא לנסות להבין איך מייצרים אותה.

YoavR
17-03-21, 21:19
אוי ואוי:(

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/93500-4%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%A8-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99/page10?p=746279&viewfull=1#post746279

ehudzeelim
17-03-21, 22:24
אחותי ובעלה ניסו להעביר את הסמוראי שלהם (95, עלים) טסט בעצמם, מעשה אמיץ.

הכניסו את ההגבהה לרישיון, תיקנו ריפוד של כסא נהג, החזירו את הספסל האחורי למקומו ואפילו עברו את הביקורת של זיהום האוויר (פעם 8 גלידה).

לאחר כל זאת, וכשכבר באו לחתום על הטופס, אץ רץ מנהל המכון (רחובות) וגער בבוחנים איך הם מעבירים את הרכב טסט עם גלגלים כאלה.
עדכנית הצמיגים במידה 235/75/15 ורשומים ברישיון.
דרישת המנהל- להחזיר ל 205 על פי אוטודאטה ולעדכן ברישיון.

מי צודק? ויותר נכון- מה יותר חכם לעשות כדי לעבור טסט ולשמור על מידת הגלגלים הנוכחית.

גיא

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

חכה חודש מהתאריך שבוצע הטסט
לאחר חודש לך למכון טסטים אחר ותתחיל טסט מחדש.

- - - Updated - - -


הדבר החכם לעשות - לא צודק, לא הוגן, רק חכם - הוא לשכוח מהטסט הזה. כשלון. בעוד חודש להדפיס כפל רשיון, ולתת למ ו ס ך להעביר טסט במכון אחר.

אין צורך להדפיס כפל רישיון, רק ללכת עם אותם רישיונות למכון אחר ולהתחיל מחדש. הדבר היחיד שצריך לעשות שוב זה אישור בלמים או אישור רכב מיושן אם דרוש, בהתאם לשנת הרכב

חנן-ג'יפולוג
17-03-21, 22:57
כבר לפחות שנה שלא צריך לבוא למבחן רישוי עם ניירת, כלשהי. הכול במייל.

נמרוד
17-03-21, 23:02
וואטאבר. זה כל הפואנטה - תן למוסכניק להעביר טסט, עם להדפיס, בלי להדפיס, לא רוצה לדעת.

ehudzeelim
17-03-21, 23:06
כבר לפחות שנה שלא צריך לבוא למבחן רישוי עם ניירת, כלשהי. הכול במייל.

לא שמעתי על זה
בשנה האחרונה העברתי טסט כמה וכמה רכבים
הכל עם הרבה ניירת :D

חנן-ג'יפולוג
17-03-21, 23:17
גם אני, העברתי השנה ארבעה רכבים. את הטנדר פעמיים.

האמת שהיה חריג למה שכתבתי שזה האישור רכב מיושן כי שניה לפני הטסט עברתי במוסך שנתן לי אישור, אז כבר היה לי את הנייר ביד.

חוץ מזה, צילום ת.ז. ביטוח, רשיון, אני שולח לפקידה באימייל ארבע דקות לפני שאני מגיע אליה, כדי שיהיה לה קל למצוא את זה.

אפילו התשלום בטלפון. לא ניירת ולא ארנק.

הירשפלד יובל
18-03-21, 10:59
מבין את הרמזים, לא עיוור למה שהתנהל סביבי.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk

לפות'ש , לא באשמתך אולי , זו אי ידיעה או תמימות/התממות.
יש רשיון ויש אוטו/קאר דאטה. רישיון כמו כל נייר סובל הכל ואפשר לרשום בו כל מידה . באוטו/קאר דאטה שרשם כאן פעם חבר בפורום יש רק 4 מידות מאושרות .אחרי 15 שנה עם סמוראי גם אני הבנתי את זה.
205/70/15 , 6.00-16 , 195-15 , 195-14 .

דרור ברלי
18-03-21, 13:35
אם זה לא באוטו-דאטה, אז זה לא חוקי בישראל ולא נעליים.
אם זה לא באוטו-דאטה, אבל כן רשום ברשיון - סימן שזה הגיע לרשיון הרכב בדרך לא חוקית כלשהי. זיוף.
תגיד תודה שלא מאשימים את אחותך בזיוף רשיון רכב, שזו כבר עבירה פלילית - ורק דורשים ממנה להחזיר לרכב את הצמיגים שבמידה המקורית + שינוי המידה בהתאם ברשיונות.

הבוחן בסה"כ עשה את עבודתו. אם היה מתעלם מזה, יענו "בוחן טוב" לשיטתנו - היה חוטא לתפקידו והופך לעבריין בעצמו.



יש מכוניות שאין עליהן נתונים באוטו-דאטה. כאלה שמורכבות במסגריות בעיירות פיתוח מצפון לעמק יזרעאל, למשל. זה לא "יצרן" במובן המקובל של המושג ומבחינת אוטו-דאטה הוא לא קיים (וגם במציאות הוא כבר לא קיים). ואז מה שרשום ברשיון לפעמים תופס ולפעמים לא - אם הבוחן זוכר/מתמצא קצת במפרט המקורי. בעלי הג'יפים האלה לא לוקחים סיכון ולא מעזים להיכנס למכון הטסטים בעצמם אלא שולחים את האוטו עם מכונאי מקושר שמכניס אותו למסלול כחוק, רק מקבל יחס מתחשב יותר - בדיוק לכבוד הסעיפים כאלה.

אבל לצערך, סמוראי הוא רכב שמגיע מסוזוקי, שהוא יצרן מסודר. אז יש נתונים ויש אוטו-דאטה והכל. וזה בעסה, אבל זה מה יש.

מה שאתם עושים עכשיו זה להמתין חודש, להוציא כפל רשיון ולתת למוסך מקושר (במכון רישוי אחר) לבצע את הטסט. משלמים עבור אישור בלמים ותקינות רכב מיושן מחדש, והמוסכניק המקושר ייגש פיזית עם הרכב לטסט. הוא ולא אתם.
יש מצב שיעלה עוד קצת כסף כדי לשים לבוחנים בכיסים כי ככה התרגלו.
ומעתה ואילך, זה הנוהל הקבוע מבחינתכם. טסט ע"י מוסכניק ולא לבד.

או שהולכים בדרך הישר - תחליף צמיגים למידה מקורית וחוקית ותגיע לטסט חוזר + שינוי המידה ברשיון למידה המקורית.

guyo
18-03-21, 13:38
תודה לכולם, הנושא סגור.
ימתינו חודש ויגשו שוב.
ונראה....

גיא

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

ariel-ro
18-03-21, 16:35
לא דובר על כך שהיום מכוני רישוי עובדים עם קארדאטה ואוטודאטה כבר לא רלוונטי?

MashberNafshi
20-03-21, 06:19
נכון, אוטודאטה כבר אינו רלוונטי לרישום שינוי מידות צמיגים, אך גם מקארדאטה לא תגיע הישועה מאחר ואין בו מידות חליפיות אחרות לבד מאלו שצוינו לעיל.

חנן, בין אם אתה שולח לפקידה את הניירת הדרושה ובין אם הנך מגיע אתם מודפס מהבית, עדיין יש צורך בה וללא הניירת לא תוכל לבצע את הליך הרישוי. בארבעה חודשים האחרונים, מכוני הרישוי אינם מדפיסים רשיונות רכב דרך מאגר משרד הרישוי בשל סכסוך כספי שנגלע בינהם, כך שחובה להדפיס את קובץ ה-PDF או להגיע עם הרשיון "הכחול".

לפות"ש, אישור תקינות(בלמים/מיושן) תקף ל-90 ימים - בדוק תאריכים.

הדסופה
20-03-21, 06:27
הסבירו לי השנה שאין יותר אופציה להחליף מכון רישוי לאחר חודש .
לאן שנכנסת , אתה נעול

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

MashberNafshi
20-03-21, 06:36
טעות של המסביר.
לאחר 30 ימים ניתן לגשת לכל מכון רישוי שהנך חפץ.

boaz avrahami
20-03-21, 06:40
ואין ״היסטוריה״ שעוברת למכון החדש?

MashberNafshi
20-03-21, 09:14
כל מכון רישוי הנו ישות בפני עצמו, גם אם יש לו בעלים ושם משותף.
השיתוף היחידי של המידע הנו עם אגף הרכב/משרד התחבורה, אך ללא יחוד(פניה פרטנית של המכון למפקח) גם הרשות המפקחת אינה מודעת לכך.

נדב42
20-03-21, 09:56
.
אם זה לא באוטו-דאטה, אבל כן רשום ברשיון - סימן שזה הגיע לרשיון הרכב בדרך לא חוקית כלשהי. זיוף.


לא נכון. אתה טועה ומטעה.

בשנות התשעים היה ניתן לשנות מידה באופן די חופשי, וחוקי. לא קומבינה ולא זיוף.

boaz avrahami
20-03-21, 10:08
נכון, אוטודאטה כבר אינו רלוונטי לרישום שינוי מידות צמיגים, אך גם מקארדאטה לא תגיע הישועה מאחר ואין בו מידות חליפיות אחרות לבד מאלו שצוינו לעיל.

חנן, בין אם אתה שולח לפקידה את הניירת הדרושה ובין אם הנך מגיע אתם מודפס מהבית, עדיין יש צורך בה וללא הניירת לא תוכל לבצע את הליך הרישוי. בארבעה חודשים האחרונים, מכוני הרישוי אינם מדפיסים רשיונות רכב דרך מאגר משרד הרישוי בשל סכסוך כספי שנגלע בינהם, כך שחובה להדפיס את קובץ ה-PDF או להגיע עם הרשיון "הכחול".

לפות"ש, אישור תקינות(בלמים/מיושן) תקף ל-90 ימים - בדוק תאריכים.

בעבר היו אישורים פרטניים או גורפים לשינוי מידת צמיגים באופן שאינו תואם את התוכנות מאגר נתונים.
מה עושים עם הקונפליקט.

raanan
20-03-21, 11:32
בעבר היו אישורים פרטניים או גורפים לשינוי מידת צמיגים באופן שאינו תואם את התוכנות מאגר נתונים.
מה עושים עם הקונפליקט.
שאלה טובה .
אני מניח שחברה רצינית כמו UMI תאשר בשנית (אם יידרש) מול משרד התחבורה
את המעבר לצמיגי "31 בטרופר דור ב'.
למרות שהם לא פירסמו אישור גורף, אלא נתנו אישור פרטני (לפי מס' רכב) לכל בעל רכב שביקש.

רענן

דרור ברלי
20-03-21, 11:50
לא נכון. אתה טועה ומטעה.

בשנות התשעים היה ניתן לשנות מידה באופן די חופשי, וחוקי. לא קומבינה ולא זיוף.


לא באופן חופשי בכלל.
פעם, לפני פרוץ התוכנות, היו שלוש מידות בלבד שמישהו החליט באופן די שרירותי שהן "גנריות", לג'יפים וטנדרים.
205R16
235/75R15
31/10.5R15
אלה המידות - ואלה בלבד.

את המידות האלה יכולת לרשום לכל הג'יפים בגודל המקובל והטנדרים היפניים (שהיו אז).
כאמור - זה היה בשנות ה-90 העליזות. מי שטרח אז ורשם ברשיון - סבבה. נגיד טויוטה היילקס שהגיע חדש מיוניון על 205R16, והחליפו לו צמיגים ל-31/10.5R15 וזה נשאר מאז ברשיון. זה היה חוקי אז ונשאר חוקי גם היום.
אבל עברו מאז 25 שנה, החוקים השתנו והיום אי אפשר לבצע את זה.
חבר שהיה לו היילקס על המידה המקורית הקטנטונת ניסה לרשום 31' וסורב בתוקף. גם כשהביא צילומי רשיונות של היילקסים אחרים, על 31' מתקופת הגרייס ההיא.

לגבי מידות אחרות, גדולות יותר, זה המקום לסתום את הפה פן יתעורר הרב"ט שלנו.

נדב42
20-03-21, 12:03
לא באופן חופשי בכלל.
פעם, לפני פרוץ התוכנות, היו שלוש מידות בלבד שמישהו החליט באופן די שרירותי שהן "גנריות", לג'יפים וטנדרים.
205R16
235/75R15
31/10.5R15
אלה המידות - ואלה בלבד.

את המידות האלה יכולת לרשום לכל הג'יפים בגודל המקובל והטנדרים היפניים (שהיו אז).
כאמור - זה היה בשנות ה-90 העליזות. מי שטרח אז ורשם ברשיון - סבבה. נגיד טויוטה היילקס שהגיע חדש מיוניון על 205R16, והחליפו לו צמיגים ל-31/10.5R15 וזה נשאר מאז ברשיון. זה היה חוקי אז ונשאר חוקי גם היום.


או, תודה רבה באמת. אני זוכר שהחלפתי לויטארה הראשונה שלי ל- 215/75r15 בלי עניינים, אבל לא נלך על זה לרב.

הנקודה החשובה היא שפעם היה ניתן לרשום מידות נוספות באופן ישר וחוקי, והרישום מאז חוקי גם היום.

ואם נתייחס בחזרה למושא השרשור, אז סמוראי הוא מספיק וותיק כדי שהאפשרות הזו תהייה קיימת עבורו.

ד ו ר ו ן
20-03-21, 12:07
לא נכון. אתה טועה ומטעה.
בשנות התשעים היה ניתן לשנות מידה באופן די חופשי, וחוקי. לא קומבינה ולא זיוף.
בהחלט.
זו הסיבה שיש לי התא כפפות את עותק שינוי המידה כפי שבוצע בצורה חוקית לחלוטין ב-98 כשמותר היה תחת סעיף מוגדר.
כנ״ל לגבי עותק התקנה עצמה, שלא יחשבו שהמצאתי את זה.

בעבר, פנצריות מסויימות היו בעלות היצר מומחה לאישור שינוי מידה, בסטייה מסויימת מהמקור וככה גם הוחלף בניבה מידת הצמיג ל-215/75/15.

דרור ברלי
20-03-21, 12:56
אבל 235/75R15 לסמוראי?...
ו-33/12.5R15 לסיקס/סופה?....

מה באמת היתה "הסטייה המסויימת"?....
אולי 215/75R15 גם היה ברשימה המותרת.

מידות גדולות יותר? מישהו רוצה להתנדב לבדוק בטסט הקרוב שלו ולגשת בעצמו?....... התשובה ברורה.
כדאי מאוד לשמור את האישור החתום שקיבלתם פעם/או שבעל הרכב הקודם קיבל. הנייר הזה שווה הרבה היום.
תחזיקו חזק ביד - תנו להם לקרוא אבל לא לנגוע בזה פיזית. שלא יקרה לנייר הישן הזה משהו, ככה סתם "פתאום".

- - - Updated - - -


סמוראי הוא מספיק וותיק כדי שהאפשרות הזו תהייה קיימת עבורו.


הסמוראי אולי ותיק, אבל אם לא נשמר המסמך שדורון ציין, אז לך תוכיח.

חנן-ג'יפולוג
20-03-21, 13:10
זו ההוראה:

https://imageshack.com/i/pnv2V25Cj

אני לא יודע אם לסמוראי היה צמיג שהוא אחד מאלו.

נדב42
20-03-21, 13:17
לויטארה במקור היה 195r15 ולא היתה לי בעייה להחליף בזמנו, בלי קומבינות.

raanan
20-03-21, 13:19
כדאי מאוד לשמור את האישור החתום שקיבלתם פעם/או שבעל הרכב הקודם קיבל. הנייר הזה שווה הרבה היום.
תחזיקו חזק ביד - תנו להם לקרוא אבל לא לנגוע בזה פיזית. שלא יקרה לנייר הישן הזה משהו, ככה סתם "פתאום".

- - - Updated - - -
הסמוראי אולי ותיק, אבל אם לא נשמר המסמך שדורון ציין, אז לך תוכיח.

לא רוצה לבאס, אבל כל תקנה מסמך ישן אינו מוגן "בקדושה".
דוגמאות,
מטראז' שמחושב בשיטה אחרת לרעתנו בארנונה עפ"י גחמה של ראש עיר חדש.
איסור כניסה לערים לרכבים שבעבר הכל היה בסדר איתם.
לתקופה מסויימת, רישיון "קיום" ניתן למכונה ולא לאדם שהחזיק אותו = נשיאת אקדח.

ד ו ר ו ן
20-03-21, 13:19
אבל 235/75R15 לסמוראי?...
ו-33/12.5R15 לסיקס/סופה?....

מה באמת היתה "הסטייה המסויימת"?....
אולי 215/75R15 גם היה ברשימה המותרת.

בזמנו מה שאמר הצמיגאי עם ההיתר ומה שכתב בהיתר לניבה ומה שאישרו במכון היה ״עד 10% סטייה מהמידה המקורית״.

מוטי ג.
20-03-21, 13:19
אני הולך לטסט לבד, ועובר, עם צמיג שאינו ברשימה.

raanan
20-03-21, 13:22
לויטארה במקור היה 195r15 ולא היתה לי בעייה להחליף בזמנו, בלי קומבינות.
גם "בזמנו" היית יכול להגיע עד לרטוב של חול הים עם הויטרה,
להקים מאהל ולעשות קומזיץ.

yoni_0000
20-03-21, 17:04
אם אתם חושבים שמסמכים מלפניי עשרים שנה "יצילו" אתכם מבוחן נחוש... אתם חיים בסרט.

MashberNafshi
20-03-21, 20:46
לא נכון. אתה טועה ומטעה.

בשנות התשעים היה ניתן לשנות מידה באופן די חופשי, וחוקי. לא קומבינה ולא זיוף.
חפשי - כן, חוקי - לא.
זה ההבדל בין עידן ממחושב אשר מבוקר ע"י מת"ח לבין העידן הקודם שהיה פרוץ לכל.


בעבר היו אישורים פרטניים או גורפים לשינוי מידת צמיגים באופן שאינו תואם את התוכנות מאגר נתונים.
מה עושים עם הקונפליקט.
ב-99% מהמקרים ממשיכים לחיות עם הקונפליקט.


או, תודה רבה באמת. אני זוכר שהחלפתי לויטארה הראשונה שלי ל- 215/75r15 בלי עניינים, אבל לא נלך על זה לרב.

הנקודה החשובה היא שפעם היה ניתן לרשום מידות נוספות באופן ישר וחוקי, והרישום מאז חוקי גם היום.

ואם נתייחס בחזרה למושא השרשור, אז סמוראי הוא מספיק וותיק כדי שהאפשרות הזו תהייה קיימת עבורו.

המידה הזו מעולם לא היתה חוקית לויטרה, כך שגם הרישום לא בוצע באופן תקני וכמובן שהמידה אינה חוקית גם היום, כך שבוחן יכול להחזיר "עטרה ליושנה".
אין להקיש מרכב אחד למשנהו, ואין כל קשר בין אם זה רכב ותיק או חדיש.


לויטארה במקור היה 195r15 ולא היתה לי בעייה להחליף בזמנו, בלי קומבינות.

שוב, היה שוק פרוץ והוא נסגר. גם אתה (אולי)צפוי בעתיד להכנס אל הרשימה של המתלוננים ש"אכלו לי - שתו לי".


אני הולך לטסט לבד, ועובר, עם צמיג שאינו ברשימה.

ומה זה מעיד?!
שהבוחן לא מחפש אותך בציציות, אך יתכן ובפעם הבאה תיפול על אחד אחר, ומה אז?

מוטי ג.
20-03-21, 20:51
1. להסביר לדרור שזה לא כ"כ נורא ומפחיד ללכת לטסט, ולא לכל רכב עושים שחור בטסט, פסלו אותי על מה שבאמת לא תקין או גבולי,ואין לי בעיה עם זה.
2. אטפל בזה כשיעירו לי על זה ובמידה ולא תהיה ברירה, בדיוק כמו בכל ליקוי אחר.,מבחינתי זה בסדר וזה וחוקי כי ככה מופיע ברשיון.

guyo
20-03-21, 21:06
לא חושב שניתן אישור החלפת מידת צמיגים בעת הקנייה של הסמוראי, יכול תבדוק אך להערכתי הסיכוי קלוש.....

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

דרור ברלי
20-03-21, 21:24
מוטי, אני לא נכנס לבד למכון טסטים כבר 32 שנה, לא תשכנע אותי שהגיע הזמן להפסיק לחשוש מזה.

מוטי ג.
20-03-21, 21:44
לא אמרתי שאתה צריך, רק הצגתי את הצד שלי כטענה שזה יכול לקרות וזה עובד. כן הכשילו אותי, פעם אחת על תקלה אמיתית בתותבי זרועות רדיוס, פעם שנייה על שטויות, שילמתי עוד באותו יום טסט חוזר ועברתי.
מבטיח לעדכן בעוד 4 חודשים שוב.

דרור ברלי
20-03-21, 21:50
נו שויין, תמיד קופץ מישהו ומספר איך אצלו זה תמיד עובד....

עד שבאחת הפעמים שישבנו בברושים בחורשן, ניגש זיו והודה שבטסט האחרון שיגעו אותו כל כך, עד כדי שהוא מבין מה עובר עלי....

בפעם המיליון ואחד - עם סופה זה אחרת. מחמירים יותר. למה? ככה.
גם הרכב במצב פיקס, תמיד מוצאים ליקויים. ואם לא מוצאים - ממציאים.
אין חיה כזאת "לעבור חלק" גם אם הג'יפ כולו חדש מהניילון.
וגם כש"עובר חלק" זה עם ליקוי אחד או שניים מומצאים לחלוטין, אבל מהסוג שקל לסדר מהר, באותו יום.
בכלל, אם כל הסיפור נגמר ביום אחד, זה נחשב להצלחה רבתי, למופת ולעדות לכך שסמי הרב-בוחן הגיע בבוקר לעבודה במצב רוח טוב במיוחד.

מוטי ג.
20-03-21, 21:57
לא אמרתי שהכל ורוד, רק נקודת מבט אחרת.
אני בהחלט זוכר ב99 כמעט בכל צומת הורידו אותי לביקורת עם טנדר סובארו.
וב2003 ו 4 כל ניידת עצרה אותי לבדיקת הסופה.
כשהאוטו לא יעבור טסט ולא תהיה ברירה אפנה לערוצים נוספים, ללא ספק.

אסף ד.
16-04-21, 11:59
לתומי בעבר הרחוק ש"העזתי" ללכת לטסט "לבד" עם שנתון 2001... התווכח איתי הבוחן ב"בור" שהרכב מטפטף שמן ואשטוף אותו לאגיע לטסט חוזר.

למרות שהמזגן ברכב הגיר מים כמו המזגן של אוטובוס של אגד, לא עזר כלום...

מאז הבנתי שאין עם מי לדבר ועדיף שהמוסכניק יעביר טסט...

-->