PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה והמלצה ברכישת רכב שטח ראשון



yakirme
22-03-21, 01:04
היי לכולם,

אשמח לעזרה בבחירת רכב השטח הראשון שלי. לא מבין בזה הרבה אז אודה אקסטרה למי שגם יסביר לי את ההמלצה שלו.

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 60,000 ש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? בגדול התקציב כולל הכל, אם חייב/מומלץ ביותר יכול להתגמש עד 5 אלף נוספים.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? רצוי מאוד שלא, אם יקרה אז בלית ברירה אתקן, אבל זה לא משהו שאתכנן מראש ואם ניתן להימנע אז עדיף.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? בטיולים וביום יום הרכב ישמש בעיקר זוג (ללא ילדים), אך עדיין הייתי מעדיף שתהיה אפשרות, גם אם לא הכי נוחה, שאסיע בו אדם/זוג נוספים. לגבי לינה, מאוד הייתי שמח להשתמש ברכב לטיולים של מספר ימים עם לינת שטח (אני לא בטוח מבין את המשמעות של זה ולא בטוח שהאישה תשמח באותה מידה כמוני ללינת שטח)


3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? במהלך השבוע אני משתמש יחסית הרבה ברכב (בתוך ומחוץ לעיר/כבישים מהירים), כעשרים אלף ק"מ בשנה. אני מאמין שלפחות כל שבת שניה אצא לטיול שטח עם הרכב, הדרך עד לשטח כלולה כבר בעשרים אלף ק"מ שנתי שציינתי מקודם, ואני מאמין שבתוך השטח עצמו אגיע לכ-900-1500 ק"מ בבשנה (אם נשמע מוגזם אשמח לדעת).
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כמו שציינתי אני משתמש ברכב ביום יום ומאוד בעייתי אם אגיע למצב שמספר ימים הרכב יהיה מושבת.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? התחזוקה תתבצע במוסכים/בעלי מקצוע
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אוכל לקחת את הרכב לטיפול באזור המרכז, תל-אביב, פתח תקווה ואם צריך ישנה אפשרות להרחיק

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? הטיולים יהיו בעיקר בדרכי עפר, כורכר, חול ים ודיונות, בוץ (לא עמוק ורטוב מדי) זרימות מים נמוכות, עליות וירידות חדות. מאחר וכרגע עוד אין לי מספיק ידע וניסיון איני רואה מצב שאנסה לעלות מדרגות סלע ודברים בסגנון.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילתי בגאורגיה לבד ברכב ראב 4 (לא זוכר שנה) בטיולי שטח בסיסים שמאוד נהננו מהם
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). אשמח לעלות עליות מאתגרות, לחצות נחלים רדודים, מעמורות גדולות בדרך. אבל לפחות בשלב ראשון (רכב ראשון) לא משהו אקסטרימי מדי.


5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? מאחר ואני נוסע המון בכבישים, שעות ארוכות (לצורכי הנעה וטיולים כל הארץ), אשמח אם הנהיגה ברכב והישיבה הארוכה בו תהיה נוחה ולא מעייפית, כמו גם מערכות בטיחות כמו ESP וכריות אוויר שישמרו על זוגתי ועלי במקרה של תאונה (אני יודע שהתקציב לא ממש מאפשר אבל לכתוב לא עולה כסף)


א. גיר אוטומטי/ידני גיר אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין מעדיף בנזין אבל לפי המלצה גמיש
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...), קצר!
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משומש בן שנים ספורות. האידיאל באזור החמש שנים (גמיש במידת הצורך) ויותר קריטי שהקילומטרז' יהיה נמוך מ-70 אלף עם עדיפות לאזור ה50 (אני לא מספיק מבין ולא יודע כמה זה ראלי)


6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? ממש לא נעול על כלום.


מי שהגיע עד לפה, תודה על הזמן שהשקעתם בלקרוא.
אם כתבתי משהו לא הגיוני אשמח לחידודים בשביל שאתקן, ולהמלצות בשביל שאולך להתקדם.

איל מ
22-03-21, 06:45
נשמע כמו דאסטר.

yovavz
22-03-21, 06:56
נשמע כמו דאסטר.לא עומד בדרישת "אוטומטי"
כנראה XV 2.0 או פורסטר יתאימו יותר
לא יודע אם פורסטר נכנס מבחינת שנתון ומחירון (עד 5 שנים ב-60k).

erezgur
22-03-21, 10:34
ברוך הבא,
התשובה הקלאסית בפורום לרכב שטח לזוג היא ג'ימני, אבל זה לא כל כך מסתדר עם הדרישה לרכב מרווח לנסיעות בינעירוניות ארוכות.

רכב לשטח קל - משפחת סובארו (פורסטר, xv) נטענת מענה סביר. הדאסטר שנחשב בכל יכולות טובות יותר בשטח הוא בגרסת דיזל וידני (האוטומטי רק בנזין ופחות מומלץ).

סוזוקי גרנד ויטרה - מרווח יותר מהגימני ובכל יכולות שטח מספקות לגמרי לדרישות שהצבת.



נשלח מהנייד

איל מ
22-03-21, 11:13
גראנד ויטארה מצוין, אך מעט שתיין.
לדרישות שהוא הציב, לא בטוח שלא יספיק דאסטר בנזין אוטומט (אם יש כזה 4×4).

yovavz
22-03-21, 11:57
(אם יש כזה 4×4).
אין

erezgur
22-03-21, 12:20
עוד אפשרות קצת מחוץ לקופסה התשובות הרגילות - ליברטי (jeep) או צ'ירוקי שתיינים עם הסבה לגז.
לא מספיק מכיר רכבים אלו, אבל אולי ניתן למצוא משהו מעניין בתקציב, אלא אם כן נשמע כאן שהאמינות שלהם לא תאפשר לפותש להנות מהם.

נשלח מהנייד

Yaki5500
22-03-21, 22:35
לדעתי אתה צריך להתפשר קצת בשנתון. 60k לרכב שטח אוטומטי מרווח בן 5 זה לא ריאלי

כל האופציות שציינו פה טובות בסך הכל למעט הליברטי שהוא רכב מצוין אבל פחות מתאים לצעד ראשון לדעתי

במקום שלך הייתי הולך טריוס שעוד אפשר למצוא מציאות וישאיר לך הרבה עודף לשיפורים/יום גשום
הוא מצוין לזוג וכשצריך אפשר לקחת בו עוד זוג.
בשטח הוא יודע להפתיע בזכות מערכת הנעה טובה, מרווח גחון לא רע וזוויות מצוינות
בכביש הוא בסדר גמור גם אם לא מצטיין בשום דבר.
ציינו פה שהוא רגיש להתחממות אבל זה משהו שניתן להתמודד איתו במסגרת יישור קו ולא צריך להוות בעיה




Sent from my SM-A505F using Tapatalk

שמעון.פ
23-03-21, 23:50
פות"ש כתב שהוא ישמח לאתגרים, רק לא משהו אקסטרימי.
זה לכאורה דורש רכב עם עם הילוך כוח.
גרנד ויטרה עם מערכת גז תיתן לו מענה.

-->