צפייה בגרסה מלאה : רנגלר Magneto
לקראת טיול פסח השנתי במואב. חשמלי לגמרי.
133225
133226
133227
התבלבלת בנבל, זה דיינמו אאל"ט, הי"ד.
ממש קיויתי שישמרו על הגריל המסורתי למרות שכל יתר המכוניות החשמליות העלימו אותו
התבלבלת בנבל, זה דיינמו אאל"ט, הי"ד.
יש מצב...
אתה צודק. דיינמו....
אבל גם הוא חשמלי.
וזה הדבר הראשון שעלה לי לראש כשראיתי את המגנטו הזה.....
133232
זה העתיד וזה נראה לגמרי לא רע.
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה מגיע עם גיר ידני 6 מהירויות וקלאץ'!!!
ורק שאלה לי למומחי החשמל.
יש גם כננת חשמלית.
מה הסיכוי שבשימוש רציני היא תפרוק את הסוללה?.... הרי אין כאן מנוע בנזין ואלטרנטור שיגבו את המצבר...
או שהיא רק ליופי.
הכננת על בנזין
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
22-03-21, 19:53
נגיד כננת של 5 כ"ס.
ונגיד שהיא עובדת 20 דקות במצטבר בכח מלא במהלך הטיול. זה הרבה מאוד. הגזמתי בכוונה.
אז היא תיקח 1.4 קוט"ש, מתוך ה60-100 שיש לג'יפ (לא קראתי את דף הנתונים)?
זה כמעט זניח.
יש לו 70 קווט"ש.
והכננות של היום עם 6.5 כ"ס בערך. יש כאלה שקצת יותר.
זניח, אבל בטוח יקצץ לו באכזריות בטווח הנסיעה.
ברכב חשמלי, מנסיון, כל הפעלה של כל דבר, מורידה מיד את מפלס המיץ בסוללה.
אורות, מזגן, מוסיקה, הכל. אז בטח גם כננת.
טווח נסיעה הוא כן עניין קריטי ברכב חשמלי, על אחת כמה וכמה ברכב שטח. במיוחד כשנוסעים ב-LOW וכו'.
מצד שני כמה פותחים כננת?... לא הרבה.
הנתונים של הרנגלר מגנטו זהים למנוע הפנטסטאר 3.6 ליטר בנזין V6 של הרנגלר הרגיל:
285 כ"ס
37 קג"מ
בסוללה יש 70 קוו"טש
מערכת העברת הכוח קונבנציונלית לחלוטין ומגיעה בשלמותה מהרוביקון 3.6 (מהדגם הנכון עם הגיר הנכון, הכוונה):
גיר ידני 6 מהירויות
3 דוושות. כן, יש קלאץ'!
תיבת העברה הרגילה עם HIGH ו-LOW
סרני דנה 44 נעולים
צמיגים 35'
עם מנוע חשמלי, לא צריך להשתמש בקלאץ' בתחילת נסיעה. פשוט משלבים הילוך וזהו. נדלק אור ירוק, תנו בגז.
0-100 קמ"ש ב-6.8 שניות. זה יותר מחצי שניה מהר יותר ממנוע הבנזין. בכל זאת לא צריך לשחרר קלאץ' בזינוק והמנוע החשמלי מספק את מלוא המומנט מסל"ד 0
בקלאץ' משתמשים רק לצורך העברות הילוכים בזמן נסיעה
כמובן שלא צריך ללחוץ קלאץ' בעצירה. כי המנוע לא ידומם....
סה"כ המפרט לא מתקדם ו/או מהפכני - וכן מאוד-מאוד שמרני. גם בנתוני ההספק והמומנט.
הוא לא לוקח את ההנעה החשמלית לכיוונים המתקדמים שהיא מאפשרת.
מצד שני, לעניות דעתי זה בדיוק כל הקטע! כל זה נעשה בכוונה תחילה - כדי לשכנע את ציבור הג'יפאים (השמרן, שעורג לברזלים ולטכנולוגיה של פעם, שסולד מטכנולוגיה מיותרת ושחרד לתחביב הג'יפאות ולהשלכות עליו כתוצאה מהמעבר להנעה חשמלית) שהנעה חשמלית בג'יפים היא לאוו דווקא משהו רע, נהפוכו.
ויותר מזה - שהסבה של הג'יפים הקיימים והרגילים שלנו להנעה חשמלית היא משהו ישים, אפשרי בהחלט, שאולי גם יתבצע בעתיד. מי יודע, אולי גם ברמת היצרן והדילרים שלו?.... (כמובן במדינות שבהן זה יהיה מותר. ישראל אינה אחת מהן).
אבל למה צריך גיר למנוע חשמלי?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
הבנתי בין השורות שצמיגי 35 הם הכרח
כי אחת הסוללות נמצאת מתחת למנוע מקדימה
נראה שמרווח הגחון הצטמצם
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
23-03-21, 11:56
אבל למה צריך גיר למנוע חשמלי?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
כי אילוץ הנדסי ראשון קובע יחס העברה שמשאיר מספיק מומנט להתגברות על התנגדות הרוח, החיכוך, הגלגלים וכו' במהירות גבוהה, אבל שהוא מספיק ארוך כדי להגיע למהירות הגבוהה הנ"ל במהירות המנוע המקסימלית.
ומשנקבע יחס ההעברה הנ"ל המומנט בגלגל שמתקבל בו לא מספיק להזיז את הרכב כשצריך לעלות בשיפוע של 45 מעלות, או לגרור עגלה כבדה בישוב הררי.
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/ryg9z1UN00
משקל עצמי של 700-900 ק״ג הפרש לרעה לעומת רוביקון קצר...
אישית , הנתון הזה לא בא לי טוב.
סוללות זה כבד.
אין רכב חשמלי קל.
פתאום עלה לי רעיון, את הנגב מפריחים היום בשדות סולארים (ותרמו סולארים) את חניוני הלילה החדשים צריך למקם מעבר לגבעה עם הטענת לילה.
אני אומר , עם ללכת על חשמל ללכת על הדבר האמיתי !!!
ההרשמה פתוחה .
https://www.gmc.com/electric/hummer-ev/pickup-trucks
אמנם את המודל הראשון כבר לא נוכל להשיג (כי ההרשמה מלאה)
אבל כל מי שימתין קצת יזכה להנחה משמעותית במחיר הבסיס.
1000 כ"ס , 0-100 ב 3 שניות , 600ק"מ בין טעינות , היגוי ל4 גלגלים
מנוע נפרד לכל גלגל , מערכת בולמים פנאומטית (כולל ציריות נמתחות)
גחון שטוח לגמרי , גלגלי 40" במקור והכי חשוב יודע ל"התפשט" כמעת כמו רנגלר.
וניתן לאחסן את חלקי הגג בתא ה"מנוע" מלפנים :D:D:D
עכשיו רק נשאר לראות כמה מיסוי הם לוקחים פה על רכב ב 70K - 100K דולר (מחיר ארה"ב)
חישוב מהיר ומשוער בלבד = 770K שקלים חדשים !!!
עם 55K דולר לרוביקון JL = בישראל 420K שקלים חדשים .
חישוב מהיר ומשוער בלבד = 770K שקלים חדשים !!!
נו?
דיפנדר 110 חדש עם קצת תוספות, בטח בדגם הבנזין עם 400 כ"ס, עובר את הסכום הזה בקלות.... אז.....
נו?
דיפנדר 110 חדש עם קצת תוספות, בטח בדגם הבנזין עם 400 כ"ס, עובר את הסכום הזה בקלות.... אז.....
דרור ידידי,
לרגע חשבתי שאתה שולח אותי לרכוש , כי זה מחיר מציאה למוצר פגז :D:D:D
עד כמה המוצר פגז, ימים יגידו. להאמר הכוונה, לא לדיפנדר....
אבל כן, למוצר מרשים טכנולוגית כזה, המחיר כנראה פגז. יחסית......
אתה נשמע מתלהב.
עד כמה המוצר פגז, ימים יגידו. להאמר הכוונה, לא לדיפנדר....
אבל כן, למוצר מרשים טכנולוגית כזה, המחיר כנראה פגז. יחסית......
אתה נשמע מתלהב.
מתלהב ???
הפעם הראשונה בחיי שפגשתי את המותג הייתה ביערות ירושליים (מצפה הראל) ביום גשם ,
אי שם בחורף 1999 , בתקופה בה מכשירי תנועה החלו ליבא H1 בתצורת HUMVEE (טנדר).
היינו שני ג'יפים טראנו וסופה ובלב היער הופיע מפלצת ברוחב שלא הכרנו עד אז.
עם גלגלים שלא נצפו בארץ ובלי סרנים או בליטות לאורך כל הגחון.
מהרכב יצא איש חביב שסיפר שהוא איש מכירות של מכשירי תנועה ,
אינו מכיר את השטח ומבקש להצטרף לטיול הג'חנון של שבת בבוקר איתנו.
המשכנו ממצפה הראל לכיסלון יחד איתו.
באמצע הדרך במקום מוקף עצי יער שכב לאורך השביל עץ אורן בוגר (שקרס מהגשמים)
במצב זה שני הג'יפים שלנו היו בוודאי עושים רוורס ומחפשים דרך חלופית.
האיש החביב הציע עזרה , עקף אותנו , טיפס על העץ בדילוג כאילו היה זה קיסם ולא עץ אורן בוגר.
נעמד בצד השני עם הפרונט לעץ. הוציא כננת (שהייתה מצרך יקר ונדיר בשנים אלו)
הזיז את העץ מהשביל כאילו היה זה גפרור.
אז ... כן המותג הזה מלהיב אותי כל פעם מחדש.
ה H1 המפלצתי עם כל הטכנולוגיה הטמונה בו
(יצא לי פעם לשוחח את עידו כהן על מה הביא המותג לעולם רכבי השטח)
ה H2 שאמנם לא תפס את מקומו אבל לא משאיר אף אחד אדיש כשהוא עובר לידו.
על ה H3 אני לא רוצה לדבר (כי לא תמיד מצליחים להקטין הצלחות גדולות)
ועכשיו EV3X ... אז כן ... אני טיפל'ה מתלהב.
אני מכיר את ההאמר הצבאי קצת יותר ולכן גם מתלהב ממנו הרבה פחות. כרגיל, כי גם בשטח יש דברים שמעבר לצמיגי 37'....
אבל את מה שהוא מתוכנן לעשות הוא עושה היטב, ואת מה שיש לו אי אפשר לקחת ממנו.
H2 הוא לדעתי האישית אחד מכלי הרכב המגעילים, הנחותים והמיותרים אי פעם. גלגלי 34' ומנוע V8 חזק זה אחלה, אבל כשהכל מבוסס על אחת הפלטפורמות "הכי לא שטח" שקיימות + לוק מזעזע שאם אתה לא ראפר/רועה זונות/סוחר סמים/סוחר נשים, אתה לא רוצה שיראו אותך יושב בו, אז.......
H3 דווקא מאוד מוצלח לטעמי. אנטיתזה ל-H2. ה-3 הוא רכב שטח טוב במימדים לא מפחידים, שלקח את שפת העיצוב הייחודית של האמר לכיוון הרבה יותר טוב וגם יכל להצליח, אלמלא היעלמות המותג מסיבות שלא קשורות לאיכות וביצועי הכלים (אלא לפוליטיקלי-קורקט צבוע ודוחה של ירוקים מיליטנטים), לקחה אותו למטה.
ה-EV3X מבשר את תחיית המותג ורק לכבוד זה הוא ראוי לנקודות זכות, אפילו לפני שראינו אותו בעיניים ולא רק בתמונות וסרטונים. עד כמה פצצת הטכנולוגיה הזו, באיכות הייצור האמריקאית המקובלת, גם תהיה ראויה להתלהבות בהמשך?... בכל זאת, 100,000 דולר על אוטו זה הרבה כסף גם באמריקה. על אחת כמה וכמה מחיר כפול מזה כאן בישראל.... ימים יגידו.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.