התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה ברכישת ג'יפ ראשון לשטח קל



ran2
20-03-21, 18:13
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
עד 80K (מעדיף להוציא 50-60 אם יש משהו סביר) רצוי שישמור על ערכו אבל גם .
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
לא חסיד של שיפורים (שגם מחירם לא מוחזר במכירה) ויוצאים בעיות בטסטים.. מעדיף רכב שמגיע מוכן מהיצרן, אולי שיפצורים באזור 4-5K או דברים שמזמינים מאיביי/ עלי ואפשר להתקין לבד. אין לי בכלל ניסיון במכניקת רכבים אבל אני בעל הכשרה של הנדסאי מכונות ואלקטרוניקה, יש גם ידע בחשמל.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
משפחה עם שתי בנות, לרוב טיול יום / יומיים, עדיף עם וו גרירה שאפשר נגיד להשכיר ולגרור וואן לשינה

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
אנחנו עובדים מהבית קבוע, כרגע נוסעים +- 2000 ק"מ בשנה של לקיחת הבנות לחוגים וחברות ברוב ימי השבוע וטיולים מזדמנים.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כן
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? עניתי בנושא השדרוגים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? ת"א


4. אופי השימוש והטיולים:

א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? החלק הראשון, לא מחפש לטפס על סלעים, בעיקר נסיעה בחולות, קצת להשתולל בבוץ או להגיע עד לחוף הים לדוגמא בסביבת פלמחים.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? עד כמה שמצחיק טיילתי בעברי עם איביזה ספורט 4*4 שדי נכנסה לכל חור ואפילו עד לים. אין
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). פורט ב א'.




5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין בקושי נוסעים אז נראה לי שעדיף בנזין, אנחנו פטורים מאגרת רישוי אם זה משנה..
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) מראה של ג'יפ ולא רכב עבודה. פחות בעיית חנייה (חניה פרטית ותו נכה).
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עקב ירידת ערך מינימום בן 4 נראה לי שגג בן 13.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

זה התחיל מזה שאשתי רצתה ג'יפ כדי לנהוג ברכב גבוה, עם העדפה לאודי Q5 או Q3 משנת 2011 (שנראה לי שירד מהפרק עקב עודף תקלות והזדקנות רעה של הדגם - למיטב הבנתי מקריאה ברשת). שלא יראה כרכב משא / עבודה. אני אישית מעדיף רכב עם קצת כוח שיהיה אפשר להאיץ בקלות ולעקוף בכביש בקלות. כשהייתי ילד הורי היו מטיילים בטבע הרבה (פחות נסיעות שטח) וכיום אנחנו רוצים להתחיל לטייל בארץ עם הבנות. אני בספק שנרצה יותר מזה מבחינת שטח ואם כן, תמיד אפשר להחליף רכב.. (תקנו אותי אם אני טועה ובג'יפים זו חוויה יקרה בהרבה יותר מרכב משפחתי).
אם הגעתם עד לפה כבר זכיתם לתודה :-)

Yaki5500
20-03-21, 18:19
פורסטר 2012 xt עם הטורבו והגיר הפלנטרי
מיגון גחון + צמיגי at + וו גרירה זה כל מה שתצטרך להוסיף לו




Sent from my SM-A505F using Tapatalk

ran2
20-03-21, 19:06
תודה רבה, אשמח לשמוע עוד קצת דעות..
בדקתי גם בלוח יד 2, אני רואה שיש רק אחד בגרסת ה 2T, אני מבין שה 2 הרגיל יהיה חלש (150HP)..
יש המלצות לדגמים נוספים או אם יש מישהו כאן שמוכר?

ואשמח לשיערוך עלויות לתוספות שכתבת "מיגון גחון + צמיגי at + וו גרירה זה כל מה שתצטרך להוסיף לו"

אשמח גם לשמוע איך הוא מבחינת תיקונים ועלויות התחזקה השוטפת שלו.

ש01
20-03-21, 19:19
גם הפורסטר 150 כ"ס נוסע לא רע בכלל.
בכלל, כל סוברואי ה"שטח" - פורסטר, XV או אואוטבק יעשו את העבודה מצויין. אלא אם הגברת רוצה יותר "ג'יפ".
אז כבר, ובהנחה שאין בעיית חניה, כל הSUV הגדולים יעשו היטב מה שאתה מחפש (לאנד קרוזר, פאג'רו, פת'פינדר, גראנד שירוקי). בתקציב יהיה שינוי במודל כמובן. באזור המגורים שלך תמצא גם לא מעט כאלו שבאמת מעולם לא ירדו לשטח.
רוב היפנים מונעים בדיזל, האמריקאי גם בנזין וגם דיזל (פחות מומלץ).
כולם מתאימים, כולם ראויים, כולם ימשכו קרוואן.
יש יותר נוחים ופחות נוחים, ויש הבדל בסחירות. וכאן לדעתי נגמרים ההבדלים בינהם - לצרכים שלך.

erezgur
20-03-21, 19:21
ברוך הבא לפורום (ולתחביב),

אני מסכם את מה שהבנתי מהתשובות לשאלון:
1. רכב ל-4, עם ציוד ללינת לילה
2. לטיולים קלים בלבד, לא נדרשת יכולת שטח גבוהה (טיולים בשבילים כבושים, קצת חול ואולי בוץ קל)
3. נסועה מועטה מאד
4. אוטומט, "לא טנדר", עם כח (חוויית נהיגה)
5. תקציב עד 80 אש"ח

על פניו אתה מחפש ג'יפון (אבל לא מיניאטורי), כל 4X4 יכול להתאים, לא דרוש הילוך כח. כדי לא להיות לגמרי מוגבל ביכולות השטח אז הייתי מתרכז ברכבים שיש להם מעט יכולות שכאלו (ולא אאוטלנדר / ראב4 / טוסון / ספורטאג' וכו' שגם הם בחלקם AWD / 4X4 אבל כנראה פחות מוצלחים בשטח) - בדרך כלל ממליצים כאן על סובארו (פורסטר או XV מנוע 2.0), אתה יכול אולי לבדוק גם סורנטו (למרות שלאחרונה היצרן בבעיות), גרנד ויטרה והייתי בודק אם בתקציב הזה נכנס גם גרנד צ'ירוקי (לצרכים שלך אתה לא חייב הילוך כח אז אולי תמצא מציאה) או צ'ירוקי של ג'יפ.

את רשימת המכוניות הנ"ל תחפש בלוחות, עם סינון של מחיר / שנה וכו' ותתחיל "לגשש" ולהבין את השוק ומה ניתן לרכוש בתקציב שלך. חזור לכאן להתייעץ לגבי מה שתמצא בלוחות.

מעט הערות לגבי הקביעות / הנחות שרשמת בתשובה לשאלון:

לא חסיד של שיפורים (שגם מחירם לא מוחזר במכירה) ויוצאים בעיות בטסטים.. מעדיף רכב שמגיע מוכן מהיצרן, אולי שיפצורים באזור 4-5K או דברים שמזמינים מאיביי/ עלי ואפשר להתקין לבד.
שיפצורים - ישנם מספר שיפורים לרכב שמקפיצים את יכולתו בנסיעת שטח (או מגינים עליו) ובהחלט מותרים ולא עושים בעיות בטסטים, לא כולנו עבריינים... צמיגי שטח לעומת צמיגי כביש, הגבהה חוקית (עד 50 ממ), מיגון גחון הם התוספות המתבקשות בדרך כלל.


להגיע עד לחוף הים לדוגמא בסביבת פלמחים.
אסור להתקרב למרחק של "100 מ'" מקו החוף - אני רושם כאן כדי שתדע כבר כעת שגם עם רכב שטח לא תוכל להגיע אל קו המיים או קרוב אליו.


זה התחיל מזה שאשתי רצתה ג'יפ כדי לנהוג ברכב גבוה, עם העדפה לאודי Q5 או Q3 משנת 2011
אלו דוגמאות לרכבים שאינם רכבי שטח... אם זה הכיוון אז אני משוכנע שיש כאן לא מעט אנשים שישמחו לשוחח על רכבים כאלו אבל זו לא המומחיות של פורום זה...

בהצלחה

Yaki5500
20-03-21, 19:25
הדגם הרגיל לא חלש אלא בעל כוח "מספק". אבל ציינת שאתה רוצה משהו חזק אז שווה להתאמץ ולהגיע לדגם טורבו

וו גרירה תוכל להתקשר לבעל עסק ולקבל הצעת מחיר

סט צמיגים יעלה סביב 2000-2500 שח אבל אם הצמיגים שיש על האוטו טובים אין צורך למהר ולהחליף אותם

מיגון רצוי לברר מה המיגונים הנחוצים לך בהתאם לסוג השטח שתעשה. העלויות נעות בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים למיגון מלא של תחתית הרכב אבל כנראה שלא תזדקק למיגון מלא.

פורסטר מטופל היטב שלא מתעללים בו בכביש ובשטח מחזיר אמינות יוצאת דופן לבעליו. אבל החלפים לא זולים אז כדאי לבדוק את הרכב היטב

לשטח קל או טיפה מעבר זה לעניות דעתי הרכב המוצלח ביותר למשפחה המטיילת.

גיסי מחזיק אחד מודל 2004 כבר 16 שנה ומתקשה להיפרד ממנו.

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

ran2
20-03-21, 19:57
הי, אני יודע שאסור להתקרב לים, אבל טוב לדעת שמותר עד 100 מטר שזה די קרוב. הכוונה הייתה שהרכב יכול להתמודד בנסיעה בחול.
אני כן מתכנן לדוגמא לנסוע קצת בשטח ולהגיע לערוצי הירדן, אבל אני מניח שכל רכב 4*4 יכול.

אהבתי בפורסטר את ה X שנועל ע"י הבלמים את הגלגל שללא אחיזה, יש את זה גם בשאר דגמי סובארו? (אגב, על פניו, הקונספט די פשוט, לא ניתן לעשות משהו כזה בכל רכב? )

לגבי פג'ארו ולנדכרוזר שהוזכר, בדקתי את הנושא בקריאה כאן, נראה לי קצת מוגזם לקנות שנת 2000-2005..

יש באמת הבדל משמעותי בדגם של פורסטר לפני 2012?

Yaki5500
20-03-21, 21:28
יש את זה כבר בכל רכבי השטח זה נקרא בקרת משיכה או tc שזה traction control. בחלקם זה יעיל יותר באחרים פחות.

מצוין כדי להתגבר על אובדן אחיזה קצר.

הסיבה שהמלצתי על דגם טרום 2012 היא נטו כי אתה מבקש לגרור עם הרכב ואחרי 2012 הוצג דגם עם גיר רציף שלגרור איתו ועוד בשטח פחות מומלץ. אבל גם התקציב שלך די מכוון לשם.
נדמה לי שבשנתונים אלה בקרת המשיכה לא הוצעה כסטנדרט אז כדאי לוודא שהיא ישנה ברכב לפני שאתה קונה

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

assafy
20-03-21, 22:02
בקרת המשיכה היתה חלק אינטגרלי בפורסטר דור 3 (שנת החלפת הדגם 2008 עד 2013). אינני יודע אם היתה בקרת משיכה בשנתונים המאוחרים של דור 2.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

ran2
20-03-21, 23:13
פורסטר 2012 xt עם הטורבו והגיר הפלנטרי
מיגון גחון + צמיגי at + וו גרירה זה כל מה שתצטרך להוסיף לו






יצאתי קצת מבולבל, המלצת לי על 2012. לפי מה שראיתי באינטרנט זה הדגם ה"חדש" שהושק ב 2012 ומסתיים ב 2019 או משהו, אם התכוונת עד 2012 אשמח לעדכון..

מבחינתי השכרת וגרירת קראוואן זו אופציה נחמדה אבל אני בהחלט מוכן לוותר עליה באופן מלא או חלקי (לדוגמא לא לגרור אותו בשטח לא כורכר וכו) וגם טיול אוהלים יכול להיות נחמד, את וו הגרירה אני רוצה יותר בשביל עגלה שאולי תיקח ציוד / טרקטורון שגם ככה מבחינתי האישית יותר כיף בשטח ויחסית והרבה יותר זול..

אני יבהיר שוב שבאמת שאין לי כל כוונה לטפס על סלעים או לעשות מסלולים מאתגרים, גם יש לי חבר שלאחרונה קנה לנד קרוזר חדש ולא, הוא לא חורש שטח אגרסיבי, פשוט כיס עמוק, אבל אם כבר נרצה לקרוע שטח, אני פשוט יסע איתו וניתן לנשים ומי שלא רוצה קפיצות לנסוע ברכב שלי במסלול בדרך רגילה / שביל.

אני גם יזכיר שוב שאנחנו בקושי נוסעים (כ 2000 ק"מ בשנה) כי אנחנו עובדים מהבית וכרגע אנחנו מתכננים טיול בערך פעם בחודש ליום -יומיים. בגלל זה אני מעדיף רכב שכמה שיותר שומר על מחירון, גם אם התיקונים שלו יחסית יותר יקרים, כי לרוב אני מחזיק רכב כ5-7 שנים שבקושי עובר 10,000 ק"מ בכל התקופה ;)

אספי - לא ממש הבנתי, דור 3 זה בשנים 2008-2013 ובשנתון הזה יש בקרת משיכה?

ממה שזכור לי גיר רציף זה ממש נוח לנסיעה, תקנו אותי עם אני טועה..

Yaki5500
21-03-21, 07:00
אני התכוונתי דור 3 2008-2012 עם גיר אוטומטי פלנטרי
מ-2013 הלאה משווק דור 4 עם גיר רציף.

אם הגרירה היא משהו תכוף כדאי להעדיף גיר אוטומטי פלנטרי. אם הגרירה היא עניין של פעם ב ומתבצעת בעיקר על כביש, אזי הגיר הרציף יעמוד בזה ואין חשש.
יש לי חבר עם פורסטר טורבו מודל 2018 מצויד בגיר רציף וגורר איתו כל סופש עגלה עם אופנוע ים. פשוט יש לבדוק מראש שכושר הגרירה תואם את המשקל של הנגרר ולאמץ סגנון נהיגה עדין יותר כשגוררים.

באשר לאובדן ערך, ככל שתרכוש רכב חדש יותר, כך תפסיד יותר בירידת הערך שכן הצלילה החזקה היא בהתחלה.

באשר לנוחות שימוש יש הרבה אנשים
שלא סובלים את התחושה של גיר רציף ועוד יותר הרבה אנשים שבכלל לא יודעים שיש להם גיר רציף באוטו וגם לא אכפת להם. היום הגירים הרציפים מתוכננים לדמות פעולה של גיר אוטומטי ועושים עבודה לא רעה. בשביל 2000 קמ בשנה הקפצות בין חוגים לא הייתי נכנס לשאלה הזו בכלל.

במילים אחרות לפש את הפורסטר החדש והרענן ביותר שהתקציב מאפשר.

בהצלחה


Sent from my SM-A505F using Tapatalk

ran2
21-03-21, 18:12
תודה רבה לכולם על העזרה!
אימצתי את ההמלצה והיום רכשתי פורסטר 2014XT יד 2 עם 172K ק"מ מסוכנות כלמוביל ב 93600 לאחר התמקחות (מחירון 110000).
קצת מתחתי את התקציב אבל נראה שהדיל שווה את זה.
לשמחתי הרכב הגיע כבר עם וו גרירה והם התחייבו לסדר כמה רג'קטים שהתגלו בבדיקה.

נסעתי על הרכב, די נחמד למרות שלא מרגישים את ה240 כ"ס הרגיש מקסימום 180 בלחץ, אולי בגלל שמדובר ברכב כבד ואני רגיל לפרייבט קל..

הבנתי שניתן להגביע חוקית ב 4.5 ס"מ ובכלל אשמח למקום טוב (ורצוי זול) במרכז / ת"א לביצוע המיגון וההגבהה.

Yaki5500
21-03-21, 18:25
תתחדש

אני התרשמתי מדרישות השטח שלך שייתכן ולא תצטרך הגבהה כלל. פורסטר הוא הגבוה שברכבי השטח הרכים עם מרווח גחון של 22 סמ ומתלים מאוזנים היטב
המלצתי היא אל תרוץ לשפר
צא לטייל
תתחבר לבעלי פורסטרים אחרים ותטייל איתם
להם יש את כל הידע שלך כרגע אין

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

ran2
21-03-21, 20:32
אני גם לא בטוח שצריך בניגוד למיגון תחתון שצריך, אבל אם זה משהו זול, אולי שווה לעשות על הדרך.
בתכלס הרכב יצא לפני שנתיים מאחריות יצרן ואגב, קיבלתי חודש אחריות על גיר ומנוע מהסוכנות...

יש איזה יישור קו שמומלץ לעשות לרכב?
ואשמח לשמוע אם המחיר ששילמתי טוב (בחברה אמרו שהמחירון המשוכלל 110K) ושהורדתי אותו הוא אמר שזה בזכות שסוברו משלמים להם כסף (היה שיך לאדם שעסה טרייד בסוכנות סובארו) כמה הרכבים האלו לרוב נמכרים מתחת למחירון?

אה ודבר חשוב, אני ישמח להמלצה למקום טוב וזול להתקנת גג קשיח לנסיעת ציוד על הגג שלא נעקם אותו בטעות..

Yaki5500
21-03-21, 22:16
אני יכול להמליץ מניסיון על מקום בשם פירסט קאר בברטעה בכניסה
גגוני מתכת יפים וחזקים סביב 700 שח כולל התקנה חורנית
ולכן לקחתי את הגגון הביתה והתקנתי בעצמי


Sent from my SM-A505F using Tapatalk

-->