ran2
20-03-21, 18:13
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
עד 80K (מעדיף להוציא 50-60 אם יש משהו סביר) רצוי שישמור על ערכו אבל גם .
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
לא חסיד של שיפורים (שגם מחירם לא מוחזר במכירה) ויוצאים בעיות בטסטים.. מעדיף רכב שמגיע מוכן מהיצרן, אולי שיפצורים באזור 4-5K או דברים שמזמינים מאיביי/ עלי ואפשר להתקין לבד. אין לי בכלל ניסיון במכניקת רכבים אבל אני בעל הכשרה של הנדסאי מכונות ואלקטרוניקה, יש גם ידע בחשמל.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
משפחה עם שתי בנות, לרוב טיול יום / יומיים, עדיף עם וו גרירה שאפשר נגיד להשכיר ולגרור וואן לשינה
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
אנחנו עובדים מהבית קבוע, כרגע נוסעים +- 2000 ק"מ בשנה של לקיחת הבנות לחוגים וחברות ברוב ימי השבוע וטיולים מזדמנים.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כן
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? עניתי בנושא השדרוגים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? ת"א
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? החלק הראשון, לא מחפש לטפס על סלעים, בעיקר נסיעה בחולות, קצת להשתולל בבוץ או להגיע עד לחוף הים לדוגמא בסביבת פלמחים.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? עד כמה שמצחיק טיילתי בעברי עם איביזה ספורט 4*4 שדי נכנסה לכל חור ואפילו עד לים. אין
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). פורט ב א'.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין בקושי נוסעים אז נראה לי שעדיף בנזין, אנחנו פטורים מאגרת רישוי אם זה משנה..
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) מראה של ג'יפ ולא רכב עבודה. פחות בעיית חנייה (חניה פרטית ותו נכה).
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עקב ירידת ערך מינימום בן 4 נראה לי שגג בן 13.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
זה התחיל מזה שאשתי רצתה ג'יפ כדי לנהוג ברכב גבוה, עם העדפה לאודי Q5 או Q3 משנת 2011 (שנראה לי שירד מהפרק עקב עודף תקלות והזדקנות רעה של הדגם - למיטב הבנתי מקריאה ברשת). שלא יראה כרכב משא / עבודה. אני אישית מעדיף רכב עם קצת כוח שיהיה אפשר להאיץ בקלות ולעקוף בכביש בקלות. כשהייתי ילד הורי היו מטיילים בטבע הרבה (פחות נסיעות שטח) וכיום אנחנו רוצים להתחיל לטייל בארץ עם הבנות. אני בספק שנרצה יותר מזה מבחינת שטח ואם כן, תמיד אפשר להחליף רכב.. (תקנו אותי אם אני טועה ובג'יפים זו חוויה יקרה בהרבה יותר מרכב משפחתי).
אם הגעתם עד לפה כבר זכיתם לתודה :-)
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
עד 80K (מעדיף להוציא 50-60 אם יש משהו סביר) רצוי שישמור על ערכו אבל גם .
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
לא חסיד של שיפורים (שגם מחירם לא מוחזר במכירה) ויוצאים בעיות בטסטים.. מעדיף רכב שמגיע מוכן מהיצרן, אולי שיפצורים באזור 4-5K או דברים שמזמינים מאיביי/ עלי ואפשר להתקין לבד. אין לי בכלל ניסיון במכניקת רכבים אבל אני בעל הכשרה של הנדסאי מכונות ואלקטרוניקה, יש גם ידע בחשמל.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
משפחה עם שתי בנות, לרוב טיול יום / יומיים, עדיף עם וו גרירה שאפשר נגיד להשכיר ולגרור וואן לשינה
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
אנחנו עובדים מהבית קבוע, כרגע נוסעים +- 2000 ק"מ בשנה של לקיחת הבנות לחוגים וחברות ברוב ימי השבוע וטיולים מזדמנים.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כן
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? עניתי בנושא השדרוגים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? ת"א
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? החלק הראשון, לא מחפש לטפס על סלעים, בעיקר נסיעה בחולות, קצת להשתולל בבוץ או להגיע עד לחוף הים לדוגמא בסביבת פלמחים.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? עד כמה שמצחיק טיילתי בעברי עם איביזה ספורט 4*4 שדי נכנסה לכל חור ואפילו עד לים. אין
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). פורט ב א'.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין בקושי נוסעים אז נראה לי שעדיף בנזין, אנחנו פטורים מאגרת רישוי אם זה משנה..
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) מראה של ג'יפ ולא רכב עבודה. פחות בעיית חנייה (חניה פרטית ותו נכה).
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עקב ירידת ערך מינימום בן 4 נראה לי שגג בן 13.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
זה התחיל מזה שאשתי רצתה ג'יפ כדי לנהוג ברכב גבוה, עם העדפה לאודי Q5 או Q3 משנת 2011 (שנראה לי שירד מהפרק עקב עודף תקלות והזדקנות רעה של הדגם - למיטב הבנתי מקריאה ברשת). שלא יראה כרכב משא / עבודה. אני אישית מעדיף רכב עם קצת כוח שיהיה אפשר להאיץ בקלות ולעקוף בכביש בקלות. כשהייתי ילד הורי היו מטיילים בטבע הרבה (פחות נסיעות שטח) וכיום אנחנו רוצים להתחיל לטייל בארץ עם הבנות. אני בספק שנרצה יותר מזה מבחינת שטח ואם כן, תמיד אפשר להחליף רכב.. (תקנו אותי אם אני טועה ובג'יפים זו חוויה יקרה בהרבה יותר מרכב משפחתי).
אם הגעתם עד לפה כבר זכיתם לתודה :-)