yakirme
22-03-21, 01:04
היי לכולם,
אשמח לעזרה בבחירת רכב השטח הראשון שלי. לא מבין בזה הרבה אז אודה אקסטרה למי שגם יסביר לי את ההמלצה שלו.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 60,000 ש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? בגדול התקציב כולל הכל, אם חייב/מומלץ ביותר יכול להתגמש עד 5 אלף נוספים.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? רצוי מאוד שלא, אם יקרה אז בלית ברירה אתקן, אבל זה לא משהו שאתכנן מראש ואם ניתן להימנע אז עדיף.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? בטיולים וביום יום הרכב ישמש בעיקר זוג (ללא ילדים), אך עדיין הייתי מעדיף שתהיה אפשרות, גם אם לא הכי נוחה, שאסיע בו אדם/זוג נוספים. לגבי לינה, מאוד הייתי שמח להשתמש ברכב לטיולים של מספר ימים עם לינת שטח (אני לא בטוח מבין את המשמעות של זה ולא בטוח שהאישה תשמח באותה מידה כמוני ללינת שטח)
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? במהלך השבוע אני משתמש יחסית הרבה ברכב (בתוך ומחוץ לעיר/כבישים מהירים), כעשרים אלף ק"מ בשנה. אני מאמין שלפחות כל שבת שניה אצא לטיול שטח עם הרכב, הדרך עד לשטח כלולה כבר בעשרים אלף ק"מ שנתי שציינתי מקודם, ואני מאמין שבתוך השטח עצמו אגיע לכ-900-1500 ק"מ בבשנה (אם נשמע מוגזם אשמח לדעת).
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כמו שציינתי אני משתמש ברכב ביום יום ומאוד בעייתי אם אגיע למצב שמספר ימים הרכב יהיה מושבת.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? התחזוקה תתבצע במוסכים/בעלי מקצוע
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אוכל לקחת את הרכב לטיפול באזור המרכז, תל-אביב, פתח תקווה ואם צריך ישנה אפשרות להרחיק
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? הטיולים יהיו בעיקר בדרכי עפר, כורכר, חול ים ודיונות, בוץ (לא עמוק ורטוב מדי) זרימות מים נמוכות, עליות וירידות חדות. מאחר וכרגע עוד אין לי מספיק ידע וניסיון איני רואה מצב שאנסה לעלות מדרגות סלע ודברים בסגנון.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילתי בגאורגיה לבד ברכב ראב 4 (לא זוכר שנה) בטיולי שטח בסיסים שמאוד נהננו מהם
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). אשמח לעלות עליות מאתגרות, לחצות נחלים רדודים, מעמורות גדולות בדרך. אבל לפחות בשלב ראשון (רכב ראשון) לא משהו אקסטרימי מדי.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? מאחר ואני נוסע המון בכבישים, שעות ארוכות (לצורכי הנעה וטיולים כל הארץ), אשמח אם הנהיגה ברכב והישיבה הארוכה בו תהיה נוחה ולא מעייפית, כמו גם מערכות בטיחות כמו ESP וכריות אוויר שישמרו על זוגתי ועלי במקרה של תאונה (אני יודע שהתקציב לא ממש מאפשר אבל לכתוב לא עולה כסף)
א. גיר אוטומטי/ידני גיר אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין מעדיף בנזין אבל לפי המלצה גמיש
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...), קצר!
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משומש בן שנים ספורות. האידיאל באזור החמש שנים (גמיש במידת הצורך) ויותר קריטי שהקילומטרז' יהיה נמוך מ-70 אלף עם עדיפות לאזור ה50 (אני לא מספיק מבין ולא יודע כמה זה ראלי)
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? ממש לא נעול על כלום.
מי שהגיע עד לפה, תודה על הזמן שהשקעתם בלקרוא.
אם כתבתי משהו לא הגיוני אשמח לחידודים בשביל שאתקן, ולהמלצות בשביל שאולך להתקדם.
אשמח לעזרה בבחירת רכב השטח הראשון שלי. לא מבין בזה הרבה אז אודה אקסטרה למי שגם יסביר לי את ההמלצה שלו.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 60,000 ש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? בגדול התקציב כולל הכל, אם חייב/מומלץ ביותר יכול להתגמש עד 5 אלף נוספים.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? רצוי מאוד שלא, אם יקרה אז בלית ברירה אתקן, אבל זה לא משהו שאתכנן מראש ואם ניתן להימנע אז עדיף.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? בטיולים וביום יום הרכב ישמש בעיקר זוג (ללא ילדים), אך עדיין הייתי מעדיף שתהיה אפשרות, גם אם לא הכי נוחה, שאסיע בו אדם/זוג נוספים. לגבי לינה, מאוד הייתי שמח להשתמש ברכב לטיולים של מספר ימים עם לינת שטח (אני לא בטוח מבין את המשמעות של זה ולא בטוח שהאישה תשמח באותה מידה כמוני ללינת שטח)
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? במהלך השבוע אני משתמש יחסית הרבה ברכב (בתוך ומחוץ לעיר/כבישים מהירים), כעשרים אלף ק"מ בשנה. אני מאמין שלפחות כל שבת שניה אצא לטיול שטח עם הרכב, הדרך עד לשטח כלולה כבר בעשרים אלף ק"מ שנתי שציינתי מקודם, ואני מאמין שבתוך השטח עצמו אגיע לכ-900-1500 ק"מ בבשנה (אם נשמע מוגזם אשמח לדעת).
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כמו שציינתי אני משתמש ברכב ביום יום ומאוד בעייתי אם אגיע למצב שמספר ימים הרכב יהיה מושבת.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? התחזוקה תתבצע במוסכים/בעלי מקצוע
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אוכל לקחת את הרכב לטיפול באזור המרכז, תל-אביב, פתח תקווה ואם צריך ישנה אפשרות להרחיק
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? הטיולים יהיו בעיקר בדרכי עפר, כורכר, חול ים ודיונות, בוץ (לא עמוק ורטוב מדי) זרימות מים נמוכות, עליות וירידות חדות. מאחר וכרגע עוד אין לי מספיק ידע וניסיון איני רואה מצב שאנסה לעלות מדרגות סלע ודברים בסגנון.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילתי בגאורגיה לבד ברכב ראב 4 (לא זוכר שנה) בטיולי שטח בסיסים שמאוד נהננו מהם
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). אשמח לעלות עליות מאתגרות, לחצות נחלים רדודים, מעמורות גדולות בדרך. אבל לפחות בשלב ראשון (רכב ראשון) לא משהו אקסטרימי מדי.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? מאחר ואני נוסע המון בכבישים, שעות ארוכות (לצורכי הנעה וטיולים כל הארץ), אשמח אם הנהיגה ברכב והישיבה הארוכה בו תהיה נוחה ולא מעייפית, כמו גם מערכות בטיחות כמו ESP וכריות אוויר שישמרו על זוגתי ועלי במקרה של תאונה (אני יודע שהתקציב לא ממש מאפשר אבל לכתוב לא עולה כסף)
א. גיר אוטומטי/ידני גיר אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין מעדיף בנזין אבל לפי המלצה גמיש
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...), קצר!
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משומש בן שנים ספורות. האידיאל באזור החמש שנים (גמיש במידת הצורך) ויותר קריטי שהקילומטרז' יהיה נמוך מ-70 אלף עם עדיפות לאזור ה50 (אני לא מספיק מבין ולא יודע כמה זה ראלי)
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? ממש לא נעול על כלום.
מי שהגיע עד לפה, תודה על הזמן שהשקעתם בלקרוא.
אם כתבתי משהו לא הגיוני אשמח לחידודים בשביל שאתקן, ולהמלצות בשביל שאולך להתקדם.